Witam Panowie . Mam podobny problem. Otóż przekaźnik nie załącza mi pompki paliwa . Mam zdjętą obudowę z tego przekaźnika i załączam ją ręcznie po przez przytrzymanie styku przekaźnika i po chwili cewka załącza styk przekaźnika , puszczam i jadę bez żadnych problemów . Czasami cewka załączy styk tak jak powinna czyli po przekręceniu kluczyka . Przekaźnik...
Witam Chce sobie zrobić automatyczne wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie (LPG) ponieważ jej żywotność dobiega końca, strasznie hałasuje podczas jazy (oczywiście jest benzyna :) ).Problem polega na tym że po podłączeniu przekaźnika występują problemy z instalacją gazową, samochód nie chce odpalać na gazie, a z benzyny po przełączeniu przełącznika...
witam przyszło mi naprawiać peugota 306 1.6 silnik 96 rok,mam spory problem gdyż brak iskry i załączenia pompy paliwa co do iskry więc tak czujnik położenia wału korbowego sprawny, cewka zapłonowa nowa, czujnik uderzeniowy ok. Dobrałem się do podwójnego przekażnika słychać jest ciągle jak chodzi podgrzewanie przepustnicy pomimo czy jest włączony zapłon...
zacznij od czujnika - od niego się wszystko zaczyna tzn jeśli by był sprawny to podczas kręcenia rozrusznikiem włączałaby się pompka paliwa i wtryskiwacz podawałby paliwo. Sterownik wtrysku "widząc" obroty silnika włącza pompkę i "włącza" iskrę - u ciebie nie włącza pompki. Istnieje druga możliwość że instalacja padła tzn jest przerwa na drodze czujnik-ecu....
Dziękuję za zainteresowanie. Układ zasilania paliwem jest BOSCH'a. Problem był tego typu, że odpaliłem auto normalnie. Chodził trochę głośno ( jak przy pierwszym odpaleniu rankiem w zimę ). W czasie jazdy przez chwile stracił reakcję na pedał gazu. Potem zaskoczył. Dojechałem do celu. Zgasiłem auto i koniec. Już nie odpalił. Sprawdziłem bezpieczniki....
witam astra 1.4 95 rok koleżanka ma problem nie odpala, błędu nie ma, pompka pompuje paliwo.Po wykręceniu świecy i sprawdzeniu czy jest iskra i tu brak iskry podmieniliśmy z innego samochodu cewkę i okazało się że ta cewka jest dobra, ale i tak nie odpala co można by sprawdzić jeszcze.
Witam wszystkich, pewnego razu PT po prostu nie zapalił.Immobiliser ok, pompka paliwa chodziła, a silnik nie startował.Wstępna diagnoza - brak iskry-spalona cewka.Po wymianie na nową zapalił 1 lub 2 razy i koniec.Cewka się spaliła.Podejrzenie padło na cewkę marnej jakości, więc mechanik zamontował kolejną.Samochód zapalił ze dwa razy, pochodził ok.2...
Witam Jaki tam jest układ paliwowy ,,stawiam że PDE" ponieważ piszesz o ,,bałwankach" a układ HPI na listwie ma ,,potrójnego bałwanka czyli bałwanek dokarmiony" ale koniec z głupotami.Jeśli jest to układ PDE to po takim zabiegu jest bardzo ciężko uruchomić silnik masz zapowietrzone pompowtryskiwacze (HPI odpowietrza się praktycznie sam) Ciśnienie powinno...
A teraz znawco Ziew znawco, auto dalej nie odpala, więc całe to twoje pisanie możesz sobie w buty wsadzić. niestety rano ten sam objaw odpala po długim kręceniu , może to wtryski ? Może być, tylko juz nie pamiętam, jest jeden centralny czy osobny na cylinder? bo jak osobne to raczej 3 by sie nie zepsuły, może pompka paliwa szwankuje i trzeba poczekać...
Również chcę wykonać sterowanie do takiej pompki. Pompka ma cewkę 24v, która porusza tłoczkiem, w momencie podania krótkiego impulsu na cewkę tłoczek wtłacza paliwo przez zaworek zwrotny i sprężynka cofa tłoczek. Pompka powinna mieć około 3 cykli na sekundę. Zrobiłem już sterowanie wykorzystując Arduino i tranzystor KD367B z oryginalnego sterownika...
Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony...
pomidorek u mnie w poldku było to samo - tez nie było masy na cewce przekaźnika. Podanie masy z karoserii na cewkę uruchamiało pompę, ale po włączeniu zapłonu pompa paliwa pracowała przez cały czas - powinna napompować do pewnego ciśnienia i się wyłączyć. U mnie przyczyną braku masy był wyłącznik wstrząsowy - podczas jazdy auto wpadło w dziurę w jezdni,...
Witam. Mam problem podczas swapa z 1.8 RP monojetronic na 2.0 AGG simos...mianowicie wszystko podłączone jak należy jednak nie ma iskry na świecach i pompka paliwa nie pompuje.przekaźniki z mkIII zalożone, wyglada na to że ECU ma zasilanie...już nie wiem co robić....aha na cewce jest prąd, jak załoze świece na przewod WN z cewki przekręce zapłon to...
kontrolka code (żółta) gaśnie i po chwili wtrysku sprawdzałem prąd nie dochodzi do cewki i pompki paliwowej Dodano po 11 nie mam instalacji gazowej więc to mi odpada
Witam od wczoraj borykam się z problemem w moim dodgu DODGE GRAND CARAVAN 97 rok 3.3 V6 PB + LPG najpierw może trochę danych : kupiłem auto z padniętą skrzynią biegów - do przodu jechało do tyłu nie skrzynia została naprawiona - auto jeździ przejechałem ok 1 tys km bez większych problemów około 3 tyg temu auto zgasło podczas jazdy i już nie chciało...
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny nie załączania się pompki paliwa. Zdarza się, że samochód odpala bez problemu, ale to prawdziwa loteria. Obecnie jazda tym autem to niepewna sprawa. Dzisiaj próbowałem coś zdziałać i ustaliłem że: 1. pompka podłączona na krótko z akumulatora załącza się i działa prawidłowo. W wtyczce kabla napięcia brak. W skrzynce...
Witam serdecznie. Tak jak w temacie, w czasie jazdy przestała pracować połowa tłoków, jako że miałem 100m na podwórko dojechalem, przy wjeździe samochód zgasł, choinka na desce rozdzielczej się zapaliła, a więc pierwsza myśl to diagnostyka. Co ciekawe komputer nie miał ochoty go wykryć. Po przejrzeniu sprzętu okazało się, że bezpiecznik od pompki paliwa...
Witam. Mam problem z astra h 1.6 benzyna 2005r. a mianowicie nie odpala. Samochód kupiony z zerwanym paskiem rozrządu. Głowica została zrobiona nowe uszczelki odpalamy wszystko gra. Zgasiłem samochód pozniej odpaliłem tak kilka razy w przeciagu 10-20min że względu na sprawdzanie połączeń i ewentualnych wycieków. Niestety przestał odpalać zakręcił raz...
Tak jak w temacie . Auto to Chrysler Voyager '92. Z góry dziękuje za odpowiedź...
kup przekażnik alarmowy odcięcia zapłonu z podstawką 40A[ok.15zł],ze stykami 85-86[cewka],30-87-87a,wtedy pompę puszczasz przez styki 30-87,a w momencie dostania sygnału na cewkę[85 lub 86] z instalacji gazowej przekaznik rozewrze ci pompę,5 minut roboty,pozdrawiam.
wymieniłem ten przekażnik na nowy i dalej nic na jedną cewkę dostaje sygnał (wtryski), a na drugą nie (pompka) nie wychodzi sygnał z komputera
Nie w tym rzecz: spadek ciśnienia w listwie/reduktorze to nie tylko efekt wyczerpania się gazu. Czasami reduktor może z opóźnieniem zareagować na zwiększone zapotrzebowane, może się filtr przytkać (np. z powodu gównianego gazu), może cewka na elektrozaworze zdechnąć - powody mogą być różne. Takie przypadki są rzadkie, ale są.
Witam Mam problem z moja Astra F 1.6 8V z 91r. benz + gaz Nie mogę jej uruchomić, na paliwie ani na gazie,( silnik kreci), pompka paliwa działa, sprawdziłem cewkę jest dobra, napniecie do cewki dochodzi, ale iskry juz nie daje. Lampka kompa gaśnie przy próbie rozruchu, ale jak sprawdzam wywala kod 45. Dodatkowo świeci się i nie gaśnie przy rozruchu...
Pod maską koło cewki zapłonowej pod plastikową osłoną.
Bardzo prosto; pierwszy przekaznik , po podaniu napięcia 15/po kluczyku/ na pin 14 , zwiera styki i poprzez pin 5 i pin 3 podaje napięcie na cewkę drugiego przekaznika , a sterownik silnika poprzez pin 10 podaje masę. A dalej już z górki.
Ja nie widzę powodu do odcinania pompki paliwa, po za jednym... W starszych autach slychać pracę pompy w CB-radiach... Jak zabiegi z odkłócaniem pompy przy pomocy cewek i kondensatorow nie pomagają, a auto ma LPG, to najlepiej ja wyciąć.
Nie trzeba nic kombinować żadnej zwłoki. Przekaźnik taki jak do gazu do monowtrysku ( w stanie bez napięcia na cewce sterującej styki zwarte) . Sterowanie napięciem od elektrozaworu gazowego. Żadna zwłoka nie jest potrzebna. Spróbujesz zobaczysz. Co do dyskusji nad wyższością świąt Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia to lubię jedne i drugie. Więc...
ok ale w buggy nie będzie akku, a silnik ma tylko cewkę do świecy. Więc trza mechaniczną lub podciśnieniową.
Doszedłem do przekaźnika podwójego i jeżeli jedna cewka przekaźnika jest sterowana masą (cewka która podaje dalej na bezpiecznik pompki paliwa) to nie mam sterowania masy.Wg. schematu kolejny element to sterownik silnika(komp.) Czy jest uszkodzony?.
Masz rację.To ustrojstwo / pompa paliwa/ jest zasilana przez przekażnik , którego cewka sterowana masą przez ECU. Dlatego musisz sprawdzić , skąd dostaje 12V + na przewód do pompki. Musi to być 30 /stały plus/. Zarówkę w rękę i do roboty.
To napiecie masz na cewce przekaźnika (86) czy na zestykach ? ( 30, 87)
Witam, mam poważny problem z Mercedes - em 2.4 v6 i proszę o pomoc! Auto normalnie jeździło, wieczorem zostało zgaszone i rano już dupa. KTS nie wykrywa żadnych błędów, w parametrach można podejrzeć, że zezwolenie od immo jest ok, jak kręci się to nie widać obrotów silnika, czasów wtrysku i nie ma iskry oraz pompka nie podaje paliwa. Sprawdziłem zasilanie...
Witam, czy problem rozwiązałeś? Mam podobny dylemat, z tym że u mnie brak napięcia na cewce przy pompie. Oglądając elektronikę widać spalony opornik przy jednym z optotriaków. Może posiada ktoś schemat elektroniki, gdyż nie można za nic w świecie odczytać jaka to wartość.
Witam. Vectra nie odpala, brak iskry na cewce (kopułka), pompka nie pracuje (brak zasilania). Kontrolka check engine nie świeci po przekręceniu kluczyka. Czy kontrolka w każdym Oplu ma się zaświecić po przekręceniu kluczyka?
Gaz tam jest? Co to za silnik - mono , wielopunkt , wtrysk mechaniczny , jaki to rocznik? Czy brak masy jest na pinie sterownika , czy na cewce przekaźnika?
Masz napisane wcześniej,że pompą włącza przekaźnik , a nim steruje ECU podając na jego cewkę masę. Sprawdź najpierw ten przekaźnik i jego zasilanie. W tym przypadku czyszczenie "styków" na wtyczkach ECU mija się z celem. Trzeba przyjąć logiczną metodologię sprawdzenia i usuwania usterki. Grzebanie tam gdzie nie potrzeba i w innej kolejności , tylko...
Witam jestem świeżo zarejestrowanym użytkownikiem lecz czesto przegladam forum. Mój problem wyglada tak pewnego dnia przyjechalem wieczorem do domu zgasilem rano juz nie odpalil brak iskry wymontowalem alarm nadal brak iskry, wszedlem na forum i zaczalem czytac i sprawdzilem wszystkie rzeczy o ktorych wyczytalem tzn: czujnik polozenia walu oporość od...
Sprawdź , czy po kluczyku masz 12V na cewce przekaźnika , ona zasilana jest po "sygnale startu silnika" - z alternatora D+.
Daj sygnał ze stacyjki w momencie gdy załącza rozrusznik na cewkę przekaźnika i podtrzymanie przez ''siebie'' jako B+ i na pompke. Można jeszcze z altka ale tak jest łatwiej i nie trzeba kabla puszczać przez pół ciągnika, a efekt podobny.
OK, dzięki kolego za info, sprawdzę. pozdr. włącznik inercyjny ok, ale znalazłem przekaźnik gdzie po zapłonie nie było napięcia +12V na cewce przekaźnika ( zaznaczyłem kolorem zółtym ) po zmostkowaniu obwodu prądowego (niebieska linia ) przekaźnika pompka pracowała i auto odpaliło. Napięcia nie było na cewce, lecz po chwili się pojawiło i auto w tej...
Przecież ten PIN4 to jest właśnie masa na pompkę. Idzie on do pompki i po drodze do wyłącznika uderzeniowego. Naprawdę już się zgubiłem bo nie rozumiem gdzie jest plus (+12V) zasilający pompkę na schemacie. Schematy Punto 1.1 w książkach są takie same. Rozrysowałem sobie wszystko od A do Z z głównego przekaźnika. Piny 4,5,6 i 13 w głównym przekaźniku...
Czy pompa paliwa pada podczas jazdy? Czy jak dojedzie się zgasi silnik i potem już nie da się już go uruchomić, bo pompa padła? Jeśli druga opcja spróbował bym dać diodę równolegle do zasilania skierowana zaporowa, tak jak to się robi w cewce przekaźnika. Może przy odłączeniu styków przekaźnika tworzy się przepięcie na cewce pompy. Kolejna sprawa czy...
Witam. Mój problem zaczął się gdy przez moją głupotę zapomniałem cofnąć kluczyk(bo stacyjka nie odbija) i to w ten sam dzień co kupiłem auto - spalił się rozrusznik. Został on wymieniony i auto nie odpala. Nie ma iskry i pompa paliwa nie pracuje. Dodam ze auto ma gaz - nie sekwencje tylko ten starszy typ tzw.strzelający. Wcześniej autko chodziło bez...
Poniżej fragment schematu. K20 przekaźnik pompki M12 pompka S39 wyłącznik wstrząsowy A35 ECU Tak jak wspominałem - przekaźnik dostaje masę na cewkę z ECU i ten uruchamia pompkę. według mnie w momencie załączenia zapłonu idzie krótki impuls z ECU który na 1,5 sekundy uruchamia przekaźnik. Jest to zapewne potrzebne aby dopompować paliwa przed rozruchem...
Witam. Otóż kupiłem BMW e36 o pojemności 1.6 w czystej benzynie. Pewnego dnia zerwałem sondę lambdę, lecz chodziła normalnie jedynie więcej paliła i głośniejsza była, od jakiegoś czasu zaczęła mi wariować a mianowicie bełkotać, po jakimś czasie zanikła iskra. Wymienione zostały elementy takie jak : Komputer ze sterownikiem na oryginał BOSCH, czujnik...
Witam.Dzisiaj trochę posiedziałem przy aucie.Dzisiaj już auto nie odpaliło,po przekręceniu stacyjki i włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka silnika i kontrolka ciśnienia oleju,pompka paliwa też nie działa.Jeszcze wczoraj raz na jakiś czas odpalił.Dzisiaj ani razu.Próbowałem pompkę włączyć na krótko,pompka załączyła się,ale auto nie odpaliło.Prawdopodobnie...
Witam Mam Kärchera HDS10/20 i podobny problem. Na początek, jak mogę zresetować serwis gdyż cały czas swieci. Druga kwestia to brak napięcia na cewce pompki paliwa. Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam
Dziekuje za informację. Wyczyściłem styki przekaźników - pod maska koło akumulatora, raz zaskocz raz nie. Objaw jest taki że immo gaśnie i nie odpala nawet nie kręci, czasem kręci i po chwili odcina, czasem kręci i odpali, czasem immo mruga. Zdarza się że check engine mruga a przepustnica wariuje co słychać. Ogólnie zamieszanie. Co może być przyczyna?...
Jaka jest, wg ciebie, roznica miedzy "0" (V?) i "masa"? Dodano po 26 11 - zasilanie mocy 1 przekaznika 2 - zasilanie cewki 1 przekaznika 1, 9 - wyjscie mocy 1 przekaznika 10 - sterowanie cewki 1 przekaznika 8, 15 - zasilanie mocy 2 przekaznika 14 - zasilanie cewki 2 przekaznika (normalnie +APC) 12 - zasilanie ECU (wyjscie) polaczony z 14 przez diode...
A czy jest w ogóle zasilanie na układ wtryskowy? Na wtryskiwaczu, pompie paliwa, cewce zapłonowej i złączu diagnostycznym powinieneś mieć +12V zasilania. Idzie ono poprzez stacyjkę i wyłącznik na prawej manetce. Biegun ujemny pompy paliwa jest połączony z ECU, steruje on masą. Zwierając zasilanie czujnika przechyłu mogłeś uszkodzić wewnętrzne źródło...
Tz Tak Autko po moich oględzinach oddane do majstra, dziś byłem potarł biedaczyna czoło i poinformował mnie że trochę zgłupiał. Paliwo do filtra dochodzi świece sprawdzone cewka też pompka paliwa działa i tyle. Nie mam pojęcia jakie ciśnienie na listwie bo jeszcze tego nie sprawdzał właśnie mi powiedział że musi tą listwę sprawdzić. Pompkę i ja osobiście...
Jak na schemacie. W przypadku uszkodzenia przekaźnika, braku wysterowania z ECU lub braku napięcia na cewkę przekaźnika (+) pojawia się błąd P0231, P0232.
Wyjmij przekaźnik pompy paliwa. Zrób mostek/zworkę pomiędzy pinami 17 i 23 (oznaczenie w gnieździe przekaźnika). Jeżeli pompa działa i auto odpala to zobacz czy po włączeniu zapłonu - przekręceniu kluczyka w stacyjce - pojawia się plus na pinie 19. Sprawdź to za pomocą żarówki wpiętej między masę a ten pin - nie używaj miernika do sprawdzenia bo może...
Pompka paliwa nie podaje ropy na kocioł grzewczy jaka może być przyczyną? Jak sprawdzić cewkę elektrozaworu? Jak sprawdzić pompkę paliwa?? Myjka ipc Sirio. 2006 rok.
Sprawdz przekazniki w UPC ,jeden z nich odpowiada za zasilanie cewek i własnie pompy paliwa.Sprawdz kostke stacyjki oraz Zobacz jakims testerem ecu silnika oraz immo pod katem błedów.Przepraszam przekaznik znajduje sie obok zbiorniczka wyrównawczego ,sprawdz tez bezpiecznik 30amper.Jak właczysz zapłon powinienes miec plus 12v na pompce przez 2 sekundy.Jak...
Witam. Z 3 tygodnie temu odpaliłem auto, ruszyłem, przejechałem ~500m i silnik zgasł jakby paliwa zabrakło i nie chciał już odpalić od tego czasu. Dziś w koncu miałem czas żeby go zobaczyć. Zmieniłem przewody zapłonowe, bo poprzednie były popękane i miały przebicie. Przy okazji nowe świece wrzuciłem. Dalej nie odpala. Iskra jest. Pompka paliwa działa....
Ale to tam jest membranowa pompka paliwa + gaźnik? Według schematu widzę złącze 4-pinowe (masa, zasilanie i sygnał z cewki zapłonowej), czy tam jest osobny moduł sterujący pompą, czy moduł znajduje się wewnątrz pompy? Pompy membranowej nie da się spalić podłączając ją na krótko bez paliwa. Może się spalić tylko kiedy styk się zawiesi i przez cewkę elektromagnesu...
neeoo: ogólnie fajny pomysł z takim przekaźnikiem czasowym, nie wiedziałem że takie są w ogóle, myślałem o zastosowaniu jakiegoś małego przekaźniczka np na 5v zasilanego z któregoś wtrysku gazowego przez diodę opornik i równolegle cewki kondensator który by odcinał główny przekaźnik pompy jak już wtryski gazowe by ruszyły, ale Twój pomysł z czasowym...
Witam. Mam problem, gdy odpalam Vectrę od razu gaśnie, nie może wejść na obroty. Wczoraj włożyłem nową cewkę a 2 tygodnie temu nową pompkę paliwową. Czy to może być filtr odmulający, bo zaświecił się "czek" od silnika. Sprawdzałem kod błędu i wyskoczyło, że jest z nim problem.
Pierwsze co: przekaźnik pompy paliwa. - sprawdzamy, czy żyje: po wyjęciu z auta mierzymy multimetrem (funkcja: rezystancja/pomiar diodowy) tor 30-87 na przekaźniku (patrz link 3 i opis na obudowie przekaźnika) powinien być ROZWARTY. 85-86 będą zwarte: to uzwojenie cewki sterującej - dla DC to kawał drutu. Tak ma być. Jeżeli 30-87 JEST ZWARTY - do wymiany...
wojtek, chyba "troszeczkę" przekombinowałeś z tym schematem, po pierwsze po co tyle diod, po drugie w jaki sposób jest zasilona cewka przekaźnika? przysick chwilowy też troche nie w tym miejscu. wiem chyba o co ci chodziło ale schemat jest zły, poza tym nie wiem czy uwzględniłeś fakt, że napiecie zasilające pompkę paliwa pojawia się po przekręceniu...
Witam! Mam Peugeota 306 1.4 jednopunkt. Po wyłączeniu silnika następił koniec jego pracy. Nie załącza się pompka paliwa oraz brak iskry. Szukaliśmy wyłącznika bezwładnościowego - ale chyba go nie ma. Co do braku iskry - to zastanawiamy się nad przekaźnikiem piętnastostykowym. Natomiast brak odpowiedzi pompy paliwa? Przekaźnik jest również za nią odpowiedzialny?...
Witam. Jeśli to się dzieje tylko przy 2000obr/min a powyżej jest ok to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TPS). Jak w jakimś szerszym zakresie to przyczyn może być dużo np. uszkodzona cewka, aparat zapłonowy(kopułka, palec, kable WN, cz. halla) pompka paliwa nie daje rady, regulator ciśnienia paliwa itd. Sprawdź po kolei....
pompka podaje paliwo bo tez ja wymienilem ( zapomnialem dodac) iskre sprawdze ale jakby jej nie bylo to ewentualnie co to moze byc?
Witam, chciałbym w fiacie punto 1,2 16V, rok produkcji 2000, zamontować odcięcie pompy paliwa(lub czegoś innego, bardziej skutecznego) - w celu zabezpieczenia auta przed kradzieżą. kupiłem już przekaźnik sterowany na pilota, który posiada styk NO i NC zasilanie z 12V. Chciałem wykorzystać styki NO przekaźnika(żeby nie żarło akumulatora na postoju) ma...
Szanowny Moderator dał Ci odpowiedz. Co do aku , to próbuj go regenerować , bo daleko nie "pojedziesz". Tu nie tylko chodzi o iskrę , ale i pompka paliwa , szybkość kręcenia / już nie jest młody to i sprężanie wątpliwe/, a układy elektroniki też nie lubią niskiego napięcia / wtryski/. Co ja Ci będę tłumaczył , przecież to wiesz.
Fakt... Zapomniałem że mam ten program.. Okazało się że brak zasilania ECU. Po przestudiowaniu raz enty skrzynki bezpieczników i wiązki kabli- brak przekaźnika nr. 30 który nie występuje w AAM'ie. Znalazłem przekaźnik, JEST napięcie. Ale problem nie ustąpił. Nadal brak odzewu pompki paliwa itd. Podpinałem dwa inne komputery, żadnej reakcji. Niestety...
Witam, podłączę się do tematu. Problem dotyczy renault megane 1,6e 8V 90KM 1996r. Miałem małą stłuczkę i wymieniałem przednie wzmocnienie. Przedtem auto nie sprawiało żadnych problemów, natomiast po wymianie silnik nie chce odpalić, brak iskry na świecy, oraz charakterystycznego dźwięku pompki paliwa przy włączeniu zapłonu. Podczas spawania odczepiłem...
Witam wszystkich mam problem z zasilaniem cewki zapłonowej a mianowicie chodzi o to że w kostce która wchodzi w cewkę są trzy kabelki na środkowym(czarnym) powinno być +12V a u mnie jest około 4V i samochód nie chce odpalić.Jak podepnę od akumulatora +12V do tego kabelka to słychać pompkę paliwa i wtedy mi odpali samochód.Proszę o podpowiedź co może...
Witajcie, opiszę swój problem. Silnik C18XE Od pewnego czasu auto świruje, po zapaleniu go i przejechaniu np 100m potrafi zgasnąć przy czym wskazówka od obrotów skoczy, góra dół. Czasami przy wyższych obrotach potrafi zamknąć skale ;] auto oczywiście gaśnie i potem jest problem z odpaleniem, rozrusznik kręci ale auto nie łapie, po paru obrotach złapie....
A może trzeba czegoś szukac w jakichś przekaźnikach? Pompka paliwa działa, bo tak jak w golfach sie to dzieje, słychać ja głośno. Jedynie co moge powiedziec ze zaobserwowałem, to to że wydaje mi sie że przepustnica jakos dziwnie chodzi. Wydaje mi sie ze innaczej chodziła przed zwarciem, jak przekręciłem zapłon. Dodano po 3 A nie powinno być tak że sterowanie...
Jutro to sprawdze i dam znać co i jak. Dodano po 2 Podłaczyłem diode w szereg z 1 kabelkiem tym sygnałowym i podczas kręcenia rozrusznikiem nic się nie dzieje. Dioda nawet nie mrygnie . Gdy diode wstawie w miejsce cewki to dioda świeci się gdy działa pompka paliwa ale gdy cykne na rozrusznik to gaśnie i nie daje oznak życia.
1996 140km, nie wiem czy przekaźnik ma zasilanie na cewkę po kluczyku, nie odpala bo mam wyjętą pompkę paliwa na wierzch, mam gaz.
Pawel. No ciesze się ze wypociłeś coś takiego. A możesz na polski przetłumaczyć? Po co i do czego mam podłączyć +5V +12V -5V -12V? Przydaje się taki generator, o różnych napięciach i przebiegach sygnału, dla zaemulowania działania chociazby czujników zapłonu - zapodaje sie sygnał prostokątny 50Hz o amplitudzie 12V na wejście modułu zapłonowego i powinna...
Przykręciłem i podpiołem wszystko tak jak było,nie ominołem nic,dziwne jest to ze i pompka paliwa sie nie uruchamia. Sprawdzilem czy idzie napiecie na cewke i jest ok,cewka ma przejście to raczej spalona nie jest a mimo to iskry brak. Czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym ale nie wiem jak go sprawdzic,poza tym przeciez to nie mozliwe ze...
Witam posiadam chryslera stratusa 2.0 16V b+g auto jak zimne ciezko pali trzeba dlugo krecic.Ma zamontowany zawor zwrotny 50cm od listwy wtryskowej ale to malo co pomoglo. Pompka paliwa daje 3,5bara bedów zero czujnik temperatury w glowicy nowy.Jak odpali i dodam gazu to sie dusi na paliwie pochodzi ze 2-3min i jest ok.Sprezanie jak jest zimny ma 13,5...
Witam potrzebuje pomocy mam astre 1.6 8 zaworów i nie zawsze odpala, rozrusznik kręci iskara jest, paliwo podaje, cewka podkładana druga i to samo, świece nowe, przewody nowe, pompka paliwa nowa i raz odpala raz nie, podejde za 5 min i odpali od strzała, kazdy mechanik rozkłada ręce. Pomocy.
Witam. A pompka paliwa podaje.
witam mialem podopny problem ale teraz to pali bezpiecznik od pompy czyli efi 20a non stop metoda na wykluczenie-eliminacji sprawdzalem cewki przekaznik do pompy i po wypieciu wtyczki bezpiecznik caly wymiana pompki paliwa nic nie dala z zwiazku tym pytanie czy wylacznik uderzeniowy ma wplyw na palenie bezpiecznika i ewentualnie czy szukac w gornej...
Witam a ja mam taką samą cewke pojedyncza co na 1 zdjęciu i tam są tylko 3 kable i mam problem bo nie mam iskry na żadnej świecy. Kontrolka od immo gaśnie pompka paliwa po przekreceniu stacyjki pompuje przez chwilę i się wyłącza czyli ok ale nie odpala bo brak iskry czujnik wału podmieniłem w komputerze brak błędów co można jeszcze sprawdzić przewody...
Tylko trzeba tam jakoś upchnąć pompkę paliwa ;) Nie no, popastwię się jeszcze nad tym krzywym na tyle żeby pompa paliwa weszła i siedziała w miarę prosto bo właśnie najgorsze że pogięty jest wewnętrzny metalowy kosz tej pompy - taka jakby miska zgrzana do dna i będzie ok Tak jak mówisz - ona w zasadzie tylko na gazie jeździ (na wiosnę tuż po przełożeniu...
Więc tak, drugi dzień prób i błędów. 1) Sprawdzałem cewkę i świece - jest iskra, 2) Sprawdziłem czy wałek się kręci na rozruchu - kręci się, 3) Dostałem się do pompki paliwa - słychać jak załącza się podczas rozruchu (nie wyciągałem, na wtyczce miernikiem jest napięcie), 4) Próby odpalenia na plaku poszły na marne - raz zakręcił do 1000 obrotów, a tak...
Witam, Toyota Yaris 2013 r, 1.0 benzyna. Auto jechało i zgasło, od tego momentu nie chce odpalić. Rozrusznik kręci, pompka paliwa podaje paliwo, natomiast nie ma iskry. Chciałbym się spytać czy może być winny sterownik silnika i odcina wtedy cewki, czy winne jest coś innego. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
Okej, to już się rozumiemy znalazłem usterkę, uszkodzona jest krańcówka w drzwiach kierowcy ma wyłamany bolec pewnie dlatego alarm ma sygnał że ktoś otwożył drzwi, i jest problem z odpalaniem więc na pewno musi być podłączony do zapłonu lub pompki paliwa. Wyzwalałem kradzież auta i nie można odpalić. Czy w tym alarmie da się zrobić obejście tego układu?...
Opiszę to tak: moja siostra jeździła tym autem przez ponad pół roku i jeździła na samym gazie. Teraz jak próbuję odpalić na paliwie to nic to nie daje a nawet gdy odpalę na gazie i przełączam na paliwo no to obroty spadają i gaśnie. Wygląda to tak że nie dostaje paliwa, ale gdy odłączyłem przewód paliwowy i włączyłem zapłon to nic się nie lało ale gdy...
no akurat w VW tak jest, że otwierasz drzwi a pompka sie włącza :-) Co do sprawy clio to sprawdziłem na przekaźniku pompy paliwa, że napięcie pojawia się za każdym przekręceniem kluczyka ale masa (sterownik łączy z masą zasilanie cewki przekaźnika) nie pojawia się za pierwszym przekreceniem kluczyka a przy drugim przekreceniu juz tak (i wtedy pompka...
jeśli kondensator jest dobry pompka paliwowa też to sprawdż czujnik paliwa w zbiorniku paliwowym a szczegulnie zwruć uwagę na rórkę z siatką która może blokować o dno zbiornika stwarzając duże podciśnienie.
Witam Od tygodnia mam problem z Focusem. W piątek jeszcze normalnie jeździł, w poniedziałek już nie odpalił. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Początkowo zacząłem od iskry, niby jest ale wydawała mi się trochę słaba. Miałem dwie stare świece (zmienione wcześniej prewencyjne). Po podmianie dwóch świec przez chwilę odpalał ale pracował nierówno. Te dwie...
Tak jest z sonda,jeden przewód wychodzi i jest połączony z sterownikiem gazu,ale to wiem że nie od sondy,jak załapie na bęzynie od czasu to jak sie przełączy na gaz to pompka paliwowa działa,jak mu odbije i przestaje chodzic na bęzynie to przy odpaleniu na gazie nabiera 2,5 tys obrotów,a po przełączeniu na benzynie brakuje sterowania na cewkę przekaznika...
Może zawieszać się pływak. Może być problem z dochodzeniem paliwa sprawdził bym wężyk a jak by mi się nudziło to bym jeszcze zbiornik zdemontował i przepłukał może tam jakiś paproch lata i przytyka. Można po prostu zdjąć wężyk paliwowy przy gaźniku i sprawdzić czy swobodnie leci. Natomiast uwaga miałem kosiarkę której lakier był bardzo nieodporny na...
Z mojego doświadczenia jeśli auto jest diagnozowane dobrym sprzętem a nie jakimś ELM to przy usterce której nie da się zdiagnozować zazwyczaj przyczyna tkwi w sterowniku silnika.Trzeba by było na dobrym kompie przejechać się i obserwować parametry rzeczywiste pojazdu bo diagnostyka prawidłowa nie opiera się na samych kodach błędów.Możliwe jest też że...
Witam, Jak w temacie, mam ciężką przeprawę z taką laguną (podobną - 2003 2.0turbo f4r764), naprawiałem w niej robiłem troche mechaniki - klima wymiana chłodnicy&kompresora + do tego doszedł rozrząd w międzyczasie...... a wszystko sie w czasie rozeszło, w końcu poskładałem wszystko , i co się okazuje, nie pali (brak paliwa, przekaźnik nie załącza, oczywiście...
A dlaczego miałby nie wytrzymać? Współcześnie całe układy paliwowe robi się z plastiku. ON nie jest płynem agresywnym. Większym zagrożeniem jest OR, a dokładniej jak już zauważyłeś to jego gęstość. Przy niskich temperaturach aby pchnąć ten lepik pompa musi zrobić duże podciśnienie a to już jest ryzyko rozszczelnienia układu. Dlatego podgrzewacz jest...
Witam wszystkich Proszę o pomoc, bo ręce opadają i nie mam pojęcia co już robić. Problem tkwi w tym, że cały czas jest duża dawka paliwa, błąd 16556 bank 1, system pomiaru paliwa zbyt bogaty. Dużo części wymieniłem a mianowicie obydwie nowe sondy lambda , filtr paliwa ,powierza , pompkę paliwową , cewkę zapłonową, świece i kable , wtryski z całą listwą...
Pewnie chodzi o pompkę membranową: Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania na pompę, powinna ona terkotać pod warunkiem, że nie ma...
Witam, pacjent to scania 2012r. 420 hpi i pytanie dotyczy ciśnienia paliwa . Sprawdzałem zegarem ciśnienie paliwa na obudowie filtra paliwa i pokazuje 15.5 dziwi mnie że po zgaszeniu ciśnienie spada prawie odrazu do zera a w innej starszej ( 2007 rok ) po zgaszeniu spadnie do około 10 i bardzo powoli do minimalnego ciśnienia. Dziwi mnie jeszcze że np....
Wyprowadzenia cewki mam ustalone. Jest to pięknie rozrysowane na przekaźniku. Cewka ma około 85Ω. Mierzyłem. Ociz, trafiłeś. Jest to Thalia 1.4 benzyna. Po części już odpowiedziałeś na moje pytanie. Rozumiem, że + jest na stałe, a załączanie odbywa się pomiędzy masą a przekaźnikiem. Pozostaje mi do ustalenia problem obciążenia komputera na tym...
witam, proszę o pomoc. opel astra 93rok, 1.4 benz+gaz, silnik CN14NZ. Objaw - nie można uruchomic silnika, akus kręci, nie wiem , ale raczej nie słyszę pracy pompki paliwa, paliwa nie czuje by śmierdziało. Obmierzyłem moduł zapłonowy i cewkę. na module lewy skrajny pin w stosunku do masy (radiatora) ma ok 1,2 kom, 2 z lewj ma - dużo, 3 z lewej 0om,...
widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp) musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki...
Zacznij jeszcze raz od bezpiecznika i przekaźnika. Sprawdź omomierzem (najlepiej takim z dźwiękową sygnalizacją małych rezystancji) ciągłość obwodu od przekaźnika do pompki, sprawdź czy dochodzi do pompki masa. Sprawność przekaźnika można też sprawdzić wsadzając na podmianę inny. Kolejnym krokiem może być sprawdzenie czy przekaźnik jest wysterowany...
Po zmostkowaniu "30" i "87" na wtyku (zasilania pompy) pojawia się napięcie +12V i pompka działa. Na cewce przekażnika (po włączeniu zapłonu): "85" brak napięcia, nie ma też masy "86" jest 2,5 v Wygląda na to, że niestety uszkodzony jest sterownik.
Witam! Ostatnio walczylem z cewka zaplonowa. I wpadlem na szatanski pomysl. Mianowicie, ostatnimi czasy kombinowalem troche z montazem wiekszego gaznika do swojego pieropeda... No i wpakowalem do niego gaznik od Dacii 1.3 (chyba 1310). wszystko ladnie, pieknie ale przy dodawaniu gazu, zalewa mi swiece. Kombinowalem z dyszami i w koncu udalo mi sie dobrac...
Ta pompka wygląda tak. Przewody zasilające dorobiłem sam poniewaz stare skorodowały. Poprawiłem foto. Do wklejania zdjęć służy przycisk "załaduj zdjęcie" pod okienkiem edycji postu. Jeżeli dorobiłeś nowe przewody to musiałeś "rozfalcować" oryginalny falc żeby dostać się do cewki - a jak wyciągałeś cewkę to prawdopodobnie wybiłeś cylinderek w którym...
Witam Wszystkich ! Otóż rok temu stałem się posiadaczem tegoż samochodu i od początku mam z nim problemy, ale ostatnio mam problem z silnikiem a dokładnie z jego kalkulatorem wtrysku. Problem jest taki, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok, obroty w granicach 1000 - 1100 i silnik rozgrzewa się, ale w miarę nagrzewania obroty spadają i...
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia wału miałem...
Witam wymieniłem sterownik , przekaźnik włącza pompa paliwa i wtryski.Próba uruchamiania.Nie odpala Iskra jest na zewnątrz ,ale świece zalewa w silniku.Podpala kopułkę ,przewód i niszczy palec rozdzielacza Wymiana kopułki palca i przewodu.Odpala praca na wolnych obrotach .Przejazd ze 150 m próbny i cewkę diabli wzięli ,wymiana cewki.Dziękuje wszystkim...
Niestety tutaj ci już nie pomogę - nie znam tego samochodu. Wiem co można a czego nie tylko w Kadecie i Maluchu. Co do komputera to należy podchodzić ostrożnie - w miarę bezpieczne jest odcięcie do rozrusznika ( co od razu si odczuwa), pompa paliwa o ile nie ma LPG, i napiecie do cewki zapłonowej. W starych pojazdach np. typu maluch można było zrobić...
Wyłącznik bezwładnościowy odcina tylko zasilanie pompki. Cewka o (której pisałeś "rozdzielacz") dostaje zasilanie po stacyjce. U ciebie brak jest prawdopodobnie napięcia z przekaźnika głównego. Podaje on zasilanie na: *przekaźnik pompy (pin 30) *przepłwomierz (przewód czarny) *moduł zapłonowy (pin8) *wtryskiwacze *elektrozawory: powietrza i odprowadzania...
Witam! Mam Bravę 1.2 z alarmem Silicon Bas ale nie mam odciętej pompy paliwa, jak mam podpiąć (ktory kabel z ktorym) żeby mi odcinalo pompkę jak alarm jest uzbrojony? A może lepiej odciąć cewkę zaplonową (auto ma gaz).
Elektrit - czy styki 87 i 87b są włączane osobnymi cewkami?Czyli 30 tak jak piszesz to plus,86 to plus obu cewek,natomiast 85 steruje stykiem 87,a 85b stykiem 87b?I tak jak pisze kolega Lindonerl ze styku 87 jest zasilana pompka i grzałka,a ze styku 87b wtryski? Czyli w sumie ten przekaźnik jest tak jakby 2 w 1?
Co do braku iskry to sprawdź czy masz + stały na cewce po zapłonie , na jednym z 3 pinów. Co do wentylatora i pompki to masz gdzieś zwarcie . Posprawdzja wyjmując bezpieczniki.
napięcie do pompki ok i na cewkę też ale sprawdzane w trakcie pracy więc może ginie prąd z zapłonu??? doszedłem do wniosku że podczepię mierniki do sterownika i jakąś diodę na halla i będę jeździł może coś zaobserwuję bo jak na razie auto chodzi a z relacji klienta wynika że usterka pojawia się czasami kilka razy w ciągu dnia a czasami i ze 3 dni nic...
oraz że moze być kwestią wiązka od komputera, a nie mam jak podpiąć żeby zdiagnozować Dodano po 1 świeci lampka STOP i lampka silnika , a wtryskiwacze podaja paliwo nie wiem Dodano po 56 ale lampka silnika raczej mruga , nie swieci cały czas , mruga podczas krecenia Dodano po 7 teraz wiem , że wtryskiwacze nie podaja paliwa i że pompka nie pracuje ,...
Kluczyki mam zalane więc napewno w nich nic nie ma. Ale spróbowałem drugim i nie ma żadnej poprawy. Iskra jest i do bez zarzutów. Ewidentną przyczyną jest brak paliwa na dyszy wtryskowej. Może dodam że mam silniczek X12SZ 1,2i 8v. Sprawdzałem już przemiennik magnetyczny na wale korbowym oraz czujnik temp. silnika (ten z jednym kablem) wydają się w dobrym...
nie moge odpalic mojego tico sprawdziłem:prądy wys napiecia prądy na swiecach i dopływ paliwa niepokoi mnie fakt ze swiece przysprawdzaniu były suche usłyszałem cos o zaworze elektromagnetyku za pompka przy gazniku ijego cewce czy ktos cos moze mi doradzic
Bardzo dziękuję za rady, okazały się owocne. kilka godzin spędziłem na szukaniu przekaźników pod kierownicą, w końcu odnalazłem. Alarm zneutralizowany. Samochód odpalił na benzynie, zadowolony ruszyłem po LPG, niestety nie dojechałem:) złapał temp (ok 60 stopni) na prostym odcinku drogi zdechło podawanie paliwa, i ani rusz. Iskra jest, pompka pracuje...
Dziś podmieniłem cewke zaplonową naa cewkę od golfa 1.4 i co i auto postało z 5 godzin i odpaliło za pierwszym razem ale po dłuższym kręceniu masakra,już nie wiem co sie dzieje, czy może pompka nie podaje takiego ciśnienia czy tam sie coś gdzieś przytkało ech masakra, zobacze jak rano odpali na tej cewce auto stoi w garażu dziś
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
WItam. Nie wiem czy dobrze wybrałem forum, ale myślę, że ten jest odpowiedni. Mam uszkodzoną pompę paliwa z koparki. Pompa to zwykły elektromagnes z zasilaniem i membramą. Cewka jest sprawna. Pompka nie działa, była ona wymieniona przez poprzedniego właściciela koparki, który w tej pompce (on lub ktoś inny) grzebał i brakuje jednego elementu, cała płytka...
Zdejm pokrywe wtrysku i zobacz czy wtrysk podaje paliwo i czy podczas kręcenia pompa paliwa pracuje. Kolego strumień, na twoje pytanie wyżej jest odpowiedź: po włączeniu zapłonu pompka ciśnie benzynkę i wtrysk pracuje tak jak powinien.
Witam Kolega poprosił mnie o założenie przełącznika odłączającego pompę paliwa w czasie jazdy na LPG. Wiem, że można zrobić wyłącznik automatyczny, ale kolega uparł się na przełącznik. Myślałem też o wyłączniku automatycznym i przełączniku 3 pozycyjnym w opcji: 1- pompa wyłączana automatycznie, 0- pompa włączona, 2- pompa wyłączona całkowicie, ale nie...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
Problem jak w temacie, pracuje na 2 i 3 cylindrze, cewki sprawne, świece sprawne. Dwa- trzy uruchomienia i zaczyna chodzić normalnie. Przejadę kawałek i problem wraca. Stawiałem na wilgoć bo ostatnie dwa dni lało. Kable wyglądają na suche, złączki i kostki sprawdzone. Podłączyłem go pod komputer : przerwa lub otwarty obwód A. Skasowanie błędu nic nie...
Tak silnik kręci się normalnie bez żadnych oporów i dodam ,że czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy. a jak podłączę prąd bezpośrednio z akumulatora na cewkę to wtedy iskra jest ale pompka cały czas pracuje czy jest zapłon włączony czy też nie.
Przejrzałem link, rozwiązanie z przekaźnikiem jest tańsze i proste. Nie podano rezystancji cewki pompki (możesz zmierzyć omomierzem R cewki wtedy Imax.=U/R czyli średni I=Imax/2), ale myślę, że SSR musi być na conajmniej 5A, czyli ASR-05DD. Przerywany jest prąd cewki, więc na stykach SSR-a będzie indukowało się wysokie napięcie, równolegle do styków...
Skoro jest iskra, to pewnie brakuje paliwa. Pompka się odzywa z tyłu?
Wymień przekaźnik. Pompka może mieć taki pobór prądu że skleja styki przekaźnika. Sprawdził bym też czy podczas wyłączenia zapłonu zostaje masa i zasilanie na cewkę przekaźnika .
Tak, wszystko jest ok. Pompka działa, w baku czysto, filtr paliwa nowy. Nowe są jeszcze: przewody zapłonowe (Bosch), świece (Ford), cewka (Beru), TPS (Ford). Ewidentnie coś jest nie tak z tryskami paliwa bo po przełączeniu na gaz auto jeździ już normalnie. Tak sobie pomyślałem że jednak któryś z wtrysków może być uszkodzony. Listwę z tryskami wziąłem...
Czy naciskam ns gaz czy nie niema odzewu jak wyjme cewke i wsadze swiece to iskra jest ino taka mizerna a czy paliwo podaje to nie wiem pompka chodzi wiazki sprawdzone tylko czemu te cewki w innych chodza a tu nie chce palic a na uszkodzonych pali. Co musi miec wybrane cewki
Nie wiem jak by zachował się teraz po wymianie pompki bo to był pierwszy dzień. Wcześniej było tak, że zapalał i gasł 2 - 3 razy, za czwartym razem zapalił, przeplatał kopcił i po około 15 sekundach zaczynał pracować normalnie. W poniedziałek dorobie uszczelkę pod przystawkę cewki bo podejrzewam, że nie kupie nigdzie gotowej. Odpale go bez cewki i postaram...
Chłopie wymień w końcu ten filtr paliwa. To podstawa. Robiłem już kilka busów i zdarzały się elektryczne pompy paliwa tylko że teraz już nie pamiętam czy to był Citroen czy inveko czy sprinter. W każdym razie pompa znajdowała się w lewej ramie podwozia na wysokości za lewym przednim kołem. Jak chcesz możesz sprawdzić. Pompka wygląda jak stara cewka...
Po załączeniu stacyjki na Dolnym wtyku cewki względem masy pojawia się około 13,5V (napięcie podawane cały czaspo przekręceniu stacyjki na 2 pozycji) na drugim styku 2,5V. W momencie kiedy ma zadziałać pompka to pierwsze napięcie zostaje praktycznie bez zmiany a tam gdzie było 2,5v znika do 0. Międzyy stykami cewki w chwili zadziałania napięcie około...
Ok. Dzięki. Będę szukał. Podepnę komputer może wyskoczy jakiś błąd A mogłoby paliwo zwietrzeć przez 5 tygodni? Iskra powinna być bo zmieniałem świece i cewki 4 miesiące temu.
Robię Panda 45 z 82r. Zamontowałem silnik 899cc od Cinquecento. Stary już miał dość. Ponieważ chcę zachować w miarę oryginalny wygląd pod maską, dorobiłem tuleje pod aparat zapłonowy, założyłem zwykła klawiaturę i oryginalna pokrywę. Silnik dostał ten nowy oryginalny gaźnik Weber 32 ICEV. Z roztrzepania i pośpiechu po założę ku silnika i zmontowaniu...
Ok. To coś jest nie tak. Bo cewkę mam wyjęta, pompki też. Listwa się rusza płynnie pod palcem tylko wraca cały czas do pozycji że zdjęcia pierwszego. Czyli tym wycięciem wraca w kierunku chłodnicy. Dodano po 3 Ok. To coś jest nie tak. Bo cewkę mam wyjęta, pompki też. Listwa się rusza płynnie pod palcem tylko wraca cały czas do pozycji że zdjęcia pierwszego....
witam mam problem z uruchomieniem skody felicji silnik 1.3 rok 1998 samochód jest po uderzeniu, ale zjechał do warsztatu o własnych siłach, silnik pracował normalnie,uszkodzeniu uległa jedynie karoseria, osprzęt silnika nie uległ uszkodzeniu. jeszcze przed przystąpieniem do naprawy samochodu nie można było uruchomić. Po sprawdzeniu iskra jest tylko...
Ze ja sie dołącze do tematu - po calonocnym staniu jak odpalam auto rano podłączywszy Voltomierz do cewki gazu i pompki paliwa daje stacyjke w pierwszą pozycje brak napiecia na pompie i na gazie w druga rozrusznik kreci ale gaz i pompa 0V czy jest w tym czasie iskra nie sprawdzałem ale odłączywszy aku na 5 minut wszystko zaczyna chodzic i gaz i pompa...
Witam niedawno zakupilem mercedesa w220 s500 long z LPG 1998r. Auto kupilem zaniedbane i z nierówna praca silnika. Zimny zapala na benzynie odrazu i na postoju silnik pracuje dobrze i chodzi do odcinki 4000 obr po ruszeniu zanim silnik sie rozgrzeje i delikatnie naciskajac gaz, auto jedzie. Po wcisnieciu mocniej pedału gaz auto zaczyna się dławić tak...
Jak kompresja? co z paliwem, cewką rozruchową i pompkami paliwa. O pasku rozrządu nie wspominam. Jakiej wysokości założona usczelka. Zawory za mały luz...... I po co ściągać głowicę jak silnik nie pali?
Witam mam problem z matizem szarpie przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach jest ok wymieniłem już niemal wszystko co możliwe kopulke palec cewka pompka i filtr paliwa niewymienilem przewodów bo mają około 2 miesięcy przemylem przepustnice posprawdzalem wszystkie kabelki przewody podciśnienia i nic.Może ma ktoś jakieś sugestie.
Zabroniona jest dyskusja na tematy 1-Omijania lub usuwania "immo" mogącego prowadzić do nielegalnego obejścia zabezpieczeń pojazdów. Mod. w okolicach Lublina ostatnio dość sporo Opli kradną... i to nie jakieś nowe Mam nadzieję że Asterek F to raczej nie ukradną, no ale Żonka ma Zafirę a to już co innego i teraz myślę jak się zabezpieczyć? dorobić wyłącznik...
witam!! mysle ze rady odnosnie papki w.w powinne poskutkowac lecz jesli beda problemy to polecam bardzo dobrze przypatrzyc sie plastikowi ( nie pamietam dokładnie jak się poprawnie nazywa) znajduje się pomiędzy pompą paliwową a blokiem. zazwyczaj wymieniam wszystko najtajszym kosztem tzn czesci z odzysku innych maluszków i wiele razy byl zakladany "plastik"...
Po około 6-ciu miesiącach przerwy powrócił problem z odpalaniem mojej Avki. Znowu to samo - odpala i zaraz gaśnie. Wyjąłem zaworek SCV, wyczyściłem i "rozruszałem" w nafcie. Po tym zabiegu i zamontowaniu zaworka odpaliła z kopyta. W obawie, że problem nasili się z nadejściem pierwszych mrozów zamówiłem w sklepie Diesel-System (W-wa) nowy zaworek za...
Samochód gaśnie w czasie jazdy i nie można go uruchomić (dzień wcześniej elektryk samochodowy wymieniał lampki w tablicy rozdzielczej ale może to nie ma z tym związku) Pierwszy raz samochód zatrzymał się to sprawdziłem iskrę na wszystkich świecach zapłonowych była i żadna z nich nie była zalana. Samochód zatrzymał się niedaleko warsztatu samochodowego,...
Silnik benzynowy do prawidłowego działania potrzebuje ogólnie mówiąc paliwa, powietrza i iskry. Potrzebuje również prawidłowo działającego układu rozrządu. Zakładając, że z rozrządem jest wszystko ok., to należy sprawdzić, czy jest tzw. iskra i czy dostarczane jest paliwo. Iskrę można sprawdzić wykręcając jedną świecę i po założeniu na fajkę i przyłożeniu...
Też mi się tak wydawało że skoro ma iskrę to powinna przynajmnij próbować łapać. Iskrę co prawda sprawdzałem na pierwszym tłoku ale przypuszczam że na pozostałych też jest. Jak pisałem wcześniej była palona awaryjnie na samym gazie żeby wykluczyć problemy z układem paliwowym. Wcześniej w ten sposób na innym aucie które posiadałem dowiedziałem się że...
Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Bywa i tak, że nie tylko jedem z nich implikuje trudne uruchamianie silnika. Często bywają dwa, trzy a nawet wiecej. Podam Ci najbardziej typowe z nich i od ich sprawdzenia trzeba sprawę zacząć rozwiązywać. 1. Niskie i nierówne na poszczególnych cylindrach ciśnienie sprężania. 2. Zły stan techn. instalacji...
Pare dni temu wracałem z pracy i nagle zgasło mi auto ( moja Vectra A, 1.6 8V, C16NZ). Kręciłem ale nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie, ani też "na popych" - czego nie powinno się robić. Zaholowałem go do garażu, i sutuacja wygląda tak: silnik kręci tak jakby chciał zapalić ale coś go dławi, cewka jest dobra (pomierzona, wyczyszczona itp),...
Omega zgasła podczas jazdy i już nie odpaliła. Sprawdzone zostały cewka, iskra, rozrząd, pompka paliwowa. Rozrusznik kręci, nie pali ani na gazie ani na benzynie. Zalewa świece, silnik się odzywa lecz nie chce złapać. Komputer jest sprawny. Brak kodów błędów. Proszę o pomoc.
Czy pomoże założenie diody na cewkę przekaźnika?...po zamontowaniu przekaźników do świateł przednich w UNO przy przełączaniu świateł zauważyłem drgnięcie wskazówek do góry(na +) od temperatury i poziomu paliwa.Przypuszczam,że to od przepięcia na cewkach przekażników.Boję się o to,że poleci taki pik napięcia na elektronikę i coś padnie.Oryginalne przekaźniki...