Zawsze się zapala, zasilania sprawdzić.
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
Na cewce w aparacie mabyć opór: 500 - 800 omów, jeśli kabelki ok, zasilanie cewki to pewnie moduł do wymiany.
Bierz aparat, tylko potarguj się.
Post bardzo stary ale mysle ze jeszcze jest on bardzo przydatny. Mam w tej chwili taki sam problem z moja astra. Zdaza sie tak ze nie odpala i moge sobie krecic i krecic. To jest na 100% modul zaplonowy. Ale znalazlem na to sposob. Gdy mi astra nie chce palic to uderzam lekko w kopulke i po chwili pali na "tyk". Robie juz tak ok. 3 miesiace ale staje...
Podobno jest sprawny bo nie mam jak tego sprawdzić. Ale są 2 i na obu brak reakcji Zasilanie na cewkę podane, nie miałem jak sprawdzić tylko masy. Dzisiaj biorę więcej sprzętu to się sprawdzi. Ale głównie to jadę szukać ECU.
pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany. Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego...
a czy przypadkiem, grafitowy trzpień kopułki nie jest już wytarty i zapieczony w gnieździe? Mario, co Ty bredzisz ? Popatrz na foty i zastanów się. Kopułka DELKO ma to na sztywno, a palec ma zestyk ruchomy. Przyjżyj się przewodom WN, w fajach tam zawsze jest zielono. Jeśli mają powyżej 10 Kohm, do śmietnika.
podłącz świece do cewki połóż gdzieś na masę i niech ktoś kręci a drugi obserwuje czy jest iskra jak jest to padnięty jest rozdzielacz najprawdopodobniej styki zaśniedziały podczas długiego postoju
Może być to przez grzejacą sie cewke, wtedy jej rezystancja jak jest ciepła rośnie, a jak kręcisz rozrusznikiem masz spadek napięcia w instalacji, które jest za niskiem żeby iskra mogła powstać. Tak że wina albo cewki albo modułu,
Sprawdź czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest to hallotron który odbiera impulsy z koła zamachowego kiedy ma być iskra
Bankowo mod€l zapłonowy - stała przypadłość
Czy wtryskiwacz pracuje tego nie wiem, nic nie słyszałem siedząc w kabinie. Na forum znalazłem opis sprawdzenia dzialania modołu. a więc przekręciłem kluczyk w stacyjce i podłączyłem żaróweczkę do środkowego kabelka z kostki która dochodzi do aparatu zapłonowego i zwarłem z masą żaróweczka zapaliła się. następnie połączyłem żaróweczke pomiędzy pierwszy...
nawet jakiegos elektryka nie mozecie polecic? p.s.w warszawie
Wyszukiwarka nie boli. http://www.google.pl/search?hl=pl&q=brak...
A jak nie chce zapalic to jest iskra?
chyba łopatą może sobie poszukać na tej stronie!!!!!!!!!!!
Narazie nadal nie wiadomo jaki silnik Zgaduje że C16NZ
Typ silnika C16NZ
Moduł nowy czy "używka"?
silnik benzyna 1.6, oznaczenie silnika C16NZ "Czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić. Czy przypadkiem prąd nie znika z zasilania cewki w momencie włączania rozrusznika (jeśli tak poleciała kostka stacyjki) " jak sprawdzic ten prad?
Edit: Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy. Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ? jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
Czy ktoś wie jak sprawdzic czujnik ciśnienia w kolektorze? komputer podaje kod: Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie) Bo mam wrazenie ze to on wysiadł
Co ma czujnik temperatury do odpalania na gazie? Iskra ginie i tyle.
Przecież silnik to silnik, jesli dostaje zasilanie paliwem (obojętnie czy benzyna czy gaz) i ma iskrę , to zapalić musi, chyba że rozrząd szlag trafił - jeśli dobrze pamiętam to c16nz jest bezkolizyjny. Sprawdzałeś czy masz w ogóle iskrę i gdzie ona wypada?
c16nz
Jak najbardziej , trzeba ECM z C14NZ.
Pewnie tak, założyć Hella i będzie po bólu
Jest jak pisze pontuś-1,4 miały aparat boscha ( brązowa kopułka) lub zamiennie lucasa ( kopułka koloru czarnego) Oba były z nadajnikiem hallotronowym 1,6 ( c16nz) ma aparat Delco-Remy. W delco moduł jest aparacie, wygląda jak na foto.
A iskra jest? zmierz ciśnienia
pompa paliwowa buczy to samo jest na gazie tylko nie zawsze jest iskra
witam czy kompresja sprawdzana cisnieniomierzem? to jest prosty silnik a cudów nie ma, a iskra moze byc - tyko nie wtedy kiedy trzeba moze sie rozrzad rozjezdza? C16NZ?
Sterownik silnika
Jest to czujnik halla odpowiedzialny za wytworzenie impulsu do wzmacniacza a tym samym do wytworzenia iskry Pzdr
Co post to bardziej beznadziejny. Nie ma tam żadnej ceweczki w aparacie!To C14NZ a nie C16NZ Nie ma tam żadnego mudułu w aparacie.Patrz uwaga wyżej. Nic nie da odczytanie kodów usterek.Co najwyżej będzie miał kod 12,z którego tak naprawdę nic nie wynika.
aa sory no jest faktycznie C16NZ można zmienić w temacie??
jeśli można to miałbym jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia tej cewczki o której pisze Elektrit bo sprawa wygląda następująco astra nie paliła na ciepłym silniku a dziś przestała nawet na zimnym. Wyczytałem na forum że to najprawdopodobniej wina modułu ale na nowym było dokładnie to samo. dodam jeszcze że nie ma iskry.
Jeżeli C16NZ to może to być wina sterownika.
A skąd ta pewność że brakuje mu paliwa sprawdzałeś ? Czy to tylko twoje przypuszczenia Iskrę też sprawdziłeś?
Witam Miałem identyczne objawy. Też blada iskra wymieniłem palec rozdzielacza i do dziś jest OK.
Jak jest iskra i paliwo to trzeba kompresje sprawdzić i wszystko na ten temat .
Witam. opel astra f C16NZ 1.6 B/G Panowie nie miałem iskry, dzisiaj kupiłem cały aparat zapłonowy na szrocie. Przełożyłem tylko moduł zapłonowy, złożyłem i iskra jest. Ale ku mojemu zdziwieniu nie odpala. Paliwo podaje, iskrę ma. Aparat dobrze złożony bo tylko moduł ruszany. Do tego strzela mi w wydech i we wtrysk. Co jakiś czas podczas strzału zwalnia...
Nie mam iskry na cewce, podejrzewam uwalony moduł. Czy można go na stole sprawdzić ?
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
dzięki koledzy chyba kupię nowy aparat cały bo zgrzebałem wszystko chyba w aparacie i nic dalej to samo samochód zapala jak się rozgrzeje gaśnie i robi zwarcie na aparacie chyba aż słychać z daleka...później iskry nie ma...:(
no pewnie że trzeba wymienić wiążke silnika. I sterownik, NZ jest z rozdzielaczem, SZ ma układ z iskrą traconą.
Witam jestem tu nowy.Mam problem z oplem astrą 1.6i c16NZ.Wymieniłem kopułkę,przewody wysokiego napięcia,modół i cewkę w aparacie,czujnik temperatury ten do sterownika,świece.Cewka wysokiego napięcia sprawdzona jest ok.Problem jest taki że auto nie miało iskry na popych paliło teraz po wymianie iskra jest. Auto pali ale w czasie jazdy a tagże na postoju...
Kolego silnik 1,6i benzyna oznaczenie C16NZ. sory nie podałem tak ważnej informacji. jest kontorlka check
Ciekawostak,C16NZ ma hallotron... Zawsze byłem przekonany że tam jest nadajnik magnetoindukcyjny :)
Trzeba sprawdzić co brakuje do uruchomienia silnika - iskry, paliwa itp. Dobry elektryk znajdzie usterkę w parę minut. Pozdrawiam
On faktycznie nie pracuje na wszystkich cylindrach tylko na wyższych obrotach Ty tego nie odczuwasz.Jak pracuje na biegu jałowym?W pierwszej kolejności sprawdż ciśnienie w poszczególnych cylindrach i iskrę no i ustaw luzy zaworowe.Pozdro.
tak C16NZ z aparatem,sprawdzany był u kolegi jego sprawnym aparatem
a jak odcinany jest wtryskiwacz? może tam tkwi problem jeśli zapaliszgo na holu to chodzi na benzynie? na lpg może nie zapalać - niewłaściwy skład mieszanki do rozruchu bo zakładam że iskra jest ale gazem na razie się nie przejmuj napraw najpierw benę
sprawdziłem połączenia masowe i nic nie znalazłem, sprawdziłem zapłon i wszystko gra ,iskra jest, zauważyłem że jak wyłącze zapłon kontralki dalej świeca tylko słabiej to wystarczy np. nacisnąć hamulec aby całkiem zgasły
Najprościej , podaj impusl masy, może być przez kontr. z żarówką na przewód sygnałowy z aparatu zapł. (środk. pin) , oczywiście przy załączonej stacyjce , jeżeli "pstryknie" iskra i wtryskiwacz , to szukaj w aparacie jeżeli nie to po stronie moduł-cewka.
Witam Jeżeli mogę wsadzić swoje 3gr to z praktyki powiem - 95% mechaników nie sprawdza fizycznie stanu układu wysokiego napięcia. Podejdzie rzuci okiem i uchem - wciśnie kit i to cała diagnoza. Mechanik musi mieć dobry dzień aby mu się chciało. Dobrze wcześniej powiedział i zrobił MARIU, że wymienił całość. Tak naprawdę to zaczynamy od świec. Wykręć...
Masz tu schematy różnych wersji sterowania silnikiem : X16XEL, C16NZ, 16LZ2, 18SE. Może pomogą z twoim problemem. http://obrazki.elektroda.net/81_12372100... http://obrazki.elektroda.net/12_12372101... http://obrazki.elektroda.net/10_12372102...
Znaczne wyprzedzenie zapłonu łatwo poznać,silnik pali jak z uszkodzonym rozrusznikiem,bo iskra wali kiedy tłok jest znacznie poniżej ZZ. Sprawdż ustawienie ,czy jest 10st przed ZZ. Masz rysę na kole i wystający trzpień z bloku silnika.
Przyczyn może być kilka : Cewka zapłonowa, przebicie na palcu itd. ale z dośiadczenia wiem iż bardzo częstą przyczyną takiego stanu w silniku C16NZ (E16NZ) jest moduł w aparacie zapłonowym). I według mnie jest to najbardziej prawdopodobny element.
z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach. ? Jaki to silnik wreszcie masz C16NZ na aparacie zapłonowym :idea: i nie ma iskry na 3 i 4 :?: ,a do aparatu zapłonowego zaglądałeś ,palec kopułka :?: Może masz przedmuch na uszczelce między 3 a 4 cylindrem ,spotkałem sie z czymś takim ale z przewodów...
Możesz coś sam zmierzyć ? np. jak nie chce odpalić czego brakuje ; iskry , paliwa , jest zasilanie na wtryski i ich kluczowanie? zasilanie na cewkę? Gdy tego nie potrafisz , to szkoda klawiatury i zaśmiecania forum , wal do warsztatu!
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam ma pytanko.Mam problem z dopaleniem opla vectry a 1.8 z roku 1992 a problem polega na tym ze jak przekrece kluczykiem i kontrolki sie zapalaja to iskra skacze na swiecach a jak przekrece zeby rozrusznik sie krecil to juz ginie , modul kable od swiec i akumulator sa nowe bo kupilem nie dawno prosze o pomoc z gory dziekuje przekaldalem silnik i...
Wtryskiwacz tak zaskrzeczy, przytrafia się taka usterka w C16NZ. Obserwując oscyloskopem okazuje się, że wtryskiwacz dostaje ciąg impulsów kluczujących. W tym też czasie wtryśnie do kolektora sporą dawkę paliwa zalewając świece. Czasami przy tym pójdzie snop iskier z cewki. Problem jest prosty do rowiązania, jak się już to robiło kiedyś. :)
W C14NZ (C16NZ nie miałem okazji posiadać ale istnieje ogromna analogia miedzy tymi silnikami jeśli chodzi o zapłon) ja sprawdzam czy moduł pracuje i cewka za razem . Zwierając w wtyczce czujnika położenia walka rozrządu - z "0" (znajduje się w przerywaczu). Jeśli pojawi się iskra oznacza ze moduł i cewka są dobre , aby sprawdzić sam czujnik Halla który...
Witam, Poczytalem trochę postów, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój temat. Otóż padł mi moduł zapłonowy i podczas wymiany niechcący przekręciłem zapłonem - odpalałem jak nie było w ogóle zapłonu w samochodzie. Czy coś się mogło stać z ECU, bo podłączyłem nowy moduł i nie chce odpalić. Niby iskra jest, świece są mokre. Kupiłem dzisiaj na giełdzie cały...
powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje się silnik - opisz cos blizej Opel Vectra A, SILNIK 1.6 c16nz - w czasie jazdy silnik kilka razy przerywał ale tylko na chwilkę, nie zgasł i można było jechać dalej. Postawiłem samochód i na następny dzień już nie odpaliłem. Było brak iskry z cewki. Cewka jest...
witam znalazłem ten temat ale jest już zamkniety http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... dlatego zakładam nowy! mój problem polega na tym że nie moge zapalic za 1 razem dopiero jak mnie ktos zaciagnie to odpali i potem moge cały dzien spokojnie jezdzic i jest git problem zaczyna sie nastepnego dnia rano.... mój problem polega na tym że cewka...
Mam taki problem Opel Kadett 1.6 silnik c16nz Podczas jazdy w róznych sytuacjach (zawsze gdy to wystepuje silnik jest nagrzany do ok 90 stopni czyli typowa temperatura pracy) mam podwyższone obr bigu jałowego tak do 1200-1400 obr Jak już mam podwyższone obr to jak zgasze silnik kluczykiem następuje samozapłon i silnik wykonuje ze 2-3 obroty potem odpalam...
Witam, mam opla Vectre 1.6 z silnikiem c16nz. Samochod strasznie przerywal na LPG przy stalych obrotach, z dnia na dzien coraz gorzej. Pojechalem na regulacje LPG, gazownik powiedzial ze to na pewno kopulka, swiece i palec i moze kable (chociaz nie widzial ich, tylko tako z zewnatrz). Pytal czy jechac do sklepu i kupowac i zakladac. Ja powiedzialem...
Opel Vectra 1.6 C16NZ 1989r. wtrysk jednopunktowy Kilka dni temu jeździłem po mieście i gdy czasem dodawałem szybciej gazu silnik prawie gasł ale za chwile było ok i jechałem dalej. Postawiłem samochód przed blokiem i na nastepny dzień nie odpaliłem. Stwierdziłem brak iskry wysokiego napiecia z cewki. Przewody zapłonowe są nowe, rozrząd chodzi. Podejrzewam,...
Witam Mam problem, otóż moja Vectra nie odpala - brak iskry, a złącze diagnostyczne pokazuje kod błędu 42: Przewód ESTA (1/4) zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego. Moje pytania: gdzie jest ten przewód ESTA?, a także co mogę zrobić żeby pozbyć się tego błędu, pozdrawiam. Ile jeszcze szanowny kolega ma zamiar założyć tematów na...
Tak dokładnie jest to silnik C16NZ. Chodzi mi czy można to na stole sprawdzić na zwykłym zasilaczu. Podłączyłem zasilanie 12V i na przewodzie brązowym podającym mase na cewke WN powinna być przerywana masa gdy obraca się wałkiem aparatu. Dwa razy mi się zdarzyło że między masą a brązowym przewodem podającym mase do cewki był opór około 30 omów czyli...
To przestań czytać, i zaprowadź samochód do mechanika. Wymieniłeś moduł - po co? Co wskazywało na konieczność jego wymiany? Skąd masz pewność że nowy moduł jest sprawny? Dalej, co wskazywało na usterkę rozrządu że konieczne było jego sprawdzenie? Co wskazywało na konieczność pomiaru ciśnienia sprężania i ile ono wynosiło na każdym cylindrze? Olej pachnie...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Cześć dalej mi brakuje jakieś 0,4 cm aby znaki się zgrały na rozrządzie, i mam bardzo podobny problem auto po nagrzaniu przerywa pod obciążeniem (jak wcisnę gwałtownie gaz lub przy ruszaniu z miejsca) jak by nie chodziło na wszystkie gary od wolnych obrotów do ok. 3 - 3,5 tyś. obr. powyżej się przełamuje i chodzi równo na wszystkie cylindry. Na zimnym...
Witam Prosił bym o pomoc w doborze sterownika silnika do ww auta. Problem z Vectrą zaczął się od braku możliwości odpalenia na benzynie, ma założoną instalacje LPG II generacji STAG 100.Na gazie zapala ale ma bardzo wysokie obroty. Zacząłem od sprawdzenia iskry, oczywiście była. Podczas próby odpalenia na benzynie świece suche. Obserwując wtrysk zauważyłem,...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
Witam Panowie autko to Vectra A 1,6 C16NZ z typową usterka brak iskry. Po przekręceniu zapłonu po pewnym czasie grzała się cewka zapłonowa, nic tylko moduł dostał przebicia i podaje masę cały czas na cewkę. Po wymianie modułu na pierwszy rzut oka niby ok bo masy sterującej na cewce nie ma, próba odpalenia i zonk :( Napięcie na cewce jest jak i na module...
Dla wszystkich posiadaczy Opla z tym silnikiem. Jak będziecie miele jakieś problemy i stwierdzicie że brak jest iskry oraz że wtryskiwacz nie podaje paliwa to uszkodzenia szukać w aparacie zapłonowym. Znajduje się tam moduł zapłonu który jest najważniejszy przy tym silniku. Nawet w przypadku uszkodzenia komputera mostki oporowe znajdujące się w nim...
Czujnik temp. silnikaGdy pojawił się problem, że silnik nierówno pracował, pod obciążeniem był wyraźnie słaby i nawet zdarzało się że gasł to poprzedni właściciel wymieniał przewody WN i świece gdyż były takie objawy wskazujące na słabą iskrę szczególnie na przedostatnim i ostatnim cylindrze. Pozatym w okresie letnim było ok a jak temp spadła w zimie...
aster iskra c16nz c16nz check c16nz aster
podsłuch telefon analogowy częstotliwość światła interfejs optyczny licznika
autoklaw enbio wentylator android radio
Brak przepływu gazu w podgrzewaczu Ariston po wymianie butli Podłączenie manometru do rozdzielacza T: wymagania i wskazówki