Robilem to w modelu3000GT i jest tam hall(sprawdzilem w pracy na uszkodzonym aparacie)Tyle,ze tam siedzi V6 jednak budowa jest podobny
Tak jak koledzy wcześniej pisali-wkleiłem metalowe tulejki, otwór po pompce paliwa zaślepiłem przykręcając metalową blaszkę a tam gdzie był aparat zapłonowy mam korek wlewu oleju z odpowietrznikiem. Dodanie kolejnych zaworów dodatkowo skomplikowałoby konstrukcję, a i teraz jest już ciasno.
Prawie na pewno masz zatarty mechanizm regulatora odsrodkowego. Tuleja z krzywkami ma luzno sie obracac na walku aparatu o okolo 10°. Jesli nie - rozbierz aparat, oczysc i nasmaruj. Wiekszosc kierowcow zapomina o koniecznosci smarowania (olejenia) filcowej wkladki w tulejce z krzywkami. Spoko, zanim coś doczytałem to już zdążyłem rozebrać :D Proste...
Przecież maluch to auto skomplikowane jak budowa cepa (bo dzida jest już bardziej złożona)... Nie pali, to sprawdzasz: - skra na świecach, same świece, przewody w.n, - paliwo w gaźniku, drożność dysz, - aparat zapłonowy - ustawienie i stan przerywacza, kondensator, - drożność układu paliwowego. Jeśli to nie poważniejsza usterka (np wydmuchana uszczelka...
2dni temu przyjechałem z pracy i wyciągłem aparat zapłonowy w celu sprawdzenia czujnika halla. Okazał się dobry. Więc złożyłem aparat spowrotem. Zaznaczyłem sobie wszystkie części jak były żeby złożyć tak samo. Wkładam aparat zakładam kopułkę I? Auto nie odpala.. Iskra była na wszystkich przewodach paliwo tez dochodziło i niechciał zapalić. Więc rozebrałem...
1.Regulacja zaworów - proste jak budowa cepa (potrzeba szczelinomierz klucz francuski + klucz 11 chyba) 2.Regulacja zapłonu (potrzeba żarówki z dwoma kabelkami) 3.Sprawdzenie pompy paliwa (zdejmujemy wężyk co idzie do gażnika i kręcimy silnikiem ,jak sika to ok) 4.Sprawdzenie iskry jak jest to ok ,jak nie to sprawdzamy napięcie czy dochodzi na cewkę...
Chcesz zielony, dwużyłowy przewód z modułu zapłonowego podłączyć pod ten aparat? Tak prusto nie będzie. Zauważ różnicę w budowie obu aparatów.
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Pierwszy Tłok był ustawiony w GMP a na budowie aparatu zapłonowego jest kreska i tam się powinien znajdować palec i według tego się ustawia.
Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam. Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie. Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka...
Mówiąc o przyjemności jazdy mam na myśli to, że uszkodzony kondensator nie "wpuszcza" silnika na wysokie obroty. Jednak skoro jest on dobry, to zapoznaj się dokładnie z budową aparatu zapłonowego. Poza stykami, o których piszesz ma jeszcze elementy regulatora odśrodkowego kąta wyprzedzenia zapłonu. Takie dwie blaszki na sprężynkach mówiąc kolokwialnie....
Stawiam na moduł a nie znam sposobu sprawdzenia go w warunkach "domowych" ze względu na specyficzną budowę :( (nie to co na czujniku Halla gdzie jest to banalnie proste :) ) . jak masz możliwość podmiany aparatu zapłonowego w celu sprawdzenia (np. od kolegi) to to najprostszy sposób. Ale na początek sprawdź dokładnie bezpieczniki oraz czy na cewce zapłonowej...
jeżeli chodzi o wolne obroty w mikrze to ich falowanie spowodowane jest budową silnika. Aparat zapłonowy znajduje się na końcu całego "łańcucha pokarmowego" i jest napędzany na samym końcu. Instrukcja zaleca regulację wolnych obrotów na równe 750 co 8-10 tysięcy. Ale ich nie wyregulujesz tak aby się stabilnie trzymały dokąd nie zrobisz rozrządu. niestety...
Podstawowe regulacje gaźnika, silnika i zapłonu. Do przejrzenia gaźnik, aparat zapłonowy, silnik. Przecież to auto proste jak budowa cepa.
Z tego co zauważyłem to różnica jest w osprzęcie,aparat zapłonowy,sterownik silnika,cewka zapłonowa,moduł.
Bezpośrednio nie zaadoptujesz aparatu zapłonowego. Twój uszkodzony ma podciśnieniowe sterowanie wyprzedzeniem zapłonu, w drugim tym steruje ECU. Aparat uszkodzony mechanicznie nie do naprawy. Impulsator aparatu do odzyskania? Impulsator do odzyskania, ale ze względu na różnicę w budowie nie do zastosowania.
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Wlaśnie stoi u elektryka 2 tygodnie auto jest kolegi, a ja jestem elektronikem hobbystą wiec pomyślałem że może pomogę niestety nieznam budowy takiego aparatu. Dzięki i pozdrawiam.
https://allegro.pl/oferta/aparat-zaplono... z budowy jest identyczny jak ten z allegro . Tylko mój ma oznaczenie 99B004
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole). Aparat ma 3 wyjścia + 0 - pod + podpinacz =12v pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania) 0 - to wyjsie impulsów. Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz...
łatwe to nie będzie ,ani też tanie, są zestawy firmy MSD do budowy układów zapłonowych tylko ktoś umysłowy musi to wszystko wystroić,są też adaptery do aparatów zapłonowych( duceliier) trzeba dorobic wałek ssący! sprawdz na stronie angielskiego klubu www.axownersclub.com tylko zarejestrowac się musisz
Co ty piszesz ? .Z jakim iskrownikiem?. Może być aparat zapłonowy tzw. stykowy , czyli mechaniczny mający styki przerywacza zapłonu. Drugi typ który może występować w związku z modernizacją auta to po prostu aparat zapłonowy bezstykowy , elektroniczny. Oprócz tego każdy z tych aparatów zapłonowych współpracuje z cewkami wysokiego napięcia które również...
Z hałasem można sobie poradzić, zobacz jak są budowane generatory prądotwórcze w wykonaniu fabrycznym. Miałem nie raz okazję uczestniczyć w uruchamianiu agregatów, nawet zasilanych gazem z generatora. Wystarczy ciężka i dobrze wytłumiona obudowa, a silnik (nawet duży diesel) będzie cichy. Problem obciążania silnika poza zakresem jego momentu spowoduje...
Witam. Posiadam stare auto z 78 roku. Civic 1gen. 1.2 40kw Lecz nie mam w niej iskry. Zauważyłem że ktoś grzebał przy elektryce i mam pytanie jak podłączyć cewkę. Cewka jest prosta w budowie. Posiada oznakowanie + i - no i wyjście grubym kablem na aparat zapłonowy. Jest to dokładnie ta cewka I mam przy niej dochodzące kable 1~Czerwony - pewnie od stacyjki...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
AVE Rok temu coś takiego zbudowałem ale do silnika dwu cylindrowego (jawa ts 350) dawca golf mk 2 moduł plus czujnik z z aparatu zapłonowego i cewka z kochanego fiata 126p elx. co do simka może zapłon z jakiegoś chińczyka po modyfikacji ?
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Wymienione częsci od groma tylko zbytecznie. Procedury naprawcze też zbędne. Za dużo pieniedzy masz? Chyba tak. Za połowę kosztów tych części już byś miał naprawiony samochód w warsztacie. Tak to jest za naprawę bierze sie ktoś, kto w ogóle pojęcia nie ma o budowie silników. No pomyśl, czemu silnik będzie strzelał w kolektor? Aparat zapłonowy wymieniałeś,...
Piszesz, że "odpaliła" i nic więcej na temat pracy silnika w różnych zakresach obrotów, mocy, itd. Trudno wywnioskować czy udało Ci się "wstrzelić" z wymienioną częścią w oryginał, czy tylko coś tam sobie jakoś pracuje. Podajesz typ pojazdu "323f BG 1.6". BG to ogólne oznaczenie serii mazd 323 czwartej generacji z roczników 1998-1994. Wynika, że masz...
Duży, ciężki i do tego BMki miewają nisko umieszczony aparat zapłonowy, totalna dsykfalifikacja w zaastosowaniach gdzie będzie częsty kontakt z głębszą wodą. Kwestia jaką do czego to ma być pojazd, jazda po piachu i kręcenie baków na łące czy jakiś wszędołaz
Witam wszystkich forumowiczów, wiem że budowa mf70 jest już "opisana" ale chodzi mi o sam aparat zapłonowy a nie wypowiedzi na inne tematy i pomieszane posty więc problem jest jak w temacie brak iskry, ściągnąłem magneto i zauważyłem że zapłon był fabrycznie ustawiany była tylko jedna kreska zaznaczona więc podejrzewam że nikt tam nic więcej nie ruszał,...
Witam. Silnik już poskładany, uszczelki powymieniane tylko przy okazji trafił się inny problem. Wysiadł czujnik hala, rozebraliśmy aparat i okazało się , że brakuje jednej sprężynki w aparacie zapłonowym. Kupiłem na złomie cały aparat z czujnikiem i po założeniu auto odpala, mechanik wyregulował zapłod do lampy i odpala jak now, na biegu jałowym jest...
http://obrazki.elektroda.pl/1882440100_1... W serwisie https://hackaday.io pojawił się pomysł projektu tomografu komputerowego DIY. Źródłem promieniowania rentgenowskiego jest lampa elektronowa zasilana wysokim napięciem wytwarzanym w samochodowych cewkach zapłonowych. Promieniowanie X przenika przez badany przedmiot i trafia na ekran...
ale co zawóe EGR? Zawór egr? Że w tico? :-D hehe :D Jak silnik jest zimny to na ssaniu chodzi dobrze ale z chwilą przejścia na wolne obroty od razu gaśnie i tu problem nie wiem co się mogło stać na pewno żadne przewody nie oberwały się na pewno coś uszkodziłem ale co zawóe EGR? ten moduł w aparacie zapłonowym? Samochód gaśnie zarówni na benzynie jak...
Nie będę się rozpisywał co do budowy gaźnika - nie to forum i nie interesuje mnie to, problem zasilania gaźnika pompką od abimexa jest do rozwiązania, trzeba rozwiercić kruciec powrotny i po zabiegu, ale jeśli podepniesz gruszkę aparatu w abimexie to : - silnik na biegu jałowym ---> gruszka zassana czyli przyspieszony zapłon - gwałtownie dajesz "buta"...
Wazniejsza niz karoseria jest wersja silnika, czyli B18C4. Swiece były dobrane dawno temu, gdy silnik został rozbudowany o turbine, tak wiec nie sa to swiece rekomendowane przez producenta, gdyz producent nie przewidywal wersji z turbina takiego silnika. Producent zastosował świece dopasowane z przewodami cewką zapłonową i rozdzielaczem. Dodano po...
Natomiast 2 był naciskany przez dźwignię w gaźniku przy pełnym otwarciu przepustnicy,ale do czego był podłączony to już uleciało z pamięci. Czytając różnego rodzaju budowy gaźników w podobnym gaźniku stosowanym w nowszych(lub starszych) polonezach taki tłoczek był na gaźniku i służył do (jak się doczytałem) odpowietrzania skrzyni korbowej lecz tutaj...
Witam, jestem bardzo poważnie zainteresowany elektromagnesami. Przeczytałem wiele postów na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: Czy napięcie rzędu 14kV impulsowo może zasilić cewkę taką jak jest przy rozruszniku (podobna budowa) i wytworzyć tym samym pole elektromagnetyczne, które miało by za zadanie przyciągnąć dany element z odległości...
Benzyna jest nowa ostatnio pół zbiornika zalałem na SHELU. Regulacja gaźnika w 90% zmniejszyła spaliny z wydechu. Nadal nie ma siły jechać bez ssania. Na 1 biegu trzeba go prze gazować dość mocno a po zmianie na 2 bieg ta sama śpiewka... nadal się dusi i nie ma siły ujechać. Lekko wyciągam ssanie i dostaje kopa, jazda staje się płynna i nie trzeba już...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
http://obrazki.elektroda.pl/4169005600_1... Na początku niniejszego opisu chciałbym serdecznie podziękować użytkownikowi szymonszymon - dzięki jego nieocenionej pomocy udało się zdobyć część materiałów - bardzo przydatnych podczas procesu uruchamiania mikrokomputera COBRA 1. Projekt powstał wiele lat temu. W dobie szybkich procesorów...
Nie ja byłem taki "umny", ale zaprzyjażniony , stary mechanik to podpowiedział. I cioteczny stryjek wujka dziadka cioci też tak zapewne miał - słyszałeś kiedyś pojęcie urban legend ? Mam znajomego mechanika, który w przypadkach bzdurnych bądź wątpliwych również wymyśla niestworzone rzeczy - z ukręceniem wałka aparatu zapłonowego w 125p włącznie. Owszem...
Dzień dobry, to mój pierwszy post, choć na elektrodę zaglądam regularnie. Od dwóch dni chodzi mi po głowie i nie daje spokoju pomysł budowy mikrosamochodu wzorowanego na pomysłach z lat '50. Nie, żebym się zaraz za to wziął, ale póki nie rozkminię wątpliwości, nie wyśpię się. Założenie: dwusuwowy silnik (150-250ccm) za tylną osią, który napędza rzeczoną...
Jak on rozwiązał problem zakłóceń ?? On go w ogóle nie rozwiązał.Stąd zapewne problemy ze sterowaniem i "potrącenie siebie".Miałem okazję przerabiać silniki od kos na lotnicze i trzeba było ekranować odbiornik blachą i umieszczać odpowiednio w stosunku do silnika .W 99% modelarze i tak w końcu pozbywali się oryg. magneta i montowali dedykowane układy...
aparat budowa budowa aparat ustawic aparat zapłonowy
zasilacz stacja roboczy skaner sterownik pralka candy wymiana fartuch
baofeng radiora gramofon daniel
Citroën C5 X7 2.0 HDi błąd P0215 – ograniczona moc, przekaźnik BSM, objawy i naprawa Logitech X-240 Speaker Power Switch Issues and Fixes