Z tego, co wiem, konstrukcja tej stacji jest identyczna w kilku modelach drukarek - ten post powinien pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... .
błąd pozycjonowania 6A00. Podajnik papieru, stacja serwisowa(moduł czyszczący), płyta główna. podajnik rozkręć (rochę zabawy) umyj ,posmaruj, poskładaj go (czasami to pomaga). Moduł czyszczący -sprawdź czy niema kawałków/resztek papieru itp. Plyty głównej siezregółu nie naprawia a wymiana nie opłacalna. Podajnik kosztuje chyba około 170zł netto.
Tu coś pisze na temat S750: http://www.freelists.org/archives/pchelp... S900, S820. S750, S500, S520 blink count Error Condition 2 orange Paper Feed error 3 orange Paper Jam 4 orange No Ink error 5 orange Cable cover error - SERVICE 6 orange NO BJ Cartridge, replace printhead, evtl. SERVICE 7 orange BJ Cartridge error, replace...
Prawdopodobnie problem tkwi w module czyszczącym. Stała przypadłość w tych modelach.
Bo po zaklejeniu paru styków drukuje tylko czarnym tuszem. I więcej nie da się zrobić. Jeśli zaklejenie styków skasowało błąd to w głowicy jest zwarcie, a to jest uszkodzenie nienaprawialne. Który typ zaklejenia ruszył (podaj link do wpisu)?
Uszkodzoa głowica cena około 170 złotych wymienić i działa
Błąd czyszczenia. Tu masz SM http://www.elektroda.pl/rtvforum/sutra13...
# 336 BJ Head abnormal temperature error, Jak wyminisz kartridż powinno być ok.
Jeżeli spaliła Ci się głowica to jej nie kupisz, brak na rynku. A taki masz błąd (5200 błąd głowicy Print head temperature rise error).
Witam ponownie :) Jak śpiewał pan Czesław - "dziwny jest ten świat" - wczoraj na fajrant wyłączyłem Canona z prądu na całą noc - dziś odpalam - i cud - drukarka się załadowała, napełniła tusze i drukuje idealnie aż miło, wniosek - wyłączenie na "chwilę" z prądu tym razem okazało się za krótkie, a wczorajsze "przesuwanie się karetki" i dziwna reakcja...
Hej. Mam Canona Maxify MB5450. Jest błąd 5105. Drukarka ponoć była już w serwisie i tam stwierdzono, że karetka do wymiany. Generalnie jak tak patrzę, to wymiana nie jest jakaś poza moim zasięgiem, ale pytanie, czy coś jeszcze może być problematyczne. Drukarka generalnie przepuszcza papier, a przy wydruku mieli, mieli i w końcu wywala ten błąd. Przy...
Podaj w jakiej pozycji po włączeniu ustawia się karetka, bardzo prawdopodobne że masz uszkodzoną głowicę, to częsty problem w tych drukarkach (popatrz na ceny tych drukarek np. na allegro).
W takim przypadku masz uszkodzoną karetkę.Czujnik końca tuszu w tej drukarce jest zrobiony na cos na podobie czujnika wilgotności wiec moze to on.Ale i tak jest on zintegrowany z karetką.
Błąd 5100 oznacza najprawdopodobniej problem z przesuwaniem karetki - często jest to spowodowane zabrudzonym paskiem enkodera, również czujnikiem tego paska w karetce, prowadnicą karetki albo też brudną lub zaciętą stacją serwisową. Przede wszystkim, ostrożnie (by go nie zerwać) wyczyść pasek enkodera, następnie włącz drukarkę z otwartą pokrywą i sprawdź...
Zdjąć obudowę.
Błąd serwisowy 5100 to problem z przesuwem karetki - najczęściej spowodowany jest brudnym paskiem enkodera, prowadnicą karetki lub stacją czyszczącą.
Witam mam problem z drukarką canon PIXMA ts3150 , otóż drukarka wyświetla błąd PO2 ponoć to coś z tuszem ale na oko wydaje się okej , dodam że podczas włączania drukarki karetka uderza w bok i nie ustawia się do wymiany tuszu podczas otwierania .
Wyjmij kartirdże i głowicę. Zobacz jak wtedy zachowa się karetka. Przeczyść styki na głowicy i w karetce.
Drukarka Canon PIXMA TS8050 sygnalizuje błąd 6000 (błąd blokowania karetki). Czyściłem wszystkie enkodery. Nie widać aby drukarka była zalana. Karetka po włączeniu drukarki porusza się prawidłowo, ale pod koniec wygląda jakby nie dochodziła do końca, lecz nie widać żeby coś ją blokowało. Urządzenie ogólnie wygląda dobrze. Miał ktoś podobny problem?
Jest to chyba błąd karetki. Na początek przeczyść encoder (taki przezroczysty pasek, który przechodzi przez czujnik w karetce).
Po oczyszczeniu styków karety spirytusem wszystko jest ok. Dziękuję.
Nie wygląda mi to na zaschnięte dysze, raczej uszkodzona elektronika głowicy, może skrzywiony albo wciśnięty pin w karetce albo płyta sterowania nie daje odpowiedniego sygnału. Masz uszkodzoną jedną z trzech rzeczy: głowica, płyta elektroniki albo karetka.
Witam, ten film wprowadza zamieszanie. Sugestia, że karetkę można sobie ot tak przesuwać jest złośliwością - drukarka na to nie pozwala, "kontruje" przytrzymując karetkę w miejscu. Również odłączanie zasilania podczas pracy drukarki to zły pomysł. Jeśli drukarka uruchamia się i nie ma błędów krytycznych, to głowicę można wyjąć tak: - uruchom drukarkę...
Komunikat "wrong cartridge" może wskazywać na zepsutą elektronicznie głowicę (czyli praktyczne nie do naprawienia). Ale ja zacząłbym od wyjęcia głowicy z karetki i starannego wyczyszczenia styków na niej oraz w karetce - może coś się zabrudziło, dlatego źle łączy i powoduje ten błąd. W tym przypadku "cartridge" oznacza właśnie głowicę, a pojemniki z...
wyczyść styki między tuszem a te które są na karecie może coś pomoże
Sprawdź najpierw i ewentualnie przeczyść enkoder (przezroczysty pasek po którym porusza się karetka), jego zabrudzenie może powodować zakłócenia w prawidłowej pracy karetki, następna czynność to sprawdź czy nie blokuje coś karetki np, zwinięta jakaś kartka w środku urządzenia.
Gdy karetka po włączeniu drukarki wykonuje gwałtowne ruchy kończące się uderzeniami w ściankę na końcu prowadnicy, to zwykle powoduje to źle założony enkoder, czyli taka przezroczysta tasiemka z pionowymi kreseczkami, która musi przechodzić przez czujnik z tyłu karetki - w ten sposób elektronika rejestruje ruch i położenie karetki w drukarce.
Wyjmij głowice, włącz (kabel zasilacza) drukarkę i otwórz pokrywe. Jeżeli ta procedura działa, to oznacza że drukarka jest o.k. Karetka pewnie wyjechała na środek, więc załuz głowice i zamknij pokrywę. Jeżeli przestała działać drukarka to masz coś z głowicą lub z karetką drukarki. Aby się przekonać podmień na inną głowice.
Czujnik raczej nie odpadł, jest zakopany głęboko w karetce. Pasek enkodera jak najbardziej tak. Jedno mocowanie jest za stacją serwisową, tuż przy zębatce silnika karetki (żółta ramka). http://obrazki.elektroda.pl/9345958300_1... Sprężynka powinna być po stronie z zasilaczem. Pasek powinien być tak skierowany, aby literka (bodajże "L")...
Prawdopodobnie musisz rozebrać bardziej, dostać się do zielonej płytki, pewnie pod tym czarnym plastikiem. Przez dziurę nie zoperujesz, to nie laparoskopia ;) Chyba że złącze jest na tyle blisko przeciwnej krawędzi, że dosięgniesz zamka. I na tyle miejsca nad nim że zamek się odchyli. Na filmie masz przykładowe złącze, [url=https://www.youtube.com/watch?v=C9P...
Witam, tak właśnie mam taką drukarkę w serwisie. Uszkodzona jest taśma przy karetce głowicy. Trzeba wymienić taśmę z karetką, u mnie po prześwietleniu taśmy w czterech punktach nie było przejścia ( po dokładnym przyjrzeniu sie taśmie po ścieżkach widać mikroskopijne pęknięcia-przerwania nie daleko styków - spowodowane prawdopodobnie nieuważnym wkładaniem...
Witam.Miałem podobną usterkę ale nie była to taśma,ani karetka.Błąd F15 wychodzi jeżeli drukarka nie może się zresetować i zsynchronizować do ustawień startowych po włączeniu zasilania.Problem polega na tym że po lewej stronie korpusu szyn prowadzących karetkę znajduje się krzywka i dźwignia współpracująca z przełącznikiem ustalającym pozycję karetki...
Oprócz przesunięcia karetki, to co jeszcze robiłeś? Sprawdź enkoder strip czy nie jest zabrudzony.
Witam, kody błędów 1401, 1403 i 1405 sygnalizują niesprawną głowicę drukującą (w tej drukarce kartridż jako taki). Mogą pochodzić od przerwanego obwodu pomiaru temperatury, wadliwego identyfikatora kartridża lub wadliwych danych w elektronice kartridża. Jeśli proste czynności jak przetarcie styków na kartridżu i w karetce nie pomogą, to może być słabo....
Pacjent: Canon MP550 Nowa drukarka, swieżo zakupiona i problem. Kareta nie wyjeżdża od nowości, a jak przesunąłem lekko w pozycję do wrzucenia tuszy to mieli i wyświetla error: "paper output error: paper jammed, zakleszczony, usun papier i nacisnij ok". Problem w tym, że zakleszczonego papieru tam nie ma. Próbowałem wyłączać z prądu, czekać, włożyć...
Witam, zdejmowałeś obudowę i patrzyłeś jak pracują mechanizmy bez niej? W starszej generacji drukarek na tusze rozdzielone, błąd 5100 pojawia się też, gdy karetka nie mogła docisnąć przełącznika napędu (położenie maksymalnie w prawo nad stacją serwisową). Przełącznik napędu to taka "skrzynia biegów". Jeśli jest wciskany przez karetkę, to napędza sam...
OK, dzięki. Wszystko się zgadza - prawie 40000 nośników (może jak kiedyś podrzucisz skan wydruku EEPROM + "surówka" to się okaże ile z tego było dwustronnie - ale to teraz nie ważne). W kodach błędów jest to, o czym mówiłem, czyli wadliwe działanie (opory) odnotowywane podczas pracy napędu APP: 6A80, 6A81. Obstawiam śmieci lub mechaniczne uszkodzenie...
Witam, nomen omen ktoś już miał ten sam problem w [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... właśnie. Na [url=http://www.fixya.com/support/t36748... stronie niejaki Mergatroid twierdzi że w 80% przypadków sprawa wynika z zabrudzenia stacji serwisowej a błąd ustępuje po solidnym myciu tego podzespołu.
Witam, Mam ten sam problem tj po wlaczeiu bjc-50 nastepuje czyszczenie glowicy zaraz potem pojawia sie 5 sygnalow i drukarka zaczyna mrugac diodami error(pomaranczowy) i power(zielony kolor). Reset pampersa nie pomaga i z pewnoscia nie o niego tu chodzi. Jezeli ktos mial podobny przypadek prosze o rade. Mam takie dwie sztuki i powoli zaczynam sie poddawac....
Albo karetka usyfiona od spodu i brudzi kartkę.
Czyli juz wiem ze mam popsuta glowice. Jeszcze jedno jak przekladam z innego canona 6000 tusze z glowicami to mi mryga caly czas zielona dioda wydaje mi sie ze to moze byc przepelniony pampers bo widze ze jest strasznie nasaczony i nie wiem czy nie trzeba zresetowac drukarki??? Tylko jak to zorbic??? Z gory dziekuje za podpowiedzi
W Canonie Mp110 pojawiał się ten sam komunikat - wymiana tuszu poskutkowała.
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Google podpowiada ale nie jestem do końca pewien gdzie w tym canonie jest enkoder film - przyznaję - nie wiem jak wygląda i jak to wyczyścić :(
Po wydruku widać uszkodzenie głowicy. Sprawdź czy jak nakropisz na sitko np. lekko ciepłą wodę (chociaż lepiej było by użyć płynu do udrożnienia) to spływa przez dyszę na podłożony ręcznik. Bo może jest zapchane. Jeśli jest drożne, zrobisz czyszczenie głowicy i wciąż nie ma wydruku to głowica do wymiany. Niestety istnieje także prawdopodobieństwo, że...
W kwestii formalnej - proszę zwracać uwagę na ortografię i interpunkcję kiedy piszesz posty (pkt 10.9 regulaminu)
U053... jeśli typowe metody para-naprawcze (czyszczenie styków kartridża i pinów w karetce) nie pomogą to bieda. W kartridżach U051 to niewykrycie obwodu pomiaru temperatury, U052 to zwarcie w tym obwodzie (lub przegrzanie) a U053 to pewnie brak identyfikacji elektronicznej gdy obwód pomiaru temperatury działa OK. Mogła się zepsuć np. taśma, albo mógł...
Czujnik papieru znajduje się od tyłu za belką karetki. Natomiast enkoder wystarczy przetrzeć szmatką z płynem do okien. Taka tarcza to jest przezroczysta z kreskami naklejona na koło zębate. Warto przetrzeć też enkoder liniowy karetki. Nie wolno mocno trzeć.
W iP7250 obudowa jest zadziwiająco łatwa do zdjęcia (jak na zwyczaje Canona). Na filmie pewnie zdjęto pokrywę przedziału tuszów, ale wtedy trzeba zablokować czujnik otwarcia tejże pokrywy. Z całego plastikowego szkieletu raczej nie da się zrezygnować, gdyż nad karetką od strony płyty głównej jest AB sensor, czyli optyczny czujnik położenia chipów (te...
Jeżeli czyściłeś styki w głowicy i karetce to chyba głowica padła.
witam Sprawdz pasek pozycjonujący karetkę może jest brudny. Czujnik karetki żle szczytuje pozycje i źle ptzesuwa karetkę powodzenia
Podejrzewam zabrudzenie encodera liniowego. Trzeba sprawdzić i ewentualnie delikatnie (bez naciągania) wyczyścić poziomy przezroczysty pasek w okolicach paska napędowego karetki głowicy. Do czyszczenia używamy najlepiej izopropanolu lub innego czystego alkoholu, nie używamy wody. Ewentualnie można próbować na sucho.
Taki sygnał oznacza błąd karetki - możliwe, że córeczka zerwała lub odczepiła pasek enkodera, który jest odpowiedzialny za odczyt położenia karetki.
Popsuta elektronika. Sprawdź karetke ,taśmę łączącą i płyte główną.
Witam, kod błędu nie jest dziwny, jest oklepany jak mało który :) Uszkodzona głowica (~90-95% przypadków) lub płyta główna (pozostałe). Albo obie rzeczy uszkodzone jednocześnie. Źródła błędu: - brudne styki na głowicy/karetce (można wyczyścić) - uszkodzenie głowicy/drukarki (patrz dalej) Struktura uszkodzeń: - zawarcie pomiędzy obwodem roboczym dysz...
Ale w gruncie rzeczy jeżeli wszystko jest czyste to tylko pozostaje uszkodzenie samego czytnika, tak??
Jest jeszcze jeden błąd który drukarka wyrzuca pod postacią 7 mignięć. Ten błąd to "Ink cartridge not installed". Sprawdź jeszcze dokładnie połączenie wszystkich elementów w karetce.
Czas najwyższy na wymianę głowic :D machina
migają na przemian 2 razy pomarańczowa i raz zielona, karetka stoi w miejscu :| Zmieniłem temat Wpis dokonany w dniu: 2007-05-02 o godzinie: 09:27
Znajdź i zaklej taśmą izolacyjną styki na głowicy odpowiadające za zasilanie grzałek (na schemacie z instrukcji serwisowej mają w oznaczeniu zbitkę VH), zobacz czy drukarka uruchomi się z tak spreparowaną głowicą. http://obrazki.elektroda.pl/1096380300_1... Znalazłem zdjęcie złącza w karetce i zaznaczyłem na nim położenie pinów zasilających...
Na początek wyczyść encoder paskowy karetki.
Tylko enkoder karetki - drukarka nie rozkręcana jak do tej pory, między Bogiem a prawdą to nie mam nawet pojęcia gdzie szukać enkodera silnika :oops: ... ja prosta kobieta jestem ;]. Paski pojawiają się równo co 3 cm.
Uszkodzona głowica lub brudne styki pomiędzy głowicą a karetką.
Witam. Trafiła do mnie tytułowa maszyna z komunikatem 5B00. Po usunięciu jego, czyli resecie pampersa, maszyna przy próbie wydruku czegokolwiek na wyświetlacz wyrzuca komunikat CARTRIDGE JAMMED PRESS OK. Po naciśnięciu OK karetka przesuwa się op prawej do lewej, na całej długości. Mechanizm brzęczy chwile, karetka wraca do doku, i zgłasza gotowość....
Chciałbym, żeby drukarka(tak samo jak Brother) ukazywała stan tuszu 100% i niech drukuje tak długo, aż fizycznie zabraknie jej tuszu. Jest to możliwe? Nie, nie da się tak zrobić, aby pokazywała 100% tuszu cały czas. Da się natomiast zrobić tak, aby drukowała cały czas niezależnie od poziomu tuszu. Sam Canon daje taką możliwość, gdy pojawiają się pierwsze...
A sprawdziłeś czujniki?
Cześć. Być może będę miał taki pasek, jutro sprawdzę. Nie wiem tylko czy jest sprawny. Mam problem ze zresetowaniem iP2500. wiesz może jak to zrobić? Z góry dziękuję. Przeniosłem z Początkujący Serwisanci.
Witam. Problem jak w temacie, mam Canona i6500 i po włączeniu zaczynają migać naprzemian diody zielona i pomarańczowa, po czterech mrugnięciach jednej i drugiej zatrzymuje się na dłużej przy zielonej i tak w kółko. Karetka nie przesuwa się, żaden silnik nie rusza, diody zaczynają mrugać od razu po włączeniu. Problem pojawił się nagle, na początku drukarka...
Przy przepełnionym pochłaniaczu głowica nie wyjeżdża na środek.
Błąd E05 sygnalizuje brak zainstalowanego tuszu, przetrzyj styki w tuszu i ewentualnie w karetce. Jeżeli to nie pomoże reklamuj tusz, napisałeś, że nie działa od momentu zakupu więc to najprawdopodobniej jego wina.
Kod 5100 oznacza problem z karetką - najczęściej powoduje to zabrudzony lub poluzowany pasek enkodera.
Witam. Mam problem z drukarką Canon iP4950. Objawia się tym że po włączeniu karetka nie może wyjechać i drukarka sygnalizuje błąd w postaci migających na przemian diod. Na stronie Canona wyczytałem to: a printer problem has occurred. odłącz kabel drukarki od drukarki, wyłącz drukarkę, a następnie odłącz ją od źródła zasilania. podłącz z powrotem wtyk...
5 times---- The print head is not installed, or it is not properly installed (Print head temperature sensor error [1403] / Faulty EEPROM data of the print head Pokrótce i po polsku -uszkodzona głowica, ale najpierw przeczyść styki w głowicy i w karetce.
Witam musialem w swoim zabytku wyczyscic pampersa i po zlozeniu drukarki karetka dojezdza do lewj strony i slychac taki pisk delikatny i zaczyna mrugac pomaranczowa lampka 4 razy a potem zielona. Po otwarciu pokrywy tusze wyjezdzaja do wymiany. Czy ktos ma jakis pomysl bede wdzieczny. Pozdrawiam
Może masz tusze do du.. . Zastosuj orginalne.
To może być zabrudzenie na enkoderze paskowym. To taki pasek rozpięty za karetką (ruchomą częścią z tuszami), na pierwszy rzut oka jest ciemno-przeźroczysty, ale w powiększeniu widać, że jest pokryty cieniutkimi, równo rozmieszczonymi czarnymi paseczkami. http://obrazki.elektroda.pl/5987198400_1... Najpierw wyczyść na sucho niepylącą...
błąd pozycji. sprawdź karetkę , enkoder, stacje serwisową oraz podajnik.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/sutra44...
Na nim sa glowice i elektronika (zalane lakierem struktury wiec niue jestes ich w stanie zobaczyc. Wystarczy ze jedna z glowic ma zwarcie i juz moze zglaszac blad. Glowice to mikroskopijne grzałki.
Witam Nie mam pod ręką servisówki do 7000 ale 7100 ma takie same kody błędów. Niestety każdy kod servisowy jest wywoływany przez 8 "bipów". Do identyfikacji służy ilość mignięć diody ERROR. Jako, że kolega nie podał ile razy miga ERROR, zmieszczam fragment servisówki z opisami błędów.
Ja proponowałbym sprawdzić pasek pozycjonujący - taka przezroczysta tasiemka z pionowymi kreskami i innymi znaczkami na końcach rozciągnięta na całej długości drogi karetki i przechodząca przez czujnik w karetce. Taki problem może być spowodowany przez zerwanie, uszkodzenie, odczepienie lub zabrudzenie tego paska: urządzenie "nie wie", w którym miejscu...
Jest szybszy sposób: odkrecasz srubki trzymające obudowy przy wyjsciu wyjmijesz je, przesuwasz karetke w lewo i luzujesz dwie srubki opadnie wtedy górny plastik. Pod czarną folią odpinasz i przewód z płyty i 2 złacza na przewodach. fuser trzyma sie na jednej śrubce z lewej oraz na jednej śrubce i wkręcie z prawej. Ten z lewej najszybciej mozna wykrecic...
Zapytaj w firmie Fis-Komp o encoder karetki.
Drukarka się załącza, wyświetlacz działa, błąd E5, wiem, tusze ale karetka nie wyjeżdża a kiedy ręcznie ją przesunę na środek to też ani drgnie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, po wymianie głowicy ruszyła. Pozdrawiam
Czy to samo dzieje się z wyjętymi tuszami?
ok postaram sie zrobić fotke
tak jest zazwyczaj, wie po ilości zliczanych impulsów z tasiemki. Jestak w tym przypadku czujnik, który jest z tyłu wykrywa czy karetka jest zaparkowana, czy nie. Informuje o tym przygięta blaszka, która przcina wiąskę światła. Jednak na całej długości nie ma żadnych znaczników. wynikało by z tego, że jedyne inf sa podawane z silniczka krokowego.
Włóż sprawną a zobaczysz. A w głowicy jest trochę mikroelektroniki bo plastikowe pudełko z atramentem pewnie by kosztował 3 złote
nalezy dokłanie przeczytać instrukcję
Przynajmniej 90% tego typu błędów czujników położenia ma podłoże mechaniczne - trzeba sprawdzić, czy nic nie blokuje albo czy czujniki nie są brudne (lub z innego powodu niesprawne).
należałoby sprawdzić pasek kalibrujący położenie karetki. Może być zerwany, brudny... W drugiej kolejności, coś nie tak z przesuwem karetki np. zabrudzona prowadnica karetki.
Witam, należy wyczyścić enkoder karetki. Przykładowy temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
OK, tak odruchowo napisałem o CISS, niektórzy tego używają. Najpierw błąd C000. Cały czas drukarka jest bez tuszów i głowicy. Proszę ich nie wkładać. Trzeba sprawdzić, czy nad miejscem, gdzie parkuje głowica nie ma śmieci, pojemnika z tuszem czy innego elementu. Jeśli wszystko wygląda czysto, to: - wyłącz drukarkę - podnieś pokrywę i przesuń karetkę...
Witam, fax jak w tytule wyświetla #345 sprawdź drukarkę, oczywiście nie działa BC 20 tusz nowy orginał karetka robi test jak możecie pomóżcie dzięki Zmieniłem temat Wpis dokonany w dniu: 2007-03-19 o godzinie: 19:26
Właściwy "pampers" jest w dolnej, tylnej części drukarki - prowadzą do niego te gumowe wężyki wychodzące spod stacji parkującej głowic. Żeby się do niego dostać, trzeba po zdjęciu boków i góry obudowy, najpierw wyjąć ramę wraz z prowadnicami, karetką i elektroniką (nie zapominając o odłączeniu części kabelków od elektroniki), a potem wymontować prawą...
Witam. Mój szef mawia "jak nie wiesz od czego zacząć to zacznij od konserwacji...", i to bym ci radził. W większości przypadków to wystarcza, zrób porządne czyszczenie i zobacz jak się drukarka potem zachowa. Jeśli nie wiesz , który to pasek magnetyczny to jest to ten poziomo biegnący za karetką koloru chyba brązowego. Potraktuj go miękką ściereczką...
A dlaczego zakładasz najgorsze? Sprawdziłeś czy karetka nie zacina się z powodu zaklinowanego fragmentu kartki? Enkoder nie jest zabrudzony? W przypadku uszkodzonej elektroniki taniej będzie kupić nową drukarkę. Co do silnika nie powiem, nie znam modelu.
Jeśli drukarka się nie włącza po wyjęciu głowicy, to sprawdź zasilacz. Jeśli będzie sprawny to uszkodzona jest karetka lub płyta główna.
Masz uszkodzoną płytę elektroniki albo zespół pompy.
jeśli mnie pamięć nie myli to masz problem z ruchem karetki orginału. Należałoby sprawdzic napęd czy wszystkie kólka są na miejscu a w szczególności stycznik czytający kierunek przesuwu a to jako praca domowa:0 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41...
kabel canon canon canon mptool canon canon canon mf411
wymienić żarówka podświetlić wymiana panewki lanos głowica
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
Zmywarka nie otwiera się i pika po zakończeniu pracy Brak połączenia z Integra 64 i rejestratorem kamer przez TP-Link i DDNS