Cewka WN.
Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Patrząc na zdjęcie na allegro to nie przerywacz. CEWKA 070708 TRANSVAL PEUGEOT .
Czarno czerwony to kabel zasilający CDI, sprawdź czy nie ma przerwy, jeżeli nie, to uszkodzona jest cewka zasilającą.
Cewka. Miałem tak w Ogarze z silnikiem jawki 50 ale jak zmieniłem cewkę to palił od kopa.
Sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza może ci uszczelkę wydmuchało. I tak jak wcześniej wspominali prawdopodobnie cewka zapłonowa.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
lepsza będzie od ogara, ale na maluchowskiej też będzie chodzić
No więc cewka butelkowa WN od ogara 200 jako tako działa więc podejrzewam że pozostałe cewki też się nadadzą.
Witaj, Masz tu podobny schemat .http://www.motelek.net/schema/china-sac...
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Witam. Mam problem z moim Ogarem, ponieważ po zimie nie ma iskry. Zmieniłem cewkę i dalej nic. Moduły mam dwa i wszystkie sprawne. Wszędzie kable są połączone, nie ma żadnego luźnego. Nie wiem co jest, a przecież do końca zapalał. Proszę o jakieś podpowiedzi.
Chodzi o to że pole magnetyczne zależy tu od położenia koła magnesowego. Cewki nie są w tym samym miejscu, więc gdy na jednej cewce napięcie osiągnie max amplitudę to na drugiej może być 0V lub jakieś inne napięcie - zależy od położenia cewek.
więc co może być przyczyną mikroskopijej iskry ?? cewka w silniku dobra impulsator dobry kabel Wn nowy świece dobre cewka WN od ogara 200(butelkowa olejowa na 8v) instalacja 12v moduł orginalny do hondy shindgen czy jakoś tak .... jak to w ogóle diagnozować ??
Najpierw chcę podziękować wszystkim że próbują mi pomóc ale wróćmy do tego motorka... noi znów muszę napisać że wszystko jest odpowiednio podłączone i nie ma opcji że nie ma masy czy coś nie styka lub nie wiadomo co ... moduł i cewka też sprawne bo przekładałem do skutera i pali od strzała i jeździ jak żyleta ale nie o to chodzi więc napiszę objawy...
Mi chodzi o to aby cewkę montować poza silnikiem jak w np. Simsonie ,ogarze 200 Chce napięcie od świateł podpiąć pod platynki to na cewkę zapłonową od np simsona i teoretycznie by działało ale to tylko teoretycznie
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Właśnie mam to samo, kupiłem przewód w ekranie i mam zamiar go włożyć, przez ekran puszczę masę, albo prąd z cewki, dam znać o wynikach. Mam komara i ogara 200, w obu przypadkach sytuacja się powtarza, tylko w ogarze bardziej, bo cewka jest bliżej przewodu.
ok juz zrobione cewka na magneto od iskry byla walnieta
Od jakiego konkretnie pegueota ? Foxa ? Od motoroweru Peugeot chyba 105, który zamontowałem z tyłu na rowerze i byłem z niego zadowolony prze parę miesięcy a teraz mam cewkę zapłonową w magneto spaloną, uzyskałem na nim 45km/h i palił mi 0,8l/100km, tera mu robię zapłon iskrowy jak w Ogarach z cewką butelkową.
nie niech ładowania. chce podłączyć do aku światła i wstawić cewkę zamiast tej normalne( w iskrowniku) w ogarze 205. akurat nie ten model rometa na tej stronie
Jawka musi być szczelna, bo jak nie to nie zapali. Zalewa ci świecę, jeśli tak to masz małą iskrę i ci nie przepala, sprawdź kondensator i cewkę tą na iskrowniku.
Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. W tym celu trzeba by usunąć uzwojenie z uszkodzonej cewki zapłonowej i nawinąć cewkę takim drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak cewka świetlna. Liczbę zwojów dobrać w/g cewki świetlnej po przeliczeniu zw/V....
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Dokładnie panowie ! byłem w błędzie źle sobie przeanalizowałem działanie oryginalnego zapłonu ogara . Moja teoria była taka , cewka zasilająca ładuje cewkę WN i w chwili zamknięcia obwodu przez przerywacz następuje wyładowanie na świecy ( iskra) , posiadam cewke WN na stanowisku badań :lol: i nigdy ale to przenigdy nie przeskoczyła mi iskra jak podawałem...
Zakup na serwisie aukcyjnym mocowanie cewki zapłonowej do Simsona. Obejmie Twoja cewkę i również obejmuje ramę. Miejsce zamontowania? Najlepiej jak najbliżej cylindra. Poniżej zdjęcie uchwytu/mocowania cewki. https://obrazki.elektroda.pl/6863973200_...
A cewka zaplonowa w 223 nie ma przypadkiem 6v
świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, włącznik przyciskowy i bateria akumulatorków 9-10 sztuk NiMH 2400mAh wystarczy. Cewka może być od ogara, WSK-i, MZ-ty, nawet od malucha. Działa bo sprawdzałem, choć nie w potato gunie. Świeca jakakolwiek, może być od starego motocykla. Można ją łatwo i szczelnie wkręcić ;) wystarczy zrobić dziurę o 2mm mniejszą niż...
Jak sprawdze to dam znać. Może dzisiaj a może jutro. EDIT Urwał się tylko kabel przy cewce.
Wracam do tematu bo do prób postanowiłem skorzystać tylko z oryginalnego przerywacza, dokupując tymczasowo cewkę od jakiegoś motoroweru i stosowny kondensator. No i mam pytanie jak szukać takiej cewki? Jawka/Ogar 200, Komar, WSK, a może najprościej i najtaniej będzie użyć zwykłej cewki samochodowej? Celem jest możliwość odpalenia silniczka wyłącznie...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
No panowie nie róbmy se żartów ten projekt to lipa. W oryginale pastuch daje ponad 5 kv. Realizacja polega na tym iż łądowane są kondzioły do około 260 v i rozładowywane na pierwotnej stronie trafa. Poczytaj specyfikację cewek WN od Ogara czy Simsona czy nawet od Jawki. W zależności na jakie napięcie jest cewka (6-12V) i do czego to chyba najmniejsza...
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Ojej no to problem :( , powiedz a skoro masz tam przerywacz nie szło by wziąść cewki od tego silnika niemieckiego {też chodzi o skuter SR nie wiem czy dobrze pamiętam ale tam chyba była ona na zewnątrz podobnie jak w ogarze 200 z czeskim silnikiem } gdybyś trafił taką cewkę zamontował być ją sobie na zewnątrz , podpiął napięcie z AKU i pod przerywacz...
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Co to za wartość na torze wysokotonowym do cewki "240.0 uH" jeżeli się nigdzie nie pomyliłem to cenowo wygląda to tak: W torze niskotonowym: Cewka rdzeniowa / 1.0 mm / 0.17 Ohm / 1.00 mh cena ~8.20zł Opornik ceramiczny / 10W / 22.0 Ohm ~1.30zł Kondensatory 1.Jantez / bipolarny / 5.6 uf ~8.8 zł 2.Jantez / bipolarny / 22 uF ~16.70 W torze wysokotonowym:...
jakieś 20 lat temu przerobiłem motorower "OGAR" na instalację akumulatorową przepiołem cewki w magnecie ,dołożyłem prostownik jednopołówkowy aku 6v,cewkę z malucha i śmigało pykał na wolnych jak żaden inny. Nie powinienneś mieć problemu.
Witam, mam Ogar 205 dwubiegowego polskiego. Ustawiłem platynki na grubość żyletki, a świecę na "paznokieć". wymieniłem kondensator i cewkę świetlną i gdy włączam światła by chodziła wolnych obrotach to gaśnie... Co jest przyczyną? Proszę o pomoc. :)
Ale do czego chcesz schemat ? Kupujesz dwie cewki do prądnicy, te które są od zapłonu, wstawiasz je w miejsce "oświetleniowych", każda cewka dostaje swój mostek prostowniczy i na końcu plusy do plusów, minusy do minusów i masz wszystko
Jawa ma 3 cewki. 2 do świateł i akumulatora i 1 do zapłonu. Niewiem jak ogar, ale prawdopodobnie będzie za małe natęrzenie prądu. Zapoznaj się z cewkami w ogarze i poszukaj na necie jak to powinno wyglądać.
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
a co ci się zepsuło w tym iskrowniku jak padła cewka (no bo co innego) to wymień podłącz ładowanie i po robocie ile cewek jest w charcie a ile w ogarze bo się nie orientuje?
Naprawiając motorowery-przy problemach z uruchomieniem silnika często stwierdzałem że problem nie leży jedynie po stronie zapłonu. Trudno uruchomić dwusuw z uszkodzonymi simeringami na wale korbowym /zmiana składu mieszanki/- uszkodzonym pływakiem w gażniku. czy niewłaściwą świecą zapłonową. Trudna do identyfikacji jest też usterka polegająca na nieznacznym...
witam do przewodu który podłączony jest do cewki światła-jest tam wsuwka. hmmm,a ktora to cewka ?? ja ogolnie nie kumaty jestem...wiec...jak patrze na zaplon....tak jak na zegarek to jest to ta cewka na godz. 10 ,14 czy 18 ??
Witam, mam problem z Rometem, mianowicie chodzi o iskrę, pojawia się ona po rozłączeniu rozrusznika tzn. zwolnienie przycisku, wtedy jest przeskok iskry. Wymieniłem moduł, iskrownik, cewkę WN i dalej nic. Co może być przyczyną, miał ktoś taki problem?
Mam pytanie. Nie chcę zakładać nowego tematu. Ile cewka ładowania simsona 6v ma zwoi, jaka jest grubość drutu i ile jest metrów tego drutu? Z góry dziękuje :)
Witam mam pewien proglem z moim komarkiem mianowicie jak odpalę komara bez świateł to chodzi natomiast kiedy przełączę go na światła to od zaraz gaśnie. Natomiast kiedy go odpalę bez świateł i trzymam go na wysokich obrotach i w tym czsię przełączając go na światła komarek chodzi. moje pytanie jest następujące co jest tego przyczyną. Czy jest możliwe...
Witam. Ta prądnica ma 3 cewki: zapłonu, i dwie szeregowe oświetlenia (o ile dobrze pamiętam, a temat przerabiałem w Ogarze 200A w 1990 r.) Instalacja oświetlenia motoroweru połączona jest poprzez szeregowo połączone cewki z masą (lut do rdzenia cewki!:). Rezystancja tych cewek jest bardzo mała- ok 0,5Ω każda. 1.Rozłacz instalację elektryczną od...
Co do modułu z poloneza (a cewka od mz 6V) to mam go w ogarze 205 gdzie zastosowałem akumulator. Moduł należało rozpołowić i przelutować kabel od przerywacza w inne miejsce wszystko zasilikonować i podpiąć. Moduł sprawuje sie dobrze. Jak będę miał zdjęcia( narazie nie mam kabla do telefonu ) to pokaże jak to podłączyć.
Witam, mam problem z ogarem 202. Ogólnie nie chce odpalić, on tak jakby chciał, ale nie mógł. Jest nowa świeca, nowy tłok, nigdzie nie łapie lewego powietrza, gaźnik świeżo oczyszczony a jak mu wstrzyknę trochę paliwa pod świecę, to on na moment złapie, zabełkocze, dwa razy. Nie zareaguje w ogóle na gaz i zgaśnie. I później już tyle, nawet na ściągniętym...
Witam jestem jeszcze niedoświadczonym elektrykiem, mam taki problem. Chcę zrobić instalacje w swoim motorze na 12V. Cewki mam już przewinięte bo na początku były na 6V a teraz są 2 po 12V. Chcę aby ta instalacja podzielona była na 2 części jedna część to cewka-prostownik-kondensator-akumulator-... swiatło na diody-kierunkowskazy-sygnał...
Ja bym obstawił 2 przyczyny, jw puchniecie tłoka to jedna a druga, to masz walniętą cewkę zapłonowa w iskrowniku. Miałem tak samo w swoim ogarze silnik składałem od gołych karterów cyl,tłok ,wal, lozyska wszystko robilem na perfekt jak dalo sie najlepiej. Silnik dzwonek odpalał z dotyku, lecz po chwili gasl i nie dało sie go za nic odpalić , nie wiedziałem...
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Coś mi się zdaje, że w Jawach (przynajmniej niektórych) tłoki chodzą współbieżnie. Iskra powinna być w tym samym momencie. Są dwa współbieżnie pracujące przerywacze, każdy dla osobnej cewki. Świec zapłonowych równolegle nie można połączyć do jednej cewki z oczywistych przyczyn. Także pierwotnych uzwojeń cewek nie można zewrzeć, stąd dwa przerywacze....
Elo mam problem z ogarem 200 po przejechaniu 2-3 km zaczyna się mulić i da się jechać na 1 biegu i to bez gazu. Wygląda, że coś się przegrzewa, sprawdź cewkę zapłonową podstaw inną, możliwe jest też przebijanie innego elementu po nagrzaniu, np. świeca. Wszystko wskazuje na układ zapłonowy.
Nie udają Ci się takie manewry, cewki za "słabe".
A czy obudowa cewki butelkowej musi mieć połączenie z masą czy może być odizolowana od karoserii czy przeskok iskry pomiędzy elektrodą świecy a masą świecy jest zależny od umasowienia korpusu cewki butelkowej
Akumulator w ogarze jest zbędny bo nie ma tam kierunkowskazów. A cewka świetlna ma początek uzwojenia na masie wiec musiał byś odłączyć to od masy i podłączyć do mostka dopiero potem do akumulatora. Widziałeś w ogóle schemat od charta? i czy nie pomyliłeś czasem cewek?
Ja mam dwa pytania.:) czy takie rozwiązanie sprawdzi się przy cewce w motorowerze? (mam ogara) i czy świece trzeba wymieniać na mocniejsze?:) pozdro
Zły pomysł,lepiej przewiń cewkę,mniej roboty i później mniej niespodzianek z zapłonem.
W schemacie dołączonym do zestawy jest napisane, że układ przystosowany do pracy również bez akumulatora, w przypadku jego braku wyjście podłączyć bezpośrednio do stacyjki (źródło prądu jak rozumiem). https://obrazki.elektroda.pl/7309738200_... Pomiar wykonywałem za równo przy obciążeniu jak i przy żadnych odbiornikach oprócz cewki...
Mam jeszcze pytanko przeróbka - jak zadać pytanie żeby znaleźć te przeróbki z jakiego układu na CDI. Nie żebym szedł na łatwiznę ale szukam i szukam i prócz przeróbki w ogarze nic nie znalazłem nie znalazłem i to jeszcze ze starą cewką a ja teoretycznie nie mam cewki :cry:
Cewka wysokiego napięcia sprawdzona? Czy cewka z magenta dostarcza prąd? Poza tym, czy kabel idący do stacyjki (przełącznika świateł) nie ma zwarcia? Najlepiej odpiąć kabelki z cewki wysokiego napięcia i podpiąć styki do żarówki 6V 5W (od tylnej lampy), odkręcić świece i pokręcić silnik. Gdy włókno się rozżarzy to instalacja jest OK. Następnie wstawić...
Jak mają Ci nie słabnąć skoro cewki są zaprojektowane tylko do świateł i klaksonu?
Dzięki wielkie , jutro ustawię zapłon. Cewkę także jutro sprawdzę bo mam chyba ze 2 z Ogara. a co do powietrza to juz wiem jaka była przyczyna , Ta guma między filtrem a gaźnikiem byłą luźna. Dobrze ją uszczelniłem i po kłopocie . Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc , Jutro się odezwę raczej, najpóźniej pojutrze :) Pozdrawiam
http://www.romet-ogar-205.za.pl/kierunko... powinno ci to pomóc
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Witam posiadam ogara 200 z silnikiem jawa 223, kiedyś przewinąlem cewkę świetlna i połączyłem ją ( równolegle) z zapłonową i tak uzyskałem 12V :D Żarówki przód i tył 12V i w taki sposób mam normalne światło ;) problem robi się z klaksonem oryginalny się dawno temu zepsuł ale cudów na nim nie było. Do tej pory jeździłem na takim od simosna i tak średnio...
Wczoraj postanowiłem jeszcze poeksperymentować z zapłonem. Na platynkach powinno być 0,4 mm przerwy i tak samo na świecy, ale przy takim ustawieniu nie miałem iskry wcale(a próbowałem na 4 różnych świecach). Iskra pojawiła się na 2 mm przerwy na platynkach, a porządna biało-niebieska zrobiła się dopiero przy około 3 mm :?: Na świecy przerwa około 0,5mm....
Ewidentnie źle podłaczone kable pod cewki przy kole magnetycznym. Tu masz schemat od ogara 200, ale to będzie to samo. http://www.forum.ogar200.pl/przydatne-sc...
Witam Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta. Prostownik do ładowania www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.ht...
uszczelniacze są ok świeca zalewa się normalnie benzyną ale wcześniej też próbowałem według innego poradnika i też nic wgl nie chce odpalić Zamieść ten "inny poradnik" bo jak jest jaki sam jak poprzedni co poleca na ustawianie zapłonu gwoździem, to wiesz gdzie takie porady możesz wsadzić . Gimbaza pisze bzdury w necie , inni to czytają i stąd problemy...
Tak.
Ona pochodzi dokładanie z rozbiórki motoroweru Romet Ogar 900, tak pracowała ona w zapłonie CDI I module 5 pinowym.Trudno udam się na zaprzyjaznioną stację demontażu pojazdów I poszukam cewkę ze starego Fiata 126p.
Jeśli dasz radę, zmierz napięcie podczas pracy na tym kondensatorze, możliwe że trzeba będzie wyprowadzić dodatkowe przewody do tego pomiaru. Przypuszczam że znacznie przekracza 16V. Czy masz tam regulator napięcia, czy "cewka świetlna" jest obciążona podczas testów? -> Quarz Jak by Ci to powiedzieć, by nie było flame'a - było późno, przyjrzyj się jeszcze...
Witam,mam tu układ przetwornicy do rowera z 6V na 12V,i myślę że dało by się zastosowac ja też do motorowera Na moje oko to to przypomina przetwornicę z 12V na 6V a nie na odwrót. Pozdrawiam Mat. PS A może by tak przewinąć te cewkę w magnecie na 12V (?)
Jak zmienić prąd przemienny na stały w motorowerze ogar 200. Jeśli ten temat juz był prosze o link. (nie mogę znaleźć). Czy nawinięci kilku zwojów drutu na cewkę podniesie siłę swiecenia swiateł? (mam na mysli tyle ile sie zmiesci) na wolnych obrotach tez chodzi kulawo, więc myslę ze to pomoże. proszę o odpowiedź.
pod fajke mówisz hhhhmmm, jak masz szczęście to go nie spaliłeś, + - z aku musi iść a sygnał z cewki, ale od strony sterowania cewką
Witam. F2B nie jestem specjalistą, ale przyczyn mi znanych może być 4. Mianowicie: 1.Błąd w sztuce wytwarzania płytki. [Oby to nie było robione w pająku....] 2.Brak diody zabezpieczającej IRF przed przepięciami, które może wygenerować cewka. 3.Wadliwy IRF, zdarzają się podróbki. 4.Napięcie w instalacji jest niestabilne, zwłaszcza że ogar 200 nie miał...
Witam. A więc dysponujesz trzema 6V cewkami??
Nie przenoś wtryskiwaczy, im bliżej głowicy tym lepiej. Możesz przerobić przewody gazowe. Powinny być w miarę jak najkrótsze od reduktora do listwy. Czy skrócić też przewody listwa - kolektor? Nie wiem, jak działa listwa wtryskowa. Jeśli mogę zamienić wtyczki sterujące cewkami tak aby uzyskać jak najkrótszą drogę przewodu gazowego wtryskiwacz - króciec...
Ile cewek na magneto do silnika 110 cm³ 4T. Romet Ogar 900 AI: Z którego roku jest Twój Romet Ogar 900 albo jaki dokładnie masz silnik (jeśli były różne wersje)? 2008 AI: Pytasz o oryginalne magneto czy może masz zamiennik/tuning? Nie wiem
A możesz zapodać jakis schemat bo ogar ma 2 cewki jedna zapłonową niskiego napięcia a drugą butelkową
Witam, poszukuję schematu regulatora napięcia 6V do Ogara 200, cewki przewinąłem tym samym drutem, co cewkę zapłonową, na wolnych obrotach z każdej cewki napięcie wychodzi ok 8V, wszystkie 3 cewki tyle dają (tzn plus minus odchyły ok 20mV). Instalację robię 6V pod akumulator, pod który ma być podpięty zapłon elektroniczny, światła i klakson) domyślnie...
Mam problem z moim motorowerem Opiszę wszystko w szczegółach Mam ogara 205 z 2 biegową skrzynią biegów jest po remoncie nowy cylinder 60cm(ten po tuningu) oczywiście tłok koło magnesowe, zamachowe czy magneto (jak kto woli) cewka zapłonowa kondensator zmieniacz biegów zębatki i inne drobiazgi Powinien działać jak marzenie ale tak nie jest nie może wejść...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Witam Ja w Ogarze zamontowałem akumulator żelowy 6V 4Ah i dałem Greatza. jeden zacisk masa drugi kabel prądowy z cewki napięciowej i dwa pozostałe przez bezpiecznik na akumulator. Musiałem przerobić lekko instalacje ale było warto. Jeżdze już tak prawie pół roku i jest ok zawsze jednakowe światło. Można zrobić prostownik jedno połówkowy czyli tylko...
1. Regulator na 6V będzie trudno dostępny, wszystko jest na 12V, choć w pracy natrafiliśmy na partię regulatorów firmy "Standard" które okazały się na 6V, żadnego oznaczenia "6V" oczywiście nie było... Musisz zbudować go samemu, sądzę że koszt nie przekroczy 10 zł. Zastosuj mostek 1A i tranzystor MPSA92 2. Dokładnie tak. 3. Nie, nawet jeśli pod cewkę...
Witam! Mam taki problem a własciwie kolega który od niedawna jest posiadaczem ogara 200 z silnikiem Jawki: Sprzęt był nieodpalany podobno przez 7 lat i trochę się namęczyliśmy żeby zapalił.Od dnia w którym zapalił po raz 1 codziennie za jednym kopniakiem odpalał aż do ostatniej soboty kiedy po odpaleniu zacząły falować obroty a przy dodaniu gazu zaczął...
Ja już to kiedyś przerabiałem i śmiem twierdzić ze nic z tego nie wyjdzie (ładowania akumulatora) Tam ledwie co prądu aby zasilić te 2 żarówki, z której strony byś nie patrzał na magnecie + ta jedna dodatkowa cewka zamiast zapłonowej to za mało. W sumie cewkę zapłonową na magnecie zastępujesz zewnętrzną cewką, która też pobiera prąd z układu, z tej...
OK. Super że potrafisz ogarnąć takie sprawy. Jeszcze może mała wskazówka- od środka trzeba coś dorobić na wzór podkładki - tam jest stożek na wale i ten dorabiany klin ( zależy jak to wykonasz) wypada podczas montażu. Ale jak jest cały klin to zobacz w jakiej pozycji on jest najbardziej odpowiedni i skręć to na maksa. bez piłowania. Na pewno dasz radę...
Wiec tak kompresja jest ale nie za mocna (tzn na takiej kompresji kiedyś jeździłem bez problemu) dawałem nowy tłok, pierścienie, cylinder. Paliwo dochodzi. Dodano po 49 A ze szczykawki juz tez prubowalem ale nawet nie chce szczelic. Jeśli nawet samostart nie działa to coś z układem zapłonowym, nawet gdyby simering przepuszczał to ogar i tak, by odpalił....
Witam "forumomaniaków"! Założyłem sobie CDI do swojego ogarka i sprawa wygląda tak: Przewinąłem cewkę zapłonową (ok 55m, drutem o Φ 0,2),, do tego impulsator z allegro, moduł i cewka z fajką. Problem mam w podłączeniu modułu. (patrz załączniki) Podłączyłem tak: czerwono czarny cewka w iskrowniku, zielony masa, niebiesko biały impulsator, czarny...
Więc tak mam zamiar kupić i założyć akumulator do swojego ogara 200 i teraz takie pytanie? Czy aku żelowy się nada? bo tak mam do wyboru kwasowy 6v taki jak do simsona za 69zł albo żelowy za 22zł pojemności takie same chce z tego tylko sam zapłon a ładować będę z cewki zapłonowej,światła zostaną takie jakie są. Cewka zapłonowa daje 6v i ma 15w czyli...
w tym rzecz ze nie mam dożo pieniędzy i maksymalna kasa jaka mogę wydać to powiedzmy 50 - 70 zł Dodano po 27 Błażej z linku do tematu który podałeś nic nie wynika i nie jest on wcale zbieżny z moim tematem (chyba że bierzemy po uwagę zapłon- i to wszystko)... czy myślicie że zapłon od jawki 50 (OGAR) będzie dawał odpowiednie napięcie i czy w tym przypadku...
Tak, pozytywnie, w głównej mierze. :-) Proponując powyższe rozwiązania, kierowała mną nie tylko mobilność, ale przede wszystkim przekonanie, że zagra to sporo lepiej od tego co masz. Co tu się rozpisywać; mniej/więcej tydzień przed jakąś imprezą, kup u Thomanna jakiś zestaw, przetestuj na imprezie i jak Ci nie spasuje, do dwóch tygodni zgłosisz że go...
cewka cewka zapłonowa schemat cewka tesli cewka tesli cewka tesli
krups clean pralko suszarka opinie przycisk iskrownik
radio honda accord radio honda accord
Świeci się tylko dioda POWER - jak sprawdzić firmware? Ładowanie dwóch ogniw 18650 równolegle z TP4056