To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
Do przełożenia silnika potrzebujesz wymienić: - silnik ;) - skrzynię - półosie - piasty, najlepiej razem z mcpersonami - wiązkę silnika - kompa - moduł immobilajzera + transpondery w kluczykach (o ile występuje) A twoja instalacja to jaka, III generacja (na rozdzielaczu) czy zwykła podciśnieniowa ? Tak czy owak gaz raczej od razu nie będzie dobrze chodził,...
Witam wszystkich.Mam pytanko czy w astrze 2,0 16v c20xe jest zawór egr ????
Witam. Padl mi komputer w asterce(praca awaryjna). Mam pytanie czy da sie go jakos naprawic? Czy numery z tego obecnego komputera musza sie zgadzac z jego "nastepca", chodzi mi o taki sam silnik 2.0 16V 150KM (C20XE). Pozdrawiam
Po pierwsze kombi to nie GSI. C20XE to były do 94r, potem tylko 136 konne X20XEV. To co opisujesz wskazuje że masz starego C20XE, z tych do 93r, Motronic M2.5. Więc albo swap albo coś kręcisz.
Opel astra 92r. z c20xe pod maską.
Nie, po kolorach wnioskuję że to C20XE na M 2.8. Ślizgacz to będzie brązowy z niebieskim, 3 pin. Zamień miejscami 1 i 2.
witam zmieniłem silnik w astrze G na c20xe. wszystko jest ok poza jednym mankamentem. Wskaźnik temperatury silnika nic nie pokazuje. nie mam pomysłu jak to zrobić. Proszę o pomoc.
Wychodzi na to ze masz schematy.nic tam nie widzisz?pisz jak co.Zeby zjadłem na gskach.
Już po problemie.
On ma problem z C20XE, a omegi nie było raczej z takim motorem.. ;) Za to X20XEV modułu zewnętrznego nie ma...
W c20xe przekaźnik od pompy paliwa nie jest zintegrowany. Możesz go zlokalizować na wiązce silnikowej gdzieś koło kielicha amortyzatora.(strona pasażera).Nowy to koszt 45pln.
Sterowanie wtrysków jest?
moim zdaniem c20xe
Panowie bądźmy szczerzy opel nigdy nie miał dobrych diesli... Dobre jednostki to silniki 1.7 isuzu lecz ich osiągi nie zachwycają, i do tego kompletny brak perspektyw na dużą moc... wynalazki typu 2.0 i 2.2 wrzucamy razem do wora z x17dtl z astry f, pompy tragedia głowice bardziej skomplikowane jak w vtecu to szczęścia brakuje tam tylko pompo wtrysków......
I co jest obieg, łątwo to sprawdzić luzując opaske.
czujnik
Na początek posprawdzaj wszystkie połączenia i masy przy kompie gazowym jak i benzynowym
Witam Serdecznie Chciałbym o opinie znawców tematu. Posiadam Astrę z 1999 roku która obecnie ma zamontowany silnik z opla calibra C20xe. Czy istnieje możliwość podłączenia czujnika temperatury z c20xe do zegara z astry G?? Wiem ze w Astrze G czujnik szedł do ECU i dopiero później do zegarów. Czy wskaźnik podłączony z pominięciem eku i podniesieniem...
Jak ci szarpie to wymień świece bo ja tak samo miałem też szarpał jakby na jednej świecy szedł i dlatego wymieniłem i jest dobrze lub sprawdź filtr
I najtansze bo gdybaniem to mozna pol auta wymienic. Pozdrawiam.
Wymień przekaźnik. Na szrocie dostaniesz taki za grosze, a wyeliminujesz tym sposobem potencjalną przyczynę. W tych przekaźnikach problemem są zimne luty, które powstają na płytce wewnątrz. Jutro podmienię przekaźnik od C20XE kolegi i sprawdzę.
zrob zwore w gniezdzie diagnostycznym miedzy pinami A-B i odczytaj kody migowe w c20xe nie wystepuje EGR
1.6 16v i 1.8 16v różnią się dosłownie kilkoma pierdołami, a dokładnie wykorbieniem wału i wsadem komputera chyba tylko ;) Obydwa godne polecenia aczkolwiek przypiekają się pierścienie olejowe i lubi to autko wypić nawet 0.5l oleju na 1000 km jak się kręci silnik wysoko. 1.6 8v i lpg daje rady. A i zawsze można tanim kosztem z 75 km na 100 przerobić...
Kune napisał: 205 GTI (1.6+1.9), 309 GTI, 106S16, Saxo VTS, 306 GTI Wszystkie te silniki byly atmosferyczne. Podobnie jak Kadet , astra GsI czy c20XE bardzo fajny silnik o parametrach takich jak BMW M50b20. Już milion razy pisałem , że jeśli istnieje fabryczny silnik o wyższej pojemności i mocy to nie ma się co pchać w turbiny i inne tuningi.
sprawdze jeszcze jej wydajność, a znalazem takie coś OPEL ASTRA F 1.4 14SE C14SE. 1.4 16V X14XE, 1.6 C16SE, 1.6 16V X16XEL, 1.8 C18NZ, 1.8 16V C18XE, 2.0 C20NE, 2.0 16V C20XE, XE-LN, X20XEV do tych modeli niby pasuje
Wiesz jak by to był LET , czy C20XE po grubych modach to jeszcze bym to strawił, bo jest trudno. Ale monopointa 1,6 i jeszcze z gazem nie ogarniać to zakrawa na patologie.
Witam. Mam problem nie mogę połączyć się z silnikiem przez komputer a slyszałem że jest możliwość szczytania blędów w jakiś inny sposób. Może ktoś wie jak!
Podaj numer koła z wałka ssącego, zobaczę z jakiego silnika pochodzi. Dodano po 42 dziwne kółko masz na ssącym, jakby od C20XE W c20xe też było "jedno" koło na ssący i wydechowy, to posiada jedną cechę tak jak koło z silnika C20NE.
Symbol i nr. silnika jest wybity na połączeniu silnika ze skrzynią od przodu , w pobliżu zaczepu linki sprzęgła. Prawdopodobnie masz tam C20XE 16V ,lub C20NE. Zrób zdjęcie tego silnika ,a powiem ci co to jest.
Tak jak w temacie mam pytanie odnośnie czujnika spalania stukowego ponieważ ręce opadają. Astra silnik c20xe na m 2.8. Wyrzucany jest non stop błąd 16. Do rzeczy, auto na odpiętym czujniku spalania stukowego pokazuje że stuka i cofa zapłon (sprawdzane za każdym razem Opel Scanerem). Gdy czujnik jest podpięty jest to samo. Zmieniona została wiązka (która...
X16XEL ma inną głowice niż X16XE. Ma taką samą jak X14XE. Kolejna sprawa to różnica w instalacji elektrycznej. Moim zdaniem nie ma sensu kombinować z tym silnikiem. Lepiej poszukać X20XEV lub najlepiej C20XE. Te silniki są już coraz tańsze(X20XEV niedawno kumpel kupił za 2000zł, komplet na swap), a możliwości nieporównywalnie lepsze.
Zapomnij o turbo,koszty cię zjedzą.Kolektor wydechowy,smarowanie/chłodzenie turbiny,mapa wtrysku jak i zmienione kąty wyprzedzenia zapłonu to może zrobic tylko dobra(droga)firma.Do tego oczywiście turbina która nie jest tania. Pomyśl o kupnie silnika 2.0L w wersji 8 zaworowej 130KM/175Nm(20SEH) lub 16 zaworowej o mocy 150KM/196Nm(C20XE).Były też montowane...
wojtekryba, dzięki za pomoc, ale podczas wspomnianych wcześniej bezowocnych poszukiwań (ja na prawdę szukałem tego porządnie) przeglądałem już to co podesłałeś. Problem polega na tym, że to co podesłałeś to schemat do wersji C20XE (2.0L z 16 zaworami) na sterowniku Bosch Motronic 2.8. Mój problem rozwiązałby schemat układu wtryskowego do Astry F na...
Ale czego konkretnie oczekujesz? Co mam Ci więcej napisać ponadto co napisałem? Opel do silników R4 zastosował 2 rodzaje bloków dla silników OHC(i DOHC). Silniki 1.2-1.6 to jeden rodzaj, nazywany small-blockami, 1.8-2.2 to drugi rodzaj, nazywany big-blockiem. Co chciałbyś więcej wiedzieć? Między innym od rodzaju bloku zależy zastosowana skrzynia(ze...
To ekologiczne rozwinięcie bardzo udanych silników Opla z lat 90. Na pewno słyszałeś m.in. o niezniszczalnym i super udanym 2.0 16v (c20xe)? Do teraz wiele z tych silników dzielnie się trzyma. To klasyczne silniki, bez większych udziwnień. Później Opel wprowadził Twin Port, także w Astrze G, o tym wiecej znajdziesz na internecie. VAG ma wiele udanych...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Po pierwsze jak sam napisałeś jest na gaźniku więc już mamy mały problem, na forum opla astry były pomysły uturbiania silników od 1.4 do 1.8 a opel tych silników ma do groma i po wszystkich przemyśleniach wszyscy dochodzą że lepiej założyć 2.0 8v co ma 115km którego swap na pewno się zamknie w 2tysiach niż modzenie z turbo gdzie 4 tyś może być mało...
Ogur3k: No jak nie rozumiesz, pierwsza lepsza wycena auta: opel astra 99r - 5500zł honda civic 99r - 9300zł Nawet jeśli znajde honde w roczniku astry za 6 tysiaków to w nią trzeba zainwestować na starcie 3k:) Co do spalania: średnie spalanie mazdy 626 to 8,5-9,5l beny wg producenta. Jeszcze nie słyszałem, aby ktoś spalił mniej niż producent podaje,...
Witam serdecznie, Postaram się wszystko opisać jak najdokładniej, aby było to zrozumiałe. Stoję przed przeróbką swojego silnika w Astrze G 1.6 8v wersja 75km. Części będę miał od poprzedniego właściciela, który taką przeróbkę miał. Zacznę od tego, że mam zamontowany LPG oraz wersję z klimatyzacją, na której mi również zależy. Elementy LPG, które są...
Kod 24 świadczy o usterce w drogomierzu czyli inaczej zwanym impulsatorem lub czujnikiem przebytej drogi. Jest to czujnik prędkości liniowej VSS ( ang. Vehicle Speed Sensor). Wkręcony jest zazwyczaj w obudowę skrzyni biegów. Wychodzą z niego przewody (3-stykowy wtyk) oraz linka szybkościomierza. Co do napięć na poszczególnych przewodach to mam sporo...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Witam. Znalazłem taki oto fajny zestaw http://www.ebay.pl/itm/Vauxhall-Astra-Co... I chciałbym sie dowiedzieć czy jest sens instalacji tego zestawu, co z elektryka do kompa, przepływomierzem czy bedzie to mozna jakoś zgrać z komputerem.Pozdrawiam
c20xe motronic cewka c20xe motronic c20xe
uszkodzony digitizer wzmacniacz 2x25w przełącznik oscylator
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Przenoszenie aplikacji na kartę SD w Xiaomi Błąd E9 w ciągniku Deutz-Fahr 60.0 S - przyczyny