Mastercook ,chyba PTE 840: R 71 i 72 to 133 smd. Zalana wodą wtyczka przy silniku, spalona cewka tacho.
R71 i R72 - rezystory smd 133 czyli 13 kΩ. Temat wielokrotnie powielany na forum; cewka tacho pewnie też spalona.
Już tyle razy było opisywane: Oba rezystory 133 (13 kiloom).Cewka tacho też może być spalona.
uszkodzona cewka tacho, wiązka lub triak od silnika na module
Ja mam prze różne prądniczki. http://obrazki.elektroda.pl/8382781800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6745782400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1074504000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3991616800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8859102000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9072929700_1...
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Sprawdź jeszcze cewkę tacho na silniku bo i cewka tacho może być spalona.
W pralce została zalana wtyczka silnika oczywiście nastąpiło zwarcie i uszkodziło silniczek tacho, na płycie programatora wypalone R71, R72 które wymieniłem na nowe. Cewkę tacho wymontowałem z innej pralki Mastercook, ale z innego silnika obudowa identyczna cewki. Niestety, ale nie pracuje pralka dalej pobiera wodę, ale nie kreci normalnie tylko szybkie...
Moduł nie "czyta" tacho z silnika. Sprawdź kable i moduł może poszło przepięcie na układ odczytu pracy silnika na module. No i oczywiście cewkę tacho na silniku.
Trzeba sprawdzić czy na wtyczce silnika nie ma wypaleń , jeżeli są to masz uszkodzony programator i do wymiany złącze (gniazdo - wtyczka) przy silniku. Jeszcze cewka tacho może być spalona.
pralka startuje na kilka sekund i wyrzuca błąd. Pewnie cewka tacho spalona jak również rezystory w obwodzie tacho na płycie głównej ( smd 133 ). Wtyczka ewidentnie zalana.
nie wykryłem nic poza tymi do pralki nie mam fizycznego dostępu Wiem o tym, a raczej tak myślałem ( sam tak mam za każdym razem) lecz wiedz, że to tylko wynik powstały. Natomiast skutki przyczynowe (na te styki wchodzi tacho), a zatem trzeba sprawdzić czy cewka tacho nie ma zwarcia lub nie powstało coś na kostce przyłącza silnika (zalanie czy wypalenie)....
Sprawdź dokładnie silnik > cewkę tacho i przewody na wtyczce silnika.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Cewkę sprawdziłeś czy nie jest uszkodzona? Wymieniłeś też kondensator o którym mowa w temacie?
W cewkach tacho ważna jest ilość zwojów, a rezystancja nic nam o tym nie powie bo cewki mogą być nawinięte z różnych średnic drutów. Zamontuj jaka masz najwyżej lekko obroty będą się różniły:)
Dziękuję Faktycznie cewka tacho spalona była. Założona nowa i pralka działa Dzięki jeszcze raz i zamykam temat
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
A sprawdzałeś może wtyczkę na silniku, cewkę tacho? Bo tu może być przyczyna. To nie jest problem wsadu eepromu.
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
Dzięki za podpowiedzi, szczotki mają pawie 2cm, niestety dopiero jutro sprawdzę tacho (załącze również zdjęcie płytki PCB do której jest podłączone), bo coś mi się wydaje, że cewka tacho miała rezystancję (jutro zmierzę jaką) tylko w pewnych ustawieniach wału silnika, a chyba powinna być mierzalna niezależnie od pozycji wału?
http://obrazki.elektroda.pl/4466796100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1595048300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6114860700_1... Dodano po 5 Foto pierwsze - R69, R70, R67, R68 oraz R71 i R72 mają swoją rezystancję ok. Jak widać poprzednio wymienione R71 i R72 nie było problemem smd, widziałem na innych...
Jak wykręcisz silnik, to od jego tyłu znajdziez cewkę z której wychodzą dwa kabelki, to jest tachocewka. Wewnątrz jej jest okrągły magnes przyczepiony do osi silnika. Sprawdz czy jest on dobrze przymocowany (dokręcony do osi) i czy wsuwki od cewki dobrze wchodzą do kostki przy silniku. Wygląda na to ,że czasami nie ma sygnału (możliwe złe styki ,lub...
Witam! W tej pralce jest silnik Selni U3.55.01.M03R. Czy ktoś zna parametry cewki tacho (liczba zwojów i średnica drutu)?
Witam! Otzrmałęm radę że prawdopodobną przyczyną złych obrotów bębna może być poluzowany lub odkręcony magnes tachometru. Proszę o radę gdzie on się znajduje na silniku, po przeciwnej stronie koła pasowego, nie ma nic do dokręcania, cewka jest zakryta krążkiem blachy na trwałe (w krążku otwory w obudowie wypusty) za pomocą powyginanych wypustów. Dzie...
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Pralka po włączeniu startuje na wysokie obroty po czym migają diody na pulpicie sterowniczym i pralka przestaje pracować. Uszkodzone została cewka tacho na sutek zwarcia w kostce połączeniowej silnika . Po przewinięciu cewki drut DNEΦ0,12 700zw pralka zaczęła pracować prawidłowo.Należy również sprawdzić rezystory smd R71 i R72 oraz ścieszkę prowadzącą...
Witam Przeciekający fartuch narobił bałaganu. zaczęło się od kostki silnika. spaliła się cewka tachoprądniczki, którą zregenerowałem. Nawinąłem 700 zwojów. Oporność niecałe 150Ω. Niestety, uszkodzeniu uległ również moduł sterujący G6328. Spalony rezystor R1P. Nie sposób odczytać kolorów. Prawdopodobnie również, po drugiej stronie płytki, rezystor...
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
tacho mastercook cewka tacho tacho cewka
całkowite formatowanie dysku połączenie styków przełącznika rozkleić zasilacz
żelazko pionowe żelazko pionowe
Sterowniki do Olivetti d-copia 3503MF: Instalacja i Aktualizacje Reset programatora Theben TR 610 top2 - instrukcja