Gdyby byla brudna klema bylby problem z odpalaniem. Radze kupic miernik uniwersalnu w market'cie (ok. 20zl, przyda sie na potem...) i zmierz napiecie (stale) zapinajac minus do karoseri i plus do instalacji w wygodnym miejscu. Kazda naladowana cela akumulatora to 2,2V. Razy 6 cel to 13.2V. Gdy dodajesz gazu napiecie wzrasta i jest stabilizowane regulatorem...
Witam obstawiam brudne klemy lub uszkodzenie akumulatora.
Witam, Akumulator do wymiany lub (i) brudne styki (klemy, masy, przewody akumulatora). Pozdrawiam, Georges
Podlacz tak jak kolega wyzej radzi. Jesli nie zadziala to moze masz rozladowany akumulator lub wentylator jest uszkodzony. Ew akumulator nie o tym napieciu badz brudne klemy akumulatora i stad brak odpowiedniego kontaktu.
Witam Problemów może być kilka. Zaczął bym od podmiany akumulatora. Może warto zadzwonić do serwisu z akumulatorami, być może pomogą sprawdzić i zdiagnozować obecny. Warto też sprawdzić stan klem na akumulatorze, czy są dobrze dokręcone, czy wyprowadzenia nie są brudne itd.
Miałem podobnie (to znaczy gasł po chwili) u mnie zabrakło sterowania z komputera na zawór gaszący. U Ciebie może być zwarta cela, brudne klemy, zużyty akumulator, brak pewnego połączenia z masą .. .
Brudne klemy na akumulatorze
Witam:| Ostatnio musiałem wymieni akumulator z samochodu po cały czas pokazuje na nim 10,5v w porywach do 11v... Mechanik poweidział aby dolać wode destylowana i to po naładowaniu nadal nie pomogło... Więc powiedział, ze są zwarte niby 2 cele... I akumulator musiałem wymienić... Jest mozliwośc naprawy takiego akumulatora?? Przejrzałem forum i ni zaazbytnio...
Mam problem miesiąc temu kupiłem nowy akumulator ostatno zaczeło się coś z nim dziać nie ładował się więc chcąc zobaczyć co się zdzieje wylałem całą zawartość akumulatora w elektrolicie był biały osad .co to za osad ?
Brudne klemy akumulatora, lub jego połączenie z masą - stale napięcie pulsujące (!!) z alternatora przenika do instalacji. Radio samochodowe ma filtr na wejściu. Co do diagnozy, to podłącz kondensator elektrolityczny 4700µF/25V równolegle przy samym gnieździe zapalniczki, z którego zasilasz dodatkowe urządzenia. Jeżeli efekt zakłuceń zniknie, wyczyść...
a bardzo przygasają kontrolki jeśli tak to będą brudne klemy przy akumulatorze lub nienaładowany bądź zepsuty rozrusznik jeśli jednak kontrolki nie przygasają to moze byc to wina zanieczyszczonej cewki rozrusznika(włącznika)
Sprawdz najpierw : 1. Brudne klemy 2. Uszkodzona jedna z cel akumulatora 3.Wyładowny akumulator
jezeli jest elektroinstalacja w takim stanu jak widacz na zdjienciach to bendzie bardzo brudna robota.... napewno jest na tym kablu biezpecznik spalony, no myszle ze w tym przypadku radioodbiornik moze zycz. teraz latarke i szukaj gdze ten czerwony kabl gine pod deskou rozdzelcou... i tam znajdziesz usterke. tomek
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
90 mA to dość dużo. Nie wiem jak AUDI ale FIAT bo takie mam podaje ze pobór prądu przy wyłączonym pojeździe powinien wynosić max 0.6mA razy amperogodziny akumulatora czyli dla przykładowo 40 Ah powinno być max 24mA dla 60 Ah 36 mA itd. Co podjada? Elektronika (alarm centralny zamek pamięć radia i innych ustawień elektronicznych) Jakieś zwarcia mogą...
Myśląc o korozji, miałem na myśli zaśniedziały, brudny, styk klemy plusowej, oraz kontakt bezpieczników tych przy klemie akumulatora tak jak napisał bokolek.
Ja miałem coś podobnego - zamiast kręcenia było "tykanie" - kontrolki również przygasały. Tłukłem po rozruszniku jak szalony (myślałem że się zawiesił). Wiesz co się okazało? Brudne, zaśniedziałe klemy na akumulatorze! Odczyściłem i było wszystko ok. Prawie wszystko - alarm poległ przy tych skokach napięcia. P.S. Też mam CC700 na Aisanie.
Auto wróciło z diagnostyki. Prawie we wszystkich sterownikach został zarejestrowany ten sam problem - za niskie napięcie akumulatora. To mi pasowało do uszkodzonego akumulatora oraz strasznie brudnej klemy +. Klema jednak wyczyszczona, akumulator wymieniony, naładowany, pomierzyłem napięcia - ok, a problem jak był tak jest. Jeśli chodzi o sterownik...
Futro na baterię akumulatorów ma zapewnić dobre samopoczucie i komfort psychiczny kierowcy, który to stosuje. Bateria sama z siebie ciepła nie wydziela, jest zmiennocieplna, więc futro spowalnia tylko zmiany temperatury baterii. Po 8 czy 10 godzinach na mrozie będzie zimna. Jednak po włączeniu świateł mijana jak zalecały stare poradniki - temperatura...
Czyli może być tak, że klemy są albo uszkodzone albo po prostu tak brudne? Ewentualnie prąd idzie z akumulatora i ginie gdzieś po drodze do skrzynki bezpieczników? Dodano po 3 Czyli może być tak, że klemy są albo uszkodzone albo po prostu tak brudne? Ewentualnie prąd idzie z akumulatora i ginie gdzieś po drodze do skrzynki bezpieczników?
HEHEHE - miganie świateł do wzmacniacza 20mm², a akumulator oryginalnie połączony do masy kabelkiem 10mm², lub brudne klemy. albo stary akumulator o prądzie rozruchowym 150A, a po dwóch latach ma już ledwo 70A. Miganie świateł zawsze wiąże się z rezystancją źródła zasilania, czyli najczęściej z prądem rozruchowym jaki podają na akumulatorze...
[quote="12pawel" Taki samochodowy w pełni naładowany przy sprawnej instalacji też powinien sobie radzić ale wiadomo jak to jest z instalacją w ciągnikach. Połączenia często brudne, ładowanie słabe, przewody masy dobrze nie stykają itd[/quote] Jeśli taka jest instalacja to i oryginalne 2x6V nie dają rady i szybko kończą swój żywot. Rozwiązaniem więc...
chodzi o potencjalnie brudne styki w kostce elektrycznej od zasilania cewki ? a te połączenia masowe to by były te które łączą klemę minusową akumulatora z elementami karoserii ?
Cześć Drodzy Forumowicze, Mam następujący problem. Pacjent Clio IV 1.2 TCE 120 KM, wersja GT. Auto wyrzuciło błąd ładowania akumulatora. Na początku zauważyłem bardzo brudną klemę - oczyściłem i założyłem ponownie - bez rezultatu. Zająłem się więc alternatorem. Ładowanie było, ale prewencyjnie wymieniłem już 3 sztuki oryginalne dokładnie takie jakie...
Opel Astra J 1.4T 120km Ktoś przede mną zrobił coś niedbale. Cewka ma przypalone jedno gniazdo Plastik w środku jest nadtopiony. Gniazdo w środku brudne, zielony nalot jak na klemie akumulatora. Opornik może równo nie dolegać do blaszki w cewce i dlatego strzela tak jak na filmiku? Da się to uratować czy cewka do wymiany? Dwa z 4 oporników mają przepalony...
Po wizytach u magików brudna klema? To nie pisz skąd jesteś i u kogo byłeś...
Miernika bym nie podejrzewał. Albo wyczerpana bateria, albo brudne klemy i słaby styk w zależności od siły i miejsca przyłożenia.
A czy obwód ładowania nie sprawia innych niespodzianek? Żarząca sie kontrolka, skoki napięcia, zakłócenia w pracy aparatury pojazdu, inne? Bo z tego, co wnioskuję, to dość bogato wyposażona maszyna. Czy posiada jakieś wskaźniki ładowania typu amperomierz, woltomierz? Czy sprawdzany był alternator; diody, stan uzwojeń, przebicia, zwarcia? Ponownie pytam,...
ja myslę, że to sprawa brudnego krokowca i niezaślepionego EGR. Zrobił bym też reset kompa na czas wypalenia jednego fajurka. Reset w ten sposób, że zewrę ze sobą dwie klemy zdjęte z akumulatora. T5 teraz dobrze? Wqrwiłeś mnie, a ja wqrwiony jestem straszny: -żadne immo nie blokuje przekaźnika pompy. Żadne immo nie blokuje iskry. Jak nie chce zapalić...
Dwa mierniki to bez sens bo każdy może pokazać co innego przy tym samym pomiarze. Zmierzyć spadek napięcia na masie i na plusie czyli jeden przewód miernika do obudowy alternatora, drugi przewód do bieguna ujemnego akumulatora (nie klemy). Drugi pomiar to jeden przewód miernika do śruby alternatora a drugi do dodatniego bieguna akumulatora (nie klemy)....
Albo słaby "+",albo słaby "_" zmierzyć jednocześnie. Słaby?? Nie rozumiem. Chodzi tu o to że może mieć klemy na akumulatorze "brudne" ?? nie chce mi się jeździć z tym do elektryka, bo jak mnie zobaczy to chyba zawału dostanie. Jeśli możesz to opisz nam jak dokładnie to zrobić, bo nie bardzo kapuję :( (to taka mała prośba ;) ) a wiedza w las nie idzie.
W FSO 125p obroty silnika przy rozruchu - ok. 200 rpm, przełożenie 12:1. Pozdrawiam Zależy w jakim stanie silnik, jaki akumulator, jaka temperatura nawet to, czy klemy są brudne, czy czyste... takich czynników jest dziesiątki. Te informacje są całkowicie nieprzydatne, jeśli nie znasz wartości momentu obrotowego jakiego potrzebujesz. Lepiej napisz,...
Do sprawdzenia jest jeszcze gruby przewód od plusa akumulatora bezpośrednio do rozrusznika i styki bendiksa (nie wiem jak to dokładnie nazywa się - taki przekaźnik podający napięcie na rozrusznik jednocześnie włączający przenoszenie napęd rozrusznika na silnik). Jeśli będziesz przy tym majstrował uważaj by nie zrobić zwarcia (najlepiej odłączyć akumulator)....
Może upływ prądu zwiększa się wraz zamknięciem maski, np poprzez brudną, w oparach elektrolitu matę wygłuszającą. Były też przypadki, że maska dotykała słupka plusowego. Spróbuj też następnym razem odłączyć nie klemę od akumulatora, a od alternatora. Może tam jest zwarcie, które ujawnia się gdy alternator robi się zimny.
Ok, klemy nie wyglądają na zaśniedziałe ani jakoś „brudne” a co do - to dzięki, ale odróżniałem go od + :D Dodano po 59 (at)stanislaw1954 No właśnie nie kręci , nic nawet się nie zapala jak przekręcam stacyjkę Dodano po 37 (at)carrot i co w takiej sytuacji? :/
Ten kabel przy klema - od LPG nie jest chyba od silnika czy czegoś. Parownik chyba brudny tylko jest ciasno tam jest poprzedni właściciel zaniedbał samochód syf wszędzie. Klema - czyli masa a na zdjęciu są 2 takie przykręcone do karoserii żeby była masa ? Zaraz tam zobaczę. Dodano po 5 A to nie jest czujnik temperatury?
Po pierwsze akumulator o prądzie rozruchu 540A, to absolutne minimum do diesli. Wiec jak przyjdzie Ci do wymiany to zainwestuj w coś od 70ah. A po drugie, mimo wszystki dwulatek powinien dobrze kręcić, wieć być moze masz zatarte tuleje w rozruszniku + zbyt gęsty olej (zapewne mineralny) co daje razem duzy opór i w konsekwencji znaczne zużycie prądu....
Ja nie mechanik, ale: -rozbierz stacyjke i zobacz czy nie ma sniedzi... -rozpinaj kostki i sprawdz czy wszystko ok -(to bedzie glupie) sprawdz napiecie na akumulatorze, sprawdz czy klemy sa odp dokrecone i czy nie sa brudne, a jezelu sa takie lekko zielonkawe wez drobny papier scierny i oczysc... -sprawdz elementy dzialajace bez stayjki (swiatla postoju...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
Naładuj porządnie akumulator. Najlepiej podłącz kablami do innego auta i nie odpalaj od razu tylko niech się to wszystko naładuje z innego silnika. Dobrze by było jakbyś w tym momencie kontrolował napięcie w instalacji. Ja ci powiem, że też podobną sytuacje miałem. Po weekendzie auto kręciło , a nie odpaliło. W końcu brakło bateryjki. Popołudniu podłączyłem...
Nie wiem jak u Ciebie, u mnie do klemy przykręcone są dwa przewody, jeden z rozrusznika/alternatora. Kiedyś jeden się obluzował i grzał, o ile odpalał bez problemu - styk był czysty choć luźny, to przy brudnym już mógłby być problem z dobrym ładowaniem akumulatora. Także taka głupota i problem mógłby być...
Przepływomierz przeczyść a jak już to zrobisz ściąg klemę z akumulatora ( najlepiej minusową ) poczekaj kilka minut i załóż spowrotem. odpal samochód i do momentu jak będzie miał temp płynu około 90 st nie ruszaj pedałem gazu. Jeśli już osiągnie taką temp wyłącz silnik i uruchom jeszce raz powinno się poprawić. Jeśli masz kodowane radio to będziesz...
Żeby sprawdzić gęstość elektrolitu ,trzeba mieć areometr do mierzenia gęstości cieczy,jeżeli jest niska dolewamy kwasu ,nie wody dest. bo to nic nie da , następnie ładujemy akumulatory małym prądem przez długi okres- około 10-12 godzin[pamiętać trzeba o poluzowaniu korków w tym przypadku] .Po naładowaniu powtórnie mierzymy gęstość areometrem ,-podziałka...
Dbać - to znaczy wyjmować go przy temperaturze poniżej -10 C i wówczas będzie sprawny 7 lat. A tak na poważnie: * Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia * Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny) * Jeśli jeździ się rzadziej, niż raz w tygodniu,...
Witam. Kieruje się z zapytaniem czy mogę bezpiecznie odłączyć akumulator w moim aucie? Czy nic się nie stanie np. oryginalnym radiu (nie znam ewentualnego kodu), instalacji gazowej, komputerowi czy alarmowi? Moje dane autka to: Dacia SD Logan, benzyna + LPG Pojemność: 1390cm3 Rok prod. 2005 Moc silnika: 55KW/74KM Nr silnika: K7JA710 [...] Samochód ma...
A jak długo nie używałeś zamków z kluczyka? Pewnie w ogóle. Więc chwyciło bębenki i teraz będzie trudność z ich uruchomieniem. Na początek WD 40 lub coś podobnego. Może być także duża kondensacja wilgoci i mrozik trochę chwycił ruchome elementy. Elementy wykonawcze się nie odzywają w ogóle? Chodzi mi o siłowniki. Kolega ma całkowitą rację odnośnie...
Usunąć chyba możesz jak akumulator odłączysz, ale co to daje, skoro coś jest popsute trzeba to wymienić, bo może pociągnąć do wymiany inne rzeczy . czujniki ABS są kolo piasty może kostka brudna, czy kabel przetarty , sprawdź to ... Puknij się w głowę z takimi radami. Jeżeli tam jest system ABS Kelsey-Hayes to żadne odpinanie akumulatora nie skasuje...
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Jeśli chodzi o radio to jest to JVC Kameleon podłączony pod stały plus z kostki, żadnych dodatkowych odbiorników nie mam. Prąd jest pobierany tylko przez te 3 elementy które wymieniłem. Klemy czyste, masy sprawdzone-wyczyszczone są ok-instalacja elektryczna ogólnie również przejrzana-nigdzie nie znalazłem jakichś nieprawidłowości w postaci utlenionych...
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Znajdź sobie "reset ECU, ECM, komputera" do swojego samochodu, silnika, z rocznikiem włącznie . Może być do innego opla z podobnym kodem silnika, byle rocznikowo nie odbiegał od Twojego, bo nowsze komputery mogły być resetowane, przywracane do ustawień fabrycznych, przez podpięcie do urządzeń diagnostycznych. W pierwszych modelach działało przez odpięcie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
zasiarczona klema akumulatora klema akumulatora czujnik brudna elektroda
radio szukać usterka związki zawodowe kolumny aktywne klipsch
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
iiyama – zmiana i reset hasła w tablicy interaktywnej, OSD, iiWare, Whiteboard Seleco SE 32 HD T – aktualizacja oprogramowania, firmware, wsparcie serwisowe