Pasuje, możesz kupić tego askola.
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Zastanawiam się czy winę za to może ponosić kondensator? Na pewno nie Samego silnika i szczotek nie sprawdziłem jeszcze ale nie wydaje mi się aby to mogło być przyczyną. i tu się mocno mylisz, trzeba właśnie zacząć od szczotek.
Silnik do sprawdzenia.
Sprawdź szczotki silnika.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Musi ten na aluminiowym radiatorze - TC1 : http://obrazki.elektroda.pl/3193125400_1...
Na podstawie tych pomiarów wygląda że to silni,NR 1 Powinien być dobry. A oto jego schemat Wyprowadzenia przyporządkowałem do schematu pralki.
Może z prądniczką wszystko O.K. tylko triak sterujący pracą silnika ma zwarcie. Tylko kto to sprawdzi ?! Eh ....
Na początek dobrze osusz suszarką silnik i moduł. Po co? W jakim celu? Póżniej zobaczymy. Co zobaczymy? Wróżki?
Jeżeli silnik indukcyjny(bez komutatora), to do wymiany kondensator rozruchowy.
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
servisant może takie ceny są w na wybrzeżu w centrum są takie jakie podałem z montażem.Pozdrawiam
Zmierzyć i kupić nowe. Nie muszą być z indeksem producenta.
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
Tam masz opisane które przekaźniki, te na zewnątrz. Jak nie podołasz do kontaktuj się z kol. Józkiem z tematu zalinkowanego ale ja sprawdziłbym jednak przekaźniki ( no chyba, że nie masz czym zasilić po wylutowaniu to zmień oba).
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Wymień kondensatory CE1, CE2, CE3, CE4, C1 na płytce sterownika i będzie śmigać. Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
To jest silnik zrobiony jako 3-fazowy z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę.
Niestety ten temat także przeczytałem, ale jest tu dla mnie wiele nieścisłości. Po pierwsze które to pierwsze styki, gdy obrócę silnik pierwsze będą ostatnie. Po drugie dołączyłem zdjęcie i jeśli chodzi o opis kolejności styków to mi nic nie pasuje. Jestem w tym temacie laikiem i nie chciałbym spalić silnika. Dwa pomarańczowe, to tacho. Niebieski i...
Nie jest konieczny reset sterownika w tej marce. Zrób testy czy silnik pracuje poza pralką: https://youtu.be/GIrFSaXy1Kc?si=tCjywj_5... https://youtu.be/2cf-mAgYc6A?si=7ddFQyum...
Możliwe, ze silnik będzie uszkodzony i jak się nagrzeje dostaje zwojówkę.
Jeżeli pompa w pralce nigdy nie była wymieniana to jej czas się skończył. Silnik pompy do wymiany: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie...
Co się stało z oryginalnym silnikiem?
szczotki są w miarę o kej, kończą się już Nie są okej, skoro się kończą. Należy je wymienić Są zużyte do tego stopnia, że pył szczotkowy osiadł na całej pralce. Nawet na elektronice. Elektronikę oczyść z czarnego kurzu. szczotki (...) dociskają do wirnika. Właśnie widzę jak dociskają było słychać, jakby silnik zacierał. Wklej zdjęcie tych szczotek...
A na pewno te moduły są takie same ? Przy 1400 rpm może występować silnik z dodatkowym uzwojeniem stojanu i wóczas jest też jeden przewód więcej na linii moduł - silnik.
Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Wymontuj pompę i sprawdź stan silnika pompy spustowej. Silnik może być po prostu zużyty.
12-16 microfaradów tyle ma kondensator w Twojej pralce, przypomina szklaneczke na napoje wys około 8 cm wymień :), jeżeli nie pomaga: silnik
Trzeba sprawdzić długość szczotek w silniku , jeżeli są krótsze niż 15mm należy je wymienić. Gdy będzie silnik chodził to sprawdzić czy wypuszcza wszystką wodę. Jeżeli są problemy z wypuszczaniem wody należy sprawdzić drożność odpływu oraz silnik pompy.
Prawdopodobnie silnik pompy do wymiany.
Tej pralce nic nie dolega, poza kończącymi się szczotkami silnika. Pusty bęben (bez paska generuje dźwięk zabieraków). I jest to normalne. Łożyska w silniku Ceset i ich wymiana, to wyzwanie... :) To stary klamot jest, a jak zregenerujesz silnik (łożyska plus szczotki dwuwarstwowe ), to pochodzi Ci następne osiemnaście lat... :wink:
Zdemontuj pompę bo po latach pracy jej silnik już dokonał żywota. Koszt nowego silnika bardzo przystępny: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Chyba, że chcesz kompletną nową pompę: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k...
A pracuje silnik pompy wtedy, gdy ma wylewać wodę.
Przekroczony limit czasowy wypompowania,może lepiej warto podmienić silnik pompy.
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Filtr po prostu od dawna nie był ruszany czyli odkręcany i zablokował go kamień i osady: https://north.pl/karta/filtr-pompy-odply... Należy wyjąć pompę z pralki, oddzielić silnik pompy od korpusu i wypchnąć filtr od środka gdyby po odkręceniu był nadal zakleszczony bo w ten sposób uzyskuje się dostęp...
Nie wiem jak to jest, gardzone na forum Samsungi Amici, Hisense, Hairer Candy pracuje u mnie, znajomych, rodzinie od 3-5 lat, a z takiego dziadostwa bsh wszyscy wyleczeni. I to nie jest sprzęt z przed dekady tylko zakupy 2018 2022. Proszę Pana - jeśli mnie jakoś pamięć, mam 8 czy 9 zestawów Whirlpoola na mieszkaniach pod wynajem ... (pralka, zmywarka,...
Mogą być szczotki, wyjmij silnik i sprawdź ich długość.
Mam podobny problem - w trakcie prania ostatnio dość często - pralka zatrzymuje się i miga lampka przy przycisku "pranie intensywne" (którego nigdy nie używałam). Muszę wtedy wypompowywać wodę i nastawiać na samo płukanie (choć nie jestem przekonana, że pranie jest już wtedy rzeczywiście wyprane...). Niekiedy uda się przeprowadzić cykl prania do końca...
Uszkodzenie izolacji. Na początek silnik wydmuchać starannie sprężonym powietrzem z pyłu węglowego.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
A zmieniłeś kondensator rozruchu?
Trzeba wymontować pompę, odkręcić silnik i wybić delikatnie wkład filtra od drugiej strony.
Witam. Na spodzie zmywarki jest silnik pompy spustu wody - do wymiany.
A sprawdziłeś w jakim stanie są szczotki węglowe zanim podłączyłeś go do sieci? Wygląda na uszkodzony wirnik. Raczej rozpocznij poszukiwania silnika.
bo dwunastoletnia pralka raczej nie popracuje długo... Pry takim założeniu to weź ją od razu wyrzuć na śmieci i kup nową.... może jednak ktoś ma na zbyciu nowy i tani silnik Nowe silniki nie są tanie. Taka polityka producentów. Dlatego są warsztaty, które silniki elektryczne naprawiają. Wychodzi dobrze pół ceny nowego a silnik jest jak nowy. W każdym...
Witam, wpadł mi w ręce silnik z pralki Candy, niestety modelu obecnie nie jestem w stanie ustalić, jak widać na załączonych zdjęciach, posiada on na kostce 5 przewodów, jakbym tego nie podłączał obroty są że tak powiem marne, jak go podłączyć aby uzyskać obroty wirowania? Silnik docelowo ma służyć jako napęd w szlifierce. http://obrazki.elektroda.pl/7127337400_1...
Oznaczenia: C.E. SET MCA 52/64-148/CY16 10500rpm 2.7A 550W 220-240V 50/60Hz Może być sam wirnik, byle sprawny, z dobrymi łożyskami i komutatorem.
Jestem w posiadaniu silnika od pralki candy. Na silniku jest kostka przyłączeniowa z trzema parami styków. Dwie pary są od uzwojeń a ta trzecia jest od urządzenia wbudowanego na osi wirnika. Kłopot polega na tym że nie mam pojęcia co to za urządzenie i czy to urządzenie zastępuje kondensator. Schemat załatwiłby sprawę bo choć doświadczenie mam marne...
Witam obroty prawo,lewo ok jak ma wirować brak mocy i obrotów na poziomie wirowania poszę o pomoc
candy holiday silnik silnik komutatorowy candy silnik pralka candy
komputer motorze gniazdko przebicie serwis motoroli
taryfa sprzedawcy samsung qe50q64tau
Gęstość prądu w drutach nawojowych: wartości i czynniki Jak wyciągnąć przewody z kostki oświetlenia hulajnogi?