Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
Chyba nie było 2.0 w tym modelu/roczniku.. C200 w tych latach to pewnie 1.8 CGI. Jeśli nikt tam nie zaglądał, obejrzałbym rozrząd (zwłaszcza łańcuch i koła zmiennych faz). Znasz kanał Pardi Mercerdes na Youtube?
Tak ja jak coś to dzwoń.
Norma w tym aucie. To nie wina elektroniki tylko tego że nie zgrywa się wał z rozrządem. Sprawdź rozrząd a zobaczysz że jest przestawiony.
Sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie rozrządu. Czujnik jest od temp. cieczy chłodzącej.
Spwawdz 24350 2B000 kolo na walku zmienne fazy roz. pozdrawiam
Sam zniknie.
Jesli jest to DW10ATED4 - tak.
Witam. Jakiś taki głośnawy się wydaje ten motor, Jak jest łańcuch to może już do wymiany, rozciągnięty
Zły czujnik
Po wymianie aparatu też wyskakuje ten sam bład :?: Jezeli nie to moze błednie zamontowany aparat :?:
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Będzie zapalał, natomiast układ wtryskowy z funkcji wtrysku sekwencyjnego przejdzie w sterowanie grupowe, co zrozumiałe, bo nie ma rozróżnienia cylindrów.
Zgadzam sie z Kybernetesem. Silnik nie zatrzymuje sie z powodu braku sygnalu z czujnika walka rozrzadu. Pozdrawiam,
Poszukaj używki, w ramach budżetu.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... http://picoauto.pl/ciekawe-przypadki-fia... Kopia strony www. 883859
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
Niestety musisz odczytać błędy Clipem, będziesz miał oprócz błędu tzw. dyskrypcję która konkretnie określi np błąd p0340 czy przerwa w obwodzie, nie właściwny sygnał itp itd
Co oznacza błąd P0340 i jakie parametry pracy silnika są odnośne do niego ?
Że masz oddać samochód do naprawy. Błąd P0340 tyczy się sygnału wałka rozrządu, zaś P0335 wału korbowego. Zaś ten P1222 to...oj to brzmi groźnie w PSG 16. Ale da się zrobić, nawet Anglii
Mario77 co było w końcu powodem wyskakiwania tych błędów?
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Okablowanie tego czujnika trzeba by sprawdzić jak sam błąd wskazuje.
Ja wczoraj walczyłem z Nissanem Primera i też tak przerywał i szarpał i gasł ale i skakała wskazówka obrotomierza i to była wina czujnika wałka rozrządu właśnie. Ale myślę, że podobnie będzie jak to będzie czujnik położenia wału (one są takie same - to kolegi samochód, on wymienił czujnik położenia wału i to nic nie dało a tego nie zmieniał, założyłem...
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
Łańcuch to w tych modelach dzwoni prawie cały czas, więc uodporniłem się na to już. Chyba że wyciągnął się już na tyle, że daje błędne wskazania na czujniku (to mogłoby tłumaczyć pojawienie się błędu na wolnych obrotach kiedy napinacz hydrauliczny nie pracuje tak dobrze jak przy większych obrotach). Czyli przyrządy muszę zakupić i pewnie się skończy...
A co w przypadku jeżeli w sterowniku nie pokazuje błędu P0340?
Wszystko w porzadku.
nie mogę powiedzieć bo nie mam jak tego sprawdzić moim sprzętem. jutro może z diagnozuje czymś innym to dam znać
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
Witam czy ustalono przyczyny? Mam to samo.... Proszę o info.
Napiszę to aby ułatwić diagnostyka problemów z rzekomo czujnikiem wałka. Sterownik tych aut wyrzuca błąd p0340 opisany w większości testerów jako obwód czujnika WAŁKA - nie jest to jednoznacznie z jego uszkodzeniem - pod tym kodem błędu w tym sterowniku powinien być opis: obwód czujnika WAŁKA lub WAŁU. Wchodzimy w zakładkę parametrów i szukamy prędkości...
Łancuch jest w porządku 😃
Dzisiaj składam górę silnika, bo jak pisałem wszystko jest OK z wałkami. I będę próbował podziałać z sondami. Zobaczymy...ciekaw jestem jak udało się kolegom rozwiązać ten problem opisany w linku mojego pierwszego postu. Info dla wszystkich borykających się z takim samym problemem, oczywiście wałki rozrządu były dobre. Zatem auto wróciło do elektryka....
Dziękuję za pomoc oraz sugestie wszystkim zaangażowanym w temat. Problem rozwiązany. Umarł sterownik po wymianie wszystko ok. Prawdopodobną przyczyną awarii sterownika mogły być sparciałe przewody kolory szarego których otulina się skruszyła. Temat do zamknięcia.
Witam mam w garażu bardzo ciekawy temat. Nissan Primera p12 1.8 na sterowniku Hitachi z dwoma sondami lambda. Sterownik zgłasza błędy grzałki sondy: - Bank 2 sensor 1 - Bank 2 sensor 2 Fizycznie instalacja nie jest przygotowana pod te sondy oraz w kolektorze są tylko dwie. Biorąc pinout z sterownika 1.6 (4 sondy lambda) zapinowałem odpowiednie piny...
Dobra , rozciągnięty łańcuch i tyle . Dziękuje
Witam, mam problem z VW LT 2.8 TDI AUH CR. Auto zostało zgaszone wieczorem. z rana nie odpala Witaj. Na szybko ,sprawdż okablowani-wiązkę,bezpiecznik S204 5A Zasilanie zaworu i czujnika idzie z tego bezpiecznika ,bezpiecznik zasilany z przekażnika J317 Po drodze jeszcze kość 34 pin w komorze silnika pin 1i2 zawór N276 pin 21.20.19 czujnik G40 Zasilanie...
Pkazało sie, ze błedy były, OBD nic nie pokazało, ale zrobiłem kluczykowanie i wyskoczył błąd p0340 czujnik położenia wału problem tkwił w wiązce przewodów. Auto odpaliło.
Wystarczy tej lameriady. P0340, to błąd czujnka wałka rozrządu. Który to z bodaj 4 silników 1.8? Zgaduję że 1.8 16V - czyli pewnie x18xe. Odpięte wtyczki sondy i czujnika.
Witam. Nie wiem jak jest to rozwiązane w toyocie z tym czujnikiem, może przy tych wymianach ktoś źle to zamontował i czujnik nie dostaje sygnału, lub dostaje go nie wtedy gdy powinien.
po ustawieniu rozrządu błedu P0430 nie ma. pojawił sie kolejny problem , komputer po podłączeniu lexią nie ma komunikacji z modułami , łączy sie tylko z wtryskiem i dodatkowym ogrzewaniem , pozostałych kalkulatorów nie widzi.
Lokalizacja komputera (za schowkiem pasażera) skutecznie zniechęciła mnie do pomiarów ciągłości przewodów. Tym bardziej iż pinouts nie zgadzał się ze schematem który posiadałem. Wyjąłem oscyloskop i nie uzyskałem przebiegu na pinie sygnałowym przy pracy silnika na czujniku wałka rozrządu. Wykręciłem czujnik 39310-38050 i go na stół. Pomiary: - Napięcie...
Potencjometr w zaworze EGR zasilany jest z tego samego źródła co czujnik wałka. Częsta przypadłość w renault clio 1,5 dCi
Instalacja zgnita pod filterm powietrza i zwarta do masy.Pozdrawiam
Ostatnio mi się zwarło w wiązce czujnika wałka o taką blaszkę mocującą , wywaliło bezpiecznik pod maską. Też nie palił.
Camshaft Position Sensor A circuit malfunction (Bank 1 or Single Sensor) The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault. Czujnik położenia wałka rozrządu awarii przemysłowej (Bank...
Problem rozwiązany. Pod koniec czerwca elektronik spod Wrocławia znalazł rozwiązanie problemu. Okazało się, że BSI szalało generując jakieś przepięcia. Wymienił je na inne i błąd synchronizacj wałków znikł. Samochod działa sprawnie. Stare BSI dostałem na pamiątkę. Powodzenia.
Kable są OK, czujnika nikt nie zmieniał, natomiast jest dla mnie zastanawiające to ze błąd pojawia się za każdym razem zaraz po odpaleniu (sprawdzałem z 5 razy ) gdyby chodziło o przerwę na kablach błąd pojawiał by się po pewnym czasie jak załapie układ przerwę a tu jest zaraz po sekundzie, za każdym razem.
Może być brak synchronizacji wału z wałkiem rozrządu Dokładnie. Sprawdz rozrzad.
Bez czujnika chodzi praktycznie tak samo jak z nim. Od kilku miesięcy wzrosło mi spalanie o 30%, losowe spadanie z obrotów na jałowym, ale odcięcia na 4500 nie mam o czym wszyscy piszą. Wzrokowo wtyczka i kabel wyglądają ok. Rezystancje - według tego co piszą ludzie powinny być rzędu 2x14 Ohm AB/BC, więc domniemam, że musi to być ten czujnik. Dziś zamówiłem...
błąd P0340-8 diagnoza tech 2 - nieprawidłowy sygnał czujnika wałka rozrządu
Dopisz o jaki silnik chodzi ale na pierwszy rzut oka to przestawiony rozrząd lub jeśli to TS to może wariator na wałku rozrządu.
Witam. Auto ja w temacie błąd P0340 Auto nie odpala lub odpala za którymś razem i wywala ww. Błąd Co ciekawe wystarczy odłączyć czujnik walka odpalić auto bez czujnika (ciężko ale pali za każdym razem) zgasc auto podłączyć czujnik i skasowac błąd pomaga to na jakiś czas czasem odpali cztery razy a za piątym razem już nie zdarza się że błąd pojawi się...
Na 100% procent został uszkodzony czujnik mechanicznie. Miałem to samo. Po wymianie rozrządu 3 dni w porządku a następnie błąd P0340. Odgięta blacha szorowała po czujniku i się uszkodził. Kupiłem używany i nowe koło wałka i jest OK. Tak się dzieje, przy próbie blokowania koła wałka o śrubę pompy wody do jego odkręcenia przy wymianie rozrządu.
Jak każda awaria, działało i nagle nie działa, skoro obroty "zero" to albo czujnik albo wiązka do niego.
Witam. Otóż mój problem polega na tym, iż Nissan poszarpuje podczas jazdy i generuje błąd P0340. Błąd położenia wałka rozrządu. Podkładałem trzy różne czujniki i auto na żadnym nie chciało odpalić. Na starym odpala, ale generuje owy błąd. Kupiłem w serwisie Nissana oryginalny czujnik (dobrany po nr vin) i sytuacja wygląda identycznie. Macie panowie...
Nie znam się mocno na elektronice. Auto było juz u kilku elektrykow, sprawdzali rozne rzeczy i nic nie poradzili. Raz po wymianie górnego czujnika pojawil sie błąd dolnego czujnika od walu i po wymianie powrócił blad górnego. Jeżdżę tak juz ze dwa lata, auto niby po drugim odpaleniu jeździ normalnie ale jest to denerwujace. Z chęcią sprzedałbym go ale...
Witam! Zgadzam się z przedmówcą, i wygląda mi to na źle ustawiony rozrząd...
A jak sprawdzić czujnik czy poprawnie działa
Tak, oryginały
nowe nie znaczy że dobre :) Byc może czyjnik "nie widzi" tego co powinien zobaczyć? Więc wyciąg go i zasymuluj mu to co powinien "wyczuć" :) Jest jeszcze szansa że nie ma synchro pomiedzy wałem a wałkiem,ale szansa mała-jest tam łańcuch,choć jeżeli zapinacz cos nawalił.....
Gorzej z błędem p0340, bo w większości przypadków okazuje się rozrząd do wymiany. Dodał bym jeszcze ten p0170 którego przyczyna nigdy nie jest taka sama.
Ktoś męczył problem błąd p0340, mocno szarpie jak się nagrzeje. Podmieniane 2 czujniki wału, czyżby edc ???
witam, to raczej nie jest to gdyż tech2 pokazuje błędy dwucyfrowe Zaraz wywalę ten temat za przerażającą amatorszczyznę. A błędy standardu Pxxxx,Bxxxx,Cxxxx jakie generują sterowniki w oplu to co? Już mulec z rocznika 1998 walił błąd np P1405(wiadomo o co chodzi),wzglednie popularny błąd w simtecu P0340.
Blokady obu wałków rozrządu jak blokada wału pasują. Na dolnym kole zębatym był ścięty klin niestety po założeniu nowego dalej błąd P0340. Czujniki wału i wałka rozrządu podmienione, wiązka do ECU sprawdzona. Silnik bardzo długo trzeba kręcić żeby odpalił, a jak zapali to przez chwilę nie przyjmuje gazu.
Wymieniałem w takiej łańcuch przy 80 kkm, objawem, poza błędem P0340 było gaśnięcie silnika i problem z ponownym odpaleniem. W ramach eksperymentu zdejmowałem wtyczkę z czujnika wałka przy pracującym silniku, chodził normalnie (oczywiście zapisywał błąd i zapalał mil), natomiast bez niego nie odpali W tym modelu koło foniczne jest nacięte na tylnym...
Jeżeli był by inny walek to auto odpali a był by blad walka rozrzadu sygnał niezrozumiały z kodem błędu p0340
Wiązka czujnika bez usterek? Niestety nie mam schematu do głównej wtyczki przy sterowniku.
Gdyby pękł pasek to by było słychać odbijające sie tłoki o zawory. To nie jest silnik bezkolizyjny.
Jaki masz błąd, P0340 ze statusem występuje?
Dodatkowo sprawdziłem jeszcze raz rozrząd jest dobrze zalozony., Więc odpada
Zgadza się czujnik do wymiany.
Znajomy jeszcze miał jakieś gówienko takie jak yanosik connect podłaczył to i wyświetlił się błąd p0340 czujnik położenia wału rozrządu-usterka. Czy jeżeli błąd występuje i uszkodzony jest czujnik jeżeli bym odpiął kostkę od czujnika to czy błąd powinien zgasnąć ?
Czy coś się wyjaśniło? Bo mam podobny przypadek i też wywala błąd p0340 (błędny sygnał z czujnika wałka rozrządu) i jak jest auto ciepłe to ma problem z uruchomieniem. Czujnik wałka rozrządu daje dobry sygnał ale zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wału?
Dobrze, ale samochód odpala normalnie jak ma odłączony czujnik położenia wałka rozrządu, gdy się do podłączy to nie odpala i na OP_COM wywala taki błąd "P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem". Został wymieniony czujnik na nowy i dalej jest taka sama sytuacja.
W Micrze 1.2 czujnik wałka krzywy a wału prosty, można zamienić ale po usunięciu zabezpieczenia szlifierką... Właśnie walczę z tym autem (K12), gdzie występuje tylko błąd P0340, ale chodzi nie równo i czasami gaśnie...
Witam odnowie temat. P12 1.8 zgasł i nie chce zapalić kod błędu p0340 brak sygnału czujnika położenia wału. czujnik wymieniono, po tygodniu znowu nie zapalił po kilku próbach dopiero wyskoczył check i ten sam kod. Czy nowy czujnik mógł nawalić czy problemu szukać gdzie indziej ?
Witam Mam ten sam problem z odpaleniem mondeo 2.0 tdci na testerze pokazuje błąd P0340 tj czujnik położenia wałka rozrządu ,ale wymiana czujnika nic nie dała a moze jest metoda ja sprawdzić taki czujnik -jest to prawdopodobnie na zasadzie hala???? Jest możliwe że przesłali mi uwalony czujnik , lub może coś z wałkiem rozrządu z krzywką, na której musi...
Po pierwsze błąd P0340 to nie tylko czujnik wałka rozrządu, ale także błąd czujnika wału, albo błąd sterownika silnika. Kolejny błąd to uszkodzony czujnik oleju. Ja obstawiam że to czujnik położenia wału. A skoro piszesz że silnik dziwnie kręci to spróbuj odpalić go z "Plaka" i daj znać jakie są objawy.
Niee, ja jestem tylko elektrykiem;) Samochód tracił moc i po zgaszeniu już nie odpalił. Ale chyba nad tym rozrządem pochylę się bardziej, skoro to głównie sugerujecie. Bardziej tłumaczyłem sobie, że skoro nie ma błędu P0340 to rozrząd RACZEJ ok. Koło foniczne sprawne, jest tylko jedna przerwa na całym obwodzie kola. Dodano po 1 Choć jakby ktoś posiadał...
Witam. Mam problem z samochodem marki opel corsa C. Silnik 1.2 benzyna, a rok 2002 . Problem dotyczy tego, że przyjechał do mnie samochód z błędem P0340, wydawało mi się, że to czujnik wałka rozrządu, ale nadal nic, przestawiałem tarczę, którą czyta czujnik( co do tego, to prosiłbym o pomoc, jak prawidłowo ją ustawić, na tarczy jest strzałka, do czego...
0340 - czujnik pol. walka rozrzadu. Do wymiany, o ile sie kabelek nie uksyl. Tylko orginal bo podroby fabrycznie zepsute. Dla tego masz ograniczenie obrotow. Widac ze na zimnym czujnik jeszcze dziala.. 1690 - obwod lampki "czek". Albo sie lampka zepsula albo ktos (np gazownik) ja zepsul.
błąd p0340 Koła są od 2.2 nie wiem zbytnio jak powinny być ustawione ciężko coś znaleźć w necie Dodam że na kołach z 2.0 16v owego błędu nie było
Na OP-COMie wyskakuje błąd P0340 - <Unknown DTC> (0A) - Present Pierwszy informuje o problemie z czujnikiem wałka rozrządu, a mnie interesuje drugi wiersz co konkretnie oznacza
Witam chciałbym się dołączyć do tematu mam bardzo podobną sytuację. Mianowicie motor po kapitalnym remoncie nowy rozrząd wszystkie graty na OE. Dwa razy sprawdzane ustawienie na blokadach czujniki nowe instalacja sprawdzona na przejście i opór oczywiście przejście sprawdzane na żarówce. Błąd P0340 jest kasowalny pojawia się po odpaleniu. Auto odpala...
Nadzieja jest zawsze, błąd P0340 wskazuje na problem z synchronizacja czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego, właśnie o tym pisałem - nie wiadomo który. Co do drugiego błędu, to błąd immobilajzera nie ma się co przejmować, sporadycznie przy grzebaniu może się pojawić.
Według trzech różnych mechaników rozrząd jest ustawiony dobrze. Tym bardziej że jak odpali na zimnym pracuje równo nie było falowania na obrotach. Na mocy też nic nie tracił. Był jedynie błąd P0340 i P1661 czujniki były wymienione na oryginały bo słyszałem że zamienniki były wadliwe.
Mi też chula ogólnie tylko zostały wymienione czujniki od walków rozrządu i wału. Po 5 do 10 km jak się przejedziesz wyskakuje błąd p0340 od czujnika walka rozrządu. Jak bym zdobył blokady to dla pewności bym ustawił rozrząd i wyeliminował coś.
Wiec tak po czyszczeniu miski olejowej z syfu jaki się zebrał z całego silnika oraz po wyjęciu pompy oleju która tez została wyczyszczona. Tak jak kolega napisał błąd P0340 czujnik wałka rozrządu tylko na rożnych komputerach rożnie opisany: błąd obwodu inny wadliwe działanie zaś inny coś innego.
Witam kolegów mam problem z fiatem punto rok 2001 silnik 1.2 16 v. Auto podczas jazdy zaczęło szaleć przerywać i obrotami falować. Po podpięciu pod komputer wykazuje błąd P0340 - błąd sporadyczny P1135- błąd sporadyczny. Auto po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary. Dodano po 3 Rozrząd zrobiony dobrze napewno Dodano po 25 Bo auto jeździło na nim już 20000...
Czujnik wałka jest w aparacie, na jednej podstawce co czujnik GMP, oba optyczne. Jak padł to zawsze był błąd P0340 i silnik nie zapalał wcale. Jak ostygł to palił ...
A tak dla jasności bo jakoś nie mogę doczytać konkretnie: który czujnik wymieniłeś? Bo w poście #5 piszesz że "czujnik wału" a błąd p0340 dotyczy jak sam napisałeś na samym początku "wałka krzywkowego" czyli wałka rozrządu.
Witam mam pytanko jeszcze ten czujnik co pokazuje błąd P0340 czy to nie jest czasem kolo świec i liczy kroki wałka rozrządu, bo jak silnik pracuje i jak odłączę kostkę to nic się nie dzieje nie zwalnia i nie wchodzi na obroty. No i zostały mi jeszcze takie błędy P0100 i P0130 i P0135 czy wiecie co to może być pozdrawiam.
witam. Dziś byłem podpiąć moją vectre pod komputer, wyświetlił się błąd P0340- nie prawidłowy sygnał wałka rozrządu. Czy jeśli założe czujnik z vectry po Lifcie to będzie on działał ? Różnią się tylko wtyczką, wtyczke też posiadam.
Witam. Ostatnio jak jechałem samochodem nagle wyłączył mi się silnik. Od tamtej pory (trup) brak iskry na wszystkich Cewkach. Po podłączeniu kompa wyszedł błąd P0340. Wymieniłem czujnik ale auto dalej nie pali (błąd dalej wyskakuje). Czy ktoś może poratować mnie schematem ECU do almerki? Chciał bym sprawdzić czy sygnał dociera do ECU , czy czasem wiązka...
yhmm... no dlategp zastanawia mnie to , że przed remontem było dobrze a po remoncie wyskakuje mi taki błąd.. "P0340" - "uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu". nie wiem o co chodzi?! czego się uczepić? być może padł całkiem ecu
Właśnie mam takiego opelka z takim samym silnikiem i błąd p0340. Czujnik na podmianke nie pomaga. Niestety na półce jest tylko zamiennik. Zastanawia mnie jeszcze ,Na zgaszonym silniku obroty silnika są na 4150 obr/min. Po odpaleniu na wolnych wskazanie jest na 3200 obr/min .
Od końca. Ciśnienie na listwie 3,8bara trzyma równo. Jak zwiększam obroty silnik pracuje równo problem tylko na jałowym. Dzisiaj przeleciałem wszystkie połączenia, nie ma lewego. Gdzieś doczytałem aby przetkać rurę ssącą efekt taki że silnik gaśnie a syczenia z lewego nie ma. Czas wtryski to 4,1ms i zawsze tak było na jałowym, bo to kiedyś komuś sprawdzałem...
Witam serdecznie. W złączu diagnostycznym zmostkuj A i C , włącz zapłon i odczytaj kody błyskowe. Opis znajdziesz w sieci. Błędem 1500 jak nie masz klimy nie przejmuj się. Tam często sypie się optoelektronika w aparacie zapłonowym. Jak wybłyska błąd P0340 to będzie właśnie to. Zero to 10 błysków. Pozdrawiam.
p0340 błąd vectra błąd p0340 błąd wałek p0340
warkot silnik sterowanie rolet zewnętrznych naprawa programatora samsung
ustawienie squelch wieczna latarka
Lokalizacja bezpiecznika w piekarniku Candy R340 TF Usuwanie rdzy i malowanie kuchenki mikrofalowej