Ktore cyl nie pala? Jezeli np 2 i 3 to uklad doprowadzajacy do cewki lub cewka.
pewnie cewka padła.
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
tam gdzie świeca 1 drugą tam gdzie 4 i drugi pomiar pomiędzy stykami świecy 2 i 3 świecy No tak raczej nie sprawdzi bo to nie jest cewka podwójna.
Sądzę, że masz uszkodzoną cewkę.
A co z tym doprowadzeniem napięcia na drugą cewkę?
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
cewka
ale jak wyczuć która to cewka?
Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto. Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
Cewka wymieniona problem rozwiązany.
Do tych zapłonów musisz mieć odpowiednią cewkę i porządny regulator napięcia. Bez tego nie masz co ruszać tematu, każdy padnie. Alternator suzuki bandit, cewka punto. Po prostu chce złożyć coś swojego. :) https://obrazki.elektroda.pl/4665952400_... Chińskich sovkow mi nie brakuje
Pompa, cewka, wtryski i EVAP są na jednym przekaźniku, można podejrzewać, że z przyzwyczajenia podpiął pod cewkę...
Jeśli na jednym cylindrze brak iskry a przewód zapłonowy ma przejście to padła cewka.
Przecież wiesz gdzie jest przebicie wymień cewkę.
Nie kombinuj tylko zdiagnozuj autko gdyz jest problem z immobilaizerem i nie wiadomo co czy sterownik silnika czy puszko immo moze cewka.
zobacz właśnie czy jest iskra, jak nie ma sprawdź czy przewody wysokiego napięcia są dobrze połączone w kopułce. Mnie się wydaje że to poszła cewka.
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
Witam Chcialbym skorzystac z watku o Punto 2. Czy mozecie mi powiedziec jak maja byc polaczone swiece z cewka w punto 2 - kolejnosc. Mam niemile przeczucie ze mi mechanik cos pomieszal. Cylinry sa przez fiata numerowane od lewej 1, 2, 3, 4. Zlacza cewki nie wiem jaka maja oficjana numeracje ale przyjmujac od gory to ja mam cewka - cylinder 1 - 4 2 -...
Proszę Cię uprzejmie :) Sterownik nieco zdekompletowany-wylutowany driver wtryskiwacza+tr.kluczujące cewkami
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
Cewka, rok 2006
Antenka to ta cewka naokoło stacyjki.
Czy podłączone właściwie i czy cewka stacyjki podłączona?
Temat skończony (cewkę udało się odsprzedać:)
Czy cewka jest sprawna?podmień.
Gdzie mogłbym znaleźć informacje na temat częstotliwości pracy różnych cewek samochodowych ? Przebadałem cewkę ZELMOT (cylindryczna, np. od Fiata 126p) - największe napięcie uzyskałem dla około 8kHz. A cewka od Punto najlepiej pracowała przy ok 22kHz. Szukam cewek działających na początku pasma akustycznego i czegoś pomiędzy 8 a 22kHz. DZIEKUJE ZA POMOC!
Witam, Mam nadzieję, że Koledzy nie zapomnieli o dodatkowych bezpiecznikach w swoich układach? Chodzi mi oczywiście o obwód +12V podłączany z akumulatora na styk C i cewkę przekaźnika. Pozdrawiam.
Cewka jest w porządku
padła cewka lub co sie tez zdarza centralka silnika .najpierw postaraj sie sprawdzic na ktorą swiece nie pali powinien niepalić na dwie, a potem zamien miejscami cewki uwazaj zeby nie pomylic kabli. a jesli po takiej zamianie nie bedzie palił na ten same cylindry to na 99 % padł komputer Dodano po 3 sorki pomyliłem sie to co napisałem dotyczy PUNTO...
Cewka ,przewody,świece jak?
Świece, kable, cewka. Kompresja. Jaki przebieg? Gazownia?
To teraz czysto teoretycznie Jaką cewkę użyć do odpalenia silnika 126p gdy nie mamy dostępu do cewki butelkowej i przewodu oporowego? Fiat punto/panda ?
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
Cewka zapłonowa, kable , świece
Raczej świeca, cewka lub sam przewód WN.
W Punto to dość częsta usterka.Poszukaj w internecie, a napewno ktoś Ci to zrobi. Ja montowałem takie centralki naprawiane gdzieś w Tychach. Chodziły bez problemu.
Impulsator vape oryginalny Cewka Fiat CINQUECENTO SEICENTO PUNTo Teraz pytanie jaki moduł chcę żeby był łatwo dostępny Škoda favorit Lada
przebieg 150000 km sonda nie wymieniana sprawdzalem cewki pisza ze po stronie pierwotnej powinno byc wiecej od 0.5 ohma jest 1.2 natomiast po stronie wtornej powinna byc nieskaczonosc ale u mnie nic nie pokazuje jak zmienie na 2000k ohm to pokazuje 1.3 na 2 cewkach jak odlaczylem pierwsza cewke nie zauwazylem znacznej roznicy natomiast jak odlaczylem...
Po wymianie komputera na poprzedni to samo.. po dłuższym czasie i podładowaniu aku jeszcze gorzej bo odpali na jeden cylinder, no może dwa, ale tylko na sekundę i gaśnie. Głowica, rozrzad sprwdzony, sonda lambda ma duża rezystancję ale ma, 10.2omh. Czy to może być wina czujnika położenia wału? sondy? a może wina w zbyt niskim ciśnieniu paliwa?
Jest instalacja gazowa w aucie? -paliwo -iskra Może być czujnik położenia wału, może być cewka, może być pompa.
prawdopodobnie uszkodzona cewka lub któryś przewód we wiązce
święci taka kontrolka Co oznacza? Kontrolka immobilizera, brak autoryzacji rozruchu silnika. Jak obejrzałeś z zewnątrz tę skrzynkę to nic nie obejrzałeś, ona z zewnątrz zawsze dobrze wygląda, pytanie co jest w środku... W skrzynce nie ma "dużej" masy, ale skoro ze schematu tego nie widzisz, to obawiam się, że sobie z problemem nie poradzisz. Stała...
Jaka powinna być prawidłowa rezystancja cewek Punto II 1.8 HGT. U mnie wtórna na fajkocewkach jest 1.38 kOhm i na jednej 1.46 kOhm.
Przepustnica jest od Punto i cewki też bo od bravy przepustnica jest elektryczna a cewka jest jedna a z Punto są dwie cewki osobno mógł bym wziąść sterownik od bravy ale wtedy jest przepustnica elektroniczna i bym musiał zmienić pedał gazu na elektryczny http://obrazki.elektroda.pl/1633087300_1...
Może nie chcieć zadziałać prawidłowo - przewidziany do systemów zapłonowych z przerywaczem. Ja bym próbował do przewodu sygnałowego - masz jedną poczwórną cewkę, czy dwie podwójne?
Miałem to samo w moim CC 1.1 ( ten sam silnik co w punto ) i była to cewka. Odpalał normalnie i po kilku minutach jazdy zdychał tak że nie dało się jechać a o podjeździe pod górkę można było zapomnieć. Sprawdź cewkę według mnie to na 100 % ona. Powodzenia
Okazało sie ze to jednak cewka była... Dzieki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
O.o imo i tak możesz sprawdzić na zasilaczu któregoś ze znajomych :P czasem i nowe rzeczy się szybko psują. Np. jak cewka indukcyjna w moim punto xP
Ale nikt nie pyta czy jedna cewka czy dwie a to dość istotne jeżeli chodzi o sprawdzenie
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Jedna cewka 1i4 druga2i3,
Przepustnica została podmieniona na nową i dalej to samo. Dodano po 3 Czy jeśli wypnę przepustnicę a będzie uszkodzona cewka i świece to samochód odpali ?
Te cewki mają do siebie, że następuje upływność na dolnej części korpusu i iskra biega jak chce. Czyli raczej rzadko na świecy. Uszkodzenia trudno wykrywalne i raczej nienaprawialne. Czasem kiedy korpus z tworzywa o jasnym kolorze to daje się zauważyć ścieżki upływności. W twoim przypadku ułamanny korpus aż prosi o upływ. Ale przecież taką cewka (mało...
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item253875071_cew... Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω....
Witam. Mam problem z Punto II 1.2 MPi + lpg II gen tartarini. Ciężko odpala bez znaczenia czy zimny czy ciepły, a po rozgrzaniu szarpie przy przyspieszaniu na benzynie. Na gazie idzie jak rakieta. Przewody i świece wymienione. Co mu możne być? Pompa paliwa, cewka, czujnik położenia wału?
Może tylko ja taki przypadek miałem ale mi też zaczęła sie kontrolka wspomagania zapalać i to kilka razy na dzień doczytałem że wina leży po stronie czujnika skrętu. Zwykle zapalała sie kiedy stałem na światłach, wjechałem w jakaś dziurę w jezdni lub np na wolnych obrotach wjeżdżałem na rondo. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła...
Nie ma takiej opcji! Jak może wałączyć się przekaźnik a nie podać dalej zasilania? Patrzysz nie na ten przekaźnik lub słyszysz nie ten przekaźnik.[/quote] Ano może, samo stukanie styków w przekaźniku jeszcze nie oznacza, że ma on podawać zasilanie. To napięcie o którym mowa do nie go nie dociera. Stuka bo napięcie dostaje tylko cewka włącznika i tyle.
Wtrysk można zamienić miejscami a cewka zapłonowa podwójna. Reszta pytań jak wyżej.
Padła cewka albo rezystor podciągający w zegarach i spadła czułość wskaźnika. Całość jest zasilana z 12V, a o napięciu na czujniku decyduje rezystor podciągający i rezystancja cewki.
Witam. Strzela mi lekko i szarpie auto na gazie. Chciałbym zmienić cewki, przewody WN i świece. Mój model to Punto 2 1.2 60km 8v rocznik 2001. Prosiłbym o opinie czy te rzeczy które podałem pasują. Firmy wybierałem po opiniach innych. Nie jestem głównie pewny czy kable są pasujące bo nie moge znaleźć dobrze. Za dużo tych oznaczeń. Cewki: http://allegro.pl/magneti-marelli-cewka-...
No jeśli wogóle nie odpala to sprawa prosta , sprawdz w tym momencie występowanie iskry czy jest. Jeśli nie ma iskry wcale to padł czujnik wału , albo może sterownik jeśli nie ma sygnału na cewkę wn. Schemacik do ręki i zobacz przejście do cewek
plus nie ginie nigdzie ani na cewkach ani na sterowniku .wszystko jest :masy sterownika sterowanie przekażnika głównego itd .nie kluczuje masy dla cewek
Idzie założyć pojedyńczą tylko należy zamontowac rozdzielacz. Cewka możesz zastosować od Fiata CC, SC , Punto itp. Ale TYLKO z przewodem oporowym!
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
tak ,ale może ten sam pin co dla cewki ??
u mnie jest jedna cewka a nie dwie i kabelki podłączone w rzędzie Z jednej cewki 4 kabelki?
Cewka albo driver w sterowniku
85 i 86 to cewka, czyli ok. Masz jakieś logiczne wytłumaczenie, w jaki sposób cewka sprawnego przekaxnika mogła by miec 1 om?
zobacz moduł i przewody wysokiego napiecia, czasem cewka ,a i cisnienie z pompki paliwa masz odpowiednie?
do sprawdzenia świece, cewka, sonda lambda jak i odma na wszelki wypadek
Tak jak w temacie. W fiacie zapala sie i po chwili gasnie i tak w kolko kontrolka wtrysku. Dzieje sie to po usunieciu katalizatora. Ale kiedys mialem podobna sytuacje tylko ze kontrolka wtrysku caly czas sie palila i winna byla cewka. Moze ktos cos podpowie?
nie obejdziesz imma tak latwo wiec lepiej go napraw moze koszty nie beda duze czesto uwala sie cewka czytajaca ale to wyjdzie po diagnozie
Tak, cewka Marelli kable Bosch a maszyna nie idiosz. Co innego sprawdziłeś?
Siemak mam problem z obrotami do 2,5tys autko się czka dusi gaśnie nie reaguje na wciskanie gazu w ogóle nie jedzie jak przekroczy 2.5tys to normalnie gazuje.Świece kable cewka zmieniona.punto 1.1 z lpg Najgorzej jest na PB, na LPG jak odpali to jakieś 30sek i gaśnie.
A ma toto czujnik uderzeniowy ? http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... Prywata - wybity daje inne znaki oprócz niedziałania pompy paliwa ? Przekaźnik pompy to ten duży przekaźnik pod maską, na ścianie grodziowej, pod czarnym plastikiem. Zasila też cewki innym wyjściem/przewodem - jest iskra, napięcie na cewkach ?
Kolego jaka to instalacja ,musisz mieć dokumentacji instalacji gazowej. Napisz czy auto na gaz przełącza się samoczynnie po przekroczeniu ileś tam obrotów , czy ręcznie ją przełączasz ... Ale to nie będzie wina w instalacji ... Sprawdź masy a przede wszystkim masze centralki sterownika Czy jak jedziesz to auto jakoś dymi inaczej , czy go po prostu dławi...
Ok. Napiszę jak wyeliminuję te wszystkie usterki. Dzięki za pomoc. Dodano po 5 Tylko mam jeszcze jedno pytanie. Przypuśćmy, że to luzy na zaworach są przyczyną takiego zachowania silnika. To dlaczego kiedy jest zimny chodzi normalnie, a dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna wariować? Oczywiście na pewno sprawdzę luzy i cewkę u mechanika.
Nie wytrzymałem - rozlutowałem już teraz i coo??? Spalona cewka przekaźnika - głupio?? Jak ktoś chce mogę wkleić zdjęcia:)
Sprawdz jeszcze masę na cewkach.
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
Cewka(ki) na przebicie, a takimi eksperymentami jak wyjmowanie przewodów jeszcze to pogarszasz.
Nie będzie to jak w innych fiatach? Czujnik położenia wału korbowego? Jak się rozgrzeje jego cewka może tracić ciągłość jak ostygnie następuje przywrócenie ciągłości itd
Tylko uważaj bo tam jest gaz w fazie ciekłej, jak siknie to może cie poparzyć. Zacznij od reduktora, zakręć butlę, odpal na wolnych i wypal gaz z węża fazy ciekłej. Jak zgaśnie sam, to zdejm cewkę z reduktora i odkręć korpus na którym siedzi cewka i masz a przynajmniej powinieneś mieć.
Święta racja z tym odpalaniem na pych. Jeżeli na krótko rozrusznik zakręci, to najprawdopodobniej masz uszkodzony elektromagnes / cewkę lub widełki/. Napisz, co było przyczyną.
Jak kolega wyżej, podepnij komputer odczytaj błędy. Jeśli znajdziesz błędy cewki, to wiadomo, jak błędów nie będzie też obstawiałbym cewkę, o ile ciśnienie paliwa w normie.
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
...obojętne jak czyli obojętne czy 1, 4 czy 4, 1 ale oczywiście nie obojętne która para do której cewki.
Panowie-bez herezji.Sterowanie cewka pada ze wzledu na mechaniczną awarię płytki sterownika.Hardwarowo,a nie software'owo.
Wysyłałem ECU na naprawę i okazało się że jest dobre... Kupiłem cewki nowe mam założone już w samochodzie teraz muszę tylko założyć tłumik dziś mam czas i to zrobię teraz pytanko jak mają być podłączone kable świeca =>cewka patrząc z góry może mi ktoś odp :D?
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Wspominałem, że wymieniłem co się dało... Czyli: 1 ewidentnie strzeloną cewkę, przewody, świece, filtr powietrza... Już nie mam pomysłów, sprawdziłem wszystko włącznie z rozrządem, luzami, czujnikami, przewodami itp... Wygląda chyba na to, że problem jest po stronie WN, podpinałem dzisiaj kompa pod sterownik od gazu i na wolnych wskazania sondy powoli...
Skąd wziąłeś nowe ECU. Zazwyczaj to cewka je ubija, ale awaria jest nagminna. Sprawdź jednak jaki zwraca Ci błąd...
Niestety w nowszych autach pobór prądu przez pompę jest monitorowany przez ECU i jej odcięcie spowoduje sygnalizację usterki silnika. To prawda. W takich autach nie ma sensu odcinać pompy. Jeśli jednak pompa uruchamiana jest poprzez przekaźnik to sterownik się nie połapie. To, że w instrukcjach montażu nie wspomina się o odłączaniu pompy niewiele dla...
Przekaźnik na podszybiu, pewnie brak zasilania na cewki.
punto cewka grande punto cewka punto cewka zapłonowa
trzeszczenie kolumny tonsil tech2 naprawa zmywarka bosch podłoga
zdalny licznik tauron napięcie zdalny licznik tauron napięcie
Lokalizacja przekaźnika świateł ksenonowych Toyota Avensis T25 2008 Oryginalny kod do radia Renault Laguna II - jak go znaleźć?