Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Cewki są te same co w Maluchu EL (po 94 roku) Ciekawostką jest to,iż zakupując je u dealera zapłacisz za nie grubo ponad 250 zł(za sztukę rzecz jasna),zaś idąc do najzyklejszego sklepu motoryzacyjnego i proszać o cewkę do malucha -eleganta zapłacisz w granicach 40-70 zł. Ot takie Polskie realia
mam pytanie , na kablu do cewki nie ma plusa i trzba podciągnąć plus i nie wiem zabardzo skąd , myślałem ze od alternatora z tej śruby ale wtedy będzi palił cały czas bez przerwy ma ktos pomysł albo porade ?
Witam. ma ktoś może taką przerubke bo składam wsk-e i brakuje mi cewki. Instalacja jest 6v bo wychodzi 5 przewodów. można zalorzyć cewkę od malucha pomimo to ze ma 12v, czy lepiej od ogara 205???? jak którąś można to prosze o pomoc w podlączeniu tak aby nie był potrzebny aku. Prosił bym jakiś schemacik na maila Bollo(at)najx.com z góru dzięx pozdr....
Znalazłem na naszym forum taki temat: Który mi się spodobał i chcę go wykonać, czy mogli byście mi powiedzieć czy można zrobić tak, aby LED migała wraz z przerywaczem, nie potrafię tego fachowo nazwać ale coś takiego?: (chciałbym widzieć, że prąd idzie na drut od pastucha (po co się dotykać :D). Moje drugie pytanie brzmi, czy potrzebna jest ta dioda...
Jak w temacie dlaczego do maluchów zakłada się opornik, proszę o czysto techniczne wyjaśnienie :) czy na przerywaczu Płyną większe prądy? Więcej amperow? Dziękuje i pozdrawiam
Co do ciepła cewki . Cewka zostanie zanurzona w elektrolicie elektrolicie osobno chłodzony (chłodnica jest oraz pompa już czekają) temperatura wody także regulowana przez chłodnice i pompę . Stean Mayer potrzebował 25kW do zasilenia silnika na paliwo konwencjonalne wodorem (używał układu przez siebie skonstruowanego 600V ale nie pamiętam ile amper:P)...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
nie jestem pewien czy prawidłowo sprawdzam stronę wtórną... Mianowicie najpierw dotykam jednego z zacisków strony pierwotnej, i jedynego zacisku strony wtórnej, brak efektu, więc dotykam drugiego zacisku strony pierwotnej, oraz jedynego zacisku strony wtórnej, efekt ten sam. Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego....
Po co kombinować, załóż dwubiegunową cewkę od malucha tylko poszukaj takiej co ma opór uzwojenia pierwotnego ponad 3 omy. Są dwa rodzaje cewek dwubiegunowych, z oporem poniżej 1 oma i pracujące z przewodem oporowym i z oporem powyżej 3 omów pracujące bez opornika. Łada miała mały opornik ceramiczny do cewki 1,7 oma, w chwili rozruchu prąd był podawany...
Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. Mogłeś zrobić sześć wpustów. Dlatego muszą być dwa czujniki do tego dwa moduły i dwie cewki, gdyż jedna cewka nie podoła dwóm modułom. Chodzi o czas załadowania i rozładowania cewki. Nie bym był tego taki pewien Napięcie i indukcyjność wyznaczają szybkość narastania...
Te testery faktycznie są tanie i praktyczne , jednak z mostkiem nie mają wiele wspólnego. Tu pomiar odbywa się po przez zliczanie np czasu ładowania kondensatora. Zwykle to wystarcza ale potrafi pokazać bzdury. Dobry mostek RLC potrafi określić parametry takie jak straty w dielektryku lub ESR. Warto też pamiętać że naładowany kondensator pośle nasz...
jakieś 20 lat temu przerobiłem motorower "OGAR" na instalację akumulatorową przepiołem cewki w magnecie ,dołożyłem prostownik jednopołówkowy aku 6v,cewkę z malucha i śmigało pykał na wolnych jak żaden inny. Nie powinienneś mieć problemu.
O jakich cewkach piszesz? Oryginalnych? Ile cewek masz w oryginale? Przydał by się schemat instalacji. Cewka od malucha z przerywaczem miała ok 1.6 om i musiała współpracować z rezystorem w postaci dość długiego drutu oporowego. Wyglądał jak zwykły przewód.
a aparat zapłonowy masz z kopułką czy cewka dwuwyjściowa ?
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Mam wielka prosbe do ,,mechanikow",otoz mam ciagnik z silnikiem malucha.Aparat zapłonowy bezpalcowy.Była przy nim dziwna cewka ,podobna jak przy elektroniku i mi padła.Kupiłem nowa od elektronika(ciut inna) i nie działa.Iskrzy na platynach.Prosze o poradę.Jakie były cewki do maluchow z zapłonem iskrowym? Pozdrawiam.Krzysztof
co do zaplonu: ustaw na znaki i tak obracaj aparatem aby zaswiecila sie zaroweczka wpieta pod przewod cewka-aparat (a drugi koniec oczywiscie do masy). Zarowka musi sie zapalac a nie gasnac :) Planowanie glowicy nie ma najmniejszego wplywu na rozrzad.
Nie opisałeś dokładnie problemu. Ale jeżeli po rzekręceniu stacyjki w pozycję "rozruch" słychać stukanie od rozrusznika to napewno przypalił się styk podający napięcie na rozrusznik. Steruje nim cewka rozrusznika. Można to naprawić, musisz zdemontować rozrusznik z tyłu cewki rozrusznika znajduje się kopułka z tworzywa sztucznego odkręć śruby od niej...
Witam Otóż jestem na etapie wkładania silnika do malucha właśnie z swifta 1.0 i mam pewien problem. Otóż nie mogę znaleźć iskry na świecy. Obawiam się że może to być spowodowane złym podłączeniem instalacji mimo iż jest to zgodnie ze schematem. W tym wypadku potrzebowałbym zdjęcia z komory silnika i dokładne zdjęcia instalacji szczególnie na drodze...
Witam Mam dodatkowe pytanie.Zmienilem kondensator z 220nF na 470nF w obrotku z Poloneza (kwadraciak)-moze ktos potwierdzic czy zmienilem wlasciwy kondensator? Ale mam pytanie dotyczace podlaczenia, jako ze nie mam 100% pewnosci ze mi dobrze wskazuje. Na postoju wyglada OK ale jak jade to pokazuje jakby za malo. Mam Fiata Pande (stary model) z automatem...
Mam już cewke od malucha i takie coś co rozdziela iskre na dwie swiece i teraz mam pytanie jak wygląda moduł do malucha?
Nie jednemu psu burek... i multec'owi tez Jeśli masz rozdzielacz na kopułce i jedną cewkę to nie ma czujnika położenia wału. Jeśli masz moduł cewko - rozdzielacza (tzw. DIS) to masz czujnik położenia wału. Wszystko w temacie
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
drzwi same w sobie są komorą o bardzo dużym litrarzu,więc głośnik pracował z dość dużymi wychyleniami membrany,mogło to spowodować odklejenie się cewki czy zawieszenia membrany.samo wygięcie kosza również powoduje że cewka może ocierać o układ magnetyczny i wtedy słychać charczenie. u mnie w "gadzie" głośniki wytrzymały 5 lat. jeśli już montujesz głośniki...
Kontrolka z żarówki pomiedzy niebieski przewód z cewki a masę, powinna zaświecić przy włączonym kluczyku. Jeśli swieci to zasilanie cewki jest. potem kontrolka na plus z alternatora(grubszy przewód przykręcony śrubą, a drugi koniec na przewód z aparatu zapłonowego. Samochód na drugi lub trzeci bieg i lekko popychasz, powinna zapalać się i gasnąć. To...
No więc, żeby maluszek zimą odpalał w mrozy musi być spełnione kilka warunków. 1. Świece wyczyszczone i ustawione przerwy 0,6 - 0,7mm BOSH W7BC (nie zalewają się tak jak Iskry) 2. Przewody zapłonowe silikonowe - nówki w Twoim przypadku. 3. Nakładki ebonitowe nakręcane na świece (zamiast tych mosiężnych przejściówek) 4. W przypadku starego malucha dołożyć...
#8-O Dobre! Czasem warto się pośmiać! - Kolega powie to mojemu kuzynowi, kupił na allegro (nowe!) cewkę, moduł, moduł cut-off a potem.... potem sprzedał auto na wagę gdyż dalej nie palił, bo mniej za niego dostał, jak zapłacił za części. Co do jakości nowych się nie wypowiem, ale maluch którego miałem jako dawcę, przelatał na nanoplexie 120k km, no...
Witam Nie wiem dlaczego miałby być inny... Do maluszków palonych na linkę montowało się rozrusznik z cewką i nie było żadnych problemów... Zresztą jeśli sprawdzisz w wyszukiwarce grafik googla zobaczysz że do silników montowane są zarówno z rozruszniki z cewką jak i na patyk :-)
Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Niniejszym proszę zapiąć pasy i zapraszam do lektury zarówno tych którzy malucha pamiętają, jak i tych którzy mają przyjemność nie :D. Uprzedzam z góry że do zrozumienia niektórych opisywanych tu niuansów...
Rozumiem, że trzeba trzymać kluczyk na zapłonie i dodać gazu. Na ile obrotów i na jak długo? To było w maluchu, rozrusznik był załączany dźwignią i równoznaczne byłoby to z dłuższym przytrzymaniem kluczyka w pozycji rozruch. Ile obrotów - w maluchu nie było obrotomierza, przypuszczam, że było to ok. 2000-2500 obrotów. Jak długo - to było już tak dawno,...
Witam. Nigdy nie robiłem takiej przeróbki, więc mogę tylko poteoretyzować, ale... Jeśli maluch jest z klasycznym aparatem, to faktycznie będzie problem polegający na innej krotności wyzwoleń cewki/obr. Natomiast nie wiem, jak wygląda sytuacja w późniejszych wersjach bez aparatu. Niemniej obrotomierz chyba powinien funkcjonować w każdym przypadku, tylko...
Witam. Mam pytanie . Czy ktoś bawił sie w przerabianie klasycznych układów zapłonowych na układy z zastosowanie czujnika halla ?? Mnie nurtuje pytanie czy zastosoanie 2 czujników i naklejenie 1 magnesu z blaszką na wałek aparatu wzbudzi na tyle czujnik aby dał sygnał na modół zapłonowy np z poloneza 1500 ?? Moze macie jakiś doświadczenia w tego typu...
Mam w moim maluszku tablice rozdzileczą od CC Sporting. Jest tam obrotomierz. Podłączyłem go do cewki ale pokazuje cuda. Maluch ma 8000 obrotów?>>>. Jak go podłączyć zeby dobrze pokazywał??????? Pomóżcie może trzeba wpiąc jakieś obciązenie??? Ale jakie żeby nie spalić obrotomierza>
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Ja bym pokombinował z aparatem od poloneza .Dół od malucha góra od pldka i zpiłował bym dwa nabiegunniki w magnesie.Do tego cewka od poldka.Tylko czy to sie pomieści w malcu:D?
Wujasowi w malaczu nawaliła kiedyś cewka wysokiego napięcia. Wizualnie była wtedy słabiutka iskra ale nie odpalał, po wymianie cewki od razu zagadał. O ile pamiętam to miał cewkę WN z wyjściami na dwie świece.
Witam... czytalem poprzednie posty i widze ze zdarzaja sie madrzy ludzie... A mianowicie mam taki problem... Maluch niema wogole mocy... Jak daje mu gazu to sie dusi... i strzela z tlumika... 1 wstawilem 2 nowe swiece... 2 nowa pompka paliwa 3 nowy filtr paliwa 4 z tego co wiem to poprzedni wlasciciel wymienial gaznik 5 kabel idacy od cewki do aparatu...
Mała uwaga, w takich zespolonych cewkach ilość uzwojeń wtórnych nie musi odpowiadać ilości uzwojeń pierwotnych. Dla przykładu w popularnej cewce WN stosowanej w maluchu (nowszym) czy CC jest jedna cewka na dwie świece zapłonowe i ma ono tylko jedno uzwojenie pierwotne. Pozdr
Witam Mam maluch 126p z elektronicznym zapłonem i mam problem z jego uruchominiem. Iskra jest, paliwo dochodzi ale nie chce zapalić. Wygląda to tak że iskra jest wtedy gdy tłok jest na dole. rozrząd jest dobrze ustawiony. Kable wszystkie sprawzone. Cewka wymieniona. I impulser również wymieniony. Podejrzewałem modół ale mój kolega przywiózł mi modółów...
Ostatnio przestał mi kręcić rozrusznik przy maluchu. Najpierw załączał się jakby z opóźnieniem, przekręcałem kluczyk i dopiero po dwóch sekundach zaskakiwał. Po kilku takich razach przestał w ogóle kręcić. Wcześniej pomagało stuknięcie młotkiem w niego, natomiast teraz kaplica. Samochód ma przebieg 13,5 tys km, więc mnie to strasznie dziwi. Wyjąłem...
Witam mam już rozkodowany radioodtwarzacz prawdopodobnie został wylutowany jakiś tranzystor i skasowała sie w ten sposób pamięc ale to nie waże już, radyjko jest rozkodowane chodzi jak podłączam pod zasilacz wyswietla niby jakies fale no ale jak nie ma anteny to nic sie nie zrobi, więc przy cewce w radyjku tym jak ktoś sie orientuje jest taka sprężynka...
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
Witam co może być przyczyną nierównej pracy , strzelania w maluchu wymieniłem kable WN , cewkę iskra jest prawidłowa przerwa również , gaźnik ustawiony najlepiej jak potrafię . objawy są takie: Przychodzę rano do auta ,pale na ssaniu pracuje dosyć ładnie ale przez chwile , po chwili zaczyna przerywać strzelać w gaźnik i w wydech , gdy już silnik już...
Witam. Mam taki problem otóż mam Malucha z silnikiem z Fiata 127 który jest po remoncie. Zamontowałem ten silnik i niechce mi odpalic iskra na platynkach i wszystkich świecach jest i to bardzo dobra, cewka zapłonowa jest dobra niewiem co może być nie tak zapłon ustawiałem. Proszę o pomoc bo już normalnie siły do niego nie mam :D pozdruffka.[/b]
Witam. Sprawa wygląda tak: przejrzałem wszystkie tematy na temat braku zapłonu na 1 cylindrze w maluchu. Przedwczoraj malec chodził ładnie, zapalał bez problemu na ssaniu, ale był problem z gaźnikiem, więc po wyłączeniu ssania gasł. Zdjąłem gaźnik, przeczyściłem, tudzież przedmuchałem, złożyłem, zamontowałem. Próbuje odpalić, nic z tego. W końcu padł...
widocznie tak są nawinięte ;] ze 1i 3 to dwa bieguny i 2i 4 to kolejne 2 drugiej cewki bo tu sa przecież nawiniete w środku 2 cewki i oba ich bieguny sa wyprowadzone jak w maluchu później zrobili bez palca i cewka miała 2 bieguny ktorę dawały co obrót wału a nie co drugi, czyli co druga iskra przypada zawsze na suw wydechu w drugim cylindrze, co gdzieś...
Próbuję uruchomić auto z 1970 roku, stało ponad 10 lat. Jestem przy cewce zapłonowej - podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym? Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności... Ile powinna mieć w układzie wtrysku elektronicznego D-jetronic? Cewka...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Ile maluchów tyle przyczyn tego problemu tutaj trzeba zaczynać od podstaw sprawdzać kluczowe elementy, po zgaśnięciu jeśli masz suche świece na pierwszy ogień wziął bym pompkę paliwa wraz z popychaczem oraz filtr przepływowy wyczyść, druga sprawa czy po nagrzaniu silnika nie występuje zmiana w jego pracy? nie zaczynają "klepać" zawory? to również był...
Posiadam silnik od malucha , ele (jeszcze chyba x ). Chcę przerobić skrzynię czyli ją częściowo odłączyć i podłączyć pompę myjki ciśnieniowej. Temat ten powstał by ktoś pomógł mi zrobić układ elektroniczny który byłby podłączony do cewki wysokiego napięcia (szczytywanie obrotów silnika) i do serwomechanizmu modelarskiego który w razie potrzeby dodawał...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Nie dam rady zapłonu ustawić. Wszystko jest jakby na odwrót. Styki w przerywaczu powinny się rozwierać przy pokryciu się znaków na pokrywie rozrządu i kole pasowym, a u mnie na odwrót - styki się zwierają i lampka od próbnika gaśnie. Dodano po 1 Tak, to maluch FL, z cewką dwubiegunową i aparatem bezrozdzielaczowym. Dodano po 3 Wymieniałem uszczelki...
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Tak, TME jest sprawdzone - to prawdopodobnie największa polska hurtowania z częściami. Z takimi maluchami nie ma co popadać w paranoję, ale rozsądek należy zachować - tak czy inaczej przy takich zabawach zależnie od cewki na Twoich tkankach wydziela się od kilkunastu do kliku tusięcy watów ciepła. To nie jest zdrowe. ;) Przy tej cewce można uznać, że...
czy po przebywaniu dłuższą chwilę przy tej cewce pojawiają się bóle głowy? Gdy ja uruchamiam moją to można to odczuć Ja się z tym spotkałem, u kilku osób, ale napięcia oscylowały od 400 kV do 2 MV - tylko to nie były "ciągłe" wyładowania, tylko maksimum do kilku "strzałów". Osobiście również nigdy nie doświadczyłem, a spędziłem sporo czasu z cewkami...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
Cześć ! Chyba sygnałowy przyłącza się do cewki zapłonowej , od strony przerywacza .
Witam!!!! A jak podlaczony jest do czujnika obrotow????? Czy do zacisku cewki czy tylko opleciony??????????
Witam Szukam schematu prostego generatora HV z cewki zapłonowej od "malucha". Pozdrawiam Syntony
Zgadzam się z Ireek. Co do świateł przednich - najprościej sprawdzić napięcie na stykach żarówki reflektorowej (ja miałem ok. 10V). Założyłem przekaźniki zasilane przewodem 4mm2 bezpośrednio z akumulatora, do żarówek nowe przewody 2,5 mm2, bezpieczniki w części skrzynki bezpiecznikowej np. ze starego malucha. Do sterowania cewek przekaźnika posłużyły...
jw. oraz sprawdz przewody wys. napięcia,lubią skorodować w połączeniu przewody-cewka zapł.Słaba lub brak chwilami iskry i efekt ten sam!
Witam. Szukalem na forum podobnego tematu ale nic konkretnego nie znalazlem - az nie chce mi sie wierzyc. Chcialbym zasiegnac informacji na temat impulsow z cewki podczas zaplonu w roznych modelach samochodow. Wiem jak to wszystko wyglada w maluchu, cieniasie, wartburgu ... ale jesli chodzi o markowe modele jestem zielony. We fiacie 125 jest 1 cewka...
A tak przypadkiem nie grzebałeś w zaworach. Jak są ciasne tez nie odpali. Napisz dokładnie jaki Masz zapłon.Bezstykowy zapłon w maluchu nie ma aparatu zapłonowego.W lewej części komory silnika jest moduł i cewka.
Jeżeli dobrze zrozumiałem jest to wersja, w której rozrusznik kręci po przełączeniu kluczyka. Jeżeli nie słychać stuku bendix-a (taki wysokoprądowy przekaźnik na rozruszniku, który podaje zasilanie prosto z akumulatora) to może być: stacyjka, przewód pomiędzy stacyjką a cewką bendix-a, sama cewka. Trzeba sprawdzić czy przy przekręcaniu stacyjki podawane...
Jaki sens miało założenie gaznika z silnika czterocylindrowego gdzie jego zadaniem bylo zaopatrzenie w mieszanke paliwowo powietrzna czterech cylindrów, więc wiadomo że będzie zalewał w maluchu nie lepiej było obniżenie głowicy i w ten sposób zwiększyć moc silnika? A cewkę zapłonową można założyć od 125p i zwiększyć odstęp elektrody swiecy
Wykonałem moją kulę plazmową na podstawie projektu ze strony SOL III, ale zamiast marnego trafa WN z TV dałem cewke zapłonową z malucha ( złom rulez :-) ). Układ zasilam 16V 200W transformatorem ze starego wzmacniacza. Zamiast dwóch kondensatorów filtrujących 4700uF/50V jeden pożądny kondensator ze spawarki 10 000uF/65V ;-), mostek prostowniczy 8A....
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Dzis go odpaliłem :) ale po skręceniu tłumika i cewki zapłonowej znowu zalewa świece i nie chce zapalić :( zachowuje sie tak jakby chciał zapalić i strzela w gaźnik
no i tu sie zaczynaja schody, bo sie kompletnie na tym nie znam, do przerywacza ida tylko cienkie kabelki, czy jeden kabelek... iskra jest bo po przekreceniu kluczyka i zetknieciu styków wyskakuje, a prz probie odpalenia na świecach po zetknieciu z karoserią nie ma... Masz przerywacz na niskim napięciu czyli do cewki idzie cienki kabel a z cewki wychodzą...
sory mój błąd, zapomniałem napisać że podając napięcie na wejście 8-9V (bądź za obwodem kształtującym impulsy) można sprawdzić większość obrotomierzy, które właśnie działają przez pomiar średniego napięcia z cewki; nie można jedynie tak sprawdzić obrotomierza np procesorowego
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Witam !!! Potrzebuje bardzo polnie wtyczke do nanoplexu oraz cewki z eleganta, wie moze ktos gdzie to dostane ??? pytalem w sklepach samochodowych to chcieli mi wepchac calą wiązke tylnią do malucha za 150 zl a ja chce samą wtyczke :| Z gory dzieki za pomoc :)
Witam. Dzisiaj złożyłem układ z cewki z malucha, diody, tyrystora ...(według opisu z początku tej dyskusji). Zasiliłem to 230V i iskra na cewce miała ponad 1 cm :> Jak mogę zmierzyć napięcie na wyjściu tej cewki? Według czego dobrac kondensator? No i jakie uzwojenia?
onwa to marka radiaCb . macie moze te filtry jakie cewki i kondensatory
Witaj, zrób tak jak na zdjęciu to musi działać. Działać będzie tylko na biegu 2. Pierwszy wykorzystamy do pracy czasowej. Podłącz tylko jeden przewód +12 po włączniku. Powiedz jeszcze czy pali ci bezpiecznik? Tam pojawia sie masa. Prześledź schemat. Jeśli silnik znajduje się w punkcie 0 to ma z dwóch stron masę, aby sie zatrzymał. W momencie załączenia...
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Jak jest podwójna cewka to powinien być chyba 1.6Ohma ale mimo wszystko bez niego iskra ma być,sprawdź co z przerywaczem-podłącz zarówke do zacisku aparatu a drugi koniec do masy i kręć kołem pasowym czy zarowka sie zaświeca i gaśnie.Jeśli tak jest to masz uszkodzoną cewkę. Pozdrwaiam.
Już sie poprawiam. Chodzi tu o typy w stylu BE200B, 101, 4220, 4226, 4240, czyli cewki stosowane w starych poczciwych maluchach, fiatach 125p, ładach, itp.
cewka dokładnie taka sama jak do cinq, lub malucha eleganta. BAE800, ale lepiej polską, z Biazetu.
podobno profi instalacje uwzgledniaja kondensatory filtrujace cewki i przekazniki w silniku i komputerze sterujacym ktore podobnolepiej działaja w odniesieniu do masy samochodu długosc kabla to fakt tak jak w akustyce maja miec np wielokrotnosc 1.5m tak i w zasilaniu. ja robiłem instalacje i brałem zailanie prosto z akumulatora poniewaz jestem zdania...
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω. W moim urządzeniu wskazane aby wartość impedancji wejściowej była ≥2Ω. DZIĘKUJĘ!!!
90 stopni?!? A skąd ty wziąłeś taki wynik? Może najpierw sięgnij do parametrów technicznych wybranych kilku silników i wtedy będziesz miał świadomość, ile taki kąt z reguły wynosi. Co ma ilość wyjść z cewki do kąta wyprzedzenia? Weź sobie za przykład silnik z malucha, gdzie zmieniono układ rozdzielaczowy na bezrozdzielaczowy. Zwróć uwagę na przestawienie...
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Podłączałem do wszystkiego co idzie z cewki i do cewki metodą prób i błędów ale obrotomierz nic nie pokazuje albo zabiera iskrę idącą do świecy i silnik gaśnie. Obrotomierz jest na pewno sprawny, podłączyłem wszystko według wskazań autora tego obrotomierza. Nie wiem co mam robić ?
Mój znajomy miał miał kiedyś zamontowaną fabrycznie cewkę "plastikową" i miał z nią bardzo duże problemy dopiero jak wymienił na tę "metalową" to problemy się skończyły. Ja jak miałem malucha od razu założyłem tę metalową i nie miałem żadnych problemów z zapłonem. Tak na marginesie te cewki muszą współpracować z opornikami w postaci przewodu. Pozdrawiam.
No pewnie że z cewki, brązowy kabel. Ten obrotomierz zainstalowany do malucha trzeba przeskalowac.
Witam Ciąg dalszy problemów z maluchem... Zmieniłem cewkę. kable WN, świece (2 kpl. Iskra i NGK), aparat sprawdzony, kondensator przy nim wymieniony. Usunięte gumki przy świecach. Sprawdzone luzy zaworów, ustawiony zapłon (10°), gaźnik OK (nawet zakładałem pożyczony nowy). Maluch nierówno pracuje, dopiero po podniesieniu którejkolwiek z fajek na odległość...
Szczerze przyznam się ze z takim silnikiem nie spotkałem się jeszcze. Podobny mechanizm maja silniki od starych wirówek do prania. Podejrzewam ze jest to silnik z dwoma prędkościami obrotowymi ale nawet te najniższe będą zbyt duże do nawijania cewek, można było by zastosować przekładnie mechaniczną. Dobre nawijarki wychodzą z silniczków od wycieraczek...
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
Witaj. Jakiś czas temu zaprojektowałem układ pastucha elektrycznego na cewce WN od malucha sterowanej z NE555. Częstotliwość pracy wynosiła kilka - kilkanaście Hz. Układ dawał 7...10kV. Jako klucz zastosowałem tranzystorek TIP120. Całość zasilałem z aku 12V. Jeśli Cię takie rozwiązanie interesuje to wstawię schemat.
Szukaj na szrocie lub w najbliższym warsztacie samochodowym , który zajmował się maluchami.
Jaki kontaktron? Gdzie? Jako czujnik zapłonu? Spotkałeś się kiedyś z takim rozwiązaniem? Więc nie pisz głupot! Tam jest albo czujnik halla albo cewka wyzwalająca. I ani w jednym, ani w drugim przypadku NIE MOŻNA podłączyć do tego bezpośrednio cewki. Musi być moduł, który będzie formował zbocze. 1 i 2 oraz 3 i 4 to są zdublowane styki. Są podwójne dla...