jednak nie wiem jakie urządzenia byłyby potrzebne, aby ten elektromagnes zasilić, wystarczy zwykły zasilacz laboratoryjny prądu stałego? U nas jest 6 elektromagnesów na tarczy. Każdy w kształcie walca, 10cm średnicy i może 15 długości. Wymiary orientacyjne i z pamięci. Wewnątrz rdzeń ze stali... jakiejkolwiek bo strumień magnetyczny też był stały....
Uspokoiłeś mnie bo już myślałem że w twoim skrypcie są jakieś herezje :) Polecam lekturę: www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Diagnostyk... A zwłaszcza rozdział 4. N = c x n3 c - współczynnik proporcjonalności - napełnienie hamulca, n - prędkość obrotowa rolki hamującej. Współczynnik c charakteryzuje stopień napełnienia hamulca wodą. Wartość...
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Można kupić stanowisko do badania silników, można zrobić prymitywną hamownię. Dawno temu robiłem taką do badania silników gokartowych. Z wałem silnika połączyłem prądnicę czołgową obciążaną opornikiem wodnym. Proste jak budowa cepa i tanie. Gdzies pod Warszawą wyprzedają sprzęt wojskowy, tam szukać.
Za to na poniższym zdjęciu sytuacja wygląda nieco inaczej ponieważ producent deklaruje "nieco" większy zakres prędkości obrotowych testowanych silników. http://obrazki.elektroda.pl/5114383100_1... Według mnie tutaj producent podaje max 5000/min. (50Nm x 5000obr/min)/9549 = 26kW. Czyli hamulec przy 5000 obrotach/min może odebrać 26kW...
A jak będziesz regulował siłę hamowania ? Ruchoma tarcza ? Dodano po 1 Wracając do prądnicy. Prostsza budowa mechaniczna. Prosta regulacja i powtarzalne zadawanie momentu.
No to sobie wyobraźmy, rzeczywistość jest jednak inna. Zawory jako elektrozawory? Nad tym pracują od lat i jakoś im nie wychodzi. Silnik Diesla i zawory na chwilę otwarte? Zaczynam rozumieć to forum, tu więcej bujających w obłokach niż robiących. Zagraj sobie w Machinarium, tam jest pole do popisu, wyobraźni można dać upust, z logiką i mechaniką to...
Witam. Krzys-iek zajrzyj tutaj, do działu silniki rakietowe, przekonasz się, że budowa działającego i powtarzalnego silnika rakietowego nie jest taka łatwa. http://forum.pirotechnika.one.pl/index.p... Pozdro.
(at)seeb Powiem ci tak może nie mam jakiś tytułów naukowych, ale swojego czasu zajmowałem się trochę tuningiem (w prawdziwym słowa tego znaczeniu), między innymi budowa własnej elektroniki sterującej silnikiem itd. Miałem dostęp do hamowni inercyjnej jak i obciążeniowej i powiem ci że jak by magnetyzery dawały jakiekolwiek sensowne (mierzalne) rezultaty...
Cześć wszystkim! Od wielu lat interesuję się motoryzacją a od kilku lat również tuningiem samochodów. Ze względu na moje wyształcenie i pracę (Informatyka) oraz inne zainteresowania (Elektronika) szczególnie zainteresowałem się strojeniem sterowników silników spalinowych ECU (Tzw. chiptuning) Eksperymentuje raczej na swoich samochodach, czasami grzebie...
Witam, Na początku przepraszam, że zakładam nowy temat o HHO ale chciałbym się podzielić badaniami i wnioskami które zebrałem w pracy inżynierskiej oraz magisterskiej. Były to prawdziwe badania na hamowni silnikowej na dwóch różnych silnikach. Praca była realizowana w katedrze pojazdów i podstaw budowy maszyn Politechniki Łódzkiej. Praca inżynierska...
To tak jak wyciągnąć 1000 koni mechanicznych z silnika 1.2, który po zmierzeniu na hamowni od razu umrze efektownym BUM... W latach 80-tych w F1 z 1.5 litra wyciągano 1200km i silniki nie wybuchały a bloki używane do budowy tych silników były brane prosto ze złomu tak to robili niemcy więc twoje porównanie coś słabo wychodzi :D
Sam myślę waśnie o takiej hamowni od jakiegoś czasu w szczególności takie na której dało by się wyregulować i z hamować sam silnik. Nie jest to proste zagadnienie bo też się przekopywałem przez tony bez sensownych wypowiedzi. Wydaje mi się że mechanicznie nie jest to skomplikowane podstawa to metalowy walec osadzony na 2 łożyskach wyposażony w czujnik...
Uważasz, że silnik spalinowy i elektryczny powinny mieć taką samą moc, (chociaż mają zdecydowanie inne sprawności) aby osiągać taką samą prędkość?? Dokładnie tak, jeżeli oba silniki zamontować w dwóch identycznych pojazdach ( ta sama masa, te same straty na przekładni, te same opory toczenia itd..) to rodzaj silnika, spalinowy czy elektryczny nie ma...
napięcie zależne od obciążenia 2.22V do 2.9V na nogę nieodwracającą in+ jest brane z 1 nogi tego scalaka HA17324A który jest wbudowany w wagę a masa z masy urządzenia a do odwracającego in- jest podawane napięcie z zasilania tego scalaka poprzez dzielnik napięcia tak aby było stałe 2.22 V datasheet tego scalaka http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
Na początek: ile widziałeś układów paliwowych pracujących w Polsce? Dalej, co to jest hamulec silnikowy? Znam pojęcie hamowni silnikowej, mało stosowanej z racji niedokładności pomiaru, brak obciążeń osprzętu i warunki termiczne nie odpowiadające faktycznym, są hamownie podwoziowe, dające lepszy obraz mocy, bazujemy na odczycie mocy z kół pojazdu+naście...
..tego nie wiem ale jak tacy gieroje jak wy w nocy moją cichą osiedlową uliczka jadą to rzucam cegłami,zapas z budowy mam.. ... nie chodzi oto żeby strzelała i waliła cały czas podczas jazdy bo takiej jazdy sam bym nie wytrzymał ale chodzi mi tylko oto zeby strzał był wtedy gdy wprowadze silnik na max obroty....jest odcinka i wtedy strzał z tłumika........
hmm... no więc tak - napinacz, łańcuszek wymieniłem, ale niestety jakiejś oszałamiającej różnicy nie zauważyłem :( teraz co prawda nie słychać z tyłu silnika charakterystycznego "charchotania" ale tak jak mówię, nie zauważyłem praktycznie żadnej zmiany. Jedyną pozytywną rzecz którą zauważyłem jest to iż dawniej na raz na jakiś czas wyskakiwał mi błąd...
Witam. Jestem nowym urzytkownikiem na tym forum i zalogowałem się tylko po to aby po rozmawiac o budowie hamowni. Przpraszam za odkop, ale uwazam ze nie ma sensu zakładać nowy temat. Zauważylem ze wiekszość zaczęła się skupiać na pomiarze podczas jazdy. Posiadam lekki motocykl ktory dysponuje mocą szacunkowo około 20-25KM. Jest to motorower po generalnych...
Witam po wielu latach :-), przypomniał mi się ten temat, postanowiłem zamieścić zdjęcia, które robiłem przy próbie silnika na "hamowni". Pływałem na tym ustrojstwie. Dość przyzwoicie łódka zasuwała, choć silnik jest głośniejszy niż typowe konstrukcje podwodne (których właściwie nie słychać). Z własnego doświadczenia mogę podpowiedzieć przyszłym konstruktorom,...
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
Witam Rzadko tu zaglądam, poszukałem w archiwum i jest dużo informacji pod szukanym hasłem niestety nie mogę znaleźć tego, co potrzebuje. Konkretnie potrzebny jest plik (najlepiej tekstowy), w którym będę miał rozkład prędkości (może być w postaci np. częstotliwości impulsów) samochodu względem czasu (potrzebne by było tak, co 0,3 sekundy lub częściej)....
Witam Na kole naukowym zbudowaliśmy silnik Adamsa i chcielibyśmy dokonać pomiaru momentu obrotowego jaki osiąga ten silnik. Myślałem nad nałożeniem na wał silnika ramienia o danej długości r i pomiarze siły nacisku F, następnie ze wzoru M=Fxr. Można też zrobić inna hamownie w postaci prądnicy, ale z tym było by znowu sporo liczenia, ponadto jak wiadomo...
1. Wykrusz i wysyp gruz z katalizatora i szukaj "łaskawego" diagnosty 2. Szukaj sprawdzonego uniwersalnego katalizatora 3. Jeśli chcesz mieć kłopoty z dojściem do ładu z silnikiem to załóż na własną rękę strumienicę-nawet najlepszą. Bez hamowni i doświadczonych, sprawdzonych gości, którzy się tym zajmują stracisz pieniądze, nerwy i czas. Strumienica...
mam hamownie silnikową obciązeniową, i niestety ten parametr jest niewychwytywalny przez hamownie, ale przerwa na świecy już tak. A jaka jest stosowana świeca zapłonowa w tym silniku i jaki odstęp elektrod? W książce Bella jest coś o tym wspomniane. Duży odstęp elektrod (0.7 mm) daje poprawę pracy na niskich obrotach, więc jest przez producentów zalecany....
Tylko po co badać to empirycznie, jak wystarczy policzyć. Objętość poduszki, wielkość otworów ucieczkowych, ilość powietrza itd. Najlepiej jest po prostu zacząć od ściągnięcia planów modelu poduszkowca z sieci, zbudować go i wyposażyć wg wskazań planów, a potem zobaczyć jak to działa. Projektowanie zaś, najlepiej zacząć po poznaniu podstaw. Bardzo popularne...
3. Metod "doregulowania" programowego map pod kątem obniżenia zużycia paliwa (chodzi mi o lepsze wykorzystanie paliwa, a nie zmniejszanie parametrów trakcyjnych i dynamiki bo wiadomo, ze tego nie da się przełączać podczas jazdy) Kogo chcesz poprawiać ? Fabrykę mającą 10tki lat doświadczenia, zatrudniającą setki inżynierów specjalistów projektujących...
Nie. Bo dochodzi sprawność silnika. Inaczej mówiąc - silnik pobiera więcej energii niż oddaje do napędu. Silniki szczotkowe są tu najgorsze - potrafią "marnować" nawet 40-50% energii i nawet najlepsze nie dają jej więcej niż 80% pobranej. Silniki BL są bardziej wydajne, 90% to norma. Musiałbyś znać sprawnośćsilnika (nie są to zwykle wartości stałe i...
Lepiej się wstrzymaj z piciem tego piwa, bo może się okazać, że będziesz je zwracał... Z kontekstu pytania (konie mechaniczne) wynika, że pokłóciliście się o przeliczanie danych dotyczących silników samochodowych. Zapewne odbyła się burzliwa dyskusja o wyższości Momentu na Mocą lub odwrotnie, czyli klasyczna mniemanologia stosowana. Zakładając, że był...
Pytanie od motoryzacyjnego laika - dlaczego nikt nigdy w takich konstrukcjach (a przynajmniej ja nie widziałem) nie tworzy własnego silnika od podstaw? Może ja odpowiem. Zbudowanie silnika nie jest rzeczą łatwą i nie jest rzeczą tanią. Silnik ma wiele niuansów, które znane są nielicznym. Nic nie wychodzi za pierwszym razem, są setki poprawek i dziesiątki...
wiesz co napisze Tobie ta prace . Przynajmniej nie bedziesz plótł bzdur na forum. Co to za Polibuda co nie ma wychowanek pojecia jak sie do tematu zabrac . Jak poszedlem naPoli byłem zielony jak wyszedłem byłem inż. z krwi i kości. 1) rzecz Ucz się facet. Zrób algortym. Zrob schemat układu. Zrób stosowne obliczennia. Zrób doświadczenie. Porównaj zestawienia...
Czy efekt żyroskopowy nie będzie przeszkadzał? Nie wyobrażam sobie za bardzo bezpiecznego skręcania przy metrowym 10kg kole kręcącym się 100Hz. Chyba, że użyjemy dwa koła kręcące się w przeciwnych kierunkach, wtedy moment pędy będzie w układzie niezależny od prędkości obracania się FES. Skomentuję tylko to, ale obrazkiem pierwszego "petrolowca" też...
Do Wojtek32 Taka hamownię do silników mieliśmy też w szkole jak ta zamieszczona w PDFe. Łatwo jest ją zrobić Dwie cewki zasilane prądem stałym a tarcza aluminiowa miała grubość 5mm .A wykorzystywało się zjawisko powstawania prądów wirowych w tarczy.Skutkiem ubocznym po takim hamowaniu była temperatura tarczy ponad 100 st C.Można by było ją zastosować...
Może odejdę trochę od tematu w szkole na pracowni mieliśmy hamownię do silników wykorzystującą prądy wirowe powstające w tarczy aluminiowej silnik badany miał moc ok 1KW .Tarcza aluminiowa miała średnicę z 35cmi grubość 4mm połączona była na stałe z wałem silnika.Po średnicy tarczy były zamocowane dwa elektromagnesy na wahliwym ramieniu do których było...
Zasilanie trochę słabe. Wychodzi, że przy tych silnikach, na pełnym obciążeniu, polata ok. 30 sekund z jednego akumulatora. Potrzeba 135 Ah na godzinę lotu (33 A * 4 * 1 h= ok. 132 Ah). Akumulator ma tylko 5 Ah. Choć zniesie prąd rozładowania, to ma po prostu za mało ładunku by oddawać go przez długi czas. Żeby polatać 10 minut potrzebujecie ok. 4-5...
hmmmm... wiecie panowie jak czytam co piszecie to troszkę śmiać mi sie chce... ja zacznę trochę inaczej. mam golfa II 1.8 GT silnik "RP" 90Km i 142N*m. niedawno miałem wypadek gdzie uszkodzeniu uległ między innymi układ wydechowy... znam jednego bardzo dobrego pana co sprowadza z Niemiec części tylko do golfów II... przeprowadziliśmy parę rozmów na...
jankolo ja co odpowiem zamiast Drzasiek`a nikt nie będzie robił pomiarów na hamowni, bo szkoda na to pieniędzy, w końcu w całym "eksperymencie" chodzi o ich zaoszczędzenie. pytasz skąd będę wiedział, że silnik będzie pracował z tą samą mocą więc ci odpowiem, będę to wiedział po swoich odczuciach z jazdy, wiem, że mogą być subiektywne i dla ciebie nie...
Ten "garnek" może być wykonany tak, że na obwodzie jest zwykła stal, a wewnątrz niego są magnesy - albo może być cały z materiału, który magnesuje się trwale. Widzę, że temat magnesów pobudza wyobraźnię i mrzonki o energii za free :D Bardziej FES mnie jednak interesuje i kwestia namagnesowania jego części. Tak się zastanawiam jak w warunkach domowych...
Koledzy zaplon w wsk jest prosty jak budowa cepa, zaplon w 2t musi nastopic w fazie rozprezania a nie sprezania, czyli musi byc ustawiony tak zeby zaplon byl jak tlok minie gorny martwy punkt, a nie przed nim. Na jakiej podstawie stawiasz taką tezę? Robiłeś badania ? Jakaś hamownia z układami pomiarowymi ? Jakieś wyniki pomiarów? Jakaś analiza? Nie...
Tak, i wnikliwie poznasz budowę samochodu GOLF IV! To auto w najlepszym wypadku ma już 13 lat, iluś właścicieli i setki tysięcy km za sobą. To juz po prostu stary trup. Nie daj się nabrać na takie historyjki. To auto dla kogoś, kto jest świadomy co kupuje i jakie będą problemy. Poza tym, to auto konstrukcyjnie z połowy lat 90, nie oferuje zbyt wielkiego...
Według mnie powinieneś szukać takiego sterownika jaki masz. Próbowałem zamieniać różne EDC15 w różnych autach, albo przepalało bezpiecznik, albo komputer. Budowę mają z wierzchu podobną, ale mają różne softy, to i pinologia inna. Najpierw zrób mu immo off, potem wgraj jakąś uniwersalną mapę do tego silnika, obserwuj jak się zachowuje, kiedy ma więcej...
Dostałem taki oto przyzwoity zestaw: Sterownik S7-200 (CPU 224XP, 14x DI, 10x DQ przekaźnikowe, 2x AI, 1x AQ) Zasilacz LOGO! Power HMI TP 177 micro Napęd Sinamics G110 Do tego dostanę motor, tylko muszę zgłosić parametry gabarytowo-mocowe. I teraz pojawia się problem, z użyciem tych komponentów muszę zbudować aplikację w postaci stanowiska dydaktycznego...
Co wy za głupoty wypisujecie... 8-O Masz u siebie silnik DC klasy 380. 380 to wymiary korpusu - 38 mm długości. Silników tej klasy jest multum i mają bardzo różne parametry. O swoim nie wiesz nic, poza tym, że współpracował z wirnikiem śmigłowca. Można założyć, że ma spory ciąg, ale małą prędkość obrotową. Stąd twój samolot na tym silniku musi być konstrukcją...
Takie układy buduje się. W VWMP widziałem kilka stacji testujących silniki diesla. Jako obciążenie pracowały silniki zasilane z serwonapędów (stare Indramaty). Na Węgrzech widziałem układ do testowania pomp hydraulicznych (falownik + silnik elektryczny napędzał pompę hydrauliczną, ta zasilała olejem silnik hydrauliczny, którego obciążeniem był inny...
W przypadku ze zdjęcia silnik (może być również odbiornik mocy) jest zamontowany obrotowo wzdłuż osi i podparty na ramieniu na którym jest umieszczony zwykły tensometr. Mierzy siłę na znanym ramieniu. Moment obrotowy jest wyliczany z M = F x r. Na takiej zasadzie są budowane hamownie silnikowe renomowanych firm. Wał oczywiście się obraca.
Bardzo mnie dziwi, że wiele osób ma jakiś problem ze zrozumieniem czy są urządzenia z nad sprawnością. Z postów tych osób można by wyciągnąć wniosek, że mają wiele wspólnego z ogólnie rozumianą nauką, a tu ciągle wracają do tego samego punktu w dyskusji i nie mogą ruszyć z miejsca. Otóż jest mnóstwo maszyn i urządzeń pracujących z nad sprawnością. Wszystko...
Ale auto z 100 konnym silnikiem nie przekazuje pełnej mocny na koła. Z różnych źródeł wyczytałem że na koło trafia od 16% do 40% mocy silnika, (testy z hamowni pokazują coś innego) pewnie zależy to od rodzaju napędu. Gdyby wykorzystać jakiś wysoko obrotowy silnik elektryczny bez skrzyni biegów i tylko przekładnie na kołach przeniesiemy więcej mocy i...
Panowie, nie chce zakładać nowego tematu , ale może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie. Auto mondeo MK4 140 koni przedlift na Siemensie. Normalnie jeździł, miał moc (142km/355nm z hamowni) ale był mały problem z odpalaniem i korekty na wtryskach były nie za ciekawe więc oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, okazało się że pompa już jest w...
Witam, Mam Peugeota 3008 1.6 HDI z którym od około 5 miesięcy nie mogę dojść do ładu. Mianowicie problemem pył gasnący silnik podczas jazdy z komunikatem błędu EGR`a. Problem został rozwiązany poprzez zmianę kalkulatora (stary nie sterował EGRem) oraz samego zaworu EGR. W chwili obecnej auto nie gaśnie i nie sypie błędami jednak nadal ma problem z budowaniem...
witam serdecznie buduję hamownię inercyjną. otóż zbieram impulsy z dwóch źródeł i na och podstawie określam obroty: 1 enkoder bębna który może obracać się z prędkością do ok 3500 obr/min a który daje 100 impulsów na obrót) czyli 35000*100/60 co daje niespełna 6000 impulsów na sek. 2 kabel wysokiego napięcia silnika mierzonego pojazdu gdzie ilość impulsów...
witam przeczytalem caly temat bo doszedlem do wniosku ze w tym moim konkretnym przypadku musze sie uczyc jeszcze raz uczyc i zdobyc wiedze w dziedzinie modyfikacji map silnika . zaznacze na poczatku ze uwazam iz kazdy ma swoje miejsce w swiecie pracy trudni sie tym i jest z roku na rok wiekszym profesjonalista zarabiajacym na chleb. Nie chce nikomu...
jankolo, jesteś dzieciakiem, który musi mieć adwersarza na swoim poziomie. Popatrz, jaki jesteś jasnowidzący! Gdybym podjechał i pokazał Ci takie auto, też byś nie uwierzył. Podjedź i pokaż. Chętnie obejrzę i sprawdzę. Do testów na hamownię też dasz auto? Mówimy oczywiście o samochodzie który używa wyłącznie wody w charakterze paliwa, tak? Teoretycy...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Sorry, dopiero teraz trafiłem na ten temat i tylko go "przekartkowałem", niemniej nasuwa mi się kilka uwag praktycznych, które boleśnie i wielokrotnie przetestowałem na własnej skórze, budując stanowiska pomiarowe. Czujnik tensometryczny do wzmacniacza operuje poziomem miliwoltów, który jest stosunkowo mało odporny na zakłócenia. W szczególnych przypadkach...
Od razu wyjaśniam że nie chodzi o częstotliwość PWMa używanego do sterowania silnikiem. Chodzi mi o częstotliwość przebiegu sinusoidalnego/trapezoidalnego. Przeczytałem mnóstwo materiałów na temat silników BLDC. Budowałem regulatory silników BLDC. Wyznaczałem nawet charakterystyki silnika na hamowni DIY. A tej jednej rzeczy ciągle nie wiem: Jaki jest...
Na większości uczelni w PL taki poziom jest wręcz egzotyczny a sama praca uważana by była za świetną. Uwierz mi że poziom tej pracy jest naprawdę wysoki w porównaniu do innych. Czego to promotorzy nie robią dla pieniędzy. .. Wierzę, ale to tylko świadczy o polskich uczelniach i to na pewno nie świadczy dobrze. Powiem w ten sposób. Na kierunku było...
Przymierzam sie do budowy hamowni podwoziowej, tylko i wylocznie do momiaru mocy i momentu silnika danego smochodu. Moje pierwsze pytanei brzmi: Czy podczas pomiaru mocy auta roliki sa hamowane czy tocza sie swobodnie? Prosze o wypowiedz jedynie osoby ktore sa pewnie tego co mowia. (jest podobny temat ale nie bede odgrzebywal, a tym bardziej ze ten...
budowa hamowni wykresy hamowni wykonanie hamowni
pomiar wentylacja sterownik turbo subwoofer pasywny pioneer
delonghi młynek klapka lodówka samsung
Router MiFi nie łączy się z radiem samochodowym Jak zresetować drukarkę Canon PIXMA MG5350?