1. Zawór butli. 2. Cewka elektrozaworu, drugi masz przy reduktorze. 3. Przewód do "wlewu" LPG. 4. Przewód czujnika rezerwy/poziomu LPG. O położeniu zaworu powinien Cię poinformować instalator, ważne jest aby wiedzieć gdzie się on znajduje, aby móc zakręcić wypływ gazy w razie rozszczelnienia instalacji (np. w wyniku kolizji przy równoczesnej awarii...
Witam, samochód podobny, problem zbliżony. Palio 1.2 16V + tartarini etagas ... wymieniony filtr gazu, membrany, emulator aeb, cewka elektrozaworu lpg przy parowniku. Z komputera silnika wykasowane wszystkie błędy (aktualnie nic nie wyrzuca). Problem jest następujący ... auto czasami nie przerzuca na gaz (po dodaniu gazu słychać zawory od lpg i silnik...
Jest to czujnik 9cio progowy 20-1k i omomierzem chyba tego nie sprawdzisz bo do czujnika dochodzi jakieś napięcie. Jeśli chodzi o ciepłą cewkę elektrozaworu to na 30L do kosmosu nie dolecisz. Niepokój mógłby wzbudzić zapach topiącego się plastiku cewki.
Proszę bardzo: 1- zawór gazu wychodzącego z butli. jeżeli wymieniasz coś pod maską z instalacji LPG lub masz wypadek jest to zawór, który w pierwszej kolejności się zakręca i zapobiega to wydostaniu się LPG ze zbiornika do przewodów idących pod autem 2- zawór ciśnieniowy. Jak na stacji za "dużo" wleją lub wzrośnie ciśnienie w zbiorniku ponad normę to...
Ja w moim Toledo miałem dwa elektrozawory. Jeden przy zbiorniku, a drugi przy parowniku. Jak w jednym padła cewka, to ten drugi też nie był otwierany. Sterownik myślał, że nie ma gazu.
Pompę paliwa odłączam od zasilania po przejściu na gaz już dawno. Powodem jest krótka żywotność pompy w moim Oplu. Pierwsza wytrzymała 40000km. Obieg paliwa nie zawsze chłodzi zamknięte wtryskiwacze. Nieznaczne chłodzenie uzyskuje się w układach z przewodem powrotnym. Jeśli takiego nie ma to pompa tłoczy z baku do baku przez regulator ciśnienia zabudowany...
Na zdjęciu nie widać aby przewody gazowe były podłączone, gazownik nie skończył roboty to i cewki elektrozaworu nie zamontował.
W instalacjach lpg jest tak że przewód czarny to masa a niebieski to plus na elektrozawory lpg. Na cewkach elektrozaworów jest (przeważnie) oznaczenie gdzie powinien być podpięty plus a gdzie minus 12V, Jeśli mas multimetr sprawdź cewkę elektrozaworu ile ma omów, czy nie ma zwarcia, przerwy itp jeśli jest ok szukaj w przewodach ( niebieski to powinien...
Może cewka elektrozaworu ma zwarcie? Zmierz jej rezystancję i porównaj z pozostałymi.
Druga cewka jest na reduktorze. I ona może być powodem, ale to może być trudne do wykrycia. U mnie ona była przyczyną, ale złośliwość rzeczy martwych, przy jej sprawdzaniu omomierzem zawsze miała poprawne parametry. Po wyjęciu trzpienia z elektrozaworu silnik na gazie zaczął pracować normalnie. Po założeniu trzpienia i nowej cewki nie było już problemów,...
A sprawdzałeś elektrozawory może któraś cewka ma zwarcie na elektrozaworach
Kable 3 i 4 to masa. Kable 5 i 6 to styki wskaźnika rezerwy gazu. Natomiast kable od sterownika to: jeden załącza elektrozawór gazu a drugi jest od kontrolki rezerwy w kabinie. Kabel 3 podłączasz do jednego ze styków cewki zaworu a kabel 4 do kabla 6. Aby podłączyć resztę musisz sprawdzić który kabel idzie ze sterownika od kontrolki a który idzie do...
Uszkodzona cewka elektrozaworu
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
W momencie przełączenia się na LPG, na cewkę elektrozaworu podawane jest napięcie, trzpień się podnosi i gaz dostaje się do reduktora i dalej na wtryskiwacze. Możliwe że trzpień jest brudny, zatarty lub cewka nie łączy i nie podnosi trzpienia, lpg nie dostaje się do reduktora i sterownik wykrywa brak lpg i przełacza na PB. Jak zdemontujesz trzpień (najczęściej...
https://www.google.com/search?q=cewka+za... w opisach są parametry/wymiary cewek, do Twojego nie szukałem. Jak taka https://www.phjacus.pl/C8-Cewka-elektroz... nie pasuje, to szukasz dalej w...
Kiedyś walczyłem z podobnym przypadkiem . Też stag ale silnik większy.Winą był zapaprany trzpień elektrozaworu. Cewka elektrozaworu działała ale ilość płynnego LPG była tak mała że na jałowym biegu pracował ale jak tyllko się przegazowało to sygnał dźwiękowy i już pracował na benzynie.Niech mechanik sprawdzi czy odpowiednio dużo gazu dochodzi do reduktora
Witam, Posiadam Peugota 206 z instalacją BRC z którą mam ostatnio problemy.Wszystko opisałem na innym poście: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z tego co się dowiedziałem prawdopodobnie uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia lub cewka elektrozaworu. Jak sprawdzić czujnik i cewkę czy są uszkodzone czy nie??
Daj dobrą fotę, lub poszukaj parownika. Wiesz gdzie jest przy silniku, gdzie idzie miedziany przewód ze zbiornika LPG ? sprawdziłem już jedną cewkę (tę przy butli) lecz ta normalnie odbija Czy dochodzi napięcie do elektrozaworu na zbiorniku po włączeniu gazu ? Nie że go zasilisz po swojemu. Jak dochodzi i zawór się włącza, to tylko zostaje czy ten drugi...
Rzeczywiecie drobna kwota......:D a nie dało rady wymienic samego elektrozaworu???? a moze cewka była padnieta....?
Raczej usterka, brak dobrego kontaktu na cewkę elektrozaworu, w plusie lub minusie/masie (skąd jest masa? ), przy centralce, na przewodzie.
No dobrze, a czy w momencie jak silnik (reduktor) osiągnie temperaturę przełączenia (37 st.) słychach elektrozaworów - łatwiej to będzie stwierdzić na ciepłym silniku ręcznie przełączając PB<>LPG. Jeżeli nie słychać na każdym z nich "pykniecia" to trzeba sprawdzić miernikiem lub żarówką 5W, czy w momencie przełączania PB>LPG na cewkę elektrozaworu...
Witam W moim Seacie było podobnie. Winna była cewka elektrozaworu przy parowniku. Koszt ok. 20 zł. Pozdrawiam
Witam Emulator musisz podłączyć tak jak w poprzednim komputerze, więc niebieski przewód z emulatora musisz podłączyć do niebieskiego przewodu który zasila cewki elektrozaworu LPG i reduktora wychodzącego z AL-700 a czarny z emulatora do masy. Pozdrawiam Wojciech Bielenin iwexautogaz(at)wp.pl
Witam Pojawił się nowy problem. Reduktor po regeneraci i po przejechaniu 5 tys km w sterowniku pojawia się błąd niskie ciśnienie gazu, ( podmienione map sensory i ten sam bład). Zakupiłem nowy reduktor " AC Stag R02" (taki sam jak poprzedni) i po przejechaniu 300km w sterowniku błąd niskie ciśnienie gazu (podmienione map sensory i ten sam błąd), ale...
Ad 3. sprawdź czujnik ciśnienia gazu - może fiksować. Może również mieć przejściowe chimery cewka na którymś z elektrozaworów (butla lub reduktor). Mnie tak przez jakiś tydzień za nos wodziła cewka na elektrozaworze przy reduktorze, jak ją sprawdzałem to była dobra - złośliwość rzeczy martwych.
Iskra wygląda OK więc baterie powinny być w porządku. Albo moduł jest uszkodzony albo elektrozawór gazu. Ten elektrozawór ma dwie cewki, pierwsza mocniejsza jest wysterowana tylko przez chwilę aby poderwać kotwicę. Druga słabsza ma za zadanie podtrzymanie otwarcia elektrozaworu na czas trwania grzania wody. Wygląda jakby nie pracowała druga cewka. Może...
Witam Następnie zamykam zawory kulowe i pompuje powietrze sprężarką do 6 bar. Po trzech dobach powtarzam cykl. Piszesz,że wtedy nie stosujesz regulatora ciśnienia oleju. To wychodzi, że ciśnienie oleju jest od 6 atm do..... Przy różnym ciśnieniu oleju palnik dostaje rożne ilości paliwa. Czy to nie wpływa na pracę palnika? Jak wtedy regulujesz moc palnika?...
Są szanse - ale zrobisz to na własne ryzyko. Dobrze byłoby znać prąd pobierany przy 24VAC i nie przekraczać go przy zasilaniu DC - można dodać rezystor. Nie stosuj tego np. do hamulców w ciężarówce ani do instalacji LPG. Same cewki są z reguły wymienne, ale niestety tylko w obrębie wyrobów danego producenta (różnice wymiarowe).
Witam, dotyczy: focus mk1, silnik 1,6, LPG BRC sekwencja. Mialem sytuacje w samochodzie że gaz samoistnie przełaczał sie na benzynę. Usterkę zlokalizowałem- urwany przewód cewki elektorozaworu.(sam sie urwał po 3 latach) Proszę o informację jak cewke wymienić czy ona jest wkręcana czy wciskana? Czy istniejesz szansa przylutowania kabelka czy raczej...
a moze jakis gazownik poza sygnalem z cewki wziol zasilnie gazu (elektrozawory , emulator , komputer) i cewka ma za duze obciazenie i dlatego sie "pali" ? sprawdz kable po koleji.
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
schemat jest bardzo prosty czerwony(+)postacyjce czerwonoczarny(+)przedstacyjką,czarny-ma... niebieski-elektrozawory,niebieskożółty-p... dważółte-emulator wtryskiwaczy,zielony i biały,ale bardziej biały-poziom gazu
A zasilanie elektrozaworów przypadkiem nie jest podpięte pod cewkę zapłonowa - (nieraz to robi psikusy) jeżeli tak jest to lepiej poszukać innego miejsca .
Przekaźnik do (odłączania pompki na LPG) zrób nowy: - cewka podłączona równolegle z elektrozaworem gazu - sty szeregowo z przewodem plusowym do pompy(bliżej jest w deski rozdzielczej), albo minusowym (który idzie do wyłącznika bezwładnościowego obok fotela) - elektrycznie nie ma znaczenia. Czyli doprowadź instalacje do oryginału i dołóż swój przekaźnik....
Sprawdziłbym również napięcie jakie jest podawane na cewkę z centralki, może jest za niskie (na granicy zadziałania), z powodu spadków napięcia po drodze (może rzeczywiście szwankuje w tym wypadku centralka). Miałem na myśli cewkę elektrozaworu, ale widzę że to już nie aktualne.
Gdy jeździłem autem komputer cały czas dostawał bład z sondy lambda (0135) czy jeżdząc na gazie mogę ta lambdę olać czy muszę ją wymieniać? Jest to instalacja IV generacji więc bezwzględnie wymaga sprawnej sondy lambda do poprawnego działania, ale błąd sondy może być konsekwencją źle ustawionej lub uszkodzonej instalacji LPG, a nie koniecznie oznacza...
Wtryski Fazy ciekłej sa tak zbudowane żeby nie zamarzły, pozatym tak rozpylają żeby gaz nie rozprężał sie na trzonkach zaworów dolotowych, bo by je termicznie kończył. Ano właśnie, gaz ma być wtryśnięty do cylindra pomiędzy gniazdem a zaworem - to całkowicie dyskwalifikuje zespół wtryskowy benzyny do pracy z ciekłym LPG. A kolega Xyro niech albo przestanie...
Sterownik LPG musi mieć informację o załączeniu/wyłączeniu zapłonu, ale jako taki nie może być zasilany po stacyjce, czyli elektrozawory nie będą wówczas zasilane z tego samego punktu co np. cewka jak opisujecie w przytaczanych przypadkach. A jeśli takie praktyki zasilania sterowników LPG mają miejsce (w co mocno wątpię) to jest rażący błąd w sztuce...
Witam Mam LPG od ok. pięciu lat i miałem dwa takie przypadki. W pierwszym winna była cewka od elektrozaworu gazu, a w drugim winny był reduktor ciśnienia gazu. Czasami podawał zbyt niskie ciśnienie. W obu przypadkach sterownik gazu interpretował to, że skończył się gaz i przełączał na benzynę. Gdy miałem problem ze świecami i przewodami to się nie przełączał.
na początku powiem że to niebezpieczna operacja mówisz że zacina się elektrozawór więc po pierwsze sprawdź czy dochodzi do niego prąd jeśli ok to może być uszkodzona cewka i wtedy nie trzeba wykręcać wielozaworu jeśli jednak nic z powyższych to większość wielozaworów ma tak że jak zakręcisz ręczny zawór to możesz odkręcić elektrozawór bez wyciągania...
Chłopczyku zwracałem ci uwagę na szkołę podstawową za zaworem jest reduktor przewody filtr listwa gazowa a to ma swoją pojemność. A teraz zrób eksperyment w jakimkolwiek samochodzie z LPG 4 generacji. I powiedz ile sekund będzie jeszcze auto pracowało po zdjęciu napięcia z elektrozaworu. I po to autor ma pojeździć na benzynie zakręcając butlę gazową...
przy przełączeniu na gaz zaczyna piszczeć i mrugać kontrolka gazu wygląda na to iż wskazuje że nie ma ciśnienia gazu, na to wygląda i może to być spowodowane zabrudzonym trzpieniem elektrozaworu którego czyszczenie często się pomija podczas serwisu, cewka samego elektrozaworu też mogła nawalić lub - może uszkodzony czujnik lub wiązka, warto to sprawdzić...
W BRC powinieneś mieć cewkę elektrozaworu na filtrze fazy ciekłej, jeśli jest cewka, a jest niepodłączona, to istnieje szansa, że jakiś magik "naprawił" elektrozawór poprzez wyjęcie trzpienia. https://obrazki.elektroda.pl/1869535700_...
http://obrazki.elektroda.pl/4216143100_1... Trzeba zdjąć cewkę, jak to żółte z kabelkami, następnie wykręcić tuleję na której siedziała cewka, i sprawdzić czy takie jak to srebrne lekko się rusza w tej tulejce, to tłoczek zamykający dopływ gazu. Jedno złe tankowanie, i może być zabrudzony, że nie będzie się lekko ruszać, lub gumka na...
http://obrazki.elektroda.pl/4233374300_1... Układ powstał podczas przygotowywania motocykla do zimowej wyprawy. Główną inspiracją wszystkich przeróbek (ten układ, ściemniacz przedniej lampy, ściemniacz lampy pozycyjnej wózka bocznego) była walka o każdy wat z alternatora, dysponującego skromną mocą około 100W. Wszystkie zaoszczędzone...
Czy przyczyną może być felerne LPG? Oczywiście, że może. mnie osobiście coś takiego się zdarzyło, że po czyszczeniu reduktora, zaraz po pierwszym tankowaniu wystąpiły objawy takie jak przed czyszczeniem, ale po kilkudziesięciu kilometrach przeszło. Jak to jest Prins (sekwencyjny wtrysk gazu lotnego), a taki ja mam, to w butli nie ma pompy, jest taka...
Witam, Na mechanice i diagnostyce znam się niewiele tzn. tyle ile się nauczyłem i dowiedziałem z poprzednich napraw i gogle (dam radę sam wymienić tarcze, klocki, filtry, czujnik ABS, czyli jakieś drobne proste naprawy, obsługa DIAGBOX). Temat dotyczy Peugeot 407, benzyna 2.0 + LPG, 136 kM, 100 kW rok. 2004, sedan (prawdopodobnie (6DRFNB, 6DRFNE) RFN...
Witam. Mam Hondę Accord z 96' ze zwykłym gazem 2 lub 1generacji-(reduktor i pokrętło do regulacji, bez krokowca). Mam taki problem, że gdy opalam auto na zimnym reduktorze gaz elegancko się przełacza i chodzi w porządku. Ale gdy np silnik sie już nagrzeje to gdy daje gazu i mam obroty, gaz się przełącza i samochód od razu gaśnie. Pytanie, czy to sama...
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Który elektro zawór ? Ten koło Reduktor dziś czyszciłem i osobno on jest nie w Reduktorze. https://obrazki.elektroda.pl/8223340900_... Stare zdjęcie przed Regeneracją Parownika zawór jest po lewej stronie wężyk idzie. W Reduktorze jest zaślepka możliwość zamontowania elektrozaworu cewka chyba jest taka sama. Trzpień cewki bym musiał...
Witam, Mam problem z instalacją Prinsa VSI. Samochód przełącza na gaz jednak nie wysterowuje cewki przy zbiorniku, gdy skończy się gaz w przewodach to gaśnie. Oglądając cewkę na krótko auto chodzi, cewka podmieniona - bez rezultatu. Napięcie na przewodach pojawia się, ale spada gdy jest podłączona cewka. Cewka przy reduktorze działa. Czy one nie są...
OK a czy nie wystarczy to że po podłączeniu interfejsu do gazu odczyt na benzynie pokazuje że sonda oscyluje w pełnym zakresie a po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach jest za bogato a na obciążeniu spada do 0.00V i nic nie idzie ustawić śrubami na reduktorze. Gazownicy powiedzieli że dostaje za mało gazu a sam osobiście obejrzałem miedź i nigdzie...
Pamiar zużycia LPG w takim komputerku można zrealizować przez przemnożenie pomiaru benzyny przez współczynnik około 1,1. Spalanie gazu jest około 10% wyższe niż benzyny. Pomiar ilości gazu w zbiorniku można zrealizować halotronem umocowanym na wielozaworze. Wewnątrz jest magnes napędzający wskazówkę pozimu gazu. Informacja o rodzaju spalanego paliwa...
Miałem trochę podobny przypadek w megance z DREAM XXI N. Najpierw padnięty czujnik temperatury na reduktorze - pokazywał wszystko, ale nie temperaturę reduktora. Jego himery nie powodowały przechodzenia na benzynę z sygnalizacją braku gazu, natomiast jak już nastąpiło przełączenie na LPG to nie następowało przerzucenie na PB gdy występowała nawet przerwa...
Z tym podłączeniem to właśnie tak jak piszesz.Przekaźnik najlepiej samochodowy (na 12v) ale może być również cewka z elektrozaworu z instalacji LPG.Jeżeli masz w skrzynce bezpieczników przekaźnik czerwony fiatowski (30A) nie potrzebny do odpalenia samochodu a zasilający np wycieraczki - jego cewka (te cieńsze konektory ) ma około 73 omów może się nada
W przypadku automatu to tak. Ja kiedys w automacie zrobilem tak, ze podawal info do kompa, ze jest na "biegu" a nie na "parkingu". Satysfakcje mialem o tyle duza, ze proba kradziezy sie nie udala. Wiec skoda w manualu. Pompka, cewka i jeszcze cos. W trzech miejscach odciecie i biedzie dobrze. Tak zeby zlodziej byl zaskoczony jak zrobi obejscie jednego...
Mruganie i pikanie świadczy o błędzie. Ja w stagu do tej pory miałem taką sytuacje gdy: -spaliła mi się cewka elektrozaworu przy reduktorze -zawiesił się wtryskiwacz gazu (był zabrudzony) Polecam wizyte u gazownika, sprawdzi szybko błąd i będziesz wiedział na czym stoisz. Wizyta nie powinna być droga. pozdrawiam
Napięcie do zasilania przekażnika możesz wziąć z elektrozaworu gazowego. Przekażnik równolegle do cewki zaworu.
Błędne założenie z tym wypływem gazu, dopiero podanie napięcia na cewkę wielozaworu spowoduje wypływ gazu. Jest to forma zabezpieczenia, albo straciłeś zasilanie tej cewki, ewentualnie zacięty trzpień elektrozaworu. Odessanie gazu z butli jest możliwe, ale potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, spuścić możesz jedynie do atmosfery.
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Dorzucę swoje uwagi z zaznaczeniem, że nie znam tej instalacji. Kłopoty z temperaturą przełączania mogą być związane z nie w pełni sprawnym czujnikiem temperatury reduktora - niestabilna charakterystyka temperaturowa - miałem taki przypadek w swojej instalacji i wymiana czujnika pomogła. do tego po przełączeniu na LPG, komputer sygnalizuje brak gazu...
Napięcie dochodzi do cewki?
Gąbka jest spoko, cóż wyjmę go jeszcze raz jak wyjeżdżę gaz. Dziwi mnie tylko to, że na każdym zdjeciu jak patrzę to przewód miedziany z gazem idący do parownika wychodzi od spodu wielozaworu, a u mnie od góry... Zauważyłem też, że u wszystkich cewka elektrozaworu jest prawie na dnie wnęki butli, a u mnie jest u góry i to tak, że muszę lekko przykrzywić...
Witam, czy mógłby ktoś sprawdzić czy schemat będzie poprawny? SWITCH - sygnał z przełącznika zasilanego z plusa po stacyjce +15 - plus po stacyjce +30 - plus bezpośrednio z aku LED1 - sygnalizacja pracy na gazie LED2 - sygnalizacja pracy na benzynie CEWKI - elektrozawory od LPG PKFP - przekażnik pompy paliwa PKINJ - przekaźnik przełączający wtryskiwacze...
Może jest jakiś element od instalacji gazowej jest uszkodzony i zwiera do masy, jakaś cewka od elektrozaworu, czy przy butli od gazu jest elektrozawór ? Sprawdź instalacje gazową - elektryke czy nie ma zwarcia do masy lub plusa. czy parownik jest razem z filtrem gazu ? Jeśli osobno to sprawdź oba elektrozawory. Sprawdź jeszcze prawidłowość podłączenia...
Witam od jakiegoś czasu mój Galant ma problem z przerzuceniem na gaz. Odpalam samochód i po przejechaniu około 500 m piszczy mi 4 razy kontrolka od przerzucania gazu i samochód jedzie dalej na benzynie(tak jak by była temperatura ale z innego powodu nie mógł zmienić paliwa), dopiero po przejechaniu około 8 kilometrów i ręcznym wymuszeniu zmienia na...
Jak się obawiasz reakcji komputera to daj równolegle przekaźnik do cewki i z niego steruj nowym elektrozaworem. Może podejdzie Ci tam elektrozawór od LPG.
To co jest na zdjęciu, to tylko przełącznik gaz/benzyna, a nie sterownik LPG... To jest opis z BRC Samba, sprawdź czy zgadzają się kolory przewodów: BRĄZOWY - 12V po stacyjce CZARNY - masa SZARY - obroty (sygnał z cewki zapłonowej) ZIELONY - elektrozawór LPG POMARAŃCZ - sterowanie wtryskiwacza (z ECU) FIOLETOWY - sterowanie wtryskiwacza (do wtryskiwacza)...
Powyższy problem sam się rozwiązał albo pomogło przeczyszczenie styków lub wymiana filtra gazu. Po przeczyszczeniu styków jeszcze kilka razy miałem taką sytuację, a filtr gazu był w miarę czysty więc nie wiem co pomogło, ale od ponad roku się to nie pojawia. Mam teraz inny, podobny problem, prawdopodobnie z elektrozaworem przy butli. Najczęściej zdarza...
Panowie udało się, silnik pracuje jak należy, ale tematu jeszcze nie zamykam bo mam jeszcze jedno pytanie. Znalazłem w końcu kilka wolnych godzin aby zrobić na spokojnie pomiary i dzięki schematom od kolegi #piachu1994 udało się w środę namierzyć problem a dzisiaj go usunąć. Mianowicie w środę po pomiarach okazało się, że winna jest instalacja LPG a...
Witam, neumím polsky, tak píšu česky. Příčinou je vypnutí palivového čerpadla při provozu na gaz LPG. Po vypnutí čerpadla není tlak v systému KEIII Jetrinic, proto se klapka váhy vzduchu vychýlí zcela nahoru i pří nízkých otáčkách motoru. Řídící jednotka tento stav neumí vyhodnotit a začne pracovat v nouzovém režimu. V nouzovém režimu pracuje motor...
Nowa centralka na allegro kosztuje 30 zł. Masz albo spalony któryś elektromagnes na zaworkach gazowych albo na zaworku benzynowym bo widzę że od niego ścieżka też się odbarwiła. Jak oglądam zdjęcie tych ścieżek to zauważam że niektóre ich odcinki są zabarwione na czarno, szkoda że zdjęcie jest niskiej ostrości bo może bym powiedział więcej. Czasem też...
Witam, Miałem podobne objawy w swoim samochodzie i okazało się że napięcie było podawane na cewkę elektrozaworu prawidłowo, ale sam zawór był zatarty i otwierał się z opóźnieniem albo wcale. Wystarczyło odkręcić elektrozawór, przeczyścić; czarny osad który się na nim odłożył uniemożliwił prawidłowy ruch zaworu. Pozdrawiam
Można zastosować zewnętrzny przekażnik sposób podłączenia opisałem powyżej zapomnij o przewodach od centralki podłącz cewkę przekażnika(85i86) pod cewkę elektrozaworu gazu, a pompę odetnij na zworze przekażnika(30i87a).Rozprogramowanie wewnetrznego przekażnika wchodzi w grę ale powinien to zrobić instalator,chyba że masz ręczną instrukcję programowania...
Elektrozawór jednolity z zaworami butli? Chcesz wymienić cały elektrozawór czy samą cewkę?
Sprawdź połączenia stałego"+" czerwony przewód z wiązki gazowej do akumulatora; "-" czarny przewód z wiązki i powinien być na silniku ale niektórzy kręcą go do minusa akumulatora; i obroty "szary" przewód z wiązki podpięty pod cewkę zapłonową a nie owinięty na kablu WN. Pozatym zasil na "krótko" podpinając pod "+" cewek elektrozaworu lub reduktora kabelek...
Tak miałeś rację to wina wtrysków gazowych a dokładnie elektrozaworów .Rozebrałem je i tam jest cewka i tłoczek .Wszystkie tłoczki były zatarte . Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu olejem wazelinowym wszystko wróciło do normy ale tylko na jakiś czas . Wtryski miały od spodu napis Lovato i miały przejechane 30 tyś.
Sprawdź czy przełączeniu na LPG masz na cewkach elektrozaworów około 14V czyli napięcie instalacji. Przy niższym napięciu (słaby styk, słaba masa) mogą nie przełączać.
Tak, dokładnie to samo miałem. Po uruchomieniu silnika sterownik wykonuje test pompy boost (pomocniczej pompy benzyny) i go nie przechodzi. Test polega na załączeniu pompy przy zamkniętym zaworze zwrotnym (FRU) i pomiarze ciśnienia. Skłaniam się ku tezie, że przyczyną wcale nie jest uszkodzenie tej pompy lecz obecność rozprężonego LPG w linii benzyny....
Witam. Posiadam bmw e30 z silnikiem m20b20 6 cylindrowym oraz zwykłą instalację lpg na parowniku Tecno 100kW. Brak krokowca zwykła śrubka na wężu Problem jest bardzo dziwny.... walczę z nim od dłuższego czasu. Trochę grzebię w samochodach wykorzystałem już wszystkie pomysły więc proszę Was o pomoc. Minowicie: Przede wszystkim auto na Pb działa bez zarzutów,...
Witam Chce sobie zrobić automatyczne wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie (LPG) ponieważ jej żywotność dobiega końca, strasznie hałasuje podczas jazy (oczywiście jest benzyna :) ).Problem polega na tym że po podłączeniu przekaźnika występują problemy z instalacją gazową, samochód nie chce odpalać na gazie, a z benzyny po przełączeniu przełącznika...
szef_ff napisał: Całość ma z czujnika indukcyjnego dostarczać sygnał do cewki elektrozaworu Jeżeli czujnik indukcyjny z wyjściem bezpośrednim to na wyjściu masz napięcie/prąd AC a nie DC. Jak ma działać cewka - otwierać zawór gdy występują impulsy i zamykać gdy ich nie ma? szef_ff napisał: Na końcu układu muszę mieć napięcie stabilne 11,8V-12,2V przy...
Wpadłem ostatnio na pomysł wykonanie komputera pokładowego do samochodu z instalacją LPG. Chciałbym wyświetlać na nim prędkość, obroty, przebieg i spalanie chwilowe/średnie LPG. O ile pierwsze trzy wskazania mogę pobrać z istniejących czujników (cewka zapłonowa/licznik obrotów w kole), to problemem jest pomiar ilości spalanego LPG. Wpadłem na pomysł,...
Przecież tam nie ma elektrozaworu Jest, tylko brakuje cewki.
Na końcówce nr 30 +12V zawsze czerwony gruby przewód przy SQ24.Przekażnik z diodą.Nr 86 2x czarny nr 85 biało zielony nr 87 zielony. Dziękuję za odpowiedź Dodano po 5 Przekaźnik służy do przekierowania napięcia z akumulatora na elektrozawory i wtryskiwacze lpg, więc powinien załączyć się przed przełączeniem się benzyny na gaz (kilka sekund wcześniej)....
Witam, mam mały problem i potrzebuje fachowej porady. Zatem ułamała mi się przez korozję blaszka która wychodzi z elektrozaworu na którą nachodzi przewód i nie wiem w jaki sposób mam zdjąć samą cewkę żeby gaz nie wyleciał z butli. Czy po odkręceniu tej śrubki na środku cewki i zdjęciu jej gaz wyleci, czy jest jeszcze jakieś zabezpieczenie (lub ten trzpień...
Jak w temacie chcę założyć odcięcie pompy paliwa podczas pracy auta na LPG . Odcięcie rozwiązałem najprościej jak się da czyli na przekaźniku ze stykiem NC . Zasilanie cewki tego przekaźnika wziąłem z elektrozaworu na parowniku . W momencie przejścia pracy na gaz wszystko załącza się prawidłowo jednak silnik gaśnie . Podejrzewam że jest to coś związane...
Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu. Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model. Ile może mieć najechane?...
W tym momencie kiedy nie chce palić na gazie należy sprawdzić czy podawana jest faza lotna na wtryskiwacze, jeśli nie to sprawa oczywista i zalecenia kolegi marian74 są słuszne. Jeszcze może być problem z nową cewką, może jest "za słaba" i czasem nie otwiera zaworka. Dodano po 2 Można wymusić otwarcie zaworów przez podanie +12V z akumulatora bezpośrednio...
Niekoniecznie trzeba odcinać istniejące urządzenia w samochodzie. Można wstawić, zarówno w benzynie jak i dieslu, elektrozawór na przewód paliwowy. Jednak w przypadku silnika benzynowego zasilanego dodatkowo LPG trzeba pomuyśleć o czymś jeszcze. Tak jak sugerujątu koledzy - cewka, pompa paliwa elektrowłącznik rozrusznika czy elektrozawór na pompie w...
Co to za przewód pojedynczy co jest wpięty do reduktora od strony wewnętrznej jake ma zadanie Jesli idzie do wiązki, to sterowanie elektrozaworu, lub czujnik temperatury reduktora. Zależy czy jest podpięty pod cewkę, czy wkręcony w obudowę. Na silniku brak (-) czy tak ma być w polonezie zawsze był. Silnik nie ma masy? Dziwne, powinien mieć. Filtr do...
Jakie mogą być koszta takiej centralki? Ewentualnie czy jest szansa zrobić układ który zareaguje na impulsy z wtrysku? Ja mam pomysł taki aby zrobić przerzutnik monostabilny na 555. Tak że po uzyskaniu impulsów pompa paliwa będzie pracować jeszcze przez jakąś minutę i się wyłączy (identyczny układ miałem robić tylko sygnał z elektrozaworu). Opóźnienie...
tjupa w takim wypadku robi się dwie podstawowe próby ; jedna polega na tym że odkręcasz przewód gazowy od reduktora i podając +12V na cewkę elektrozaworu gazowego obserwujemy jak wylatuje z niego gaz,jeżeli prawidłowo to wykonujemy drugą próbę a mianowicie zdejmujemy z przewodu gazowego silnik krokowy i w jego miejsce zakładamy ręczną regulację wówczas...
Odgrzeje kotleta, a co mi tam. Przynajmniej znam podpowiedz na to pytanie i innym się na przyszłość przyda. A więc, za problemy podczas rozruchy jakie koledzy opisali wyżej w parownikach BRC jest odpowiedzialny zawór, który w nich jest zabudowany (ta niebieska cewka na parowniku) po pewnym przebiegu gumowa uszczelka w nim tak twardnieje ,że niema szans...
To jeżeli chcesz abym dodał do tej zrobionej przeze mnie płytki przekaźnik, to podaj jaki on miał by być. No i jak on ma dokładnie być podłączony, bo na Twoim schemacie nie ma jego, (jest tylko jego styk a cewka nie ma). możesz zrobić 2 płytki na przekaźnik standardowy i siemensa v23042 A2003 B201? http://obrazki.elektroda.net/1_123793702...
Witam. Landi les 98 / instalacja 2 gen. Na wstępnie poinformuję was od razu że nie jestem elektrykiem ani mechanikiem. Opisane poniżej czynności zbroiłem ( możliwie że źle ) w miarę swoich umiejętności. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne wytłumaczenie ;) Ostatnio jadąc autem wpadłem w dziurę (dość sporą ) prawym przednim kołem i auto przeszło samo...
Witam Mam instalacje fabryczną AG SGI w reno scenic 1,6 16v 2001r i problem bo od paru dni nie przełączy się na lpg. Sprawdziłem bezpieczniki, cewki elektrozaworów na butli i parowniku oraz czujnik ciśnienia i temperatury sprawdzone Ok. Nie załącza elektrozaworu na butli. Proszę o sugestie gdzie szukać usterki.
nie tak sie sprawdza czy ida oba paliwa gdy odpalisz silnik i przełączysz na gaz zdejmi zaraz wtyczke z cewki elektrozawor na reduktorze albo na filtrze lpg. Zwykle wsuwka koloru niebieskiego, jak zgasnie to jest wszystko OK
brazowy- plus 15 szary- impulsy cewki zielony -elektrozawor czarny_-masa bialo czarny_ -cz. poziomu
cewka elektrozaworu cewka elektrozaworu temperatura cewka elektrozaworu pralki
odpowietrzenie pompki parkside wiertarka instalacja elektryczna motoroweru
dremel naprawa honda kierunkowskazy
Przełożenie ECU w Chevrolet Impala - co trzeba zrobić? Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens?