Może najszybszym rozwiązaniem jest zakup zestawu startowego, kompatybilny komputer, pętla i pestka? Tylko jaki będzie pasował? Jest to zupełnie niepoważne. Brak jakiejkolwiek diagnozy i próba obejścia problemu na skróty. To nie komputer uszkodzi cewkę jak co, a cewka komputer przy zbyt wysokim poborze prądu na pierwotnym. Podaj lepiej numer błędu i...
Tam dużo na schemacie nie ma, hm teoretycznie, w sterownikach Sagem uszkodzona cewka uszkodzić mogła sterownik. Może u Ciebie się to stało, mimo że masz Bosch. Jak prąd masz we wtyczce to masa jest (masowy kabel idzie z akumulatora do skrzyni biegów i do nadwozia więc chodziło mi o to by tam zerknąć sprawdzić ciągłość i stan połączenia). Zapytam jeszcze...
A jaki to rocznik? Z tego co wiem to były w tych modelach wymieniane cewki zapłonowe. Stara cewka miała szara kostkę wtykową a nowa białą. Cewki zapłonowe powodowały przepięcia i uszkadzanie kalkulatorów wtrysku. Dlatego nie radziłbym nawet po naprawie sterownika pozostawienie starej cewki bo znowu będzie to samo. Należy zastąpić cewkę zapłonową SAGEM...
Ten rocznik to raczej Sagem SL96. Pewnie problem immobilisera.
Resetowales komputer? A masz rozwiązanie jak warunkach domowych zresetować tego Marelli 1AP? częstym problemem w tej żabie jest czujnik polożenia wału korbowego, albo osad ze zużywającego się koła zamachowgo osadza się na czole czujnika, albo obłamuje się plastik mocujący czujnik i on sobie dynda. Trzecia opcja to tak, że jakiś mało rozgarnięty typek...
To nie tak, (at)ociz , Sagem, bardzo awaryjna, zostala zastapiona przez Eletricfil. Jesli autor tematu ma jeszcze Sagem, to trzeba ja natychmiast wymienic, nawet jesli cewka nie musi byc przyczyna problemu. Dlaczego ? Tak z ciekawości wiem że firma sagem niczego bezawaryjnego chyba nie wyprodkuowała. Jednak ostatnio sam w 2.0litrowym 307 wymianiałem...
mi się wydaje, że to jedank sterownik nie daje sygnału na cewkę.. Jak cz.p.w bedzie uszkodzony sterownik nie zasteruje cewka , jesli jest czujnik nowy , przemierz instalacje dokładnie do ecu , jesli miałbys dostęp do oscyloskopu mozna by stwierdzic diagnoze czy to sterownik daje sygnał czy nie daje i jak sie zachowuje czujnik wału , zasilania na sterownik...
Silnik EW10J4 czasami lubi kaprysić. Ja bym jeszcze zmierzył na cylindrach ciśnienie i porównał z uwzględnieniem feralnego cylindra. Rozumiem że cewka zespolona to markowy produkt , nie g...o Chińskie. Świece zapłonowe dedykowane EYUGEUN seri RFN....z długim gwintem ? Diagnozowany za pomocą PP2000? . Jak to nie pomoże to podmienić sterownik , nie wiem...
Dokładnie, cewka jest nakładana na świece. Wymieniłem ja na cewke Beru (był sagem). Sterownik silnika Bosch'owski. Nie wiem czy problem jest z kompem, czy gdzies zanika zasilanie, czy któryś z czujników. Ale w sumie czujnik albo jest uszkodzony albo nie. Zastanawia mnie dlaczego odłaczenie zasilania na jakiś czas pomoga. Motronic co masz na mysli system...
Witam Auto jak w tytule Sterownik sagem s2000-4a Samochód odpala i pracuje idealnie na biegu jałowym jednakże po naciśnięciu pedału gazu gaśnie - wystarczy delikatnie uchylić przepustnicę Jak się nagrzeje i wciśniemy gaz do oporu to strzea kicha wkręca się max do 2000 obrotów Sonda lambda druga Czujnik kolektora drugi Świece nowe Wtryski podrzucone...
witam, mam problem z autem marki Peugeot Partner , auto z 2004roku silnik 1.4 55kW benzyna bez gazu , auto podczas jazdy a także i na postoju po kilku lub kilkunastu (nie ma reguły) minutach gaśnie , po tym jak zgaśnie - nie chce już odpalić, wywala wtedy masę błędów ( w załączniku ) Przy kręceniu sterownik widzi obroty silnika, cewka daje iskrę, natomiast...
Witam, Mój samochód to 206tka z wczesnych lat 2000. Problem taki, że po chwili dość poprawnej pracy na wolnych obrotach coś złego zaczyna się dziać..a mianowicie auto zaczyna się dusić, dławić, kopcić, czasem gasnąć. Diagnoza sprzętem serwisowym nie wykazała żadnego błędu w ECU a z podglądu parametrów bieżących widać, że czas otwarcia wtryskiwaczy -...
Jakiego producenta masz cewkę? Sagem czy Bugicord? Te drugie są znacznie lepsze. P.S. to co nazywasz uszczelnieniem jest w rzeczywistości przewodem W/N.
Jak cewka sagema to nawet nie ma co się zastanawiać(choć fakt ze po 200tys zrobiły więc nie mało). Miałem z 3 takie przypadki(z tymi silnikami) i za kazdym razem cewka ja montowałem cewki meyle w miarę dobrej cenie i solidne najtanszych nie kupuj bo same problemy.
Przeczytaj raczej jaki masz napis na cewce, też jest firmy Sagem?
Dzień dobry, Pacjent Peugeot 306, 1,4 benzyna KFX. Czy niewyregulowane zawory mogą być przyczyną braku mocy? Samochód jedzie maksymalnie 100-110km/h Samochód miał robiona uszczelkę pod głowicą, ale nie za mojej kadencji. Na fakturze są jeszcze uszczelniacze zaworowe wymienione. Podejrzewam jeszcze źle ustawiony rozrząd, bądź sprzęgło. Błędów pod komputerem...
Testerem diagnostycznym który potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika. MAPa warto także zweryfikować pompka podcisnieniową. Ew. mając schemat, dane, podstawy elektryki/elektroniki i dobry multimetr mozna to zweryfikować. O cewkach Sagem mam dość negatywną opinię. Szybko padały i wśród używek często są uszkodzone siejąc WN na wszystkie strony.
No i właśnie też posądzam cewkę, jest tam jeszcze zakichana Sagem.
Cewki są na świecach . sl nie podaje masy, bróbuje dociec dlaczego ,cewki mierzyłem wyglądają na dobre , samochód już wczesniej podczas jazdy potrafił przygasać ale to trwało kilka sekund i znowu było w porządku.Ciekawy jestem co wpływa na dodawanie impulsu na cewke przez sl .cewka jest marki sagem
Witam proponuję wymienic cewkę ,tylko na nową i nie firmy sagem. Pozdrawiam
witam, moim zdaniem powinieneś zrobić diagnostykę silnika, która powinna wykazać usterkę, ale raczej przygotuj się na wymianę cewki zapłonowej (jeśli twoja jest firmy "sagem").
A ty mądry jesteś? Bo chyba nie. Jak zamarznie katalizator w czasie ruchu silnika? I teraz będzie konkretnie: -katalizator owszem, może zamarznąc po całonocnym przestoju jeżeli pojazd porusza się na krótkich odcinkach. W tym modelu (307) kontrolka katalizatora informuje o tym, że nastapiła niesprawność mogąca się przyczynić do uszkodzenia katalizatora....
Witam wszystkich, Mam pewien problem i nie mogę sobie poradzić. Posiadam samochód Peugeot 307 1.6 16V 2003r. Mam problem z czasem ładowania cewek. Wg programu PP2000 czas powinien być od 2-4ms u mnie 15.75ms .Cewka zapłonowa BERU. Podmieniałem kolegi oryginalną cewkę Sagema ,czas ładowania był 15ms.Ładowanie akumulatora 14,3V .Na załączonym zdjęciu...
Tam się robi przebicie na delongatorach-te gumiane nakładki.Zdarza się i wewnątrz cewki. Ważną rzeczą jest to aby kupować modyfikowaną cewkę firmy L'Electrifil zamiast paściastej Sagem.
wymień Cewkę pewnie masz SAGEMA ona jak jest wilgoć tak się zachowuje
Poszukaj cewek firmy ELECTRIFIL.Cewki produkcji SAGEM-a są do bani.A z ciekawości zapytam, który rok auta??
Kolego-wyciąg cewkę, i przemierz przejście pomiędzy parami wyprowadzeń 1-4 i 2-3; powinno byc około 18-20 koom. Jeżeli na którejś sekcji masz rozwarcie, to tu masz przyczynę! Mi to wygląda na zły odbiór WN z cewki, co doprowadza do "cofania" się amplitudy przebiegu w stronę sterownika i resetowanie tegoż. To bardzo częsta awaria w pojazdach PSA gdzie...
Tak ,ale ten efekt (cewki)występuje w P.1,4 z układem Sagem SL98-leci wtedy UDQ w kompie.Cewka jak walnie to od razu,najczęściej nie pali na 2i3 gar.Cewki Sagem lecą często,zmienia się na L'Electrifil.
Jeżeli to MM4.8P to w pierwszej kolejności wymienił bym cewkę, i nie zakładał Sagem albo podróbek (np Kager) Albo Valeo albo L'Electricfil. Świece masz zgodne ze specyfikacją, czyli z rezystorem?
Sebakos, Rozumiem, ze mozesz byc zniechecony do peugeota. Wiedz jednak, ze TU to jeden z najlepszych malych silnikow benzynowych na swiecie. Fakt, ze niektore systemy wtrysku (MM, Sagem) troche psuja jego reputacje. Mam wrazenie, ze duzo ludzi zapomina, ze silnik, to glownie mechanika. Lapia za laptopa i kabelek i maja nadzieje, ze to zalatwi sprawe....
Podmień cewkę. Jeżeli masz cewkę firmy Sagem to jest spora szansa, że ona jest powodem kłopotów. Zobacz też stan świec. System wtrysku w twoim samochodzie jest czuły na prawidłowe działanie układu zapłonowego.
Panowie, przecież ten samochód pewnie jest na Sagem SL96, a wiadome co tam się działo-awaria regulacji biegu jałowego na wskutek złej cewki.
Dzis ciag dalszy zmagan. W aucie oryginalnie jest zalozona cewka Sagema, podmienilem cewke na uzywana Magnetti Marelli ... objawy dokladnie takie same, ktore opisalem w pierwszym poscie - powoli naciskam gaz auto chodzi, szybkie nacisniecie gazu, auto sie dusi, gasnie, kontrolka silnika miga i swieci :/ Czyzby kolejna cewka uszkodzona?
Więc mówię-trzyrzeczy: -cewka do sprawdzenia, jeżeli jest Sagem nie zakładać takiej a np L'electricfil lub Kager ( podróbka, tańsza) -podciśnieniomierz -mozna by kuknąć do przekaxnika podwójnego, jest pod sterownikiem silnika (prawy błotnik wewnętrzny)
Jeżeli na Sagem SL96 to uwalony sterownik. Naprawa sterownika+wymiana cewki zapłonowej na modyfikowaną.Jest to impreza kosztowna,ale można tez zrobić w inny,praktycznie bezkosztowy sposób.
Tak kolega gzsieknysa ma racje musisz podać typ sterownika silnika może być sagem, boscg magnetimareli.Czasem podpinają alarm pod cewkę może....sprawdzłeś. Jak będziesz miał typ sterownika do zobacz w autodacie info tech etech i znajdziesz
Spróbuj autoadaptacji. (po jeździe odczekaj kilka minut aż sobie ecm wszystko zapisze) Odłącz aku. na 10 min Podłącz aku. Włącz zapłon odczekaj 15 sek. (nie ruszaj gazu ,bez odbiorników) Wyłącz zapłon odczekaj j.w. Włącz zapłon i odpal. Czekaj aż się włączą wentylatory chłodnicy. Przejedź się na 3 , 4 biegu do ok 4,5 tys. obr. i uzyskaj ok 5 sek. hamowania...
hmmm... szczerze mówiąc, stacyjki nie podejrzewałem... z tego, co się naczytałem na różnych forach, to podejrzewałbym cewkę, wtryski albo jakiś czujnik spec u którego samochód był ostatnio podejrzewa ECU - nawet tam do niego zaglądał w poszukiwaniu zimnego lutu - bezskutecznie jutro chyba kupie używana cewkę Electricfil'a i podmienię z tą, co mam (SAGEM)...
Z tym się zgadzam 90%cewek pojedynczych jakie wymieniłem były Sagema, na czymś w końcu muszą zarabiać. Mam pytanie czy ktoś z was rozebrał kiedyś wielocewki np. takie z peugeota czy da się je wykorzystać pojedynczo czy też mają wspólny moduł, i rozdzielanie jest bezcelowe. Często mam takie samochody że czasem słabnie 1 cylinder i się muszę zastanawiać...
Sęk w tym że listwę pomieniałem.Fakt,te cewki sagema są dziwne,ale na drugiej jest problem identyczny.Na schemacie jest ujety kondensator blokujący zasilanie listwy,w tym modelu go nie ma.Niestety,dołożenie kondensatora nie poprawiło sytuacji.
Na cewce nie widzę żadnych napisów, komputer jest sagem, czujnik znalazłem na kole pasowym - indukcyjny na dwa przewody - jest on sprawny. Masy pod akumulatorem sprawne. Vin podam jak będę miał chwilkę. Co z napięciami zasilającymi ten komputer - pinologia, jak sprawdzić działanie immo ?
Peugeot 206 SW 1.4, benzyna, 2006 r. garażowany, serwisowany regularnie, bez żadnych zdarzeń drogowych, jedyny właściciel. Od zeszłego roku w bliżej nieokreślonych okolicznościach , porach dnia pojawia się problem z odpaleniem. Nie ważne czy to zima czy ładna pogoda. Problem pojawia się rano i w ciągu dnia przy zimnym silniku jak również przy rozgrzanym...
No własnie najbliższy ASO mam 100 km od domu. Co do nieodpalania i częstego gaśnięcia i falowania to wyczytałem że komputery SAGEM SL96 mają to do siebie że napięcie zwrotne cewki uszkadza układ sterowania silnikiem krokowym. No i nie bardzo rozumiem :( Nastały teraz zimniejsze dni i autku zdarza się zgasnąć nawet po przełączeniu na LPG. Nie mam co...
Panowie mam problem z 206 1.4 8V rok coś koło 2003 jest na sagemie s2000 (kfw) interfejs PP: BRAK BŁEDU objaw: bez dodania gazu zdarza się że nie zapali, a jak już zapali to po przejechaniu kilku metrów zdusi sie i zgaśnie potem można palić ale zgaśnie kilka razy gdy sie nagrzeje jest ok co zrobiłem: podmieniłem cewkę na nówke - to samo, aku nowy, (U...
Witam !! Byłem ostatnio w serwisie peugeota aby sprawdzili mi co się dzieje że czasem nie chce odpalać i falują mu obroty nawet po wymianie silniczka krokowego. Wiele razy już pisałem na forum, ale co się okazało to trzeba wgrać nowe oprogramowanie do mojego kompa lecz po chwili namysłu odmówiełm, ponieważ cały koszt wyniósłby mnie 490 zł. Mój komputer...
Witam, Mam sinik 1.8 16V D9 (6FZ), sterowanie Sagem, 2001r. Mam instalację gazową. Po tym jak spaliły mi się dwie cewki, myślałem że to jest przypadek. W okazyjnej cenie kupiłem kolejne dwie, w tym jedną jako zapas woziłem w bagażniku. Dwa tygodnie temu, po tygodniu postoju na parkingu samochód nie odpalił. Silnik kręci, chwilami tak jakby chciał odpalić,...
Laguna II nie gnije w ogóle. Ma mocno przeciętne diesle, dobre silniki benzynowe (drobne awarie cewek Sagem), średnio pojemne wnętrze, mocne hamulce, dobre wyposażenie, średnie zawieszenie. Ciche wnętrze. Passat B5 jest samochodem znacznie starszym, silniki TDI mają dobre opinie, benzynowe również. Zabezpieczenie przed korozją OK, wyposażenie OK. Laguna...
Podmieniłem co prawda na używkę i to drugiego sagema i to samo faktycznie autko inaczej reagowało na pedał gazu ogólnie gorzej pracował niż na poprzedniej cewce ale ona miała być tylko do sprawdzenia, i już sam nie wiem czy zbieg okoliczności i druga ze złomu szrot czy po prostu jest inna przyczyna jeszcze dziś zmieniłem główny przekaźnik zasilania...
Witam, Peugeot 206 kombi, 2002r, silnik 1.4 kfw- sterownik sagem. nie odpala silnik , auto po lekkiej stłuczce,poduszki całe, w sterowniku airbag brak info o wypadku, uszkodzony w zasadzie zderzak i błotnik. Brak połączenia z sterownikiem silnika- brak zasilania bo i kontrolki check nie zaświeca. Nie znalazłem tam żadnego wyłącznika wstrząsowego, a...
Niestety nic nie pomyliłem. Ten przekaźnik jest właśnie na tych pinach. Sprawdziłem ręcznie i u mnie to ten drugi załącza pompę. Po przekręceniu stacyjki na zapłon na 14 pinie jest /+12V/, po jej wyłączeniu napięcia brak. Sprawdziłem jeszcze napięcie na tym zablokowanym przekaźniku i jest coś dziwnego. Względem masy ("-" na aku) napięcie na obydwu zaciskach...
cewka sagem peugeot sagem peugeot sagem sterownik
sterownik poduszka fabia spalać scania moduł zigbee
polerowanie szyby polerowanie szkła
MAN TGS kod 00173 – czujnik temperatury spalin EGT, SPN 173, diagnostyka, DPF, AdBlue Zamek bagażnika w Kia nie zamyka się - przyczyny i rozwiązania