Witam. Raczej zakup nowego silnika będzie mało opłacalny: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci... Wszystko wskazuje na to, że czeka kolegę wymiana silnika więc trzeba rozpocząć poszukiwania.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Zastanawiam się czy winę za to może ponosić kondensator? Na pewno nie Samego silnika i szczotek nie sprawdziłem jeszcze ale nie wydaje mi się aby to mogło być przyczyną. i tu się mocno mylisz, trzeba właśnie zacząć od szczotek.
Silnik do sprawdzenia.
Sprawdź szczotki silnika.
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Nie ma sterownika dla tego silnika programator steruje nim bezpośrednio sprawdź miernikiem uzwojenia ten dym o którym pisałeś mógł być od silnika i np,uzwojenie wspólne padło rezystancja uzwojeń na praniu ok 50-60 omów wirówka rozruch 8-12 główne ok 15 omów powodzenia
Pomierz miernikiem uzwojenia i będziesz wszystko wiedział, a na szlifierkę to nie bardzo się nadaje pod względem funkcjonalnym jak i kosztowym.
Podmień kondensator rozruchowy silnika, tam jest chyba 12,5 µF.
Witam. Istnieje jeszcze możliwość pozyskania tarczy do tego silnika z punktu serwisowego CANDY.Każdy SERWIS ma wymontowane uszkodzone silniki. Co prawda rozlicza się z nich z firma ale przecież może okazać gest dobrej woli i tarcze przemontować (za drobną odpłatnością).To tylko zależy od szefa danego SERWISU.Możesz próbować z centralą CANDY,która mieści...
Witam. Jeśli nie ma stałego, wyraźnego iskrzenia podczas wirowania, to wszystko jest jak najbardziej w porządku. Przy kończących się / zawieszonych szczotkach iskrzenie byłoby widoczne także przy niższych obrotach silnika. Pozdrawiam :D
Trzeba ściągnąć pasek i zakręcić bębnem a następnie silnikiem i odpisać co chrobocze bęben czy silnik.
To nie jest OK.
Sprawdź czy szczotki węglowe silnika napędowego nie są już zbyt zużyte: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Długość poniżej 15mm kwalifikuje szczotki do wymiany. Jeśli będzie konieczność wymiany to może dobierzesz któreś z tych: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Manualne nastawienie wirowania działa? Jak nie to szczotki, silnik.
Na początek dobrze osusz suszarką silnik i moduł. Po co? W jakim celu? Póżniej zobaczymy. Co zobaczymy? Wróżki?
Jeżeli silnik indukcyjny(bez komutatora), to do wymiany kondensator rozruchowy.
Pasuje, możesz kupić tego askola.
Wstaw jednak ten kondensator nówkę.To wydatek tylko ok.10 zł. a będziesz miał pewność.Kondensatory silników na pomiarach miernikiem pojemności mogą wykazywać prawidłową pojemność a w stanie dynamicznym przy pracy rzeczywistej na obciążeniu mogą być be.
Napisałeś kupę bajek, a gdzie są pomiary? To samo tyczy się fotek wyczyść je to na początek bo i tak są mało ostre aby dostrzec ewentualne zimne luty na przekaźnikach silnika czy samym triaku silnika czy jego sterowaniu...
Witam. Wymień sam silnik.
Internet przejrzał, a elektrodę nie ;) Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Ogólnie: E8 i E9 w candy oznacza problemy z silnikiem (uzwojenia, szczotki, tachoprądniczka)
Przy zwartym triaku tak się zachowuje silnik.
Szczotki na silniku sprawdź.
A na pewno te moduły są takie same ? Przy 1400 rpm może występować silnik z dodatkowym uzwojeniem stojanu i wóczas jest też jeden przewód więcej na linii moduł - silnik.
Podmień kondensator rozruchowy silnika.
Co się stało z oryginalnym silnikiem?
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Uszkodzenie wirnika silnika.
To wskazuje rzeczywiscie na pomylke polaczenia silnika. To pierwsze bardzo krotkie wirowanie to pewnie mialo byc ukladanie rzeczy przed wirowaniem na wolnych obrotach - na obrotach prania. Schematu niestety do tej pralki nie mam wiec pozostanie kombinowanie ;)
Długość szczotek silnika sprawdzałeś?
Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
servisant może takie ceny są w na wybrzeżu w centrum są takie jakie podałem z montażem.Pozdrawiam
Na podstawie tych pomiarów wygląda że to silni,NR 1 Powinien być dobry. A oto jego schemat Wyprowadzenia przyporządkowałem do schematu pralki.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
więc wracając do początku-sprawdź szczotki silnika
Niektóre magnesy są wkręcane (prawy gwint) , niektóre wciskane , niektóre na nitach , trudno powiedzieć co siedzi u Ciebie bo nie podałeś typu silnika . Najlepiej daj zdjęcie ustrojstwa .
Zmierzyć i kupić nowe. Nie muszą być z indeksem producenta.
W module pralki silnika Candy spalił się obwód on-off powodując zwarcie bezpiecznika głównego sieciowego ,silnik nie działa. Po utorzeniu tej scieżki silnik pracuje tylko na jednych obrotach. Czy może ktoś naprawił tego typu uszkodzenie
Nie jest konieczny reset sterownika w tej marce. Zrób testy czy silnik pracuje poza pralką: https://youtu.be/GIrFSaXy1Kc?si=tCjywj_5... https://youtu.be/2cf-mAgYc6A?si=7ddFQyum...
12-16 microfaradów tyle ma kondensator w Twojej pralce, przypomina szklaneczke na napoje wys około 8 cm wymień :), jeżeli nie pomaga: silnik
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Ewentualnie jak to nie podziała to sprawdż grzałkę i silnik-na szczotkach
A zmieniłeś kondensator rozruchu?
Tak i poczekaj czy jak pobierze wodę to zacznie prać
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
A oporność spirali grzejnej? Podstawiłbym jednak nową grzałkę bo pomiary lubią być kapryśne. Sprawdź jeszcze długość szczotek silnika .
Prawdopodobnie silnik pompy do wymiany.
Przerwać pranie i wymienić szczotki w silniku.
To jest silnik zrobiony jako 3-fazowy z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę.
witam dobre opinie na BEKO nie wiruje przeczytaj
Z opisu wygląda na niewyważenie wsadu. Candy dośc często ma problemy z wirowaniem, taki klimat chińszczyzny. Zacznij od podmiany paska, i sprawdzenia szczotek silnika.
Można próbować jakimś klejem cyjanoakrylowym. Jak nie pomoże to trzeba nabyć nowy magnes. Dostępny tylko w komplecie z silnikiem :|
Tym sposobem znalazłeś przyczynę :idea: , teraz tyko wymień kondensator rozruchowy i będzie git :D Szczerze mówiąc to po objawach tak mi to wyglądało, bo 12 µF o którym pisałeś to było za dużo jak na tą moc silnika, lecz chciałem abyś sam do tego doszedł ;) Myślę że te pieniądze i czas który włożyłeś w tą zmywarkę nie poszły na marne, dobra lekcja...
Do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu, grzałka na upływność do masy, silnik- szczotki.
Teraz jasniej troche sie zrobilo :) Bedzie tak: na pewno bialo-zielony to wspólny, do sieci. Pozostałe dwie pary przewodow to wolne obroty i szybkie, pranie i wirowanie. Musisz sam sprawdzic ktore pary to pranie a ktore wirowanie bo nie pamietam (bialy i szary albo fioletowy i czerwony). Na praniu mozesz podlaczac drugi przewod sieciowy dowolnie do...
triak i wszystko co jest opdowiedzialne za silnik
Trzeba sprawdzić długość szczotek w silniku , jeżeli są krótsze niż 15mm należy je wymienić. Gdy będzie silnik chodził to sprawdzić czy wypuszcza wszystką wodę. Jeżeli są problemy z wypuszczaniem wody należy sprawdzić drożność odpływu oraz silnik pompy.
sprawdź silnik, wiązkę, moduł, łożyskowanie zbiornika
Wymień kondensatory CE1, CE2, CE3, CE4, C1 na płytce sterownika i będzie śmigać. Poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
Przekroczony limit czasowy wypompowania,może lepiej warto podmienić silnik pompy.
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Witam.Mam podobny problem z wirowaniem,z tą różnicą,że po wyjęciu połowy wkładu wszystko jest OK. pozdrawiam
Znalazłem uniwersalny, 12,5uF ale na 450V. Czy mogę taki założyć? Jeśli jest to kondensator przeznaczony do silników to tak.
Wymontuj pompę i sprawdź stan silnika pompy spustowej. Silnik może być po prostu zużyty.
Czyli raczej padnięty silnik?
Na zdjęciu , zresztą bardzo niewtraźnym , widać wypalony laminat między sąsiednimi segmentami programatora , wypalenia te zazwyczaj stają się przewodnikami i stanowią zwarcie dla instalacji pralki , dlatego nie dziw się że przepala się ścieżka . Zrób wpierw porządek z tym wypaleniem .
Szczotkami to trzeba zająć się najprędzej bo jeśli to wina niepoprawnie pracujących i kończących się szczotek to w końcu komutator ucierpi. Naprawa zbiornika przez specjalistyczną firmę wyjdzie maksymalnie 300 zł i zostanie udzielona 2 letnia gwarancja na usługę, ale warunkiem jest dobry stan krzyżaka bębna. Jeśli jedynym problemem silnika będą zużyte...
Tej pralce nic nie dolega, poza kończącymi się szczotkami silnika. Pusty bęben (bez paska generuje dźwięk zabieraków). I jest to normalne. Łożyska w silniku Ceset i ich wymiana, to wyzwanie... :) To stary klamot jest, a jak zregenerujesz silnik (łożyska plus szczotki dwuwarstwowe ), to pochodzi Ci następne osiemnaście lat... :wink:
Musi ten na aluminiowym radiatorze - TC1 : http://obrazki.elektroda.pl/3193125400_1...
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
A sprawdziłeś w jakim stanie są szczotki węglowe zanim podłączyłeś go do sieci? Wygląda na uszkodzony wirnik. Raczej rozpocznij poszukiwania silnika.
witam, pralka ma problem z uruchomieniem silnika i co za tym idzie bęben się nie obraca pasek jest ok. sprawdzałem silnik po wyciągnięciu i jest ok.działa jak należy. dodatkową zagadką jest to że wczoraj zona już nie doprała rzeczy a dzisiaj jak ją poskręcałem i włączyłem zaczęła działać na nowo i wszystko było ok. do czasu trzeciego prania i znowu...
Witam. Sprawdź szczotki w silniku.
Programator zostaw na sam koniec, sprawdź pozostałe podzespoły jak silnik, grzałkę i blokadę.
Podłączę się pod temat. Jak dostać się do pompy mycia w celu odblokowania lub jej wymiany (kondensator jest dobry)?
Niestety ten temat także przeczytałem, ale jest tu dla mnie wiele nieścisłości. Po pierwsze które to pierwsze styki, gdy obrócę silnik pierwsze będą ostatnie. Po drugie dołączyłem zdjęcie i jeśli chodzi o opis kolejności styków to mi nic nie pasuje. Jestem w tym temacie laikiem i nie chciałbym spalić silnika. Dwa pomarańczowe, to tacho. Niebieski i...
Zapytaj płeć piękną w domu czy nie brakuje fiszbiny w bieliźnie :D jak tak to zaglądnij pod grzałkę. Zdejmij pasek i włącz na wirowanie , będziesz słyszał jak pracuje sam silnik. Powodzenia.
Sprawdź, wymień szczotki silnika.
te dwa czerwone sa od pradniczki tacho sluzy do regulacji predkosci obrotowej silnika. Procesor dostaje impulsy z tych czerwonych przewodow i reguluje obroty silnika. Powinienes polaczyc przewody od szczotek z przewodami od stojana (to to uzwojenie na zewnatrz) i dwa konce powinny zostac ktore nalezalo by zasilic. Mozesz pokazac zdjecie od drugiej strony...
Sprzęgiełko silnika śwista... i tak ma być. Pozdro.
Szczotki w silniku.
Jak sprawdziłeś silnik?
Sprawdziłem tą wiązkę, prąd elektryczny dochodzi do silnika
Rozpocznij od wyczyszczenia tego odpowietrznika: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... a następnie zweryfikuj stan silnika pompy spustowej czy nie jest już zbyt zużyty przypadkiem.
Popatrz na programatorze obwód sygnału z silnika
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
A pracuje silnik pompy wtedy, gdy ma wylewać wodę.
Warto zacząć od wymiany silnika pompy odpływowej: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-k... sam silnik: https://www.gosdom.com.pl/produkt/2098/p...
Tam masz opisane które przekaźniki, te na zewnątrz. Jak nie podołasz do kontaktuj się z kol. Józkiem z tematu zalinkowanego ale ja sprawdziłbym jednak przekaźniki ( no chyba, że nie masz czym zasilić po wylutowaniu to zmień oba).
Na początek sprawdź grzałkę , nie tylko czy ma obwód ale także upływność do masy. W dalszej kolejności sprawdź szczotki silnika czy nie skończyły się.
Do sprawdzenia silnik, należy pomierzyć jego uzwojenia oraz sprawdzić kondensator rozruchowy jeśli występuje (przy silniku)
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Kupię silnik do pralki Candy Grand Vita GV 159twc3/1-s Oznaczenie silnika MCA 61/64-148/CY23 oraz MCA 61/64-148/CY31 11800 r / min 1.65A 340W/170W Zdjęcia tutaj: https://www.kupie-sprzedam.org/czesci-ag... Może być inaczej oznaczony oby pasował.
ale jak z jakością? https://north.pl/karta/silnik-napedowy-5... https://north.pl/karta/silnik-napedowy-4... https://north.pl/karta/blokada-otwarcia-... https://north.pl/karta/blokada-otwarcia-...
Warto sprawdzi w jakim stanie są szczotki silnika.
Witam. Na spodzie zmywarki jest silnik pompy spustu wody - do wymiany.
W starej pralce "Candy" silnik miał szczotki i pralka się zawieszała, bo szczotki się skończyły. Lavamat nie ma szczotek. Nie ma, bo to nie jest silnik komutatorowy tylko trójfazowy. aż takie głupie te programatory nie są chyba. Nie sa głupie, a nawet są całkiem mądre, same potrafią powiedzieć gdzie je boli.
candy holiday silnik silnik komutatorowy candy candy podłączyć silnik
bosch sterownik silnika pralka indesit wgd934tx szumy nikon
lutownica arduino lutownica arduino
Lokalizacja numeru seryjnego Manta 32LHA123E Wyciek płynu wspomagania w MAN TGA 26.430 D20 - przyczyny i naprawa