Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
No to na szczęście masz tylko impulsator uszkodzony. Stator do wymiany, chyba że znajdziesz gdzieś sam impulsator i go wymienisz od reszty statora.
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Dzisiaj założyłem drugi cewko moduł i nic to nie pomogło. Wyciągnąłem stator. Jest tam pod magnetem kilka nawiniętych cewek. Jedna z nich taka zalana plastykiem to cewka z której podczas kręcenia silnikiem powinno wychodzić napięcie przekazywane dalej zielonym kablem do cewko modułu. Niestety u mnie nie ma na tym przewodzie żadnego napięcia podczas...
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
A samego tego cewko modułu nie idzie sprawdzić? Mo stator można przemierzyc tylko nigdzie nie widzę poprawnych wartości.
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Nie sprawdziłeś cewki zasilającej (zielony przewód), a zapewne to ona jest uszkodzona. Rozłącz okrągłe złącze statora, aby odłączyć gaszenie ze stacyjki i wykluczyć jej uszkodzenie. Resztę przydatnych informacji na temat szukania iskry w Piaggio podawałem już na forum.
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
piaggio stator stator piaggio cewka stator
skrypt uruchamia automatyczny rozrusznik skuterze różnice attiny atmega
mikrokomputer cobra1 cegowy mastech
Skutki zalania paliwem Volkswagen Bora 1.9 TDI Porwany papier w drukarce - jak rozwiązać problem?