A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
Błąd przepływomierza masz przerwa lub zwarcie więc wiązka, bezpieczniki lub po prostu przepływka uszkodzona. Co do czujnika jak kolega powyżej pisał, wyjmij i wyczyść bo usterka sporadyczna.
Kolego pin 4 na sterowniku to jest +5v to dlaczego miał byś mieć przejście z pinami 1 i 27. Masa na przepływkę idzie z pinu 52 na sterowniku na wtyczkę 5 pin. Wtyczka przepływomierza 2 - 12v 3 - 5v 4 - sygnałowy 5 - masa
Zastanawiac sie mozesz dlugo, tylko czy to cos da? Awaria przeplywomierza jest jedna z mozliwych przyczyn przejscia systemu w tryb awaryjny ze zmniejszonym wydatkiem wtrysku. Stad ograniczenie predkosci obrotowej silnika. Usun przyczyne pojawienia sie bledu (niekoniecznie wymiana przeplywomierza) i wszystko wroci do normy.
Wygląda na uszkodzony przepływomierz , więc w zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie , ale żeby być pewnym trzeba po prostu podłożyć nowy i sprawdzić czy działa .
Masa powinna być z ECU. Sygnał wejściowy sprawdzony powinien być przy samej wtyczce ECU by myśleć o jego uszkodzeniu.
A ja miałem nosa do ECU :)
To jest psg5 i masz albo nie szczelne podciśnienia albo słabą vakum pompę i nie daje tyle podciśnienia ile trzeba, przytrzymaj na wyższych obr, czyli ok 1.5 tyś i wtedy naciskaj hamulec.
Jak dwa piny to czujnik temperatury, jak trzy to czujnik cisnienia. Prawdopodobnie jest drugi czujnik razem z przepływomierzem tylko mierzy on temperaturę powietrza przed turbiną a ten drugi temperatura powietrza doladowanego. Jak przepływomierz ma więcej niż 3 piny to jest razem z czujnikiem temperatury.
błąd przepływomierza>>>taka płytka z kontraktonem w płaszczu wodnym
F 07 to błąd przepływomierza , mieści się ( po zdjęciu lewego boku ) w rozdzielaczu wodnym , na dole , trzeba sprawdzić połączenia i położenie kontaktronu ( styki w szklanej bańce ) .
Może zła interpretacja błędu? Program wskazał na uszkodzenie części a wina leży w okablowaniu (wiązce elektrycznej). Dlatego błędu nie można skasować
Przecież zgłasza błąd przepływomierza, w takim przypadku sterownik silnika wchodzi w tryb awaryjny i wyłącza esp
Niekoniecznie trzeba mieć renault clipa. Są różne marki uniwersalnych interfejsów. Prawdopodobnie na wolnych obrotach auto nie złapało błędu przepływomierza. Jak będzie podpięte pod komputer to warto sprawdzić jakie wartości pokazuje przepływomierz.
Z błędem jest zapisana zamrożona ramka, po niej będzie widać o co mu chodzi - może być sterowanie turbiny albo EGR. Padały też MAP sensory (a wywala błąd przepływomierza). Dlatego trzeba patrzyć na przyczynę i okoliczności błędu, a nie tylko komponent który pada w opisie błędu.
Kasowanie błędów nie naprawia, Jaki błąd przepływomierza? Przerwa, zwarcie, niewiarygodny sygnał, za niski przepływ, za wysoki przepływ?
Tak ten sam błąd EDC 4025-01, objawy te same po przejechaniu 10 km w trakcie puszczania padały gazu wyskakuje błąd EDC. Kalibracja robiona kilka krotnie nic nie dała.
EGR i przytkany układ wydechowy. Choć dziwne bo w takim stanie powinno być błąd przepływomierza.
Sprawdź instalacje do przepływomierza, wyczkę czy nie ma śladów wody, jeżeli tu jest ok. to przepływomierz się uszkodził, cześto to się zdarza w samochodach z gazem.
Błąd przepływomierza.
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
Panowie, dziękuję za odpowiedzi. Temat rozwiązany. Okazało się, że siało błędem, bo w dolocie było 7 minimalnych nieszczelności, które nie były widoczne bez rozebrania gołym okiem.
F29 pod kokpitem.
Czy woda leci?
WITAM, przyczyną tego problemu może być uszkodzony komputer.
Witam Może komuś przyda się ta informacja. Usterka została usunięta :) Okazało się, że łańcuch rozrządu miał za duży luz, bo zjechane były zęby kółka napędzającego pompe paliwa (pompa paliwa ok, nie wiadomo czemu zęby zjechane). Po zrobieniu całego rozrządu i okolic auto śmiga jak nowe. Sprzedający mi samochód okazał się oszustem, bo silnik miał po...
Brak reakcji, to padający CIM. Pierwszy błąd, sprawdź przepływomierz.
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70 Przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Poszukaj sobie pod hasłem NOTLAUF,a znajdziesz rozwiązanie.
Przepływomierz, czyli IAT też, po prostu odłączony.
Skoro masz błąd czujnika doładowania to pewnie po przekroczeniu albo ~3tys rpm albo 120-130km/h wchodzi w tryb awaryjny i masz odcinanie mocy. Skoro turbina była regenerowana zajmij się tym czujnikiem, szczególnie jak ktoś grzebał w kablach. Może robił kombinacje typu "tuning" rezystorem na przepływce :) Skoro po zgaszeniu wszystko wraca do normy to...
Nie szczelny dolot lub egr szwankuje.
Tdi- wg mnie arcydzielo ale zeby nie te dosc typowe usterki... Kolego nalezalo by wziac pod uwage rowniez zawor n-75 (nie mylic z EGR). Warto rowniez sprawdzic wezyki doprowadzane do i od turbo czy nie ma gdzies dziury. Lecz przewaznie to przeplywka lub w/w zawor. Ale trzeba by to potwierdzic bledami na ktorych sie nie znam. Jeszcze takie pytanie ode...
No tak jest brak mocy nawet na obroty pełne nie wchodzi. No przepływomierz służy do pomiaru ilości (wagi) czasami również temperatury powietrza. Jest to potrzebne do wyliczenia dawki wtrysku dla efektywnego spalania. W grupie VW jego brak powoduje przejście na sztywne dozowanie z mapy więc może mie mniejszy wpływ jego brak ale na pewno nie jest tak...
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Temat zakończony przerwany kabel przy sterowniku.
Witam czy poradziłeś sobie z błędem 2633 podobny problem mam?Błąd zaraz po przełączeniu zapłonu. Kable od sterownika do czujników sprawdzone, czujniki podmienione z innego pojazdu .vito ten sam rocznik i silnik
Jak system pracuje to wiem ale zastanawia mnie dlaczego po odłączeniu agr powietrze mierzone nie spada. Co może mieć jeszcze za wpływ na większe wskazania przepływomierza? Nie wiesz. Masz napisane u góry. Powtórzę , jak powietrze nie spada to spaliny nie lecą do dolotu. Wskazanie MAF oczekiwane (niskie ) jest tylko przy aktywnej recyrkulacji.
To nie jest F6 a Fb, czyli błąd rozdzielacza. Takie coś z simeringiem https://north.pl/karta/zawor-rozdzielaja...
Masz dwie opcje. 1. Postawić auto do mechanika i odebrać jak będzie zrobione, a zakupione przez jego diagnozy części oddać mechanikowi niech zwróci kasę. 2. Szukać nieszczelności kolektora dolotowego, z podciśnieniami i serwem włącznie bo na to wskazują błędy uboga mieszanka i błąd przepływomierza - za niski sygnał. co wyraźnie wskazuje na to, że powietrze...
Bez zmian, zapala ok, wchodzi na obroty, po chwili na jałowym zaczyna kaleczyć i zgaśnie. Dodano po 3 Mieszanka paliwowa jest zbyt uboga jak przytknę przepustnice ręką zmienia się praca silnika ma wolne obroty jest ok na testerze także zmiana na bogatą. Przepływomierz nie działa ciągle pokazuje 0 przewody do sterownika mają przejście .Na 100% nie ma...
byłem zrobiłem jak pisałeś odciołem starą mase przylutowałem nową i przejechałem ok 5km. i jak na ten dystans błąd nie wyskoczył. Pojerzdze z tydzień i napisze co i jak. A w taki sposób nie oszukuje się ECU, czy przepływka będzie podawała prawidłowe dane. A tak na marginesie chciał bym zaadoptować przepustnice bo wymieniłem ją ok 1roku temu i próbowałem...
Diagnostyka Vag sprawdz jakie jest błąd ja obstawiam przeładowanie i idzie w serwis
Problem tkwił faktycznie w przepływomierzu. Podmieniłem i wszytki powyższe problemy jak ręką odjął.
Sprawdza się w grupie 3 róznicę pomiędzy maf actual a maf specified, ponadto po wprowadzeniu sterownika w tryb BS, ogląda się jak przepływomierz reaguje na zamknięcie i otwarcie zaworu egr. Jeszcze jedno, w A6, nie wiem jak jest w A4 przepływka ma swój osobny bezpiecznik
problem rozwiązany. uszczelka kolektora ssącego na 2 cylindrze skurczyła się? w każdym bądź razie zmieniła kształt tak, że zasysało lewe powietrze.
W tym tygodniu będę się zabierał za tę naprawę. Wiesz może w którym miejscu jest komputer ecu i na których pinach wiązki działa przepływomierz? Z góry dziękuje i pozdrawiam
Sprawdź masę na wtyczce. Nie powiem ci który to pin, musisz poszukać. Jak nie ma to podaj na krótko i powinno śmigać.
Jeśli był czipowany, to może się tak dziać nawet na nowym, ponieważ musi czytać największą ilość zasysanego powietrza i komputer po prostu nie ma czytać tej przepływki, ale tu chyba nie o to chodzi do końca bo nie wiemy czy był ten czip czy nie, a jakim sprzętem diagnozowaliście tego leonka? chodzi mi dokładnie jaki pokazał błąd, czy tylko sam przepływomierz...
Muszę podpowiedzieć byś ponownie zrobił te logi ale tym razem z pedałem gazu całkowicie w podłodze a nie na 61% bo logi nie są wtedy miarodajne. Poza tym pamiętaj aby w czasie logowania mieć włączone jedynie światła mijania lub dzienne a cała reszta czyli radio, ogrzewanie szyby tylnej i wnętrza, klima itd. mają być wyłączone - jest to istotne w czasie...
Loteria.
Tak zapłon wyłączyłem i kluczyk w rękę i nie zgasł to odrazu delikatnie zadusiłem szczęście że byłem w aucie i od razu jak obroty sie wkręcały działałem to były sekundy
Wymień kontaktron w przepływomierzu.
Co ma klawiatura PL do słowa pokarzę (pokażę) ?
Panowie, zwróćcie uwagę że te elementy mają zasilanie z jednego bezpiecznika - nr 34. Tyle że pod ten bezpiecznik podpięty jest też przepływomierz a o nim nie ma mowy w błędach. Kolejna rzecz jest taka że w błędach jest też problem z zasilaniem cewki przekaźnika świec żarowych. On jest zasilany bez bezpiecznika ale z tego samego zasilania co bezpiecznik...
Czy ten błąd kwalifikuje przepływkę do wymiany ? Silnik jako tako się zbiera ale rewelacji nie ma, 130 km/h max po długim bujaniu. http://obrazki.elektroda.pl/8333129700_1...
To nie dymiłby na czarno. Układ paliwowy - jakie paliwa tankujesz?
mBar to jest ciśnienie, ciśnienie mierzy mapsensor, przeplywomierz mierzy przepływ powietrza w mg/cykl lub g/s albo kg/h. Instalacje sprawdzałeś ?
Większość nowych włoskich sterowników po kilkudziesięciu poprawnych uruchomieniach kasuje usterki i kontrolka gaśnie. Niemożność skasowania błędu może wynikać z ułomności sprzętu. Ja wtedy korzystam z pomocy znajomych pracujących na czymś innym. Fast Box dobrze robi włoszczyznę, nie wiem jak x431 ale niebawem się dowiem.
Witam!! Mam pytanko do was koledzy w golfie IV 1.9 TDI miedzy 1000 a 2000 szarpie silnik i strasznie dymi z rury na czarno po podpięciu pod vagcoma pokazało błąd "przepływomierz - zakres mozliwosci brak osprzetu nie zwiazany ze sprzetem" skasowałem go i nie pojawia się ten błąd ale silnik chodzi jak chodził. Doradźcie koledzy czy takie obawy mogą być...
Sprawdzić zasilanie sterownika, sprawdzić zasilanie przepływki na odpowiednim pinie sterownika, jeśli wszystko zawiedzie, sterownik jest do naprawy.
Sprawdziłem przepływomierz z kondensatorami i ciągle jest błąd. Z tym, że rzeczywista nalana ilość wody jest mniejsza niż ta którą została zmierzona przez przepływomierz. Do tej pory zdarzało się różnie. ... Jeśli błąd jest stały to można to skalibrować ale to chyba wiesz.
Witam do odpalenia na plaku nie potrzeba sterowania wtryskami tylko rozrusznik. Ja bym podmienił czujnik wałka rozrządu bo z tego co piszesz to paliwo dochodzi i ciśnienie jest to znaczy że nie ma sterowania wtrysków lub są zatarte
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
Witam. Wyskakuje błąd przepływomierza. Jak sprawdzić czy to przepływka do wymiany czy może coś innego? Jak to zweryfikować? Pozdrawiam serdecznie Mateusz.
Witam. Znalazłem rozwiązanie przyczyna było za małe ciś. sprężania . Dodano po 1 Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Min. ciśnienie musi mieć 25 bar.
Dołóż przekaźnik i odetnij albo plus po zapłonie albo zasilanie na komputer . Na forum znajdziesz opisy montażu alarmu - popatrz .
problem istnieje nadal.. zapozyczyłem z drugiej corsy przepływomierz (identyczny) caly czas pokazuje ok 262kg/h i nie zmienia sie wcale ta wartosc w cazym moze byc problem? sterownik czy instalacja czy jeszcze cos innego? na pinach wtyczki jest: 1- 4,98V 2- ------ 3- masa 4- 4,98V 5- 4,93V
Błąd przepływomierza. Do wymiany ( i to polecam) lub regeneracji. Pozdrawiam
Po odczytaniu błędów jest jeden - P0104, dotyczący przepływu masy powietrza. Dziś kupiłem nowy przepływomierz Continental i problem nadal występuje. Po co kupiłeś nowy jak nic nie sprawdziłeś? Np zasilania ,sygnały,szczelność od MAF do sprężarki? Sprawdź coś.
Tak dokładnie Błąd przepływomierza Zwarty lub przerwany obwód przepływomierza Miałem go dane do znajomego i stwierdził że to sterownik ma wadę ale po zmianie sterownika okazało się że jednak to nie to więc rozłożył ręce i teraz szukam sam na różne sposoby
w końcu zrobione. Woda z podszybia zalewała filtr powietrza i górną wiązkę.Podłączony komputer pokazywał błąd zwarcia przepływomierza,czujnik pozycji wałka rozrządu,ciśnienia paliwa. Po uszczelnieniu podszybia i osuszeniu instalacji wszystko w porządku.
Zanim wymienisz komputer to sprawdź połączenia między przepływomierzem i ECU może jakieś złącze zaśniedziało lub kable są przerwane lub mają zwarcie
Prawdopodobnie to Ci pomoże: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Wtryski zmienione i..... NIC Bez zmian Za tydzień kolega ma przyjechać z oryginalnym kompem z servisu Renault a puki co przeczyszczę cały układ paliwowy choć filtr zmieniany był 3tys.km. temu. A może jakieś pomysły....?
Witam mam podobny problem ,ale u mnie zapala się serwis i świece żarowe pomiędzy 2-3tyś obrotów resetuje kluczykiem i jade dalej ,ale usterka powraca .Potrafi na 1000 km pojawić się 100razy a później przez 3000tyś nic . Jak zapali serwis odrazu słabnie .Brak błędów na komputerze. Master 2.5dci 100ps 2007r 80tyś km przebiegu . Gdzie szukać takiej usterki...
kolego na początek napisz oznaczenie silnika, proponuje zrobić logi na początek statycznie grupa 03,04,10,11 i wtedy coś poradzimy ,a ten przepływomierz kolegi miał takie same numery co twój, muszą się zgadzać, to nie rower że zamienisz łańcuch i jedziesz dalej. A jak wygląda filtr powietrza kiedy wymieniany, jak z podciśnieniem. logi logi i jeszcze...
Już problem rozwiązany zamykam
Jeśli swieci ci się kontrolka Motor Control system failed moze być tak jak wsomniał golega wyżej potencjometr pedału gazu. I sprawdz czy masz oryginalną przepływke bo na zamienniku z allegro bedzie dalej zły odczyt i błędy. Jak masz to załatw na test częsci które komputer pokazuje i podmien na chwile. Sprawdz jeszcze swiece czy przypadkiem nie są zalane...
Cześć, mam problem z Citroenem Berlingo B9 z 2008 r. Na ciepłym silniku odpala i gaśnie, na zimnym do ok. 70 °C nie ma problemów z odpalaniem. Na zimnym można skasować błędy i nie wracają. Na ciepłym mogę skasować błąd czujnika wałka, a błąd przepływomierza jest stały - nie do skasowania. Błędy to P0104 i P0344. Na zimnym błąd przepływomierza P0104...
Błąd wskazuje na uszkodzony przepływomierz.
Ogarnąłem ABtecha i odczyty mam następujące na biegu jałowym: 800RPM Mass Air Flow sensor - napięcie się buja 0,20-0,45V Mass Air Flow sensor - 7kg/h Intake air temp. - 1,45V Intake air temp - 34C A na dworzu jest ~8C Dziwnie mi to wygląda W trakcie odczytu błąd przepływomierza -nieaktywny Błąd mieszanki - aktywny
F11 - błąd przepływomierza. Sprawdź może na początek, czy zmywarka pobiera wodę, czy zawór nie jest zakrecony lub przytkany, może jest zbyt małe ciśnienie. Jeżeli tu wszystko masz OK to zabierz się za zmywarkę. Po zdjęciu lewej obudowy masz rozdzielacz wody, na dole niebieskie śmigiałko to przepływomierz. Działa na zasadzie kontaktronu z magnesami na...
Witam, Fiat Grande Punto (199) 1.4 75kW 2006r. Samochód nie przyspiesza, na kompie błąd "przepływomierz powietrza", ale po wstępnych oględzinach jako takiego przepływomierza nie widać. Przerabiał ktoś już podobny temat?
Podstawowym pytaniem jest - co stoi w tym Twoim garażu? Kolejnym jest - na ile znasz się na mechanice i systemach sterowania silnikiem? Samo urządzenie jest bezużyteczne liczy się przede wszystkim wiedza i doświadczenie operatora. Samo czytanie błędów to żadna diagnostyka, potem są tacy naprawiacze, co widzą błąd przepływomierza i od razu wymieniają...
- Profilaktycznie wymienił bym kable wysokiego napięcia i świece. Stare kable i tak warto wymienić. - Sprawdził bym poprawność pracy aparatu zapłonowego. - Odłączył bym akumulator na 15 minut. Jeśli komputer ma opcje autoregulacji to powinien stracić te nastawy. - Sprawdził bym czujnik temperatury silnika. Może jeździsz ciągle na ssaniu. - Sprawdził...
To moja trzecia zima z tym samochodem, wcześniej spokojnie mieścił sie ze spalaniem w 7 -7.5 litrach. Abstrahując od tego, że jest zima, spalanie w mieście wzrosło co najmniej o 2 litry, i ciągnie sie to od kilku miesięcy a styl jazdy cały czas taki sam.
Błędne wskazanie przepływomierz zwykle generuje błąd w sterowniku. Przepływomierz, to precyzyjne urządzenie i wstawienie tam rezystora nie załatwi sprawy. Nie da się kupić tego przepływomierza ??
Poradziłes sobie z problemem? Jeśli tak to w jaki sposób bo mam identyczna sytuacje?
Jest błąd przepływomierza ,ale ponoć nawet na odpiętym powinien chodzić ,błędy sprawdzane na delphi i op com innych brak ,możliwe że to sterownik silnika bo w blokach pokazuje cuda np otwarcie przepustnicy od 0-137 procent ,egr otwarcie 234 procent ?
Czy na pewno wszystko dobrze poskładałeś? Błąd przepływomierza może występować z źle lub niedziałającego EGR, klap gaszących dziur w dolocie itp. ECU otwiera EGR i oczekuje zmiany masy zasysanego powietrza masa się nie zmienia więc czyta to jako błąd przepływomierza. Podaj kody błędów i zrób logi jak pisał poprzednik.
Fałszywe powietrze.
E21 to błąd przepływomierza.
jak do bani diagnoskop lub ze złym sterownikiem się łączysz to będzie pokazywał błąd przepływomierza.
Witam. Czy udało się coś ustalić odnośnie tej nieregularnie mrugającej kontrolki świec? Jaka była przyczyna? Mam podobny problem i chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć. Komputer wskazuje czujnik stopu, ale wcześniej był też błąd przepływomierza.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki multimetrem - każdy działa (więc problem z bezpiecznikami odrzucam). Mam pytanie do czego służy ten gumowy wąż (za co odpowiada) (zaznaczony na czerwono na obrazku) http://s34.odsiebie.pl/i/00055/fjyr939wg... Jak ktoś ma identyczny samochód to byłbym wdzięczny za podanie mi numeru GM tego przewodu - bo na moim...
Witam i co znalazłeś przyczynę bo mam to samo pozdrawiam.
Witam ponownie. Wtryskiwacze sprawdzone na stole w serwisie diesla (Siemens), wszystkie w 100% sprawne. Wymienione wszystkie cztery świece na nowe Bosch, i auto nadal źle odpala po dłuższym postoju. Po odpięciu przepływomierza auto pali na dotyk jak benzyna, ale oczywiście wali błędem. Podpięty przepływomierz, błędu brak, ale auto ciężko odpalić, jak...
Z tego co kojarzę to w przepływomierzu.A jak nie to na dolocie dwu pinowy.Odłącz wtyczkę od przepływomierza jak załapie błąd to będziesz wiedział że na pewno tam.
błąd przepływomierz focus błąd przepływomierz omega błąd przepływomierz powietrza
komin spiro turbo diesla benzyny szarpanie czasie jazdy vectra
najlepszy wybór pralki aparat tnący
Fiat Punto II 1.2 8V – wymiana rozrządu, ustawienie kół zębatych i napinacza Electrolux ESPC1DB – rozbiórka, demontaż, lokalizacja śrub, narzędzia, wskazówki serwisowe