Witam. Mam problem z iskra przy skuterze 4T. Iskrą jest bardzo słaba. Ledwo widoczna na świecy a żeby się pokazała trzeba mocno kopnąć. Wymieniłem już wszystko oprócz iskrownika... świeca, kabel, fajkę podmieniałem cewkę wn i teraz mam takie pytanie o pomiar cewek iskrownika oraz impulsatora. Mierząc cewke zasilającą otrzymałem wynik 740 omów a mierząc...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Witam, mam bardzo poważny problem z zakupionym bashan 250 który był w częściach osobno silnik, instalacja poucinana. W miarę wszystko podłączyłem ale nie mam iskry , tym samym silnik nie odpala. Postanowiłem jeszcze raz od początku wszytko połączyć , zaczynając od połączeniu na krótko rozrusznika. Rozrusznik kręci, więc postanowiłem połączyć kable wychodzące...
Witam, tak jak w temacie zapytanie. Czy w tych silniczkach (router grande 50 4t 2013) jest ważna pozycja cewek "owiniętych taśmą białą lub czarną" w stosunku do impulsatora? Dodam, że u mnie impulsator jest zamocowany na godzinie 12:00 a te 2 cewki (owinięte) na godzinie 15:00. Powód pytania, brak iskry. Wszystko wymienione, przewody sprowadzone.
W aparacie przełamują się kable od cewki impulsatora, biały i czarny, które lecą potem we wspólnym ekranie w zielonej koszulce do modułu
Cały ten ukłąd zapłonowy w Polonezie jest z tyłka wyjęty -od aparatu zapłonowego poczynając, poprzez słynny zielony kabelek, do modułu. Cewka impulsatora uszkadza się, bo się zwyczajnie jeden koniec uzwojenia urywa.
Jesli chodzi o mnie to iskra byla tak jak opisalem i stawialem ze cos nie laczy w instalacji bo jak widze te kable to sie plakac chce ale wczystko jest ok i maszyna zapali na 2-3 sekundy i gasnie i nie ma iskry i znowy tak samo. Rafik stawiasz na modul mam drogiego quada tylko ze jest 110 i troche inaczej wygladaja wtyczki w tym co robie jest w module...
Mam pewien problem u nas w chali produkcyjnej wisza 2 zegary. Sterowanie jest nastepujace gdy przykladamy napiecie 24V na konce przewodow tego zegara wskazowka przekreca sie o minute. Aby przekrecic o nastepna minute trzeba zmienic polaryzacje na przeciwna i wskazowka znowu sie przesunie. Problem w tym jak stwozyc taki impulsator, ktory da napiecie...
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Cześć. Nie widzę sensu zakładania nowego tematu i zaśmiecania forum, skoro identyczny już istnieje. Chcę zrobić taki elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej w skuterze. Zapłon to typowy CDI Wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem do końca jak część wykonawcza ma to realizować. Mam kilka pomysłów: - zwierać do masy cewkę impulsatora - przerywać...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam, od tygodnia zmagam się z problemem jaki sprawia mi owy Xt-ek. Napiszę etapami żeby było przejrzyście. Kupiłem motor, zrobiłem szlif i wymieniłem tłok, poskładałem no i się okazało, że iskra jest tylko za pierwszym i czasem za drugim kopnięciem. Poszukałem w internecie możliwych przyczyn, ktoś napisał, że problem może rozwiąże nowy akumulator,...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Siema Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem. Router grande 50 4t 2013r skuter stał rok na dworze, lekko przyjęty. O dziwo iskra była więc zmieniłem paliwo, wyczyściłem gaźnik. Wymieniłem olej w silniku. Po tych rzeczach, skuter odpalił, ale miał tylko wolne obroty. Po dodaniu gazu, gasł. Winą było brak masy z silnika do ramy. Obroty pełne wróciły....
Rezystancja cewki zasilającej powinna wynosić 440 omów, impulsatora 140 omów. Okazało się że po złożeniu silnika stator wykazuje prawidłową rezystancję. Odbijanie było spowodowane uszkodzeniem wolnego koła. Nie zapalał ponieważ dwie kostki wychodzące z instalacji w przodzie quada - od światła pozycyjnego i impulsatora były złączone razem.
To ja sugeruje jeszcze raz przeczytac czego sie ta odpowiedz tyczyla ;) Co do sterowania krokami, a polkrokami czy PWMem to chyba logiczne, ze precyzja bedzie wieksza, prawda? BTW. Ja nikogo nie zmuszam do pobierania zalacznika, prawda? Dlatego nie wiem skad w ogole taka gadka, ze AZ 3 punkty. w(at)mpir poszukaj mi w sieci sterownik, ktory bedzie mial...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
cewke impulsatora to ostatnio sam wymieniałem i z cały szacunkiem do ciebie poradze sobie na bank. Dodano po 1 cewke impulsatora to ostatnio sam wymieniałem i z cały szacunkiem do ciebie poradze sobie na bank. nic się nie rusza jest dobrze zamocowana sprawdzałem tylko matrwi mnie ten płyn co wypłynoł z niej
Witam Kupie impulsator, cewka, do piły Echo. Zdjęcie pokazuje impulsator iskrownika. tel. 783 333 582
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Impulsator to jest zwykła cewka, więc o jaki schemat Ci chodzi? Dodano po 3 pisz na : Pomogę w temacie, może nawet mam taki impulsator.
Sprawdzałem "impulsator" miałem pożyczony miernik i miał opornosc około 130/40 om Tylko zastanawiało mnie to, gdy go sprawdzałem gdy był założony, podłączyłem miernik na przejście masa-impulsator, i delikatnie przekrecajac wałem on cały czas dawał sekundowe impulsy tak jakby lapał całe magneto a nie wypustke która jest dla niego. Czy to może być przez...
Witam, kupiłem Honde xl 125, lecz okazał sie zatarty i kupiłem inny silnik, też od tego modelu, lecz okazało się że różni się zapłonem ;/ . Stary silnik przy głowicy posiadał impulsator a nowy ma w tym miejscu platynki. Z platynek wychodzi jeden kabel a z impulsatora w starym silniku dwa. W starym silniku z cewek wychodzi 5 kabli a w nowym tylko 4....
Stary typ zapłonu: Zasilanie (zielony przewód): 980 ±50 Ω Impulsator (czerwony przewód: 88 ±5 Ω Nowy typ zapłonu (złącza): Zasilanie: 800 - 1100 Ω Impulsator: 90 - 140 Ω
Witam, zacznijmy od początku loncin odpalał, gdy się przejechało jakiś z jeden kilometr to na wolnych obrotach sam gasł, a potem bardzo ciężko palił, aż raz zgasł i w ogóle nie chciał odpalić, okazało się że nie ma iskry, a jeśli jest to malutka. W tym momencie w ogóle nie ma iskry, prąd jest w kablu czarno czerwonym od przerywacza, lecz w niebieskim...
Jaki golf i co masz na mysli pod haslem "impulsator" ? Czujnik Halla ,cewka WN?? Powtorz pytanie moze dokladniej.
Witam Samochód to VW Lupo z roku 2000, pojemność 1,4, typ silnika AUA. Pierwszy problem: Na wale korbowym od strony skrzyni biegów jest koło impulsatora położenia wału, w obudowie simmeringa jest mocowany czujnik halla. Pytanie dotyczy sposobu pozycjonowania tego koła po wymianie simmeringa. Zdjęliśmy je z kolegą, a teraz się zastanawiamy czy nie było...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Witam. Nie chcę zaśmiecać innego tematu który założyłem więc założyłem nowy dotyczący konkretnie jednej sprawy. czy jest możliwość sprawdzenia czy cewki są sprawne bez jakiś specjalistycznych narzędzi. Problem w tym że motor stracił iskrę. Na początek sprawdziłem uzwojenie pierwotne które mierzyłem na pinach cewki. przy mierniku ustawionym na 200Ω...
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Dzięki, i tak wiec zrobiłem. Cewka wysokiego napięcia jest ok, bo podając jej + (ręcznie, pulsacyjnie) to iskra na świecy jest. Zasilanie z cewki w bandażu również jest bo poczułem je na własnej skórze :) 46V. Natomiast zero sygnału z modułu nawet po odłączeniu biało-czarnego odpowiedzialnego za gaszenie lub stopkę. Wnioskuje że moduł walnięty. Czy...
A skąd pomysł, że to impulsator jest uszkodzony??? Taki element tam siedzi: Sensor Halla B462G (SAS261S), w sieci idzie go kupić za 2,2PLN plus przesyłka, na Allegro chcą prawie 60zł.... , Ale jeśli wymiana świecy przynosi poprawę na jakiś czas, to przyczyna jest zupełnie gdzie indziej - albo wkładasz nie właściwe świece, albo mają zbyt ciepło (w 251...
Nie dasz rady sprawdzić tego we własnym zakresie . Powinien mieć inne wejście konektorowe ale nie koniecznie tak jest u chinoli . Nie raz są identyczne . Ale możesz to sprawdzić czy u ciebie jest 12V prądu stałego na kostce po włączeniu stacyjki . Jeśli się pojawia to znaczy że masz moduł DC . Ma być bez włączonego silnika . Nieraz jest nawet na wyłączonej...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera przewód żółtoczarny do masy. Impulsy reguluję w zakresie...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
Można z "jedynki" cewki zapłonowej,sygnał obniżyć do wysterowania obrotomierza.
Poniewaz silniki krokowe nie maja identycznej konstrukcji, (np. są 3 lub 4 fazowe), więc należy to "przećwiczyć" na konkretnym egzemplarzu. Sposób podejścia jest taki: - pukt wspólny uzwojeń łączysz do masy, - jedno z uzwojeń zasilasz prądem stałym, - na innym uzwojeniu powinny sie pojawić impulsy przy kręceniu ośką silnika. Przy 4 cewkach może okazać...
właśnie rozebrałem dwie stare stacje dyskietek bo mi potrzebny taki mały hall do zabawy :) i w jednej siedzi takie maleństwo smd że go nawet nie wylutuje a w drugiej jeszcze starszej była tylko cewka indukcyjna :( w cyfronice też podobne mają
Niestety, układ z impulsatorem odpada, to koniecznie musi być suwak, cewka, rdzeń. szukam już długo ale niestety nic nie znajduje, stoje wiec przed zaprojektowaniem tego od podstaw, wiem ze tego rodzaju elementy regulacyjne, na cewkach, są stosowane np. w pedale gazu nowszych modeli samochodów.. szukam dalej.. pozdrawiam
Witam, mam problem z zapłonem do Derbi Sendy bi3 podobno z 94 roku podobno ten sam silnik co w Derbi sendzie przed 2003 r. Poniżej umieszczam fotke, poprzedni właściciel nie przykręcił jednej śrubki wystarczająco mocno, poluzowała się i zniszczyła impulsator oraz delikatnie magneto. Cewki całe, proszę was o pomoc może ma ktoś schemacik albo części do...
W przypadku VW Golfa MK3 sprawa wydaje się prostsza. Tylko Golf 3 mnie interesuje. Dla tego modelu liczniki produkowało trzech producentów. Motometer, TWR i VDO. W przypadku liczników Motometer, wskazówkami ruszają silniczki krokowe. Natomiast w licznikach VDO i TWR wskazówki ruszają się za pomocą cewki i sprężynki. Jednak impulsator w skrzyni biegów...
Witam, cewka powinna mieć trochę więcej około 460-550 Ohm. Mierzyłeś jakie daje napięcie ta cewka przy kręceniu rozrusznikiem?
Witam Czy chodzi o układ zapłonowy? Wolę zapytać, aby była jasność. Jeżeli tak to napisz jaki masz model impulsatora, a najlepiej przedstaw dobre zdjęcie. Sprawdza się go z reguły w całym układzie zapłonowym przez wykluczenie pozostałych łatwiejszych do sprawdzenia elementów: cewka i moduł zapłonowy. Sprawdzenie samego impulsatora wymaga trochę wiedzy...
Ja miałem na myśli jeszcze starsze, tzn cewka butelkowa i moduł 7-pin, te kwadratowe cewki zintegrowane z modułem już nie są takie niezawodne, wręcz przeciwnie.
Witam Chciałem się zapytać jak wygląda budowa wewnętrzna czujnika magneto-indukcyjnego stosowanego do sterownia zapłonem. Gdzieś znalazłem schemat budowy tylko czy jest on prawidłowy ? Cewka nawinięta na rdzeń połączony z magnesem i tarcza ferromagnetyczna z zębem.
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Już tłumaczę: ed-ek , z tego co udało mi się zaobserwować to wynosi 15V (instalacja 5V). Niestety mój oscyloskop niema takiej opcji (Philips PM3055), a szkoda przydała by się teraz :| jdubowski , układ ma działać z impulsatorem jak i z sygnałem z ABS. Na początku układ był zaprojektowany aby reagował na stan wysoki, ale okazało się że impulsator jest...
Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony! Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!): 1. Cewki ładującej. 2. Impulsatora
Czyli masz dalej AC CDI, tylko sam dorobiłeś cewki. Są układy, gdzie cewka wyzwalająca jest wewnątrz koła magnesowego . Skoro powiodło ci się z cewką zasilającą, to kombinuj z wyzwalającą. Zmajstruj coś małego lub wykorzystaj jakieś gotowe cewki
Najpierw trzeba ocenić czy padł moduł czy cewka go zasilająca czy impulsator czy może sama cewka zapłonowa. Zacznij od pomiarów rezystancji wzlędem masy na kablach: zielony i dwa białe. Moduł jest łatwo rozbieralny. Zalany miękka masą. Można go ostrożnie(!) "robebeszyć". Pada kondensator główny i diody. Zawartość kosztuje grosze. Jednak zaczął bym od...
Dziękuje za tak szybkie udzielenie mi pomocy w rozwiązaniu problemu, w wolnym czasie wypróbuje nowy schemat. Co do propozycji zrobienia układu z dodatkowym stykiem przekaźnika, czy miał by on wyglądać mniej więcej tak?: Rozumiem, że od wartości tego dodanego rezystora będzie zależał czas ładowania się kondensatora a od wartości potencjometru czas rozładowywania?...
Jakieś kosmosy! Coś źle mierzysz (większa szansa) albo coś jest sknocone! Napięcie 25V (jakie AC czy DC???) na kablu niebieskim - impulsator ??? Rezystancje cewki ładującej i impulsatora rzędu megaom????? Kable były odpięte od modułu? Czy może mierzyłeś rezystancję i obracałeś wałem? Do poprawki! Pisz dokładnie co i jak robisz!!! Jak nie to pa, pa.
Ok, dowiedziałem się jak wygląda ten aparat. W środku jest system podobny do tego z favorit, czyli cewka indukcyjna, tylko, że w BMW ona ma 1000ohm a w favorit >3000ohm. Trzeba poszukać w takim razie odpowiedniego modułu, może coś podpowiecie?
Wg mojego info: "Czujnik wytwarza sygnał napięciowy z impulsów zapłonowych uzwojenia pierwotnego cewek zapłonowych. W celu nadzoru zapłonu kontrolowany jest sygnał napięciowy przez sterownik."
A więc mam pewien problem a mianowicie uszkodziła mi się obudowa zapłonu wraz z cewkami więc zamówiłem używany zapłon i dostałem trochę inny gdyż jest na 5 cewek wszystko pasuje tylko nie wiem jak mam to teraz podłączyć .... może ktoś ma jakiś schemat to bardzo bym prosił. Zdjęcie cewek niżej, dodam że wcześniej impulsator był na 2 kable a ten jest...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Dodam, że możliwy jest jeszcze czwarty "dwupinowy". To czujnik bierny, bez zasilania, zwykła cewka magnetyczna. Takie rozwiązanie dopuszcza Veeder Root serii 24xx. To że Veede Root ma opcję 2 Wire nie oznacza jeszcze że były takie impulsatory. To jest opcja do współpracy z czujnikami prędkości magnetycznymi np takimi jak w Sprinterach do sterowania...
Silnik Tohatsu 8km. Spalona cewka WN tylko problem bo zalana wraz z modułem. Podjąłem się operacji i wydobyłem sam moduł, który podmieniłem z inną cewką WN. Teraz wszystko działa tylko mam pytanie: ,,Pod magnetem tohatsu zwykła cewka z dwoma przewodami do modułu i masa a w silniku yamaha cewka z 1 przewodem i drugim od impulsatora + dwie masy. Na jakiej...
Nie zastosowałem żadnego przekaźnika bo nie wiek jaki miałbym zastosować. Zastosowalem tylko tranzystor BC327, który (poprzez bazę) podłączyłem do wyjścia (3-ci pin) ne555. Żarówka 5W na 12V mruga aż miło. Tranzystor wystarczy, by wysterować obciążenie pobierające 400mA a więcej zasilacz, o którym pisałeś nie da. Nie znam się na wtryskiwaczach, więc...
Witam, mam problem, ponieważ mój quad 125 stracił iskrę podczas jazdy. Po diagnozie stwierdziłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nie pojawia się napięcie z cewki, która zasila moduł CDI. Mierzyłem też ciągłość obwodu i miernik pokazuje przerwę. Impulsator jest w porządku, daje napięcie zmienne 1V. Czytałem różne tematy na różnych forach o podobnym...
Z załączonej fotki wynika, iż impulsator dokręcony jest tylko 1 śrubką, co nasuwa podejrzenie, że podzespół "elektrowni" nabyłeś jako używany. Przychylam się również do wcześniejszej opinii, że impulsator może być założony odwrotnie. Moim zdaniem powinien być zwrócony cewką (z magnesikiem) do zewnętrznej części koła magnesowego, z zachowaniem odpowiedniej...
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000...
koledzy pomóżcie ta cewka CDI to ta cewka co idzie na świece ? podam link do aukcji czy to to mogło się mi zepsuć że nie daje iskry ? czy warto kupić ta z allegro czy to chińska podróbka ?
Witam Zamierzam zrobić zapłon CDi do Jawki 50. Posiadam już -Impulsator -Moduł zapłonowy -cewkę zapłonową Mam tylko problem z przezwojeniem cewki na zapłonie. Skąd wiadomo, ile ma być zwojów i jakim drutem? Zasilanie powinno wynosić 12 V?
Czy majstrowałeś coś przy "magnecie", bo może uszkodziłeś przy okazji cewki. Sprawdź omomierzem impulsator oraz oddalenie od koła zamachowego (szczelina pomiędzy garbikiem na kole a impulsatorem ok. 0,3 mm, nie może ocierać). Podmień na próbę moduł zalecany do Twojego silnika. Zbadaj kabelki, wtyczki przy module. Zdarza się, że winnym braku iskry bywa...
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem. Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie. 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler. W sumie też wariujący impulsator...
Może niesprawna cewka zabiła moduł? Cewka powinna mieć rezystancję rzędu 5Ω na uzwojeniu pierwotnym, Jeśli pomiary zrobiłeś prawidłowo to cewka definitywnie jest do podmiany na sprawną. Los modułu się wyjaśni po wymianie cewki...
Witam, Posiadam problem zapłonem mińska 125 gdyż straciła iskrę (przy podnoszeniu pływaków w gaźniku(przypadek?)) Sprawdzony iskrownik, cewka, są dobre. Zauważyłem ze iskra pojawia się po przesunięciu dokręceniu w inne miejsce, motocykl pali lecz zapłon jest nie do ustawienia zapłon(brak skali na śrubkach). Poniżej kiedy iskra jest ok .Próbowałem dorobić...
Witam. Mam Kawasaki EN 500 i brak iskry. Sprawdzona elektryka i cewki. Nie wiem jaki opór ma mieć impulsator, czy ktoś może napisać jaką wartość ma mieć? Kupiłem moduł lecz nie daje iskry, sprzedawca zapewnia o sprawności, stad dylemat, nie bardzo mam też gdzie sprawdzić te moduły. Czy ktoś jest w stanie udzielić mi informacji, jaką oporność ma mieć...
Nie ma możliwości żeby odwrócić cewki? Najlepiej jak posiadasz to sprawdzić lampą stroboskopową czy iskra w dobrym momencie.
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Oryginalnie była cewka Denso 129000, ale jest niedostępna, nawet jako używana. Kupiłem cewkę od bzik Suzuki Adress - wygląda bliźniaczo, ale jest wykonana w lustrzanym odbiciu. Zamówiłem przed chwilą nową cewkę od impulsatora, też od Suzuki - wygląda jak ta moja pod kołem magnesowym, ale oczywiście ma o 7 mm mniejszy rozstaw otworów - dorobię jakąś...
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Brak swiecenia, czyli modul jest padniety, bo raczej na wynik nie ma wplywu moc zarowki jakiej uzylem bo i tak byla podlaczona rownolegle. Jak mierzylem rezystancje miedzy zielonym, czyli wyjsciem z impulsatora wzgledem masy to mam 46kOm, wiec ? Impulsator tez padniety ?
co jest odpowiedzialne za impuls dostarczony na cewke WN w bmw 325 88r bo impulsator czujnik na kole pasowm dochodzi do zł.diagnostucznego i tam sie konczy,do aparatu nic nie dochodzi albo mi sie tak wydaje
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
Dzięki za pomoc w dobraniu cewki, ale udało mi sie załatwić taka sama wiec nie mam co kombinować :) Mam jeszcze dwa pytania : Czy w jakiś sposób można sprawdzić moduł zapłonowy ?? Bo pojawił sie kolejny problem: mianowicie po odpaleniu motocykl po chwili gaśnie, wcześniej przy schodzeniu z obrotów dziwnie się zachowywał. Po odpaleniu zawsze chodzi w...
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Witam. O ile pamiętam to jest tam również impulsator . Może on jest niesprawny ? Ma mieć - 100 Ω - chyba :D W sumie trochę to dziwne - wszystko sprawne a nie działa . Pozdrawiam .
Witam wszystkich serdecznie, mam problem , proszę o pomoc. Po rozłożeniu silnika , układ napędowy wyglada tak jak na obrazku poniżej. To koło zębate ( po lewej stronie ) z drugiej strony przenosi napęd na zębatkę na którą założony jest łańcuch ten z koleji idzie na koła. To mniejsze koło ( po prawaj stronie ) połączone jest z korbowodem na nim znajduje...
Każdy układ zapłonowy sieje. CDI w szczególności ze względu na wyższe napięcia. Tylko co można zmierzyć w układzie zapłonowym jak silnik pracuje i po co? Sianie można zniwelować zmniejszając impedancję wejściową miernika. A pokazywanie głupot wynika ze złego podejścia do pomiarów. Wykorzystywanie multimetru z podwójnym całkowaniem i 2'ma pomiarami na...
No więc jeżeli nie ma iskry, najprawdopodobniej "umarł" tzw. "zielony kabelek" między aparatem zapł. a modułem. Częste w Poldkach. Na oko może wyglądać, że nic mu nie jest, ale pod kopułką są dwa przewody biały i czarny. One pracują mechanicznie, ponieważ płytka impulsatora się przemieszcza o pewien kąt w czasie operowania pedałem gazu i z czasem jeden...
Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia zapłonu, mimo to oryginalny moduł ma możliwość kontrolowania punktu...
do modułu cdi wchodzi 5 kabli 1.(Czarno-czerwony) to zasilanie bo wychodzi od tej mniejszej cewki 2.(Zielony) Masa 3.(Niebieski) Impulsator 4.(Czarno-zielony) Cewka WN 5.(Biały albo biało-czarny zaraz zobacze to napisze)gaszenia silnika Dodano po 4 problem rozwiązany kupiłem nowy moduł zapłonowy i chodzi jak złoto Dziękuje wszystkim za pomoc :D
ciezko mi powiedziec co to za typ.. bo jest to dorabiane przez goscia co sie nazywa SofCHJanek, na yt sa jego filmiki dotyczace wlasnie takich rzeczy w mz... Uszkodzony impulsator- impulsator to to co na fotce, czy to co znajduje sie w takiej czarnej skrzyneczce ( przynajmniej u mnie). Brak podłaczenia... przeglądałem instalacje wszystko wyglada na...
nowe wieści z frontu: podmieniłem z powrotem starą pokrywę z impulsatorami i o dziwo moto zapalił , zachowuje się identycznie jak na impulsatorach z drugiego silnika , czyli na "nowym" ECU nie wkręca się na obroty , na starym ECU bez zmian , odpala , ale podczas jazdy gubi iskrę , strzela ...jednak na postoju na obroty się wkręca....czyżby padło kolejne...
Hmm, a o którą cewkę zaparłeś? Tak się nie robi i to jest przyczyna przez którą masz teraz problemy z iskrą. Uszkodziłeś cewkę zasilającą lub impulsator.
Witam mam problem ze skuterem 4t china a mianowicie iskra jest tylko podczas pierwszego obrotu silnika potem brak a jak skuter cudem odpali to na stopkach chodzi normalnie a podczas jazdy przerywa i gaśnie. Opór na impulsatorze 160 a na zapłonowej 450 modół zmieniany na inny cewka sprawna świece wymieniane . Proszę o pomoc.
W jawce wystarczy dołożyć impulsator zamiast przerywacza , transformator podpiąć do cewki która oryginalnie była połączona z cewką WN i zastosować moduł z chińczyka. Wpisz sobie na YT Jawka CDI ,a w samym google też wyskoczy CI kilka poradników jak to przerobić. Stosując transformator nie trzeba przewijać cewek tym cienkim drucikiem. Można też zamiast...
Jak masz taką możliwość to porób kilka zdjęć tej instalacji, zwłaszcza wtyczek przy module, instalacji z silnika, i cewce wysokiego napięcia. Nie wiemy co Twój elektryk tam zrobił, impulsator, cewkę zasilającą zapłon, wstępnie możesz sprawdzić wzrokowo, i następnie czy mierząc jej oporność w stosunku do masy. Sprawdź też przerwę między impulsatorem,...
Cewka ma być blisko koła magnesowego, podobnie i impulsator. Zalecana jest szczelina ok. 0,3 mm ( koło magnesowe nie może ocierać o cewkę i impulsator ). W przypadku impulsatora wspomnianą odległość należy ustawić pomiędzy "występem" na kole magnesowym (najwyższy punkt koła) a metalowym elementem wystającym z cewki impulsatora.
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? Reszta dobrze podłączona?
Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.