Podmień cewkę zapłonową.
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie żadnej elektroniki? to po prostu 2 uzwojenia pierwotne tam są sterowane z kompa? to bym sobie taką założył do Astry F zamiast tej od boku z kablami które wiecznie przebijają ;)
Po odłączeniu cewki nie wybija bezpiecznika, winna cewka?
Wymieńcie cewkę
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
Kluczowanie cewki pozostaje .
Egr,cewka w wiekszosci przypadkow
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
22 Ohm - taką zmierzyłem.
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Nie padła Ci czasem cewka sprężarki?
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
Witam , ja kupiłem cewkę w sklepie internetowym- bodajże autokluczyki. Oporność 26,5 Oma przed wlutowaniem. Działa jak należy. Wcześniej kupiłem na alle... Też miała być do astry h . Oporność 96 omów- nie zadziałała
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Stawiam na cewkę.
Czyli sprawdzić cewkę?
Pochwal się co było przyczyną problemu
sprawdzić impuls z halla i na cewkę
P0300 to właśnie losowe wypadanie zapłonów na wielu cylindrach , jeśli chcesz podmieniać części to pierwsze co , to podmień cewkę.
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Cewka w Astrze H jest bardzo delikatna i jeśłi nie pilnujesz świec to ją bardzo szybko zamordujesz. Pomaga zmniejszenie przerwy na świecy o ile cewka jest słaba. Kiedy wymieniałeś świece tylko szczerze?
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
mialem kiedys to samo ale u mnie byl walniety "tranzystor" to cos pod cewka.
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
cewka z Astry F będzie pasować (na każdym większym złomie napewno będzie), ale nigdy nie spotkałem się żeby ta cewka umarła...
Aparat czy cewka WN?
Przewody wysokiego napięcia wymieniłeś ? Przewody wysokiego napięcia w astrze H 1.4 ????????? tam nie ma przewodów bo jest DIS czyli cewka zespolona ....
Po zdjęciu cewki.
Witam na 99 % cewka tez w swojej astrze g wymienialem.Sproboj przylozyc cos metalowego jak wlaczysz klime to elegtromagnes powinien przyciagnac .Jak chcesz to moge jutro zmierzyc opor tej cewki ale wydaje mi sie ze ona albo dziala albo nie.
Nie. Ta nowa nie jest w ogóle do Opla tylko do jakiegoś Daewoo.
Może i słabo ale przyciąga całą powierzchnią a nie szpic wkrętaka, lepiej by było zmierzyć pobór prądu przez cewkę.
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
witam, MARIANO, sam sobie odpowiedziales to jest wina cewki zaplonowej, pozdrawiam Zdzislaw
Wadliwa była cewka zapłonowa - po wymianie lata bez problemu, aż do dziś :) Cewka zapłonowa od NGK została zakupiona za około 500 PLN.
Moze byc kocówka X16SZ bo były do 97 i pasowało by to bo kolega odczytywał kodami błędów. Ale sprawdził bym dokładnie iskre. (cewka)
Aparat zapłonowy "kręci" w Odróżniasz aparat zapłonowy od rozrusznika? Pasowało by sprawdzić jeszcze połączenia elektryczne , aparat-moduł-cewka.
Moduł znajduje się pod cewką.
Ej nie. Raczej zanika zasilanie cewki.
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
zobaczyć czy jest cewka na stacyjce, albo metodą świstaka
Skoro strzela z wydechu to może być też uszkodzona cewka zapłonowa.
Obok halla najczęstszą przyczyną jest moduł. Dodano po 1 Chociaż zdarzało się że uszkodzona była cewka.
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
moduł, pod cewka
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Jest to x16sz, ma cewkę dis.
Moduł ma wpływ i częściej pada jak sama cewka.
sprawdz cewkę zapłonową
Odłącz wydech. Podmień cewkę zapłonową.
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
2-masa 3- plus po zapł. 4-wejście sygnału ze sterownika 1- wyjście na cewkę WN.
Ale pewności nie ma to może być moduł też czy raczej na tą cewkę stawiać ?
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
Kolego co do odpalania i gaśnięcia w mojej z tym problemem była cewka zapłonowa.
To sprawdź omomierzem cewkę na ciągłość.
Jak dzieje się to na obu paliwach to wina leży w prądzie, przewody, cewka.
I jeszcze przekaźnik na prawym słupku, mogła się spalić cewka
czujnik halla lub moduł zapłonowy pod cewką zapłonową lub sama cewka.
Tak też ja kleiłem bo cała się ruszała i jest tam cewka:)
Witam prawdopodobnie przemiennik magnetyczny na wale korbowym lub cewka WN.
Była padnięta cewka zapłonowa. Po zmianie na nową wszystko ok.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Ma ten model computerek czy tylko trnzystorowy uklad zaplonowy.To cos pod cewka zaplonowa.
Problemów może być wiele, stacyjka, sterownik silnika, cewka, moduł
Data pierwszej rejestracji 2001 rok.Jest to Astra Classic one były robione do 2002 roku.Oznaczenia nie znam jest to 1.6 8v na jednopunktowym wtrysku.Nie ma rozdzielacza tylko cewkę dwubiegunową.
Znajoma miała podobne objawy w astrze H, silnik klekotał jak diesel, wydech czasami jakby lekko strzelał (słyszalne tylko na zewnątrz auta), a winna okazała się cewka.
Cewka, świece w jakiej kondycji?
Cewka ok?
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
Witam! Kolego ja mam silnik X14XE i miałem takie same objawy,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Sprawdź oporność cewki. Jeśli jest prawidłowa to masz problem z regulacją sprzęgła. Jeśli brak oporności wymień cewkę.
Witajcie Szukam rozpiski pinów cewki do astry g 1.8 x18xe z góry dzięki za pomoc.
sprawdź cewkę zaplonową
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Nie pomogło myślisz kolego ze to cewka jest do wymiany ?
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
świece ok cisnienie na listwie ok check zie zapala ale gdy zapochod zapali to gasnie. moze cewka ??
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... podobny problem do twojego, ale ja stawiam na cewkę
Ten silnik ma wciskanego mapa bezposrednio w kolektor, tak, wszystko jest drozne, od mapa nie ma bledow. Tak samo nie ma kabli zaplonoych, jest odrazu cewka.
po podaniu napięcia 12V na sprężarke w dalszym ciągu cisza nic nie iskrzy Teraz trzeba użyć miernika i sprawdzić cewkę.
Najprawdopodobniej cewka WN do wymiany,wyczyszczenie EGR i Silniczka nie zaszkodzi, jeśli nie pomoże to podmień cewkę WN.
Cewka zapłonowa ?
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Padła mi cewka w Astrze F. Problem mam taki jakiej Firmy kupić nową.Miałem orginał firmy Delco-Remy.Zastanawiam się czy moge kupić Boscha. Moze jakieś inne propozycje.:?:
Dziękuję za pomoc problem rozwiązany. Ceweczka nadaje się na śmieciowisko lub do regeneracji.. Pozdrawiam
Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Wymieniłem cewkę. Oryginalna miała ok. 10om(może być uszkodzona), ja zastosowałem cewkę z astry 1,4 która miała 1,2om i tu kolejne pytanie : Jaką powinna mieć oporność cewka w zapłonie motronic m1.5 (gdzie nie ma osobnego modułu)?
Uszkodzona cewka elektrozaworu
Jaki silnik ? Jaka pojemność ? Rocznik ? Uszkodzone mogą być przewody WN jeśli są bądź uszkodzona cewka zapłonowa.
A sama cewka.? To że jest iskra na świecy (bezpośrednio z cewki) to znaczy tyle co nic.Trzeba sprawdzić jak daleko "skacze" min 1 cm. Więc albo słaba cewka,paluch ,lub jakimś cudem nie obraca się aparat.
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową
silnik astry pasuje astry głośniki astry usterki astry
aparat zacina telefon zestaw naprawczy pompa regulator niskie napięcie ładowania
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Chrobotanie silnika w pralce Samsung EcoBubble - przyczyny i rozwiązania Podłączenie czujnika Halla w Saeco Incanto