Cewka WN.
Podałem Ci link, do kingwaya idzie taka samiutka, zobacz na zdjęcie. Na znanym portalu jest tego w brud. Zobacz PW.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Jak tam jest cewka ile ma kabli?
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
jeszcze jedno małe pytanko jaką rezystencje powina mieć cewka WN
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
Cewki ale które bo są w ogażę jedna cewka ta najbardziej na górze od zapłonu i 2 cewki świetlne bo bokach i nie widać twoich zdjęć!!!!
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
dzięki za wyjaśnienie.... zaopatrzę sie wtedy w cewkę 6v ;]
Sprawdź cewkę, kondensator, może kabel ma przebicie.
Temat zamykam, winna była cewka zapłonowa.
Ja założyłem koło magnesowe i moduł od piły spalinowej do wsk i hula. Więc i taka z rometa będzie chodzić.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Patrząc na zdjęcie na allegro to nie przerywacz. CEWKA 070708 TRANSVAL PEUGEOT .
Cewki raczej nie. Nie łapie gdzieś fałszywego powietrza?
Witam. Mam problem z iskrami w Romet Minsk 125 400A. Zrobiłem na krótko instalację, nowy moduł, impulsator i cewka. Iskry były, a na drugi dzień nie ma. Jaki może być problem? Proszę o pomoc.
Sprawdze...a moze wymienic te cewki ? Tylko te nowe sa zazwyczaj wieksze i moze trzec kolo o magnesy...tak mialem z cewka zaplonowa...
A sprawdzałeś na innej świecy? Szczelina ma być jak najmniejsza, ale nie może ocierać. Przyjmuje się 0,3mm. Tak samo na przerywaczu (0,3-0,4mm) Jest tam jeszcze kondensator do sprawdzenia (podmiany). Jak to nie da efektu, to prawdopodobnie cewka do wymiany.
Witam, posiadam komara, który przerobiłem na akumulator i na cewke w/n z malczana(fiat 125p). Całość podpięta jest tak, minus z cewki na masę, plus na akumulator. akumulator minus na platynki a plus na cewkę. Problem polega na tym, że jeżeli motorower jest zgaszony a platynki są w pozycji zwartej , rozładowuje mi akumulator, jak zrobić aby bez wyłącznika...
Siemka! Mam zapłon do Charta. w nim jest cewka która niby iskrę daje, dobrą i często ( nie przerywa) Otóż problem jest taki że rezystencja wynosi 530 Ohmów zamiast 750. Czeka mnie ponowne jej nawinięcie, wiem że z góry nawinięta jest grubym drutem, natomiast pod nim jest cieniutki jak włos drut. Pytania moje : Jak obliczyć ile tego drutu? ile zwoi?...
Schemat masz? Jeśli nie do tego, o do jakiegoś pokrewnego chińczyka. Światła pewnie masz tak rozwiązane, że przednie (możliwe, że postojowe też) lecą na zmiennym, a tył na stałym przez prostownik. Szukaj problemów z regulatorem, okablowaniem. Cewkami zasilającymi.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
to za mały prąd dochodzi na cewke WN zeby wytworzyć iskre co myślisz o tym? Już pisałem: Użyj akumulatora albo zablokuj zasilanie sporym kondensatorem elektrolitycznym. Ponadto cewka może być przebita. a jak podłącze odwrotnie cewke WN czyli mam czarny i zielony i pod zielony mam podłączony + a czarny - czy dobrze to podłączyłem? W jednym z tych połączeń...
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Może czujnik zapłonu ,cewka wstępną wm ta w magnecie
bylem u elektryka i powiedział mi żebym dowiedzial ile ile jest idealnie nawiniętych zwoi na tej cewce zasilającej
Na prywatnych wiadomościach skąd kolega jest.
Np. cewka z rometa zetki/soft chopper/division 125.
przełączniki sprawdziłem jeden jest trzy pozycyjny.drugi to przełącznik mijania drogowe też sprawdziłem są dobre.jakby był uszkodzony regulator napięcia to by nie było tylko świateł mijania i drogowych? bo pozycyjne przód i tył działa.i gdzie się znajduje cewka świetlna
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest. nie powiedziałbym.. nie lepiej wymienić cewkę zapłonową w prądnicy??
o który czujnik chodzi? jeśli o impulsator to wszystko jest w porządku. Na cewkach też nie ma widocznych uszkodzeń. Z tym magnetem chodziło mi bardziej o to czy istnieje taka możliwość że magneto ocierając o rdzeń cewki w jakiś sposób masuje i "kradnie prąd" z cewek
A może inna cewka do podmiany, lub stacyjka. Moduł też może być wadliwy.
Jawka musi być szczelna, bo jak nie to nie zapali. Zalewa ci świecę, jeśli tak to masz małą iskrę i ci nie przepala, sprawdź kondensator i cewkę tą na iskrowniku.
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
Mi też się wydaje że to jest schemat z motoroweru dokładnie z rometa :-) W Rometach była cewka zapłonowa ?
witam mam problem brak iskry w skuterze ROMET 139 50cc wymieniłem cewkę z przewodem,świecę,iskrownik,moduł zapłonowy i nadal brak iskry nie wiem co jeszcze może być przyczyną proszę was o wypowiedz.POZDRAWIAM
Stara cewka czujnika miała 13mH lub brak odczytu. (nic nie pokazuje)
faktycznie łącząc 2diody w odwrotnej polaryzacji równolegle raz działa jedna raz druga i nie tracisz napięcia na prostowniku ;) zastanawiam się czy gdybym zastosował cewkę z Rometa(komarka) jakie byłyby efekty? :D
Romet 202 brak iskry Witam. Pomóżcie, bo ręce mi opadają. Posiadam Rometa 202, zgubił iskrę. Wymieniłem iskrownik, moduł, cewkę, a iskry dalej brak. Podłączyłem na krótko, by wyeliminować stacyjkę. I dalej nic. Skacze tylko przy naduszeniu przycisku do odpalania (pyk pyk), a później nic. Przy kopniaku wcale. Tylko proszę, nie piszcie mi, by wymienić...
Bo mam tylko stare cewki od świateł
Szerszeń 3 motor "KO" http://obrazki.elektroda.pl/9311204900_1... http://obrazki.elektroda.pl/3082904600_1... Zębatka zdawcza z Chińskiego silnika pasuje bez przeróbek do silnika KO i na odwrót, tak samo klin. Różnica jest w rozmiarze zębów, ruska zębatka przystosowana jest do typowego łańcucha stosowanego w motorowerach...
Kolego w temacie masz napisany model Romet 727 czy to romet czy jakis inny Kingway myślę że to i tak to samo poprost chinczyk :)
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
A cewka zaplonowa w 223 nie ma przypadkiem 6v
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Witam, mam problem z elektryką w Romet Mińsk 125. Ogółem od silnika do modułu (moduł nowy) wiem, że mam dobrze, tylko dalej już stara instalacja, nierobiona przeze mnie, zaizolowana, i nie mogę iskry znaleźć. Może to cewka, nie wiem. Nie ma stacyjki, chyba to nie przeszkadza w znalezieniu iskry. Proszę bardzo o jakieś pomocne tipy. A na krótko, jak...
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
Witam jak w temacie brak iskry Romet Soft 125. Co za moduł jest odpowiedzialny za prąd do cefki (fajki)
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Jest to silnik jednocylindrowy z zapłonem CDI czyli moduł cewka wysokeigo napiecia i impulsator(czujnik położenia wału).
Chodzi o regulator do przerobionej prądnicy. Przeróbka polegała na przewinięciu czterech cewek jednakowym drutem na 12v. Cewki są podzielone na 2 grupy (2 grupy po 2 cewki).
Sprawdzałem na krótko - żarówki są w porządku, na przełącznik również dochodzi prąd. Czyżby problem z cewką ?
Zobacz sobie na allegro może podejdzie ci z quada 110 całe zestawy można w miarę tanio kupić czyli cewka cały zestaw cewek z impulsatorem magnetem i modułem i masz odrazu na 12 v bez kombinowania z magnesem
Oddaj do kogoś kto ma pojęcie. Dzięki za pomoc. Na taką odpowiedź czekałem. Nie łatwiej napisać poprostu która to cewka? Takim łomem nie jestem, że nie zmierze napięcia cewki. Poprostu nie miałem nigdy takiego chińskiego szajsu
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
Mam pytanie do Wikotki. Co zrobić żeby romet wytwarzał 12V. Bo też mam rometa i chciałbym go lekko przerobić. Czy trzeba wymienić cewki???
zamierzam przerobic instalacje i zaplon w romeciku - a magnesy chcialbym zamienic aby zwiekszyc natezenie pola magnetycznego - przez co i moc generowaną przez cewki
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
wymieniłem cewkę też nie pomogło :( nie wiem co się dzieje, może gaźnik ?
A jak by tak zamiast żarówki założyć diodę led 5w albo te magiczne h4 z smd? Stwierdzam fakt iż dowód rejestracyjny jest ci niepotrzebny, lub go w ogóle nie masz. Co do łączenia szeregowego cewek to nie da rady. będziesz miał co prawda 12V ale tylko ~10W gdyż z tego co mi wiadomo i tak mnie uczono cewka łączona równolegle (seryjnie Romet) daje napięcie...
Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy. Iskra na świecy jest. Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma. Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej. A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić. A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn? Czy...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
Dzięki, a powiedz mi jeszcze, bo jest taki moduł jaki ja mam, czy to nie ma znaczenia że jest on opisany pod 2T? aa i jak ustawić zapłon w tym Romciu :P bo już nie chce mi się z nim tyle walczyć :D Dodano po 17 A jeśli chodzi o problem z iskrą, to dalej występuje ale zauważyłem że jak pojeżdżę świecą nałożoną na fajce, po cylindrze w momencie kopania...
Odpuść sobie. Dlaczego? Odpowiedź dałeś sobie sam. Dodam, że orginalny iskrownik-prądnica ma 6v;17W Przezwojenie nie zmieni mocy prądnicy (a w zasadzie prądniczki), bo ona zależy przede wszystkim od "siły magnesów", średnicy koła i przekrojów rdzeni cewek.
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Witam, mam problem z Rometem 202. Na początku brak iskry. Wymieniłem cewkę z kablem i moduł DC. Iskra wróciła, lecz tylko na małych obrotach (delikatnie kopiąc starterem); przy mocniejszym rozruchu iskra ucieka. Pominąłem stacyjkę i podłączyłem (na krótko) z pominięciem instalacji, by wykluczyć zwarcie w przewodach. Teraz aktualnie w ogóle nie ma iskry....
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Dokładnie panowie ! byłem w błędzie źle sobie przeanalizowałem działanie oryginalnego zapłonu ogara . Moja teoria była taka , cewka zasilająca ładuje cewkę WN i w chwili zamknięcia obwodu przez przerywacz następuje wyładowanie na świecy ( iskra) , posiadam cewke WN na stanowisku badań :lol: i nigdy ale to przenigdy nie przeskoczyła mi iskra jak podawałem...
To proponuje samemu poszukać schematu i zprawdzić czy cewka zasilająca jest zwierana. Dokladnie, poszukaj sobie schematu Simsona, nie Rometa.
Czyli platynki rozwierają ci się jak tłok dochodzi do górnego położenia tak?Zobacz czy cewka daje iskre ,i czy czasem na platynkach nie iskrzy - wtedy kondensator do wymiany.
Witam, posiadam motorykę, która po odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Po ponownym odpaleniu znów pochodzi chwilę i zgaśnie. Jest założona nowa cewka, świeca, kondensator oraz fajka razem z kablem. Proszę o pomoc.
Witam po długim czasie, zdobyłem multimetr i sprawdziłem opór 2 cewek i mam takie wyniki 2,08 ohm, 2,41 ohm, 2,49 ohm , wiecie która jest w takim razie najlepsza? A może żadna? Czekam na odpowiedź Dodano po 4 Przepraszam 3 cewek
Mam pytanie. Nie chcę zakładać nowego tematu. Ile cewka ładowania simsona 6v ma zwoi, jaka jest grubość drutu i ile jest metrów tego drutu? Z góry dziękuje :)
Witam, mam problem z Rometem, mianowicie chodzi o iskrę, pojawia się ona po rozłączeniu rozrusznika tzn. zwolnienie przycisku, wtedy jest przeskok iskry. Wymieniłem moduł, iskrownik, cewkę WN i dalej nic. Co może być przyczyną, miał ktoś taki problem?
Witam. Mam silnik Rometa w mini crossie (jak chcecie zobaczyć to tu macie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... ) A mianowicie siadł mi zapłon. Mam z Komara zapłon (cewka, kondensator, przerywacz) i teraz pytanie, czy mi będzie pasował do Rometa, bo gdzieś słyszałem, że coś tam kąt wyprzedzenia zapłonu nie pasuje czy coś. Dziękuję z góry...
Przepraszam za taki odkop ale nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie... Jak ma być podłączona cewka WN zasilająca moduł ? Nie bardzo rozumiem tego rysunku cewki, dlatego pytam :)
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł. To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
Witam mam pewien proglem z moim komarkiem mianowicie jak odpalę komara bez świateł to chodzi natomiast kiedy przełączę go na światła to od zaraz gaśnie. Natomiast kiedy go odpalę bez świateł i trzymam go na wysokich obrotach i w tym czsię przełączając go na światła komarek chodzi. moje pytanie jest następujące co jest tego przyczyną. Czy jest możliwe...
Witam jestem jeszcze niedoświadczonym elektrykiem, mam taki problem. Chcę zrobić instalacje w swoim motorze na 12V. Cewki mam już przewinięte bo na początku były na 6V a teraz są 2 po 12V. Chcę aby ta instalacja podzielona była na 2 części jedna część to cewka-prostownik-kondensator-akumulator-... swiatło na diody-kierunkowskazy-sygnał...
Filmik mówi sam za siebie. Zgasł na końcu ,ponieważ platynki się zepsuły. Dałem cewkę 12 V i akumulator 12 V a przerywacz był od 6 V Rometa. https://www.youtube.com/watch?v=KTp6zIzq...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Tylko problem z regulatorem od simsona jest tego typu że cewka w simsonie do ładowania aku, świateł stopu i kierunków ma 2 kable i nie mam masy i jest jedna a w romecie są 2 owszem w simsonie jest 2 cewka do świateł ale ona jest do przedniego reflektora a cewka z simsona nie podpasuje do rometa po drobnej przeróbce??
Witam Naprawiam iskrownik od rometa komara i chciałbym zapytać czy zawinięcie cewek świetlnych w celu zabezpieczenia ich szmacianą izolacją nie zakłóci ich pracy?? w iskrowniku planuje wymienić platynki kondensator i cewką wysokonapięciową wraz z kablem.
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
goldwinger z silnika wychodzi zmięnne napięcie a nie stałe potem dopiero jest prostowane a cewka wysokiego napęcia to nic innego jak iskrownik tak samo jak w komarze i rometach
Witam, Motorower Romet - typowy silnik. Jak jest zimny "odpala na kopa". Silniczek pracuje jak zegarek. Ruszamy w trase. Po 10 minutach nagle gasnie i nie da sie z zaden sposob uruchomic. Paliwo jest, iskra jest. Zmiana swiecy na nowa nic nie pomaga. Nawet nie "kichnie" nie "strzeli" ... Postoi z 30 minut i odpala znowu "na dotyk" Cewka ? Kondensator...
A próbowałeś odłączyć przewody z wsuwek przy karterze?Może w tej gumie zwiera do masy po nagrzaniu.Ogólnie rzecz biorąc, to po nagrzaniu ,jeżeli traci iskrę to wychodzi na cewkę WN.Ale ty piszesz że wymieniałeś.Przewód WN z palcem mierzyłeś omomierzem,jest przejście, jaki opór w Ω.
Problem już rozwiązałem dość dawno ale napisze co było: Kupiłem mostek prostowniczy, podłączyłem i ładuje. Co do ładowania to ładowanie jest 1,4A. Przednią lampę zasila osobna cewka. Więc na tył daje 5W i ładuje mi ok 1A. Więc wszystko już sobie wyjaśniłem :)
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
Pewnie masz uszkodzoną cewkę NN . Pomiar napięcia przy różnych obrotach na włączonych światłach coś wyjaśni . To nawet Romet dawał mocne światła przy instalacji 6 V . Przetwornica też Ci nie pomoże skoro żarówka 6 V słabo świeci . :|
Motocykle WSK 125 tak się ratowało za małolata. Cewka butelkowa pod bak, zasilanie z cewki "świetlnej". I wio.... Przezwajanie tej WN mija się z celem - o ile technicznie możliwe, o tyle niewykonalne w "rękach" - nie dasz rady ułożyć równo warstw. Potem trzeba by to jeszcze cisnieniowo zaimpregnować - też trudne w domu. Pozostaje dopasować z czegoś...
romet cewka romet chart cewka cewka zapłonowy romet
pralka siemens iq300 termostat danfoss parametry próżnia temperatura
elektrownia wiatrowa briggs stratton wymiana tłoka
Ford S-Max traci moc, gaśnie i nie odpala - przyczyny i diagnostyka Blade kolory w drukarce OKI MC573 - przyczyny i rozwiązania