Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Witam Prostownik jedno-połówkowy całkowicie wystarczy i nie wymaga przeróbki instalacji. Muszę przyznać, że pomysł z zastosowaniem akumulatora żelowego jest ciekawy. Pozdrawiam. :)
Witam ostatnio nabyłem lampę 55w i chciałem ją podłączyć do motocykla cewka w motorze posiada zakres 12-24v przy największych obrotach lampa jest na 12v i chciałbym zrobić instalację z użyciem akumulatora 12v 4ah posiadam regulator z malucha i mostek z mz czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć. Dam punkty
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Dzień dobry Mam problem z cewką zapłonową do motocykla Yamaha SR125, rok 1996. Udało mi się kupić cewkę zapłonową ale jak się okazało do modelu z roku 1997. Oryginalna cewka z 1996 ma dwa przewody wychodzące z niej. W instalacji motocykla z wiązki wychodzi wtyczka z dwoma pinami. Po wpięciu miernika pomiędzy masę a pin 1 i pin 2 pokazuje się napięcie...
Witam. Dotarła nowa cewka i motocykl w końcu odpala. Reaguje na śrubę regulacji mieszanki, więc jest nadzieja.Teraz czekam na lepszą pogodę, żeby wszystko dopieścić. Pozdrawiam
Całkiem bez niczego to wiadomo muszą być platynki iskrownika cewka Jak w motocyklach WSK,Simson itp Fiatc126p / 125 cienki 700 miał tam coś to odpada Tipo ? może jakieś w miarę klasyki są jeszcze.
Jeśli problem (wypadanie zapłonów) występuje pod obciążeniem, to może być znak słabej iskry: cewka, kable, świeca.
Do motocykla ?
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Zrobiłem pomiary i faktycznie tylko ta jedna cewka miała przebicie. Przewinąłem, polutowałem i na ten moment jest OK. Zobaczymy czy wytrzyma. Zamykam temat
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Zmierzyłeś, że to prąd zmienny? Jeśli tak, to masz wirujący magnes i cewkę na obudowie.
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Zrobiłen na razie sam układ 12V z przekaźnikiem i z cewka od motocykla {akurat miałem}. Sprawdzałem na sobie, troszke kopie. Na razie dałem 470uF. Trochę słabo, ale sprawdzę na małpkach. Jutro założę instalację i napisze o efektach. Pozdr.
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
nic prostrzego uklad ktorego szukasz to cewka zaplonowa wez cewke z szmochodu jakas mala albo z motocykla podlaczasz 12 i przetywasz obwod 12 v i masz na wyjsciu iskre tylko mase swiecy musisz podpiac bo standardzowo swieca ma ase z samochodu
natomiast tych dwóch małych schematów po prawej nie bardzo. Do wyjścia 4541 możesz podłączyć wejście jednego z tranzystorów - bipolarnego lub mosfeta - a do wyjścia tranzystora, cewkę przekaźnika lub minus zasilania układu sygnalizatora dźwiękowego.
Witam, Znajomy ma uszkodzoną cewkę zapłonową w motocyklu Daelim VC 125 jak na zdjęciu (numery już nieczytelne). Czy będzie pasować np: "Cewka zapłonowa metalowa fajka 152QMI/157QMJ (GY6 125-150) 4T" ? Wygląda podobnie, może ktoś ma doświadczenie z tym maszynami. pozdrawiam
Jeśli kolega Karo42 dobrze rozpoznaję stan motocykla to najprawdopodobniej przeróbka mogła polegać na równoległym połączeniu cewek i zastosowaniu jednego akumulatora. A obecnie jedna cewka traci połączenie. Ale niestety trzeba by zajrzeć do środka.
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Przerywacz jest czysty i w dodatku nowy Bułgarski, tak samo jak cewka zapłonowa. Nie wiadomo jakie koło magnesowe powinno być do tej cewki. To nie jest zapłon bateryjny, więc jak w kole magnesowym motocykla do którego ta cewka była oryginalnie były silniejsze magnesy niż ma WSK to przez to iskra też będzie słabsza.
Witam. Określ jakie masz źródło napięcia przed stabilizacją , domyślam się że to trafo? Czy potrzebujesz ograniczenia prądowego ? czy potrzebujesz regulacji napięcia wyjściowego i w jakim zakresie ? Zródłem napięcia jest cewka z motocykla, napewno potrzebuje regulacji napięcia, wiem napewno że cewka w zależności od obrotów silnika daje 15-20V, a potrzebuje...
witam nie jestem elektrykiem i nie wiemco to indukcyjność ale mam pytanie jaki drut nawinąć na cewkę świetlną do motocykla (wsk) aby światła były bardzo mocne ?
Musimy poczekać na Izh. To jego motor i tylko on wie, który schemat pasuje. Chodzi o rocznik motocykla. Schemat tzok jest od bardzo starego, może później były zmiany. Nie śledziłem "kariery" IŻa. Sorry.
Witam Mam uszkodzona cewkę zapłonową w motocyklu i nie mogę kupić takiej samej nowej. I tu pojawia się moje pytanie: Czy da sie zamontować jakaś inna cewkę ?. (Moduł zapłonowy BOSCH 1 217 280 034). Od modułu idą dwa kabelki na cewkę, napięcie na cewce 12V. Reszta niewiadoma z powodu braku oznaczeń. PS: Czy cewka takiego typu by sie nadała ? (http...),...
Jak masz miernik to zmierz napięcie jakie wychodzi z cewki i jakie dochodzi do żarówki, jak nie masz miernika to weź akumulator 6V albo choćby "płaską baterię" 4,5V, odłącz "cewkę świetlną" i w jej miejsce podłącz baterię/akumulator i zobacz czy żarówka zaświeci. Nie lakierowałeś czasem tego motocykla, bo tak wszystko nowe masz? Może jednak jest problem...
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
moduł jest firmy motoplat, rozmawiałem z mechanikiem, który twierdził że cewka sie spaliła bo gilera to motocykl wysokoobrotowy około 12-13tys. A nieoryginalna cewka (prawdopodobnie chińska) jest za słaba na takie obroty.
Układy CDI w motocyklach i skuterach są zasilane z cewki wysokonapięciowej w iskrowniku, taka cewka wytwarza ok 50V AC "na kopa". Jak chcesz zasilać układ poprzez transformator 230V to jego uzwojenie wtórne powinno wytwarzać porównywalne napięcie, 12V będzie zbyt niskie
Witam wszystkich, jak w temacie mam stary motocykl z instalacją 6V, zastanawiam się nad podłączeniem akumulatora. Oczywiście najpierw należy wyprostować prąd i do tego celu chciałem zastosować mostek graetza, jednak w jednym z postów przeczytałem informację, że jeśli cewka jest podłączona do masy motocykla to nie można zastosować graetza. Byłbym wdzięczny...
Wiem. Tylko, że cewka nie ma żadnego oznaczenia przez co nie można znaleźć specyfikacji technicznej i nie da się porównać wartości rezystancji uzwojeń. Czy ma ktoś może jakiś pomysł?
Wiedza praktyczna o której piszę, której nie ma w książkach, to choćby różne wredne przypadki typu częściowe uszkodzenia, coś działa, ale słabo, albo czasem działa, czasem nie. Przykładowo cewka ze zwarciem międzyzwojowym, w serwisówce podają tylko rezystancję i nie wykryjesz, bo nie ma zwarcia, ani przerwy, rezystancja mniej więcej się zgadza. Również...
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Motocykl to yamaha 600 tenere, jedna cewka zasila moduł, a reszta cewek jest od świateł. fotka realna http://obrazki.elektroda.net/41_12166605... edit: jakoś nie potrafię znaleźć schemtu regulatora dla alternatora (prądnicy?) jednofazowego
W ten sposób nie potrafię udzielić odpowiedzi. Wiele motocykli posiada identyczne cewki. Na myśl mi przychodzą motocykle dwucylindrowe 500 cm³, np. CB500, GPZ500, GS500, ale wątpię aby pasowały na mocowania. Najprościej jak poszukasz czegoś na motocyklowym szrocie porównując z Twoim oryginałem.
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Witam. Może zainteresuje Ciebie takie rozwiązanie, zamiast trafo_powielacza można użyć cewki zapłonowej od motocykla lub auta. Pozdrawiam
Jeżeli silnik jest w ukladzie R2 i wał ma wykorbienia 360 stopni to możesz użyć cewkę dwubiegunową z malacza , lub japońskiego motocykla .
Temat juz stary ale z potrzeby chciałbym go odswierzyc ,, Mam junaka na oryginalnym zapłonie i instalacji 6v ( pradnica) ale chciałbym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,, http://www.prameti.webpark.pl/junak/juna... Jednak zalezy mi bardzo na...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
mam taki moduł i cewkę wysokiego napięcia do tego motocykla,nr kat.TY37.003,876-78,drugi nr, 252 3734 VI 91
Witam, kupiłem Husqvarna TE 610 z 1998 r. i mam z nią problem — aktualnie taki, że nie daje iskry. Sprawdziłem cewkę: na wtórnym daje 1,63 kΩ, na pierwotnym 1 (tyle pokazuje miernik przy ustawieniu go na zakres 200 Ω). Na fajce świeca ma iskrę. Był problem ze stacyjką — polutowałem wszystkie kable. Mam tylko problem z dwoma: biało‑czerwonym i czerwonym,...
Zapłon ma osobną cewkę,niemiałem tylko świateł.
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
dzięki bardzo za informacje, w najbliższym czasie podam raport jak chodzi motocykl :)) pozdrawiam
Jak to w czterocylindrowym motocyklu masz jedną cewkę zapłonowa? Weź chłopie zdejmij zbiornik, odłącz pompę, pozaślepiaj podciśnienia w króćcach, butelka z benzyną bezpośrednio do gaźników i w drogę.
witam ostatnio uszkodziła mi sie cewka wysokiego napięcia w motocyklu YAMAHA TT 600 ma ten sam silnik co XT 600 . Zmierzyłem średnice drutu 0.25 pojechałem do zakładu gdzie przewijają silniki i kupiłem drut przewinąłem i cewka nie ma tyle ohm co potrzeba mi wychodzi 31 a powinna mieć 150 jaka moze być tego przyczyna
Chyba najprościej wykorzystać albo cewkę zapłonową z samochodu lub motocykla lub transformator wysokiego napięcia ze starego telewizora czy też monitora(kineskopowego) Jeżeli takie opcje odpadną, nawijasz na rdzeniu ferrytowym ok 50zw drutu Φ 0,5 dobrze izolujesz i na to ile wejdzie(bez przesady) ok 1000-2000zw drutu jak najcieńszego(0,1mm).
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Układ CS8190 to staroć, do sterowania ustrojem różnicowym, z dwiema cewkami. W nowszych motocyklach układ obrotomierza oparty jest na TB9226, gdzie ilość cylindrów konfiguruje się zworkami. Jeszcze inną odmianą był np. MS1-1 z np. "malucha" na 4 tranzystorach. Kiedyś kiedyś pokusiłem się o przeróbkę ekonometru z trabanta - linijki diodowej, opartej...
Witam chciałbym w moim motocyklu zamontować podgrzewane manetki, ale wydaje mi się że one są na prąd stały a w motocyklu mam zmienny wytwarzany przez jedną cewkę w statorze i czy mógł by ktoś doradzić jak to ogarnąć żeby śmigało ? z góry dzięki
Ha, ha, teraz patrzę na zdjęcie motocykiela i widzę, że to konstrukcja nie przystosowana do jazdy po drogach. Zatem tak, jak napisał przedmówca. Pytanie, jak będzie wyglądała jazda. Jeżeli akumulator wystarczy na pojedyncze, sporadyczne jazdy i po każdej będzie ładowany, to sprawa banalna. Jeżeli natomiast akumulator ma mieć ładowanie i być używany...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Niewuiecie co zrobic : Gdy zamocowalem do do motoru cewke o malym opoze okolo 0,1kohma to zaczely mi sie fajczyc przewody. Jak zrobic zeby bylo dobrze:) bo ta cewka daje za.. fajna iskre
Witam mam problem z moją bestią ostatnio wymieniłem głowice i gaźnik ponieważ ciekł olej z głowicy a gaźnik dostałem w prezencie Dzisiaj jechał i zaczął się tłumić podczas jazdy i gdy wcisnąłem sprzęgło zgasł po różnych próbach odpalania zacząłem go pchać i pchałem z 1,5km i znowu próbowałem odpalić i odpalił bez problemu ale jak już wjechałem na podwórko...
Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny....
Zapłon to skrzyżowanie motocykla WSK z samochodem Syrena - z jednego cewka iskrownika, z drugiego przerywacz jak pamiętam.
Czyli cewka zapłonowa ma być 6v czy 12v bo już się pogubiłem. ?
Przypominam: miedzy masą cewki (rdzeniem) a przewodem NN jest 1,1 oma, A ile Twój multimetr pokazuje przy zwarciu sond? W/g mnie jest zwarcie w cewce NN. Masz napięcie rzędu 100 mV p.p. Przecież np. w motocyklu taka cewka magneta daje napięcie 6V skutecznego. (do oświetlenia) Przy przerywaniu obwodu NN powinny w nim być piki napięcia ponad 200V. co...
Czyli cewka butelkowa w porządku? Powinno być przejście między stykami 1 i 15 na cewce? Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia...
Witam! Zmierzyłem wartości cewki wg schematu, którego zdjęcie wrzucił mariukonie. - pomiędzy obudową cewki (-) a którymkolwiek pinem w kostce nie wykazuje żadnej rezystencji - pomiędzy którymkolwiek pinem w kostce a kablem WN również brak jakiejkolwiek rezystencji - występuje natomiast rezystencja pomiędzy pinami w kostce o wartości 1.1Ω i nie wiem,...
Witam Schemat CDI zapłon. I zmodyfikowane: "R1" rezystora (680Ω/1W). 821025 Ładowanie cewka:3800 zwojów cewki 0,17Cuz drutu nawojowego. 821032 Dzięki patent Google :idea: 821026 Pozdrawiam, nyemi Węgry.
Właśnie wożę w bagażniku swój, może uda się u kogoś w aucie sprawdzić. Trochę to dziwna sprawa. Rozebrałem swój, cewka sprawna ,podłączyłem do motocykla ( hornet 900) iskra jest, zresztą na stole też. Foto element daje impulsy- słychać pracujące poszczególne wtryski. Chyba ze sa dwa osobne sygnały do wtrysku paliwa i osobny do iskry. Na szrotach byłem...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Jakiej znowu iskry? Układ ma wyjście napięciowe a nie prądowe, jego obciążalność jest żadna. Sądząc po temacie, próbujesz zrobić układ do sterowania cewką zapłonową z motocykla (6V)... cewkę kluczuje się od strony masy, a nie zasilania. Przestudiowałem twój dorobek na forum i widzę, że masz poważne braki w zakresie podstaw elektroniki czy nawet fizyki...
Tak na chłopski rozum: ZAPROWADŹ MOTOCYKL DO FACHOWCA...
Jezeli przekaznik ma napisane na sobie 12V 22A to _zazwyczaj_ oznacza ze : cewka wymaga zasilania 12V a styk zalaczalny/wylaczalny ma wytrzymalosc pradowa 22A "Jakie moga byc konsekwencje podlaczenia przekaznika, ktory wymaga nizszego natezenia pradu, czyli 12V/20A." - konsekfencja bedzie szybkie zniszczenie przekaznika... bo prad stykow jest za maly...
co znaczy określenie cewka ZTCP? ZTCP = z tego co pamiętam ;)
Do końca nie wiemy o czym piszesz... Czy ma to być coś kieszonkowego czy coś w stylu odpalarki płomienia dla smoka wawelskiego w wersji na własny ogródek? Robisz prosty układ jak w motocyklach starszej daty (komar, jawka, romet, wsk, shl co sobie tam wymyślisz) czy w samochodach - tu jednak rozmiar jest większy. Prosty, banalny wręcz przerywacz elektroniczny...
Lekka zmiana koncepcji nastąpiła ze względu że montuję inny zapłon i mam możliwość rozłączyć cewkę od masy motocykla czyli w tym wypadku mam oba końce cewki do wykorzystania i wtedy mostek graetza ma sens? Wtedy po prostu przerobił bym całą instalację na zasilanie stabilizowane i na normalne ładowanie. Tylko pytanie jak działają te układy stabilizujące?...
Witam mam problem z podłączeniem świateł w chińskim silniku 125 4 biegowym odpalanym z kopniaka, z cewki wychodzą kable takie jak zielony ,czerwono czarny ,2 żółte i niebieski, motocykl nie posiada akumulatora.Proszę o pomoc
Robiłem zmienny zapłon do MZ 150 z impulsatorem i dopóki nie obłożyłem kompletnie płytki folią ekranującą coś się pieprzyło - nawet zbliżenie miernika cyfrowego do motocykla powoduje jego zawieszanie. Z tego co zauważyłem najbardziej sieje cewka WN. Także nie żałuj i ekranuj :D
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Motocykle WSK 125 tak się ratowało za małolata. Cewka butelkowa pod bak, zasilanie z cewki "świetlnej". I wio.... Przezwajanie tej WN mija się z celem - o ile technicznie możliwe, o tyle niewykonalne w "rękach" - nie dasz rady ułożyć równo warstw. Potem trzeba by to jeszcze cisnieniowo zaimpregnować - też trudne w domu. Pozostaje dopasować z czegoś...
Sprawdź na stronce http://www.junak.comuv.com/cewka.html, na dole są adresy mailowe ludzi przewijających cewki do zabytkowych motocykli.
Widocznie podczas lutowania naprężenia spowodowały minimalne odsunięcie łącznika od rdzenia, stąd brak przebicia ale uruchomienie silnika spowodowało ponowne zwarcie. Niestety regulator będzie obecnie spalony. Ja bym się cieszył że jest dostępny nowy oryginał za 300 zł, bo do nietypowych motocykli potrafi ponad 1000 zł kosztować. Próbuj coś zrobić z...
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
Czy tak ciężko zdjąć pokrywę i zobaczyć dlaczego cały czas jest masa na przewodach do cewek?
zamiast tegotrafa mozesz uzyc cewki wysokiego napiecia od motocykla też bedzie działać sam widziałem takowy patent na mazurach i działał i to z dobrym skutkiem tam była cewka od samochodu Trabant
Po przemyśleniu sprawy zastosuję tylko jeden przekaźnik. Cewka bez zasilania - światła mijania, cewka zasilana - drogowe. Zalety i wady tego pojazdu znam, jeździ od 3 lat z okładem.
Dzień dobry, spróbuję z 2 podejściem, gdyż za pierwszym razem wytknięto mi powtórne pytanie o układ ne555, a nie o to mi chodziło. A konkretniej, czy w układzie z obrazka w punkcie pomiędzy rezystorem 4,7k a kolektorem tranzystora uzyskam sygnał prostokątny w zakresie 0-5V odpowiadający ilości impulsów wytwarzanych przez cewkę zapłonową motocykla? Wg...
Hmmm... A z jakiej racji cewka ma połączenie z masą? Nie powinna
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
Dzięki za radę, na pewno spróbuję i dam znać czy pomogło. Podczas prób motocykl nie jest nawet podłączony do układu zapłonowego i nasuwa się pytanie, czy cewka stycznika może zakłócać działanie układu aż w takim stopniu, że załącza bramki? Serdeczne dzięki za pomoc w tej sprawie.
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
motocykl cewka cewka zapłonowa motocykl cewka zapłonowy motocykl
manta prince zasila licznik energia elektryczny odczyt delonghi komunikat napełnij obwód
BMW E60 - Niedziałający prawy przedni i boczny kierunkowskaz Migające kontrolki stacji parowej Philips Silence - przyczyny i rozwiązania