Przez blachę aluminiową nie ma sensu przepuszczać zmiennego pola magnetycznego między sprzężonymi cewkami, gdyż zmienne pole magnetyczne przenikające przez aluminium wzbudzi w nim prądy wirowe (powstanie zwój zwarty). W ten sposób prawie cała dostarczona energia będzie się wytracała w aluminium, tak jak to się dzieje w lutownicy transformatorowej, gdzie...
Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Jak mam zrobić jeżeli w przedniej lampie mam tylko bezpiecznik.Co zrobić aby cewka ładowania ładowała akumulator?
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
Najprościej wsadzić dobry regulator i sprawdzić czy jest ładowanie. Jeżeli nie masz skąd wziąc to jest problem. Nie mam schematu MZ-ty, ale z reguły jest cewka, która ładuje akumulator i regulator pomiędzy nimi. Jeżeli cewka i kable są OK to dla mnie wygląda to na walnięty regulator.
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
Witam szanowne grono. Posiadam silnik Honda GX 160 i zamontowałem w nim rozrusznik elektryczny oraz cewkę ładowania akumulatora czyli tzw "electric starter kit" http://obrazki.elektroda.pl/8424743100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2847572000_1... W moim silniku wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4275824300_1...
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Zielona kostka będzie od czujnika położenia biegu. Biała to cewka zapłonowa, ładowanie akumulatora i światła, impulsator. Tych dwóch pozostałych nie poznaję. Ogólnie, to zdarzają się różnice w kolorystyce przewodów w chińskich sprzętach, więc należałoby odkręcić pokrywę magneta i sprawdzić fizycznie, co od czego jest.
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony. A to nie mierzyłem pod obciążeniem . Miałem zakres AC a po zatym regulator nie pokazuje spadku napiecia na diodzie miedzy fazą a wyjściem aku...
http://obrazki.elektroda.pl/3994414000_1... Tak to ma być podłączone, cewka to ładowanie akumulatora. Co jest w tym białym plastiku na kablu z cewki, dioda czy bezpiecznik?
Dynamo w piaście daje nieco ponad 3W 6V, no i gdy rower się zatrzyma żarówki gasną. Jakiś mały akumulator na 6V można nim jedynie podładowywać, gdy nie korzysta się ze świateł. Ale nikt takiego układu nie testował. Sądze że najlepsza i najprostsza opcja to akumulator 12V. Musiałbyś go ładować co jakiś czas... ale skoro nie odpowiada Ci ładowanie akumulatora......
Może krótkim impulsem z akumulatora na cewkę Zrób impuls z kondensatora, dużego ładowanego z aku guzikiem, będzie jednorazowy strzał o dość dużej amplitudzie. Dzięki kondensatorowi nie spalisz cewki jakbyś ją bezpośrednio podłączył pod aku.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
W starszych WSK 125 oryginalnie był prostownik selenowy. Najprościej wymienić go na diodę krzemową a jeszcze lepiej na diodę shottky. Jak zadziała to można usprawnić wstawiając mostek prostowniczy ale to już są drobne przeróbki. Ale to nie chodzi o cewkę, która ładuje akumulator. Zresztą jest tam wstawiony nowy "prostownik" z diody tak jak piszecie...
W instalacji 6V jest problem z ładowaniem. Przy włączonych światłach z akumulatora pobierany jest prąd do zasilania tylniej lampy i oświetlenia licznika. Cewka ładowania nie jest w stanie dostarczyć tyle prądu i akumulator jest wyładowywany. Akumulator jest ładowany jedynie przy zgaszonych światłach i jeżdzie na średnich obrotach silnika.
Simson S51 jest tak prosty, że zmieniasz cewkę ładowania, akumulator i masz 12V. Żadna przetwornica się nie nada.
Okazało się, że cewka ładująca się rozwaliła i dawała za duże ładowanie na akumulator, co za tym idzie, rozwaliło akumulator. Po wymianie cewki i akumulatora odpala normalnie.
Zastosuj rozwiązanie stosowane fabrycznie w VW caravelle (T4), tam był drugi akumulator campingowy, który był ładowany tylko podczas pracy silnika, + był podłączany do + akumulatora samochodu przez przekaźnik, którego cewka była wpięta do zacisku D+ alternatora
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Jedna cewka z pewnością służyła do ładowania akumulatora, ale do tego był jeszcze prostownik selenowy lub krzemowy. Cewka do ładowania akumulatora jest nawinięta grubszym drutem niż cewka do świateł (jeśli jest oddzielna) lub cewka zapłonowa (ta jest bardzo charakterystyczna gdyż jest zaizolowana, a pozostałe mają uzwojenia na wierzchu).
Witam, mam pytanie. Posiadam Hondę CBR 600RR z 2005 roku. Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe i po wymianie świec motor przestał ładować. Wymieniłem regulator napięcia, nową cewkę przy akumulatorze, ale motor dalej nie ładuje. Może pomożecie, co może być przyczyną usterki?
Cewka ładowania aku jest nawinięta i obliczona na napięcie 6V więc jest nawinięta nieco grubszym drutem niż cewka ładująca akumulator 12V przy próbie zamontowania akumulatora 12V przy cewkach z układem ładowania 6V praktycznie nie będziesz miał ładowania aku 12V
Wyjście D+ alterntora (kontrolka) zasila cewkę przekaźnika prądowego ~70-80A a ten po rozruchu ładuje dodatkowe aku.
Problem rozwiązany. Nowe połączenia i wtyczki. Sama instalacja była dobrze podłączona, w dwóch wtyczkach robiło się zwarcie. Podczas naprawy podłączyłem akumulator zamiast cewki świetlnej. Rozwiązanie chcę zostawić, tylko. Podłączyłem w miejsce cewki świateł akumulator, odłączyłem też ten przewód od regulatora. Na regulator napięcia idzie tylko cewka...
Cewka zapłonowa spalona
Witam chciałem zapytać jak zrobić w simku łądowanie akumulatora. Wiem ,że z silnika wychodzą 4 kable, 3 plusy i 1 minus. Z czego jedna cewka ma ładowac akumulator, 2 od stopu a 3 zapłon. Więc poczym poznać króra cewka jest od czego i jak zrobić od tej jednej ładowanie akumulatora tak by go nie zepsuć. Oczywiście 12v Prosze o odpowiedzi.
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Musi być instalacja ładowania i zapłonu z wyłącznikiem. Czyli zewnętrzny akumulator, regulator napięcia i cewka. Żadne CDI nie da się tam bezpośrednio zastosować.
Ale chciałbym tą cewkę świetlną podpiąć pod ładowanie akumulatora a światła dać z niego.
Widzę, że nikt się nie pali do odpowiedzi :D Dowiedziałem się już, że mają być 4 cewki do świateł o grubości drutu 0,85 mmm i ok 120 zwojów na cewkę oraz ładowanie akumulatora przez dwie cewki: jedna o grubości drutu 0,85 mm/120 zwojów i druga 0,55/220 zw. Czy ktoś ma wiedzę, jak powinny być połączone poszczególne cewki? Z góry dziękuję.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Ale to chyba nie to bo nowa też wychodzi na to , że nowa cewka jest uwalona na czarnym , ale nie może być.
Szarpanie linką to objaw przestawionego zapłonu, możliwe że podczas koszenia nóż trafił na kamień lub korzeń. Trzeba zdjąć koło zamachowe i sprawdzić czy nie został uszkodzony lub ścięty klin. Druga cewka to pewnie ładowanie akumulatora, piszesz że kosiarka ma elektryczny rozrusznik.
Witam, mam BMW e 39 z 2002r. Auto ma kluczyk z pilotem centralnego zamka . Zasilane to jest akumulatorkiem VL2020 , który ładowany jest podczas jazdy ze stacyjki. Chciał bym się dowiedzieć czy da się w jakiś prosty sposób w warunkach domowych emulować ładowanie stacyjki, chciałbym naładować pilota ponieważ stacyjka przestała go ładować. Nie jestem elektronikiem...
A co tu opisywać ;-) Cewka L1 ładuje akumulator poprzez diodę D2. Jak wiadomo spadek napięcia na tej diodzie wynosi ok 0.7V i jest przeciwnie skierowany do kierunku przewodzenia diody LED1, która w tym wypadku oczywiście nie świeci. Po wyłączeniu silnika prąd zaczyna płynąć w obwodzie +12V AKU LED1 R1 L1. Powodując świecenie LED1. Elementy C1 i R2 służą...
Zapomniałem Zamknąć , Uszkodzona Była cewka
Na stykach czy na cewce? 23V wystarczy, jeśli cewka 24V. Musi kliknąć.
Chyba będziesz musiał przezwoić cewkę odpowiedzialną za ładowanie akumulatora, aby była bardziej wydajna. W "elektroniku" kup gotowy mostek prostowniczy za ok.5 złotych (np. 25 A lub 50 A), podłącz właściwie i będziesz zadowolony z ładowania akumulatora.
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Rozumiem. To szukać problemu przy cewkach? Ładowanie akumulatorów mam 28 więc jest ok ale będę sprawdzał błędy co jakiś czas. Czy kuleje to nie zauważyłem właśnie chodzi ładnie..
To piszczy cewka którą sam zaznaczyłeś. Da się ją zalać odpowiednim lakierem albo klejem.
Witam. Pozycja "ON" powinna chyba mieć połączenie IG-BAT. Dlaczego ma być połączenie IG - BAT. Przecież IG, to wyłączanie silnika, przez zwarcie tego przewodu do masy. Popatrz, dokładnie, na schemat. BAT łączy się jedynie z ST, tylko do rozruchu. Tak, jak napisał kolega kkknc właściwie to powinno być już tam ładowanie z obu silników. Chyba że cewka...
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Podstawa prawidłowego funkcjonowania to świece, przewody i ew. cewka. Może zacznij od świec i przewodów bo pewnie nie były dawno wymieniane. Co do odpalania to do sprawdzenia akumulator i jego ładowanie
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Jest 7-dem cewek prądowych i jedna wys. napięcia. Z tych siedmiu wychodzą dwa kable, pomarańczowy i żółty, czarno czerwony- cewka wys. napięcia; niebiesko-biały +zielono-biały - od impulsatora.. Jak sprawdzić sprawność cewek ładujących akumulator - prądowych. Silnik już pali ale ładowania brak.
Może banalne ale szczere,przyczyn może być wiele od stycznika w stacyjce przez instalację,cewkę na rozruszniku...ładowanie akumulatora(co się w tych seikusiach zdarza).Potrzeba więcej danych.Czy kiedy nie chce zapalić przygasają kontrolki po przekręceniu kluczyka w pozycję start itd itp.Polecam warsztat(dobry)
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Nie lepiej zrobić tak że prostownik załącza się gdy jest poprawnie podłączony do akumulatora? Przekaźnik rozłącza jeden z przewodów. Cewka przekaźnika podłączona w szereg z diodą prostownicza i podłączony do przewodów wyjściowych. Tylko poprawne podłączenie pozwoli na ładowanie. W przypadku zwarcia przekaźnik się rozłączy. Przynajmniej u mnie tak się...
Na mój gust wyrażasz się nieprecyzyjnie i stąd brak podpowiedzi. O jakim odzysku energii piszesz? Chyba chodzi o pozyskanie prądu dla akumulatorów? Ale na innym forum napisałeś, że w tym silniku jest cewka do ładowania akumulatora. Więc jak jest w rzeczywistości i do czego chcesz zmierzać? Jakoś nie wyobrażam sobie odzysku energii z silnika na jachcie....
A gdybym zamiast 10Ω opornika zastosował głośnik o rezystancji 8Ω(Można tak?). Nie można. Cewka to nie rezystor. Pozatym w głośniku nie ma rezystancji, tylko jest impedancja.
Pytanie czy 3cia cewka ma koniec uzwojenia jako przewód czy ma połączenie z masą. Jeśli ma połączenie z masą to mostek prostowniczy średnio nadaje się do takiej cewki. Odłącz mostek, weź żarówkę jakąś żarówkę z dwoma przewodami. Odpal. Jeden przewód z żarówki do masy, drugi do któregoś przewodu z tejże cewki. Jeśli zaświeci to albo prostownik jednopołówkowy...
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
Witam, mam taki problem. Wymieniałem ostatnio cewkę ładowania w Simsonie skuterze sr50 instalacji 6V. I mam taki problem, obydwa przewody z tej cewki są podłączone do mostka prostowniczego (greca) i wychodzą 2 kable plus i minus na akumulator. Jak sprawdzam miernikiem już prąd stały, który wychodzi z tego mostka prostowniczego na akumulator to wykazuje...
Są to cewki masowe. Czytałem że nie da się połączyć ich równolegle ponieważ wystąpi przesunięcie fazowe. Czy mam rację? Masz rację. A co gdy ten prąd wyprostuje i ustabilizuje? Gdy się wyprostuje to będzie można połączyć, co prawda w układzie w którym jedna z końcówek kazdej cewki jest umasiona wchodzą w grę prostowniki jednopołówkowe (z pojedynczą...
https://obrazki.elektroda.pl/9702143300_... Mam rozpiskę tej kostki jeśli pomoże Miałem teraz taki incydent że poszedł prąd jak bym stacyjkę odpalił a tego nie zrobiłem i spaliło mi cewkę gaszenia
Rzeczywiście. Więc pozostaje na próbe wstawić między plus akumulatora a cewkę od świateł 1 diodę. Minus akumulatora do masy. Jeżeli ładowanie będzie niewystarczające to - przeróbka cewki - trzeba wyprowadzić na zewnątrz silnika końcówkę cewki iącą teraz do masy. Ale to już jest trochę zabawy. Pozdr
A ładowanie będzie ??
Ze schematu wynika, że są dwie cewki ładowania. Jeden koniec uzwojenia "idzie" na masę drugi wychodzi na (~) prostownika. Sprawdź napięcia jakie na nich masz. jeśli nie ma zmiennego to tą uszkodzone cewki. Sprawdź bezpiecznik przed akumulatorem. Sprawdź cewkę oświetleniową pod obciążeniem (6V / 25W)
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Jak już to zostawić oryginalne ładowanie akumulatora. Na postojówki LEDowe, stop i sygnał wystarczy. Na światła dać prostownik połówkowy, kondensator i przetwornicę. Jakby brakowało prądu na światła, odłączyć cewkę oświetleniową od masy, dać dodatkowy przewód, podłączyć tą cewkę do niego i dać mostek prostowniczy, kondensator i przetwornicę. Kondensator...
Witam Jakie napięcie powinna dawać cewka ładująca akumulator w silniku Briggs Zdiecie cewki poniżej
Nie posiadam co prawda szczoteczki elektrycznej Philipsa ale wymieniałem akumulatorki w szczoteczce Brauna i wydaję mi się że zamknięcie obudowy jest takie same. Wygląda to tak za pomocą ładowarki należy przekręcić dolną część obudowy szczoteczki w lewo o około 90 stopni i wtedy pierścień odskoczy i pozwoli na wysunięcie całego mechanizmu wraz akumulatorkami...
Ok, cewki są w porządku, ale zastanawiam się ciągle jeśli wepne akumulator w całą instalacje do przewodów do tego przeznaczonych ( + i masa) czy akumulator będzie już ładowany i czy nie trzeba czegoś gdzieś podłączyć jeszcze ( może w lampie z tym prostownikiem coś trzeba zrobić, nie wiem...)Bo na tym schemacie, to cewka ładowania idzie do prostownika,...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Tego napięcia nie można zmierzyć miernikiem uniwersalnym,tylko oscyloskopem.Wartość skuteczna napięcia na 4 cewkach od 10-15V w zależności od obrotów,prąd od 8-10A.Myślę że pewnie najlepiej byłoby przewinąć całą prądnicę i biorąc za wzór 5 uzwojenie,stworzyć 3 oddzielne uzwojenia nie połączone z masą i 3 regulatory do ładowania ,oraz połączyć je szeregowo...
Witam, jeśli chodzi o cewki świetlne spróbuj zamienić miejscami końcówki jednej z cewek albo odwróć cewkę jeśli to możliwe, co do ładowania to zamiast mostka wystarczy jedna dioda wpięta pomiędzy cewką a akumulatorem.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
ło matko!:D.Przecież rozmawiamy o układzie zapłonowym , więc co mnie obchodzi Cewka ładowania Akumulatora. Cewka butelkowa nie znajduje się pod bakiem , ponieważ ten konkretny przypadek dotyczy skuterka :D . Cewka ładowania układu zapłonowego , normalnie wg dokumentacji powinna dać 40 V przy 300-400 obr/min.Prędkość ta to normalne kopnięcie.przy prędkości...
Nie wiem czy sobie robisz żarty, czy naprawdę, po przeczytaniu tych wszystkich postów, dalej nie wiesz do czego ona służy. Jeżeli kosisz niezbyt często, to i tak cewka nie naładuje Ci akumulatora. Będziesz musiał go doładowywać, więc szkoda kasy na nową cewkę, lepiej ładować go prostownikiem. Chyba już wszystko zostało powiedziane, temat zamykam.
Takie rozwiązanie z przekaźnikiem było stosowane w VW multivanie do ładowania dodatkowego akumulatora zasilającego min oświetlenie kabiny, webasto etc. Cewka przekaźnika pomiędzy D+ alternatora i masę, styki pomiędzy + akumulatora podstawowego i dodatkowego (przez bezpiecznik)
Który rok produkcji i jaka wersja wyposażenia? Wygląda mi na starszą wersję z instalacją 6V. Tak na wstępie przewód czerwono-żółty nie powinien być podłączony bezpośrednio do stacyjki - on służy do ładowania akumulatora, w instalacji 6V powinien tam być podłączony przewód czerwono-biały (cewka oświetlenia).
W moim motorku jest akumulator i służyu on jedeynie do kierunkowskazów, poświetlania tarczy licznika i klaksona, akumulator w żaden sposub nie jest połączony z układem zapłonowym ma tylko swoją cewkę ładowania. No i załuzmy że chce sprawdzić czy mój akumulator jest ładowany to czy gdy go odłącze od kabli to na tych kablach będzie jakieś napięcie??????...
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Bez akumulatora stop nie będzie świecił. Cewka od ładowania daje zbyt mały prąd, aby ta żarówka mogła świecić (12V/21W), tym bardziej że ta cewka jest przeznaczona do ładowania akumulatora 6V o małej pojemności, a ty chcesz by ci zaświeciła żarówka 12V o poborze prądu prawie 2A.
dokładnie tak.chce z cewki świetlnej ładować akumulator,ale nie wiem jaką diode zastosować i jak ją podłączyć.motocykl to yamaha dt 80lc.jest jeszcze jeden problem cewka jest jedna ale wychodzą z niej dwa kable +,to tak jakby miała na rdzeniu dwa zwoje ,czyżby jeden kabel to z cewki świetlnej,a drugi z ładowania?prosze o pomoc czy jak jeden puszcze...
Witam, w oprawie oświetlenia awaryjnego Infinity II szukam nazwy zaginionego elementu lub coś zamiennego, podobnego. Na załączniku zaznaczyłem na czerwono miejsce tego elementu, na druku to oznaczenie L2, pewnie jakaś cewka lub dławik. Oprawa bez tego elementu sygnalizuje błąd ładowania, oświetlenia. W module jest zastosowany akumulator LiFeP04 6.4V,...
Auto prawie ogarnięte. Nie działający Manual w astronicu to problem z modulatorem na skrzyni, nie wiem co dokładnie ale po podmiance na drugi wszystko gra. Retarder miał popsutą cewkę ładowania akumulatora, pin w cewce się uwalił , dopiero niedawno zaczęło wywalać błąd na kompie. A co do słabego doładowania to jak to kolega powiedział "myszy zjadły...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Sprawdź pierw cewke, prostownik i rygler. Jeżeli jest wszystko sprawne to będzie ładować bez problemu. Jeśli chcesz koniecznie przerobić ładowanie to musisz przewinąc cewkę. Acha sprawdź też akumulator bo jak ma zwarcie to i alternatorem z jelcza bo nie naładujesz:)
Ładowane będą aku 12V 1,2Ah. Dla rodzaju i wielkości ładowanych akumulatorów, prąd płynący przez cewkę przekaźnika niema znaczenia, ważna jest maksymalna obciążalność prądowa styku, który na schemacie znajduje się przed dodatnim biegunem akumulatora, jest to styk NC (normalnie zamknięty). Z tym ograniczeniem prądu cewki, chodzi oto, gdy zastosujesz...
ja tam przerabiałem troche cewki, zapłonową wywaliłem i nawinąłem na nowo, dałem ją na światła a 2 cewki świetlne rozmieszczone pod kątem 120* (6 magnesów na kole magnesowym) wraz z cewką ładowania która nie jest pod specjalnym kątem bedą ładować akumulator, cewki świetlne z uwagi na ich rozmieszczenie połączyłem równolegle i dalej na mostek, cewka...
A więc tak odnośnie schematu- cewka wysokiego napięcia może być wyprowadzona na mase, jeżeli stosujesz moduł zapłonu elektronicznego- ale tylko wtedy. Następną rzeczą, która mi się nie podoba jest czerwony kabel(4 cewki oświetleniowe) podłączone na tym samym zacisku z plusem akumulatora, a co najgorsze z przerywaczem- nie ma takiej możliwości. Proponowałbym...
Dzień Dobry Proszę o informację jak odbywa się ładowanie akumulatora w kosiarkach (traktorkach) Mastercut model.11/81 (13AB452D659 rok 99) silnik Brigs&stratton 11HP? Otóż, na forum znalazłem już informację, że nie ma tam regulatora jedynie dioda. Znalazłem też schemat (jak w załączniku)- dioda jest na czerwonym przewodzie wychodzącym "z silnika" A...
http://obrazki.elektroda.net/73_11934106... Chciałbym zaprezentować konstrukcję jednogodzinnej ładowarki przystosowanej do ładowania akumulatorków NiMH oraz NiCd 1,2V o rozmiarach HR6/AA i HR03/AAA. Ładowarka posiada dwa oddzielne kanały, dzięki którym możemy ładować jednocześnie dwa różne akumulatorki lub po niewielkich przeróbkach cztery...
Sprawdź ładowanie, na próbę zasil bezpośrednio z akumulatora cewkę.
Wystarczy zrobić, jak na schemacie. Ładowanie drugiego akumulatora pojawi się po uruchomieniu silnika. Można też (by uniknąć problemów z ładowaniem) podpiąć cewkę przekaźnika pod wyjście włącznika świateł mijania/drogowych (nie przełącznika mijania/drogowe). I jest to lepsze rozwiązanie.
Tak, to jest ładowanie bezprzewodowe. W podstawce jest przetwornica i cewka nadawcza. W szczoteczce jest cewka odbiorcza, prostownik i układ ładowarki. Tu masz zdjęcia ze środka: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Ha, ha, teraz patrzę na zdjęcie motocykiela i widzę, że to konstrukcja nie przystosowana do jazdy po drogach. Zatem tak, jak napisał przedmówca. Pytanie, jak będzie wyglądała jazda. Jeżeli akumulator wystarczy na pojedyncze, sporadyczne jazdy i po każdej będzie ładowany, to sprawa banalna. Jeżeli natomiast akumulator ma mieć ładowanie i być używany...
Posiadam motorower Ogar 205 i chce wprowadzić pewne zmiany w tym jakże ubogim układzie elektrycznym. Chcę zamontować akumulator 6V 11Ah i zrobić do niego ładowanie. Ponieważ jestem zielony w tych sprawach nie jestem pewny czy 2 cewki bez masowe które mają po 3V i 10W są wstanie ładować akumulator który będzie zasilał cewkę zapłonową , przednią i tylną...
podpiąć ładować akumulator cewka ładować cewka simson cewka ładować
oporność kabel antenowy junkers cerapur podłączyć sterownik sterujacy samsung
lodówka whirlpool zelmer odkurzacz aquawelt
Ursus C-4011 – skaczące ciśnienie oleju 1-10 bar, przyczyny i diagnostyka Śruba regulacyjna H w gaźniku Zama – wygląd, profil, lokalizacja, klucz serwisowy