Bardzo ładny filmik szkoda, że reklamowy. Problem tkwi prawdobodobnie w mocowaniu i centrowaniu felgi na osi a nie w maszynie. Wiem, ze niekórzy sami dotaczali specjalne stożki dystansowe bo nie każde koło alu dało się poprawnie zamocować. Spróbuj na innych felgach. Jezeli maszyna jest nowa, na gwarancji, z pełnym asortymentem to myśle,że masz pełne...
I wcześniej było ok? Do sprawdzenie czy są proste felgi i wyważenie. Czy nie wypadł pierścień centrujący w feldze.
Właściwie w moim przypadku rzeczywiście zabawa w tuleje to przerost formy nad treścią. Jednak myślę, że pierścienie spełniają więcej funkcji niż tylko centrowanie felgi. Według mnie dobrze pasowany otwór felgi do rantu odciąża śróby mocujące przenosząc na siebie obciązenia. Więc mysle że jak ktoś będzie miał znaczne różnice między felgą a piastą niech...
Zmierz w Twoim aucie piastę bo rocznikowo w grupie VAG zaczęto stosować piasty większe od standardowego 57mm i musisz wiedzieć jaki otwór na piastę mają felgi, które chcesz kupić. Co do rozmiaru opon raczej będziesz musiał wybrać pomiędzy 205/50 R17 a 225/45 R17 Wygląda to następująco: ET w fabrycznych felgach przez cały okres produkcji to 38 do 42mm...
Witam poszukuje wymiarów otworu centrującego felg do mercedesa b200 2009 r. model w245 i do passata b6 2005 r.
4 nacięcia symetryczne pzecinarką kątową stycznie do powierzchni piasty nie dyskalifikują felgi. Felga będzie w dalsym ciągu wstępnie centrowana na piaście. Szpilki czy nakrętki na to mają stożek by utrzymywać felgę na swim miejscu. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy 5 szpilek nie...
Nie widzę tam ET 55. Bo według mnie te felgi z twoich zdjęć fabrycznie wyszły jako koła Lexusa. A jeździły tylko z tego co piszesz na subaru. Może właściciel subaru legacy odkupił je z jakiegoś Lexusa? Ale ET nie jest najważniejsze, ważniejszy jest rozmiar piasty na który chcesz założyć te felgi. Czy otwór centrujący felg, nie będzie za mały na twoją...
Mam jeszcze pytanie. Czy te gwiazdę felgi to trzeba jakoś centrować czy co?
Z odwracaniem felgi to problem nie będzie tyle w osadzaniu na piaście ale raczej w tym że otwory pod śruby mają stożki (z jednej strony) i służą one nie tylko do centrowania (większa powierzchnia styku śruba/felga zabezpiecza śruby przed odkręcaniem).
Witam. W których Oplach były montowane felgi 6Jx14 ET:38? Podobno po przetoczeniu otworu centralnego na większy wymiar pasują one do Passata B-4. Trzeba tylko bardzo dokładnie przetoczyć otwór centralny felgi na wymiar pasujący do Passata, bo inaczej mogą być problemy z biciem felgi i koła, a tym samym też z wyważeniem koła. Otwór centralny felgi (a...
Piasta ma 57,1mm.
Podam przykłady samochodów, które nie miały felgi centrowanej na piaście i jakoś jeździły i koła im nie odpadały: maluch ze starymi hamulcami (tzw szerokie śruby), zaporożec, zaz tavria, skoda 105, 120 z ciężarowych vito, canter bliźniaki z tyłu są mocowane i centrowane tylko i wyłącznie śrubami
Najprościej i najpewniej zmierzyć otwór centrujący w feldze
Śruby pływające, miałem tak w drugą stronę, felgi z Alfy na VW. Jeszcze może być problem z otworem centralnym, jak za mały trzeba rozwiercić, jak za duży to pierścienie centrujące.
Zbyt mało podałeś danych o tym co masz, co chcesz zrobić. To czy felgi będą pasować do danego auta należy znać ich dane: - rozmiar felgi - szerokość felgi - ET - otwór centrujący - rozstaw śrub *większość danych będzie wybite na feldze Co do Twojego auta, to zobacz np. [url=https://wulkanista.pl/opony-peugeot... jakie były...
Nie przesadzaj - z zapasu nie korzystać codziennie :) W dodatku masz ALU to i lżejsze jest od stalówki ;] Wystarczy pręt gwintowany (co prawda pręt z gwintem trapezowym byłby lepszy=większy skok gwintu) przyspawać do poprzeczki, dorobić szeroką podkładkę pod otwór centrujący w feldze i po robocie :) Mniejsza szansa że ktoś Ci ją ukradnie - niestety...
a słyszeliście o plastikowych pierścieniach centrujących do felg?
Witam - proszę sprawdzić czy felgi są sztywno obsadzone na piastach (środkowe otwory) w tym celu należy podnieś każde koło ,obracając kołem skontrolować odchylenia felgi lub opony(góra ,dół- boczne) .Po wykryciu felernego koła ,odkręcić i sprawdzić luz otworu centrującego felgę na obsadzeniu piasty .Nie dopuszczam myśli że warsztat mógł wypuścić pojazd...
A niema przypadkiem pierścieni które daje się żeby dopasować otwór centrujący?
Zwróć szczególną uwagę, że do niektórych felg ze stopów lekkich będziesz potrzebować pierścień centrujący. Nie wiem dokładnie jak to jest, ale np. do felg OZ na pierwszy montaż pierścieni centrujących nie mam, a do felg OZ uniwersalnych (rajdowych, utwardzanych) takie pierścienie już mam.
Sprawa się rozwiązała. Nietypowo (po chińsku) wyfrezowany otwór centrujący w feldze. Standardowe, dostępne na rynku pierścienie pasują idealnie na piaście, niestety lekko pływają w otworze felgi. Niestety nie da się kupić takich aby pasowały, trzeba rzeźbić na tokarce. Taki urok chińskich felg.
Witam U siebie miałem podobny kiedyś efekt kiedy niedbale załozyłem pierścien centrujący na felgę podczas przekładania kół. Pierścień był pęknięty i krzywą wcisnąłem go na piastę. Oczywiście koła dobrze dokręcone?
Przy takiej różnicy felga może ocierać o amortyzator. Sprawdź też dokładnie bo w którymś modelu Forda nakrętki mocujące mają specjalne tulejki centrujące a otwory w feldze są o wiele większe niż standardowe w felgach
Ja bym tez sprawdził łożysko czy ma luz, nie musi się blokować koło a łożysko może kwalifikowac się do wymiany. Być może to przypadek, że przy wymianie klocków wyszła taka objawy. Teoretycznie to tłoczek w zacisku też może być skorodowany i zacinać się przy mocniejszym hamowaniu, ale to by wystąpiło na przykład ściąganie auta w jedną stronę czy drżenie...
Czasami rozmiar felg a co za tym idzie rozstaw śrub zależy od silnika. Warto sprawdzić dokładnie. Poza rozstawem śrub i wielkością trzeba też znać rozmiar otworu centrującego, jeżeli felga ma większy można a nawet trzeba kupić pierścienie centrujące. Jeżeli mniejszy to jest problem. Na koniec jeszcze dochodzi ET felgi, czyli osadzenie względem piasty....
Witam. Mam taki problem gdy na zimę zmieniłem opony na zimowe wraz z felgami stalowymi po jakimś czasie zauważyłem że auto drży od prędkosci 90km/h w góre. Felgi wyważane 2 razy dla potwierdzenia jest ok. Jedyną rzeczą w którą sam ingerowałem są zamontowane pierścienie centrujące, felga ma większy otwór niż piasta w samochodzie, zakupione zostały na...
Nikt ci tak idealnie nie przetoczy otworu centrującego w feldze. przerabiałem to kiedyś - zawsze są problemy... Dzisiaj na allegro widziałem dojazdówke do megany na 13 - 14 - 15" oczywiście nie za zetka, ale i tak chyba warto - cena około 75 pln pozdrawiam
Potrzeba trochę więcej parametrów - jaka szerokość tych felg? Rozumiem ze rozstaw śrub ten sam? To felgi z Opla (otwór centrujący)?
Witam! Mam podobny problem. Wyważam koło. Po zdjęciu z wyważarki i ponownym zamontowaniu w innym położeniu 90-180st pokazuje wynik ok 5-10g różnicy. W kołach stalowych i aluminiowych jest podobnie. Wyważarka Italequip WB10NAD. Dodatkowo interesuje mnie czy kalibrację wykonywać na wzorcowo wyważonym kole?? W instrukcji tylko napisali, że na kole dobrej...
Najlepiej by było by kolega wybrał się do dobrego sklepu motoryzacyjnego w swoim mieście ponieważ prawdopodobnie sprzedawca zgodzi na to by wydać koledze do przymiarki dystans 5mm i 10 mm i dedykowane śruby kulowe, które muszą być do felg stalowych. Możliwe, że już dystans 5mm rozwiąże problem a jeśli nie to przymiarka 10mm. Te cieńsze dystanse posiadają...
Proponuję dokładnie obejrzeć te, które masz. Na 100% są na nich wszystkie potrzebne informacje, czyli średnica, szerokość, ET. Ilość śrub widać na oko, rozstaw można zmierzyć, to samo dotyczy średnicy otworu centrującego (zmierzyć).
Witam, stare ksiazki typu 'Poradnik Motocyklisty' z lat 50/60-tych zawieraja takie opisy centrowania, naciagania szprych i pamietam szczegolne zdanie : 'szprychy naciaga sie na jednakowy - muzykalny ton'. Czyli po calkowitym nacentrowaniu kola i naciagnieciu szprych - kazda powinna wydawac bardzo zblizony, a najlepiej jednakowy dzwiek przy lekkim uderzeniu...
Felgi mają też swoje inne wymiary - szerokość, odsadzenie, średnicę otworu centrującego. Rozstaw śrub, to nie wszystko.
Albo zle założone na otwór centrujący i nie dociska tarcz tylko felga zatrzymała sie na otworze centrującym.
W aluminiowych felgach jeżeli średnica otworu centrującego jest większa wstawia się specjalne pierścienie, pewnie do felg stalowych też da się cos takiego dokupić lub dorobić. Tak samo felgę można zastąpić felgą szerszą niż ta oryginalna oczywiście w granicach rozsądku, inne będzie ułożenie opony na feldze. Pamiętać trzeba też o ET czyli offsecie felgi...
Docisk też raczej odpada bo w otwór jest wkładany stożek centrujący albo tuleja centrująca więc docisk jest odsunięty od felgi. Poza tym z jakiego powodu mieli by wyważać przechowywane koła?
Prócz wymiany trzeba jeszcze będzie centrować, bo po takim czymś felga jest już krzywa. Jak ktoś nie centrował i nie ma wprawy to nie radzę bo efekt będzie jeszcze gorszy. Jak sąsiad przelewowy to mi się źle kojarzy, lepiej z tym do serwisu.
A czy jakąś "normalną" felgę z oponą bezdętkową uda się do tego dopasować? Ten otwór centrujący jest strasznie duży względem tego co przeglądałem :/ Czy wtedy to już do wymiany piasta? O ile jakaś sensowna będzie pasowała.
Witam, przyczyn może być parę, felgi nie oryginalne z innym otworem centrującym tzn felga ma siąść na piastę bez bez luzu, jeśli jest luz to zakładamy pierścienie centrujące - jest to jedna z najczęstszych usterek . Druga sprawa to bicie felgi, możesz sprawdzić zakładając inny komplet kół lub podnieść auto do góry , wrzucić 4bieg troszkę gazu i patrzeć...
Zbieżność na belce sztywnej bedziecie ustawiać? I tak trzeba założyć przyrząd by sprawdzić czy belka nie jest krzywa. Nie wiem jak musiała by być rozjechana zbieżnośc lub kąt by "dudniało" tylko z prawej strony. Opony nie ,amora nie chce sprawdzać, łożysko nie , to co? Nie wiem co można wymyślić jeszcze ? Felga ,pierścień centrujący ? A może szybę prawą...
Między felgą a piastą zapewne jest zbyt duży luz ( felga się nie centruje na piaście tylko na śrubach) i stąd problem odkręcających się śrub . Wymień piastę i felgę .
Może wystarczą węższe opony? Bo o ich rozmiarze nic nie wiemy. Jaki wpływ na łożysko ma zastosowanie jednego lub drugiego rozwiązania. W obu przypadkach będzie podobnie gorzej dla łożyska i tym samym zmieni się charakterystyka zawieszenia (zmniejszysz ładowność). Osobiście szukałbym innych felg (ewentualnie opon). otwór centrujący 57,1 To na belce z...
ale co jest niebezpieczne?? To że rozstaw inny czy otwór centrujący??
witam potrzebuje info na temat pierscieni centrujacych. jakie powinny miec wymiary
ważny otwór centrujący średnica 59mm.
Ja rozwiązałem podobny problem dając silnik i skrzynię od malucha, zablokowałem w skrzyni mech. różnicowy, wyprowadziłem jedną półoś i "wpuściłem" napęd na skrzynię biegów podobną do Żuka i tylny most jaki Ci wpadnie w łapy. Do tego koła od stara 66. Mają metr średnicy i nawet bez powietrza można na nich śmigać. Felgi zespawałem ze sobą. Pasowały chyba...
Pomoże ktoś do jakiego auta może pasować ta felga? Ze Swiftem wszystko się zgadza oprócz średnicy otworu centrującego ... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
może masz inne felgi z mniejszą średnicą wewnętrzną centrującą?bo inaczej to nie możliwe.
Zależy. Vectra B miała dwa rodzaje piast - z 4 i z 5 śrubami. Vectra A miała zdaje się tylko z 4. ET i otwór centrujący się zgadzają.
No nie podejdę suwmiarką do felgi tak żeby być 100% pewnym ale zauważyłem coś co mnie zbiło z tropu. Piasta wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/9747406300_1... I felga stalowa wpada idealnie jakby w ten dołek - tu piasta ma 63,6mm. Natomiast na przedniej krawędzi ma 65mm - i ~taki otwór ma felga stalowa i aluminiowa. Aluminiowa...
Do supersamochodów są dedykowane, homologowane opony, dające gwarancję, że opono nie rozleci się podczas jazdy z prędkością 350km/h, wytrzyma masę, oraz moment obrotowy przekazywany na koła. Jeśli nie masz Bugatti Veyrona, Ferrari F70 czy czegoś w tym stylu to nie masz się czym martwić. Do zwykłych samochodów są tylko zalecenie odnośnie rozmiaru opon...
Jeśli tylko zgadza się rozstaw śrub, średnica otworu centrującego oraz ET to będą pasowały.
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
Jak założyłes felgi z lanosa do Kangura skoro Daweoo ma otwór centrujący 57 a Renault 60?
Witam, Mam Fiata Uno 1,0 FIRE (45ie) rocznik 97. Mam kulka pytań: 1. nigdzie nie mogę znaleść informacji o obrotach maksymalnych tego silnika, przy jakich obrotach następuje odcięcie zapłonu? 2. Mogę za pomocą złącza diagnostycznego sprawdzić aktualne spalanie? na allegro spotkałem adaptery ale samych interfejsów nie. jak wygląda taka diagnostyka? 3....
Otwór centrujący pasuje? Jeśli tak, zakładaj.
Istotne są rozstaw śrub, ET i średnica otworu centrującego. Jeżeli chcemy kupić felgi o innej średnicy zewnętrznej, to musimy tak dobrać opony, by zewnętrzna średnica całego koła była zachowana. Zakup felg stalowych polecam zrealizować w jakimś lokalnym serwisie ogumienia. Cena kupionych zdalnie plus wysyłka wyjdzie na to samo, natomiast istotne jest,...
śruby to jedno a pasowanie felgi to drugie. Sprawdź ET nowych felg (wytłoczone) i porównaj z oryginałem. Możesz potrzebować dystansów, wtedy śruby będą dłuższe. Czy otwór centrujący jest taki sam? Nie doczytałem wcześniej że felgi z golfa do golfa, ET powinno pasować, celowo zostawię jednak te informacje.
(...)Po trzecie - bez magnetyzerów przy prędkości 120km/h okropnie trzepało kierownicą zaś z magnetyzerami przy prędkości 170km/h odczuwałem delikatne drgania co nie wpływało na jakiekolwiek zmęczenie. To tyle moich spostrzeżeń. Dla mnie ten gadżet działa właściwie. Dobre, normalnie mało z krzesła nie spadłem, a Ty jedź na wyważenie kół, bo to całkiem...
O drganiach decydują obroty silnika, czy prędkość samochodu? Felgi są oryginalne/mają właściwą średnicę otworu centrującego?
skoro na stalówkach jest ok to ja bym zobaczył czy są pierścienie centrujące ( jak odwrócisz felgę to powinieneś mieś takie kółeczko metalowe wciśnięte w otwór) bez tego samochód będzie głupiał na drodze - ja miałem alusy w corolli z pierścieniami i żadnych problemów nawet przy 170km/h ani w czasie jazdy ani podczas hamowania - jak pożyczyłem od kumpla...
Jeśli ET się zgadza, a różnica jest na plus, możesz założyć pierścienie centrujące. Najprościej, podjedź do dobrego wulkanizatora w twojej okolicy i zapytaj.
felga ma rozstaw jak uno, otwór centrujący 58,1mm, śruby nie sądzę że są chińskie, kupiłem je po 5zł sztuka, w porządnym sklepie z felgami, gniazdo na bank stożkowe, sprawdzałem zapałką, zresztą panowie dobierająć śruby też to sprawdzali, co do lakieru to praktycznie jest wytarty w gniazdach na śruby, ale zjawisko dość niepokojące
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste? Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga. Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie...
Podałeś rozmiar opony i rozstaw śrub felgi, istotne są jeszcze ET felgi i średnica otworu centrującego. Siena ma rozstaw śrub 4x98. 4x100 da się założyć ale trzeba użyć specjalnych, tzw. pływających śrub. Seryjnie masz tam koła 14".
Po prostu posiadane przez Ciebie felgi nie pasują i tyle. Najlepsze co możesz zrobić, to sprzedać obecne koła i kupić odpowiednie. Sprawdź ale felgi na pewno różnią się parametrem ET (w skrócie odstawienie od piasty). Może i dystans by dał radę ale nie podajesz żadnych przypuszczalnych wymiarów (grubości takiego dystansu). Nie zapominaj, ze felga musi...
Byłem pewien że jest jeden standard, i zwykła felga pasuje do każdego samochodu a nie per marka. Oczywiście, że nie. Podstawowe wymiary felgi to jej średnica, szerokość, odsadzenie czyli ET, rozstaw i ilość otworów montażowych no i średnica otworu centrującego.
To ten wulkanizator zamiast głupiego uśmiechu powinien zaproponować zastosowanie [url=https://www.google.pl/#q=pier%C5%9B... centrujących . Historia motoryzacji zna pojazdy z felgami bez otworu centralnego np. PF 126p do roku 1983, dacia 1300, ZAZ tavria
ET 53 dla szerokości 6 cali. Szukaj raczej tylko OE, bo to będzie blisko zacisków hamulcowych i nieoryginalne mogło by się okazać że będą ocierać, no i pierścienie centrujące byś musiał dokładać.
+ pierścień centrujący no i opony 225/45 to od szerokości 6,0 więc trochę słaby zestaw
Witam, przepraszam za tak proste pytanie ale jestem poczatkujacy i nie bardzo wiem jak to sprawdzic, zauwazylem ostatnio fajne i tanie fegi do kupienia. Czy beda pasowac do mojego VW t5? Alufelgi 16': 7,5JX16H2 ET15 Rozstaw szpilek: 5X120 Otwór centrujący: 75 mm
Witam, jaki jest rozstaw śrub kół oraz średnica otworu centrującego w corsie z 1995roku, 3 drzwi. Mam do kupienia felgi wraz z oponami które jeździł w corsie z 2000roku i zastanawiam się czy będą pasować do mojej z 1995.
Witam wiem, że Passat B3 odpada nie pasują. Znalazłem takie na aukcji koleś miał na Astrze 92r. Oto link może miał ktoś do czynienia z takimi alusami. http://moto.allegro.pl/item571914031_fel... Dodano po 5 Rozstaw śrub po przekątnej 120mm z zewnątrz 92mm od wewnątrz średnica otworu centrującego 68mm.
Wstaw zdjęcie wnętrza jak to zamontowałeś. Stary się grzał bęben? Czy szczęki masz takie same szerokościowo jak stare? Bęben z tej strony co działa dobrze na tej stronie też ma takie problemy? Śruby centrującej jak nie dokręcisz to i tak śrudby od felg dociągną więć ogólnie zajmowanie się śruba centrująca nie ma sensu. Jak mocno się grzeje? Nie czuć...
Ja jestem kompletnie zielony i nie jestem w temacie więc wytłumaczcie mi co mogę zrbić bo bardzo chciałem aluski ale nie ma na ten rozstaw śrub ... Możesz jechać do firmy oponiarskiej która ma salon z felgami przy warsztacie i Ci dobiorą i zamontują odpowiednie felgi, w razie potrzeby założą tuleje centrujące i odpowiednie śruby...
Witam-chcę sobie sprezentować kołą 19 cali ,do Passat b5 200r. Parametry kół : 19 CALI + OPONY 7MM ZIMA 21R 5X112 ET45 8.5J Otwór centrujący: 72,6 LUB DOSTEPNE DYSTANSE Z 72.6 NA 57,1 Oznaczenie felg: 8.5JX19H2 ET45 Wiem,że średnica kół będzie kilka centymetrów większa- i oto mi chodzi,boję się tylko wielkości otworu centralnego----czy to będzie pasowac...
A jak sprawdzic czy sa kierunkowe? Jeśli masz bierznik taki sam jak był oryginalny to na oponie masz napisane LEFT lub RIGHT ewentualnie jest strzałka. Musisz sam się przyjrzeć jak gość będzie wywarzał koła, bo często oni mają to w D... i nic nie mówią, a gołym okiem można zobaczyć czy felga jest uszkodzona, następnie zakładamy opone i tez obserwujemy...
Generalnie zmiana ET w granicach 10.. do 20 nie powinna mieć większego znaczenia nie licząc oczywistych spraw mechanicznych (ocieranie o nadkole i ew. zacisk hamulca). Jak nie ma kolizji, to będzie OK. Co do otworu. Może w felgach być większy (dajesz wtedy pierścień centrujący kompensujący różnicę). Byle nie z tworzywa - lubią się stopić przy ostrzejszej...
Odrestaurowania? Czy sklekrania strucla do kupy? Proces restauracji jest de facto remontem kapitalnym. Za 8 tyś takowego remontu nie przeprowadzi żadna ,, firma,, nawet przy samodzielnej robociźnie nie starczy ci na koszty. Weźmy cokolwiek z brzegu opony z dętkami 400zł , rozebranie kół 160zł, zaplecenie centrowanie 160zł, łożyska 40zł, chromowane felg...
czy mogę zastosować pierścienie centrujące tzw. (dystanse)? Pierścienie centrujące to nie dystanse (dystanse powiększają rozstaw kół) Jeśli Fiat ma 56,6 to będziesz musiał przetaczać felgi.
Witam Szanownych forumowiczów mam do Was pytanie czy alufelgi o rozmiarze Rozstaw śrub 5x112 6,5Jx15 ET 35 Otwór centrujący 67 mm .Będą pasowały do mojego mieczysława 1999 rok 168 cdi mam felgi stalowe z oponami 195/50/15 Pozdrawiam i Proszę o odpowiedz
Witam serdecznie Posiadam Corolle e10 97 rok 2.0 diesel i mam pewien problem. A dokładnie tuż po wymianie felg ze stalowych na aluminiowe z sezonu zimowego na letni, auto cały czas ściąga na lewą stronę. Felgi zostały wyważone, dodatkowo zakupiłem pierścienie centrujące, ale podczas wymiany został wycięty odważnik z prawej półosi który urwał się z mocowania...
Odasadzeniem ET określa się odległość poziomą pomiędzy płaszczyzną montażu felgi do piasty, a płaszczyzną jej symetrii. Czyli mówiąc bardziej prosto im większe ET tym felga głębiej chowa ci się w nadkolu. Zaś im mniejsze ET tym bardziej wystaje z nadkola. Więc w twoim przypadku mniejsze odsadzenie będzie lepsze. Co do dystansów, środków centrujących...
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Producent nie przewidział rozmiaru opon 195/65/15 do Twojego modelu, ale powinna się zmieścić. Felga z opla jeśli ma taki sam rozstaw śrub, zbliżone ET do wymaganego i otwór centrujący ten sam lub większy to będzie pasować (większy otwór centrujący musisz pomniejszyć pierścieniem). Załóż i sprawdź.
Witam ponownie. Panowie ręce opadają bo nikt nie jest w stanie pomóc mi z tym problemem. - zmieniłem koła tył na przód, - przeczyściłem dokładnie miejsce styku felgi z piastą, - wyważyłem jeszcze raz koła, - dałem nowe pierścienie centrujące, - wymieniłem całe wahacze oraz sworznie wahaczy, - sprawdziłem poduchy amortyzatorów czy nie mają luzów i czy...
Miałem kiedyś samochód, w którym w żaden sposób nie udawało się wyważyć kół zwykłą wyważarką. Nie wiem dlaczego, ale dopiero wyważenie na samochodzie działało. No a w tym roku kupiłem używane ładne aluski, które jak się okazało nie nadaja się na zwykłą wyważarkę bo nie mają otworu centrującego na wylot. I znowu wyważanie na samochodzie. Więc jednak...
Autor tematu napisał, że nowe felgi 14 calowe będą miały szerokość 6" czyli opona 155 będzie zbyt wąska skoro fabryczna felga ma 4,5". Po drugie gdyby zastosować rozmiar 155/55-14 wysokość opon była by niższa nawet od fabrycznej. Dodano po 1 Kolego Manitou1983 może kolega zamontować opony 165/60-14, ale na własną odpowiedzialność bo będą wyższe od opon...
Brakuje nie tylko centrowania. Mysle jednak, ze do zbieznosci wystarczy (tolerancje sa dosc szerokie), jesli dokladnosc wykonania jest znosna. Przy niewielkiej komplikacji urzadzenia (montaz na feldze, regulacja wspolosiowosci i dodatkowe ekrany) mozna by zrobic cala geometrie. Troche szkoda... Tym bardziej, ze maja ambicje sprzedazy zawodowcom. Dla...
Witam, kupiłem felgi 5x112 do Mercedesa i wszystko się zgada oprócz tego, że felgi są na śruby M14 i moje M12 mają luz a wolałbym aby po skręceniu kola trzymała cała szpilka a nie tylko pierścień centrujący i docisk śrub. Szukam tulejek ktore "wypełnią" luz w owych otworach. z góry dzięki za wskazówki gdzie coś takiego kupię pozdrawiam
Witam, mam Alufelgi 20' od Insignii A i chciałbym założyć je do BMW F31, rozstaw śrub się zgadza, problem jest z otworem centrującym, w alufeldze jest mnieszy otwór niż pierścień w samochodzie, chciałem założyć dystans od insignii i powiększyć otwór (żeby nie kombinować ani z felgą ani z autem) ale wg moich obliczeń przy dystansie 20mm, opona będzie...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy felgi będą pasować do autka i czy nie będzie jakichś problemów z ich eksploatacją bądź innymi problemami np. z ocieraniem o coś itp. itd. Audi Q7 2007 3.0 TDI Quattro FELGI Japan Racing 38 - 19x9,5 ( czy 9,5' nie stwarza tutaj żadnych problemów ? ) ET 45 ( czy również odsadzenie będzie ok ? ) 5x130 ( Otwór centrujący...
Witam wszystkich mam problem z moim golfikiem już od ok roku drży mi kierownica(lata na boki 0,3 do ok1cm prawo lewo) od 80km/h wzwyż i przy lekkim hamowaniu przy różnych prędkościach, zrobiłem już wszystko co mi przyszło do głowy i mechanikom u których byłem. A do rzeczy, wymieniłem: -drążki kierownicze -końcówki drążków -maglownicę -gumy i sworznie...
W moim A4 B9 z 2018 roku mam obecnie felgi oryginalne 8 cali na 18 rozstaw 5 na 122 ET 40 i otwór centrujący 66.6. Na lato kupiłem komplet nowych opon i chcę do nich nabyć felgi by mieć komplet pełnych kół na lato. Rozmiar chciałbym taki jak obecnie oryginalnych. Szukam w internecie w przedziale od 2000 do 3000 złotych. Raczej chciałbym używane ale...
Jeśli chodzi o [url=http://www.oponeo.pl/felgi-aluminio... to koncerny samochodowe prawie we wszystkich modelach danej klasy i klas najbliższych z reguły stosują te same rozstawy śrób i otworów centrujących, np cały koncern VW stosował rozstaw na cztery śruby taki sam w VW, Seacie, Skodzie w prawie wszystkich modelach, podobnie wygląda sprawa w...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
http://obrazki.elektroda.pl/9342655900_1... Witam sprzedam a najlepiej zamienię komplet felg z oponami w dobrym stanie na jakieś alufelgi pasujące do peugeota 206 98r. z rozstawem 4x108 otwór centrujący 65 również z oponami minimum na jeden sezon Cena jaka mnie interesuje to 300 zł komplet Odbiór wyłącznie osobisty więcej informacji...
centrowanie cewki centrowanie wirnika centrowanie magnes
klimatyzacja eberspacher daniel wyciszanie schemat pompka spryskiwacza napięcie
manta opinie pralka samsung ecobubble
Configuring BL602 Magic Home Bulb for OpenBeken Exploring Irrigation Devices: OpenSprinkler, RainMachine, and More