http://www.as-pl.com/u/TS22E8
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Kabelek na rozruszniku jest?(ten cieńszy) Jak będzie startował rozrusznik to reszta w "cudowny" sposób wróci do normy :D W skodzie masa przekaźnika odciążającego jest podawana poprzez cewkę automatu rozrusznika.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
Może być kostka stacyjki - brak 50 na rozrusznik, Brak przejscia od stacyjki na cewkę automatu rozrusznika. Co ma wspólnego dendix,gdy milczy cewka automatu?
Cewka automatu rozrusznika pobiera znaczny prąd,to normalne.Jeżeli słychać automat rozrusznika ,to jedynie pozostaje sprawdzenie przejścia na głównych stykach automatu.Może być że na głównych stykach nie ma przejścia,to łatwo sprawdzić kontrolką z żarówki.Jeżeli napięcie dochodzi na gruby styk i przechodzi do rozrusznika, to sprawdź czy gruby przewód...
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Wymień cewkę, automat rozrusznika.
Szczotki na rozruszniku lub stacyjka ( nie łączy 50 -tka). Spróbuj na krótko uruchomić - podaj 12V bezpośrednio na cewkę automaty rozrusznika.
na 70% cewka rozrusznika ("automat")
rozrusznik wraz z cewka itd A co ma cewka(automat rozrusznika?) z rozrusznikiem do niemożności odpalenia na pych bo nie rozumiem??? Przecież na pych odpalisz nawet z wyjętym rozrusznikiem.
Nie podajesz lub nie sprawdziłeś: czy po podaniu napięcia na cewkę automatu rozrusznik kręci ? Jeżeli tak , to szukaj nowej kostki / a nie całej stacyjki/ stacyjki.
Przyczyny szukał bym w samym rozruszniku a konkretniej w automacie rozrusznika (cewka) Jesli jest gorąca - bo się nagrzała od silnika - przestaje pracować W środku cewki jest czpień , który zwiera wewnątrz styki i zapodaje napięcie na wirnik Jesli ten czpień będzie brudny- skorodowany (syfilis w środku cewki) to przy zimnym silniku będzie działał ale...
Kostka stacyjki włączona na "rozruch" podaje 12V na cewkę automatu!!! Zwiera - zwarcie - zwieracz; kojarzysz?
Man TGM automat, problem z odpaleniem, po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik. Bębenek stacyjki wymieniony na nowy. Rozrusznik ok po podaniu napięcia na cewkę zapala.
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Dlatego ,że nie masz innych błędów , poza tym opisanym. Jeżeli wykluczasz kostkę stacyjki , to sprawdź czego brakuje ; zasilania na cewkę , na ECU , na pompę paliwa. Co to znaczy: następne kręceniu już cewka nie podaje napięcia i na wtyczce też jest brak sygnału - napisz to po polsku!! Myślę , że ginie Ci zasilanie , dlatego uruchom go nie przez stacyjkę...
Czy , w czasie próby uruchomienia kluczykiem , jest podawane napięcie na cewkę automatu na rozruszniku!
Po przekreceniu kluczyka wyje Rozrusznik wyje? Uszkodzony zębnik rozrusznika, pęknięta sprężyna, utrudnione przesuwanie zębnika po wałku rozrusznika (zgęstniały smar, zabrudzenia). cewka sie grzeje Jaka cewka? Elektromagnes automatu rozrusznika?
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Witam, Automat rozr. nie dostaje napięcia.Z stacyjki napięcie wychodzi ale nie dochodzi do automatu.Gdzieś po drodze jest przerwa ,tylko nie mam pojęcia gdzie bo do automatu dochodzi kabel innego koloru,niż ten który wychodzi za kostką stacyjki.Wie ktoś gdzie jest łączenie tych kabli i w którym miejscu samochodu bo niestety nie dysponuję schematem instalacji....
30 amper to dużo. Na około liczac to 300W wiec nie ma tu mowy o tym ze cewka pobiera bo coś tam za niskie napięcie... Jest ewidentne zwarcie w układzie. to niestety ciężka do zlokalizowania awaria. Zwarcie trzeba wyeliminować a nie maskować. Podaj który bezpiecznik to zerknę w dokumentację jakie obwody na tym "wiszą" Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem,...
Sprawdzić rozrusznik czy cewka się nie grzeje.
Ja opiszę, narysowac sobie możesz sam. Więc po pierwsze przekręcenie kluczyka powoduje przepływ pradu przez cewke przekaźnika rozrusznika, tenże przyciąga styki i następuje przepływ prądu przez cewkę "automatu", powoodując ruch jego rdzenia. Ruch rdzenia po pierwsze zazębia przekładnię rozrusznika z kołem zamachowym, po drugie w automacie są kolejne...
Witam Chciałbym zapytać czy cewka na rozruszniku w Peugeocie 306 1996 z silnikiem 1.4 jest na stałe w raz z rozrusznikiem czy tez można ją wymienić. Muszę założyć nową bo autko nie pali a na pewno to właśnie ta cewka czy automat rozrusznika jakoś tak to zwą. Proszę o szybki kontakt
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Wniosek elektromagnes do śmieci. Wniosek to jest taki że nie masz pojęcia co robisz. Przez szczotki zamyka się obwód. Dwa - automat wymienia się kompletny, razem z tym rdzeniem. Trzy - cewka trzymająca ma bardzo małą rezystancję a wciągająca dużą, dlatego mogłeś cofnąć palcami Cztery - to automaty Boscha są bardzo ciężkie do zajechania.
Ta jest bezpiecznik od rozruchu, więc sprawdź go (przynajmniej w scenicu II jest). Faktycznie na słupku akumulatora są bezpieczniki ten największy jest od rozrusznika ale myślę że przy jego przepaleniu wcale by nie startował. Nie o ten chodzi, szukaj z tego co pamiętam 30 A , zasila cewkę automatu. Można też odszukać w kablach (komora silnika) przewód...
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
Co sam sprawdziłeś? Dochodzi napięcie do cewki automatu rozrusznika,na krótko rozrusznik pracuje?
Po wlaczeniu zaplonu podaj zasilanie na krotko do cewki automatu rozrusznika i zobacz czy zapali
Witam. Pacjent to Pontiac Firebird z 1991 roku autko nie odpala, nie kręci rozrusznik. Udało mi się ustalić że nie załącza się przekaźnik rozrusznika(brak pozwolenia na start) i tutaj moje pierwsze pytanie co nim steruje przypuszczam że jeden sygnał na cewkę przekaźnika idzie z jakiegoś czujnika skrzyni (automat) a drugi? Niestety nawet po zmostkowaniu...
12pawel - , a w jaki sposób kręci na "krótko" , wtedy ma masę i plus? Tarno15 , te 4V to napięcie na cewkę automatu ? , jeżeli tak to szukaj niekontaktu na drodze kostka stacyjki - cewka automatu! Jak się nie mylę , po drodze jest przekaźnik.
Słabo szukasz http://www.centrum-czesci.pl/pl/p/Automa...
No nie pamiętam jak w stacyjce było, ale jak rozbiorę to pewnie dojdę bez problemu, skoro jest prosta :) Już doszedłem, że duży element skrajnie po prawej pod deską od którego odchodzą grube różowe i białe kable to opornik świecy żarowej. Zazwyczaj jestem zwolennikiem oryginalnych podłączeń, ale chyba część tych rzeczy ominę. W powyższym poście chyba...
Rozrusznik do naprawy, automat cyka bo nie dostaje właściwej masy a nie dostaje bo walnięty silnik rozrusznika. I kółko się zamyka:D
Sprawdzę. Ale automat nie ma zwarcia. Wysterowuję "50" przez żarówkę H4. Oczywiście czasami żarówka zapali się mocniej, jak ząb bediksu wejdzie na ząb koła. Masy. Mówię o sterowaniu przekaznikiem rozrusznika. Cewka przekaźnika plusa ma, to widzę po napięciu na bezpiecznikach. Dodam jesZcze, że pompka paliwa po włączeniu zapłonu włącza się.
Sposób z rezystorami nie działa. Ale działa pomysł kolegi nikusert działa wyśmienicie. "Podłączyć mały przekaźnik (cewka przekaźnika pod styk podający napięcie na automat rozrusznika),na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe ,wyjście przekaźnika (87)podłącz pod D+.Tak wykonany układ pozwoli by był zastosowany led jako kontrolka ładowania."
Jak na krótko kręci , to automat (ta cewka na górze taka okrągła) do wymiany.
skoro nie słychać automatu, a rozrusznik a dokładnie obieramy cewka pobiera 20 A to chyba coś jest bardzo nie tak.. wręcz chyba nie możliwe. Więc albo Twoje pomiary, są nie prawdziwe albo nie wiesz co robisz.
.... wymienić kable rozrusznika i ... powietrze na zimowe w zapasowym kole!! Wytłumacz Waszka , co to znaczy "zero reakcji przy odpalaniu". Na krótko rozrusznik kręci? , na konektorku cewki automatu rozrusznika, po przekręceniu stacyjki na rozruch jest napięcie?
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Kolego jak sie auto zagrzeje i nie będziesz mógł odpalić to sprawdź kabel sygnałowy co idzie do cewki rozrusznika tam podejrzewam że będziesz miał dwie cewki . I Czy ta druga cewka też jest sprawna . Później przekopał bym kostkę stacyjki .
Wymieniłem przekaźnik na rozruszniku ale to nie było to........ 1 a czy ten przekaźnik tyka kiedy chcesz zapalić? 2 próbowałeś odpalić na krótko tj włączyć zapłon i dać na cewkę automatu prąd (oczywiście samochód na hamulcu i luz)
Jak masz gdzieś w piwnicy stary telewizor albo monitor ze szklanym ekranem to wokół niego była pętla rozmagnesowująca czyli kilkadziesiąt zwojów drutu emaliowanego owinięte taśmą. Nada się też drut z cewki tzw. automatu od starego rozrusznika. Wystarczy wziąć .
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
1 - prawidłowo 2 - masę podaje sterownik silnika ECU , przewód czarno - czerwony , sprawdź bezpiecznik nr.41 (15 A), 8 od prawej w rzędzie górnym. 3.12V bezpośrednio z 30 (akumulatora) przez bezpiecznik nr.12 (30A) 5. wyście na automat rozrusznika. 4 - pusta Z tego wynika ,że ECU nie podaje masy na cewkę przekaźnika(pin2). Masz drugi kluczyk? Uszkodzenia...
Poszukiwania zacząć od bezpieczników , nie tylko w skrzynce. Po otwarciu maski widać na dole rozrusznik , sprawdzić na krótko jego działanie lub podając 12V na cewkę automatu. Jak będzie działał po podaniu prądu na cewkę automatu , to do elektryka , bo skrzynki bezpieczników i kostki stacyjek w tych wynalazkach robią takie psikusy. rozrusznik z innego...
Ty podajesz plus z stacyjki na automat. Automat zwiera styki prądowe. Jeśli sklei styki automatu, to to że odetniesz mu zasilanie na cewkę nie odłączy prądu na rozrusznik. Musiał byś mieć hebel na kablu. Dla mnie te rozruszniki to zło. Kupić R11 i dbać o niego.
Jesli tak sie dzieje to moze byc automat . Cewka moze miec skrot albo znikajaca przerwe zachecam do przyjrzenia sie automatowi . Pozdrawiam
Bo " cienki " jest sterowany plusem , to żadne cuda , żadne przebicie lub tp. To ,że kręci wolniej , to tylko podpalona zwora miedziana w automacie , ten walec z cewką na rozruszniku!
Zawodowo powiadasz? A linia 50 leci bezpośrednio ze stacyjki. Czy idzie prąd na cewkę? Jak nie to padła stacyjka, albo po drodze jest jakiś alarm. Albo, jak jest automat to powinien być np. przekaźnik rozrusznika. Czy to już sprawdzone ?
Witam ;) Mam małe problemy z odpaleniem takiego bolida. Nie startuje rozrusznik, nie chodzi pompa paliwa, nie ma zasilanie cewki ani wtryskiwaczy, jedyne czego się dopatrzyłem, to przekaźnika w środku (w skrzynce z bezpiecznikami), który załącza przewód od elektromagnesu na rozruszniku... Od czego zacząć? przewody masowe i bezpieczniki na zicher sprawdzone....
Hmm. Po pierwsze to proponuje poczytac posty na temat CNQ 700 , a zapewniam ze jest ich duzo na forum. Nastepnie sprawdzilbym kable WN i swiece bo przy podwyzszonej wilgotnosci moga stanowic problem. Kolejna rzecz to przyjzal bym sie gaznikowi , a konkretnie ukladowi zalaczania ssania - ciegienko biegnace od podcisnieniowego przyspieszacza lubi spadac...
Musisz się zdecydować czy automat nie wybija (to słychać) czy wybija a rozrusznik nie kręci. Ale pewnie masz problem z masą i cewka nie ciagnie.
Witam . Nie znam tego ciągnika,lecz jak podajesz że jeszcze na sprzęgle ,to pewnie czujnik na pedale sprzęgła (należy to sprawdzić).Elementem wykonawczym zapewne jest przekaźnik,który zezwala na podanie napięcia na automat rozrusznika ze stacyjki.Tam bym moje poszukiwania skierował.Przekaźnik zazwyczaj zadziała(jego cewka) po zamknięciu się obwodów...
Witam Mam A4 B6 z 2002r 1.9 tdi AWX Wczoraj zrobiłem sobie takie zabezpieczenie, tylko że u mnie wyglądało to troszkę inaczej Nie zrobiłem swojej foty ale naniosłem moje poprawki do zdjęcia txxc. http://obrazki.elektroda.pl/5529608200_1... Dodano po 1 Po przecięciu przewodu i próbie odpalenia nie obraca się rozrusznik (jest to najprawdopodobniej...
Witam Panowie. Problem dotyczy tak jak w temacie nie odpala a właściwie bardzo ciężko kręci rozrusznik i tak naprawdę fartem puki co odpali potem jak zgaszę po około 5min pracy odpali prawie normalnie troszkę jak by trzymało znowu następna próba i znów ciężko przekręca rozrusznik i teraz tak wyjęty rozrusznik oddany do naprawy wymieniony automat na...
Bez urazy ale jak nie tyka to nie dostaje napiecia lub cewka jego nie pracuje ,proste jak drut Bez urazy ale poczytaj sobie o połączeniach wewnętrznych rozrusznika, automat dostaje zasilanie przez szczotki, szczotki padaka to i pykania nie będzie :D
Witam Serdecznie! Naprawiam rozrusznik i zauważyłem ciekawą rzecz,automat działa ale pobiera bardzo duży prąd z samego akumulatora nie rusza,dopiero gdy dopnę prostownik do baterii jest ok.Bateria jest dobra w ciągłej pracy w Windstarze 3,8l.Jaką oporność powinna mieć ta cewka.Dziękuję za wszystkie sugestie.Pozdrawiam ldomal
cewka która przesuwa bendiks minus dostaje przez szczotki na wirniku Pierwsze słyszę... Nie jestem mechanikiem, i moja wiedza nie sięga aż tak głęboko w rozruszniki, ale śmiem pokusić się o stwierdzenie, że drugi koniec cewki (minus) jest połączony z obudową "automatu".
Witam, mam taki dziwny problem. Dotyczy Audi A4 B8 2012r automat 2.0 diesel. Wróciłem autem ze sklepu, mija noc, auto stoi w garażu, rano chcę uruchomić, tylko słychać pstryknięcie pod maską (pewnie cewka stycznika) natomiast rozrusznik nie kręci. (dodam że wcześniej nie było nigdy żadnych problemów) Auto zaprowadzone do mechanika, diagnoza do wymiany...
trzech fachowców i dalej to samo,,zacznę od tego że w tamtym roku zapaliła się wiązka w progu a właściwie jeden przewód co sygnalizuje wsteczny bieg,,czyli leciał przez niego duży prąd ,,wywaliłem przewód całkowicie..jak grata kupiłem to jak się solidnie zagrzał to nie można go było zapalić ,,,leciutko przygasały kontroloki i nie było słychać nawet...
Ha cóż, poczytałem tu i ówdzie i rzeczywiście są rozruszniki z magnesami. Moja wiedza zatrzymała się na tych z cewkami a to świadczy o jakości rozruszników w moich samochodach, że nie musiałem się nimi interesować :D. Ja mam rozrusznik z przekładnią, czyli najprawdopodobniej z magnesami a to wyjaśnia dlaczego silniczek rozrusznika się nie rozbiega przy...
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
przygasają mu kontrolki więc bendix łączy Czy przypadkiem nie pomyliłeś "bendiksa" z cewką automatu :?: Kontrolki lekko przygasają, tzn. cewka automatu jest sprawna, ale nie jest to równoznaczne z tym, że "bendiks" się wysuwa i zazębia z wieńcem. Może się zacinać, a jeśli się zatnie to styki główne rozrusznika również się nie zwierają. A to znaczy,...
W windach towarowych samochodów ciężarowych też są stosowane rozruszniki oraz automaty jako przekaźniki. Jako odłączniki akumulatorów w ciężarówkach są stosowane elektrowłączniki dwucewkowe. Włączenie oraz wyłączenie na każdą cewkę oddzielnie następuje krótkim impulsem. Odpada problem grzania się uzwojeń, a styki są na duże prądy jakie są w samochodach...
Witam! Chciałem zapytać jak można uruchomić wyjęty silnik z Fiata 126p. Silnik jest kompletny, posiada cewkę zapłonową itp. Jednak nie wiem do końca jak podłączyć elementy instalacji elektrycznej. Do rozrusznika idzie taki gruby przewód podłączam do +, nad nim jest "wtyczka" na konektor gdy podam na niego + automat wyrzuca, ale rozrusznik nie ma siły...
Może tylko przewód na cewce automatu rozruchowego nie łączy?
Witam Na krótko zapalił, czy po zwarciu grubych śrub automatu ,czy zacisku prądowego i cewki automatu.
Witam, mam pytanie odnośnie Volvo FH13, 2007 rok, automat. Po odpaleniu na krótko auto nie reaguje na biegi, nie widzi kwadraciku żadnego biegu, obok kwadraciku jest N1. Przez to, że auto paliłem dłuższą chwilę, wyskoczył komunikat o przegrzanym rozruszniku, proszę poczekać 6 minut, czy coś takiego. Spieszyło mi się, więc zdjąłem klemę. Komunikat z...
Zastosuj radę RS07 , być możliwe ,że nie podpięto lub źle podpięto 50 na cewce automatu.
Witam. Do automatu mozna sie dobrac tylko najpierw trzeba zobaczyc co z nim jest. Jezeli podłaczysz rozrusznik na krotko i automat wciaga widelki a wirnik sie nie kreci oznacza to ze styk w tej plastikowej kopulce nie zwiera, jezeli automat nie wciaga pewnie poszla cewka. Wiec jesli wciaga a nie zwiera mozna wymienic tylek automatu tzn plastykowa kopulke,...
wodzik -Drut możesz uzyskać z uszkodzonych cewek automatu rozruchowego od rozrusznika. Po rozebraniu wygląda jak szpulka drutu nie zalewany żywicą i srednica drutu 0,8-1,0mm Szukaj w warsztatach samochodowych lub szrotach
Kolega z jakiegoś powodu używa mylącej nazwy "automat" w odniesieniu do cewki rozrusznika.
Sprawa ciekawa. Sprawdź proszę ile faktycznie bierze cewka automatu. Teoretycznie temperatura spada opór rośnie. Więc skąd taki pobór ? Pozostaje jakieś zwarcie wewnętrzne w cewce ale z czego ? Jest przecież (powinna być ) hermetyczna więc woda z solą z drogi odpada. Poszedłem zapalić i przemyślałem. :D Przecież cewka bez rdzenia pobiera większy prąd...
Może to być wina stacyjki. zakorodowane zestyki w stacyjce powodują spadek napięcia wyzwalającego cewkę - i będzie tylko pykać. Miałem kilka takich przypadków. Jeżeli masz dostęp do rozrusznika spróbój wyzwolić cewke kawałkiem przewodu, zwierając gruby kabel od akumulatora ze złączką konektorową na cewce. Będziesz wiedział po której stronie jest problem.
zmierz napięcie akumulatorów i zasil cewkę rozruchową wprost ze śruby prądowej przy rozruszniku. aku naładowany , napięcie podane bezpośrednio na cewkę nic nie zmienia. Raz kręci normalnie silnikiem, innym razem słychać tylko rozrusznik bez zgrzytów , trzasków itp. Za którymś razem w końcu łapie. Czyżby ten świeży bendiks już szwankował ? Na 90% zyżyte...
Ja zrobiłem podnoszenie klapki stycznikiem (dorobione cięgno). Trzeba wyrzucić styki ze sprężynkami, by nie dzwonił i miał lżej. Cewka przystosowana do pracy ciągłej. Znajdziesz cewki na 12, 24, 48, 230 i 400V. Tak ze wybór duży. U mnie taki stycznik pilnuje pieca już 6 rok, cewka 230V podłączona do wyjścia sterującego dmuchawą w sterowniku CO. Może...
Bez wymontowania sprawdź na krótko rozrusznik - dwie śruby na cewce automatu należy zewrzeć , dodatkowo sprawdzić napięcie akumulatora.
Witam mam Mercedesa w210 2000r 3.2 cdi automat,kluczyk rybka. Auto stało pół roku nie użytkowane więc siadła bateria. Po wymianie baterii wszystkie kontrolki świecą prawidłowo ale nawet rozrusznik nie kręci. Rozrusznik sprawny ponieważ po daniu plusa na cewkę kręci. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Oraz po włączeniu zapłonu i wciśnięciu hamulca nie...
Ale przecież można użyć drut z cewki z jakiegoś uszkodzonego automatu z rozrusznika. I silniki się przezwaja a nie przewija. :wink:
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Nie zdzierżyłem i dzisiaj wsadziłem tam łapy na pięc minut. Jednak jest jakas korelacja z alternatorem bo te 25A to bierze przy włączonych światłach, po zgaszeniu swiateł prąd do rozrusznika spada do 13A. Zdjecie w czasie pracy rozrusznika, kabla załączjącego automat nie powoduje żadnych zmian czyli stacyjka nie zamyka w żaden sposób obwodu, czyli...
Wiec daj podrzynanie. Masz w sterowniku wyjścia konfigurowalne. Zaprogramuj by trzymały cewkę od razu po zapłonie i jeszcze 10s po wyłączeniu rozrusznika. Linia kl50 u ciebie odpowiada nr 3 to uzwojenie wciągające cewkę. W czasie rozruchu. Czyli łączysz to z rozrusznikiem. Natomiast kl15 czyli nr 7 u ciebie To uzwojenie trzymające. Tama być napięcie...
Cóż pomiaru ciśnienia nie mam czym wykonać, tu wkraczamy już w narzędzia specjalistyczne. Problem ze sprzęgłem występuje niezależnie czy ruszamy do przodu czy też do tyłu, najgorzej jest na zimnym ciągniku, po rozgrzaniu jest lepiej ale prawdę mówiąc i tak jest tragicznie. Mówisz masa na kabinie, no to jest jakiś trop, jakiś czas temu miałem problem...
Czy wiesz co to za element TV23 i czy wyjścia 4 i 6 można zamieniać. Pytam ponieważ w automacie 6 jest podłączona do masy a w manualu 4. Pozdrawiam. Dodano po 3 Co masz na myśli zmostkowanie rozrusznika i czemu wielu ludzi pisze o konieczności wykonania przeróbek w instalacji ? Dodano po 2 Zapomniałem o przekaźniku 109. Czemu jest cały czas wyzwolony...
Pompki jeszcze raz wyjąłem, wyczyściłem zewnętrznie, rozruszałem bo 2 sztuki ewidentnie ciężej pracowały. Wyliczyłem jeszcze raz podkładki ty razem starałem sie robić wszystko bardzo dokładnie, każda pompa została zablokowana podczas składania listwa także. Po zmontowanie całości widać że listwa podczas włączania stacyjki porusza się płynniej i dalej...
1przekaznik rozrusznika 2----------- zasilania(pompa,cewka,wryski)zalaczany po wykryciu impulsow obrotu walu przez komp 3----------wentylatora-wolny bieg 4---------pompy paliwa 5---------masy wentylatora 6---------wentylatora-szybki bieg 7---------sprzegla kompresora klimy 8---------swiatel wstecznych 9---------zasilania elektroniki skrzyni
Nie bardzo rozumiem do czego przekaźnik chcesz dokładać, przecież sam włącznik rozrusznika zawiera w sobie przekaźnik (a w zasadzie stycznik) i realizuje dodatkowo funkcję opóźniającą, zapobiegając włączeniu rozrusznika przed całkowitym zasprzęgleniem rozrusznika do koła zamachowego. Zwróć uwagę jak jest włączona cewka tego włącznika/stycznika i tam...
Przekaźnik który bez zasilania ma zwarte styki. Cewkę z jednej strony do masy, z 2giej do stacyjki styk 50 (impuls na rozrusznik). Gdy przekręcisz na rozruch przekaźnik odetnie zasilania. Wiele aut ma taki przekaźnik domyślnie zamontowany (przekaznik X i styk X w stacyjce), ale nie każde. Można tez zwykły przekaźnik, i rozwiązanie jak np w Skodzie Felicji....
Immobilizer transponderowy. Nie ma żadnych baterii. Model CH-335B, producent YATZELECTRONICS. Załączenie stacyjki i zbliżenie transpondera do cewki skutkuje stuknięciem siłownika pompy (?odprężnika). Samochód staje się zdolny do odpalenia, ale problem jest z kręceniem rozrusznika. Jest ono przypadkowe i jakby sytuacja się pogarszała. Mogę odpalić za...
Jeden przewod gruby od aku. idzie na automat i jest przykrecany nakkretka m8 , drugi cienszy ... To wiem. Przewód podający napięcie na cewkę stycznika jest podłączony i po podaniu na niego napięcia słychać stuk. Czyli stycznik nie podaje zasilania do rozrusznika. Gdzie jest ten drugi "gruby" przewód? Wewnątrz, czy na zewnątrz, tak jak pisze adam7009?
Dlatego ten moduł podłączony pod zapłon aby można było jakoś inaczej przerwać rozruch a nie podłączony na stałe 12V bo wtedy byłby problem. Rozrusznik mam nowy więc dodatki są zbędne. Poza tym jak na 4 sekundy cewka załapie bez kręcenia to nie powinno się nic stać a powyższym schematem na odpalonym silniku nie ma opcji uruchomienia rozruchu to rozrusznika...
Prosiłbym o taki schemat na stycznikach i czasowkach Witam. Ja bym to widział tak: 842703 842964 Po włączeniu wyłącznika Z poda się napięcie na cewki przekaźników czasowych PC i PC1. PC nastawiony na czas ok. godziny a drugi na czas całkowitego wyhamowania silnika przed zmianą jego obrotów (czas h). Po czasie h poprzez styki przekaźnika PC1 cewka stycznika...
Witam Kolegów. Ten temat interesuje mnie od dawna i mam do zaproponowania pewien pomysł zaczerpnięty z pomysłów poruszonych w tym temacie. pomysł polega na dodatkowym przewodzie podpinanym do cewki automatu rozruchowego rozrusznika i wybraniem odpowiedniego napięcia ustawionego na potencjometrach montażowych za pośrednictwem izostatów zależnych. Przedstawiony...
Rozwiązanie - wymiana cewki czyli włącznika elektromagnetycznego rozrusznika (automatu rozrusznika) nie wiem która nazwa jest najbardziej prawidłowa poniżej zdjęcie. Problemu po wymianie z odpalaniem nie ma . https://obrazki.elektroda.pl/8101906600_...
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Dzieki maromarol za ładne szkice. Tak własnie myślałem żeby to rozwiązać, dzisiaj zrobiłem pomiary i wychodzi na to że potrzeba 4-4,5 cm ruchu. Zapomniełem dodać że to nie ma pracować liniowo tylko pulsowo (czyli nie musimy zakładać problemu przegrzania się cewki), - zasilane akumulatorem 12 V. Po naciśnięciu przycisku rdzeń ma wykonać ruch i powrócić...
automat rozrusznika cewka rozrusznika sprawdzić automat rozrusznika
kabel antenowy ekranować sprężyna siłownika krups czcionka chrome
generator iskier technics najlepszy
Jak wyłączyć tryb awaryjny w Uran M102? ESR kondensatora 6,8 µF w zastosowaniach audio