Obstawiałbym sam moduł komfortu lub zamek drzwi kierowcy.
Może masz drugi pilot ?Próbowałeś czy działa z drugim .
Czy zapala się lampka pod sufitem, gdy otwierasz drzwi z obu stron ?
Witam. Podobny przypadek, ten sam rocznik. Mam kolegę który zgłosił się do mnie w tej samej sprawie. Przeszło rok temu montowałem mu cz. na pilota, wszystko działało bez problemu. Ostatnio dzwoni mi że nie zamykają się tylko drzwi kierowcy z pilota. Otwierać się otwierają- po manualnym zamknięciu. Więc umówiłem się z nim na kolejny dzień by znaleść...
Uszkodzony micro wyłącznik w zamku master - czyli w lewych przednich drzwiach. http://obrazki.elektroda.pl/4046526200_1...
Pewnie kaseta zamka uszkodzona, najlepiej by było podstawić sprawną celem weryfikacji (polecam nową bo używana ma pewnie tyle samo cykli zamknij otwórz co stara i nie wiadomo w razie powtórki usterki czy wymiana pomogła)
Jeśli kupiłeś nowy i działał bez zarzutów to masz prawo do reklamacji, z tego co opisałeś to prawdopodobnie masz problem z centralką zamka .
To odłącz siłownik i zwieraj naprzemiennie do czarnego raz biały, raz brązowy. Jak będzie działać normalnie, to wymień mastera i po problemie.
centralny zamek jest fabryczny czy uniwersalny ,sprawdż przewody które wchodzą do drzwi czy sie któryś nie przełamał ,jeżeli są dobre to raczej siłownik do wymiany chyba że lubisz majsterkować to może dasz redę go rozebrać i naprawić np przywrócić sprawność styków.
Wymiana nie jest ciężka (dopóki da się otworzyć drzwi ;) ), ale moduł zamka jest nierozbieralny, tylko wymiana w całości. Wszystko jest przy "zatrzasku" zamka, nie ma żadnych zewnętrznych czujników ani siłowników.
Każdy siłownik master posiada 5 przewodów, 2 z nich (przeważnie niebieski i zielony) to zasilanie siłownika w celu zamknięcia bądź otwarcia, pozostałe 3 to mały przełącznik w środku który daje sygnał do centrali czy siłownik jest otwarty czy zamknięty a centralka na podstawie tego sygnału "ustawia" pozostałe siłowniki w tej samej pozycji. Musisz sprawdzić...
Jeśli przewody od między drzwiami a słupkiem drzwi są ok to rozbież drzwi i przejrzyj zamek szczególnie krańcówkę w zamku. Stawiam na wurwany pęknięty przewód albo krańcówkę w zamku, sama wkładka zamka nie ma nic do tego jeśli się poprawnie przekręca po włożeniu kluczyka..
Centralny zamek a centralny zamek na pilota to dwie różne rzeczy. Ty masz centralny zamek tzn zamykając drzwi kierowcy zamyka się wszystkie (nie trzeba gonić i zamykać) tak samo otwiera. Bateria w kluczyku była do latarki (masz tam nawet żarówkę) ale wszystko solidnie skorodowane.
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
Nie z baterią nie ma takiej możliwości albo nie działa wogóle albo działa wszystko to by była bateria. A u ciebie raczej na pewno obluzował ci wężyk i ucieka powietrze przez co ani nie zamyka ani nie otwiera. Słuchaj gdzie ucieka powietrze i popraw wężyk no i po robocie bo mówisz ze pompka dział i dmucha :)
Uszkodzony siłownik.
Jak sprawdziłeś? Podając ciśnienie i podciśnienie z zewnątrz jesteś w stanie otworzyć/zamknąć?
Może pada siłownik.Może kostka się z niego wypięła albo przewody między drzwiami a słupkiem się przerwały.Rozbierz drzwi i i zobacz czy dochodzi napięcie do siłownika?Będziesz miał wtedy odpowiedź.
spadł któryś wężyk najczęściej na łączeniu w drzwiach
VW SHARAN schemat centralnego zamka:
Skoro go słychać że silniczek pracuje a zamka nie zamyka to sam sobie odpowiedziałeś.
Być może sygnał ze stacyki blokuje działanie centralnego zamka tzn. otwierasz centralny pilotem, wchodzisz do auta, włączasz zapłon i zamek nie zamyka się, a syrena nie zostaje załączona. Może to być zabezpieczenie przed przypadkowym naciścięciu pilota - centralny zamyka się automatycznie po braku potwierdzenia zapłonu. Zazwyczaj w systemach alarmowych...
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Do 2 stówek.
A jak otworzysz z pilota dwa razy, to otworzy wszystkie drzwi czy tylko te jedne?
Po wciśnięciu zamknij/otwórz na każdej wtyczce pojawia chwilowo się napięcie 12V, także przy siłowniku tylnej klapy To może teraz czas sprawdzić siłowniki na krótko?
Witam 1), D789 2SD 789: Krzem, NPN Stopień mocy, U(cbo)max=100/50V, Ic max=1A, P(tot)0,9W, F(t)80MHz. Patrząc z przodu na oznakowanie od lewej 1)Emiter, 2)Colector 3)Baza 2), A1100 2SA 1100: Krzem, PNP Stopień wejściowy, U(cbo)max=50V, Ic max=0,2A, P(tot)0,3W, F(t)200MHz. Patrząc z przodu na oznakowanie od lewej: 1)Baza, 2)Colector 3)Emiter Zamienniki...
Pilot otwiera drzwi kierowcy oczywiście zamyka lewe i prawe- podejrzewam że masz uszkodzony zamek w drzwiach lewych. Jeżeli jesteś w stanie zdejmij boczek lewych drzwi rozlacz ciegna przy klamce (nie działa Ci bebenek) i zamknij zamek na otwartych drzwiach, akurat to bardzo prosta sprawa do diagnozy. Problemy : Ciegna, zamek, pompka, łącznik między...
Zacznij od sprawdzenia kabli, Dokładniej to sprawdź kable miedzy drzwiami a słupkiem czesto się przecierają... :D Jeśli tamjest OK zrób jak napisał yaaro sprawdź kable, ale na całej długości. :idea:
SH wchodzi w obydwie strony. Guzik ma konsoli centralnej otwiera i zamyka. Centralny zamek z drzwi kierowcy przez wkładkę zamka, to samo otwiera i zamyka auto. Używane kluczyki do Berlingo chodzą za grosze. W nich wykorzystujesz obudowę i płytka która steruje centralnym zamkiem. Grot i nową pastylkę imo już musisz dorobić. A u ciebie masz albo uszkodzony...
W drzwiach scenica zdarzają się pęknięte kabelki we wiązce. Poszycie drzwi nie jest trudne do ściągnięcia ale oprócz wkrętaków potrzebujesz nasadkę 10mm oraz TORX 20 lub 25 o ile mnie pamięć nie myli.
Tu masz schemat z superblokada, bsi przejsciowe, sprawdz czy sie zgadza
Sprawa jest prosta- na 90% moduł GEM nie wykrywa, że wszystkie otwory zostały fizycznie zatrzaśnięte. Skoro nie zostały zatrzaśnięte, to nie ma potrzeby ich ryglować. Błąd świateł stop dużo mówi. Na pozór nieznaczące- wydawało by się- sprawy trzeba wiązać se sobą pod kątem innej anomalii. Skąd się mógł wziąć błąd świateł stop? Bo w tylnej klapie masz...
piny w zamku drzwi kierowcy do przelutowania
mozesz napisac cos wiecej na ten temat ? U mnie problem sie zaczal po odlaczeniu akumulatora.
Witam , a podpowie ktoś jaka jest procedura adaptacji pilota centralnego zamka do Volva FH z 2010 roku?Po wymianie baterii pilot przestał reagować a nie znalazłem w sieci pomocnego info jak go ponownie zakodować.
Sprawdź kable - przelotki, switche w zamku.
Dodam jeszcze że kierunkowskazy mrugały zarówno przy zamykaniu jak i otwieraniu centralnego zamka. Teraz świecą wyłącznie przy otwieraniu, a przy zamykaniu już nie świecą. Dodano po 1 To zapowiada sie grubsza robota, miałem nadzieję że to przetarta wiązka na przegubie.
A nie masz czasmi tak ustawionego że tylko po stacyjce się szyby otworzą? Jka wyjmiesz kłuć ze stacyjki to po 20 s powinno się wyłączy sterowanie szybami po minucie zamkiem wewnetrzym
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
VW Golf 5 centralka zamyka tylko drzwi tylne lewe. Drzwi kierowcy zamykają się tylko z kluczyka, wiec obstawiam że to nie wina zamków. Jakieś pomysły co to może być?
Wyjąłem kasetę z drzwi. przeczyściłem wszystko i sprawdziłem organoleptyczne. strzałkami w załączniku masz zaznaczony przyczynę mojego problemu, styki nie były dociskane do siebie ponieważ metalowe elementy są zużyte.
Zamykanie na klucz zamkiem kierowcy działa - nie działa tylko z pilota.
Jak myślisz dlaczego losowe zamykanie nie zamyka drzwi przesuwnych?
http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=3087&... Pzdr.
Mam ten sam problem w turanie 2006 raz zamyka I otwiera raz tylko zamknie I otworzyć trzeba z kluczyka A raz żadnej reakcji drzwi . Będę teraz w sobotę może rozbierać drzwi i spojrzeć co tam jest nie tak.
Próbowałem dać masę na każdy z kabli, który Idzie do zamka, ale zero reakcji Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas zamykania drzwi kluczem we wkładce zamka ? Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas naciskania wewnątrz samochodu przycisku "zamknij/otwórz" przy dźwigni zmiany biegów ? wygląda na to, że będę miał zamek...
Witam, nie chcę zakładac nowego tematu odnośnie centralnego zamku i piszę w tym. Mój centralny zamek przestał działać tak poprostu jest to carisma 1,8 GDI centralny jest mechaniczny czyli z kluczyka, nie z pilota (nie posiadam pilota) kiedys mi sie tak stało i poprostu wymieniłam bezpiecznik i zadziałało , a teraz jednak bezpiecznik był ok a centralny...
Sprawdzałem zamek wyciągalem chyba z 10 razy na początku żadne drzwi się nie zamykały z centralnego zmieniłem bezpiecznik i klamkę zewnętrzną od kierowcy bo przewód był uszkodzony to zamyka się teraz tylko tyl
jak masz pilot to go zaprogramuj a jak nie to przeleć przewody
Przełącznik w poręczy tobie działa niepoprawnie wilgoc i sty u mnie teraz tak było w seacie Leonie Odpiety jest aktualnie Jak go podepne to działa otwiera całe i zamyka auto ale bez drzwi kierowcy pilot tak samo i switch tak samo Dodam ze auto klient nie dawno kupił i tem zamek już nie działał widac ze było szukane Wiec moze jest np nie prawidłowy...
wszystko ok zrobione
raczej padła centralka ale ją otwórz i sprawdż bo w momencie braku masy mogła paść któraś ze ścieżek
Niepokoi mnie ta dioda. On a nie powinna się żarzyć. Jeżeli odpiąłeś sterowanie od alarmu i jest ok stawiam jednak na alarm z powodu właśnie tej diody. Gdzieś wewnątrz centralki alarmu jest uszkodzenie. Pytanie nr1 czy alarm jest na gwarancji Pytanie nr2 czy nie dostała się do centralki np. woda.
Pewnie mikrostyk w zamku kierowcy . NIe widzi zamkniętych drzwi kierowcy.Teoretycznie.
Czyli padł element sterujący (tranzystor, driver) lub kawałek elektroniki od wejścia Otwórz do przekaźnika. Proponuję wymienić moduł na inny (oryginalny) lub przy odrobinie wiedzy i wprawy, zamienić uszkodzony fabryczny na uniwersalny sterownik centralnego zamka.
rozumiem że tak się dzieje jak zamykasz auto pilotem lub kluczem sterując z drzwi kierowcy? a sprawdzałeś czy tak samo jest jak zamykasz kluczem od strony pasażera lub z bagażnika??
Temat stary ale odgrzeję. Opanowałeś tą usterkę? Mam dokładnie identyczny przypadek. Podmieniać BSI czy szukać coś w aucie? Takie pytanie proszę na PW. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać...
Prawie każdy rocznik, Hondy Civic z połowy lat '90 tych to inna koncepcja łączenia centralnego zamka:
panowie teraz to całkiem się z centralnym porobiło podczas zamykania auta auto zamyka się jedynie drzwi pasażera kierowcy i tylne prawda natomiast drzwi tylne lewe i klapa bagażnika już nie zrobiło się tak gdy chciałem aby drzwi tylne lewe się zamykały bo się nie zamykały a teraz jest tak ze ani te drzwi się nie zamykają ani klapa bagażnika się nie...
Trzeba zrobić aktualizację BSM i problem zniknie.
Witam Odświeżę temat, mam podobny problem. Rozebrałem moduł SAM z tylu jest suchutki elegancki, Sprawdziłem testerem SD i jest napięcie na zamykaniu i otwieraniu, wychodzi na to że padł zamek ale jak dam bezpośrednio napięcie pod styki w zamku to zamyka i otwiera.... i teraz proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać.... jest taka możliwość że napięcie...
jezęli był dokładany to ma bezpiecznik
podczas jazdy samochód się otwiera i zamyka Czy masz jakiś dokładany alarm z dodatkowym pilotem ? Czy po zamknięciu pilotem nie ma tego objawu? Czy po zamknięciu przyciskiem w kabinie nie ma tego objawu ? Czy wkładki zamków drzwi nie są zatarte, skorodowane, zablokowane ? Sprawdziłeś przewody w gumowych przepustach przednich drzwi ? Podłączyłeś diagnoskop...
Widocznie siłownik w zamku drzwi pasażera nie przekazuje napędu do zamka, zamykając te drzwi kluczem, robisz to mechanicznie (w zamku od strony kierowcy na kluczyku czuć, że siłownik "pomaga")
Kable w przelotce drzwi do sprawdzenia-naprawy.
Może drzwi ci się nie domykają.
czy podłączenie skanera wskaże miejsce usterki? nie chciałbym rozbierać wszystkich drzwi bez potrzeby?
volvo xc 60 centralny zamek nie zamyka prawych drzwi przod i lewych tył ,kable sprawdzone miedzy drzwiami a słupkiem ,prawą centralke kupiłem na allegro ,wymieniłem i nic to nie dało,ktos miał taką przypadłość
Okazało się że moduł komfortu jest do wymiany Po wymianie wszystko działa prawidło Dzięki za podpowiedzi
w stykach "mastera"
Wyłącznie drzwi kierowcy. I wewnątrz i zewnątrz to samo. A grzybek jakby się lekko zapadał po zatrzaśnięciu drzwi. I dzięki - sprawdzę wiązkę.
rozwiazalem problem,wina byla w silowniku a dokladnie w takiej jednej malej sprezynce ktora przyrdzewiala i nie miala odpowiedniej sprezystosci.jezeli chodzi o otwieranie wszystkich drzwi to narazie jest ok ale powodem otwierania tak samo moze byc wina takiej samej sprezynki w drzwiach od kierowcy tak mi sie wydaje. .moze mnie ktos oswiecic po co tyle...
jak przekręcam kluczyk to żadne drzwi nie reagują i się nie zamykają Jeżeli wciśniesz klamkę od środka, to blokuje centralny zamek ? co może być przyczyną tej awarii? Może odłączyłeś wtyczkę z zamka drzwi ... i zapomniałeś ją podłączyć . Centralny zamek fabryczny czy dokładana instalacja ? Masz wersję samochodu z "krańcówką drzwi" w zamku czy w słupku...
witam mam golfa 4 i mam problem z centralnym zamkiem gdy chce zamknąć auto od środka przysiekiem drzwi od kierowcy się zamkną i od razu otworzą a jak chce zamknąć z kluczyka to zamykają się tylko od pasażera sprawdziłem programem i mam takie usterki... 928Siłownik zamka centralnego lewy przód- F220 nieprawidłowy sygnał 929Siłownik zamka centralnego...
Dopóki sie znowu nie wysunie bedziesz myślał, że usunąłeś usterke. Pilot oryginalny czy dokładany ?
Totalne bzdury, kompletnie nielogiczne , w ciągu bardzo wielu lat doświadczenia nigdy nie słyszałem że takie cuda się zdarzają.
Co znaczą te błędy?
Zamykanie i otwieranie kluczykiem w drzwiach działa? To znaczy, czy wszystkie siłowniki wtedy zamykają i otwierają zamki? Przyciskiem na desce rozdzielczej możesz zamykać i otwierać zamki?
Rozbierz drzwi i zobacz zamek.
Druga sprawa to centralny zamek, zamyka wszystkie drzwi i za chwilę otwiera, Przeważnie to wina czujnika zamknięcia któryś drzwi (nie chodzi o stycznik) zwykłe styki.
Można zamykać
Miałem ten sam problem, komputer informował o otwartych tylnich drzwiach, centralny zamek nie zamykał. Winowajcą okazał się zaczep zamka drzwi bocznych. Wytarty około 1 mm plastik powodował niedomknięcie czujnika. Nowy zaczep rozwiązał problem. Nadmienię tylko, że walka trwała ponad rok, a powód okazał się taki trywialny.
Raczej tak.
Witajcie. Mam problem z VW T5 doubel cabina. W aucie założony został centralny zamek oryginalny ( oryginalna wiązka w drzwiach, sterowniki, zamki moduł bcm) wszystko działa prawie prawidłowo lecz zamykając drzwi z zamka w drzwiach kierowcy zamkną się wszystkie natomiast jak otwieram otworzą się tylko drzwi kierowcy. Dodam ze wszystko podłączone jest...
prosze o jakas podpowiedz gdzie szukac problemu
witam auto jest z rocznika 1996 a jeśli chodzi o zamek w drzwiach to wymieniłem go i nadal niedziała bczy jest możliwe ze padła centralka c.zamka, ostatnio zauważyłem że dioda na drzwiach kierowcy zaczyna migać ale jak chodzi silnik i sa zamkniete drzwi co to może oznaczać.
Witam wszystkich mam taki mały problem a mianowicie posiadam scenica2 1.9dci z 2003r po naciśnięciu zamykania na pilocie zamykają się tylko tylne drzwi dopiero kiedy nacisnę drugi raz to zamykają się przednie może ktoś mi coś podpowie.
Po problemie. Pod nogami kierowcy kable zaśniedziałe, w tylnych drzwiach lewych przetare kable w wiązce i przy otwieraniu lub zamykaniu drzwi paliły bezpiecznik i przez to myśle było słychać przekaźniki w drzwiach a nie zamykało. A klapka wlewu również ma sterowanie z tego samego bezpiecznika i już działa. Dzięki wszystkim.
mam podobny problem z laguną, otwierają się tylko drzwi przednie pasażera. nie działa zamykanie z karty i ze środka( jak odczekam 15min to raz zamknę z karty i otworze,tylko drzwi pasażera, a później już się nie zamykają.) zamki powymieniane na inne i jest to samo. gdzie jest moduł odpowiedzialny za sterowanie zamkami. dodam jeszcze że na silniczkach...
Zamek do naprawy - nie trzeba wymieniać.
sprawdz czy sterownik podaje sygnał do alarmu, samo "cyknięcie" przekaznika jeszsze o tym nie świadczy
Krancowka otwartych drzwi jest zintegrowana z zamkiem, ktory jest nierozbieralny i nie da sie tego naprawic. Jedyne co mozesz zrobic to sprawdzic instalcje elektryczna na obecnosc uszkodzen i korozji w kostce zamka ale mala jest szansa, ze tam jest zlokalizowana usterka. Na 95% albo i wiecej bedzie to uszkodzony zamek.
Kable przerwane w przelotkach drzwi. Standard.
siłowniki mysle ze mozna wykluczyc bo wszystko padło w jednym momencie :/
musze kazde oddzielnie zamykac... inaczej sie nie da ;/
Problem polega na tym że centralny zamek otwiera wszystkie drzwi a zamyka tylko drzwi kierowcy. Tak samo z pilota jak i z kluczyka. Centralny jest fabryczny z dołożonym siłownikiem w drzwiach kierowcy. Wymieniłem siłownik, fabryczny sterownik centralnego zamka, oraz zamek w drzwiach kierowcy ze względu na to że w nim jest czujnik otwarcia/zamknięcia...
Według mnie do sprawdzenia krańcówki , ewentualnie przelotki między drzwiami a karoserią .
Przepraszam za jakość zdjęć ale nie miałem zbyt dobrych warunków. na pilocie przyciski to otwieranie, wyłączanie dźwięku oraz zamykanie (nie działa). Na tym urządzeniu czarnym ta biała naklejka to numer podany w pierwszym poście. Pilot http://obrazki.elektroda.pl/6363597400_1... Odbiornik złącze: http://obrazki.elektroda.pl/4030053800_1...
Przynajmniej te dwa z pękniętą izolacją są całe. Zdjąłem centymetr izolacji w miejscu pęknięcia i sprawdziłem. Być może inne są przerwane. Można to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki? Czy skupić się na wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy? Sprawdzać każdy kabelek, w jaki sposób? Jesteśmy w dziale "Początkujący", wiec proszę o podpowiedzi na tym poziomie.
centralny zamek zamykać drzwi centralny zamek zamyka wszystek drzwi centralny zamek zamykać drzwi volvo
inwerter monitor schemat wentylator chłodnicy mondeo testy akumulatorów
Volvo FH 2015 500KM – lokalizacja zaworu sterującego VEB 2. i 3. stopnia D13K Schemat układu dolotowego Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D diesel – opis, czujniki, EGR, turbo