Druciarze montujący Tartarini po prostu odcinali kontrolkę lub dokładali kasowacz błędów.
Więc ja podejrzewam początki standardowej usterki w tym aucie... dla pewności - diagnostyka komputerowa i odczytanie zapamiętanych błędów.
Rozgrzej silnik w normalnym ruchu, zatrzymaj się, odczekaj minutę na postoju, zgaś silnik, odepnij wtyczkę. Potem normalnie uruchom silnik i zobacz jak się będzie zachowywał podczas jazdy (wrzucaniu luzu). Bo ECU rozumiem, że żadnych błędów nie pokazuje?
Witam , mam problem z Punto.Kody błędów 113520 030020 030220 030420.Czy zna ktoś opisy do tych błędów ?
wspomaganie elektryczne, wiec sprawdzic silnik lub w module cos na wzor zimnych lutow
Stojąc przodem do silnika po lewej stronie, koło sterownika pod zaślepką
Sprawdż luzy zaworowe,jeżeli możesz wypisz jakie były.
pomarańczowy wiązka stacyjki
Vag kkl,a do reszty elm 327 żeby opanować wszystkie sterowniki.
Elm się łączy. Tylko jeden błąd 0615 (skasowałem) Kontrolka silnika zgasła. Niestety brak city i nie działa centralny. Zero błędów.
Wycinasz i wkręcasz 2 sondę w "emulator" sondy z alle//o.
Skoro świeci poduszka to podepnij auto do fejsa co robi punto 2 i zobaczysz czy jest coś uszkodzone w w SRS czy tylko kasowanie błędów.
Witam Mam problem z grande punto ostatnio ma jakieś odchyly potrafił mi nieraz nie odpalic postal jakieś 2-4 godz i odpalil bez problemu jakieś 2 dni temu wróciłem do domu jak go zgłosiłem tak już nie chce mi odpalic czy ktoś może mi podpowie co to może być oczywiście na kompie nie pokazuje żadnych błędów
musu byc gorący silnik i dobrze trzeba dusic
Bez programu nic nie odczytasz, a nie znam programu do FIATa który współpracowałby z takim kablem. Możesz spróbować mojego programu - http://sourceforge.net/projects/iaw-scan... ale nie jest on ukończony, działa tylko odczyt parametrów i błędów (ale nie ma aktywnej diagnostyki, w tym kasowania błędów).
Błędów żadnych. Jakim testerem odczytałeś błędy ?
Był błąd CAN - skasowany, nie wrócił. Poza tym bez błędów
Zaden sterownik w punto nie generuje kodów usterek
Tzok, weź ty się zajmij swoją robotą a nie pisaniem pierdoł gdziekowiek! Jeżeli mówimy o sterpowniku silnika, to dane adaptacyjne przechowywane tam są w pamięci EEPROM procesora ( 68HC11F1 jak byś nie wiedział) a pamięć EEPROM jest pamięcią nieulotną. Więcej-wymontowanie centrali z jednego punto i zamontowanie jej w innym powoduje to, że i borca będzie...
Wita, proszę o informacje na temat Fiata Punto 1.6 MPI typ 176 1,58L MAN, w jaki sposób sprawdzić kody błędów, ponieważ mam sporadyczny problem podczas jazdy przy skrzyżowaniu gaśnie, jest to o tyle problem że to się dzieje co około 2 tygodnie raz za razem a potem spokój.
A w innych modułach błędów nie ma?
Błąd 01 idzie usunąć naprawiając sterownik. Co do 02 to zobacz jakie napięcie widzi sterownik. Może się okazać że błąd 01 blokuje możliwość usunięcia błędów.
Co było powodem zaślepienia odmy.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Ma ktoś jakiś wykaz błędów fiat
W CC900 zamontowałem zamiast oryginalnego druta oporowego (bo się spalił) rezystory 5W po ileś tam ohm na kawałku radiatora. Oporność dopasowałem metodą prób i błędów ;)
Jest. Wstawić kat, emulować jego działanie. Sprawdzić poprawność pracy na benzynie i LPG. Kiedy się pojawia przy jakim paliwie.? Wypadało by wiedzieć co powoduje zapalenie się kontrolki. Odczyt błędów.
prawdopodobnie jest problem z emulacja sondy lambda.komp PB łapie błędy czego efektem jest zawieszanie się obrotów.problem z przełączaniem jest najprawdopodobniej efektem nieprawidłowych ustawień lub błędów montażowych.
Nic nie podłączaj, skoro komp od lanci, to nie będzie widział tego czujnika a za tem nie będzie zgłaszał błędów, bez niego silnik odpali pozdro.
No ale masz pewność że zazębia? Bo jak tak a na kompie nie ma błędów to elektryk .
prosba o podanie komorek kodu. 8O czy aby sobie tu kawałów nie robisz??? 8O 8O podaj jakies dane itp
W serwisie chcą wymienić wtryskiwacze, listwę zasilającą, a jak to nie pomorze to chcą robić remont silnika. A ja chce dojść do przyczyny i tylko ją usunąć a nie naprawiać metodą prób i błędów
a nie po lewej stronie patrząc od przodu? zapomniałem dodać, że to Punto Mk1. I pytanie, czy wykasowanie błędów coś da?
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
A to się porobiło ja sprawdziłbym jeszcze czujnik wału weź zwykły Miernik sprawdź czy masz zasilanie 5v najlepszy byłby oscyloskop a to 400bar ? Odepnij czujnik na listwie i zobacz czy się zmieni lepszy komp by się przydał albo coś przy pompie pomyliłeś popuść nakrętki na przewodach przy wtryskach i pokręć czy paliwo leci z resztą każdy czujnik sprawdź...
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
No właśnie mam obawy aby nie powyskakiwały mi jakieś błędy gdy go odłączę i nie pojawił się np. migający licznik. Jeśli odłączę z niego wszystkie kostki to inne urządzenia nie nałapią błędów?
Zerowanie parametrów też było wykonane na komputerze MagnetliMarelli a program który to obsługiwał to Logic i nie wykazał błędów.
Byłem na kompie. Wszystko ok. Nie ma błędów. Autko bez gazu. Problem chwilowo ustąpił.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
Ile stopni pokazuje czujnik temp. cieczy?
Przepraszam że zapytam, czy ten mechanik odpytywał na błędy BCM?
Czy jest ktoś w stanie skasować licznik błędów w radyjku z Fiata Punto 199CD, Eeprom 95320. W tej chwili jest Radio Blocked/Wait.[/tr]
Witam Pacjent Fiat Punto II na MM 95F. Po kasowaniu błędów KTS-em mruga kontrolka check na tablicy.Pamiec błędów czysta tak w KTS jak i w OBD II.Auto pali,jeździ ok. Co za cholera???
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Ten sterownik sam wymazuje błędy po określonej liczbie cykli jazdy bez błędów.
Do sprawdzenia zasilanie paliwem,powietrzem plus odczyt błędów skoro jest "marchewka".
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Podłączenie pod komputer i odczytanie błędów. Przeczyść układ zasilania
Może na tym nieciekawym paliwie które zatankowłeś sterownik nałapał błędów spróbuj zdjąć kleme.
Mechanik diagnostycznie badał sterownik, który działał z poprzednim silnikiem i który został włożony do tego świeżego prawdopodobnie 16F nie sprawdzał kabli miernikiem, ale ma to zrobić jutro, sprawdzić czy wiązka kabli nie została uszkodzona, jeśli stwierdzi, że nie została uszkodzona, to najprawdopodobniej powie, że ten komputer się zepsuł i żebym...
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
W warsztacie będą wiedzieć.
Map sensor to pierwsze co wyeliminowałem. Parametry ok błędów brak i najgorsze że pomysłów także.
Niestety musisz zrobić diagnostykę. Podać kody błędów. Ryzykowne jest to wspomaganie w twoim fiaciku.
posprawdzaj ciśnienia paliwa
Fiat Punto EVO (199) 1.2 69KM, 51kW rok 2001 Auto kolegi poprosił mnie o odczyt błędów oto one: 1.ECM P030298; P030292; P030092; P013023; 2. BCM U173387. Kontrolka Check zapala się przy prędkości powyżej 130 km/h i problemy z tym związane. itp. Ja mu te błędy obecnie wykasowałem, co one oznaczają? Zapewne znów powrócą jak przekroczy 130 km/h i z tym...
Producent POdaje coś takiego jak objętość ekwiwalentną (albo w rozumieniu alpharda tak jest). DJBOLO jak byk Ci wystwił parametry tego głośnika VAS wynosi 30 litrów , objętość kolumny liczy się albo w symulacji albo wzorami albo na oko, ewentualnie metodą prób i błędów
Interfejs do lpg składa się z MAXA232 lub zamiennika. Schemat taki jak w pdfie (możesz ściągnąć z netu) zasilanie z samochodu(12V) przez stabilizator 7805 i wszystko. Jeżeli chodzi o układ pinów we wtyczce to musisz zmierzyć gdzie jest +12V i masa. Pozostałe 2 to txd i rxd kóry gdzie dojdziesz metodą pród i błędów (aż 2 kombinacje). Do kompa 3 kable:txd,rxd...
Uuu. Dziś nowe objawy. Nalałem paliwo e98 i dolałem preparat do likwidacji wody w paliwie itp. Zrobiłem kilka kilometrów i co? Silnik działa tylko do pewnych obrotów, jak dam gaz na full to się dusi, a kontrolka pali się non stop. Moje podejrzenia to: woda w paliwie lub filtr paliwa albo wtrysk szlak trafił. Na kompie zero błędów. Dziwne???
Czy w Punto II FL 2004/05 r. w celu skasowania błędów poduszek wystarczy interfejs EUROSCAN oraz czy do diagnostyki poduszek jest przeznaczone drugie gniazdo diagnostyczne tak jak w pierwszej generacji punto (jeśli tak to gdzie się znajduje)?
Wypróbuj może swój wsad, podaje dwie wersję. Jedna z teoretycznie zresetowanym licznikiem błędów, i druga też zresetowana plus ''CanCheckOff'' czy tam raczej z wyłączonym kodem. Zacznij od tej tylko zresetowanej, ciekawe czy coś się zmieni. Wsad nie wygląda na jakiś "wysypany", problem raczej sprzętowy.
Jakie to błędy?
Jedź do kogoś kto ma examinera, zresztą inne testery tez to zrobią. CDIF to żaden sprzęt jest. Dłuższa jazda na benzynie też pomoże .
kolego trzeba podłączyć autko do komputera diagnostycznego zobaczyć jakie błędy wyskoczyły, spróbować skasować, jak problem się powtórzy to podasz numery błędów i będziemy myśleć co dalej.
"Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100" - komputer pokazuje ile możesz zrobić km/l paliwa w punto, czyli 15/100 daje jakieś 6,5l spalania - może źle spojrzałeś?? Skoro niema czego się uczepić :)
Witam wszystkich Mam dość prozaiczne pytanie. Samochód to fiat punto II 2001. Została wymieniona przepustnica. KTS-em wyzerowałem wartości adaptacyjne. Miga kotrolka check. Moje pytanie jak przeprowadzić poprawną adaptacje bo kontrolka miga i nie chce zgasnąć. Brak błędów w systemie. Pozdrawiam
Kolego, to że nie było błędów nie znaczy, że wszystko jest ok.
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
Brak kontrolki nie oznacza braku błędów, pierw komputer i porządna pełna diagnostyka.
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy.
Są jakieś inne programy które mogą "coś więcej" niż MES przy użyciu kabla KKL lub ELM327? ficom ma możliwość jak BCM 99r to może sterownik wspomagania przedliftowy musi być? wiem na pewno ,że lift ma inny sterownik wspomagania,bo kiedyś walczyłem jak ktoś załozył starszy do polifta,o ile dobrze pamiętam to właśnie takie błędy były jak twoje.
Błędy w ABS, wspomaganiu odczytane? Ktoś podglądał parametry w silniku czy tylko kasowanie błędów i to nie naprawiło auta?
Świece grzeją?
a jezeli puscisz go np1 lub 2 bez gazu to obroty wracaja do 1000?
Głowica tez sprawdzona?
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Po podłączeniu do modułu tablicy rozdzielczej błędów nie ma, przy teście check engine kontrolka zaświeca się i gaśnie. Natomiast po włączeniu zapłonu już się nie zapala. Immo jeszcze raz zaprogramowałem z karty kodowej, ale to nic nie zmienia.
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Tak komputer- Tester Diagnostyczny w serwisie Fiata. Niczego nie wymieniaj najpierw wykasuj błędy i parametry samodopasowawcze.
bardzo możliwe jest to ze masz problem z komputerem. zalecam udania się do warsztatu diagnostycznego. Bądź jak *chcesz sam się pobawić to kup interfejs diagnostyczny i sam spróbuj sprawdzić ten błąd. koszt kabla(interfejsu) waha się od 100 do 500zl. dla mnie wystarczył za 150 :)
nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości Ostatni miałem taki przypadek ze te błędy sie pojawiały bo nie działał prędkościomierz, wypięta była wtyczka, koło w bezpiecznikach (lub w bezpiecznikach) komorze silnika (było to akurat punto 2) ale chyba od tego by zaczął. O ile pamiętam wtyczka była 2 pinowa. Jak nie to zacznij od...
problem : na wolnych obrotach co jakis czas 2-3razy/min tak jakby wypadanie zapłonu ; przy jeździe często powyżej 4000 obr odcina zapłon i spada obrotomierz prawie na 0, szarpie. 0 błędów w pamieci sterownika .
Jak w temacie Punto 1,2 Dławi się,nie chce normalnie wchodzić na obroty. Świece czarne,dyni i wyrzuca sadze z tłumika. Brak błędów, ciśnienie paliwa 3bar,ciśnienie w cylindrach ok,katalizator nie zatkany. Listwa wtryskowa czysta,sitko w pompie paliwa czyste.
Witam po przerwie. Samochód jest już w 100% sprawny Powodem przerywania po nagrzaniu był uszkodzony ECU. Uwaga bo to ważne!! Mimo uszkodzenia ECU nie wyrzucał żadnych błędów po podłączeniu pod komputer.
To tzw. "check engine" czyli system zarejestrował jakieś błędy, konieczne trzeba się udać do kogoś kto posiada komputer diagnostyczny w celu odczytania tych błędów i dalsze postępowanie zależy co tam odczytacie. I jeszcze mała korepetycja Kolory kontrolek w samochodach mają takie samo znaczenie jak w sygnalizacji na skrzyżowaniach czyli: zielone - jedź...
Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :( A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.
Jaki silnik? Płynu chłodniczego nie ubywa? Sprawdź czy podczas problemów z odpalaniem jest iskra na wszystkich cylindrach, bo cewki potrafią się uszkodizć w taki sposób, że po rozgrzaniu znika iskra. Ciśnienie sprężania sprawdzone? Jeżeli to 1.2 8V to potrafią bardzo szybko pierścienie polecieć. Kody błędów były czytane? Uszkadzają się i naprawiają...
To kosztuje ponad 1000zł. Tyle to nie zainwestuje aby się pobawić czy skasować błędy.
Odepnij wtyczki przy wtryskiwaczach. Emulatora nie ruszaj, bo właśnie w ten sposób (kontrolką wpiętą zamiast wtryskiwacza) sprawdzisz czy działa (załącza impulsy na wtryskiwacze). Dioda mruga. Przy zmienionej polaryzacji też mruga, tylko zdecydowanie słabiej. Program IAW Scan nie pokazuje błędów, testy przechodzi na "zaliczony"
Mógł byś wstawić screena z parametrów? A ciśnienie na tłokach jakie???
W G.Punto nie ma przekaźników w silniku.W mojej tabeli kodów błędów czujnik zaczyna się od C1002:(Sprawdź dokładnie w parametrach czujnik momentu obrotowego.Trzęsie nadwoziem czasami?
Witam, Mam problem z punto II 1.2, samochód jest w swietnym stanie ale od dłuższego czasu na desce zapala się check. Po sprawdzeniu błędów zawsze te same, P0420 (Katalizator) oraz P1135 (wysoka rezystancja grzalki przed katalizatorem). Po skasowaniu błędów czasami nie pojawiają się nawet przez 2 miesiące, pomimo ze samochód codziennie jest w eksploatacji....
Nikt widzę nie odpowiedział, a może napiszę, co sprawdziłem i zrobiłem. - wyczyszczony krokowiec - przepustnica czysta - przewody WN ok ( w ciemności żadnego iskrzenia nie widać - sonda jak wyżej - wymieniony filtr paliwa Dalej się powtarza :/ Czy można jakoś odczytać kody błędów bez examinera albo euroscana ?
Przyczyną była przerwana masa na skrzynię biegów, auto odpala, check engine działa, OBDII nie pokazuje błędów, co prawda wyskoczył błąd ABS, który mi naprawiał mechanik niedawno, ale to już inny temat. Dziękuję za pomoc.
Chyba bez EXAMINERa w serwisie FIATa sam sobie nie poradzisz. Muszisz do nich podjechać na wykasowanie błędów. Koszt ok 70,-zł.
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
Punto Evo 2011 1.4 problem z licznikiem Dzień dobry, mam taki problem z samochodem: auto stało nieużywane dłuższy czas (odpalane co tydzień i przejechane kilka kilometrów), ale system start&stop działa więc akumulator raczej ok (wymieniany 2 lata temu). Problem objawia się w postaci żarzących się kontrolek: ABS, hamulec postojowy a ostatnio także...
15 postów i żadnych konkretów. Podaj jakie błędy zapisują się w sterowniku. Po drugie: podłącz komputer i sprawdź parametry w trakcie jazdy wtedy będzie wiadomo czego mu brakuje. Ludzie, kiedy Wy się nauczycie, że kasowanie błędów to nie jest naprawa.
punto błędów odczyt błędów punto punto kasowanie błędów
częstotliwość warszawa służba wtrysk objaw schemat przekaźnika świateł dziennych
makita dc18rc bojler zawór bezpieczeństwa
Jak sprawdzić induktor Rbin 2000: Pomiar i diagnostyka Instrukcja obsługi pompy ciepła New Energy