kolego marco122 zadajesz problem na forum a nie masz zielonego pojęcia o podstawowych elementach silnika lepiej zasuwaj do mechanika bo naprawdę opelek ci wybuchnie (nie po raz pierwszy zresztą)a bulgotanie to pewnie przez to ze jest nieszczelnoś ć w układzie i paliwo spływa do zbiornika
pompę będę wymieniał w najbliższym czasie ...no chyba że wcześniej przegrzeje głowicę :D :D :D Woda wodą,płyn płynem.Zalewając układ wodą,nawet przy układzie chłodzenia dziurawym jak durszlak nic nie cieknie,osadza się kamień zamykając większe lub mniejsze otworki.Po zmianie na płyn wszystko się wypłukuje i rozszczelnia wprowadzając właściciela auta...
a jak sie silnik nagrzewa? tzn dlugo musisz czekac aby uzsykal te 90C Bo jesli tak to raczej termostat, a nie slychac jakiegos bulgotania z nagrzewnicy?
witam serdecznie jak w opisie- Astra bulgocze, tak jakby przepływał płyn w powietrzem w wężach. nasila się jak doda się gazu. wiem że podobne tematy były poruszane, z tym że: nie zbiera się masełko na korku od oleju, nie przybywa oleju i ma on prawidłową barwę. za to co jakiś czas płyn po prostu ucieka. i jeszcze jedno- w miejscu w którym wąż od wody...
Nie zauważyłem żeby brał olej, Lambda jest dobra (sprawdzana na innej astrze) Po rozgrzaniu silnika płyn chłodzący jest ok nie bulgocze. Przy zapłonie nikt nie grzebał na pewno ponieważ sam naprawiam auto.
Korek ma zawór ciśnieniowy chyba 1 czy 1,2 atm. Płyn podczas nagrzewania zwiększa objętość i ciśnienie. Pod większym ciśnieniem później-przy większej temp. zaczyna się gotować-puszczać parę-bąble. To tak jak w wysokich górach woda "gotuje się" nie osiągając 100C bo tam w zależności od wysokości maleje ciśnienie atmosferyczne. Odkręcając korek na mocno...
a mozesz mi powiedziec elektrit gdzie szukac tego urzadzenia w moim silniku? dotre tam bez rozbierania innch elementow? dodam jeszcze moje ostatnie spostrzezenia: jak wylaczam gaz i przelaczam na benzyne to zapala mi sie kontrolka silnika i oprocz tego dziwi mnie fakt ze samochod stoi na zewnatrz w temperaturze teraz juz sporo powyzej 10 stopni i jak...
Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem,...
Witam posiadam astre f z 96roku silnik 1.4, 8 zaworów, benzyna + gaz. Otóż mam taki problem po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka temp silnika pokazuje mi 100stopni. I w ogóle nie opada. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice....
Witam. Otóż ma problem z swoją astra g 1.6 8v benzyna. Przebieg 180tys ale czy oryginalny to nie mogę potwierdzić ponieważ auto było od handlarza. Posiadam je rok, na starcie był zrobiony kompletny rozrząd, oleje filtry itd. Po roku przyszła kolej na wymianę oleju, zrobiłem w roku 14 tys. Olej wymieniłem niecałe 2 tygodnie temu i pojawił sie problem....
Cześć, mam nietypową sytuację, mianowicie 6 miesięcy temu zagrzał mi się silnik od tamtej pory płyn chłodniczy skacze w górę i w dół, a ciśnienie wypycha płyn nawet po odkręceniu korka na zimnym silniku, poszedł test upg na zawartość Co2 w układzie i wyszedł pozytywny, ten fakt jest już bagatelizowany przeze mnie od 6 miesięcy może nawet dłużej, na...
kupiłem niedawno astre 2.0 z 92r. i mam pytanie. po odpaleniu silnika przez jakąś chwile słychać bulgotanie wody pod maską w momencie jak dodaje gazu. Tak jakby silnik zasysał wode ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodam ze poziom wody jest ok. wymienialem teraz i zalewałem nowym plynem do chlodnic aluminiowych (w serwisie).
Witam posiadam astrę z silnikiem 1,7D i mi nie grzeje a dół chłodnicy jest zimny a węże się robią twarde gdy odkręcę korek to ciśnienie wyrzuca płyn a temperatura podchodzi ciut nad niebieska kreskę Wymieniłem termostat i bez zmian Wymieniłem nagrzewnice i również bez zmian wymieniłem korek z zaworkiem od zbiorniczka wyczyściłem chłodnicę i nie grzeje...
na razie upuszczę oleju bo jest go trochę za dużo i będę obserwował czy przybywa.do cylindrów też zerknę ale nie wiem czy przez te małe otwory coś zobaczę.i jeszcze jedno pytanko czy przy wykręconym korku od zbiorniczka na pracującym silniku powinno bulgotać jak jest uwalona uszczelka bo u mnie nic się nie dzieje.
Trzeci termostat - Efekt ten sam.. Kolejna moja obserwacja : Wąż, który zaznaczyłem na powyższym zdjęciu podczas zimnego silnika jest pusty w środku.. Można go swobodnie ścisnąć i wówczas "bulgocze" w zbiorniczku wyrównawczym, po nagrzaniu węża nie sposób juz ścisnąć - to prawidłowa reakcja ?
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
Chciałem podładować przed zimą akumulator. Akumulator 72 Ah więc powinienem na tym prostowniku ustawić prąd na 7A. I tu się pojawia mój problem... Problem jest w twoim podejściu do tematu. Prąd ładowania, równy liczbowo 0,1 pojemności akumulatora (C) nie jest dogmatem. Można ładować prądem nieco większym np. 0,12C ale i znacznie mniejszym np. 0,05...
witam ponownie. wymienilem po raz kolejny termostat czujnik temp, i nic to samo. przypadkiem uslyszalem bulgotanie plynu w nagrzewnicy, po wymianie uszczelki glowicy cacy. dzieki za pomoc Dodano po 10 powyzszy post dotyczyl astry. teraz mam kolejny problem mianowicie wywala mi wszystkie bledy w silniku x14xe po wykasowaniu na stacji i po 2 dniach eksploatacji...