Na odczepie cewki masowej otrzymujesz napięcie przemienne, tzn. połówki sinusoidy napięcia mają znak dodatni i ujemny - są symetryczne względem 0V, czyli masy. Takie cewki zazwyczaj stosuje się do zasilania żarówek i do zapłonu. Można jej użyć do ładowania akumulatora po wyprostowaniu części dodatniej napięcia diodą prostowniczą. Cewki bezmasowe, to...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Zasilanie żarówki z akumulatora zupełnie nie sensu na oryginalnym alternatorze AM6. Cewkę masową możesz prostować tylko jednopołówkowo - sprawność równa 50%.
Link poprawiłem, wkradł się przecinek, przejrzałem stronę na która się kolega powołuje, nie mniej jak by nie było, nie jest to cewka masowa tzn. szpula tak jak Ty chcesz zastosować. Oczywiście niczego nie neguje, jestem tylko amatorem, jednak dalej polecałbym zbudowanie możliwie dużej pętli magnetycznej.
Czy to możlowe żeby problem leżał w tym że mam cewkę masową? Tak to jest problem. Cewka ładowania/stopu nie ma mieć połączenia z masą!!! Do masy łączy się "minus" prostownika".
wszystkie żarówki itp są na 12v. Modyfikacje czyli nowa cewka ładowania plus elba plus prostownik? Mam jeszcze jedno pytanie a czy nie występowały simsony 12V bez elby tylko z mostkiem graeza. bo w sprzedaży są mostki na 12V i na 6V. Na dodatek cewka masowa czyli 6v posiada przylutowany przewód do rdzenia. Moja nie ma żadnego przewodu miedzianego przylutowanego...
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
A jak założę żarówki 12v przy kierunkowskazach?? Bo i tak z akumulatora prąd idzie tylko do stopu kierunkowskazów i klaksonu Podłączyłem tak jak jest na schemacie i i kierunkowskazy ładnie działają ale gdy podłączam przewód od cewki to iskry idą. Czy może to być przez to że cewka jest masowa i trzeba jakiś prostownik zastosować?? Jeśli tak to może być...
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Możliwe wcześniej miałem regulator AC który zmniejszał tylko prąd zmienny na około 15v czy jeżeli z tego regulatora wyprowadziłbym wyregulowany prąd zmienny do chińskiego to wszystko będzie grało czy trzeba użyć rezystor? Rezystor nie zmniejsza napięcia ;) Nie da się ot tak odpowiedzieć, wszystko zależy od konkretnych modeli regulatorów i ich konstrukcji....
Witam. Mam problem ze skuterem 4t zipp. skuter kreci ale nie ma iskry sprawdzałem, iskrownik, moduł, świece, cewkę, fajkę, kabel masowy i wszystko sprawne, i nie wiem od czego on może nie mieć. Pomóżcie Proszę.
Ten sprzęt w ogóle ma homologację? Trochę tego nie rozumiem, bo nie wiem jak tam jest - czy dobrze rozumiem, regulator ma dwa przewody, jeden od cewki świateł a drugi od masy? Przydałby się jakiś schemat... Zapłon masz przecież AC-CDI więc nawet akumulatora nie potrzebujesz. Jeśli dobrze myślę, w silniku jest cewka "masowa" która idzie na światło, regulator...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Cewka jest uszkodzona, urwał się przewód masowy i ktoś nieumiejętnie próbując to naprawić napaćkał cyny, cyna odpadla z resztą przewodu a ja mam za duże ręce i narzędzia by to naprawić ;-)
Między 2 a 3 cewka idzie kabel masowy i on wchodzi w listwe zasilająca cewki jest tam opornik który pewnie gdzieś jest walniety i wywala błąd.
Są to cewki masowe. Czytałem że nie da się połączyć ich równolegle ponieważ wystąpi przesunięcie fazowe. Czy mam rację? Masz rację. A co gdy ten prąd wyprostuje i ustabilizuje? Gdy się wyprostuje to będzie można połączyć, co prawda w układzie w którym jedna z końcówek kazdej cewki jest umasiona wchodzą w grę prostowniki jednopołówkowe (z pojedynczą...
1 plus terminal, 2 plus GDN, 3 minus terminala, minus GDN, minus GDWT plus GDM, 4 minus GDM, 5, 6 przełącznik GDM, żółte, 5, 8 przełącznik GDWT brązowe, 7 plus GDWT Moim zdaniem cewka od GDN jest odwrotnie podłączona (w masowych produktach tak było) początek powinien być pod 1 a koniec pod 2, lub kondensator podlutowany pod 2 i wtedy 1 była by plusem...
Witam. Sprawdz dokładnie przewód masowy z akumulatora, a najlepiej odkręć i przeczyść styki zabezpiecz smarem do styków i dokładnie skręć. Tylko przy odkręconym nie uruchamiaj silnika! Pozdrawiam.
wszystko wskazuje że spada napięcie na sterownik silnika, na układ zapłonowy. Jeśli przy tym ładowanie z alternatora jest dobre to musi być gdzieś nie kontakt na kablach zasilających sterownik lub cewkę lub masowych. Ciężko konkretniej napisać nie widząc co to za silnik. Chodzi o oznaczenie literowe, albo markę wtysku (monojetronic, Digifant , K jetronik...
Ad1 Jak zdechnie sprawdź czy jest iskra. Jak nie ma do podmiany kondensatory i cewka Ad2 Wymień przewód masowy mocowany do belki albo tymczasowo popraw masę
Dokładnie są trzy urządzenia w postaci kości krzemowych: przerywacz do kierunkowskazów, cewka zapłonowa i jest też Voltagr-regulator od którego wychodzą trzy przewody: dwa tego samego koloru i jeden masowy. Wszystko jest ze sobą połączone w jedną całość i dlatego ciężko jest to rozgryźć. Natomiast z silnika wychodzą cztery kable: dwa na cewkę zapłonową,...
Jeżeli cewka jest "masowa", to trzeba sprawdzić jej masowanie. Koniec drutu nawojowego jest lutowany do nabiegunnika cewki. Trzeba sprawdzić i poprawić to lutowanie mocną lutownicą (150W). Dzieje się tak, gdyz często przez zły montaż (krzywy wał lub magneto) magneto ociera o nabiegunniki cewek. Trzeba sprawdzić szczelinę powietrzną między magnesami...
cewka ładowania/stop ma być tzw. "bezmasowa", czyli nie może mieć połączenia z masą. Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie..
Witam. Mam pytanie: gdzie jest umieszczony moduł zapłonu w Audi 80 1,9 z 1988r.? Bo to chyba jesgo wina, skoro nie przychodzi impuls masowy na cewkę?
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
liczba cewek się zgadza, moduł mam. Kwestia z elbą była taka, że nie wiedziałem co było nie sprawne a okazała się cewka ładowania. Więc mogę wykorzystać ELBĘ, reg do świateł. Nie wiesz może jaką moc generuje ten zapłon? Jak wrócę ze szkoły narysuje schemat jak myślę podłączyć sprawdzając czy cewka ładowania jest bez masowa czy nie
Witam, Zakupiłem nowy silnik do motoroweru "marki" Moretti 125 poziomy 4t, który rzekomo miał mieć 6 cewek a okazuje się że ma 8. Wszystko było by dobrze gdyby nie to, że posiada 2 przewody żółte czyli jest to cewka bez masowa. Wpiąłem wszystko do instalacji jak również dedykowany regulator napięcia (4-pin). Zakupiłem również nowy akumulator i okazuje...
Ja bym w gniazda w.n. powsadzał zwykłe neonówki do sprawdzania napięcia, znalazł pin wspólny wszystkich cewek, podłączył pod niego +12V, a resztę "posmyrał" przewodem masowym.
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą.
Normalnie na silniku wyciagarki jest stuba m8. Znajduje sie pod silnikiem. W sensie od dolu z tego co pamietam. Glowna masa wyciagarki i kabel masowy cewek sterujacych powinny byc razem przykrecone. Jezeli sie myle, niech mnie ktos poprawi. Pozdrawiam.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Powodem tej usterki był sterownik,moduł cewki,czujnik położenia wału,sama cewka,naderwany przewód masowy czujnika halla i nie wiadomo co jeszcze .Auto pracuje na starym sterowniku ,cewce,module,aparacie,czujniku położenia wału,jeśli coś z tego siedzi prędzej czy póżniej stanie ,narazie kręci jak oszalały .... Jeszcze raz serdeczne dzięki... Temat zamykam...
Źle interpretujesz. Masa na cewkę podawana jest z ECU i nie może być podpięta do ogólnej masy (ramy). Czy na cewce po zapłonie jest napięcie? Sprawdź oscyloskopem co pojawia się na przewodzie masowym przy cewce. Na jednym powinno być zasilanie a na drugim impulsy z ECU.
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
https://obrazki.elektroda.pl/9082453600_... Nic nie mogę znaleźć w necie do tego wynalazka. Do końca chodził wymieniłem manetkę od swiatel i ni ma iskry. Pomerzylem co gdzie jest na module i czarny to plus po zapłonie, białe na na impulsator czarny z ialym to gaszenie i zielony masa i drugi czarny z paskiem to cewka. Teraz najlepsze...
Lewy dolny róg podłaczyłem prad cewki masowej a do góry wychodzi napiecie wyprostowane wiec jest ok wszystkim dziekuje za pomoc
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Powiem wam koledzy - Elektroda to najlepsze forum do zakładania tematów o każdej bzdurze a masowy udział w "dyskusji" gwarantowany, wystarczy zajrzeć w statystyki wejść. Kiedy fuzja z Tik Tokiem...
Nie napisałeś nam czy jest iskra to po pierwsze i chyba najważniejsze. Po drugie, czy w komorze pływakowej masz paliwo? Po trzecie, jeśli nie ma iskry to sprawdź czy na cewkę jest podawane zasilanie i sterowanie ( do zrobienia zwykłą żarówką na kabelkach). Miewałem już takie przypadki i albo winna była cewka, albo urwany przewód masowy (przykręcony...
Sterowanie cewką/piezo we wtryskiwaczach okrętowych wartsila. Witajcie, Czy ktoś się orientuje jak wysterować zawór we wtryskiwaczu okrętowym wartsila ? Może ktoś wie czy tam jest zwykła cewka a może piezo? Na przewodzie wychodzącym z wtryskiwacza są 3 piny jeden masowy. I 2 od cewki rezystancja to około 4 Ohm. Potrzebuję zrobić przyrząd do testowania...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
chciałbym się dowiedzieć czy to działa tego co to ma lub próbował . Takich prób nie robiłem. Jak i to czy jedna cewka szeregowo powinna być obkrecona czy każde w tę samą strone Jak chcesz eksperymentować, to musisz odłączć koniec pierwszej cewki od masy, bo jak pamiętam każda z cewek ma jedno wyprowadzenie, a drugie jest podłączone do masy. Następnie...
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
Sprawdź wszystkie masy na sterownik, poniżej 1V, ma być ok.4V , tego nie rozumię ,bo tam nie ma napięcia tylko sygnał masowy (piki), zasilanie i masa na cewkę są zasilanie owszem, ale masa to impuls z kompa, a ta masa, którą ty masz to być może ekran. Sprzawdź instalację od kompa do cewek, sprawdź sygnał na cewkach oscyloskopem. pozdrawiam Dodano po...
cdn. jeden przewód to masowy, drugi I sekcja, trzeci II sekcja
Zobacz co się dzieje z napięciem do cewki w chwili kręcenia rozrusznikiem , czy nie spada nadmiernie lub zanika. ( kostka stacyjki, uszkodzony rozrusznik, zła masa silnika). Jeżeli wszystko jest ok to trzeba się przyjrzeć impulsom masowym wyzwalającym cewkę (tu przydał by się oscyloskop, ostatecznie może być led). Gdy impulsy między kanałami są różne...
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Albo silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa albo gubi zapłony pod obciążeniem albo brakuje mu powietrza. to nie czujnik tylko kondensator który jest przykręcany do pokrywy zaworów taki czarny idzie do niego jeden przewód. Możesz również sprawdzić masę na silnik tak jak w tym temacie. kiedyś w clio miałem podobny przypadek z taki samy silnikiem,...
Wygląda na to, że prądnica 50 ma cewkę masową z odczepem (biały i żółty kabel) a w 125 jest tzw. cewka "bezmasowa" ( dwa żółte kable). Oba układy wymagają różnych regulatorów ! Najlepiej porównać schematy od 50 i od 125, ale na to wygląda. :cry: Oj nie popisałeś się kolego z podłączaniem nowego silnika do instalacji.
Ja nawijam masowo, przy dużej liczbie zwojów (fale długie) robię podkładki z bakelitu lub twardego kartonu 2szt, wciskam je na karkas i między nimi nawijam cewki- masowo. Pozdrawiam.
Proszę bardzo wynik pomiaru 0,79 mH to bardzo mało. Zmierzyłeś właściwe końcówki? Jaką indukcyjność ma cewka nawijana masowo, którą zdjąłeś?
Ten regulator z 33 postu jest stosunkowo tani (około 30 zł) wiec jeśli będą go mieć w sklepie, to kupię i zrobię próbę. Jak go trafi - nie będzie szkoda. Z tym drugim (stosowany np. w Vespie) nie jest to też takie oczywiste, bo widziałem kilka schematów i na jednych jest podłączony do cewki masowej, a na innych do bezmasowej.
CYTAT: Na "wymienionym" sterowniku auto pali i jedzie, błędów brak. A więc wina leży w "oryginalnym" naprawianym sterowniku. Teraz pytanie: czy sterownik da się uratować? Moja myśl: lutowałem mostek od pinu masowego do emitera tranzystora zasilającego cewkę zapłonową. Może tu leży pies pogrzebany? --- Koniec cytatu. Rozwijając myśl - czy lutowanie do...
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
Chciałbym podpiąć się pod wątek, bo mam pytanie dotyczące cewki zapłonowej tego typu. Mam cewkę z dwoma zaciskami wejściowymi oraz jednym wyprowadzeniem WN na rozdzielacz, czyli uzwojenie pierwotne i wtórne mają wspólną masę. Jak sprawdzić, który zacisk wejściowy jest masowy? A może nie ma to znaczenia i jest dowolność w podłączeniu do zacisków wejściowych.
dzisiaj znowu kilkanaście razy kręciłem i nie zapalił. Teraz już nie jestem pewien, że to cewka, bo... na cewkę wchodzą 4 przewody, każdy przewód jest podłączony przez oddzielną cewkę do wspólnej masy i ma odczep wysokiego napięcia z masą na świecach. Potrafię sobie wyobrazić, że jedna z wewnętrznych cewek jest uszkodzona, co nie ma miejsca, bo nie...
Dzieki. Sory nie napisałem jaki silnik. Jest to 1.6 Polski silnik z wielopunktowym wtrystkiem. Mnie się tez wydaje że ten przewód masowy na cewkę przekażnika od pompy jest sterowany z komputera. Jest kabel żółty z czarnym paskiem. Chyba coś w komputerze się spaliło bo jest brak tej masy więc podałem na stałe i auto chodzi. Oczywiście sąsiad zaraz zauważył...
No to fajnie. Średnie i długie pracują to tylko naprawisz te cewki na rdzeniu ferrytowym i powinno działać. Krótkie ciężko odebrać w tej chwili bez anteny. Dołącz kilka metrów drutu i wtedy sprawdź. P. S. Cewki możesz śmiało nawinąć „masowo” czyli odręcznie - jak leci. Byle tylko ilość zwoi była podobna jak w tej uszkodzonej i jej szerokoś...
Pinout jest identyczny jak w skuterach 4T z tą różnicą że często spotykałem się z impulsatorem z osobnym przewodem masowym podłączonym do masy modułu - piny 3 lub 5. 1 - zasilanie 2 - gaszenie 3 - masa 4 - cewka WN 5 - masa 6 - impulsator
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Witam. Mam problem z kosą NAC BP540-V30B-P. A mianowicie nie mogłem jej zgasić przełącznikiem. Sprawdziłem okablowanie do cewki i przełącznik miernikiem czy jest przejście i tu wszystko jest OK. Obstawiam cewkę, ale zanim zamówię nową prosił bym o potwierdzenie. Czy pomiędzy złączką na cewce z której odchodzi czerwony przewód masowy do przełącznika...
OK dzięki. Spróbuje jeszcze zrobić to zdjęcie. Ale masz tyle pkt, że nie sprawi Ci to kłopotu. POZDRAWIAM puba3:) Dodano po 2 mam jeszcze takie małe pytanie. Jak nawija się cewki masowo i w ogóle co to oznacza??
OK wiec ma ktos moze dojscie do wartosci jakie powinny byc na wyjsciach kluczujacych cewke z kompa? Bo z tego wszystkiego wynika ze jednak w kompie cos sie sypnelo, tylko teraz co, czy masa gdzies slaba czy gdzies cos bocznikuje lub przebija i oslabia sygnal masowy na cewke? Stara cewka prawdopodobnie miala zwarcie wewnatrz i stad zapewne te problemy.
Witam wszystkich, mam problem ze swoim Peugeot Ludix AC. Mianowicie w skuterze iskra pojawia się na dosłownie sekundę i znika. Przestaję kopać, czekam 5 sekund i znowu pojawia się na sekundę i znika. Dodam, że cewka, moduł, iskrownik i kabel masowy zostały wymienione w 100% na sprawne części i nie wiem co jest grane. Pomóżcie, bo już nie wiem co robić...
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
Komp 100 procent dobry bo odpaliłem go na nowej cewce i o dziwo przestał tez na dwa chodzić wiec zdjąłem kabel z pinu minusowego dającego minus na cewkę i zgasł. Odpaliłem ponownie i zdjąłem drugi masowy silnik chodzi dalej na dwóch, wziąłem ta stara cewkę podpiołem plus i ten sterujący minus do jednego pinu potem do drugiego świece do cewek i na jednym...
Pewnie jak zwykle po druciarsku sygnał obrotów podłączony do sterowania jednej z cewek. Co wydłuża impuls masowy sterujący cewką, i ją uszkadza, tamta pierwsza cewka miała już swoje najechane, dlatego padła, ta za jakiś czas też nie wytrzyma. Dlaczego w trasie? bo wtedy masz wyższe obroty, i cewki pracują z wyższą częstotliwością. Moim zdaniem powinieneś...
Impuls masowy, coś koło 2-3ms, amplituda przepięcia około 400V, tak że uważaj na oscyloskop.
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Walcze z tym ustrojstwem i nie moge sobie poradzić. Zacząłem od podstaw czyli od sprawdzenia wiązki, jest ok. Porównywalna z drugim quadem. Niestety sprawny quad ma alternator 3 fazowy, wychodzą z niego 3 kable zółte a drugi (pacjent) ma jednorazówkę i wychodzi kabel różowy i żółty. Jednak robiąc pomiar na przejście do masy wyniki mam takie: zółty -...
Barthezz tak jest, jeśli rzeczywiście do większego magnesu jest przyczepiona większa cewka. Chyba, że masz rację. Cewki te same, produkcja masowa, po prostu większy magnes = większe odprowadzenie ciepła = większa moc. itp. oczywiście rzetelnej mocy pomiarowej ale chińczykowi łatwo dopisać zero Przecież zero zawsze można dopisać, w Europie po przecinku...
W-g Clipa wszystkie warunki zostały spełnione, żeby uruchomić sprężarkę, jeśli napięcia na cewce nie ma to sprawdzasz kabel od UPC do cewki lub masowy, od cewki do nadwozia. Na obrazku do pobrania pokazujesz Kangoo 1 poliftowy, model 2 jest zupełnie inny, określ się dokładnie z jakim autem masz problem (ze zdjęcia Clipa wnioskuję, że jest to wersja...
Wygląda na kumulację. Prawdopodobnie wcześniej zaczęły się problemy z alternatorem, a teraz padł rozrusznik. Aby sprawdzić alternator wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku. Powinno być w granicach 14,5 - 14,7 V. Co do rozrusznika, to może być błaha sprawa, zaśniedziały styk napięciowy lub masowy. Na początek sprawdź czy...
Miałem podobny problem.Po przekręceniu stacyjki następował automatyczny cykl grzania świec żarowych zakończony prawidłowym ich rozłączeniem i zgaśnięciem kontrolki.Problem zaczynał się po zapłonie.Świece zaczynały pracować na nowo, ale tym razem bez kontrolki, co prowadziło do ich spalenia.Rozwiązaniem była wymiana przekaźnika z układem elektronicznym...
Szkoda, że dopiero po reprymendzie... A wystarczyłby pomiar przewodów masowych... Rozrusznik w końcu ruszył? Przemierz cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 3 omy, a wtórne kilka - kilkanaście kiloom. Tylko taki pomiar nie jest pełny, bo nie wykryjesz przebić. Sprawdź jeszcze, czy z aparatu zapłonowego jest podawany sygnał. No i czy cewka jest...
Wrzuć schemat urządzenia, które zrobiłeś. Chyba, że to wszystko wbudowane w jakąś płytkę? Schematy już lecą. Testowałem te 2 opcje. https://obrazki.elektroda.pl/3040734100_... https://obrazki.elektroda.pl/5262523500_... W 2 przykładzie zamiast tranzystora użyłem transoptor. Wyzwala to iskrę i ogromny pik powyżej 300V...
Często przyczyną są nadłamane lub oberwane przewody od czujnika położenia wału. Za złączem instalacji przed przewodem ekranowanym. Jeśli jest to aisan to to przejrzyj przewody dochodzące do silnika w/w i przewody do czujników , cewki zapłonowej i oczywiście przewód masowy
Wczoraj grzebałem przy cewce i zapomniałem dokręcić przewód masowy i latał luźno. Autko dziwnie dziś odpaliło ale po chwili chodził dobrze motor, po chwili zaczęło chodzić na dwa cylindry, od tej pory brak tej iskry. Miałem drugą cewkę na 100% sprawną i to samo się dzieje.
chodzi o potencjalnie brudne styki w kostce elektrycznej od zasilania cewki ? a te połączenia masowe to by były te które łączą klemę minusową akumulatora z elementami karoserii ?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Co prawda trochę inny silnik, ale jest coś o podciśnieniu. Jeszcze coś mi przyszło do głowy, może coś nie tak z przewodem masowym tej cewki.
Po prostu w silniku są 3 cewki, 2 na oświetlenie i jedna rozruchowa co idzie do tego modułu http://obrazki.elektroda.pl/3980575200_1... każda cewka podaje prąd. Włącznik zapłonu jest po prostu masowy kabel idzie z włącznik na uziemienie i do tego modułu. Dodano po 3 Może w czymś to pomoże wygląda to tak http://obrazki.elektroda.pl/6158979300_1...
Posiadam wyspę zaworową CPV14-GE-MP-4 i mam problem ze sterowaniem zaworami. Posiada ona 4 elektrozawory. Cztery dolne wyloty powietrza są cały czas otwarte. Jak podam 24VDC na cewkę to nic się nie dzieje tylko zaświecą diody, ale słychać przełączanie cewek. Gniazdo wejściowe jest na 9 pin. Czarny przewód masowy a reszta wychodzi od cewek. Podłączam...
Łooo, aleś to spieprzył. :-( Czym przykleiłeś tą cewkę? Silikonem? Mnie to wygląda na distal, ew. poxipol. Lepiej by nauczył się na takim masowym niż na jakimś rzadszym.
Witam mam problem z cewka. Po przegrzania się starej zakupiłem nową podłączyłem I po użytkowaniu przez dzień nowa znów się przegrała i spaliła. Więc sprawdziłem wtyczkę i okazało się że na 1 pinie jest 12v po odpaleniu 14v, 2 pin jest masowy, a na 3 brak a powinno być prąd podtrzymania tak dobrze rozumie działanie tej cewki?? Gdzie szukać problemu??
Na cewke ma iść prąd +12V po zapłonie i sygnał z komputera masowy, można sprawdzić oscyloskopem, jeżeli te warunki spełnione to iskra musi być jak cewka dobra. Mało prawdopodobne żeby obie cewki padły na raz
Któryś już raz wyjąłem z VW rozrusznik i zastanawiam się, dlaczego masowy koniec elektromagnesu nie jest podłączony bezpośrednio do masy ale pomiędzy jednym z biegunów styku i + rozrusznika? Przecież po zwarciu styku na elektromagnesie nie ma różnicy potencjałów. No chyba, że elektromagnes ma więcej jak jedną cewkę. 1134753
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Tak jak wspomniał kolega wyżej. Układ prostowniczy który jest przedstawiony na schemacie, jest przeznaczony do cewki która jest zmasowana, i ma dwa odczepy (mniejszy i większy prąd). Innym rozwiązaniem ładowania jest układ taki że, cewka nie ma odczepu, tylko przewody podłączone są do końców jej uzwojenia (czyli wzrokowo jakbyś w starej cewce oderwał...
No więc tak. Czyli ten rezystor zostawiam. Przykręciłem go do ramy przez dodatkowy radiator.. Co do podłączenia w całość Statora, Regulatora z CDI i resztą instalacji zrobiłem odręczny schemat. Jeśli coś jest nie tak to proszę o sugestie.. Jest to schemat dla Statora 12 cewkowego 3 przewody z cewek (3 fazy) i 2 z impulsatora (masa/sygnał). W takiej...
Jesli Chevy ma rzeczywiscie konstrukcje cewki nie odporna na napiecie akumulatora w zakresie do circa 15V... Skąd taki pomysł? Gdyby była zła konstrukcja to cewki padałyby masowo w wielu samochodach, vide palące się cewki transformatorów WN w polskich telewizorach w czasach PRL. Nie pamiętam już o jaki model chodziło. Zawsze może się trafić (choć nie...
Masz racje z cewkami było coś kombinowane, jeszcze mój św pamięci wujek coś w nim kombinował. A co do mierzenia napięcia nie mam z tym kłopotów wiem jak to się robi :!: :D układzik prostowniczy zrobiłem ale wydaje mi się że będzie za słaby będe musiał założyć każby mostek do poszczególnej cewki i odłączyć drut masowy od cewki żeby podłączyć mostek a...
Witam koledzy. Właśnie zrobiłem dodatkową masę do karoserii. Zobaczymy jutro jak odpali, ale zauważyłem że mam przypaloną cewkę zapłonową. Od czego ona się przypala? Przypomnę że jakieś pół roku temu ją wymieniałem bo przewód masowy się stopił.
Tak jak kolega nade mną pisał, wymień cewki w gdwt i nic nie zmieniaj. Druga sprawa, jesteś kolejną osobą która chce grać imprezy na kolumnach domowych... Jeśli tak, to kup sobie od razu z dziesięć sztuk tych cewek bo będziesz je wymieniał masowo. Tak się kończy granie imprez na kolumnach domowych, niestety.
najlepiej odciąć kabelek zasilający elektrozawór do cewki(tylko nie masowy)
Kręci rozrusznik? Odepnij kabel masowy od cewki i spróbuj zaharatać
Po zmianie przekaźnika (niestety nie nowy ale podobno sprawny) niby pompa nie chodzi po wyłączeniu kluczyka ale problem jest taki że najprawdopodobniej pompa zbyt słabo pompuje paliwo - małe ciśnienie. Pompa zmieniana więc wykluczona. Ma ktoś może schemat zasilania tej pompy ewentualnie rozmieszczenie punktów masowych. Przekaźnik od pompy dość mocno...
pętla masowa pamiec masowa tablet masowa
sterowanie opryskiwacz excel format komórki przekaźnik hager
pralka gorenje uklad kierowniczy
Zamki drzwi Iveco a Fiat Ducato - zgodność i różnice Spawarka TIG Magnum THF 202 LCD - opinie i możliwości