Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Oczywiście koledze chodzi o opornik 180om
Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Proszę schematy:
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Właśnie wyczytałem na forum Skody, że w tym modelu jest jeszcze jakiś moduł w drzwiach kierowcy. Może tam zajrzyj. Dodano po 2 Bo moduł komfortu oczywiście masz przy nogach kierowcy.
Przewody masz za plastikami po lewej stronie nóg kierowcy. Odkręć mocowanie "rączki" klapy silnika, później wkręty ukryte pod zaślepką na wysokości progu. Za tą maskownicą jest kostka z przewodami.
Kolego tą przypadłość samochód ma momentu zakupu? Zastanawiam się czy ktoś nie grzebał w kodowaniu centralnego zamka. Sądzę ,że tutaj należy najpierw sprawdzić prawidłowość konfiguracji.
Proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu na początek. Pozdrawiam. Dodano po 2 Dokręcenie centralnej śruby pompy.
zawsze możesz się wpiąć w lampkę
Naprawiło się samo Bez naprawy
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Wystarczy połączyć fakty i wniosek nasuwa się sam. Sterownik nie widzi że nie ma klucza w stacyjce. Przez co radia nie wyłącza, nie załącza lampki automatycznie po wyjęciu klucza i nie pozwala na pracę centralnego zamka z pilota. Prawdopodobnie uszkodzoną jest kostka stacyjki. Co pokazuje VCDS - że co jest zaprogramowane? Skoro masz dostęp do VCDSa...
sprawdź tak 04097 lub 04099
Zasilania modułu na początek i masy modułu żarówka. Potem co się dzieje na CAN BUS. Do tego diagnoza modułu drzwi albo samego komfortu. Jak zamek ma zimne luty albo jest jakiś błąd wewnętrzny, to nie poda napięcia na 1/2. Jakby tak było, to zimne luty na płytce czy awaria microswitchy nie miałyby wpływu na podawanie napięcia na pin 1/2, który leci bezpośrednio...
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Taki błąd w module centralnej elektryki
Tak, można założyć radiowy, uniwersalny sterownik centralnego zamka. Zamontujesz go tak, aby wysterować impulsami masy przewody biały i brązowy dochodzące do sterownika na zdjęciu w pierwszym poście. Wtedy nadal będzie działać opcja otwierania wszystkich drzwi kluczem w zamku drzwi kierowcy. Jeżeli ta funkcja jest zbędna, to możesz zastąpić centralkę...
Sprawdziłem po raz kolejny i wydaje się, że piloty działają na innej częstotliwości niż powinny - było to sprawdzane metodą z TV i lepiej było na kanale 36,a nie jak powinno na 34. Podaj numer kluczyka (pod grotem powinien byc) W 35 nie wejdziesz bo nie potrzebujesz. U Cb modul komfortu odpowiada za centralny zamek.
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Skoda octavia 1 1999. Założony nowy zamek lewy tył,bo stary sie zaciął i nie działa (to było pół roku temu nie działa do tej pory), a prąd do kostki dochodzi... Dziś założony centralny chińczyk z allegro, pare razy zamknął otworzył drzwi i nagle lewy przód przestał działać. Bagażnik otwiera wszystkie drzwi lecz już nie zamyka... Co może być powodem?
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Tak jak xwit pisze,co najmniej kaseta kierowcy do naprawy,nie kupuj używek bo zwykle wystarcza poprawienie lutów.
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Obydwa kluczyki nie uruchamiają centralnego?
witam mam problem z drzwiami od kierowcy zamek nie działą z pilota nie otwiera ani nie zamyka ,szyby domyka tylko ten zamek nie reaguje na pilota da rade ktoś pomóc
prawidłowo założone nie wpłyną na nic,przecież te urządzenia po montażu zasilasz autonomicznie,nie mają żadnego połączenia z innymi modułami pojazdu. Dodano po 1 PS do użytkowników Octavii - czy sygnał dźwiękowy powinien sygnalizować otwarte drzwi od kierowcy?? gdyż mam sygnalizacje od pasażera i obu tylnich drzwi a od kierowcy tej sygnalizacji brak...czy...
Jeżeli to kombi, sprawdzić, czy nie zamokły przewody/złącza w bagażniku, na dnie schowka, po lewej stronie. Często gromadzi się tam woda (gdy brak odpływu), zamakają złącza wiązek, i wtedy szwankuje centralny zamek.
Centralny zamek a centralny zamek na pilota to dwie różne rzeczy. Ty masz centralny zamek tzn zamykając drzwi kierowcy zamyka się wszystkie (nie trzeba gonić i zamykać) tak samo otwiera. Bateria w kluczyku była do latarki (masz tam nawet żarówkę) ale wszystko solidnie skorodowane.
co może być przyczyną Podłącz diagnoskop i odczytaj parametry bieżące - czy sterownik widzi wszystkie sygnały z drzwi. Sprawdź wiązki przewodów wchodzące do drzwi.
Mam centralny w całym samochodzie (skoda octavia 1 2002 r. sedan) jest po wymianie stacyjki i zamka w drzwiach od strony kierowcy, czy da się jakoś zaprogramować, żeby działał centralny, bo aktualnie mam jeden klucz do odpalania i drzwi kierowcy i drugi, na którym działa centralny, ale tylko na bagażniku drzwiach z tyłu i pasażera z przodu.
Witam.Rozetni wiazke za modułem tą która wchodzi do zamka powinien tam być zielono -czerwony i chyba niebieski - czarny ,a jak sie myle to napisz jakie tam są to ci napisze (chwilowe podanie masy przez kontrolke 5V powino spowodować zamkniecie lub otwarecie zamków) .
Programowanie pilota zdalnego sterowania Zsynchronizować sygnał transmisji pilota Nacisnąć dowolny przycisk na pilocie W ciągu 1 minuty Przy pomocy klucza odblokować drzwi. Mógłbyś mi to opisać dokładniej tzn. krok po kroku co trzeba zrobić.
Zakoduj pilota VAGiem.
Octavia z 98 roku z fabrycznym zamkiem powinna miec regularny modul comfortu, co mowi na ten temat diagnoza?
Kiedyś w punto spotkałem się z sytuacją że mimo że żarówka była taka jak powinna być to błąd świecił, okazało się że musiała być założona żarówka typowo pod fiata i inne żarówki ze sklepu wywalały błąd, po wymianie w serwisie błąd nie świecił. U ciebie podejrzewam że tak nie jest, proponuje zrobić diagnostykę komputerową, zobaczyć jakie błędy są w elektryce...
Z kluczyka działa? Centralny oryginalny czy dokładany?
Radio trafiło do serwisu zajmującego się tylko serwisem sprzętu audio samochodowego Panel Plus Box - i okazało się, że jest nie do naprawy. Zostało zakupione takie samo, ale z uszkodzonym mechanizmem CD. Mechanizm został przełożony i zamontowany do samochodu, przeprowadzono adaptację i działa. Panel okazał się sprawny.
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
Dyjo, Mam dokładnie te same objawy w swojej octavii , czy Tobie udało się rozwiązać problem? Jeśli tak - co było przyczyną? Takie pytania proszę zadawać na
Po stronie kierowcy jest moduł centralnej elektryki.
Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi. Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
https://forum.octaviaclub.pl/forum/octav... Procedura kontroli
Witam. Wyglada na to ze gdzies mam przerwe w obwodzie.Najczesciej pekaja przewody na zgieciach.Wez miernik cyfrowy i sprawdz przewody od centralnego po stronie pasazera i kerowcy w poszukiwaniu jakiejs przerwy.Powodzenia
Wszystko podpięte jest pod alarm -modelu nie znam-alarm fabryczny Alarm jest uzbrajany automatycznie po zamknięciu auta fabrycznym pilotem? Co "mówi" diagnostyka o fabrycznym alarmie i centralnym zamku? Nie ma znaczenia czy otwieram drzwi pilotem czy ręcznie kluczykiem Alarm uzbraja się po przekręceniu klucza w drzwiach? Porozpinałem wszystkie wtyczki...
Witam , jak ustawić vagiem pocje zamka centralnego w skodzie octavi 1998 r z modułem konfortu.Chodzi mi o numery kanałow
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
Nazwisko tego elektryka z adresem i nazwą zakładu. Wsadziłeś inny moduł na przysłowiową pałę i myślałeś że to załatwi sprawę. A tego o czym ja napisałem ani niczego innego nikt nie sprawdził.
problem jest dla mnie duży jak za pomocą vaga zaczarować kluczyk od VW aby otwierał i zamykał centralny kluczyk scyzoryk kupiłem wraz z przywieszką i stertą cyferek . w jaki kanał wejść jaki kod podać
Okazało się że moduł komfortu jest do wymiany Po wymianie wszystko działa prawidło Dzięki za podpowiedzi
ROZWIAZANE. Mylnie sadzilem ze jak dochodzi napiecie do tych modulow pod silnikiem i jest komunikacja z modulem komfortu to problem nie dzialania centralnego jest gdzies w samym module - bzdura. Problem byl w przelotkach gumowych, tam dochodzi gruby przewod plusowy i jeszcze cienszy dodatkowo (zapewne na grubym znika napiecie po zamknieciu drzwi a na...
Witam wszystkich Mój problem to centralny zamek- kluczyk wsadzony do drzwi zamyka wszystkie -ale otwiera tylko przednie.Żeby otworzyc tylnie trzeba albo klameczką w środku albo przyciskiem. Dlaczego tak jest? Szukałem odpowiedzi w instrukcji ale mam tylko po czesku i angielsku ;-)). dzieki z góry za pomoc. Skoda octavia 2006 1.6
Bzdura całkowita z tym deadlockiem.
Witam Koledzy mam Skodę Octavię I 2000r. w której dołożyłem centralny na cztery drzwi + klapa sterowane razem oraz komfort. Wszystko sterowane z pilotów scyzoryków. Jednakże mam pewien problem - otóż często (szczególnie latem, gdy autko jest mocno nagrzane) są problemy z działaniem centralnego zamka a mianowicie po wciśnięciu przycisku na pilocie, błyskają...
może sobie założyć centralny z pilotami w scyzoruku i przełożyć tylko wkład.
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
Programowanie centralnego: - włącz zapłon, - włóż kluczyk do drzwi kierowcy, - manualnie zamknij drzwi używając kluczyka, - naciśnij przycisk blokowania lub otwierania drzwi, - czekaj 1-2s, - naciśnij ponownie wcześniej wybrany przycisk, - poprawne zaprogramowanie - sygnał dźwiękowy.
Powtarzam instrukcja, strona producenta lub sprzedawcy. Pytasz co z tą zworką a nie raczyłeś nawet podać modelu poza tym że z allegro!!!
Juz sobie poradzilem - problem był mechaniczny nie elektroniczny /zbyt mocno napieta linka miedzy zamkiem a lkamka zewnetrzna/ Jakby co to teraz juz jestem ekspert o zamkow skody octavii i podobnych z grupy. TEMAT ZAMKNIETY :)
Tego się obawiałem i chciałem uniknąć. Rozbiórka jak się domyślam zakończy się jej częściowym zniszczeniem. Próbować sterować zamek bezpośrednio z akumulatora? Może kojarzysz które przewody należy zasilić aby zasterować silniczkiem? Szukam schematów od rana i tylko jakieś adaptacje uniwersalnych centralnych znajduję.
sprawdź na openobd.org tylko szukaj w wersji niemieckiej bo po angielsku nie wszystko przetłumaczone.
I jeszcze jedna ważna rzecz w mojej szkodzie, zamek z klczyka nie działa jak wsadzam to zamek się przekręca otwieranie działa tylko z przyciska. Ma to jakieś znaczenie przy instalacji ?
okazało się że bezpiecznik padł i teraz wszystko działa
Mogły być jeszcze dokładane jakieś alarmy, zabezpieczenia, centralny czy inne wynalazki.
dzięki za sugestie
Tak wymiana zamka.
Sterownik o tych samych nr?
Witam mam podobny problem do twojego, tylko że sam zrobiłem zwarcie w samochodzie i nie działa mi centralny, otwiera tylko drzwi kierowcy a reszta jest zamknięte, możesz podpowiedzieć jak naprawiles u siebie ten problem i jaki koszt tego wyszedł.. Pozdrawiam
Przed wyjściem silniczka i sprawdzeniem wiązki elektrycznej zauważyłem ze nie opuszcza mi sie tylnia szyba od strony kierowcy
:arrow: m.marcin, mowa jest o fabrycznym centralnym zamku, samochód z pełną fabryczną elektryką? Pytam, bo były wersje Octavii golasy, doposażane później przez salon w zamek centralny, szyby elektryczne itd.
Przyczyną może być uszkodzony zamek
Witam uwazam ze zaczac nalezy od zaprogramowania pilota lub od odpiecia alarmu od wtyczki i dalszego sprawdzania pilota
Najczęściej łamią się grube, can rzadko. Gumy sie odchyla i wyskakują, potem wciska sie na swoje miejsce.
Moc rezystora może być 0.25W proponuję wpinać się w okolice modułu komfortu kable 13 i 7 (biało-niebieski i niebiesko-czarny) Gdzie szukać podłączenia do kierunków oraz jak rozwiązałeś problem klapy bagażnika?
Da się to jakoś obejśc
To nie jest żaden zamiennik tylko cała centralka. Wpisz sobie w Google "Uniwersalny sterownik centralnego zamka".
Centralka podłączona otwiera i zamyka lecz mam problem z podłączeniem kierunków, szukałem probówka podłączona do masy i przystawiłem do poszczególnych pinów żeby spr czy na którymś będzie migać a tu nic jedynie świeci na kilku, popiołem pod bezp od awaryjnych i także od kierunków i też nic, Kolory mi się nie zgadzają na kostkach bo to jest anglik przerobiony,...
no właśnie dlatego pytam czego nie bedę miał czy alarmu czy czegoś innego... różnica jest 300zl... a to na ulicy nie leży.Octavia wersja run 1.4 16v 2 szyby elektryczne lusterka alarm centralny zamek
Bezpieczniki sprawdzone, auto ma elektryczne szyby, po wciśnięciu przycisku w drzwiach odzywa się tylko centralny w bagarzniku.Wracając do szyb to szyby działają bez zarzutu.
To poszukaj szybszego miernika.
WITAM Mama Skode octavie 3 1.2 tsi 105 km.Jak ja kupiłem to miała dzwiek przy otwieraniu i zamykaniu drzwi.po odlaczeniu akumulatora centralny i alarm dziala ale nie ma dzwieku otwierania drzwi.pozdrawiam
Zamek na 100% do wymiany. Nie ma co mierzyć.
Witam.Siłownik jest,silnik działa bo łączyłem na krótko i działał.
a mógłbym mi kolega podrzucić schemacik odnośnie tych lusterek i centralnego zamka?
Tak sterowanie impulsami masy
Witam wszystkich. Poszukałem trochę, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli taki temat się przewijał już przez forum, proszę mnie tam skierować. Kupiłem ostatnio Octavię jedynkę, rocznik 1998. Auto dosyć przyzwoite, od pierwszego właściciela, trochę drobnych usterek, typu niedziałająca wycieraczka z tyłu, pęknięty wspornik stabilizatora z przodu, huczące...
Może zasilać również licznik - taka cecha wspólna. Czy po zapłonie zapalają się wszystkie kontrolki - te co zawsze? Pod schowkiem pasażera jest system nawiewu a nagrzewnica bardziej centralnie.
Zaznaczona na schemacie "nożyczkami" pętla jest rozcięta czy w całości ?
Przynajmniej te dwa z pękniętą izolacją są całe. Zdjąłem centymetr izolacji w miejscu pęknięcia i sprawdziłem. Być może inne są przerwane. Można to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki? Czy skupić się na wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy? Sprawdzać każdy kabelek, w jaki sposób? Jesteśmy w dziale "Początkujący", wiec proszę o podpowiedzi na tym poziomie.
Witam mam niespotykany w sumie problem, szukałem w necie informacji i brak, mianowicie w moim aucie nie zawsze zamykają się drzwi z pilota zamka centralnego (fabrycznego) w kluczyku ,czasem zamkną się od razu, czasem wcale , jak auto postoi z 2-3h nie ruszane dopiero wtedy działa z pilota , sporadycznie się to dzieje... mam jeden kluczyk , to nie mogę...
nareszcie po trzech tygodniach walki znalazłem usterkę. :D uszkodzony przewód w wiązce drzwi kierowcy. naprawione . wszystko śmiga. zamykam !!!!!!
W tym wypadku alarm alarmem ale to ze nie reaguje na "otwórz" raczej leży po stronie samochodu i jego elektroniki w module komfortu. Mylę się? Na 99% tak właśnie jest. Nie masz zamontowanego alarmu Mobitel 1, bo to system z dodatkowymi pilotami. Dołożony jest "jakiś" alarm bezpilotowy, który nie ma żadnego wpływu na działanie centralnego zamka. Wszystkiemu...
Witam prosze o pomoc. Moja octawia jest z 2004 roku. Posiada centralny zamek ale tylko na kluczyk. Potrzebuje pomocy z podpieciem się do niego z centralka sterowaną z pilota. Moje pytania to. 1 Które przewody w drzwiach kierowcy to sterowanie otwarciem zamknięciem wszystkich drzwi ? 2 Które przewody to sterowanie domykaniem szyb ? 2 Czy najlepiej jest...
Wrzuć fotki pilotów, i zaznacz który obecnie działa. Jak dla mnie masz zamontowany alarm który steruje fabrycznym centralnym zamkiem. Co do dodania nowych pilotów podejrzewam że taniej i pewniej będzie założyć nowy alarm lub jeśli go nie potrzebujesz sam nowy sterownik centralnego zamka.
Dodam że wcześniej jak jeszcze biegała szyba kierowcy to auto potrafiło sie samo zamknąć i zdarzało się że szyby tańczyły samoczynnie. Pytanie tylko jedno : co zostało w związku z cytowanym opisem zrobione i czy robiłeś coś z tym sam czy jakiś elektromechanik, najczęściej w takich przypadkach doraźnie przed naprawą zamka wyjmuje się bezpiecznik przeciążeniowy...
zamek centralne octavia sterownik centralne octavia sprawdzić centralne zamek octavia
sprawdzić tętnienia oscyloskopem router airlive hasło zakładania pierścieni
Iskrownik płyty gazowej Samsung - diagnoza i naprawa Błąd 1408 w VW T5: Webasto i EGR