witam mam prośbe do wszyskiech albowiem poszukuję schematu układu który znajduje sie w cewce. cały układ zapłonowy posiada stojan i magneto oryginalnie bez czujnika halla.prosił bym oporady jak zrobić żeby to dziłało. w starym cewkomodule był:tranzystor,kondensator,diody przepływowe,oraz cewka. ponizej zdjęcia całego układu zapłonowego. jesłi ktos wie...
witam szukam pilnie schematu CDI cewkomodułu do derbi vamos ,APRILIA - Habana 50 SUZUKI - HIR-UP , Adress , Sepia ITALJET - Formula 50 , Velocifero ATALA - RIZZATO - Hacker HYOSUNG - Cab wychodzą z niego dwa wtyki mały minus duzy plus cewka jest podłączana bezposrednio do cewki w magnecie.działą na zasadzie impulsów dodatnich i ujemnych.zbudowany z...
Witam, padł mi regulator napięcia i nigdzie nie mogłem dostać nowego ani używanego regulatora. Kupiłem nowy,tylko że oznaczenia na nim są następujące, ma 3 piny i : 1-G 2-G 3-masa Teraz, pod którym jest cewka a pod którym jest plus, pod jedynką czy pod dwójka?? Jestem zielony w tych sprawach tak że prosił bym o wyrozumiałość
Witam. Poskręcałem ostatnio skuter " Derbi Vamos M , Mofa bis 25km/h " Jednak nie wkręca się na obroty jak powinien, i widać że nie przepala mieszanki. Wszystko działa sprawnie kompresja jak należy gaźnik wszystko wyregulowane. Jednak mam problem z iskrą a mianowicie. Wkładam w fajkę nową świece dotykam do cylindra i Iskra jest prawie nie widoczna....
Pisałem że on nie ma założonego akumulatora, założy go w następnym sezonie. Napisz lepiej jak sprawdzić prądnicę nie rozbierając jej. Jakie powinny być opory poszczególnych cewek.
Dwusuwowe motorki są o wiele mocniejsze, jednak sypią się niemiłosiernie.. Raz, dwa razy w miesiącu to norma, żeby coś w nich robić w najlepszym przypadku... Ty w życiu nie widziałeś i nie miałeś Simsona S51 a głos zabrałeś pisząc tę głupotę. Simson jest najbardziej niezawodnym motorowerem jaki trafił się na naszym rynku. Akurat w latach szkolnych...
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
Derbi senda nie mam pradu na żółtym przewodzie od cewki 0.17/0.20 wychodzi na odpalonym Jechałem było git zgasilem i po godzinie odpalam i nie dzialaja swiatla co może być? Dodam że aku było slabe
Ty masz sprawdzić napięcia. Duży rozjazd może świadczyć o uszkodzeniu regulatora napięcia. Względnie o uszkodzeniu cewek w silniku. Napięcia powinny się wahać od około 12V na niskich obrotach do 14,4V na maksymalnych (w ostateczności +- 0,5V)
ylko przy dodawaniu gazu powyżej pewnych obrotów poprostu gaśnie (jakby miał brak iskry lub paliwa) przy powrocie do niższych obr. silnik normalnie pracuje. Takie objawy wskazują na uszkodzony cewko-moduł.
Sprawdź przewód od cewki do stacyjki,chyba zielony i samą stacyjkę.
Najwyraźniej masz silnik od TZR50. Tylko TZR50 posiada tego typu alternator. Musisz wymienić stator z kołem magnesowym na wersję ze zwykłej AM6 (Ducati Energia). Nowe zestawy których pełno na Allegro, wbrew opisom nie pasują do silników AM6, to są zapłony przeznaczone do silników Piaggio-Derbi.
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Wie ktoś może, jak pomierzyć cewki i jakie powinny być oporności?
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Witam,mam problem z konwersja cewkomodulu na zwykły moduł (instalacja jest z modułem i cewka) Problem zamyka się w ustaleniu który z przewodów z alternatora jest od cewki zasilającej a który od cewki wyzwalającej. W/g schematu XP6 http://obrazki.elektroda.pl/5776632100_1... od strony przewodu WN z oryginalnego cewkomodułu wychodzi przewód...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
też mam ten sam problem.... suter derbi vamos posiadam taki sam cewko moduł jak wy... ludzie prosimy o pomoc w szukaniu schematu lub budowie modułu od podstaw ..
panowie kolejne pytanie czy zapłon od gpr ( ducati energia) bedzie pasował do bi3 ?? niby na rozmiary ok ale na pewno musiałbym kupic od razu do tego cewko moduł żeby nie było problemów ze zgraniem
Jak to możliwe że popaliło wszystkie żarowki?? Przeciez to nie przebicie na cewkach. Światła są zasilane bezpośrednio z cewek. Do przewodu zasilania jest podłączony regulator i druga kostka (podłączony jest do niej jedynie przewód zasilania i masa). To moze jakiś ogranicznik?? Nie wiem czemu ale na regulatorze na wolnych obrotach otrzymuje jedynie 11V...
ja też mam podobny problem z tym ze mam derbi vamos gdzie niema czujnika halla na kole mognesowym tak jak kolega w hyosungu.po rozebranu uszkodzonej cewki ujżałem tranzystor,kondensator,diody przepływowe,i samą cewkę ma ktośpomysł jak odbudować taki ukłąd
Jaki zapłon? Leonelli, Ducati czy Kokusan? Zacząłbym od odłączenia gaszenia od modułu, w zależności od rodzaju zapłonu inaczej jest rozwiązane. Bardzo możliwe że zalało stacyjkę, wyłącznik zapłonu lub instalację i powstające przebicie odcina iskrę. W przeciwnym wypadku mogło wystąpić uszkodzenie cewki zasilającej na statorze (zwarcie międzyzwojowe),...
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
To że masz ustawiony multimetr na AC i pokazuje ci jakąś wartość to nie znaczy że jest AC. Jeśli zachowasz poprawną polaryzację (odpowiednie podłączenie plusa i minusa) to nic się nie stanie. Światła i klakson najczęściej są "na krótko" do prądnicy oryginalnie a ładowanie akumulatora i reszta (licznik, kierunki) są oddzielnie i mają inne (często oddzielne)...
Tak, występowała taka cewka, były podmieniane trzy, efekt ten sam 10km i stator do wyrzucenia, stąd moja przeróbka. Oryginalny stator miał 79mm, jednak nie jest produkowany bodajże od 2012r dlatego był zastosowany zamiennik razem z magnetem chyba 84mm zalecany przez producenta stosowany w DERBI, VAMOS HUNTER, PADDOCK 2T 50. Silnik morini 50. Dodano...
Witam Jestem nowy na forum i odrazu zwracam się z prośba o pomoc . mam motocykl derbi sende z 2001r i mianowicie mam w niej rozwaloną instalacje . i nie mam ładowania \ co zrobić z tym fantem gdy z cewki wychodzi mi od 14v w góre nawet do 21v mierzyłem miernikiem i tu wiązka sie urywa . i teraz pytanie co zrobić by ładowało akumulator ? jak zrobić instalacje...
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich gaśnie. Na zimnym silniku odpala od jednego lekkiego...
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
Witam. Odrestaurowuję starą Sendę z 1996 roku. Instalacja nowa, przełożyłem całą wiązkę z innego motoru. To co z akumulatora czyli kierunki, światło stop i klakson działają tak jak trzeba. Niestety nie mogę dojść z tym co powinienem mieć z cewki czyli światła mijania i długie a także ładowanie akumulatora. Prąd do świateł idzie żółtym przewodem z cewek....
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości to powiedz czy są prawidłowe bo może modul...
Słabawa iskra - najłatwiej sprawdzić moduł przez zdjęce fajki z przewodu WN i przyłożeniu do masy - iskra powinna występować na odległości do ok. 15mm. Minimalna wartość 5mm to granica - jeśli mniej to prawdopodobne jest uszkodzenie modułu, cewki zasilającej lub przebicie na przewodzie gaszenia. Moduł ten stosowany jest do silników Piaggio Hiper2 Euro...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witam wszystkich Tak sie złożyło, że ostatnio synowi w Aprilii AF1 uszkodzeniu uległ silnik. Zmuszony byłem do jego wymiany. Wybór padł na silnik od Derbi Senda. Niestety oryginalnie w Aprilii napęd obrotomierza jest mechaniczny, na linkę, a w Sendzie już nie. W związku z tym postanowiłem wykonać obrotomierz elektroniczny. Zabudowany oczywiście w oryginalnej...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Siema, mam problem z D erbi S enda, mianowicie pali przednią żarówkę, zmie rz y ł em napi ę cie z regulatora i okazało się, że nie działa (na wyj ś ciu tyle samo co na wejściu), regulator nowy, ale najwyraźniej spalony, i tu pojawia się pytanie jakie napięcie z magneta powinno iść do regulatora i czy w magnecie zielony (idzie do cewko modułu) i ż ół...
Witam kupiłem taki regulator co na zdjeciu. I nie wiem jak go prawidłowo podłączyć z cewek ładujących wychodzą mi dwa kable!
Mam problem z zapłonem leonelli energia a mianowicie nie ma iskry. Zapłon pochodzi z silnika am6 bo kiedyś kupiłem taki silnik w częściach i wziąłem ten zapłon. Ogólnie to wszystko chodziło bez zarzutu przez ostatni rok ale ostatnio mocno przerywał i nie wykręcał max obrotów. Po ściągnięciu magneta zauważyłem, że odkrecił się czujnik indukcyjny/halla...
derbi senda derbi licznik senda derbi
sprawdzi trafo powielacz wymiana grzałki cyfrowy pomiar prądu
bateria milwaukee interfejs diagbox
Podłączenie LG Therma V 9 kW z Viessmann Vitodens 200 Elektroliza aluminium: jak uzyskać drobne aluminium?