Witam. Skoro jest tak że cewka ( cewki ) nie mogą mieć połączenia za masą , to podłącz jak jest . To znaczy - końce cewek połączonych szeregowo do regulatora . Jak przewiniesz i dasz za dużo zwojów to napięcie może być na tyle wysokie że regler padnie . Nie wiadomo jakie napięcie i prąd może wytrzymać . Najlepiej by było dowiedzieć się w jakim układzie...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Napisz lepiej co chcesz uzyskać i do czego do zastosować.Jeśli chcesz zrobić impulsator to jest to zwyczajna cewka nawinięta cienkim drutem na rdzeniu, ten rdzeń bywa czasem celowo namagnesowany.Wykonałem kilka kompletnych systemów CDI dla dwusuwów, jeśli będę wiedział czego Ci trzeba chętnie doradzę.
Stojan nowy zakładałeś? Moduł, cewka nowe?
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Jeżeli uskodzony jeden zwój to problemu nie ma. odwinąć od miejsca przerwania jeden i drugi koniec, połączyć i zaizolować - będzie chodzić
Witam może tutaj ktos pomoze a mianowicie ma problem ze skuterem chinskim 4t, problemem jest brak iskry, wymienione zostały czesci: iskrownik wraz z impulsatorem, cewka zapłonowa, moduł zapłonowy 2 razy, stacyjka z powodu braku kluczyka:P, wszystko niby jest ok ,z iskrownika na moduł przychodzi napięcie, w momencie startu rozrusznika zasilanie na moduł...
Witam cie piotrek**, mam problem z tym samym skuterem bajaj spirit. W skuterze brak iskry, tzn czasem zdarzy sie pojawić na sekunde. Cewka na 100% sprawna, podejrzewam moduł o którym mowa w temacie, tylko jak go sprawdzić?? i za co odpowiada drugi moduł który jest przy baku ten na 2 wtyczki, skąd bten skuter bierze sygnał kiedy ma dac iskre skoro nie...
Ta trąbka... Jak wozisz dużo drobiazgów, koszyk jest całkiem przydatną rzeczą; pamiętam, jak dziadek miał w skuterze plastikową skrzynkę wielkości akwarium. Metalowe błotniki są o wiele solidniejsze od plastikowych, ale ten kolor... Rama ładniejsza od mojej, ale widelec bym u ciebie wsadził amortyzowany. Ogólnie jest to prawie całkowite zaprzeczenie...
Panie... Co bylo sprawdzane ? Cewka na poczatek ? :> Admin sie moze zdenerwowac i skasowac watek...
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
Zapłonu z tego co wiem to tam się nie ustawia, cewka jest sprawna i świeca jest nowa, przerwa ustawiona szczelinomierzem
Witam kupiłem nowy iskrownik do skutera jakim jest Aprilia rally lc 96r Silnik minarelli horizontal chłodzony cieczą https://obrazki.elektroda.pl/1107591600_... https://obrazki.elektroda.pl/1519596700_... https://obrazki.elektroda.pl/7114397700_... https://obrazki.elektroda.pl/1243259400_...
Kolor? Raczej normalny, cewka zapłonowa jak i moduł też były wymieniane... Jeżeli znacie kogoś lub jakiś serwis w Krakowie lub gdzieś obok to był bym wdzięczny za info... Od razu pisze że serwis w Czyżynach trzymał mi skuter 3 miesiące i nic koło niego nie zrobili więc odpada.... Ogólnie nie polecam tego serwisu bo wszystko stoi na deszczu lub gradzie...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Cewka może być przypalona.
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Napięcie jest na 12V. Takie też chciałbym uzyskać. Całkiem możliwe, że cewka czarna jest od zapłonu. W takim układzie ta druga była by od świateł i ładowania akumulatora. Zależy mi na możliwie najwyższym dodatkowym amperażu do dyspozycji. Jeśli zwiększyć liczbę zwojów, tak jak napisałeś to jak zrobić aby światła i akumulator dostawały swoje prawidłowe...
Ale to nie będzie za darmo... stycznik 3p 20-30A, mostek prostowniczy 3F 50A. , przetwornica step-up CV CC . Cewka stycznika podłączona do światła stop załącza napięcie z silnika do mostka prostowniczego. Z mostka zasilasz przetwornicę, a ta akumulator. Taki układ mam w moim chińskim starym skuterze i działa.
Ale dziwne jest to że rozrusznik od nowości nie był rozkręcany i od pewnego czasu właśnie raz zazębiał raz nie i teraz już wcale nie zazębia . Czy może to być cewka zapłonowa bądź moduł ? P.S gdy kręcę bendix w rękach to sie wysuwa
Hmmm dziwne, bo te skutery chodzą nawet bez aku, jedna cewka zasila modul, inna laduje akumulator a jeszcze inna odpowiada za swiatła mijania i drogowe, coz z cewkami nie tak, jak takie jaja sie dzieją.
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Tu jest Twój moduł z opisem, 5 od góry :https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Sorki, ale wszystko chyba poje...., bo podłączyłem ten moduł pod akumulator, a on chyba pracuje na zasilaniu z cewki magneta. Nie wiem jaki immo, a jakie to ma znaczenie? Mam teraz pytanie czy ta cewka w zapłonie, która ma zasilić moduł to ta, która ma ok 700 om? Bo tak podłączyłem teraz, ale nie wiem czy modułu szlag nie trafił przez to poprzednie...
Witam, mam taki problem. Wymieniałem ostatnio cewkę ładowania w Simsonie skuterze sr50 instalacji 6V. I mam taki problem, obydwa przewody z tej cewki są podłączone do mostka prostowniczego (greca) i wychodzą 2 kable plus i minus na akumulator. Jak sprawdzam miernikiem już prąd stały, który wychodzi z tego mostka prostowniczego na akumulator to wykazuje...
Do modułu dochodzi czerwono-czarny kabel z silnika(ze statora), odepnij go z modułu i przyłóż gdzieś do masy(silnik) nie stykając, włącz zapłon i kręć rozrusznikiem, w tym momencie powinno się iskrzyć. Jeśli nie będzie się iskrzyć prawdopodobnie "poszła" cewka zasilająca cały układ zapłonowy.
Problem polega na tym ze moduł jest nówka sztuka nie śmigany kiedy kręcę silnikiem lampka wskazuje ze impuls ze statora dociera do niego a po odłączeniu kabla od impulsatora moduł nie daje oznak życia wiec sadze ze działa cewka została przełożona z sprawnego odpalającego skutera i nadal brak iskry dodam ze przy sprawdzaniu kabli zauważyłem ze kabel...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
w tym skuterze jest jedna cewka do zaplonu jedna do oswietlenia i kilka do ladowania wiec jak podlaczysz diody z regulatorem do tej cewki z oswietlenia to moze tego nie uciagnac
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
Rozumiem, że chcesz zaadaptować popularny regulator napięcia ze skutera? w skuterze cewka (szeregowo połączone słupki) jeden koniec mają podłączony do masy. Potem wyprowadzony jest odczep (1 przewód) po 5 słupkach i wyprowadzony jest koniec drutu po 6 słupku (2 przewód). A dlaczego nie chcesz oryginalnego układu ładowania z Simsona? ELBA jest już nie...
W tym skuterze cewka ma tylko 15 ohm i generuje napięcie 1 volt mierzone miernikiem ,przewinę cewkę i zobaczymy dalej.
Mam. Jeden odczep cewki ten w środku (z lewej patrząc na cewkę gdy jest ona na górze - wał masz pod nią) to 59b - czyli STOP. Drugi bliżej prawej strony cewki to 59a - ładowanie. Wspólny koniec obu cewek oczywiście do masy. Ja tak mam przynajmniej w skuterze 6V ze zwykłym zapłonem, ale podejrzewam że u Ciebie jest podobnie. Cewka ładowania powinna mieć...
No cóż. Picasso to ty nie jesteś. Napracowałeś się, ale nie narysowałeś najważniejszego! Które cewki (uzwojenia) są podłączone do których kabli??? Jak kable są podłączone do modułu? Jaki to w ogóle skuter? Czy nie ma do niego schematu? Czy cewka impulsatora nowej podstawy iskrownika jest jednym końcem gdzieś podłączona? Czy nie prościej byłoby znaleźć...
Yamaha 1200GP 99r 3cyl 2T Witam, w skuterze padła cewka ładująca z dwoma uzwojeniami 250ohm i 630ohm skuter stracił iskrę i przestał odpalać. Po oddaniu obudowy z cewkami do przewinięcia zostały przewinięte też dobre cewki ładujące akumulator które miały 0.8ohm, a teraz mają 1.2ohm. Po 3tyg postoju został złożony z nowymi cewkami i odpala nawet lepiej...
Impulsator daje około 470 Ohm, moduł nowy, cewka nowa, 2 przewody wn dają około 5,11 (ustawienie 20k Ohm). Czy to są prawidłowe wartości? Pozdrawiam.
Witam, brak iskry w skuterze Coliber Rchon 4t. Wymieniony moduł cewka zapłonowa kilka tygodni wcześnjei iskrownik. Odcjęty miałem jeden przewód przy module i nie wiem gdzie podłończyć źielony przewód, może ktoś pomoże? Dorobiłem jeszcze masę z pokrywy do ramy.
Witam DYBAS ratuj , prądnica samowzbudzalna , cewka z odczepem żółtym / to na żarówki/.Na regulatorze widnieje "HS QC PASS A 0405" . Kolory przewodów znam ,na schemacie YGWR rozumiem . Jednak co dalej, brak oznaczeń na stykach regulatora , chce uniknąc chybił trafił . Może kolejność kolorów na schemacie , od lewej - poddaje sie . Pozdrowionka
Jak dasz rade wrzuć też zdjęcie tego impulsatora wraz z cewkami . Te zapłony są proste w budowie już nie zostało ci wiele możliwości ten kabelek od modułu o którym ci pisałem i cewka zasilająca moduł ona tez często szwankuje . Możesz też sprawdzić czy do stopki bocznej masz jakieś przewody jeśli tak to wyciągasz kostkę od stopki i próba.
Witam wszystkich . Mam prblem a mianowocie . Skuter chinczyk 4T nie ma iskry jest nowa świeca Nowy moduł nowa cewka zaplonowa i dalej nic . Dodam jeszcze ze w skuterze było wymieniane sprzego,wariator. Przed wymianą ww. Skuter normalnie odpalal . Stał 2 dni bez odpalania pod gołym niebem gdzie wczoraj i przed wczoraj strasznie padało . Skuterem od tego...
Witam. Mam chinski skuter 4t. Wczoraj wypialem modul cdi zeby podmienic w innym skuterze. Po dwoch dniach wpialem go z powrtoem i bum skuter juz nie daje iskry. Podmienilem modul na inny- to samo. Wczesniej palil na kopa iskra byla bardzo dobra. Jakie powinna miec cewka zaplonowa wartosci? (dodam ze mierzylem miedzy pinami ktore z niej wychodza) wyszlo...
Chodzi ci o przewód cewka - świeca?
Szukaj schematu i dopasujesz. Czerwony pewnie zasilanie modułu, niebieski z żółtym to cewka wyzwalająca.
Fajka na pewno jest ok. Cewka na pewno ok sprawdzone na innym skuterze, a moduł jest nowy więc raczej ok. Kabli na kostce od modułu nie ruszałem, więc raczej wątpię żeby to było tym spowodowane. a w jakiej kolejności powinny być??
Podpiąłem wszystko tak jak na schemacie. Masę wziąłem z silnika i jest dobra bo sprawdzałem cewkę przez podpięcie na krótko żarówki i święciła. Dodano po 1 I czy cewka WN musi być przykręcona do masy skoro ma 2kable?
Oczywiście, że będzie widać. Wszelkie odsłonięte druty nawojowe, ponacinane, wgniecenia na cewkach... Tak, tego już nie naprawisz. Bo jeśli jest strzelona cewka zasilająca CDI, to nawet nikt tego nie przewinie, bo drut cieniutki jak włos i nie ma parametrów tych cewek.
haotian arrow 50, z cewki wychodzą dwa przewody do kostki elektrycznej które idą do regulatora i dwa są luzem(jeden to czujnik a drugi cewka który wchodzi do modułu zapłonowego) regulator jest na pięć przewodów,światła świecą gdy jest zapłon włączony, nie musi być uruchomiony silnik.
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Jezeli napiecie pradu, badz natezenie (to samo) , leci wprost centralnie do reglera z pewnoscia tak , moze byc uszkodzona cewka wtedy pobor pradu (Spala) , regler .
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Witam. Prawdopodobnie posiadasz prądnicę z cewką z odczepem 12V AC do oświetlenia podłączoną do masy, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy zasilany napięciem stałym z akumulatora. Mam prawdopodobnie taki sam układ zasilania w HL50QT16 z silnikem 139QMB. Mój pomysł to "odmasowanie" cewki prądnicy, zamiana regulator napięcia na 5 przewodowy, i podłączenia...
tzn. cewka jest rzeczywiście 12V 42W od skutera z instalacją 12V (kupiłem ją w sklepie. Na woreczku było napisane coś po węgiersku i symbole 12V/35W-5W-2W), a żarówka reflektorowa jest 12V/35W. Samego zapłonu nie przerabiałem. pozostawiłem tak, jak w oryginalnym skuterze z 6V instalacją, czyli bez elektronicznego modułu zapłonowego. Jak już pisałem...
Kolego nie masz powodu twierdzić że cewka jest uszkodzona bo jej nie sprawdziłeś w innym silniku nawet w skuterze 50ccm działą jeśli sprawna , po drugie kupujesz tandete , bo orginały nie są produkowane.
Witam,mam problem gdyż, nie mam iskry w skuterze baotian bt49qt-18, więc tak, sprawdziłem że do świecy nie dochodzi prąd. Stąd myśl że cewka lub fajka, dalej podążając, zauważyłem (mierząc woltomierzem) że do cewki przed świecą dochodzi tylko (-) a drugim kabel nie płynie prąd. Dobra ok myślę, pewnie moduł, no to sprawdzam moduł i teraz tak, sprawdzam...
Chodzi tu o układ ładowania z skutera Simson Sr50(Elba 6V połaczony z przerywaczem kierunków - kierunki chodzą więc nie ma z tym broblemu, ale brak ładowania:(). Regulator skonstrułowany jest na podzespoła po byłej NRD których już nie można dostać( a jesli nawet to po kosmicznej cenie ze starych zapasów). Ukaład zbudowany jest na 1x scalak: U6 861-...
Witajcie. Nie wiem od czego zacząć, może od końca. Kolego BANANvanDYK nie może to być moduł CDI, świadczy o tym bezpośrednie połączenie cewki[1] i transformatora[2]. W tym skuterze synchronizatorem jest cewka[1], brak mechanicznego przerywacza/hallotronu. Nie realne, by cewka ładująca moduł CDI była także synchronizatorem. Pomiaru napięcia generowanego...
A sprawdzales czy nie sa nadpalone? Wciskales membrane? Robo ->>Umiesz czytać? Jeśli są nadpalone i cewka się rozleciała to głośnik nie powinien chodzić płynnie
Witam. Zima się skonczyła wyprowadziłem swój odkurzacz z garażu próbuję go odpalić i jednym słowem kupa. Paliwo zasysa bo leci z wezyka po odpieciu wezyka od filtra, wiec wykrecam swiece patrze wyglada OK przykladam do bloku silnika krece i co? nie ma iskry. Wiem że przyczyn może być masa, pomijając świece bo sprawdzona w innym skuterze i iskra była....
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
Witam Szelus masz racje jest to trudna sprawa w skuterze w magnecie jest zamontowana cewka , która jest przymocowana na stałe zdaje się jest to czujnik magnetyczny popraw mnie jeśli się mylę ale czy nosi on nazwę Halla? i dzięki temu czujnikowi moduł wie ile obrotów wykonał wał. Więc jak się za to zabrać bo z tej stronki mogę wykonać moduł ale algorytm...
sprawdzałem miernikiem i na przewodach doprowadzających do cewki niby prąd dochodzi ale gdy podłącze żarówkę nawet nie błyśnie a cewka jest nówka sprawdzałem na różnych świecach i nic dlatego zaryzykowałem przez dotyk walcze z tym od tygodnia i nic masy wszędzie gdzie buły są i mic
Witam. W skuterze Kymco Dj 50 mam problem z iskrą. Iskrownik zmieniony, impulsator, cewka zapłonowa z przewodem WN, fajka oraz świeca sprawdzona na drugim skuterze. Problem wygląda następująco: Podczas kopania/kręcenia iskry nie ma. Po takim krótkim kopaniu, podczas przekręcania kluczyka w pozycję OFF pojawia się "jedna iskra" choć też nie zawsze. Czasami...
Podałem Ci link, do kingwaya idzie taka samiutka, zobacz na zdjęcie. Na znanym portalu jest tego w brud. Zobacz PW.
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
Witam, na początku chciałbym zacząć od tego, że przegrzebałem połowę tego forum, widziałem chyba wszystkie schematy, rysunki itd. ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, stąd też zakładam ten temat. Teraz do rzeczy: Jestem posiadaczem chińskiego skutera Giantco Sprint, model chyba mało ważny. Po ok. miesiącu od kupna miał problemy z zapłonem,...
Te kable poprostu zaczęły sie wypinać łączyć nie łączyć więc uciąłem kostke przy skuterze a przy module tak jak na foto sa wyprowadzone kable i to połączyłem mając te kostki doszedłem który kabel gdzie idzie. Kable do seryjnego modołu podpiąłem tak żeby go wykluczyć : http://obrazki.elektroda.pl/9314212800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4927909500_1...
Witam Mam problem z zapłonem w skuterze aprilia sr50. Mianowicie skuter traci iskrę. Dzieje się to tak: Odpalę zimny silnik i pracuje do momentu zagrzania. Następnie "kicha" z wydechu i już po tym nie ma iskry. Czego to jest wina?? Modułu zapłonowego cz też czujnika położenia wału?? Cewka jest nowa. Proszę nie usuwać tego tematu. To naprawdę pilne i...
Np.cewka od skutera Keway 2t , ale możesz praktycznie wstawić od każdego skutera , są tanie jak barszcz , pogląd masz więc wybór cenowy należy do Ciebie .
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Żałuję że brak Ci cierpliwości do mnie. Ale w pełni rozumiem. Administruje dwa duże fora internetowe- w przeszłości było ich jeszcze o kilka więcej i wiem co znaczy laik zadający idiotyczne pytania- problem w tym że z poziomu laika nie są one takie idiotyczne. Mam pewnego blisko 80 letniego przyjaciela- historyka sztuki, któremu sztuką jest zadac pytanie...
Witam. W skuterze Kymco zx50 mam problem z iskrą. (raz jest, a raz jej nie ma. Iskrownik, cewka zapłonowa z przewodem WN, fajka oraz świeca zmieniona i dalej to samo. Problem wygląda następująco: Podczas kopania/kręcenia iskry nie ma. Po takim krótkim kopaniu, podczas przekręcania kluczyka w pozycję OFF pojawia się "jedna iskra" choć też nie zawsze....
bogatsza odma byla w kingwayu fonero i byly problemy takie jak ma autor bo silnik dostawal powietrze z odmy popsutej. Po naprawieniu tego skuter chodzi i padla cewka. Skuter nie palil jak byl mokry (mycie, jazda w deszczu) uszkodzona byla cewka i objawy takie same jak z odma. Wlasciciel nie zgodzil sie na wymiane bo mu nie przeszkadzalo to ze nie mogl...
Kolor obudowy cewkomodułu w Piaggio 50 cm³ nie ma żadnego znaczenia. Oryginalne moduły zapłonowe w Piaggio nie były blokowane, ale nie można wykluczyć że można natrafić na jakieś nietypowe zamienniki z blokadą: http://www.motelek.net/andere/cdi/cgc_tr... . Aby się przekonać, trzeba sprawdzić działanie zapłonu pod stroboskopem. Kąt wyprzedzenia...
Jeśli stara to musi być mechaniczny przerywacz i kondensator czyli klasyka Jeśli nowy typ cewki no to moduł
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Nie ma ładowania. Jak sprawdzić stator? Ma 6 przewodów z czego 3 w kostce, 2 przewody wychodzą z impulsatora, 4 z cewek.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
to prawdopodobnie coś w zapłonie. Moje podejrzenie pada na cewkę.
Bo pewnie źle mierzysz ten prąd i to jest zasadniczy problem, że nie wiesz co robisz. Najszybciej będzie podmienić cewkę, nawet na tą od skutera.
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
pierwotne ok. 0,5Ω Jedno ? Bo jak tak, to ,,towar zastępczy" - cewka zapłonowa od skutera mki. China.
Uszkodzona była cewka zapłonowa.
Cewka występuje większości agregatów tzw. inwerterowych. Zdejmij fajkę i wtedy patrz czy jest iskra. Cewka identyczna jak w chińskich skuterach tylko ma trzecie wyjście masę.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Można i na bateryjny, zmieniając cewkę ,,magneta" na oświetleniową, można i doradzam CDI (było o tym masa na Elektrodzie), można też zastosować dowolną cewkę od chińskiego skutera, ale BEZ wbudowanego układu CDI (tańsza :D ) - iść do sklepu z omomierzem - gdy wejście cewki ma kilka omów, jest OK.
Jakbyś przerwał jeden, to jeszcze jakaś szansa by była. Ale ty uszkodziłeś kilka i zdarłeś izolację z kolejnych. Jak to teraz odizolujesz od siebie, by działało przez dłuższy czas? To zwykły drut nawojowy emaliowany. Musisz zadbać i odpowiedni przekrój przewodu. W każdym zakładzie naprawy alternatorów albo ci naprawią, albo sprzedadzą potrzebny drut.
Cześć, ---,,- zawory ustawione na 0,05 i 0,07 -''--- na pewno nie są to prawidłowe luzy zaworowe, zbyt małe. ---impulsator posiada oporność 131 omów -- opór cewki?
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
zatkany gaźnik zacięty bendiks wymiana cewki
Witam Planuję zbudować kompaktowy agregat prądotwórczy 12V napędzany silnikiem spalinowym od kosy. Na silniku od kosy chcę zamontować magneto wraz z cewkami od skutera 4T taki jak na załączonym zdjęciu i teraz mam takie pytanie czy ten zestaw będzie działał bez zewnętrznego wzbudzenia? Agregat ma zasilać tylko jeden halogen LED 48W który jest przystosowany...
Czyli coś takiego się nie przyda. Możesz mi powiedzieć jakiej cewki szukać ? Może być to np cewka z kosy spalinowej ?
A jak cewka wymieniona i skuter nadal nie odpala, to co może być?
Cewki od skuterów to w większości zapłon CDI, a tu masz chyba zwykłe. Poznać można po wielkości. Jakieś zdjęcia?
iskry skuterze skuterze peugeot skuterze obrotomierz zawory skuterze
świeca żarowy oleju glowica laserowa złacze odbiornika
ue50ru7452 obraz skacze wypadanie zapłonu
Instrukcja obsługi syreny alarmowej ERDA 120 dB Wyłącznik główny do kotła Torus z palnikiem olejowym - gdzie kupić?