Zapalacz na pewno piezoelektryczny? A nie elektroniczny z transformatorem WN ? Po wciśnięciu pokrętła generuje jedńą iskrę czy cały szereg iskier? Sprawdź kolego czy obydwa urządzenia są poprawnie wyzerowane .Być może bolec w gniazdku jest niepodłączony lub brak tego bolca w ogóle.
że mam poluzowany magneto ( Zatem sprawdź czy klin jest cały i iskra we właściwym momencie.
Masz pecha prawdopodobnie płyta do wymiany - nie czyta jonizacji (jeśli wyszedł Ci pomiar 5µA to kabel z elektrodą są sprawne).
W momencie podłączania tak. Ale nie "cały czas" - to nie spawarka.
No więc elektronika siada. Nie daje ona napięcia na cewkę przez co gaz nie leci. Iskra może być spowodowana zawieszeniem się modułu zapłonowego. Czyli elektroniki....
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
Kocioł 10-letni, nie było nic robione oprócz wymiany naczynia przeponowego. Piec podaje cały czas iskrę podczas otwarcia ciepłej wody, grzeje wodę cały czas podając iskrę, wyłącza się po zamknięciu wody kranem, i tak samo włączając ogrzewanie, ogrzewa mieszkanie ale iskrownik pracuje non stop podając iskrę, wyłącza się po wyłączeniu ogrzewania, wcześniej...
Pisanie na PW nie ma sensu. Większe moce urządzeń to większe iskrzenie. To cała tajemnica.
Jeśli była by przytkana dysza to na pewno nie cała i odpalał by wybuchowo.
ale bezpiecznik sie nie przepalił..jest cały..
Sprawdź czy masz iskrę cały czas czy czasami zanika. Często pada ta " czarna kostka"- moduł zapłonowy.
Tak rozrząd cały-iskra tylko na I cylku.
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
To iskrzenie jest podejrzane... Co to oznacza ? Jeśli wirnik jest "padnięty", to powinno stale tak iskrzyć, cały czas powinno "ciągnąć smugę iskier", a tu jest tak co jakiś czas, tak jakby ktoś włączał i wyłączał napięcie zasilające. Wnioskuję z tego, że winna jest szczotka, albo obie-raz łączą raz nie...
Czy iskra byłaby cały czas co umożliwiło by ciągły ogień w wydechu czy jak? Nie byłoby iskry cały czas. Temat o tym: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Plak jest bardzo łatwopalnym produktem , spróbuj zgasić rozgrzany silnik i psiknij . Nie potrzebuje wysokiej kompresji jak olej napędowy do zapłonu. Po zgaszeniu w silniku masz wysoką temperaturę więc odpalisz bez problemu kolejny raz na ropie. Jak silnik ostygnie musisz mieć znowu do rozruchu wysoka temperaturę i odpowiednią kompresję aby nastąpił...
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Mam loa 24, chyba jest uwalony sterownik bo iskra jest cały czas, 5 - 10 min.... Da się go jakoś naprawić?
Poziom paliwa w gaźniku można regulować poprzez podginanie blaszki. Zalwwało ci silnik i cała usterka na tym polegała, iskra jakoś magicznie wróciła. Fajna maszyna :) teraz już takich nie robią :( Brakuje pewnego elementu który bardzo poprawia komfort pracy. Jeśli pomogłem kliknij "pomógł"
Próbowałem tak czy siak, ale jeżeli iskra jest cały czas, to znaczy, że motor powinien odpalić. No, ale jednak zalewa iskrę, więc według mnie problem z zapłonem, tylko nie mam pojęcia w którym miejscu.
Bezpiecznik cały, iskry poszłypomiędzy złaczem zasilania a obudową. Sprzedawca jakoś nie wyraża chęci zeby to naprawić. Ile by kosztowała mniej więcej naprawa czegoś takiego?
Paliwo dochodzi cały czas iskra też jest, nawet gdy zgaśnie i nie da rady go uruchomić to iskra jest, w poniedziałek wymienię cały układ zapłonowy żeby go wyeliminować, puzniej zostanie mi sprawdzić luzy zaworowe
Nie zalezy mi na tym aby był przerywacz tylko żeby była iskra chodźby cały czas Jak iskra, to nie cały czas (nawet jeśli będzie to seria następujących bezpośrednio po sobie wyładowań). A jak cały czas, to łuk.
Sprawdziłem już cały układ paliwowy i iskrę też i nic nie wiem co dalej mam zrobić
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Kurde na zamienniku mam iskrę cały czas ale strasznie słabą a na oryginalnym tak na 10 prób kręcąc rozrusznikiem jest 2 razy ale jak jest to jest cały czas (puki kręcę rozrusznikiem) duża ładna iskra. Może to coś z statorem? można to jakoś sprawdzić?
Rozruszaj dźwignię pompy zmieniającą kierunek przepływu wody grzewczej. Prawdopodobnie przy "przenosinach", po spuszczeniu wody, kocioł nie pracował jakiś czas i syf złapał dźwignię. Pompa nie przestawia się i oto cała usterka.
no rozrząd git tłoki chodz,nic nie stuka, pasek cały, iskra też jest on prawie odpala znaczy jak go ciagnolem to chodził(a raczej starał sie,i to nei na wszystkich cylindrach) wcisnołem sprzęgło i gasł znaczy już wgl nie pracował
Sprawdz czego brakuje. Czy iskry czy paliwa.To podstawa. Jak iskry to Hall w aparacie do sprawdzenia a także cewkomoduł który siada standardowo ww tym modelu i to bym obstawiał. Mam nadzieję że rozrząd cały?
W moim przypadku teraz została wymieniona cała instalacja i iskra raz się pojawia raz znika
Witam, mam podobny problem z Briggs 650, iskra jest cały czas, zimny zapala od pierwszego pociągnięcia, gdy się zagrzeje, nie chce zapalić. Czy udało się rozwiązać tamten problem??
Iskra jest cały czas. Ciśnienie na manometrze 0,2 bara, tak jak na tabliczce. Zamówiłem dyszę, bo już nie mam pomysłu (mam wrażenie, że stożek rozpylania jest za daleko od świecy, ale mogę być w błędzie).
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Ok, rozumiem, czyli tego iskrownika nie da się podłączyć? Regulator znalazłem z przodu na ramieniu między przednimi lampami a licznikiem, już sam nie wiem. Wymieniłem wszystko, cały czas normalnie kręci itp., ale iskry brak. Moduł kosztował 115 zł, cała nowa cewka, świeca, iskrownik, którego nie umiem podłączyć, bo stary, jak mierzyłem, to wygodziło...
Czy rzuca cały cały czas iskrę i potem gaśnie czy przerywa choć na chwilę zapłon i terma pracuje sama na jonizacji i potem gaśnie. elektroda/automat, bardzo rzadko wymiana baterii pomaga.
Jeszcze sprawdź czy te kruciec (guma) łączący gaźnik z cylindrem jest cały czy nie jest nigdzie popękany. Jakby był to mógłby brać fałszywe powietrze i dlatego miałby trudności z odpaleniem. Oraz też sprawdź czy ta guma łącząca gaźnik z filtrem powietrza jest cała.
Witam. Jak spawarka pomogły te kondensatory? Też kupiłem taką uszkodzona ale nie działało tylko bezdotykowe zajazenie łuku. Teraz już działa ale chyba, aż za bardzo. Po przełączeniu na MMA zajażenie działa cały czas tzn. iskra cały czas przeskakuje. Wydaje mi że tak nie powinno być. W TIGu po zajazeniu łuku też cały czas działa jonizator czy to normalne?...
Witam mam problem z piecem Amica chodzi o jego zapalniczkę elektryczna która iskra ma zapalać palniki,iskra jest tylko na jednym palniku.Jak to naprawić, czy może trzeba wymienić cały powielacz? :?:
Moduł ma zasilanie ? Kabelek ze sterownika do modułu cały?
To jest tak proste ustrojstwo, że powinieneś to naprawić. Przyjrzyj się, temu dokładnie. Zasada działania jest taka, aby zgasić silnik trzeba dołączyć kabelek z kostki do masy. Samego wyłącznika nie kupisz, musiał byś kupić cały mechanizm hamulca.
To co innego powoduje, że wtryski są sterowane ok 2sek podczas odpalania a potem już nie? mimo, że +12V jest cały czas na wtryskach? iskra jest prawidłowa cały czas, jak się rozpyla benzynę nad dolotem to on sobie pracuje na tym normalnie ładnie równo, także na gazie 1gen też by pracował w tym stanie, ja tak Astrą F jeździłem pół roku jak zgubiłem immo,...
Witam mam problem z iskrą w crosie lifan 250ccm. Do pewnego czasu nie było problemu z iskra była cały czas. Od jakiegoś czasu raz iskra była raz nie było ra była mała a raz była okej aż w końcu iskry wgl nie ma. Świece zmieniałem nie pomogło co może być powodem żetak się działo aż w końcu brako całkiem nie wiem od czego zacząć
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Rozrząd idealnie na znaki pasuje iskra jest cały czas
janosiksik : czyli proponujesz żeby wziąć po prostu diodę i sprawdzić jeszcze raz cała instalacje?
Patrzyłem już klin jest cały
w samochodach z grupy vw najczęściej padają modóły pod cewka zapłonową , wymienia sie cała cewkę z modółem bo są razem
Sprawdź podwójny przekaźnik ( on zasila cewki wtrysków 12V). Przedtem , czy jest cały czas kluczowanie wtrysków. Iskra jest cały czas , czy tez ginie?
Czy może to być diesel? jak podłączyć cewkę zapłonową od auta,tak aby dawała cały czas iskrę ? Silnik Diesla (inaczej wysokoprężny) zwykle jest skonstruowany tak, że temperatura wytworzona przez sprężanie wystarcza do zapłonu paliwa, więc świeca jest zbędna; do silników niskoprężnych z wtryskiem paliwa stosuje się świecę żarową; do wtrysku paliwa jest...
Dlaczego kiedy wkładam do kontaktu w listwie zasilajacej wtyczke np. od telewizora to widze czerwona iskre prądu ? Jak włączasz inny odbiornik to zauważalnej iskry nie ma. Łuk występuje zawsze - bo przy każdym odbiorniku załączamy pod napięciem 230V. Kolego intensywna iskra bierze się z tego, że załączamy zasilacz impulsowy. Zasilacz impulsowy ma bezpośrednio...
Tak tylko poradzę na razie, sprawdź jeszcze raz iskrę na przewodzie bez świecy, ale odstaw od masy na 1cm - ma być wyraźna trzaskająca mocna iskra cały czas jak kręcisz z 5sek.
Immo iskry nie odcina więc cały czas powinieneś mieć 4 iskry na 4 świecach.
Zmniejsz przerwę na świecy, rozumiem, że cały czas iskra jest, a przewód od przerywacza odłączony od zacisku na karterze i nie zwiera do masy na 100%?
No to sprawdzić multimetrem ciągłość cewek, poprawność podłączeń do modułu, pokręcić bez świecy, sprawdzić „na palec” czy jest iskra (NIE WOLNO TEGO ROBIĆ PRZY ZAPŁONIE BATERYJNYM). Jeśli coś tam się czuje, to wyczyścić lub wymienić świecę. Jak nie to zamówić nowy moduł. Ot, cała filozofia.
Witam Posiadam: Laguna 1.8, 95r, instalacja LPG i mam problem z iskrą. Autko normalnie jeździło wszystko było dobrze, stało nockę i następnego dnia nie odpaliło, podnoszę maskę a tam w nocy szczurek przegryzł 3 kable zapłonowe. Wymieniłem kable odpalam i nic, sprawdzam świece - iskry brak. Kable nowe, kopułka przeczyszczona (ma pęknięcie przy wyjściu...
Witam zakupiłem karcher HDS 895 z 1995r i zaniepokoiło mnie to ze używając tylko zimnej wody w okienku na kotle widać skaczącą iskrę. W związku z tym moje pytanie jest takie czy transformator powinien dawać cały czas iskrę czy tylko w momencie przełączenia włącznika na 2 stopień (ciepła woda) Może powie mi ktoś gdzie dokładnie powinien być podłączony...
sprawdzałem i nic nie działa zmieniałem cewke i nawet kopułke cała +
Czy w momencie takiego długiego zaniku sygnału na wtryskiwacz jest cały czas dobra iskra?
Już wcześniej wyjaśniałem. Iskrownik sprawny iskra dobra. Cały czas problem w tym że ciśnienie gazu w płomyku jest tak duże że iskra nie daje rady go zapalić. Gaz zapala się dopiero jeżeli ogień jest oddalony ok. 5-8 cm. od dyszy.
Witam. Moj problem pojawił sie ostatnio podczas jazdy. Motor zaczął przerywać i zgasł i za chiny juz nie odpali :/ Odkrecam swiece ( jest nowa) ale cała mokra. Iskra jest słaba i nie pomiedzy elektrodami ale ucieka po bokach. Sprawdzałem juz 2 inne swiece ale też nie ma różnicy. Pomocy :/
nie, on jest cały ale się nie włącza i teraz iskra poszła. Piny nie będą pogięte o ile są bo jest to wlutowane i nie ruszyło się z wyznaczonych miejsc
Witam, Miałem taki sam problem z piecem tyle że Ariston Microsystem 10. Piec zapalał iskrownik podawał iskrę cały czas przez ok 6 sekund po czym wywalał błąd i wszystko gasło. Rozwiązanie problemu proste, tak jak napisał Janusz Adamek wystarczyło obrócić wtyczkę. 2 godziny zabawy i rozebranie połowy pieca.
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
sprawdź cała instalacje
Po wymianie iskra jest ale tylko przy odpietym przewodzie czarno białym od modułu czyli iskra jest cały czas nie zależnie od stacyjki. Iskra/nadzieja jest ale jak go odpalę to nie zgasze(zgasze jak podam masę na przewód czarno-bialy z modułu) I tak ma być ,
Witam posiadam kosę spalinową Solo 127. Kosa nie pracowała 2 lata, postanowiłem ją odpalić, ale ciężko odpala a jak odpali to pochodzi około 5 sekund i gaśnie i ponownie trudno ją odpalić. Jak pochodzi te około 5 sekund to po odkręceniu świecy jest cała brudna. Iskra jest. Proszę o pomoc.
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Jest na 6 cewkach. Dodano po 6 Myślałem że stacyjka zepsuta więc ja odpialem i te dwa kable co do niej szły zwinalem ze sobą. A one miały być osobno i to był cały problem iskry że jej nie miałem
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Paliwo świeże.Membrany nie sprawdzone, lecz iskra powinna być chyba cały czas? Pozdrawiam.
Do tego silnika w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz nową kopułke i palec i iskra będzie jak nowa :idea: nie wiem po co ci cały aparat czy coś się ułamało :?:
A iskra jest cały czas?
Witam ponownie. Zawołałem gazownika, wymienił cały sterownik. Iskra pięknie strzela, lecz po tygodniu piecyk przestał palić. Iskra strzela ale brak płomienia na pilocie. Po węchu czuć że gaz jest podawany na pilota. Da się go jakoś wyregulować?
Cewka jest ok, sprawdzałem juz wczesniej i teraz, jest ok jest iskra... Cały czas zalewają sie 2 swiece auto trzesie i gasnie...
Tam pewnie jest modół na hallotronie i tranzystorze, jeżeli nie ptzychodzi masza z tego modółu to trzeba podmienić cały aparat zapłonowy i sprawdzić. Pozdr.J.
...i pospiesz się dopóki TV jeszcze cały!!!
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Nie łańcuch sprawdzony-ok, Napiancze sprawne-ok, Koła zmian faz rozrządu- ok, Cały ten moment obrotowy i podawania iskry-ok. Rozrządu za jakieś 25tyś, być może do wymiany, autko skrzynia automat, kobieta kierowca, brak agresji na pedał gazu, jeszcze się pojezdzi na nim. Ci goście cała rodziną jeżdzą tylko cytynami, łącznie z 2cv
Podłączyć możesz na 2 sposoby jednak ten drugi jest lepszy ponieważ akumulator jest "odizolowany" od reszty i cała jego moc idzie tylko do wzmacniacza a nie na iskrę i inne bajery. Jeśli schemacik w czymś pomógł to prosiłbym o przyznanie punktu pomocy ;) pozdrawiam
ok jutro posprawdzam to co mówicie ,dis troszkę tym pojeździłem i dodam że na zimnym lepiej chodzi niż na ciepłym . Podczas tego szarpania odzywa się czujnik detonacji . Tak jak by nie było iskry cały czas albo za późno lub za wcześnie .
Jeśli masz w domu zapalniczkę taką ze wciskanym przyciskiem (a nie z kółkiem i kamykiem) to wymontuj ten kawałek z przyciskiem i podłącz do palnika, wciśnij przycisk (uważaj na palce) jeśli będzie iskra przez cały palnik to działa. Jeśli nie to palnik może być rozszczelniony itp.
Witam! Posiadam wsk 175 i mam problem ponieważ nie odpala mi przy prawidłowo podłączonym akumulatorze. Cała instalacje przejrzałem jest ok iskra też jest na kopa czy jak ją pcham cały czas jest iskra. Cewkę mam 12v akumulator też 12v ładowanie także jest. Mam nowy kondensator nową stacyjkę nową cewkę. Ale po mimo tego wszystkiego co najdziwniejsze jak...
Nie, nie będzie dawała iskry w złym momencie bo ona daje iskrę parami więc 2 gar też by miał iskrę w złym momencie. Możesz przełożyć fajki między 2 a 3 garem i zobaczyć czy cały czas nie pracuje 3. Odłącz przekaźnik pompy paliwa i zobacz czy wtedy na LPG też nie pracuje na 3 garze. Może masz zablokowany wtryskiwacz lub cały czas podawane jest na niego...
Pasek zębaty cały?. Widziałem już takie zdarzenie jest pod osłoną to nie widać. Kręci jak szalony a iskry nie ma, przy zakręceniu pojawiała się przez momencik.
Dzięki Marcin,mam jeszcze jedno pytanie,czy jeżeli było dawane za dużo oleju do benzyny mógł się tam zbierać nie spalony olej,co w rezultacie mogło doprowadzać do szybkiego okopcenia świec,ja właśnie tak mam ,po godzinie świeca jest cała okopcona i brak iskry,czyli mogę tą śrubę odkręcić i wyczyścić komorę np.czystą benzyną wstrzykując od spodu strzykawką?
Proszę o pomoc w piecu Chaffoteaux & Maury ELEXIA Comfort wyskakuje błąd 70 - 80 . cały czas strzela iskra ale piec zapala tylko na moment i gaśnie a iskra skacze cały czas to szybciej to wolniej, proszę o jakąś podpowiedź bo na serwis nie mam co liczyć
Witam Jak kręcę kluczykiem nie ma iskry. Przekładana była cała listwa. czujnik wału i czujnik wałka dodam że iskra jest jak sprawdzę komputerem jak kręcę kluczykiem nie ma i jak włączę zapłon i kręcę rozrusznikiem też nie ma. Żadnych błędów nawet w imo.
Nie zagada.
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
Ja cały czas piszę o tym module pod cewkami. Kolega myślał, że ma ECU wymienić ? :)
Iskra jest cały czas?
Brak iskry Ford sierra 2.3v6. Witam może ktoś przerabiał temat, mianowicie cały układ zapłonowy wymieniony auto pochodziło dzień czasu na następny dzień brak iskry po tym wymieniony Apart i moduł. Jedna iskra jest po przełączeniu na zapłon przy kręceniu brak. Ma ktoś jakieś sugestie?
Tak mam moduł nanoplex 213a ten nowszy ale właśnie rozwiązałem przyczynę na kole pasowym ułamał mi się jeden bolec. Ten co zczytuje czujnik i przez to wyszedł ten cały ambaras
Właśnie miałem napisać czy któraś cewka pod magnetem jest odpowiedzialna za zapłon ;) W tym typie da się wymienić pojedyncza cewkę czy trzeba cały stator?
Jak to ma moc 2kW a np. pobiera zaledwie 100W. Zasada jest prosta - silnik dla podtrzymania pracy wykonuje ciągłą pracę - czyli suwy sprężania, pracy, wydechu, ssania, generowanie iskry - a przy tym cały czas generuje spore ilości ciepła ze spalania. Gdy nie podłączasz nic, a silnik pracuje, to zużywa paliwo - tak jak w samochodzie podczas pracy na...
Widziałem silnik na elektrodzie, który miał iskrę generowaną cały czas. Skok tłoka to 17mm, czyli iskrę musiałbym podać gdy tłok będzie w odstępie ilu mm od najwyższego położenia ? I jak wtedy podłaczyć tą cewkę ?
A co do iskry to iskrzy cały czas po przekręceniu kluczyka nie ma iskry zapłonowej. Dawno temu jak kupiłem auto był problem z imo. Wtedy wystarczyło wyczyścić wtyczki. Ale objawy były inne. Po przekręceniu kluczyka w pompie było słychać przez sekundę brzęczenie. Teraz nie ma nawet tego.
ja myslę, że to sprawa brudnego krokowca i niezaślepionego EGR. Zrobił bym też reset kompa na czas wypalenia jednego fajurka. Reset w ten sposób, że zewrę ze sobą dwie klemy zdjęte z akumulatora. T5 teraz dobrze? Wqrwiłeś mnie, a ja wqrwiony jestem straszny: -żadne immo nie blokuje przekaźnika pompy. Żadne immo nie blokuje iskry. Jak nie chce zapalić...
Ok, dzięki za info. Gaszenie raczej ok., bo iskrę sprawdzałem, jest cały czas, tylko nie sprawdziłem właśnie tego czy co obrót, czy 2. To wygląda na to że trzeba zerknąć do Magneto, może faktycznie się zerwało i przestawiło.
Jak kopiesz cały dzień to jest iskra? Jeśli jest to zalewa ją paliwo ?
iskra cała cała zasięg cała zamrażarka
amilo instrukcja gramofon technics cicho samsung np300e5c
tomtom przywracanie tomtom przywracanie
Ford Focus Mk1 XS4R-7002-FA vs XS4R-7002-FB – różnice skrzyń iB5, zamienność, szczegóły rewizji Czujniki NOx Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D – lokalizacja, numery, objawy awarii, wymiana