Sam moduł po podaniu napięcia sieciowego bez sterowania i silnika wystawia napięcie na tym kondensatorze . Pozdrawiam maniek475
Szkoda, że nie włączyłeś trybu serwisowego by ustalić dokładny błąd. Ten przekaźnik będzie od sterowania silnikiem.
Jakie napięcia na którym pinie czujnika G28. Trzy pinowy oczywiście. I do tego błąd 17036 - Napięcie odniesienia czujnika B P0652 - 000 - za niskie. Przyudałby się schemat sterowania silnikiem i pinologia sterownika silnika.
Nie ma takiego błędu. Może być błąd silnika przepustnicy lub TPS. Dlatego należy podać numer błędu i jego opis. Napięcia jakie tam są to 12v dla silnika (sterowanie masą PWM) i 5v dla podwójnego czujnika TPS. Teoretycznie jest problem w wiązce . Wątpię w uszkodzenie ECM.
Jednak uszkodzony silnik Moduł sterujący po wykryciu "zamienionego uszkodzonego" silnika całkowicie się wyłączył - trzeba go było zresetować całkowitym wyłączeniem. Silniki mają podłączenie napięcia stałego 320V i sterowanie sygnałem niskonapięciowym.
Na początek niech sprawdzi silnik turbiny(zasilanie,sterowanie)
Te grubsze to wysterowanie silnika w przepustnicy -jak nie będzie silnika,cewki, obwodu to niepuści napięcia. Najczęsciej uszkodzeniu (zużyciu) ulegają ścieżki po których jeźdzą dwa komplety wąsów - przez co ECU widzi błąd i odcina sterowanie. Jak możesz to rozbierz przeustnicę i po tych ścieżkach popsikaj sprejem do potencjometów - są w sklepach elektronicznych....
Uszkodzony triak lub jego sterowanie w układzie młynka.Podłącz żarówkę 25W/230V pod przewody młynka i zobaczysz czy zaświeci.Przekonasz się czy dochodzi zasilanie.Multimetr pokazuje napięcie ale to nie jest równoznaczne, że obwód jest sprawny.
Im dłuższy impuls tym większe obroty. Sygnały do sterowania serwomechanizmami działają na zasadzie integratora i wzmacniacza błędu. Im dłuższy impuls tym napięcie na integratorze jest większe a to podawane jest na wzmacniacz błędu czyli porównuje się wartość napięcia przetworzonego na wartość stałą, z impulsów, z napięciem, w przypadku silnika, z układu...
Moze sie przyda. fajne te schematy (jednak może trochę niezbyt szczegółowe) ale jeśli chodzi o sterowanie zaparzaczem to zupełnie nic nie ma :( - można jednak wywnioskować że te triaki T1-T3 i ich "drivery" nie sterują tym silnikiem. Co w takim razie - przekaźniki ?
Z tego co znalazłem to błąd b370b to błąd "B370B Rear Wiper Function Control Circuit", czyli błąd obwodu sterowania wycieraczki tylnej. Pomierz jeszcze napięcia na wcisnietej manetce od wycieraczki, na rozpietych przewodach do silnika.
Tak się właśnie zastanawiam i chyba faktycznie , sugerując się tym, co napisali w serwisówce , czyli ,że na silniku ma być 5,1V ,ta siła dowijania jest bardzo duża , bo ciężko talerzyk zatrzymać palcami . Ciekaw jestem , czy w wyższych modelach , jest ten sam silnik i taki sam idler , bo jeśli tak , to jest błąd w serwisówce . W wyższych modelach sterowanie...
(at)krzysztofkamienski Proponuję po przebudzeniu, a przed wejściem na forum, strzelić dobrą kawę i dokładnie przeczytać temat, obejrzeć obrazki, etc., etc. Jeśli zaś schodzisz z nocki - najpierw się wyspać. Gdzie masz cokolwiek o regulacji prędkości wartością napięcia zasilania? (at)arturavs Możesz wskazać, gdzie tkwi błąd?
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
Witam. Od kilku dni męczę się z falownikiem jak w temacie. 1. Falowanie obrotów. Kiedy włączam wrzeciono częstotliwość na wyświetlaczu skacze +-3Hz. Wyraźnie słychać, że wrzeciona obroty się bujają. 2. Nie mogę uruchomić autostrojenia. Wyrzuca błąd 51 3. Kiedy ustawiam Start z pinu 18 lub innego nie ma żadnej reakcji na sterowanie plusem Dane silnika...
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Jeśli chodzi o silnik 3fazowy to najprostszym rozwiązaniem jest stosowny przekaźnik. W tym przypadku stycznik 3f z trzema stykami mocy dobrany do prądu silnika. Dodatkowo zabezpieczenie nadprądowe + zabezpieczenie termiczne lub zintegrowane zabezpieczenie silnikowe. https://www.google.pl/search?q=styczniki...
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
Też sądzę, że uszkodzony jest jeden z optotriaków. Jeszcze jedno; jeśli ten układ ma sterować kierunkiem obrotów, to na schemacie w lewym, dolnym rogu powinno być: +5V µP µP - bez GND. Podanie na stałe GND i +5V na transoptor ISO5 spowoduje zasilanie silnika napięciem stałym, tętniącym, w efekcie silnik kręci się w jedną stronę (z równoczesnym...
Witam. Czy akumulator który ma napięcie 12,1V na wyłączonym silniku może mieć wpływ na pojawienie się błędu sterowania wentylatora chłodnicy? https://obrazki.elektroda.pl/8441692100_...
Skorzystałem z opcji dotyczącej timera ne 555. Niestety układ nie reaguje na potencjometr. Obroty są cały czas takie same. Korzystałem z poniższego schematu: https://obrazki.elektroda.pl/3853906100_... Czy ktoś wie w czym może leżeć problem? Może być błąd w połączeniach (patrz na schemat montażowy, który ułatwi połączenia), albo tranzystor...
Problem z napięciem/sterowaniem silnika. Wenn Ihre Bosch Waschmaschine den Fehler E47 / E00-47 / F47 / F00-47 anzeigt, ist der Antriebskreis die Ursache.
nie możesz stosować prostego wzoru I = U/R ponieważ to cewka a nie rezystor i zasilasz ją napięciem zmiennym a nie stałym Ja jednak skłaniał bym sie ku temu aby użyć wzoru I = U/R. Dlaczego? Ano dlatego że Autor dopiero będzie sie uczył sterowania silnikiem krokowym i sytuacja typu podanie pełnego napięcia zasilania na wszystkie cewki silnika nie będzie...
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Ten silnik jest sterowany PWM poprzez MOSFETy widoczne obok rezystora. Sprawdź napięcie pomiedzy zródłem a drenem tych tranzystorow (oznaczenie na PCB FET1 i FET2 oraz diodę D1.
Prawidłowa reakcja. Na wysokich zmienia kąt natarcia gazów spalinowych i zmniejsza doładowanie aby nie przeładować silnika na wysokich obrotach bez obciążenia. Do sprawdzenia wiązka na pasie przednim. Standardowo gnije. Ale wtedy wywala błąd zaworka.
Witam, mam takie pytanie: Do sterowania małym silniczkiem chciałbym użyć układu L9110, czyli popularny mini mostek H do Arduino. Układ ten działa już przy napięciu 2,5 V i takim napięciem chcę zasilać silniczek. Układ chcę sterować sygnałami TTL. Czy to, że napięcie sterujące układem L9110 (5V) jest wyższe od napięcia zasilania tego układu (2,5V) jest...
Witam Ja bym obstawiał na przekaznik, który daje napięcie na grzałke a steruje nim sterownik silnika podając mase na zacisk przekaznika.Sprawdz jeszcze dokładnie przewody do grzałki
Sprawdź stan na pinach odpowiedzialnych za wysterowanie silnika. Być może jest to zbyt niskie napięcie a może błąd w oprogramowaniu. Ewentualnie sprawdź na pięcie na silniku kiedy powinien się kręcić.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Witam Jeśli chcesz wykonać tą automatykę profesjonalnie to proponuje transformator 380/220V do zasilania sterowania silnikiem. Podłączenie sterowania - jeden zacisk z obudowy silnika a drugi z fazy jest błędem w sztuce (bezpośrednio z "0" i "faza" przez bezpiecznik to...lepiej) Jeśli masz sterowanie z dalszej odległości (start -stop ) to trafo jest...
Komunikat "sprawdź wtrysk" nie oznacza usterki wtryskiwacza / wtryskiwaczy, tylko pojawienie się błędu w układzie sterowania silnikiem. Jedź na Clipa/Launcha czy co kto tam ma w najbliższym warsztacie.
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Na zaciskach 2-10 powinno być napięcie około 24V. Jeżeli masz podłączone coś do tych zacisków (dodatkowe sterowanie), odłącz na chwilę. Tak samo od zacisków 7-2. Złącz te zaciski kawałkiem przewodu na 1-2 sekundy, sprawdź czy napęd ruszy. Czy na sterowniku są bezpieczniki? Dodano po 5 Czy masz fotokomórki, jeżeli tak, to do jakich zacisków masz podłączone.
Uszkodzone sterowanie rozładowywania kondensatora. W momencie hamowania silnik oddaje energię na zasilacz i podnosi napięcie jest za wysokie i jest błąd.
(at)gs14 Żadnych rampach. Rampa to czas rozpędzania się się silnika i czas jego wyhamowania do zera. Ustawiasz na jednym wejściu cyfrowym 50 Hz, czyli obroty nominalne, na drugim np. 30 Hz czyli zmniejszone, rampy na np. 2, 3 sekundy celem łagodnego rozpędzania i zwalniania wentylatora. Napięcie zasilania i napięcie silnika, oraz jego moc. To wszystko...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Trzeba wydłubać z żelku. Drzwi zamyka napięcie z zamka idzie na elektronikę na przekaźnik, który się nie zamyka jak zewrę styki przekaźnika to na chwilę załącza się pompka i za moment pokazuje błąd zamknięcia drzwi dE. Że co ? Wybacz, ale jakiś bełkot z tego wyszedł, blokada drzwi nie jest sterowana przez przekaźnik, po drugie jak zwierasz przekaźnik...
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Komputer nie steruje wtryskami. Najlepsze jest to, że nikt nie ma pojęcia o tym, co pokazuje ten błąd. Za niskie napięcie to jest jasne, ale czujnik nr 3 – gdzie on jest i za co on odpowiada?
Z tym transillem to mój "czeski" błąd, "przerobiłem" go na 1N5908. Tak czy inaczej ta dioda spowoduje tylko bezsensowny spadek napięcia.
Przede wszystkim wymień regulator, bo jest to niedrogi element, a prąd z alternatora powinien być stabilny(oczywiście jeśli sprawdzone zostały przewody od + do akumulatora). Większość czujników silnika dostaje napięcie 5v, część komponentów jednak dostaje napięcie równe napięciu akumulatora, przez co możliwa jest ich nieprawidłowa praca. Sterownik zaprogramowany...
Pomiary rób na podpiętych wtyczkach a nie odpiętych. Na schemacie widać że EGR ma raczej 2 pinową wtyczkę czyli raczej EGR podciśnieniowy ale coś tutaj nie pasuje bo pisałeś coś o elektromagnesie. Przy podciśnieniowym EGR nie ma zazwyczaj sygnału zwrotnego a na schemacie go nie widać. W jaki sposób sterownik silnika miałby regulować doładowanie jeżeli...
Moje przypuszczenia są takie : zaczęło padać tacho podając zbyt niskie napięcia więc programator rozpędzał bardziej silnik. Nie wiem czy sterowanie jest napięciowe (gorsze) czy prądowe ale przy braku zabezpieczenia maksymalnych wartości dla programatora (błąd konstrukcyjny) mogło doprowadzić do podania zbyt wysokich wartości i przyjarania uzwojenia...
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Wydaje mi się ze przed napisaniem programu powinienes wiedziec jaki masz silnik, jaka jest jego zasada dzialania... i co dalej za tym idzie jakie stany powinny pojawic się na porcie lpt jezeli chcesz go do tego wykorzystac. Generalna zasada jest taka, że musisz wygenerować napięcie wielofazowe podając kolejne impulsy na poszczególne fazy i zapewniając...
Dwie żarówki świateł krótkich/ około 10A/ włączone na 10 sek i taki spadek napięcia? To ładowanie - 13.9 do14.2 , w czasie spadku mocy silnika? Czy ten model francuza nie ma sterowanie napięciem alternatora przez ECU?
Witam. Problem z uruchomieniem sam. Opel Insignia Kombi 2010 r. 2,0 diesel. Awarii uległ moduł tylnej klapy. Powodem była woda dostająca się do wnętrza auta i zalany moduł. Wymieniony na nowy. Dalej nie można uruchomić silnika. Błąd U0100 Sterownik silnika Błędy komunikacji nieprawidłowe działanie Stałe UC140 Utrata komunikacji z pokładowym modułem...
Ale ten sterownik nie komunikuje się radiowo z centralą, więc nie ma co dodawać. Tutaj sterowanie zdalne przychodzi przewodowo czarnym i brązowym przewodem. patrz: [url=https://www.inel.gda.pl/images/plik... Sprawdź, czy jak dajesz komendę zamknięcia lub otwarcia...
Tylko że silnik jest zasilany z 12W a mówimy o stabilizatorze 5V zasilającym Atmegę Skoro silnik pobiera podczas pracy 3A to podczas rozruchu ponad 10-15A i wtedy napięcie 12V może spaść do 3-5 V o ile zasilacz nie jest w stanie tyle oddać. Błąd szkolny w projekcie.
Masz w swojej Lagunie silnik F4P? Więc tam siedzi sprężarka sterowana elektrycznie ( w niektórych sprężarkach występuje też sterowanie pneumatyczne np. Sanden SD7V16 lub Denso 7SBU16) dzięki obecności właśnie tego zaworu kontrolnego sterownik reguluje pojemność całej sprężarki. W opisie błędu (szukaj w zakładce "więcej" - TEXA posiada takową) powinno...
Na sądzie podczas pracy silnika jest napięcie 14,4 takie samo jak na akumulatorze a oporność grzałki wynosi 2,5 om. Błąd jest 00537 sterowanie lambda
Tachometr to zwykła prądniczka, która im większe obroty tym większe napięcie produkuje, służy do ustalania (weryfikowania) obrotów zadanych przez procesor i to właśnie procesor steruje triakiem przez sygnał impulsowo- fazowy i to triak wysyła do silnika odpowiednie napięcie do silnika.
Po pierwsze pokaż schemat a nie płytkę , po drugie podstawowy błąd początkujących to nie uwzględnienie że LM339 na wyjście typu OC , po trzecie dla tak małego napięcia zasilania należy dobrać punkty pracy układu . Proponuje zerknąć do dokumentacji i zobaczyć jakie są wymagania dla 5V zasilania , do tego dochodzi sposób obciążenia komparatora ( prąd...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Jak w temacie, błąd ,,C1490-00-REAR DIFFERENTIAL ACTUATOR INITIALIZATION FAILURE,, Błąd pokazuje się po przeprowadzeniu testu silnika blokady lub po odpaleniu silnika (chyba sam robi test i wywala błąd) Silnik to zwykły ,,szczotkowiec,, i myślę, że sterowany napięciem 12V (nie jakimiś pwemami czy innymi wydumkami) Przy wysterowaniu pełnym 12V (z zewn....
Napięcia są, połączenia są, zwarć brak. Podejrzewam uszkodzenie drivera silnika przepustnicy.
Podobnie, jak o triodzie lampowej - pomyśl o tranzystorze. Weź poprawkę, że jest jeszcze prąd bazy (w lampie siatką steruje tylko potencjał/napięcie) - reszta będzie z górki. Stabilizator (w tym CD) to zwykły wtórnik emiterowy, tyle, że o dużej wydajności prądowej; na emiterze T208 wystąpi napięcie z diody Zenera pomniejszone o spadki napięcia na złączach...
Dużo korzystałem z tego materiału i już nawet miałem załatwiać sterownik bo byłem przekonany że jest uszkodzony bo ciągłość obwodu silnika od sterownika była OK ,ale nie dawało mi spokoju że co jakiś czas zakręcił motorem od lewego hamulca. Hamulec postojowy lewy tylny, nie działał i wywalał błąd 02432 , napięcie hamulca lewego. Brak możliwości skasowania....
Czy pociągnięcie 230V do sterowania i zasilania napędu bramy to jest bezpieczne rozwiązanie ? tzn 230 pociągniete do bramy, a tam jest trafo na 24V i dalej na sterownik i silnik. Większość popularnych napędów bram zasilanych jest bezpośrednio napięciem 230V, tzn. bez obniżania go do 24V. Instalacja jest bezpieczna, jeśli jest wykonana zgodnie z DTR....
Auto jak w temacie wyskakuje błąd p0380 oraz na liczniku lampka słoneczko z wykrzyknikiem ,wymieniłem świece na nowe boscha,po przejechaniu ok kilometra wywala błąd świec wpada w tryb awaryjny brak mocy,sprawdzone przewody do świec,przekaźnik steruje podaje napięcie,co moźe być przyczyną takich anomali czyżby sterownik silnika nawala,dodam że na zimnym...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
... na bramki tranz. podaję również 24V.... jak dobrze liczę napięcie nie powinno spaść więcej niż 0,25V, gdyż prąd płynący przez silnik to w moim przypadku 2,5A.... Obliczenia obliczeniami - popełniasz błąd w założeniu :D . Zauważ, że chcesz mieć 24V na źródle górnego tranzystora. A przecież wtedy byłby on zatkany bo Vs=Vg, czyli Ugs=0. U Ciebie akurat...
faktycznie przeglądając note katalogową ponownie zauważyłem te diody mój błąd ;) myśle że ULN2064 wystarczy nie będzie potrzeby stosowania aż tranzystorów, niemniej jednak w razie problemów jest to rozwiązanie. a teraz mam jeszcze takie pytanie odnośnie samych silników w nocie katalogowej (datasheet - nie wiem czy dobrze tłumacze z angielskiego ;) dla...
Moim zdaniem to nie takie proste, podłączenie czegoś innego pod wyjście modułu silnika zamiast oryginalnego modułu wentylatorów spowoduje powstanie błędu i moduł przestanie podawać sygnał PWM.
I chcesz by ci pokazywał 0 Kpa ? Powinno być w spoczynku jakieś 0.5 volta inaczej czujnik szrot. No cóż.. właśnie zapłaciłem godziną pracy przez bezgraniczną wiarę w Twoje teorie. Zamiast spróbować sterowania dzielnikiem napięcia, od razy skalibrowałem czujnik dokładnie na napięcie 0,500V . Efekt? Błąd P0472 czyli za niski sygnał wyjściowy. Nawet bez...
Tak, pisałem o tym wyżej. Błąd, który pojawia się po powrocie sieci to F3 - Zbyt niskie napięcie. Falownik sterowany jest z zewnątrz potencjometrem obrotowym i nim jest ustawiona prędkość silnika.
COO 67 Komunikacja z jednostką sterującą ACC Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą ACC została przerwana. Przyczyny usterki mogą być następujące: Obwód otwarty w zielonej szynie CAN. Zwarcie lub przerwany obwód w obwodzie zasilania jednostki sterującej ACC. Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki sterującej ACC. W przypadku występowania...
Witam. Szukam schematu sterowania silnikiem auta jak w temacie. Rocznik 2014, silnik 9HD SID807 BR2. W szczególności podłączenia modułu utrzymania napięcia (start/stop). W silniku mam błąd braku komunikacji po LIN właśnie z tym modułem. Auto po dzwonie w lewy przód. Uszkodzona była wiązka za błotnikiem nie wiem czy jest dobrze naprawiona...
U mnie voltomierz też zaniża, przestałem zwracać na to uwagę, bo i tak za każdym razem podłączam multimetr i mierzę napięcia bezpośrednio na alternatorze - eliminuję wtedy błędy pomiaru wynikające ze spadków napięć na "masie". A co się tyczy obrotomierza, to musisz sprawdzić w DTR schemat - ja nie pamiętam jak on jest sterowany a nie chciałbym wprowadzić...
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
Witam wszystkich! Mam problem z odpaleniem silnika. Wymieniłem silnik 1,2 12V na silnik 1,4 16V typ AUA. zamontowane ECU 36906034BL oraz licznik i stacyjkę. Wszystko zabrane w komplecie z jednego auta. Silnik kręci, świeci kontrolka ESP i immo. W warsztacie sprawdzili sterownik jest immo off. Brak napięcia na kostce cewki zapłonowej. VAG wskazuje błąd...
0042 dotyczy obwodu sterowania nagrzewnicy sondy lambda, konkretnie czujnika 3 (Bank 1). Oznacza to problem z obwodem grzałki, który może prowadzić do nieprawidłowych odczytów spalin i wpływać na działanie silnika. Przejrzeć wpierw trzeba wtyczkę i instalację a samo mierzenie sondy może być omylne .
migod, L293D niekoniecznie się musi grzac, to zalezy od napiecia na silniki... U mnie jest 7.2V dla silnikow i dziala OK, zimne... A w razie czego, sa radiatory... masz absolutną rację. ten problem akurat udało mi się rozwiązać - po prostu popełniałem podstawowy błąd - sterowałem z niego krokiem i w stanie spoczynku nie zdejmowałem z silnika napięcia....
W suszarce nie startuje silnik, jest to silnik sterowany inwerterem. W trybie testowym pojawia się błąd E5F, podobno ten błąd oznacza że inwerter nie uruchomił silnika. Silnik jest sprawny, okablowanie też. Być może padł układ invertera (lub układ który go załącza) ale nie mam schematu i też nie wiem jak taki inwerter sprawdzić? Napięcie na stykach...
Ale teraz jak patrzę na dostępne oferty współczesnych gramofonów, również tych audiofilskich, to rzadko który jest wyposażony w stroboskop. Najwyraźniej uznano że to zbędny "gadżet". Może więc faktycznie doprowadzanie nawet niskonapięciowego AC do gramofonu to gra nie warta świeczki. Może uznano. Możliwe, że stabilizacja obrotów talerza jest tak wykonana,...
A moglibyście mi wyjaśnić czemu nie powinno się używać sygnału PWM do nadawania STEP? Można, ale wtedy traci się podstawową zaletę silnika, czyli przesuwanie o pojedyncze kroki. Jak uruchomisz generator PWM to rzadko masz kontrolę na ilością wyprodukowanych impulsów. Puszczasz generator w ruch i sterujesz jedynie wypełnieniem albo częstotliwością podstawową...
Prawie pod każdy on-off typu euroster, auraton, salus można podłączyć 230V. Jeśli chcesz wysterować kilka obwodów np pomp musisz wykorzystać przekaźniki przynajmniej 2 parowe (styczniki też można i tak wykorzystujesz pary NO nie NC). Zasilaniem przekaźników sterujesz termostatami, jedna para styków załącza obwód, druga już bezpotencjałowa załącza piec....
Zapomniałem dopisać, że przed samym podłączeniem do silnika dałem 10 kΩ potencjometr, by regulować napięcie. https://obrazki.elektroda.pl/4330924500_... Próbowałem podłączyć 5V zasilacz do sterowania prędkością, ale też silnik nie działał, jedynie uruchamiał się na sekundę podczas podłączenia 5V. Zastanawiam się, czy to przypadkiem...
Myślę i nic nie przychodzi do głowy. Programator wysyła sygnał do sterownika silnika co ma robić, sygnał ten nie jest na wysokie napięcie, więc sygnał z programatora nie powinien nic uszkodzić w sterowniku silnika. Wysokie napięcie w sterowniku silnika jest sterowane przez sam sterownik silnika, więc nie bardzo wiem co by tu mogło się uszkodzić. Autor...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
Witam, trafił do mnie w/w sam, silnik stanął w czasie jazdy błąd odczytany P0560, niby napięcie w sterowaniu. Prześwietliłem wszystkie wiązki czujki ,zasilania na nie , napięcia na sterownik pompy, nie znalazłem anomalii a silnik dalej milczy, może koledzy macie jakieś sugestie będę wdzięczny, pozdrawiam. Panie Wopor, post i tytuł poprawiłem.
No na początek to zdemontowałbym ten siłownik i zobaczył czy przypadkiem nie chodzi zbyt ciężko i z jakiego powodu tak się dzieje. Może wystarczy wymycie i nasmarownie go jakimś środkiem penetrującym i smarującym. Pewności nie mam ale to sygnalizowanie błędu w układzie wynika z kontroli prądu (widocznie jest zbyt duży) obwodu siłownika i żeby nie uszkodzić...
EMS 25088 Bloki: 2098557, 2098556, 2110163, 2110160 Tytuł: Kontrola wentylatora Błąd: Napięcie w obwodzie przekroczyło ustawione limity Przyczyny: Przerwa lub zwarcie w obwodzie elektrycznym elektrozaworu wentylatora Uwagi: Wentylator chłodzący nie jest sterowany. W takim przypadku wentylator silnika może włączyć się spontanicznie. Może wpływać na temperaturę...
Witam, W Peugeocie 508 po odpaleniu samochodu, na kilka sekund, pojawia się napis "usterka silnika". Po podłączeniu Diagboxa odczytałem następujące błędy (których nie da się skasować): Błąd BSI: B162C 11 -> Usterka spójności między sterowaniem i stanem przekaźnika plusa akcesoriów. Błąd kalkulatora silnika: U1124 Sieć LIN -> Brak komunikacji z urządzeniem...
dziękuję za szybką odpowiedź, kierowałem się modelem pralki a nie modułu, jutro dobiorę się do silnika i dam znać a tak z ciekawości, jakie napięcie steruje elektrozamkiem?? chciałbym to sprawdzić przy okazji grzebania
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
"Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym...
Tez miałem z tym problemy. Tyrystor to tak jak dioda, tylko, że sterowana. Tyrystor w prądzie przemiennym to będzie prostownik tylko, że sterowany bo będziesz mógł kątem opóźnienia lub wyłączenia sterować mocą jak tyrystor ma przekazać do odbiornika. W praktyce prostownika sterowanego nie widziałem :cry: Co do triaka to masz tak jak tyrystor tylko przewodzi...
Kiedy zasilam silnik z zasilacza labolatoryjnego 30V rozdzielczość pwm to 90 a ilość tych kwantów określających poszczególne wartości sinusoidy też 90 dla 180 stopni i chce zrobić 3 stopniowy rozruch czyli najpierw niższa częstotliwość potem średnia i maksymalna to silnik nie chce się kręcić dla niskiej i średniej częstotliwości tylko jak jest maksymalnana...
Myślałem że będzie tutaj sterowanie kątem fazowym, a jest przetwornica. Sprawdziłem ile amperów pobiera silnik podczas tych kilku sekund. Nie przekracza 3.00A A masz jakieś dane na tym silniku? I te 3A to przy jakim napięciu? 12V ?
Cześć mam podobny problem z tym napędem. Zatrzymał mi się w połowie bramy podczas opuszczania i koniec. Na automacie żaden błąd się nie pojawia, przekaźnik cyka. Na kostce na grubych kablach pojawia się napięcie na chwilę ale silnik ani drgnie. Przekładnia w dobrym stanie. Wygląda jakby padł motor. Tu moje pytanie czy da się to sprawdzić czy jest sprawny...
Nieco pomylił kolega nazwę modelu pralki: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci... W starszych generacjach pralek ten błąd oznaczał problem z prawidłowym napięciem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Ok. Jest to falownik marki /czajna/ ,model: AT1 2200X ,do mocy silnika 2,2 KW, metoda sterowania: zamknięta pętla V/F, metoda reg. nap. wyjściowego: sterowanie PWM, prąd znamionowy : 12A, częstotliwość wyjściowa : 400Hz Dodano po 2 Napięcie wejściowe 230V a wyjście 3x220V
1. Dlaczego mam nie podłączać wyjścia ujemnego zasilacza/akumulatora do elementu potencjału sieci tak jak na rysunku poniżej? Czy to jest błąd projektowy/myślowy i nie będzie działać zgodnie z założeniem czy to jest po prostu zbyt niebezpieczne? Trzeba mieć świadomość że to niskonapięciowe źródło zapewne znajdzie sie na potencjale L sieci i różnych...
Może ktoś z was miał taki przypadek? Linde R16 Boczny 113 Działa prawidłowo 10-15 minut i łapie błąd 46- za wysokie napięcie przekaźnika w module jazdy. Co myślicie o diodzie w układzie hamowania silnikiem?
Witam TO co napisałeś jest troche pomieszane ale może zrób tak: Zatnij kartję podczas kopiowania/drukowania i sprawdź czy jest obraz na bębnie - to podstawa. Brak tonera powinie objawiac się sygnalizacja braku tonera - napisałeś że kopiarka nie wyswietla żadnego błędu. To że nie ma napięcia na silniku dozowania nie oznacza że jest uszkodzone sterowanie....
Nie ma tam żadnego ssania, to silnik ze sterowanym elektronicznie wtryskiem wielopunktowym. Ponadto nie liczy się rezystancja czujnika przepustnicy, tylko wartość napięcia w położeniu spoczynkowym.
No to w takim razie chyba wszystko jest jak trzeba. Nie wiem jak Ty dalej chcesz sterować obrotami silnika, ale tak na wyrost wprowadziłem pewną modyfikację, dodając na końcu dwie bramki i rozdzieliłem wyjścia na dwa oddzielne PRAWO i LEWO. W ten sposób sytuacja jest jednoznaczna czy mają być obroty w prawo czy w lewo. Rozwiązanie takie zabezpiecza...
sterowanie triakiem napięciem transformator sterowanie napięciem sterowanie napięciem elektrycznym
charakterystyka triak kasowanie wypadku airbag tuner r820t
mikrokomputer cobra1 wymiana linki zmywarki
Peugeot 106 1.5 Diesel - Opis pinów ECU i podłączenie przekaźnika pompy paliwa Wykruszanie klocka hamulcowego w Passacie 1.9 TDI 90 KM