Drut który jest przylutowany do rdzenia cewki odłącz aby nie masował i przylutuj do niego przewód. Do tego przewodu podłącz jedną z końcówek mostka. Drugą kńcówkę mostka podłącz do cewki gdzie masz najwyzsze napięcie . Wyjścia mostka do aku. ale wtedy ulegnie komplikacji cała instalacja -jak świat światem ,minus instalacji ma byc na masie pojazdu jak...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Jeden fakt zaprzecza drugiemu. Tanie mierniki mogą mieć problem z pomiarem napięcia zmiennego o częstotliwościach większych niż 50 Hz.
Mam pytanie. Nie chcę zakładać nowego tematu. Ile cewka ładowania simsona 6v ma zwoi, jaka jest grubość drutu i ile jest metrów tego drutu? Z góry dziękuje :)
Masz źle podłączoną instalację elektryczną. Światło stop winno być zasilane z cewki ładowania.
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł.
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
patrząc na cewkę to zacisk 59a jest odczepem
Czy to możlowe żeby problem leżał w tym że mam cewkę masową? Tak to jest problem. Cewka ładowania/stopu nie ma mieć połączenia z masą!!! Do masy łączy się "minus" prostownika".
A jaka masz instalacje?? Jak 12 V to mozesz wzmocnic ladowanie cewka zaplonowa, To czasem dziala.
Załączam Ci dodatkowe ilustracje, porównujące z oryginalnymi przykładami wykonań (Twój Simson z lewej strony), pomocne w identyfikacji niefabrycznych przeróbek: http://obrazki.elektroda.pl/9333432600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9099401300_1... Dodatkowe informacje obrazujące oryginalne podzespoły instalacji elektrycznej...
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
W tych opryskiwaczach padają cewki i niestety nie idzie już ich nigdzie dostać ale idzie go uratować montujesz cewkę ładowania od simsona platynki ona ma takie blaszki odpilowujesz je ona wtedy taka waska jest jeden otwór w tej tarczce wiercisz nowy i pasuje i podlaczasz ja pod przerywacz kondensator dajesz od malucha z tym kabelkiem dajesz go na zewnątrz...
Kupiłem cewkę na 12v
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania. Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.
Simson S51 jest tak prosty, że zmieniasz cewkę ładowania, akumulator i masz 12V. Żadna przetwornica się nie nada.
Tylko problem z regulatorem od simsona jest tego typu że cewka w simsonie do ładowania aku, świateł stopu i kierunków ma 2 kable i nie mam masy i jest jedna a w romecie są 2 owszem w simsonie jest 2 cewka do świateł ale ona jest do przedniego reflektora a cewka z simsona nie podpasuje do rometa po drobnej przeróbce??
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Bo ktoś zapomniał dorysować "ziemi". Cewka ładowania bezmasowa 6V występowała tylko w DUO.
A jak nie wkładasz bezpiecznika od ładowania?? :) W Simsonie były różne układy ładowania, jaki masz u siebie?? Cewka pod magnetem od ładowania - ta z dwoma wyprowadzeniami ma jeden koniec uzwojenia połączony z masą - statora? Masz układ ładowania oparty na mostku prostowniczym i Elbie?
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
witam próbowałem kiedyś zrobić ładowanie w simsonie dałem cewkę od ładowania przez mostek prostowniczy i bezpośrednio do akumulatora niestety nie było nawet mowy o tym aby napięcie ładowania przekroczyło 14 V prądnica w simsonie jest na tyle mało wydajna że regulator nie był potrzebny. pozdrawiam
Witam. Mam Simsona s51 elektronik z 1983r . Jest w nim brak ładowania akumulatora. Aku jest nowy 100% sprawny. Szukając pomocy w internecie osoby które miały z tym problem opisywały części które nazywają się Elba i mostek gertza ja w swoim simsonie czegoś takiego nie mam. U mnie jest moduł zapłonowy na moje oko niczego tam nie brakuje nie ma żadnych...
No OK. A czy odpali tylko na czerwono białym? Może poprzedniemu właścicielowi padła cewka zapłonowa to podłączył pod ładowania :D
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Cewka wytwarza zmienne napięcie
Witam, proszę o dokładną instrukcję jak podłączyć ładowanie w simsonie s51, Ładowanie 6V na platynkach oczywiście. założoną mam nową cewkę i od niej idzie kabel i to wszystko, i teraz co trzeba dalej zrobić...
Dzięki za odp. ale mam taki problem, Simson akurat przechodzi generalny remont i mam zapłon na zewnątrz, cewka ładowania nie była podłączona i jak mam to rozszyfrowa, jakie ma wyprowadzenia? Ma jedno na światło tylne a drugie na ładowanie. Pozdrawiam!
liczba cewek się zgadza, moduł mam. Kwestia z elbą była taka, że nie wiedziałem co było nie sprawne a okazała się cewka ładowania. Więc mogę wykorzystać ELBĘ, reg do świateł. Nie wiesz może jaką moc generuje ten zapłon? Jak wrócę ze szkoły narysuje schemat jak myślę podłączyć sprawdzając czy cewka ładowania jest bez masowa czy nie
Witam Jest to ELEKTRONIK. Schematy były na ELCE. Sprawdź diodę,cewkę ładowania-i czy koleś nie zamienił kabelków?.
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Nie musisz jeździć na pełnym gazie prądnica już przy około 1000 obrotów powinna dawać odpowiednie napięcie, oraz prąd ładowania. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone (cewka ładowania pod magnetem, regulator, lub problem z instalacją)
Przerywacz kierunkowskazów jest zintegrowany z regulatorem ładowanie nie działa, pół żarówek spalonych, akk nie ma i zmieniam tylko cewkę ładowanie, a reflektora na razie nie
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
Witam, mam problem z ładowaniem w Simson sr50, przerobiony na elektronik, mianowicie plus akumulatora zetknął się z masą i od tego czasu nie ma ładowania, podejrzewam mostek prostowniczy "elbe", i cewkę ładująca z statora, może ktoś miał kiedyś taki problem?
Takie coś ci wykombinowałem właśnie :-) http://obrazki.elektroda.net/33_11760545... Kontrolka gaśnie kiedy cewka zaczyna wytwarzać napięcie.
Witam może wie ktoś z forum jak sprawdzić taką cewkę co znajduję się na iskrowniku chodzi mi o cewki iskrownika pradnicy takie jak są w Simsonie. Podejrzewam własnie że cewka od świateł stop i ładowania akumulatora jest uszkodzona. Objaw jest taki że jak wcisnę hamulec obojętnie przód czy tył to coś tak kwiczy w iskrowniku tam własnie. A może to wina...
Witam simson pali mi prawy bezpiecznik i niema ładowania cewka dobra zaraz po wstawienii bezpiecznika go pali a jak założe większy to się grzeje sprawdzałem całą instalacje po schemacie wszystko jest dobrze instalacja to 6v electronic
Witam, mam problem w Simsonie ze zbyt słabo świecącą przednią lampą. Na wolnych obrotach praktycznie nie widać a z tyłu przeciwnie na wysokich obrotach świeci bardzo jasno a jest podłączona pod ten sam przewód doprowadzajacy prąd co i do przedniej. Żarówka jest 6v. W innych simsonach świeci bardzo dobrze podejrzewam, że to może być cewka świateł, ponieważ...
Od zawsze tak masz? Prawdopodobnie masz połączone z 1 cewki od świateł, stop należałoby podpiąć z cewki ładowania.
Witam wszystkich mam zamiar zmienić instalację na 12V w simsonie teraz mam 6V czy jak wymieniam cewkę od ładowania aku na 12V muszę wymieniać od świata przedniego na 12V i od zapłonu czy mogą zostać 6V co trzeba jeszcze wymienić żeby wszystko grało:?:
Możesz ją zostawić ale nie ma to sensu skoro i tak już trafiła do krainy krzemu, akumulatora ci nie przeładuję nie masz się co martwić, cewka twornika ma małą wydajność i spory opór to i maksymalny prąd nie duży, problemem może być słabe ładowanie skoro wcześniej miałeś 6 V a teraz aku 12 ! może się okazać że będziesz zmuszony zmienić tą cewkę, na próbę...
Z tego co kojarzę simson ma osobno cewki na światła a akumulator, kierunkowskazy,sygnał dźwiękowy. Będzie działał najtańszy najprostszy 1,2. Z osobnym sensem nie ma potrzeby bo jest ryzyko kiedy się wypnie lub przerwie pójdzie maksymalne napięcie na aku. Bardziej już bym 3 albo ten ostatni co pokazałeś był włożył tylko ten ori mostek musisz pominąć...
https://obrazki.elektroda.pl/8603926300_... Jeżeli pali bezpiecznik na zgaszonym znaczy że robisz zwarcie. Możliwe że podajesz napięcie z aku na cewkę.
Mam problem z ładowaniem. Sprawdziłem cewkę żarówką i świeci bardzo dobrze. Instalację mam na prostowniku diodowym bez Elby. Dodam jeszcze, że kierunkowskazy świeca tylko na zapalonym silniku. Co to może być?
A może cewka ładowania - ta co zasila też stop jest nie dokręcona do podstawy statora :?: - ja tak miałem
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Mam coś dla was wszystkich Witam a czy on będzie działał w Simsonie sr50 mam ładowanie 6v a cewkę pod iskrę 12v http://obrazki.elektroda.net/2_121456542...
Witam, mam problem z ładowaniem do simson s51 12V. kupiłem go niedawno i chyba poprzedni właściciel coś w nim nieźle nakombinował . Nie ma ładowania akumulatora - w przewód od cewki odpowiadającej za ładowanie wpięty szeregowo jest układ trzech diód zlutowanych końcami( po 2A każda i podpięte pod + akumulatora, sprawdzałem żarówką prąd przed diodami...
A próbowałeś na odpalonym silniku wypiąć z instalacji przewody od tej nowej cewki i pozostawić je luźne? zmieni się coś wtedy ze świeceniem przedniej lampy? Jaki masz układ ładowania aku? na popularnym w simsonie "prostowniku" czy na mostku graetza i elbie(ja mam nawet na samym mostku bez elby xD) ?? zwróciłeś uwagę czy cewka do ładowania miała podłączony...
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
wszystkie żarówki itp są na 12v. Modyfikacje czyli nowa cewka ładowania plus elba plus prostownik? Mam jeszcze jedno pytanie a czy nie występowały simsony 12V bez elby tylko z mostkiem graeza. bo w sprzedaży są mostki na 12V i na 6V. Na dodatek cewka masowa czyli 6v posiada przylutowany przewód do rdzenia. Moja nie ma żadnego przewodu miedzianego przylutowanego...
- cewka ładowania ma oba bieguny wyprowadzone Nie, wyprowadzenia są dwa ale to nie jest początek i koniec tylko odczep
Problemem regulatorów równoległych jest niestety ich ekstremalne obciążenie w momencie, gdy cewka albo żarówka się przepali. Cewka lub żarówka stanowią solidny bocznik dla takiego regulatora. Można zmodyfikować regulator równoległy w stronę bardziej "aktywnego", ale to komplikuje całą ideę...
Musi być. Kosztuje grosze Bez niego Elba może być uszkodzona. Nie koniecznie zależy jaką ma cewkę ładowania: dwa przewody wtedy mostek, jeden przewód wtedy bez mostka wprost do Elby
Rozumiem, że chcesz zaadaptować popularny regulator napięcia ze skutera? w skuterze cewka (szeregowo połączone słupki) jeden koniec mają podłączony do masy. Potem wyprowadzony jest odczep (1 przewód) po 5 słupkach i wyprowadzony jest koniec drutu po 6 słupku (2 przewód). A dlaczego nie chcesz oryginalnego układu ładowania z Simsona? ELBA jest już nie...
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
panowie kiedyś juz pisałem że mi cewka siadła od ładowania. Dzisiaj kupiłem nową i po podłączeniu też nie ma ładowania :( o co tu chodzi ?? pomóżcie !!!
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Witam otóż mam pewien problem kupiłem sobie nowy zapłon do simsona sek w tym że stary cewkę od ładowania mial masowaną a ten nie czy ktos wie jak to podlczyc. Tu daje zdj zapłonu i schematu według którego podłączoną mam instalacje. A i prostownik mam na 5kabli a nie na 4 jak na schemacie
To nie moduł zapłonowy! To dławikowy układ ładowania. Zielono-czerwony kabel do bezpiecznika połączonego z cewką ładowania a czerwony przez bezpiecznik do akumulatora
Cześć! pomyliłeś okablowanie, z tego co pamiętam w simsonie jest iskra bezpośrednio z jednej cewki, druga cewka jest od świateł a trzecia od ładowania akumulatora(kierunki, klakson, stop) to idzie na prostownik i akumulator, podejżewałbym prostownik bo to było awaryjne ale światła to idą bezpośrednio z cewki, chyba że coś było kombinowane z instalacją
Przecież simson ma trzy cewki 1-do świateł mogła by zostać 2-do ładowania akumlatora i światła stop kierunkowskazy klakson postojówki też by mogła zostać 3-zapłon wystarczyło by wymieniać na 12 wolt Dodam że to jest simson s51 na platynkach a cewka pod bakiem mogla by zostać dobrze mówie???? moim zdaniem jestc to kwestia wymiany jednej cewki bo mam...
To albo przerwa w instalacji albo cewka padnięta w magnecie
Ale chciałbym tą cewkę świetlną podpiąć pod ładowanie akumulatora a światła dać z niego.
Cewki ładowania i świateł to pryszcz. Najgorzej jest z cewką zapłonową. Nie liczyłem zwoi bo nie było jak. Siedział tam cieniutki drut 0,12mm i sklejony lakierem. Cewka nawinięta była prawie do pełna i został ślad na karkasie do którego miejsca był drut i chcę nawinąć mniej więcej do tego samego miejsca. Z moich niedokładnych obliczeń wychodzi ok 7000zw....
witam, mam Simsona wersja z mostkiem prostowniczym ale bez ELBY na 6V, i mam bardzo niskie ładowanie, praktycznie zerowe. kupiłem nowa cewka ładowania 2 przewodowa i nowy mostek prostowniczy, ale niestety nic to nie dało. I tu moja prośba, powiedzcie jakie muszę wykonać pomiary, może wiecie co to może być, jeżeli mam coś przemierzyć dla zdiagnozowania...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
jedna proźba, NIE PROŚCIE O SCHEMAT pisząc jaki macie model simsona, to nic nie da podajcie co macie mianowicie jaki iskrownik, cewka ładowania z masą czy bez, jakie moduły, jaki prostownik, to jest ważne nie wiesz jak to sprawdzić to zobacz tu, napisałem wszystko dokładnie i nawet masz tu poprawne schematy http://hubdc.prv.acx.pl/simaki/start.php...
Witam .Mam kilka pytań odnośnie prądnicy 45W w Simson Awo. układ zapłonowy został został przebudowany na bateryjny . Założona została cewka zapłonowa butelkowa 6V .Układ zasila akumulator 6V 11AH .Regulator ładowania jest od MZ typ RP-15t. Wydaje mi się że problem tkwi w słabej prądnicy która ma 45W .Napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach jest...
Daruj sobie te przetwornice. Coś za coś. Nawet jakbyś uzyskał wyższe napięcie to kosztem większego prądu. A simson ma ograniczone możliwości jeśli chodzi o ładowanie. Kiedyś miałem instalacje 6V w swoim simie ale stwierdziłem że 12V daje większe możliwości i oszczędza problemów takich jak twój- (nie)dostępność żarówek 6V. Przeróbka na 12V w sumie droga...
Dobra. Powiem tak. prosto i bez zbędnych kabli przełączników itp.. chce wiedzieć jak mogę pod cewkę podłączyć akumulator co mam kupić podłączyć i jechać...
Zgadzam się z Tobą, ale zależało mi na jak najtańszym doprowadzeniu motorka do dobrego stanu (co już dawno okazało się złym pomysłem), a że większość elementów była już z 6 V wersji instalacji, więc chciałem już dociągnąć to do końca w tym systemie. Na razie wykręciłem ponownie stator i wymienię przewody, bo są dosyć sztywne, być może, jak wcześniej...
Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia. Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego...
A czy moduł zapłonowy występuje w kilku wersjach ?bo na allegro widzę tylko coś co si nazywa moduł ładowanie i kierunkowskazów. Przypuszczam że ni o to chodzi, i czy w takim razie ten moduł ładowania też muszę mieć ? Bo z tym magnetem wychodzi że mam 6v więc cewka wysokiego napięcia powinna podejść od charciny, chyba że simson elektronic ma jakąś inną....
Wiem, że większość nowych części do simka nadaje się na półkę, ale akurat nowy przerywacz jest z mza, tak samo kondensatory. Znajomi mi podpowiadają, że może cewka ma jakieś przebicie. Jest to możliwe żeby tak było? Można to jakoś sprawdzić? Kondensatory sprawdzałem poprzez podłączenie do gniazdka. Po chwili ładowania strzelają w momencie zetnięcia...
nie wiem czy tam nie idą dwie cewki na światła (gdzieś jest taki patent) jak masz schemat to sprawdź a wtedy to prosta sprawa jedna cewka zapłon druga światła i trzecia ładowanie tak jak np. w simsonie
Witam mam pewne problemy z elektryka w simsonie i nie wiem od czego zacząć. Elektrykę cała kładłem jakiś rok temu ale Simson i tak nie jeździł, gry go naprawiłem zabrałem się za elektrykę i problemy są następujące. 1: Simson nie odpala na pozycji 1 na stacyjce ja 2 bez zarzutu, gdy odpalę na 2 i przełączę na 1 Simson przerywa jak by gubił. Iskrę. 2:...
Witam w simku brak ładowania . Instalacja mniej więcej jak na schemacie http://www.a-k-f.de/moser/s51-1c_d.pdf (te same elementy )połączeń wszystkich jeszcze nie sprawdziłem a nie wiadomo kto tam już wcześniej grzebał . Wiem tyle że na ESB-1 na zaciskach 59a 59b jest napięcie (cewka ok ) na 59ab brak napięcia na ELBA 49 jest napięcie z aku . Pytanie...
Cewka od świateł stop ma odczep na ładowanie, puścić przez diodę do akumulatora i styknie
Ładowanie jest z cewki i jak podłącze pod kabel od cewki ładowania żarówkę to świeci lux na niskich obrotach
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego nie wychodziło. Później wywaliłem świecę i prosto...
Witam wie ktoś jak przerobić w simsonie instalacje żeby kierunkowskazy i klaskon działały bez akumulatora tylko z cewek. Próbowałem podłączyć dwie żarówki od kierunków pod cewkę ładowania i świeciły jasno ale jak dam gazu to jest za duże napięcie a jak podłącze na oryginalnym regulatorze to znowu za ciemno świeci instalacja 6v elektronik. Myślałem też...
Zmierzyłem pojedynczo napięcie z kabli cewki ładowania ze zmasowaniem minusa dodatkowo obciążając żarówką 12V 21W. Okazalo się że z przewodu szaro- czerwonego wychodzi napięcie 6v na wolnych obrotach a po przygazowaniu do 13Va z przewodu czerwono- żółtego 3V po przygazowaniu do 7V. Napięcie na cewce świetlnej wynosi 6V a po przygazowaniu do 13V. pytanie...
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
Witam chciałem zapytać jak zrobić w simku łądowanie akumulatora. Wiem ,że z silnika wychodzą 4 kable, 3 plusy i 1 minus. Z czego jedna cewka ma ładowac akumulator, 2 od stopu a 3 zapłon. Więc poczym poznać króra cewka jest od czego i jak zrobić od tej jednej ładowanie akumulatora tak by go nie zepsuć. Oczywiście 12v Prosze o odpowiedzi.
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
a nowszych modelach do ładowania potrzebmna była cewka prostownik i regulator napięcia- ELBA no i akumulator, i ja potrzebuje jakis układ zamiast tej elby, bo nowa kosztuje 50zł a szkoda mi już kasy. Oto schemat ładowania jekiego chce zrobic. Brakuje mi tylko tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/42_11723451...
Jeżeli napięcie maksymalne jest 110V a dałeś diody na 100V to dziwisz się, że padły? Tylko się cieszyć, że tylko dwie. Musisz wymienić wszystkie diody na minimum 200V. Nie zmienia to faktu, że regulacji napięcia końcowego ładowania nadal nie masz.
Mam oryginalny układ ładowania 6V ale przerabiam instalację na 12V, więc oryginał sie nie nadaje. Owszem można przerobić oryginalny układ ale te układy posiadają elementy których nie można nigdzie dostać i w razie awarii trzeba kupić nowy a one lubią się psuć a nowy kosztuje 60 zł. Zamieszczam schemat oryginału: http://obrazki.elektroda.net/100_1206540...
simson instalacji cewka ładowania simson ładowania ładowania simson
ekspres delonghi alarmy kolumna kruger corsa przyspieszaniu
pilarka stołowa pilarka stołowa silnik
Nierówna praca pompki w ekspresie Siemens EQ.6 - przyczyny i rozwiązania Dolna taca A3 do Panasonic Workio DP-1520P - montaż i konfiguracja