Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Otrzymałem cewkę i przed założeniem do silnika sprawdziłem. Rezystancja 186 Ohm, po podgrzaniu w szklance z gorąca wodą nie zmienia się. Założyłem i pralka przeszła cały cykl na programie 90 stopni bez zarzutu. Także temat zamykam.
Pomierz rezystancję grzałki jak napisał kolega (at)jakubserwis i jeśli grzałka będzie ok to następnie pomierz cewkę tachogeneratora i to najlepiej dokonaj pomiaru zanurzając cewkę w gorącej wodzie: https://expertagd.pl/pl/p/Cewka-Tacho-si... Cewka znajduje się tutaj: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Oddałem wymontowaną cewkę tacho silnika pralki do przewinięcia w warsztacie. Zamontowałem ją wzmacniając miejsca przy nitach klejem. Pralka do chwili obecnej działa prawidłowo. Zamykam temat i dziękuję wszystkim.
Witam. Ponieważ już kupiłem w/w cewkę zamykam ofertę kupna.
Sprawdź styki na kablach przy silniku i przy module. W razie konieczności wyczyść je i podoginaj blaszki. Napisz jaką rezystancję ma cewka Tacho w silniku
sprawdż cewkę tacho na silniku:?:
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Witam. Cewka czy magnes??
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Może ta pasuje : http://mors.bazarek.pl/opis/2872546/cewk...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
:arrow: _PREDATOR_ Niewiele się pomyliłeś: R81- 1kΩ R109- 4,7kΩ R82- 8,2kΩ :D Jak pali R81, to uszkodzona cewka tacho silnika (prawdopodobnie). Pozdrawiam.
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Sprawdź dokładnie silnik > cewkę tacho i przewody na wtyczce silnika.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Dobry wieczór, głupio mi zawracać Ci głowę. Kupiłem tacho od Beko Cewka tachogeneratora silnika do pralki Beko 372205505, taka była rada AGD komuś na elektroda i to wyszło. Jak pisałem tacho ma takie oznaczenia. Pomiar oporności pokojowy 90 Ohm, pod lampą rosło i dojechało do 150 Ohm, dłużej nie trzymałem. Wczoraj pod szkłem dopatrzyłem się tych znaków....
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
jak stwierdziłeś, że jest uszkodzona cewka tacho silnika. u mnie pralka nie wiruje natomiast są powolne obroty w prawo i w lewo. natomiast po zwarciu triaka silnik próbuje wystartować i się wyłącza.
Witam, poszukuję cewki tacho do silnika ACC 20684.520. Pralka Amica obr. wirowania 1200.
Moduł nie "czyta" tacho z silnika. Sprawdź kable i moduł może poszło przepięcie na układ odczytu pracy silnika na module. No i oczywiście cewkę tacho na silniku.
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Witam. Potrzebuję cewkę tacho do silnika. Może ktoś wie czy pasuje od innego modelu
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Witam, szukam schematu do pralki jak w tytule. Spaliła się wtyczka przy silniku oraz obwód tacho. Wymieniłem cewkę, ale niestety nie znam wartości spalonych elementów na płytce.
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Jak sprawdzić cewkę tacho
Trzeba sprawdzić czy na wtyczce silnika nie ma wypaleń , jeżeli są to masz uszkodzony programator i do wymiany złącze (gniazdo - wtyczka) przy silniku. Jeszcze cewka tacho może być spalona.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Witam. Posiadam pralkę Whirlpool AWM 6007. Chciałem dzisiaj wstawić pranie i na początku prania weszła na wysokie obroty po puknięciu kreci normalnie co to może być? Silnik i cewka tacho sprawne. Poniżej przesyłam zdjęcie pralki https://obrazki.elektroda.pl/5800038200_...
Zobacz czy tacho się nie odkręcił, poluzował.To cewka na silniku w tylnej części
Witam. Opis wskazuje na uszkodzenie tachogeneratora. Uszkodzeniu mogła ulec cewka tacho lub mages na wirniku silnika jak również sterownik pralki. Proponuję zacząć od oględzin silnika.
witam w w/wym pralce objaw jest nastepujacy po wlaczeniu pralki na dowolny program silnik zakreci pare razy ale wchodzi odrazu na wysokie obroty i pralka sie wylacza cewka tacho ma opornosc 225ohm i tu pojawia sie moje pytanie cewka, silnik czy cala plyta
Wkręciłem go do końca. Nie wystarczy tylko wkręcić do końca , trzeba silnie dokręcić . Magnes musi być nieruchomy w stosunku do osi silnika , kręcić się razem z nim .Cewka tacho wciśnięta do końca i zabezpieczona przed wysunięciem podkładką koronkową . Może nie dałeś tej podkładki bo na zdjęciu jej nie widać .
Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy.Nie pamiętam kolorów przewodów ale tam masz parami: stojan ,komutator i cewka tacho. Poza tym do sprawdzenia moduł.
W pralce została zalana wtyczka silnika oczywiście nastąpiło zwarcie i uszkodziło silniczek tacho, na płycie programatora wypalone R71, R72 które wymieniłem na nowe. Cewkę tacho wymontowałem z innej pralki Mastercook, ale z innego silnika obudowa identyczna cewki. Niestety, ale nie pracuje pralka dalej pobiera wodę, ale nie kreci normalnie tylko szybkie...
Witam! Na wstępie zaznaczam, że nie jestem elektronikiem ani elektrykiem, ale jakieś podstawowe pojęcie mam w tej materii. Chcę niskim albo zerowym nakładem finansowym naprawić silnik od pralki Whirlpool (dokładny model pralki nieznany) w którym prawdopodobnie przepaliła się cewka tachoprądnicy, gdyż nie przewodzi prądu. Przepaliła się, bo ktoś inny...
wykręć silnik wyjmij cewkę tacho i wklej kropelką magnes na wałku silnika .i po problemie
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Cewkę sprawdziłeś czy nie jest uszkodzona? Wymieniłeś też kondensator o którym mowa w temacie?
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
Sprawdź cewkę tacho na silniku jest po przeciwnej stronie koła pasowego. Pozdrawiam.
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
W Twoim przypadku jeśli silnik nie podejmuje pracy w ogóle to uczepił bym się szczotek. Czasem szczotki o długości 10 mm mogą już być zbyt krótkie. Wszystko wyjaśni podłączenie silnika na "krótko" poza pralką, oczywiście przy zastosowaniu napięcia 230V silnik może pracować tylko krótką chwilę. Cewka tacho raczej powinna mieć w okolicach 150-180Ω....
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Do sprzedania cewka, prądniczka tacho. Obie części pochodzą z demontażu z silnika pralki. Cześć może pasować do silnika w pralce a także do pompy myjącej w niektórych typach zmywarki. Przed zakupem BARDZO PROSZĘ zweryfikować uszkodzony element bo zwrotów nie przyjmuję. Dla ułatwienia podaję rozmiary i rezystancję; - z białymi kabelkami 40 Ohm, Średnica...
Skończyło się na wymianie silnika - znalazłem używany. Jednak jak się okazuje da się go rozebrać, przy odrobinie wprawy wymienić samą cewkę. Z ciekawostek dodam, że szukając cewki tacho do tego silnika natchnąłem się na jednym z francuskich portali na magnesy do tacho - niestety za kilkanaście €.
Kolego bez urazy, programator nie wyrzuca bezpiecznika 16A. Skończyły się szczotki, spalił wirnik silnika i bum- moim skromnym zdaniem.To, że szczotki dotykają komutatora nie oznacza, że są OK zresztą wyżej Ci o tym napisano. Niestety trzeba wyjąć silnik i sprawdzić te szczotki . Przy tej okazji proponuję również jednocześnie przemierzyć wirnik silnika,...
Witam, coś podobnego miałem w starszym modelu Electrolux, uszkodzona była cewka tacho (chociaż pomiary wychodziły ok). Nie pamiętam jak dokładnie, ale zacinała się w różnych momentach (prawdopodobnie po nagrzaniu silnika), a błąd był z grupy błędów silnika.
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
Sprawdź cewkę tacho czy nie jest uszkodzona oraz złącze silnika wtyczka - gniazdo czy nie jest wypalone.
Spróbuje podmienić cewkę tacho ze starego silnika bo widzę ze był on połączony bezpośrednio z nią. Myślałem, że to jest oczywiste i nie pisałem nawet o potrzebie przetestowania samej cewki tacho (było wielokrotnie na forum opisywane)...
nie wykryłem nic poza tymi do pralki nie mam fizycznego dostępu Wiem o tym, a raczej tak myślałem ( sam tak mam za każdym razem) lecz wiedz, że to tylko wynik powstały. Natomiast skutki przyczynowe (na te styki wchodzi tacho), a zatem trzeba sprawdzić czy cewka tacho nie ma zwarcia lub nie powstało coś na kostce przyłącza silnika (zalanie czy wypalenie)....
silnik od pralki tej samej firmy Brandt, tylko starszy model WTM0912KD/D Ten silnik ma inne podłączenie, ale cewka tacho może być taka sama.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko:
Musisz szukać sprawnej cewki bo jeśli moduł pracuje z silnikiem komutatorowym to z innym nie będzie. https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac...
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
A czy w takim mieście jak Wrocław, nie ma żadnego zakładu AGD, żeby nie sprzedał Ci takiej cewki (np. z używanego silnika, stosowanego w kikudziesięciu typach różnych pralek- identyczna cewka)??
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Proszę: https://youtu.be/3wqQgOWzV_U https://youtu.be/HVlBv8Hkq3A Dwa czerwone przewody pomiń i nie używaj ich w ogóle bo to cewka tachogeneratora i ją spalisz jeżeli podłączysz do sieci. Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do napędu jakiegoś urządzenia to musisz dokupić regulator obrotów bo silnik nie nadaje się podłączony bezpośrednio do napięcia 230V...
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
A sprawdzałeś może wtyczkę na silniku, cewkę tacho? Bo tu może być przyczyna. To nie jest problem wsadu eepromu.
Sprawdż czy ponownie nie odpaliło triaka Musi być jakiś powód.Wirnik może mieć zwarcie do masy.Zobacz też czy nie wypadła cewka tacho z silnika,lub rozsypał się lub odkręcił magnes na silniku
Magnes tacho na silniku rozsypał się. Jest to możliwe, jednak należy sprawdzić również cewkę tacho jak również cały obwód odpowiedzialny za sterowanie obrotami.
Niestety suszarka nic nie da. Cewka nie ma przejścia. W serwisie jak zapytałem o tacho to powiedzieli że do tej pralki tylko cały silnik, ale poszukają.
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
To pewnie jest cewka tacho no jak jest zanitowana to może oznaczać źe silnik jest tak zrobiony aby nie dało się wymienić łożysk.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tak samo jak pokazano w załączniku. Przewody od tacho (ta cewka z tyłu) zostawiasz w spokoju :sm9:
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś może zna jaki opór ma cewka tacho znajdująca sie przy silniku chciałbym mieć pewność że ona jest ok
Wymontowałem silnik, na upływność do masy-jest OK. Cewka tacho natomiast ma oporność 12,8 ohma. Pralka przed awarią podczas wirowania chciała wyjść z łazienki. Czy taka impedancja cewki jest prawidłowa?
zajrzyj do silnika czy aby napewno cewka tacho jest dobrze umocowana,jezeli tam jest ok to wymien triaka na module sterujacym , powodzenia
Masz przecież silnik pralkę i wiesz gdzie ten magnes ma cewkę czytająca więc robisz wymiar przyblizony, a potem po przymiarkach dokładny. To nic trudnego.
z filmu .... tak mi wychodzi ze silnik wchodzi na pelne obroty, tu bym powiedzial ze uszkodzona cewka tacho albo obluzowana lub cos w tym rodzaju, ale pozniej mialem taki przypadek i blad tkwil w silniku uszkodzone uzwojenie
podmieniłem inny używany sterownik - od innej takiej samej pralki i dalej robi to samo Tacho cewka na silniku ma przerwę lub coś z przewodami między nią a modułem.
Zdejmij pasek z koła silnika zobacz gdzie są podłączone przewody od cewki tacho do płytki podłącz woltomierz i obracając silnikiem powinien przyrząd wskazywać napiecie, jeżeli tak nie jest to sprawdź cewkę tacho czy nie ma przerwy i przewody łączące z płytką modułu
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Nie ma dziwnego zachowania się pralki. Wodę wlewa i wylewa? Do sprawdzenia (na pewno nie elektronika!!): 1. Jeszcze raz pompa. 2. silnik (wszystko- szczotki, tacho). 3. grzałka (ew. czujnik NTC). 4. elektrozawór (cewka- 3,5 kilooma) Pozdrawiam. PS. Nic więcej!
pralka startuje na kilka sekund i wyrzuca błąd. Pewnie cewka tacho spalona jak również rezystory w obwodzie tacho na płycie głównej ( smd 133 ). Wtyczka ewidentnie zalana.
Pralka musi widzieć wszystkie podzespoły, czyli też cewki silnika, wirnik i cewkę tacho oraz czujnik temperatury. Pompę, blokadę, zawory i grzałkę, musi być widoczne na płytce programatora, jeśli czegoś nie widzi to klops i nie ruszy. Nie wspomniałeś o lutach pomiędzy płytka i płytką z procesorem, a potrafią popękać! Kondensator napisaleś OK !, to wg...
(at)MarcinRKl Silnik wymontowany - zmierzona rezystancja cewki tacho - 54 Ω, a jak mierzyłem zaraz po praniu, było 60 (kabel nie dodaje tych 6 Ω). Magnes nie ma pęknięcia. Przedmuchałem pył szczotek, szczotki się nie zacinają, wymieniane kilka miesięcy temu. Obstawiam, że jest to problem związany z temperaturą - cewka, a nie wybieraka. Jak kupię nową...
Dzięki za podpowiedzi, szczotki mają pawie 2cm, niestety dopiero jutro sprawdzę tacho (załącze również zdjęcie płytki PCB do której jest podłączone), bo coś mi się wydaje, że cewka tacho miała rezystancję (jutro zmierzę jaką) tylko w pewnych ustawieniach wału silnika, a chyba powinna być mierzalna niezależnie od pozycji wału?
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Musisz ściągnąć lewy lub prawy bok. Następnie ściągasz pasek i wypinasz kostkę z kablami od silnika. Teraz możesz odkręcić już śruby trzymające silnik. Po demontażu silnika odkręcasz obie szczotki i weryfikujesz ich stan oraz komutator. A jak mi się uda dostać to tego silnika to cewkę w jaki sposób mogę sprawdzić? Jakie powinien mieć wartości "ohmy"?...
Nie wiem na ile Ci to pomoże. W związku z tym, że mam na półkach m.in. silnik od pralki Mastercook (niestety modelu pralki b.d.b.) zmierzyłem rezystancję cewki tacho w tym silniku i wynosi ona 100Ω.
tacho silnika pralki tacho silnika pralki candy jakie tacho silnika pralki
uszkodzony programator whirlpool pralka licznik energia zdalny jakie playstation polecacie
behringer europower proste uklady elektroniki
Stiebel Eltron SHZ 130: Grzałka wyłącza się po chwili Jak obliczyć pojemność własną cewki? Metody i wzory