Odgrzebuję temat. Mam problem - kupiłem cewkę do fabii, która okazuje się cewką z felicii. Cewka jest identyczna, pasuje do rozstawu świec. Ma jednak inną wtyczkę. Wtyczka też jest 4 pinowa. Na tej z felicii też są dwa przewody grube i dwa cieńsze. Sprawdzałem napięcie na poszczególnych pinach od 1 do 4 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu multimetrem....
Witam Jestem po raz pierwszy na forum a na samochodach nie znam się za dobrze:-)) Proszę o wyrozumiałość i pomoc:-) Zakupiłam w promocyjnej cenie cewkę zapłonową do samochodu skoda felicia 1,3 Kolega próbował ją dzisiaj wymienić. Okazuje się jednak, że wtyczka zakupionej cewki jest inna niż starej(ma wtyczkę na zatrzask). Na nowej podany jest nr 467905104...
sprawdź cewkę!!
Przecież napisane co go boli. Przerwany przewód, odpięta wtyczka lub uszkodzona cewka zaworu.
Witam Paweł wawa nr silnika : 2969436781.136M .A gdzie mieści się ten moduł zapłonowy pod tą cewką .Cewka jest na listwie i wymieniona na nową wymieniałam i nie wiem co jest na rzeczy .Na przewodzie 2 i 3 nie ma prądu jest na 1 12V.
To zacznę od świec bo on jest na cewce bezpośrednio.
jeśli umiesz czytac schematy to proponuje byś przeanalizował w schemacie nr 9 ( od świateł ) i schemacie nr 11 (m.in wycieraczki) podłaczenie cewki przekaźnika oznakowanego tam literka C , jest to przekaxnik funcji X link do schematów ( sa po czesku) i na pewno dojdziesz do wniosku że urwanie sie żółtego przewodu idącego od stacyjki do cewki włącznika...
witam mam problem z moja skodziną. Jak dobrze popada i z zrobię pare kilometrów i zgaszę silnik to później nie mogę odpalić samochodu, ale jak postoi kilka godzin to odpala bez problemu. proszę o pomoc bo nie mam pomysłu ja myślę że to może być uszkodzona cewka.
Hey, Też teraz przechodzę przez ten etap:) Cały pic polega na wysterowaniu przekaźników, co za pomocą jednego przewodu jest kłopotliwe bo napięcie przechodzi przez cewkę przekaźnika i oba są podłączone szeregowo i dzieją się cyrki. Na obrazku narysowałem ten przypadek. Jako, że nie znalazłem nigdzie rozwiązania to postawiłem zrobić je najprościej jak...
Witam forumowiczów. Na wstępie Wesołych Świąt życzę wszystkim. Mam mały problem ze skodą. Model to skoda felicia GLXi 1,3 MPI 50kW 68KM rocznik 1998 z instalacją lpg. Instalacja drugiej generacji. Parownik lovato, jeden filtr. W środku auta jest tylko przełącznik trójpozycjny: b(powyżej 2tys. przełączanie na gaz),g,b. Objawia się to losowym dławieniem,...
W tym modelu skody warto sprawdzić kostkę stacyjki i brązow przewód masowy łączący sterownik z masą, czy po ściągnięci z rozdzielacza kabla od cewki jest iskra ?.
Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik...
jesli chodzi o zablokowany komp. to sprawdzałem u siebie i tak: -jesli cewka jest podłączona to jest tak jak napisałes wtryski sa zablokowane, -jesli cewka jest odłączona to wtedy wtryski działaja, jak programowałes eeproma ja mam przylutowanego, moze w moim przypadku przeprogramowanie tez pomoze. pozdrawiam
Witam!! Mam kłopot ze skoda felicia 1.6 benzyna -gaz z silnikiem VW. Silnik nie chce odpalić ani na benzynie ani na gazie. Na początek wymieniłem świece i nic, sprawdziłem i niby robią sie mokre wiec paliwo dostaje. Sprawdziłem iskre no i tez jest choć może nie tak mocna jak powinna wiec dla pewności od znajomego pożyczyłem cewkę z modułem ale bez rezultatu....
Może ktoś ma taką kombinację lub może pomóc. Mam instalkę LPG tartarini ze sterownikiem TEC97 w skodzie felicii 1.3 mpi ze sterownikiem simos2p. Podejrzewam że sterownik TEC97 rozprogramował się gdyż miałem dziwne objawy: po osiągnięciu 2000obr samochód słabł , dusił się i gasł pomimo wyłączonej instalacji gazowej. Nawet wyciągnięcie bezpieczników od...
Mam problem z instalacją LPG w samochodzie Skoda Felicia z 1995r., mianowicie samochód strasznie szarpie na gazie, jak tylko silnik trochę się rozgrzeje. Problem jest tak uciążliwy, że praktycznie samochodem nie da się jeździć na LPG. Instalacja jest z 1 punktowym wtryskiem. Byłem w serwisie LPG, jak również w serwisie Skody i przez te wizyty wymieniłem...
witam, mam skodę felicie 1,3 + LPG z 97roku, od pewnego czasu samochód zachowuje się co najmniej dziwnie... pali bez problemu, gdy się rozgrzeje zaczyna szarpać, gasnąć np: gdy stoję na światłach (zarówno na benzynie jak i na gazie) :( podczas jazdy czasami spada moc i mimo zmiany biegów na niższe i wciskania pedału gazu do dechy zawsze gaśnie...po...
Witam Posiadam Skode Felicie z 1999r silnik 1.3 MPI (ok. 170 tys przebiegu) z instalacja LPG. Mój problem polega na tym ,że samochód od jakiegoś czasu ciężko odpala dusi się, gaśnie gdy dodaje gazu obroty stoją w miejscu cały silnik aż się trzęsie. Tak jak by łapał lewe powietrze albo nie chodził na wszystkie cylindry. Jak odpalę samochód i odrazu dam...
Po podłączeniu do zegarów wszystkich trzech wtyczek nie pokazuje mi obrotów. Jednak zauważyłem, że obrotomierz dostaje jakiś impuls tuż po zapaleniu silnika. Wskoczy na 1000 obr. i natychmiast spadnie od 0 i już nic nie wskazuje. Nie bardzo wiem czego się złapać. Czy impuls z alternatora może być inny niż z cewki?
Połącz żółty przekaźnikiem NC, zamknij podając "-" na żółty, otwieranie powinno zadziałać podając "-" na cewkę przekaźnika, oczywiście z drugiej strony cewki "+" Znalazłem rozpiskę.
Witam. Mam problem ze Skodą Felicia 1,6. Przy temperaturze poniżej 0 nie odpala. Niby próbuje, ale silnik zaskoczy na 2 sekundy i gaśnie. Oczywiście sprawdzone wszystkie podstawowe rzeczy. Tzn: -sprawdzony stan i ustawienie rozrządu. -OK -sprawdzone ciśnienie w cylindrach -OK -wymienione świece i przewody zapłonowe-nowe -wymieniona cewka zapłonowa-nowa...
Witam Posiadam skodę felicie 1.,3 MPI 1997r z lpg i gdzieś od dwóch tygodni pojawił się ciekawy problem, a mianowicie: Samochód potrafi zapalić normalnie, ale po chwili w czasie jazdy (po krótkim lub dłuższym czasie ) spadają obroty i samochód gaśnie zarówno na benzynie jak i na gazie po czym nie chce odpalić. Po kilku próbach albo odpali albo nie i...
Dzień dobry. Jestem tutaj pierwszy raz proszę o wyrozumiałość jak napiszę coś niezrozumiale. Posiadam Skodę Felicię 1.3, ma ona około 230000 km, rok produkcji 1997. Mam następujący problem: samochód odpala normalnie ale dziwnie pracuje jakby miał za niskie obroty, kiedy się nim jedzie to przyspiesza ale jak już uzyska się określoną prędkość i ma wejść...
Witam mam kłopot z moją felką jak jest zimny silnik nie chce zapalić, po 10 minutach kręcenia odpala dopiero i to z wielkim problemem. Myślałem, że to listwa wtryskowa, ale jest ok, bo zminiłem, cewka jest ok.. I nie mam już pomysłów, może mi ktoś pomoże, może ktoś miał podobny problem. Podejrzewam, że to może być cewka lecz nie jestem pewien może mi...
witam problem dotyczy skoda felicia 1,6 lxi 2000r .auto do trzeciego biegu zbiera sie bez zarzutow 4-5 bieg zaczyna szarpac i sprawia wrazenie ze chodzi na trzech cylindrach. na 5 biegu wciskam sprzeglo i gasnie.bylem u wielu magow piaseczynskiej mechaniki wszystko niby ok diagnostyka wyrzuca blad zaplonu na 1 cylindrze .mechanik twierdzi ze nie slyszal...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
Witam. Mam problem z autem. Jechałem i skończył się gaz. Na początku jako tako dobrze jechało na benzynie, chwile potem zaczęło szarpać i strzelać z wydechu, często tak było jak gaz się kończył. W końcu strzeliło tak, że auto zaczęło głośno chodzić. Dojechałem akurat do domu a następnego dnia myślałem że wywaliło uszczelkę pod gaźnikiem. Wymieniłem...
u kojegoojca padł zespół cewek zapłonowych. kupilismy od fabii bo t5ańszy i da siedopasować, wystarczy przełożyć wtyczkę. po wymianie silnik dostał kopa na niskich i srednich obrotach.
Sprawdź kabel do bendiksa rozrusznika (zółty). Obwód cewki przekaźnika właśnie jest zamknięty do masy przez bendiks.
Próbowałeś go odpalać zapasowym kluczykiem?.Jeśli tak i samochód nie odpala,to problem tkwi rzeczywiście w centralce immo lub w cewce transpondera.IMMO można usunąć z tego komputera.
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Wskazuję na cewki zaspolone,niestety na nowe co masz na myśli ja mam Fabie i objaw mam podobny. U mnie jest cewka nałożona na świece.
Co może być jeżeli w trakcie jazdy na gazie następuje samoczynne przełączenie na benzynę? Guzik w kabinie do przełączania mruga i po 2000 obrotach daje światło ciągłe natomiast nie odpala gazu. Zauważyłem, że po wyłaczeniu stacyjki na chwile problem ustaje ale w trakcie jazdy znów przechodzi na benzynę. Ostatnio wymieniłem dwie cewki z elektrozaworów...
Adres 25 musi sie zglaszac jesli nie sprawdz zasilanie immo za wskaznikami,brazowa skrzynka z dwoma zlaczmi jedno do cewki stacyjki druga zasilanie i przewod K do komunikacji.
cewka modułu wygląda OK, świece tyle co po wymianie natomiast nie mam interfejsu aby sprawdzić sonde.
Sprawdż stan przewodu , który dochodzi do cewki rozrusznika. Jest to biały przewód , lubi się urwać.
ja ostatnio miałem uszkodzoną cewkę w takiej skodzie czasami paliła a czasami nie
W skrócie wygląda to tak. Po włączeniu zapłonu komputer wysyła zapytanie czy wszystko jest ok? Immo porównuje kod klucza odczytany z chipa za pomocą cewki indukcyjnej założonej nz antence i gdy wyśle odpowiedź ,że ok to autko śmiga. Oczywiście dzieje się to bardzo szybko... Pozdrawiam
witam. posiadam wyzej wymienione autko ma 153kkm od ponad 60kkm jezdzi na gazie przez ten okres nie bylo nigdy problemu z gazem ani benzyna silnik nie zapalal na benzynie tylko jak nie mial paliwa a na gazie strzelal jak w okolice cewek dostala sie wilgoć. usterka jaka teraz mnie dotknela powstala podczas gigantycznej ulewy to chyba bylo oberwanie chmury...
Witam, mam dość poważny problem, ostatnio jak jade autem to co jakiś czas auto dostaje jakieś wyższe napięcie, wskaźniki zaczynają mocniej świecić, wentylator mocniej kręci, raz tak nawet że jak dałem na maksa wentylator to przepalił się bezpiecznik. Chyba przez te przepięcia przeszła mi już jedna żarówka, która podświetla deskę rozdzielczą. Boję się...
No, no i wszystko, pod te dwa podpinasz cewkę przekaźnika, tniesz kabel zasilający pompę i na styki 30 i 87a. O błedy się nie martw, sterownik tego nie wykryje, zresztą i tak już masz jakieś w związku z mieszanką paliwowo-powietrzną
Witam. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak można przypisać kluczyk do immo bo mam vag-a ale jedyne co potrafie z nim zrobić to odczytać kody błędów ;), z immo pierwszy raz się "bawie". Aha i jeszcze jak można ewentualnie spradzić czy cewka transpondera(czy jak to się zwie) nie jest uszkodzona?
Tak na benzynie jest ten sam problem. więc albo zawory , albo uklad zapłonowy ,( cewka , aparat, świece itp)
Odwiń/rozwal izolację na wejsciu kabli we wtyczce do cewki i sprawdź/napraw przerwy ukryte
Witam A ja mam problem taki z Felą 1,3 MPI, że gdy w nocy jest chłodno i wilgotno, to fela odpala i szarpie na wolnych obrotach z obrotami ok. 900, przy dodaniu gazu, efekt jakby nie paliła na wszystkie gary. Jak wygrzeje się w słońcu pod blokiem cały dzień - odpala bez problemu i ma równe obroty ponad 1000 i pracuje prwidłowo. Wszystkie możliwe konektory...
Kurde, ile tu pesymistycznych scenariuszy, a uszkodzona cewka rozrusznika, albo krótkie szczotki się zawieszają.
Podmien czujnik halla tak jak ktos wyzej sugerowal.Skad wiesz ze nie ma immo? MPI weszly w drugiej polowie 96 i raczej immo jest .W MPI nie ma tez aparatu zaplonowego jest modul zintegrowany z cewka 2 biegunowa.
Rozgrzej auto pod domem i sprawdź cewkę zapłonową jak juz auto zgaśnie, na uzwojeniu pierwotnym powinna mieć kilka omów, a na wtórnym (od strony kabli zapłonowych) ok 10kΩ ±2kΩ. Podaj wyniki pomiarów.
Też mam felicie i miałem identyczny problem. Zastosowałem aktywny filtr zasilania na tranzystorze i 100% lepiej trochę pyrka na niskich obrotach ale już powyżej 1500 idealna cisza. Stosowałem różne dławiki kondensatory cewki filtry od radji samochodowych i nie pomagało
Panowie! Samochód jak powyżej, na liczniku ok 130k km, jeździ na gazie ale objawy występują zarówno na gazie jak i na paliwie. Mam następujący problem. Podczas jazdy na jakimkolwiek biegu przy niewielkim dodawaniu gazu, np jazda 70-80 km/h na 5 biegu, delikatnie wciśnięty gaz, samochodem zaczyna szarpać, wpada w jakieś drgania na tle normalnej pracy....
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Moim skromnym zdaniem blad sondy przy sekwencji nie powinien miec miejsca to nie 2 gen. ze emuluje sie sygnal fala lub do "masy".Zreszta mam 2 gen i sonda jest emulowana do masy , jest blad 537 i auto smiga bez problemow ze spalaniem w trasie 7-8 l i miescie 10-10,5l LPG.Cos jest skopane w tej instalce bo to auto jest idiotoodporne i bedzie jezdzilo...
and61 nie tyle ja ładuję, co ktoś za mnie to zrobił kto się na tym zna (kilka miesięcy temu). Auto, które było dawcą nie miało obrotomierza tylko zegarek w tym miejscu. Nawet jeśli bym znalazł drugie zegary z obrotomierzem to średnio widzę możliwość przekładki elektroniki tamtych zegarów (wspólna dla wszystkich wskaźników płytka drukowana) do małej...
Witam problem trzaskającej cewki reduktora rozwiązany, trzeba było odkręcić cewkę wyciągnąć z tego metalowego uchwytu w który ona jest wsadzona i dogiąć ten metalowy element w taki sposób by cewka wchodziła z oporem po czym zamocować cewkę wraz z nasadzonym metalowym elementem na swoje miejsce i dokręcić. martwi mnie natomiast bardzo wysokie spalanie...
Problem jak w temacie autko po zagrzaniu sie do temperaturu ok 90 stopni i w tym momencie silnik pracuje rowno obrotomierz leci na zero wskakuje spowrotem na obroty a przy obciazeniu auto przejezdza kilka metrów i gasnie, sprawdzony czujnik poł wału nowe swiece, cewka sprawna, czujnik temp tez dobry przepustnica wyczyszczona. prosze kolegow o pomoc
To się sprawdza rozrusznik jak jest na wierzchu, sprawdza sie czy dochodzi napięcie na cewkę. Temat zamykam.
Nie taniej będzie oddać auto do warsztatu , niz samemu naprawiać nie mając pojęcia co sie naprawia ? Cos tam wiesz ale nie do końca , co do kabelka a raczej żółtego przewodu idącego nie do rozrusznika a włącznika elektromagnetycznego ( uruchamiającego rozrusznik ) i łączącego oprócz tego stacyjke z cewka przekaźnika funkcji X to gdyby on byl przyczyna...
Witam Dziś rano po odpaleniu a jest pogoda mokra śnieżna. Standardowo dałem mu kilka minut na zagrzanie się (odśnieżanie). Na gaz przełączam przy około 70C. I tutaj moje zaskoczenie strasznie mi strzelał nie dało się jechać. Benzyna też była nie lepsza bo nie miał mocy i szarpał. Nie zauważyłem tych objawów przed przełączeniem na gaz, ponieważ nie mam...
Witam. Posiadam taką samą Skode ('99 - 130tyś) i miałem takie same dolegliwości, które nie zależą od przejechanych kilometrów tak wg mnie tylko od temperatury przy ciepłym silniku. Ogólnie brak zapłonu w jednym z cylindrów, świeca, moduł cewek, sporadyczne wypadanie jednego zapłonu, jeśli auto Ci jeszcze nie gaśnie a jedynie jest podsiad obrotów i wszystko...
Sprawdź styk 50 na cewce rozrusznika.
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Brzmi jak problem z cewką zapłonową. Tam jest taki zintegrowany moduł, fajna sprawa bo nie potrzeba przewodów WN wymieniać, ale problem o którym piszesz był dość częsty. Podmienić cały moduł (ten nasadzany na świece) z innego auta, powinno pomóc.
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Czujnik halla nowy, cewka nowa , stacyjka nowa , komputer i immobilajzer nowy z jednego typu . Przy kreceniu rozrusznikiem , do listwy zapłonowej dochgodzi prąd , a nie daje na dwóch pobudzających cewek
witam serdecznie mam problem ze swoją skodą 1.3 mpi (tylko benzyna bez gazu), chodzi oto że nie wchodzi na obroty i strzela w kolektor ssący,dusi się. komputer nie pokazał żadnych błędów. wymieniłem już: czujnik położenia wału,filtr powietrza,świece,rozrząd. podmieniałem z innej skody(sprawnej) przepustnice,wtryski,i ten czujnik podciśnienia w kolektorze...
Witam, Dostałem na warsztat felicie, ciekawy przypadek od razu powiem :) Objawy: Auto pracując na wolnych na sek traci zycie po chwili obr wracaja do normy, taka szybka i krotka przerwa w pracy silnika, Co zostało zrobione: - zmierzone cis spr od 10 do 11 wszedzie -wyczyszczona przepustnica - wykasowany eprom w ecu od nastaw przepustnicy - podstawiony...
Witam wszystkich,mam problem z moja skoda felicja 1.3 z tym starszym silnikiem gdzie cewka jest kwadratowa jak w golf 3.Otóż gdy jest sucho wszystko jest ok lecz gdy pada samochód po jakimś czasie gaśnie i nie odpala.wymieniłem cewke auto zapalilo do nastepnego deszczu wiec te 2 cewki wysuszyłem i po dniu na kaloryferze działaja. dzisiaj pojechałem...
Znalazłem trochę informacji na temat tego alarmu. 15 blokada zapłonu i 18 blokada zapłonu. Do 15 jest napisane informacja " rozłącz obwód zasilający zapłon ( cewka, elektrozawór, zapłon elektryczny ) a następnie połącz rozłączony obwód przewodami fioletowymi. Jak odepnę centralke alarmu, i zmostkuję fioletowe przewody powinno to działać, i alarmu nie...
Odświeżam wątek . Znowu dzieje się to samo , w deszcz porażka z jazdą , zauważyłem , że na cewce zapłonowej są małe wyładowania przebicie delikatne na obudowie , jak się rozgrzeje prawie znika (sprawdziłem zraszając wodą). Wymiana gumek nie pomogła . Chcę kupić nową tylko nie wiem jakiej firmy wybrać : ngk , champion , czy tesla ? Wszystkie są w podobnej...
Po lekkim ostukaniu cewki wszystko wraca do normy ;) Możliwe że jakiś syf zbiera się na elementach ruchomych cewki i coś się blokuje.
światła do jazdy dziennej maja zgasnąć po włączeniu postojowych (podobno) więc podłącz pod postojowe. Jeżeli chodzi o stacyjkę to nie musi być podłączone bezpośrednio pod stacyjkę. Wystarczy podpiąć pod przewód gdzie pojawia się zasilanie po stacyjce - zasilanie ECU, zasilanie cewki zapłonowej itp.
Sunker ... szklana cewka...?! A co to jest? Cewka jest zawsze z drutu miedzianego a co najwyżej obudowa cewki może być wykonana z tworzywa przezroczystego. Typowy chwyt marketingowy bez żadnego wpływu na działanie anteny. Ja posiadam na podobnym gabarytowo autku antenę Sirio Megawatt 4000, jest to kawał bata (2m) :) ale zasięg jest na poziomie 35 km...
Cześć. Jest to mój pierwszy post na tym forum . Jest to listwa od skody felicii 1.3 mpi . Główne moje zapytanie to. Czy da się naprawić tą listwę co niżej na obrazku.Wiem ze jedna cewka jest spalona . i czy by mi ktoś doradził jak wymienić tą cewkę . Dlaczego wiem ze jest cewka spalona ? bo przekładałem taką samą listwę od kolegi . skoda chodziła bardzo...
Układ już wykonałem, przekaźnik jest sterowany plusem z pierwszej pozycji i plusem z drugiej (zapłon) poprzez dwie diody. Równolegle z cewką przekaźnika umieściłem diode zabezpieczającą i dwa kondensatory 6800uf i 10000uf (poprzez rezystor 5ohm). Po odłączeniu cewki przekaźnik działa jeszcze prawie 3s, więc jest ok. Dziękuje wszystkim za pomoc :)
To sprawdź impulsy na cewce, jak są to cewka padła.
Sprawdź stan przewodu , który dochodzi do cewki rozrusznika. Jest to biały przewód , lubi się urwać. Sprawdź bezpieczniki pod maską - okolice akumulatora.
padały czujniki lub pękła cewka zapłonowa
Witam, Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury,...
Dzięki za odpowiedzi, to będzie kolejny punkt do sprawdzenia, chciałem tylko potwierdzić że ma tam być na stałe +12V przy włączonym zapłonie no i że ten przewód leci prosto do skrzynki bezpieczników bez żadnych połączeń po drodze. PS. Kondensatorem na bank jest ten niebieski element, ten srebrny to na pewno kondensator? Pytam, ponieważ w poniższym schemacie...
Cewka zapłonowa jest ok, była sprawdzana. W piątek temat się rozwiązał sam. Samochód odmówił jazdy na środku ulicy. Na początek wymieniłem filtr paliwa, bo w sumie najtaniej i to on był winny takiej jazdy. Jak wylałem z niego resztki paliwa to straszny syf wyleciał. Kupiłem nowy filtr paliwa (32zl) wymieniłem i problemu nie ma.
Zamiast kombinować z kompami...najpierw powinienneś sprawdzić modulator benzyna/gaz. Modół który fizycznie przełącza sygnały sterujące cewki. Jak na benzynie to modulator załączy linie 71 i 78 z SIMOSa. Jak gaz to sterownik załączy linie sterowania cewką ze sterownika gazu. Znajdź te linie przed modulatorem 71 i 78 wychodzące z SIMOSa i podłącz do cewki...
Wymieniasz samą kostkę stacyjki.NIE ruszasz transpordera , cewki , kluczyka. Dodano po 5
Witam. Tak na wstępie szukanie bezpiecznika od gazu bym odpuścił, gdyż nawet brak zasilania sterownika gazu powoduje, że auto odpali na gazie. Centralka od gazu podpięta jest przeważnie pod zasilanie cewki zapłonowej, więc wygląda na to, że nie masz napięcia po zapłonie. Czy na pewno dobrze została sprawdzona kostka stacyjki? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić...
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
podczas jazdy zmieniony odgłos silnika. To nie czujnik .Jak chcesz sprawdzić , wykręć czujnik , wkręć manometr . Lub przytkaj paluchem i niech druga osoba zakręci rozrusznikiem .Zobaczysz czy jest jakiekolwiek ciśnienie . Przy sprawdzaniu paluchem zdjąć cewki ze świec , bo a nuż pojawi się ciśnienie .
Przyczyn może być tak wiele, że nikt nie da Ci tutaj jednomyślnej, trafnej odpowiedzi. Sprawdź układ zapłonowy, stan świec, cewki zapłonowe itp, podłącz się z miernikiem diagnostycznym i zobacz, czy nie ma jakiś błędów, które wcale nie muszą wyświetlać się na pulpicie, dobrze byłoby zmierzyć ciśnienia na cylindrach.
W skodzie felicji z silnikiem 1.3 mpi z tego co pamiętam to nie ma żadnej listwy a jedynie przerywacz i cewka zapłonowa. Właśnie występuje taka cewka, i to w silniku 1.3 MPI [url=]Tutaj masz jej wygląd.
Witam panowie. Po wielu próbach i waszych poradach a także po wymontowaniu cewki zauważyłem, że jest ona rozsadzona w środku(w tej szparze pomiędzy elektroniką a cewką). Jak myślicie dlaczego cewkę rozsadziło? Czy komputer przeżył to?
Później odpaliliśmy ze znajomym na kable z drugiego auta i odpalił lecz po odpięciu kabli gaśnie i już nie chce odpalać i w dodatku jest bzyczenie w kablach od strony pasażera (stamtąd wychodzi dźwięk) Coś kradnie prąd i robi spięcie tylko właśnie nwm co. Brzyczeniem sie nie martw ponieważ po stronie pasażera w nogach masz bezpieczniki razem z przekaźnikami....
Witam, prosze o pomoc jak w temacie, podczas jazdy spadaja obroty do zera i silnik gasnie, poczym po paru przekreceniach odpala jak gdyby nic i jedzie dalej, powtarza sie to dosyc czesto, byl spokoj jakby byly upaly, a teraz jak nastala wilgoc to znow sie dzieje, byla zmieniana pompa paliwa (wklad), bo kiedys nie dalo sie odpalic, mechanik zdiagnozowal...
W tych skodach niewiele się psuło jeżeli chodzi o sam osprzęt silnika, jedynie czujnik wału i temperatury. Cewka jak wysiadała to nie palił na dwa gary.
Musisz po prostu przywrócić instalację do stanu fabrycznego. Przekaźnik zapewne odcina zasilanie na cewkę lub coś w tym stylu. Idź po tych kablach zobacz jaki przewód ktoś rozciął i znów go złącz a to coś wyrzuć.
w tym roczniku był aparat W przypadku Witkacego777 faktyczne pewnie chodzi o Felke 1.3 na monowtrysku (BMM), ale gwoli scislosci, to tam nie jest aparat zaplonowy tylko wylacznie sam rozdzielacz, a poza tym z tego rocznika (96) byly zarowno Felicie 1.3BMM jak i bezrodzielaczowe 1.3MPI z listwa zaplonowa (od 08.96). Miałem kiedyś upartego klienta, wymieniłem...
za duży kąt właczenia prądu cewki, ale trzeba sprawdzić czy grzeje się sama cewka, czy tez moduł podcewkowy.
Witam, dosyć nietypowy problem mam. Dziś najechałem na dosyć sporą dziurę, co spowodowało prace na nie wszystkie cylindry aż do wyłączenia silnika. Okazało się że cewka zapłonowa/listwa zapłonowa [nie wiem jak dokładnie się nazywa] odłączyła się do świec zapłonowych. Montaż tego jest troszkę dziwny, bo na dwóch blaszkach przykręconych do obudowy, powoduje...
Cewkę oddałem do sklepu. Sprzedawca nie chciał jej wymienić na inną, zrobił przyjęcie gwarancyjne, będę czekał około 1 m-ca. Szkoda bo moim zdaniem mógł wymienić na inną, tymbardziej że wszystko zrobiłem w ciągu 24 h od zakupu. Trudno jadę do innego sklepu po cewkę ale teraz już będę montował ja pod sklepem.
Zgadza się. Cienki żółty kabelek przy rozruszniku. Lubi sie tam ułamać. Dość częsta przypadłość w feliciach. A pyrkocze dlatego że ten kabelek zasila cewkę przekaźnika obwodu X, przez który zasilane są międzyinnymi światła.
Dzięki za odpowiedź, ale niestety nadal nie wiem czy do Felicii są proponowane jedno czy wieloelektrodowe świece . Teść oryginalnie miał założone wieloelektrodowe i silnik od początku nie pracować stabilnie. Drgania są dość duże, choć silnik pracuje w miarę normalnie. Jego auto to Felicia 1.3 MPI 2000r (cewka na kasecie).Teraz zapłacił 80zł za kolejny...
Obudowa styków, która pękła, wykonana jest z bakielitu. Tego nie warto kleić, gdyż dwa styki prądowe muszą być ustawione praktycznie w jednej płaszczyźnie, aby ruchomy styk cewki automatu mógł je zewrzeć (w celu uruchomienia rozrusznika). Oprócz styków powinny być trzy, a nie dwa cienkie druty (dwa zwinięte razem i jeden pojedyńczy) - dwa razem to początki...