Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
Rezystor r12 na wejściu zasilania z cewki alternatora. Czyli chodzi o układ rezystor r12 dojdę d6 i tyrystor scr2 ? Dioda zapewne jest na 5v Ale nie mogę znaleźć co to za tyrystor oznaczony kodem 09 cb Dodano po 2
Po kilku kolejnych godzinach spędzonych na tym projekcie, po dłuższym hamowaniu, przełącznik cewek pierwotnych alternatora jest gotowy i mam nadzieję, że podtrzyma przełączanie ON / OFF tego obciążenia indukcyjnego: Dodany kondensator zapewnia łagodniejszy start i wolniejsze wyłączanie. Sterownik ten jest gotowy na napięcia zasilania wyższe niż jego...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na chwile do 6A kiedy uruchamia sie pompa paliwa a następnie...
przewody ktore ida od cewek iod diod obojetnie jak skrecisz.Natomiast moze byc problem z tulejka za lozyskiem od kola pasowego. Tulejka ta nie powinna obracac sie na walku gdyz przenosi wzbudzanie.Sprawdz czy dobrze podloczyles kable zewnetrzne Dodano po 32 Witam.Kable ktore ida od cewek do diod mozesz polaczyc obojetnie jak.Moze byc problem z tulejka...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Ja tu nie kombinuję z mocą. Sam pisałeś poprzednio że myślisz o wstawieniu drugiego alternatora. "myślałem nawet o wstawieniu 2 alternatora 100A ." Alternator to w rzeczywistości prądnica 3 fazowa. Diody (te duże to mostek 3 fazowy) prostują ten prąd 3 fazowy i na wyjściu w ten sposób jest napięcie stałe. Jak je wyciągniesz to co wtedy? Pomyśl. W alternatorze...
Ja chciałem włożyć do WSK'i 125, instalacje 6V. Ledy do tylego światła, niebieska na postojowe, jedna do predkosciomierza, do migaczy i kontrolek, ale niewiem jak zrobić ładowanie. W mojej wiesi, jest zapłon tak jak w WFM (to jest oryginał) i są dwie cewki świetlne, jak bede miał AQ to zrobie se bateryjny, i założe 3 świetlna która daje 6V bedzie do...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Witam. Ostatnio wymieniałem w alternatorze (Fiat Cinquecento 704ccm) łożyska, szczotki oraz mostek prostowniczy z diodami. Zaciekawił mnie jeden element, który jest montowany do alternatora i podłączany do mostka. W żadnym innym cieniasie tego nie widziałem, dodatkowo podobny element jest podpięty pod cewkę. Fiacik jest po dziadku, ale auto miało jeszcze...
Przepraszam,ze tak długo nie udzielałem się na tym forum ale niestety nie miałem czasu za bardzo. Alternator wyciągnąłem a guwienko zwane regulatorem napięcia (czyli tam gdzie są szczotki i sygnał D+) zostało wymienione na nowe firmy MAGNERELLI. Pozostało jeszcze mi wymienić rozrusznik ponieważ niestety po męczeniu go rozsypały się w nim szczotki oraz...
LEDy jeśli chcesz podłączyć pod napięcie przemienne, to muszą być zabezpieczone przed napięciem wstecznym. Zapomnij o światłach zasilanych z akumulatora w Simsonie. Jeśli masz elektronika, to nie "wzmocnisz" alternatora, w platyniarzu da się zainstalować dwie cewki świetlne połączone równolegle - ale wtedy potrzebujesz innego regulatora napięcia i światła...
Przeczytaj mój post i poprzedni autora, ale ze zrozumieniem ! Jak powiedziałem, że na każdą cewkę trzeba dać diody , to stwierdził, że lepiej mostek za każdą cewką Jak dasz mostek to będziesz miał zwykłe jednofazowe rozwiązanie.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza się pod to i ładowanie poprzez prostownik - i obrotomierz....
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Witam szanownych forumowiczów, Mam problem z moim Fiatem Brava 1.2 16v z klimatyzacją. Na początku opisze problem: Podczas stania w korku zauważyłem że czasie dodawania gazu światła świecą jaśniej, tak samo deska rozdzielcza. Samochód zaczął się dusić na wolnych obrotach. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki, jakimś cudem dojechałem do mieszkania. Niestety...
U mnie nie podgrzewa świec podczas jazdy, napewno bo już jakis czas ładowanie było liche i padłby akku. Grzeją po włączeniu zapłonu przez około 7-10 sekundach (najpierw gaśnie lampka a po chwili grzanie) w czasie jazdy nie dogrzewał. Najbardziej pasowało by podłaczyć jakiś sprzęt tak abym nie musiał kombinować. No i pozostał jeszcze ten 4 przewód (sa...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Hehe, no widzisz, najpierw trzeba bylo zrobic rozeznanie, a potem projekt wybrac:) Ewentualnie mozecie zrobic warsztaty na parkingu :) A tak serio -zakladajac ze projekt ukladu jest OK i ze tak jak mi sie wydaje jest podlaczany miedzy cewke a przerywacz , to poradzilbym tak (nie dajac gwarancji ze bedzie wszystko OK, ale sadze ze powinno).: cewka jest...
możesz odpalić auto ale z odpiętym D+ będzie problem ze wzbudzeniem alternatora tzn altek wtedy potrzebuje dużych obrotów żeby zaczął ładować (obserwując np lampkę ośw wnętrza myślę że zauważysz moment wzrostu napięcia w inst) a jak już załapie to będzie ładował Właśnie dlatego ta sytuacja jest dla mnie problematyczna, że prąd nie płynie jakiś extra...
Ten mostek, bodaj fr6073 rozrysowałem sobie dokładnie - uzwojenia i odprowadzenia diod. Nie muszę załączać rysunku, bo wszystko jest typowo, nie są pomieszane uzwojenia. Stojan ma sześć wyprowadzeń, poi 2 na każdą cewkę. Łączą się szeregowo (w trójkąt) w mostku. Z każdego połączenia wychodzą diody na + i -. Sześć sztuk. Wirniki wymieniałem owszem, ale...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Diody wzbudzenia masz na 100% widoczne nawet na zdjęciu które zamieściłeś. Widać typowy pierścień wokoło gniazda łożyska do którego podłączony jest przewód czerwony. Diody ukrywają się pod przewodem od diod plusowych. Plecionkami od diod głównych bym się nie przejmował, a bardziej połączeniami diod z cewką stojanu, czyli te 3 skorodowane nakrętki. Rozkręć,...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia, łożyska, sprzegło) i właśnie po tej naprawie zaczęło...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Instalacja jest mało obciążona, dokładniej podczas pracy silnika prąd z akumulatora pobierają właściwie tylko kontrolka rezerwy paliwa, wskaźniki poziomu paliwa i temperatury oraz cewka wytwarzająca iskrę, czasami załączy się też wentylator chłodnicy po osiągnięciu odpowiedniej temperatury tak więc instalacja nie jest mocno obciążona. Po dołączeniu...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Witam. Jestem w trakcie przerobienia Router Sport 50s 50cc 4T. Zamontowałem LEDy zamiast żarówek z włóknem/żarnikiem i w końcu coś widać przed skuterem. Lep problem pojawił się na niskich obrotach bo prądnica bezpośrednio z cewek na żarówki daje napięcie które przerywa i z diody robi się stroboskop. Zakupiłem stator 12 cewek 3 fazowy do kompletu regulator...
Przekaźnikiem steruje przewód łączący regulator 19 i cewkę alternatora 3 fazowego wyzwalanego kołem magnesowym. Taki schemat znalazłem podobnym sprzęcie i to działa . Instalacja na 12V, pod obciążeniem napięcia nie przekraczają25V użyte przekaźniki są na 12V a w instalacji nie ma kondensatora... Więc jak to działa ?
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
mam problem z alternatorem objaw jest taki ze po przekrosczeniu 4000 tys obrotów znika ładowanie i zapala sie kontrolka diody są dobre regulator podstawiłem i nic sie niezmieniło cewki stojana niemaja zwarcia do masy natomiast niejestem pewien co do zwarcia miedzyzwojowego czy wówczas beda takie objawy ?
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
Może lut odpadł od lutowanego elementu np.blaszki- wygląda że ok, a tu się ruszy i nie styka. Może przy diodach, w regulatorze? Zgaduje. Ja miałem tak z przekaźnikiem ( cewka i to było na zasilaniu jej zaraz przy nóżce )od wnętrza (wycieraczki, dmuchawa itd... Po prostu lut odpadł ale ogólnie był tam gdzie powinien ale czasem nie stykał). Jeszcze z...
W 100% submariner popieram, zresztą taką dyskusję z xdave'm mam już za sobą, tyle że na innym forum. Bardzo chętnie przyłączę się do grona wyważaczy otwartych drzwi, tyle że, jak wspomniałem, nie jestem elektronicznym orłem, musiał bym was więc czasem poprosić o poprowadzenie z rączkę. Jeśli oferta pomocy jest nadal aktualna skontaktuję się przez privę....
Regulator składa sie z zespołem cewek i styków przełączanych. Wymieniłem alternator na nowy bo w starym padły diody, i nadal napięcie waha sie w granicach 11,8 do 12, 4V co jest grane...
Samochodowy regulator napięcia reguluje w alternatorze lub prądnicy (w starszych samochodach ) prąd wzbudzenia, dzięki temu uzyskujemy stabilne napięcie w instalacji pokładowej, to rozwiązanie nie jest możliwe do realizacji. Jeśli jest podłączony akumulator w instalacji, to napięcie musi być w miarę stabilne i wynosić ok. 14V w szerokim zakresie zmian...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Jeżeli to schemat Twojego traktorka, to jest tak jak przypuszczałem. W oryginalnym alternatorze były dwa obwody, jeden do lądowania drugi to oświetlenie. Nie ma tam żadnego regulatora, jest tylko jedna dioda, na kablu od uzwojenia ładowania. Pozostaje Ci zakup oryginalnego uzwojenia, ewentualnie podłączenie tego co masz, do ładowania, a światła zasilić...
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Temat do zamknięcia dziękuje za pomoc... sprawca kłopotu okazał się alternator, gdy się unieruchomiło silnik i odczekało trochę czasu pobór prądu wzrastał o 0.01A gdzieś na 5 sekund i tak aż do 4.11A i nie zawsze. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu pobór wynosił już tylko 0.43 a potem spadał do 0.09A. Wystarczyło uruchomić zapłon z dwa...
To jest zamontowane w maszynie, po odpaleniu na wolnych dioda świeci, po przekroczeniu 1000 obrotów gaśnie i już się nie zapala, ale jak używam maszyny (rozdzielacze hydrauliczne z cewkami elektromagnetycznymi) to po jakimś czasie rozładowuje akumulatory. Po zgaszeniu już nie odpali. Stojan wizualnie wygląda na dobry, multimetr pokazuje przejście, ale...
I przyczyna leży gdzie indziej. Przepustnica, cewka lub świece. Żadna z tych części nie może być powodem opisanych przez Ciebie problemów. Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych...
czy ta tulejka znajdująca się w środku uzwojenia wzbudzania powinna być luźna czy przymocowana do osi ? Tuleja wchodzi luźno ale dociągając nakrętkę od koła pasowego, zaciska się ona na wirniku na sztywno. Wymontuj regulator, załączaj ręcznie zasilanie na cewkę wzbudzenia i sprawdź czy alternator ładuje, jakie są napięcia na zacisku "+" i diodach wzbudzenia?
Ze schematów wynika że rzeczywiście pierwsza do sprawdzenia jest dioda zenera bo to ona ustala górny próg ładowania. Poza tym należy sprawdzić bezpiecznik, nie tylko jego przejście (czy jest sprawny), ale i poprawny kontakt w gnieździe... Jeśli to nie pomoże to niestety regulator na stół i symulacja pracy cewek (prąd przemienny) poprzez zmianę wartości...
Raz że trzeba przezwoić - więcej zwojów w cewce, za to cieńszym drutem, dwa trzeba wymienić diody w mostku - bo te raczej nie zdzierżą napięcia 60V, a trzy skonstruować zupełnie inny regulator napięcia - musi kontrolować napięcie po mostku, jednocześnie zasilać wirnik napięciem 12V. Jak już chcesz kombinować, to kup sobie używany chiński agregat prądotwórczy,...
Wykorzystać regulator alternatora od każdego chińskiego motorka, posiadającego 12 woltową instalacje i zasilanie świateł głównych z akumulatora NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając...
Namierzyłem problem, okazało się ze jedno z doprowadzeń uzwojenia (są trzy) było urwane, nie było styku. Teraz jest tak, wchodzę do auta, odpalam i kontrolka ładowania świeci się mocno, po odpaleniu silnika i dodaniu gazu przygasa, ale troszeńkę się jeszcze świeci, nie gaśnie całkowicie, Nie wiem teraz czy jest to uszkodzenie którejś z diod czy szczotki...
witam nie wiem czy pomogę i czy czegoś nie poplątałem ,ale wydaje mi się że dioda podłączona z pin 11 ,miała za zadanie podtrzymać przekaźnik po włączeniu zapłonu, bo coś miał gość pogięte w alternatorze. jak sam stwierdziłeś na cewce jest 3v, to za mało żeby ją przytrzymać w pracy przy załączonym przekaźniku , a za dużo przy rozłączonym, musisz tylko...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
Witam, Mam następujący problem. Podłączyłem zestaw głośnomówiący Parrot MKI9200 między radio, a fabryczny wzmacniacz. Z uwagi na brak line in w radiu zastosowałem podłączenie przez przekaźniki - zestaw głośnomówiący w przypadku połączenia wyjściem (radio mute) załącza przekaźniki i przełącza sygnał audio oraz masę audio ponieważ jak masa była na stale...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
SIEMACIE NIE MAM MOŻE PROBLEMU BEZPOŚREDNIO Z ZAPŁONEM ALE Z ŁADOWANIEM W MOIM MALUSZKU Z 1990 ROKU WYMIENIŁEM JUŻ CEWKĘ APARAT ZAPŁONOWY REGULATOR NAPIĘCIA DIODY W ALTERNATORKU SZCZOTKI TEŻ W ALTERNATORKU I MUJ PROBLEM SIE POWTAŻA .TO ZNACZY JEŻELI WŁOĄCZE ŚWIATŁA TO ZACZYNA ĆMIĆ KĄTROLKA ŁADOWANIA W MOMĘCIE DODANIA GAZU NA WOLNYCH OBROTACH JEST OKI.PROBLEM...
witaj ! miałem też kiedyś taki problem i okazało się że nie była wina alternatora czy słabego dokręcenia klem akumulatora a cewki elektrozaworów W momencie wyłączenia cewek na skutek indukcyjności powstawoło napięcie o wartości szczytowej 160 volt na oscyloskopie wychodziła igła .wystarczy podłączyć do każdegej cewki elektrozaworu równolegle diodę odwrotnie...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Dzięki wielkie kolego za pomoc trefny okazał się regulator. Pojechałem do okolicznego sklepu motoryzacyjnego i kupiłem elektroniczny odpowiednik regulatora elektromechanicznego stosowanego w dużych fiatach i ciągnikach C330 za całe 19zł (regulator do mojego samochodu używany kosztuje 180zł). Regulator był stosowany w obwodach z 9 diodami w alternatorze,...
Alternator jest 3 fazowy , a w motorowerze raczej masz kilka oddzielnych cewek i wystarczy 1 duza dioda do 1 cewki
Witaj.Nie napisales ktory rok tego Poldusia.Ale przypuscmy ze nie jest to model Plus tylko zwykly na wtrysku.Od strony pasazera pod pulka jest komputer.Obok komputera sa 4 bezpieczniki z ktorych 3 tez sa zasilane bezposrednio z akumulatora.Jest to wtryskiwacz,cewka zaplonowa,styk 30 przekaznika pompki paliwa,pozatym jest tez zasilany z nich komputer...
Witam !! A ja widzę takie rozwiązanie: Akumulator dodatkowy podpięty do akumulatora głównego przez styki przekaźnika, cewka przekaźnika zasilana z instalacji za stacyjką. Żeby uniknąć dużego prądu przekaźnika w trakcie rozruchu można by zrobić niewielki układ wykrywający zgaśnięcie kontrolki alternatora, w większości pojazdów z alternatora wychodzi...
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
Problemem PVI jest nie tylko ich cena ale przede wszystkim niska wydajność prądowa, co w przypadku MOSFETA dużej mocy jest bardzo ważne. No tak właśnie te prądy śmiesznie małe się wydają w tych PVI. Pewnie w jakiś przełącznikach nie pracujących z dużymi częstotliwościami jakoś uzyskują potrzebne prądy załączania mosfetów. Przerabiałem też już przypadki,...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
I te 2 zarówki 35W świecą jednocześnie? Takiej mocy żarówki były fabrycznie? Obawiam się ze dla typowego cinskiego magneta 75W obciążenia światłami to będzie zbyt wiele, z reguły jest jedna żarówka 35W a i tak bilans energetyczny jest "na styk". No tak. I zauważyłem też, że plastiki reflektorów lekko już pożółkły. Pewnie od ciągłej jazdy na światłach....
Trafo załączane na samopodtrzymaniu, w szereg z samopodtrzymaniem styk przekaźnika, cewka tego przekaźnika przez diodę zenera ( trzeba dobrać cewka np na 6 V zener 9-12-15V) JAk silnik zaskoczy, alternator ruszy to jego napięcie przez zenera wysteruje przekaźnik a on przerwie podtrzymanie zasilania trafa. Jeśli dobrze zrozumiałem intencje autora. Pozdr....
Jeśli jeździsz na światłach, to zapomnij o akumulatorze. Dawno, dawno temu kiedy byłem młody, piękny i bogaty to miałem ci ja ogara 200 (z silnikiem Java 50). Założyłem sobie do niego kierunkowskazy i lampę STOP. Światła główne zostawiłem bez zmian zasilane prądem zmiennym. Wtedy na światłach się jeździło tylko w nocy, więc za dnia światła nie były...
Całkiem fajny pomysł i bardzo oryginalny. Jak zawsze jest jedno ale: co jeśli alternator przestanie działać a będziesz jechał w nocy, lub jeśli popsuje się regulator napięcia i będzie 12,5 lub w ogóle bez doładowywania? Ewentualnie jeśli uszkodzą się jakoś tranzystory... Problem można prosto rozwiązać dodając równolegle z układem przełącznik, który...
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
:arrow: tzok Jak wstawić te diody i kondensator w moim przypadku? To jest bardzo uproszczony schemacik. Nie wiem czy ten tranzystor, który narysowałeś mam dać za tym który już mam, czy ten jeden wystarczy? Emiter to wyjście, nie zaznaczyłem. A co do sprawdzenia regulatora, to + z zasilacza podłączam w miejsce podłączenia cewki alternatora, a minus przez...
Witam Mam pewien problem z podłączeniem wyjść z uC. Schemat wygląda mniej więcej tak jak poniżej. Pominąłem elementy nieistotne w tym momencie(kondensatory). Muszę podłączyć wyjścia uC do żarówek(kontrolki samochodowe ok 1,2W każda)(na schemacie jako diody, bo żarówek nie znalazłem)tak jak jest to pokazane na schemacie czyli żarówki muszą być sterowane...
W tych silnikach układy zapłonowe, to całkowicie oddzielne obwody. Cewki alternatora ładują tylko akumulator, nic więcej. Akumulator, zasila tylko rozrusznik. Prostowniki, to pojedyncze diody. Najprostszy sposób połączenia, to ten, który narysowałem - co z tego wyniknie?
czyli tak na prawdę po rozpoczęciu pracy alternatora? Wepnij sie przekaźnikiem w przewód kontrolki , szeregowo na cewkę przekaźnika 6 diod. Jaki samochód napisz.
Witam. Pacjent to Renault Laguna 1.8 16v z 2004. Auto pewnego dnia stanęło i juz nie zapaliło. Po naładowaniu akumulatora i założeniu paska osprzętu rozrusznik kręci, ale nie odpala. Diagnostyka nie wykazala żadnych błędów silnika, jedynie błąd skrzyni biegów: P0700 i P0600. Silnik czysty. Skrzynia automatyczna. Silnik podczas kręcenia ma według testera...
Alternator zasila poprzez diody pomocnicze cewkę przekaźnika, inaczej mówiąc jak zacznie ładować, to na niebieskim kablu pojawia się +14V i załącza go (pompę)
A jak jest podłączony alternator (ile ma diod, ile cewek, jak połączone)?
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi. Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P 1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów. 2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6 3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy. 4....
Najprawdopodobniej nadpaliły się styki włączające prądnicę do instalacji, gdy osiągnie właściwe napięcie. Ja ten problem w maluchu (z prądnicą) ominąłem w ten sposób, że równolegle do tych styków wpiąłem 2 diody 10A (takie miałem) na radiatorze. Efekt tego był taki, że prądnica zaczęła się zachowywać prawie jak alternator. Przejeździłem z tym regulatorem...