Prościutko.Wyciagasz wtyczkę z aparatu zapłonowego,i cyklicznie zwierasz środkowy pin z masa.Jeżeli słyszysz cykanie wtryskiwaczy a nie słyszysz przeskoku iskry w kopułce to uwalony cewkomoduł.Możesz jeszcze sprawdzić czy do cewkomodułu dochodzą impulsy zpłonowe,tez na srodkowy pin wtyczki.
Moze po prostu iskry nie ma, cewka padla.
Cewka, wiązka, Romoo było.
Druciarstwo to już nie w tym aucie, kup BERU, NGK albo Bosch, bo w takim razie po co je wymieniać? Te silniki są przeczulone na chiński osprzęt i nie warto się w takie coś bawić. https://allegro.pl/oferta/cewka-beru-pas...
Jak zasilanie i sygnał na cewkę są to do wymiany cewka.
Dobrze sprawdzałeś, uszkodzona cewka. Cewki samej nie kupisz bo jest z modułem, musisz kupic całość i wystrzegaj się podróbek, kup albo Temic albo Beru bądź Hella
została ci do podmiany cewka :-)
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
W kilku przypadkach spotkałem się z takim zachowaniem auta jak była trafiona cewka
sprawdz czy ma iskre jak zgasnie?jak nie to moze to byc cos z cewka
Nie podałeś kodu silnika, ale wychodzi że na aparacie zapłonowym. Jeśli tak to przyczyną będzie cewka i/lub przewody zapłonowe. Stawiam na cewkę.
Witam! Brak płynu lub jego niedobór powoduje tylko zapalanie kontrolki hamulców podczas jazdy na wzniesieniach (płyn przelewa się wtedy w zbiorniczku i czujnik sygnalizuje niedobór). Nie powoduje to jednak, że auto ci gaśnie. Pozdrawiam.
A cewka dobra?
Cewka ma swój zewnetrzny wzmacniacz.
Czarny kabel, ze skrzynki bezpieczników. Pewnie masz założonego jakiegoś lewaka lub alarm i on rozłącza.
Bardzo byle co to może nie są: magnetti marelli to średnia półka. Wcześniej były beru i pojeździły pare lat. Niemożliwe żeby wszystkie od razu gubiły iskrę. Może cewka bardziej??
Do sprawdzenia świece i kable zapłonowe oraz cewka, tak na początek.
czyli ogólnie rzecz biorąc cewka do wymiany tak?
Takie bezpieczniki jak są w aucie to na akumulatorze,(miałem w polo takie). Jeżeli od przekaźnika do pompy instalacja dobra to trzeba sprawdzić sterowanie jego cewką lub samą cewkę,czy dobra. Edit: Sprawdź kontrolką czy dobre (pełne)napięcie dochodzi do pompy po załączeniu jego,oraz czy tak samo dobre jest na cewkę.
Połącz kablem rozruchowym (tylko porządnym, nie za 9,90 z tesco) klemę - akumulatora z silnikiem, zobaczysz, że zacznie normalnie kręcić i przestanie się smażyć masa do cewki
U mnie ta sama usterka. Potwierdzam zwarta cewka w zaworku odmy.
Ja pierd. zostaw ten olej w spokoju.To norma że będzie piszczeć przy długim kręceniu.Podłącz tester odczytaj błędy bo to raczej czujnik cewka lub inna pierdoła.
Cewka wymieniona na nową auto odpala
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
moduł, cewka lub hallotro- czujnik halla
Cewka albo czujnika halla w aparacie.
Hall odłączony a sterownik nadal daje masę na cewkę. 30 i 15 na swoim miejscu.
Sprawdź cewkę immo, może coś nie styka.
nie mam zbyt pieniędzy na specjalistów, więc póki mogę kombinuje sam, przekaźnik sprawdzony(o ile dobry sprawdziłem,ostatni -prawy dolny róg rzędu przekaźników) , co teraz? jutro kumpel ma mi go podłączyć pod komputer, może to coś da, jeżeli nie to co cewka? czujnik halla?
Witam . Tam moduł jest w cewce. Sprawdź ciągłość przewodów sterownik - cewka . W sterowniku piny 102 i 103 w cewce 1 i 3 . Dodatkowo 4 w cewce to masa a 2 (+). Dane dotyczą silnika APE 16V 55 kW. Tylko taki znalazłem. Pozdrawiam.
A czy cewka i hall były z chodzącego auta.
W takim razie na odpalonym silniku ściągaj po kolei wtyczki od cewek obserwuj zachowanie silnika na każdej powinna być odczuwalna różnica w pracy silnika jeżeli na którejś nie będzie różnicy czy wtyczka zapięta czy nie to ta cewka lub świeca do wymiany.
podpisuje się pod tematem. Wymieniłem kable WN i świece i to samo iskra skacze miedzy cewka a kablem. Co wymienić kolejne cewke? kopułke? palec?
cewka i jeszcze raz powtórzę cewka
Impulsu niema na cewce
amoże to cewka zaplonowa jak ją sprawdzić?
Widzisz że była sparciała guma to wymieniasz na nowe. Tak jak koledzy wyżej pisali: podmianka sterownika silnika (jak dobrze poszukasz to za pare dyszek znajdziesz. Oczywiście że czujnik wałka może być podejrzany. Potencjometr pedału gazu? Tam chyba jest cewka w.cz ale nie jestem pewien. Na upartego sprawdź vagiem czy nie gubi się. Skoro wyczytałeś...
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową, w tych modelach lubiły mieć przebicie.
Witam W moim Seacie było podobnie. Winna była cewka elektrozaworu przy parowniku. Koszt ok. 20 zł. Pozdrawiam
witam jak sie okazało cewka padła przy okazji wymieniłem takze kopułke i paluch dzieki za pomoc solar1313
Witam Tak samo miałem problem z odpaleniem mojego Seata z rana zawsze jak był zimny, rozrusznik musiał długo kręcić aby auto odpaliło, natomiast jak było ciepło to wszystko ok, wymontowałem wieczorem cewkę zapłonową i zabrałem ją do mieszkania gdzie miała ciepło, z rana udałem się do auta, zamontowałem cewkę i bez problemu autko odpaliło. W pierwszej...
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Paliwo dochodzi , bo czuć je po odkręceniu świecy. W kopułce aparatu przy każdym zmasowaniu środkowego przewodu słychać puknięcia, czyli czujnik halla chyba jest dobry. Jutro zmierzę napięcie na cewce. Do komputera diagnostycznego podłączę się w późniejszym terminie. Dodano po 26 napięcie we wtyczce do cewki wynosi 12,75 V. Dodano po 7 nie mam po prostu...
żeby sprawdzić cewkę to trzeba zwierać któryś przewód do masy. Który? Zielony
Przy zmianie cewki zawsze świeca nowa.
Witam Jeżeli przekaźnik zwykły (tradycyjny 4-ro pinowy),to sterowany będzie z komputera najprawdopobnie (-),sprawdź jakie napięcie dochodzi na sterowanie (cewkę przekaźnika) wpo włączeniu zapłonu lub kręcenia rozrusznikiem.
Podpiąłem dzisiaj pod komputer i wywaliło takie błędy jak sygnał wyjściowy zapłonu 1, czujnik lambda, wtryskiwacz cylindra 4. Z wróżb to np uszkodzona cewka zapłonowa, przerwa w instalacji albo uszkodzony wtryskiwacz sonda to też nie wiadomo co gazowniki tam porobili. Miałeś sprawdzić czy jest iskra ,nie umiesz czy masz to gdzies?
Na jakiej podstawie kolega stwierdził że lewy głośnik działa ? Czym to kolega zmierzył ? Jaki bezpiecznik ? Bezpiecznik jest po to by urządzenie od strony zasilania nie "spaliło" Ci samochodu. - proszę zmierzyć omomierzem lewy głośnik podłączając się pod same zaciski głośnika, może te nie fabryczne konektorki nie łączą lub cewka w głośniku ma przerwę...
Witam Mój przypadek wygląda następująco: Samochód gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku, wprowadzę silnik na około 2 tys. obrotów po czym puszczam nogę z gazu i silnik tak jakby się zaduszał obroty spadną poniżej 600, 500 auto przez kilka sekund jeszcze szarpnie i zgaśnie. Jak nie dodam gazu to rożnie czasem pochodzi kilka minut i nie zgaśnie a czasem...
Wypadanie zapłonu spowodowane może być wieloma problemami. Jednym z najczęstszych są problemy ze starymi świecami przewodami, innym problemem może być wtryskiwacz jego okablowanie zatkanie, jeszcze innym ciśnienie sprężania w silniku. J zawsze zaczynam od najtańszej kwestii - ciśnienie sprężania badam, potem świece jak nie były wymieniane tu można badać...
Żarówka nie , za duże obciążenie. LED z opornikiem 500 - 1000 Ohm. Napięcie (12V) po włączeniu zapłonu ma być na pinie 3 kostki cewki , a nie na 2 , gdyż drugi to masa wtórnego uzwojenia - sprawdź na innych cewkach.
Trudności z odpaleniem, szcególnie w godzinach rannych, nierównomierna praca silnika, w pierwszych minutach jazdy zarówno na benzynie jak i na gazie, gwałtowne przerwy, szarpnięcia przy energicznym dodaniu gazu, lub zmianie biegów po zwolnieniu sprzęgła. Nagłe szarpnięcia, przerwy w płynnej pracy silnika połączone są z gwałtownym ok. sekundowym spadkiem...
Kiedyś walczyłem z Fabią z 1.4 MPI, zegary wariowały od czasu do czasu, problemy z odpaleniem itp. Pomogła wymiana świec oraz cewki.
Czyli jaki morał ? Przez parę tygodni miałem problem z odpalaniem aż w końcu w czasie jazdy zgasło mi auto. Mechanik przez telefon na szybko mi powiedział, że to najprawdopodobniej właśnie czujnik położenia wału. A wcześniej kolega sprawdzał iskrę itp. to cewka normalnie podaje prąd na kopułkę, kable. Co w tej sytuacji ?
http://obrazki.elektroda.net/21_11984294... Ale jeżeli wcześniej odpalał to nie tutaj problem (zasugerowałem się tym objawem po odłączeniu cewki)
Czasem cewka w seatach pada w glupi sposob tj. daje iskre ale "za slaba" objawia sie to tak ze masz iskre jak uzywasz do testu swiecy, ale z samej fajki bez swiecy juz nie. zetknalem sie z tym kiedys, po wymontowaniu cewki byly na niej widoczne mikropekniecia.
Witam. Mam podobny problem z tym że nie ma iskry. Wymieniona cewka z modułem czujnik w aparacie ale nie wiem gdzie znajduje się czujnik położenia wałka-może mi ktoś przybliżyć miejsce w którym się znajduje
U mnie zrobiłem tak: Wymieniłem komplet świec, uszkodzoną cewkę i spokój. 1400 km przejechane i brak błędu. Czyżby to było powodem awarii? Dodam iż wcześniej autko paliło na wszystkich cylindrach a mimo to błąd się pojawiał. W ostatnim czasie padła cewka, wymieniłem ją i do tego wszystkie świece i jak na razie cisza. U mnie oprócz wyskakującego checka...
(musi być oryginalna, bo problem nie zniknie- najpierw dali zamiennik) Ta cewka występuje od cordoby przez bore, golfa aż do polo i nawet podróba Ital-a tam działą.
Witam koledzy. Właśnie zrobiłem dodatkową masę do karoserii. Zobaczymy jutro jak odpali, ale zauważyłem że mam przypaloną cewkę zapłonową. Od czego ona się przypala? Przypomnę że jakieś pół roku temu ją wymieniałem bo przewód masowy się stopił.
Pacjent Seat Cordoba Silnik benzyna 1.4 8V APQ AEX (wielopunktowy wtrysk) Aparat zapłonowy z czujnikiem Halla Cewka zapłonowa Przepustnica z silnikiem krokowym Czujnik temperatury, przepływomierz Załączam filmy z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=5RG... 1 [url=https://www.youtube.com/watch?v=0qb... 2 Filmy przedstawiają pracę...
Musisz zobaczyć jaka jest dawka i na wolnych i pod obciążeniem silnika.Tak poza tym to zakładając że z rozrządem i zapłonem jest ok, to przychodzi mi do głowy tylko ta kompresja i może silnik pochłania sporo oleju no i psuje mieszankę ale ubytki byś zauważył. Jeszcze jedno bo o tym nic nie napisałeś cewka sprawna ? masę dobrze łapie? Dodano po 13 Sprawdź...
Problem rozwiązany, cewki wymienione. Temat do zamknięcia.
Witam ponownie i niestety muszę ponowić temat. Cordoba 1.6 75KM bez LPG, silnik ALM Wymienione zostało do tej pory: Przewody wysokiego napięcia Świece zapłonowe Sonda Lambda Czujnik temperatury wody Czyszczona przepustnica wraz z adaptacją Sprawdzona cewka zapłonowa spryskana wodą, jest bez zastrzeżeń, brak przebicia Obroty falują w trakcie jazdy, wyższe...
Zaraz przejadę się do sklepu, zobaczę, co w trawie piszczy. Jak wrócę, to podpinam kabel i robię skan. Z tego, co widziałem, co wiem, co się domyślam i co czytam, widzę, że będą to raczej części eksploatacyjne, które czasem trzeba wymienić. Filtr paliwa to jakieś 40 zł, cewka 200, świece 60 i tak dalej, i tak dalej. Jeśli sprawi to, że samochód przy...
Może zamarza paliwo, filtr paliwa zabrudzony, zatankuj porządnego drogiego paliwa może tu jest pies pogrzebany , lub drobna nieszczelność w układzie paliwowym. Usterka która pojawia się raz na 20 razy jest trudna do diagnozy, może wtedy akurat nie ostaje paliwa, dostaje powietrze lub któryś czujnik się kończy. Może, może, może..... Może prędzej byś...
Witam. Samochód Cordoba I 99r. Problemy zaczęły się po wymianie uszczelki glowicy. Od tego momentu zmieniłem: przepustnice (nowy chinski zamiennik), aparat zapłonowy, nowy akumulator, kable zaplonowe, swiece+cewka niecały rok temu. Objaw jest taki. Po nagrzaniu silnika, na biegu jałowym obroty falują kilka razy i auto gasnie, dodatkowo silnik sie dławi...
Problem częściowo rozwiązany. Napięcie na wtryskach bylo, uszkodzona była cewka zaplonowa. Iskra była ale słaba. Zmylilo mnie to, iż wymieniana była pół roku temu. Problem jeszcze leży po stronie obrotów. Wymieniłem przepustnice i auto chodzi ładnie dopóki się nie nagrzewa. Przy temp 90 stopni na luzie łapie obroty powyżej 3 tys.
no właśnie czy w odpowiednim momencie tego nie wiem, rozbiorę kopułę i przeczyszczę. Cewka sprawdzona jest ok. Pod koniec kręcenia takiego dłuższego 5 sekundowego, następują takie jak by delikatne strzały w kolektor, coś jak by załapywał, co by sugerowało samoczynne przestawienie zapłonu? no ale jak......
Witam mam Seata Cordobe 97 r Benzyna + LPG Od jakiegoś czasu są z nim problemy, gaśnie przy zmianie biegów np. z 4 na 2 na gazie, wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, paluch, cewka, ale problem nadal pozostał, jak samochód jest suchy ( tj silnik, cewka) wszystko jest okej, ale jak tylko pada deszcz lub śnieg to już niestety kaplica. Czy wiecie...
witam mam problem z uruchomieniem cordoby 1.8 z 1997r.Auto zapali i gasnie po sekundzie.typowy objaw dla immo.Po skanowaniu vagiem podaje kom.ze sterownik silnika zablokowany przez immobilajzer.Łącze sie ze sterownikiem immo ale błedów brak.pozostaje bład stały w silniku(nie przeprowadzono nastaw podstawowych)ale jakich?nie wiem jak mozna sprawdzic...
Panowie, bez przesady! Jeśli odetnie się pompkę to ktoś odjedzie na gazie! Nawet jeśli samochód ustawiony by był na odpalanie na benzynie to wystarczy przełączyć na wymuszony gaz i odjazd... Trzeba rozłączyć przewód idący na cewkę zapłonu, ale nie ten od ZASILANIA cewki tylko ten od przerywacza zapłonu. Jak by był odcięty od zasilania cewki, to mądry...
Z mojego punktu widzenia są dwie możliwości : 1 Zabawa w naprawę, a dokładniej wymiana nadpalonego przekaźnika ( biała kostka ) sprawdzenie zapewne wypalonej ścieżki połączenie jej na nowo wedle jej przebiegu, zdolności lutowniczo manualne mile widziane, następnie przydatny standardowy multimetr by sprawdzić ewentualne zwarcie na przewodzie poza sterownikiem...
-czy stycznik cewka pracuje jak należy? -czy sprwdziłeś scalaka wdg scheamtu ? *znajdziejsz go na alldatasheets. Sprawdzenie kondesatora jeżeli ma pojemność wiekszą niż d 20uF możana go polaczyć z drugim identycznym i sprawdzić na zacsikach Cx multimetru. Można sparwdzić calość podlczajac zasilanie na odpowiednie piny a te, ktore idą do świateł podłczyć...
Witam mam problem a mianowicie brak iskry. Sprawdzilem kable swiece cewke, co sie okazalo brak impulsu na cewke (cewka 3 pinowa a dokladnie cewkomodul) w skrajnym kablu jest 12v na stale w srodkowym powinny pojawiac sie impulsy i tu jest problem brak impulsu:( myslalem ze immobilajzer ale na zapasowym kluczyku tez brak impulsu...
Witam. mam problem z wolnymi obrotami. mianowicie przerywa na wolnych obrotach i ciężko odpala. kable i świece nowe(podmieniane również na inne sprawne) cewka i moduł zapłonowy również podmieniany, pompa paliwa nowa, kompresja ok problem jest na PB jak i na LPG. błędy w pamięci to 16684- wykryto przerwę zapłonu(jakikolwiek cylinder) i 16685 lub 16687...
W końcu wszystko pomierzyłem. Jak zwykle samochód zgasł mi jak jechałem w nocy ale byłem przygotowany na ta ewentualność. A więc pomierzyłem opory na cewce i na uzwojesniu pierwotnym było 0.7 a na wtórnym 8 omów czyli cewka OK. Zrobiłem tak samo jak wczesniej opisałem we wczesniejsztm poście to z żarówką i swiecą i iskra była czyli wychodzi na to ze...
Witam pisze do Was z tym problemem, bo nikt nie potrafi mi pomóc:cry:. Sprawa wygląda następująco: silnik (1.6 AFT) kręci max do 5 000obr i odcinka, a powinien do 6 250 obr.., auto często gaśnie, nie ma wolnych obrotów (szczególnie w deszczowe dni), zamula, czasami same obroty falują na biegu jałowym, czuć wtedy benzynę.... Podpinałem auto dwukrotnie...
maxtz myślisz, że mój wzmak poradzi sobie z re audio skoro daje 250 wrms przy 2 omah?? Tam jest cewka 2x2 ohma czyli ja z mojego wzmaka uzyskam 500 wrms ( proszę mnie poprawić jak żle myślę) a głośnik ma 600 wrms ?? Dodano po 3 a co sądzicie o zaproponowanym DLS MW12 ??? a może jakaś opinio o FOCAL PolyKevlar 33K ???
Może opowiem historię, która zdarzyła się mojemu szwagrowi. W aucie Seat Cordoba miał podobne objawy. Jak tylko było wilgotno, lub padał deszcz w nocy , a samochód stał na wolnym powietrzu, to były trudności z uruchomieniem silnika. Jak pogoda była sucha to wszystko działało jak trzeba. Mówiłem mu żr wswoim aucie wymieniłem cewkę wn i wszystko przeszło....
Witam! Mam podobny objaw, z tym że zdążyłem wyłapać po zgaśnięciu, że nie ma iskry. po kilku minutach odpala. Podmieniałem, już moduł zespolony z cewką, świece, przewody, kopułka nowe
Zaznaczam już któryś raz, że na lpg jest ciężki przeskok iskry w cylindrze stąd strzały szarpania itd.NGK też potrafi dać d.. Kup przewody sentechu, ułóż tak żeby nie dotykały metalowych elementów.Zaś świece nie żadne jedno elektrodowe tylko takie jak podaje producęt mogą być odpowiedniki NGK.Od świec padają najpierw przewody potem cewka,a że ktoś pisze...
Auto nie chodzi dobrze na wolnych obrotach(tak jakby nie palilo na wszystkie gary)-Wymienione przewody WN,swiece,podmieniona cewka WN,kopulka,palec rozdzielacza,sprawdzony zaplon.Przepustnica wyczyszczona i wykonana adaptacja.Przeplywomierz sprawny,silnik krokowy sprawny,lewego powietrza nie lapie.Przy pierwszym podlaczeniu vag-a wykazalo ze lambda...
Witam, mam taki problem auto szarpie, przerwa i czasem gaśnie(czasem odpali od razu). Podczas jazdy obrotomierz spada do zera a następnie wyrównuje obroty (a czasem w tym czasie zgaśnie). (Raz miałem takie uczucie jakby pedał gazu tańczył, skakał mi pod nogą). Miałem taką sytuacje, że auto nie chciało zapalić więc je zostawiłem u dziadków, za 5 dni...
Zobacz czy rozrusznik zakręci podłączając na krótko zasilanie na cewkę elektromagnesu, jeśli tak to przyczyna leży po stronie wysterowania tegoż. Może alarm masz i tnie? Jeśli nie zakręci to zobacz zasilanie na grubym przewodzie. Zdarza się, że przewód potrafi zzielenieć w okolicy klem.
Jeśli cyka to wygląda to na to że brakuje zasilania przekaźnika, chodzi o to że prąd zasilający cewkę przekaźnika jak jest za słaby bo np. kabel zgnije i ledwo coś tam dochodzi to wtedy dynamicznie przekaźnik cyka, a auto gaśnie bo pewno jest jeszcze jakiś obwód zasilany tym przekaźnikiem lub poprostu zalało skrzynkę wodą i jeszcze coś świruje.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Winnym braku iskry był czujnik Halla. Oto moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą. Cewkę zapłonowa najlepiej i najpewniej sprawdzić podłączając do innego auta (ja podłączyłem do silnika VW - ABD - 1,4 i odpalił od razu, więc cewka z modułem sprawna) Drugim podejrzanym byl czujnik Halla. Nowy firmy Bosch kosztuje...
Masy idące do sterownika silnika sa w 100% dobre, sprawdzałem pod obciążeniem dla większej pewności. Czujniki (według schematu) nie mają połączenia bezpośrednio do masy... Włącznik pedału hamulca ma +12V po stacyjce a minus ze sterownika silnika. Sonda lambda +12V z przekaźnika pompy paliwa a minus również ze sterownika silnika. Elektrozawór z węglem...
Mam problem typu wcisnę sprzęgło dojeżdżając do skrzyżowania benzynie i mi samochód zgaśnie. Nieraz odpalę rano auto i mam obroty koło 2 tyś. a jak dodam gazu to spadną na dobre. I jak trzymam nogę delikatnie na gazie to czuje jak pedał gazu sam pulsuje jeszcze jedno. Jak dodam nagle gazu do tak szarpnie mi skrzynią biegów, ale to jak mam obroty do...
he he - ale się posypało dziękuję Wam za odpowiedzi i Tobie również sk700 :-) za podtrzymanie kultury w poście :-) Otóż kolego spinacz (tam nie ma co popsuć co się tak buzujesz jak ktoś naprawia MTV i rozbiera delikatniejsze rzeczy to co tam ma popsuć ?!!? ) ale już odpisuję dlaczego to zrobiłem obserwowałem to od ponad roku i przy pewnych obrotach...
witam ponownie jako ze problem nadal występuje choc juz myslalem ze sie z nim uporalem po wymianie przewodow zaplonowych ( w jednym przewodzie po stronie podlaczenia swiecy zostal jakis proszek z kabla) i zaczalem to analizowac zeby sie nie wpakowac w niepotrzebne koszty podczas jazdy nie ma zadnych problemow chodzi idealnie równiutko obroty nie falują...
No. O tym nie pomyślałem. Dzięki. A przychodzi mi do głowy elektromagnes, może styki które zwiera są nadpalone? Też możliwe.Można to sprawdzić mierząc napięcie pomiędzy masą a wyjściem cewki (też podczas występowania usterki)
Zwracam się do was gdyż nie wiem już co mógłbym sprawdzić/wymienić... Problem polega na tym iż po odpaleniu na zimnym silniku szarpie w trakcie jazdy. Wrażenie jest takie jakby coś przerywało dopływ paliwa (pompa) lecz nie może być to przyczyną ponieważ na gazie jest tak samo tylko częściej i mocniej (tylko przy zimnym). Gdy silnik złapie już np te...
Witam serdecznie, potrzebuję pomocy! Auto to Seat Cordoba I r. 1996 z instalacją LPG. Problem polega na tym, że samochód nie chce jechać na benzynie. Nie wiem od kiedy się to dzieje, bo zawsze jeżdżę na gazie, na benzynie tylko odpalam. Tydzień temu brakło mi LPG i musiałem przełączyć na benzynę. Dzieje się tak: Odpala od strzała (na LPG muszę pokręcić...
Dzięki za odpowiedź. Fakt najlepiej byłoby poszukać identycznego. Szlag mnie już trafia z tymi falującymi obrotami i nierówną pracą silnika na obrotach do 2k Czyściłem go już chyba ze 2 razy i teraz moim zdaniem trzeba wymienić. Nawet kablem nie mogę podłączyć się pod ECU bo brak komunikacji. Poduszki i ABS mogę sczytywać. Gdzieś przeczytałem, że w...
mała czarna skrzynka nad bezbiecznikami (dość głeboko) dwie wtyczki jedna do cewki przy stacyjce druga do złacza diagnostycznego
Po wymianie rozrządu, a przed wymiana cewek wskazał błąd zbyt długiego czasu podawanej iskry. Ale faktycznie po wymianie cewek już go nie podpinano pod kompa
Witam Dziś zaczęły mi w mojej Cordobie w silniku 1,4 16v BBY falować obroty na biegu jałowym, spadają do 600 (silnik chce prawie zgasnąć), otwiera się na chwile przepustnica, obroty wzrastają i tak w kółku. Obroty falują też jak dodam gazu i trzymam pedał w jednej pozycji. W module silnika błędów brak jakichkolwiek. Przepustnica od góry czysta. Adaptacje...
A wyjące cewki - delikatny pisk - to zwiastun awarii Namierz które - np. dotykając (przestaną piszczeć po dotknięciu) i pomaluj np. lakierem do paznokci. Oczywiście ostrożnie, aby innych elementów nie pomalować. Jak dobrze pomalujesz i lakier wyschnie będzie spokój na lata. Samo piszczenie może być zwiastunem poważnej awarii w przypadku nerwowych osób...
Jutro spróbuję wyjąć radio. Dziś jestem w pracy. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. To dopiero początek , bo ta fladra gaśnie jak pada deszcz. Żadne immo nie było usuwane bo to samochód z salonu.. Wymieniłem kable, świece, wyczyściłem wszystkie styki, wyczyściłem odpływ do sterownika silnika, wysuszyłem sterownik przez kilka dni- uszczelniłem go z...
cordoba cewka zapłonowa cordoba cewka zapłonowy cewka zapłonowy cordoba
telewizor buczy włączeniu transoptor dobór rezystorów thunderbird konfiguracja
domofon hikvision liebherr zamrażarka
Ekspres Bistro – zerowe ciśnienie na manometrze: przyczyny, diagnostyka, naprawa Ekspres do kawy Bistro – brak ciśnienia i nie grzeje wody, diagnostyka i naprawa