Witam mam uszkodzony zapłon w simsonie i pali mi moduły czy mógłbym wymienić go na zapłon od skutera oczywiście po niewielkich przeróbkach czy polepszy to osiągi ? i czy cewka od skutera rózni sie czymś od simsona ??czy tylko wyglądem??
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
Witam, mam taki problem. Wymieniałem ostatnio cewkę ładowania w Simsonie skuterze sr50 instalacji 6V. I mam taki problem, obydwa przewody z tej cewki są podłączone do mostka prostowniczego (greca) i wychodzą 2 kable plus i minus na akumulator. Jak sprawdzam miernikiem już prąd stały, który wychodzi z tego mostka prostowniczego na akumulator to wykazuje...
Witam Mam problem ze skuterem JMSTAR JSD 50QT-S. Co chwilę siadają mi świece zapłonowe, popracuje chwile i znów trzeba ją wymieniać, silnik wtedy przerywa, świeca jest cała okopcona i wilgotna. Miałem tak kiedyś w aucie i pomogła wymiana cewki zapłonowej. Chciałęm tez tutaj wymienić cewkę. Mam kilka cewek od aut i zastanawiam się czy taka od malucha...
Mój simson ma nowy tłumnik z kolankiem kupiony tego roku jesienią na agmocie. Wiec tłumik odpada. Mechanik tak w simsonie pogrzebał że wrocic do domu to wrócilem 15 km mialem do przejechania i przejechalem. poszłem do domu po powrocie wracam za 2 godziny a motor nie odpala. Zaczołem reguwac wielkosc iskry w module tez nic wiec włozyłem moduł zapłonowy...
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
A cewka z simsona, będzie dobra ? Sorki że tak pytam, ale nie mam zamiaru kupować cewki, a te które wymieniłem znalazł bym u siebie.
Czyli cewka od świateł zasila tylko światłą przednie (krótkie albo długie i postojowe przednie) i jeszcze jedno pytanie czy w stacyjce połączyć można razem plus do plusa światła postojoewe tylne i przednie - one nie są w fazie będą jakieś problemy?????? czy trzeba oddzielnie. A cewkę wysokie napięcia łączymy w taki sposób że minus od silinika idzie...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
coś takiego było dużo mniejsze niż cewka z simsona pod bakiem. Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek :D Do starych silników zaburtowych jest duży wybór cewek WN. Do skuterów także i tańsze.
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Ale nagmatwaliście, skoro ma elektronika to ma cewke wyzwalającą na dole i nie ma przerywacza. Cewki butelkowe pasują tylko jeden typ i trzeba zmierzyć rezystancje pierwotnego uzwojenia żeby się przekonać czy jest faktycznie cewka do elektronika. Po drugie w tym silniku bezproblemowo pracuje cewka od skutera 139qmb i jest dużo żywotniejsza od podróbek...
Simson SR 12V To nic nie mówi, bo ktoś mógł "zmodyfikować" prądnicę-iskrownik. Chodzi o to czy cewka ładowania jest tzw. masowa czy "bezmasowa". Czyli czy jeden koniec uzwojenia cewki jest podłączony do masy czy nie. Łatwo to sprawdzić mierząc rezystancję między kablem(kablami) wychodzącym z tej cewki a masą. W poście #12 napisałem iż simson ma cewkę...
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Regulator jest tylko na ładowanie - z innej cewki. Żarówka reflektora jest zasilana z osobnej cewki bezpośrednio, i w tym problem. Gdyby cewka dostała przebicia na zwojach, to napięcie było by niższe, a tu jest takie wysokie. Dodano po 4 jaki regulator? na pewno nie do świateł chyba że model s 51 czy wszystkie cewki są podłączone (ładowanie) w przypadku...
Przy okazji opracowałem "ulepszenie" do Jaguar CDI. Chodzi o płynną regulację wyprzedzenia. Użyję potencjometru precyzyjnego. Może i droższe rozwiązanie, ale mam tego pełno pod ręką. http://obrazki.elektroda.pl/6554080300_1... Takie rozwiązanie stosuje się w modułach do skuterów. http://obrazki.elektroda.pl/6501919600_1...
Mam. Jeden odczep cewki ten w środku (z lewej patrząc na cewkę gdy jest ona na górze - wał masz pod nią) to 59b - czyli STOP. Drugi bliżej prawej strony cewki to 59a - ładowanie. Wspólny koniec obu cewek oczywiście do masy. Ja tak mam przynajmniej w skuterze 6V ze zwykłym zapłonem, ale podejrzewam że u Ciebie jest podobnie. Cewka ładowania powinna mieć...
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
tzn. cewka jest rzeczywiście 12V 42W od skutera z instalacją 12V (kupiłem ją w sklepie. Na woreczku było napisane coś po węgiersku i symbole 12V/35W-5W-2W), a żarówka reflektorowa jest 12V/35W. Samego zapłonu nie przerabiałem. pozostawiłem tak, jak w oryginalnym skuterze z 6V instalacją, czyli bez elektronicznego modułu zapłonowego. Jak już pisałem...
Rozumiem, że chcesz zaadaptować popularny regulator napięcia ze skutera? w skuterze cewka (szeregowo połączone słupki) jeden koniec mają podłączony do masy. Potem wyprowadzony jest odczep (1 przewód) po 5 słupkach i wyprowadzony jest koniec drutu po 6 słupku (2 przewód). A dlaczego nie chcesz oryginalnego układu ładowania z Simsona? ELBA jest już nie...
Ojej no to problem :( , powiedz a skoro masz tam przerywacz nie szło by wziąść cewki od tego silnika niemieckiego {też chodzi o skuter SR nie wiem czy dobrze pamiętam ale tam chyba była ona na zewnątrz podobnie jak w ogarze 200 z czeskim silnikiem } gdybyś trafił taką cewkę zamontował być ją sobie na zewnątrz , podpiął napięcie z AKU i pod przerywacz...
Cewka inna tylko większość o tym nie wie, nawet ludzie którzy handlują częściami Tak zgadza się,w moim sr50c (elektronik) była nawet wizualnie o połowę mniejsza od platynkowego sr50B4. Ja mam schemat wszystkich skuterów simsona z instalacją 12 v z t1989 roku,jak jest jeszcze potrzebny to mogę go wstawić.
Witam. Pewnego dnia chciałem odpalić mojego Simona i niestety lipa nie udało się :( myślałem że to świecą, wyczyściłem ją i niestety nie odpalił. Zauważyłem że nie ma iskry, wymieniłem świece i dalej nic :( Wymieniłem cewkę i kondensator na nowy, wyczyściłem pla tynki i dalej brak iskry :( Co jeszcze mogę sprawdzić i gdzie szukać przyczyny PS. Styki...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Nieprawda. Simson z zapłonem przerywaczowym mam cewkę zapłonową 3 om. A z zapłonem CDI jest mniejsza wyrażnie cewka i ma o.6 om, zamienna jest z każdą inną od jakiegokolwiek skutera z CDI. Jak założysz do CDI --zwykłą, to silnik straci moc na wysokich czyli tam gdzie czuje sie najlepiej. I dodatkowo będzie psuł świece z racji niskiej energi iskry. Brat...
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
Serio musiał być taki odkop? Elba 6V występowała wyłącznie w SR50 B3/B4. W pozostałych modelach instalacja 12V. Konstrukcja regulatora ładowania Elby zupełnie nietrafiona, o ile w oryginale DDR działa jakoś płynnie, to w nowszych działa niestabilnie. Poza tym układ jest samo-destrukcyjny przy gaszeniu stacyjką lub przepaleniu bezpiecznika podczas jazdy....
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Nieprawda, nawet na schemacie widać że cewka ładowania/Stopu jest tzw. "masowa". O ile autor ma dokładnie ten typ instalacji jak na schemacie.. Pisałem o wersji 12V. Co miał i co ma aktualnie autor tematu, tego nie wiadomo. Choć pisze: Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe. Z tymi cewkami w Simsonie jest niezłe zamieszanie. W trakcje rozwoju konstrukcji...
Dzisiaj wymieniłem cewka zaplonową w iskrowniku. Cewka nowa, firmy AKA ELECTRIC 6V/12V. Niestety bez zmian. Iskra słaba, silnik odpali i po kilku sekundach gaśnie. Podmieniłem też cewke WN że skutera 4T. Taki sam objaw, nic się nie zmieniło. Kupiłem dzisiaj jeszcze moduł z allegro. Jak to nie będzie moduł to już nie wiem.
Chodzi tu o układ ładowania z skutera Simson Sr50(Elba 6V połaczony z przerywaczem kierunków - kierunki chodzą więc nie ma z tym broblemu, ale brak ładowania:(). Regulator skonstrułowany jest na podzespoła po byłej NRD których już nie można dostać( a jesli nawet to po kosmicznej cenie ze starych zapasów). Ukaład zbudowany jest na 1x scalak: U6 861-...
To dwa silniki są takie same? Jak to jeden ma magneto z simsona, a drugi z aprili? Wrzuć tutaj zdjęcia. Musisz po prostu skompletować kompletny układ zapłonowy do danego silnika, czyli stator, koło magnesowe, czujnik indukcyjny, cewka zapłonowa. Do tego trochę przewodów i można połączyć tak, by silnik odpalił.
Witam Mam pewien problem.Mój simson, a jest to SR50 (popularnie zwany skuter)od dłuższego czasu nie ma ładowania.Jest to dość denerwujące poniewaz co 2 dni muszę ładować akumlator.Znajomy podpowiedział mi że to może być spalona cewka czy coś takiego.Ja osobiście się na tym nie znam więc proszę was o radę. PS mam takze bardzo słabe światło w przodzie...
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
Już wszystko jasne. Masz rozwiązanie podobne jak w skuterach Suzuki Adres - zapłon "bezimpulsatorowy" który wytwarza dwie iskry na obrót wału. Niegdyś miałem do naprawy mofę Puch, stator był taki: http://www.motelek.net/andere/iskra/12v5... a przyczyną braku iskry uszkodzona cewka zasilająca (nie można było dostać). Musisz się zaopatrzyć w...
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator http://obrazki.elektroda.pl/1420627800_1... z chińskiego skutera...
Zapłon elektroniczny miał instalację 12V (akumulator) ale układ zapłonowy oparty był na cewce 6V. Zapłon z platynkami miał cewkę 12V i napięcie w instalacji 6V(akumulator). Sam mam coprawda SR50(skuter) ale jako pierwszy właściciel pewny jestem jego oryginalności. W mojej wersji wszystkie odbiorniki i akumulator są 12-voltowe ale cewka zapłonowa jest...
Trudno. Rozumiem braki czasu i chęć jeżdżenia a nie naprawiania. Z tymi trzema cewkami i DC to sobie tak nabroiłeś, że prostego regulatora od skutera nie zamontujesz. Nie tędy droga. Masz dwie drogi rozwiązania problemu: 1. Wracasz do starego (ori) układu cewek i instalacji z jakimś reg. od skuterka do ładowania i stopu. Drugi reg. do świateł. A co...
no właśnie mam jedną cewkę... i dlatego mnie to dzisi że pisze na niej 6v a żarówki mam 12v i mi świecą... Jeśli podepne akumulator 6v teraz to co sie może stać jak bede miał jednak instalacje na 12v??
Jest to cewka ładowania jak już mówiłem bezmasowa. Zapłon SLPZ (platyniarz). Chciałbym podłączyć regulator od chińskiego skutera 4t według tego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/1139734100_1... Nie wiem tylko czy konieczne jest zmasowanie cewki na rdzeniu? Czy można bezpośrednio przez zmasowanie jednego z kabli (wychodzą 2) do ramy...
Zaizolowalem 2 kable które wychodzą od kondensatora bo izolacja była przerwana i zwierały do budowy przez to Simson skuter nie wchodził na obroty
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
Dobra, jazda próbna zakończona. JEST SUPER! Tylko, że długie święcą gorzej, mało co widać oraz licznik nie jest podświetlany, ponieważ żarówka ledwo co świeci oraz mostek KBPC3510 35A 1000V(+ od cewki, DC do akumulatora, 2 styki wolne) zbiera za dużo prądu, go wypiąłem. To już ostatnie (mam nadzieję) pytania: 1. Czy mogę zastosować żarówkę LED na tył...
Tak ku potomności. Może te informacje się komuś przydadzą. Zico63 napisał: Sama Elba różnicuje 2-stopniowo siłę ładowania od faktu czy są włączone odbiorniki (światła) czy nie. Niestety nie masz racji. Mało tego wprowadzasz w błąd kolegów z forum. ELBA nie ma dwóch stopni ładowania! Mało tego, jest totalnie niezależna od obwodu świateł. Pracuje zasilana...
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
też o tym myślałem ale trzeba w boczku robić dziury Chyba nie trzeba, ale to mój błąd. Miałem na myśli stacyjkę od Simsona, ale skutera, czyli SR50.
Gdzie musze podłączyć kabel z cewki (jakby ktoś nie wiedział to taka prądownica) Aby ładować akumulator? Mam motorower Simson skuter, i nie wiem gdzie dokładnie ten kabel ładowania ma być.
Cewka od wsk-i lub simsona da radę czy kupić cewkę od skuterka?
Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Dlatego że wygląda na to że jest niesprawny. Napiszę od początku, remontowałem różne motocykle, motorowery od wielu lat (około 35) w tym Simson. Zazwyczaj naprawy odbywały się na zasadzie kupna nowych części, wkład własnej pracy przy wymianie i niekiedy naprawienie części która kwalifikowała się do tego. Dostałem...
Ten zrobiony na płytce ma zapewne jeszcze jakiś stabilizator w obudowie TO-92, możesz odczytać co jest napisane na niej i grzebnąć w internecie co to za układ, ten drugi to sam 2A mostek gretza bez regulatora, dedykowane są w kwadratowej obudowie, z otworem przez środek, z nóżkami na wsuwkę typu konektor i jest w stanie wytrzymać dużo większy prąd....
1. Nowe moduły niestety tak padają. Później przekłada się wszystko na to, że każdy mówi że elektronik to g* 2. Ktoś ze mną pisał że miał uszkodzony nowy moduł, założył nową diodę przed wejściem zasilania modułu i zaczął dobrze działać. 3. Można ograniczyc napięcie zasilania modułu przyłączając do cewki zasilającej diodę która zwiera ujemną połówkę napięcia...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Skuter to Simson Star 50 (SRA 50, silnik Morini FM 50 D) nigdzie indziej nie widzę żadnej cewki (nawet na schemacie), później jest tylko moduł. Ze skuterem mam taki problem, że nie chce odpalić, a jak już odpali to jest słaby, przerywa. Sprawdziłem cały układ paliwowy, trochę powymieniałem, nawet moduł dałem nowy, i teraz się zastanawiam, czy winowajcą...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Regulator najlepiej zastosować z chińskiego skutera, są tanie i bardzo dobrze spełniają swoje przeznaczenie. Wystarczy zmienić połączenie cewek i trochę przerobić instalację.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... to może w takie sposoby ? Tam jest mowa o obwodzie DC, ładującym akumulator. Dodano po 1 Przyczyną problemów ze zbyt wysokim napięciem może być podróbkowe no-name koło magnesowe, które jest silniej namagnesowane. A także cewki o niewiadomych parametrach (więcej zwojów niz trzeba) lub cewki pochodzace...
Ciekawe problemy macie z tymi przerywaczowymi zapłonami. Przecież trzeba na coś zwalić swoje niepowodzenia. :D Często warto kupić części używane od jakiegoś japońskiego motocykla lub włoskiego skutera i przerobić aby wpasować do demoluda, bo nawet oryginalne części ze starych zapasów są gorsze konstrukcyjnie. Można, ale wg. mnie nie trzeba iść aż tak...
Schemat instalacji 12V skutera SR50: http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa...
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
Podłącz go najpierw tak jak na zdjęciu, jeśli wskazania będą prawidłowe to podłącz go do skutera pod akumulator +i-, a impuls weź z minusa cewki wn Pozdrawiam
Przecież WSZYSTKO już masz podane! Wystarczy wziąć sobie schemat elektryczny motoroweru chart lub simson elektronic lub dowolnego skutera i wyodrębnić sobie blok zapłonu. I po kłopocie! Chcesz żeby cię za ręką prowadzić i pisać, które śrubki masz odkręcać?!? Przecież tu: w pierwszym poście masz rysunek jak połączyć moduł z cewką zapłonową, cewką zasilającą...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
cewka zapłonowy skuter simson skuter simson simson skuter
sygnał syrena pierścienie objawy lm350 ograniczenie prądowe
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Sony Smart TV - Dioda miga 5 razy - co oznacza? Nieszczelny piec na pellet - wpływ na działanie i zużycie