czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Ma być 5v, masa i sygnał.I nie coś takiego tylko dobrze sprawdź.Napięcie 5v nie może spadać po podłączeniu czujnika.Albo problem z wiązką albo zwarcie wewnętrzne w czujniku.Masa też ma być dobra.
Transporter T5 1.9 TDI odcina turbinę przy 90, nie za każdym razem. Błąd: niskie doładowanie turbiny. Węże sprawdzone, test dymomierzem, szczelny, sztanga chodzi, EGR nowy. Może być problem w N75? W zaworze od sterowania? Albo ma ktoś schemat tych podciśnień, czy dobrze są podłączone? Nie mogę znaleźć kodu silnika, więc podam VIN WV2ZZZ7HZ5X015319....
Co do diagnozy komputerowej to najlepiej podłączyć komputer z oprogramowaniem Xentry, co pozwoliłoby dokładniejszą diagnozę, jak odliczanie się zakończy, sterownik silnika ograniczy prędkość do 20km/h.
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Ten sam problem co 1,5 roku temu..
Kalibracja czujnika ciśnienia w wydechu przy dpf
Witam, Mam problem z doładowaniem w Skodzie RS 2.0TDI CUPA. Podczas przyspieszania samochód wchodzi w tryb awaryjnym i zapala się ikona świec żarowych. Na dole zamieszczam błędy i logi problemu. Wymieniłem przewody podciśnienia i zawór n75: https://obrazki.elektroda.pl/5872137400_... https://obrazki.elektroda.pl/9000008700_...
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
mysle ze to moze byc problem z instalacja lub komputerem. najlepiej udaj sie do opla i opisz usterke. a zaobserwowales jakies zmiany w jezdzie?
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Wymiana sterownika zmniejszyła częściowo problem. Ale ładowanie i tak nie było idealne...
Pytałem bo diagnostyka to nie tylko odczytanie błędów i tyle. Jest coś takiego jak parametry rzeczywiste które pokazują np. ciśnienie doładowania, przepływ powietrza i jeszcze kilka co ma wpływ na doładowanie. Wymiana elementów w ciemno to głupota.
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Pokazuje błąd zaworu doładowania turbiny Należy sprawdzić wydajność turbiny.
Czujnik ciśnienie doładowania.
mam problem mianowicie diagnozuję vagiem auto jest błąd 17958 doładowanie włącza się on przy 120 km\h chodzi o to że jest czujnik na powrocie od intercoolera i tam był wężyk i on mi podczas jazdy spadł nie wiem gdzie on był wczepiony załączam zdjęcie
Więc zrób tak, odłącz cięgiełko nastawnika sprawdz czy koduje się błąd jeżeli nie to turbo do czyszczenia, jeżeli dalej to samo to uszkodzony nastawnik, można rozebrać sprawdzić czy uszkodzony mechanicznie czy nie. PS nastawnik jest przypisywany/kalibrowany do turbiny na specjalnym sprzęcie więc mogą się pojawić problemy przy zmianie samego nastawnika....
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
P0026 Czujnika doładowania ciśnienia błąd niezrozumiały Jeżeli czujnik podłożony i o tych samych lub zamiennych numerach wystarczy teraz sprawdzić instalację -przejścia czujnik sterownik- oraz zrobić podgląd w bloki pomiarowe podczas występowania usterki i wszystko jasne. Widać że ani ty ani warsztat nie znają się na samochodach i ich diagnostyce więc...
Ja uważam, że winny jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Te czujniki są dosyć awaryjne, lubią się zawieszać. Tym bardziej że komputer na niego wskazuje.
Witam czy ktoś rozwiązał problem ? Borykam się też z błędem P132B w Fieście 1.4, dodam że przewody podciśnienia w dobrym stanie, map sensor podmieniony. Czy ktoś ma pomysły ?
Jeżeli Czujnika na turbinie to pewnie pozycji turbo. Stawiam ze padł czujnik, ale nim steruje elektrozawór podciśnieniowy trzeba by sprawdzić czy działa i czy sama geometria turbiny pracuje prawidłowo.
patrząc po wykresach z elm327 doładowanie maksymalnie osiągnęło 1.35 Na ile te dane są wiarygodne ? Sprawdź innym, lepszym sprzętem. Usuwanie błędu nic nie daje Oczywiście, najpierw trzeba usunąć przyczynę. Jakaś nieszczelność? To było by wtedy, zbyt małe doładowanie ;-)
uszkodzeniu uległa turbosprężarka, zastała uszkodzona kierownica i wirnik.
Nic wypalenie nie da, po czasie wyrzuca błąd przepływu spalin. Zacznij od ciśnienia doładowania.
Dobra, ganek to widocznie ten typ człowieka który woli pierdzielić na prawo i lewo o tym jacy to wszyscy są głupi i mają się douczyć, a sam jaki jest mądry, a jednocześnie wcale nie dając dowodu na swoją mądrość. Ode mnie masz kawałek instrukcji fabrycznej w której jest opisany ten błąd i sposoby radzenia sobie z nim, ale ja nie mam pojęcia co to jest...
Miałem podobnie gruszka wymieniona, ustawiona na wzór starej ale wyskakiwał błąd doładowania. Podkręciłem nakrętkami i jest niby ok błędów brak. Pytanie w jaki sposób dobrze wyregulować gruszkę, gdzie znajdę w Vcds ciśnienie doładowania.?
Jeżeli łopatki opierają się o obudowe to turbo do roboty.
zrob komplet logow dynamicznych 001/003/004/008/010/011 .... poza tym przeszukaj caly dolot i podcisnienia .. moze gdzies jest nieszczelnosc ...
Problem tkwił faktycznie w przepływomierzu. Podmieniłem i wszytki powyższe problemy jak ręką odjął.
Przed wymianą czujnika auto chodziło ok, pokazywał ten tryb awaryjny, ale jedził normalnie i nie tracił mocy. Diagnoze stwierdził elektronik jak podpiał swoj sprzet diagnostyczny.
Jumper 15r 2.2hdi wyskakuje błąd P0299 i traci moc po zgaszeniu wraca wszystko do normy czujnik xisnienia turbo wymieniony . Nowy egr .nowa przepływka sprawdzony nastawnik na turbinie .układ szczelny . Co moge jeszcze spraqdzić błąd p0299 regulator cisnienia powietrza doładowanego
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Skoro masz błąd czujnika doładowania to pewnie po przekroczeniu albo ~3tys rpm albo 120-130km/h wchodzi w tryb awaryjny i masz odcinanie mocy. Skoro turbina była regenerowana zajmij się tym czujnikiem, szczególnie jak ktoś grzebał w kablach. Może robił kombinacje typu "tuning" rezystorem na przepływce :) Skoro po zgaszeniu wszystko wraca do normy to...
Na tym zaworze musisz mieć +12V i od -0-12V. Zdaje się że nie masz tego +12V lub masz niepełne. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
P1236 - ciśnienie doładowania powyżej zastrzeżone. Należy sprawdzić układ ciśnienia doładowania.
1 sprawdź na odpiętym czujniku 2 wepnij się bezpośrednio przy ECU moja żona mówi że 30cm to całkiem sporo :D ... wszystko może się zdarzyć :D
rozwiązaniem był czujnik ze szrotu i dodatkowo uszkodzona wiązka . pozdrawiam
Witam. Tak więc dodam i moją przypadłość z baterią AEG. Po zakupie sprzętu z "promocji" bateria ładowała się normalnie ale do 3 kresek. Sprzęt działał. Postanowiłem więc zrobić największy błąd i doładować baterię z zewnątrz. Zapodałem 58V/1A bateria się naładowała dawała napięcie ale nie prąd. Okazało się ze rozłączyło jedną parę ogniw (uszkodzenie...
Tam baterie są żelowe? Jeśli tak to ten odpowiednik nie doładuje kwasu Dodano po 2 Prostownik nie doładuje
to kod błędu doładowania powietrza, możliwe że intercooler zaczyna puszczać, lub poprostu wystarczy przeczyścić czujnik doładowania. U mnie też tak się działo jak wydmuchało ustrzelkę między turbiną a korektorem. Musisz sprawdzić auto pod tym kątem
Daj numer błędu.
Ten błąd to czujnik temperatury powietrza doładowanego.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
5123; kalibracja przepływomierza masowego powietrza.Przyczyną morze być czujnik ciśnienia powietrza doładowania lub czujnik temperatury w układzie doładowania lub złe wskazania przepływomierza.Następstwem tego jest wyłączenie EGR - błąd 5126. Najpierw sprawdź czujniki ciśnienia doładowania i temperatury lub szukaj nieszczelności w tym układzie.
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
ale wogóle ty masz telefon w idei dobra ale masz na abonamant czy na karte bo jak masz telefon na abonament to nie doładujesz sobie konta pozdrawiam Edy27
Zrobiłem tak: odłączyłem ten Ori kabelek i podłączyłem masę z aku i nic to nie zmieniło. Po wykasowaniu błędu, po kilku sekundach błąd powracał.
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Sprawdziłeś wszystkie podpowiedzi z poprzedniego tematu...podmieniałeś MAP sensor, manometrem sprawdzałeś ciśnienie doładowania....?
Jakie parametry pokazuje czujnik ciśnienia doładowania G31? Jaki jest błąd po jego odłączeniu i co wtedy widać w blokach pomiarowych?
Już nie pamiętam, ostatnio jak odpaliłem to od razu doładowałem. W Orange tam błąd zrobiłem 59gr/min.
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi.
Diagnostyka, jakie jest ciśnienie doładowania? Dolot sprawdzony? Dpf jest w samochodzie? Jakieś kopcenie występuje?
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
podmieniony
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj. Potrzebuję, żeby ktoś poprawił wsad do Vivaro 2008 114KM. Samochód ponoć miał już jakąś korektę, ale teraz temat wygląda trochę inaczej... Pacjent to Vivaro 2,0 CDTI/DCI 114KM po wymianie silnika na kpl. motor z Laguny 150KM. Wałek wymieniony, bo był inny, silnik śmiga, ale od czasu do czasu...
Zapraszam znajdę przyczynę
Dam znać czy układ jest szczelny.
Witam, Filtr FAB wypala się co 125km? Jeżdżę taką cytryną i wypala mi po 4 zbiornikach paliwa czyli co ok. 400km. Korekta dawek wskazuje na lejący wtryskiwacz, zrób próbę przelewową tak na początek.
Kurczę u mnie w czasie jazdy autostradą wywaliło błąd obwodu ciśnienia doładowania. DF093. Po usunięciu co prawda nie wrócił jeszcze Ale do 3000 obrotów praktycznie nie ma mocy , powyżej leci jak złoto..
Komputer pokazał błąd czujnika reduktora ciśnienia doładowania. Błąd usunięty. Mechanik mówił że mógł się przywiesić przytkac itp. Jeździć i obserwować czy się pojawi.
Kolego już Twój drugi news widzę z błędem w temacie!!
Witam! Mam problem z Audi A4 1.9 Tdi 110Km AFN rok 97. Auto na wyższych obrotach traci moc. Po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu jest wszystko OK aż do momentu osiągnięcia wyższych obrotów Wymieniłem sterownik silnika, przepływomierz, zawór N75 i dalej nic. Po podpięciu komputera wyskakuje błąd: Czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym zwarcie...
błędy były i mechanik skasował i dalej się pojawia błąd doładowania ciśnienia ,coś takiego a i pojawia się ikonka prostokąt z błyskawicą
Zrobić logi grup 3,8,11 i sprawa powinna się wyjaśnić
witam objawy mam takie świecą spiralki od błędu zapisany błąd w pamięci jest taki jak w temacie błąd czujnik ciśnienia doładowania napęcie za wysokie autko w trybie awaryjnym . oprócz tego eger jest cały czas w pozycji 5% nic sie nie zmienia . dałem nowy i zonk dalej to samo . miał ktos podobny błąd . przypuszczam że jak usunę usterkę z tym czujnikiem...
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
Witam Kontynuuję wątek. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny i po tym problem znikł, ale pojawił się kolejny. Po przejechaniu ca. 100 km od wymiany filtru pojawił się błąd P0234 - za duże doładowanie na turbo (podczas przyspieszania) i teraz moje pytanie czy jest to błąd przejściowy ? Przejrzałem dzisiaj przewody w i wtyczki i nie zauważyłem żadnych...
czy udało się rozwiązać problem? Mam dwa sprinterki 906 316 z tym samy błędem....
194 =Zwiększona wydajność (moc) turbosprężarki to opis błędu dla Iveco daily czyli przeładowanie.
Zawór, cięgno chłodnicy EGR lub sama chłodnica EGR. Brak błędu? Ciśnienie doładowania równo z oczekiwanym przez sterownik?
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Diagnozę robiłem wyszedł błąd doładowania ciśnienia i nic ie czy więcej. A jeszcze pytanie czy utrata mocy może być związana z układem wydechowym?
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
Musisz podłączyć pod sterownik silnika. Problem z ciśnieniem paliwa lub doładowania. Po usunięciu błąd w ABS zgaśnie.
Podstawowy , poważny błąd, karta doładowana za 30 zł zamiast 50 zł, dlatego 30 dni na wychodzace zamiast 100dni9 przy doładowaniu za 50 zł0. Starter RBM kupiony a więc bez wykorzystania sposobu na RWK z wykorzystaniem migracji od innego operatora. Takie startery doładowuje się zawsze za 50 zł co 100dni
Narazie sprawdzana jest chlodniczka egr bo były nieszczelnosci, wywalalo błąd ciśnienia doładowania, turbiny wyjęte do sprawdzenia, pewnie będą regenerowane jak znam życie, złożą to wszystko do kupy i może coś się wyjasni. Czarna magia, Boże zachowaj tych mechaników. Powymieniaj wszystko po kolei na nowe lub regenerowane to ci powiedzą co bylo przyczyną...
Coś źle czyta ten błąd p040x to problem z ciśnieniem doładowania.
Proponuje zajrzeć na intercooler,szczególnie na dolne sekcje. Błędem nie sypnie jak doładowanie bokiem pójdzie a stopień zadymienia się bardzo zwiększa co skutkuje częstym dopalaniem.
Sprawdzałeś błędy?
EDC 4591 - kontrola ciśnienia doładowania. Wysokie ciśnienie. Sprawdź zawór Pierburg nr 51094130022 TCU 556 - może źle odczytany, ale błąd 0556 jest przyporządkowany tylko do zbr i mówi o usterce retardera.
jeśli jest tak jak piszesz, że ciśnienie doładowania "zanika" to sterownik silnika powinien to "widzieć" i tym samym zapisać błąd dotyczący nieprawidłowości ciśnienia doładowania... program w sterowniku oryginał?.. czy Panowie z tunningu tam byli?..
Niewłaściwa korelacja cisnień i sterownik wywala błąd. Ciśnienie doładowania nie może być nizsze od atmosferycznego. Miałem taki przypadek uszkodzony był czujnik cisnienia doładowania.
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
,,oddałem temat gdzie indziej i koleś ponoć ogarnął, mówił że zrobił coś w sterowniku ale nie chciał się przyznać co ;) sterownika nie wymieniał tylko coś przerobił pozdrawiam'' Wyżej wypowiedż człowieka który wymienił wszystko co mogło mieć związek z ,,falowaniem turbiny'' a problem leżał w sterowniku. Też miał identyczny problem jak ja w ivecu tyle...
Czym najlepiej? Inpa nie chce współpracować. Dodano po 1 Kod błędu 2885, kontrola ciśnienia powietrza doładowania.
Czyli używany nastawnik też uszkodzony rozumiem?
A jak to zrobić? Dodano po 3 Jak wyświetla błąd P1160 czujnik ciśnienia doładowania to jak może nie być?
Panowie dzis bylem u mechanika i wyskoczył błąd: - błąd pomiaru doładowania moze wie ktos co to znaczy?
Jakie parametry masz na myśli? Ciśnienie doładowania 2.3 bara. Czasami ma momenty większej mocy ale na trzecim biegu. Po ściągnięciu przewodu od turbiny jest spadek mocy błąd doładowania i lekko poddymia na czarno co jest prawidłowym objawem.
Niestety nie mam. W ASO zbadali co i jak. Błedy jakie zapamiętał komputer to błąd ciśnienia doładowania błąd sterowania turbina czy coś takiego . Powiedzieli że nie potrafią tego powiązać z żadną konkretną usterka i że według nich wszystko jest ok. Ja sam po tej sytuacji kupiłem dodatek do paliwa który czyści wtryskiwacze i przegonilem auto na ekspresowce...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Kolego w renaultach jest podobny problem jak siada zawór Westgete wtedy może wywalić błąd System Doładowania Powietrza
Jaki opis tego błędu?
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
ciśnienie doładować błąd błąd czujnik ciśnienie doładować błąd niski ciśnienie doładować
blokada siemens suzuki vitara silnik hamulce chrysler
schodowe krzyżowe telefon zablokowany kontem google
Kondensator elektrolityczny 30 lat - zawyżona pojemność? Czujniki kasety w magnetowidzie Sharp - diagnostyka i naprawa