To było klejone chyba klejem epoksydowym. Ważne aby między cewkę, a środkowy walcowy trzpień włożyć, na czas klejenia rurkę z papieru. Tak aby szczelina była wokół cewki jednakowa. Oczywiście przed klejeniem usunąć stary klej.
Solniki w wiatrakach i wentylatorach piekarników są takie same, tylko trzpień inny. Możesz przełożyć samą cewkę, którą można łatwo wybić z rdzenia, albo przełożyć swój wirnik do nowego wiatraka.
nie , to z raczej nie reduktor ,a raczej zawór elektromagnetyczny w reduktorze. Jest tandetny i to typowa usterka. Skuteczna naprawa to wyrzucić trzpień i cewkę, zamontować zawór zewnętrzny. Aby sprawdzić czy to wina zaworu można na próbę wyrzucić z niego trzpień z zmontować bez niego. Jak usterka zniknie to wiadomo, a jak nie to szukać dalej. Spoko,...
Odkręć cewkę i podłóż podkładki pod śruby - spowoduje to odsunięcie cewki od zaworu 3-drogowego i tym samym trzpień z cewki będzie mógł wysunąć się mocniej do przodu => przestanie buczeć :) Pozdrawiam
jest możliwa, pewnie masz wyjęty trzpień ze środka
Kolega Andrzej podał jak są sterowne - więcej impulsów w określonym czasie ( większa ich częstotliwość ) zawór otwiera się szerzej , mniejsza odwrotnie. Piszesz w dziale , gdzie powinno się znać podstawowe zasady elektryczności i co to jest elektrozawór ; że ma cewkę , trzpień , grzybek itp.
Czasem pomaga oszlifowanie trzpienia w sześciokąt -krawędziami będzie mu trudno się przykleić, lecz sądzę z doświadczenia własnego i prac przy autach innych, że możesz Kolego mieć ciut za słabe podciśnienie w dolocie. Innymi słowy auto może zasysać lewe powietrze -przez to więcej syfu zalegnie w parowniku(nie porwie go do silnika, a część jednak porywa)...
A słychać jak tyka trzpień w ogóle? Daj zdjęcia jednego i drugiego elektrozaworu. Pomierz napięcie na jednym i na drugim jednocześnie.
Około 10 cm nad dźwignią , trochę w prawo jest cewka gaszenia , okrągła z wiązką zakończoną wtyczką dwu pinową. Rozepnij wtyczkę w trakcie pracy - silnik powinien zgasnąć. Sprawdzisz w ten sposób poprawność działania cewki. Zdarza się , że trzpień cewki się zaciera/zapieka.
Elektrozawór posiada cewkę która porusza trzpieniem zaworu, podając napięcie na cewkę odciąga ona trzpień zaworu i go otwiera. Wyłączając napięcie trzpień sam zamyka zawór. To wszystko. Zawór i pompka mogą być zasilane poprzez programator, moc nie przekroczy 150 W.
Nawet nie, wewnątrz jest cewka w wnetrzu której porusza się trzpień zmieniając częstotliwwość cewki, napięcie zwykle jest constans 5V. Proste w rozwiązaniu i dość dokładne w odczycie. Stare hydrostaty 0/1 to już dziś muzeum.
Właściwy trzpień zaworu jest w środku tego bolca, na którym zamontowana jest cewka. Na zewnątrz nic się nie przesuwa. Jeżeli masz jakiś miernik to zmierz jaką oporność ma cewka. Dwa równoległe bolce. Najlepszym podziękowaniem jest kliknięcie w przycisk pomógł. Pozdrawiam.
W momencie przełączenia się na LPG, na cewkę elektrozaworu podawane jest napięcie, trzpień się podnosi i gaz dostaje się do reduktora i dalej na wtryskiwacze. Możliwe że trzpień jest brudny, zatarty lub cewka nie łączy i nie podnosi trzpienia, lpg nie dostaje się do reduktora i sterownik wykrywa brak lpg i przełacza na PB. Jak zdemontujesz trzpień (najczęściej...
pierwsze pytanie to straty zasilania na dojściu do elektrozaworu lub przegrzana cewka ,zacinający się trzpień ,oringi w zależności od typu elektrozaworu .zaś to na dole to tranzystory mocy
Wrzuć do naczynia ze zmywaczem i podłącz do generatora częstotliwości. Nie wiem czy prostownik jednopołówkowy by się tu nie sprawdził. Suwak w środku ma się przesuwać jak podłączysz cewkę. Zawsze możesz to rozebrać. Ta część co siedzą oringi wykręca się z trzpienia cewki. Trzeba zdjąć oringi i grzać bo jest na kleju. Można ściskać w tym miejscu gdzie...
Nie mam interfejsu. Rozebrałem zawór przy silniku. Cewka wypycha trzpień poprawnie. Chodzi lekko. Nic nie jest zabrudzone. Zastanawiało mnie dlaczego po odpięciu całkowicie tego zaworu jak i wtyku od sterownika...nadal było 10 Ohm na jego kablach. Podejrzewałem zwarcie w wiązce jednak na kablach jest czysto. Okazuje się, że ten zawór jest równolegle...
Ostatnio eskpres samoczynnie się załączał i grzał nonstop górną grzałkę. Po rozebraniu okazało się, że rozsadziło jedną z cewek. Teraz zachodzę w głowę co się mogło stać? Jest to cewka która wchodzi na trzpień metalowy z wężykiem. Czytałem o uszkodzonych triakach na elektronice lub po prostu kapło z wężyka i nastąpiło przebicie https://obrazki.elektroda.pl/1187421700_...
Cytat: Zawor regulacji jak się odepnie zasilanie to powinno cały czas lecieć ciepłe Pod warunkiem że nie jest zaklejony syfem i nie zacina się trzpień w połowie, ja tak miałem w swoim. Rozebrałem z tego co pamiętam (ale to było w TGS) bez wyjmowania, wymyłem trzpień z czarnej mazi i jeszcze jakiś czas działał, w końcu wymieniłem na jakiś z IC i padła...
czarny dekielek schodzi i nie ma pod nim faktycznie żadnej nakrętki ale cewka powinna lekko się wysunąć do góry i wtedy można spokojnie odkręcić cały trzpień. Jeżeli u Ciebie cewka nie schodzi lekko tzn że "przyrosła " do trzpienia i to dlatego Masz problem z jego odkręceniem.
Kiedyś w wiekowym saeco miałam całkowicie zapchany elektrozawór. Rozebrałem go w drobne elementy w środku dosłownie korek z syfu. zapchany też był dopływ pary (rurka) Tam elektrozawór się rozbierał, choć było to niemal niewidoczne łatwo dał się rozkręcić. Zdemontuj cewkę i dokładnie obejrzyj trzpień, w którym miejscu jest skręcony i próbuj rozebrać.
Który elektro zawór ? Ten koło Reduktor dziś czyszciłem i osobno on jest nie w Reduktorze. https://obrazki.elektroda.pl/8223340900_... Stare zdjęcie przed Regeneracją Parownika zawór jest po lewej stronie wężyk idzie. W Reduktorze jest zaślepka możliwość zamontowania elektrozaworu cewka chyba jest taka sama. Trzpień cewki bym musiał...
Jak w temacie vectra 1,9 szarpie podczas jazdy. Objawy są odczuwalne podczas spokojnej jazdy. Jak przyspiesza się energiczniej to normalnie się wkręca. Nie ma żadnych błędów. EGR sprawdzałem i nie jest zacięty odkręciłem jeszcze jego cewkę i jej trzpień też porusza się bezproblemowo. I jeszcze dymi na czarno podczas przyspieszania.
Tak też uczyniłem. Przetarłem nawet dla pewności drobnym papierem ściernym, no i sytuacja się dalej powtarzała. Teraz, jak nie ma mrozu, przerzuca na gaz normalnie. Przy wyjętym trzpieniu (w czasie tych mrozów, kiedy nie przerzucał na gaz) odkręciłem zawór ręczny (grzybkowy?) na wielozaworze i gaz sikał bardzo mocno... Posmarowałem wtedy na próbę delikatnie...
Oczywiście przypuszczam że w samochodzie został zainstalowany reduktor firmy KME.Proszę w pierwszej kolejności zdjąć wąż gumowy z listwy wtryskiwaczy ten biegnący od filtra fazy lotnej następnie wziąść kawałek przewodu elektrycznego i wkłuć się jednym końcem w niebieski przewód cewki elektrozaworu reduktora a drugi podłączyć do plusa akumulatora.W tym...
Koło 30 złotych. A tenże zawór czyściłeś wewnątrz?Zbiera się tam cóś jak smoła i może go blokować. Zakręć gaz na butli,zdejm cewkę zaworu i wykręć trzpień.
Witam. Cewka elektrozaworu pieca wiessmann Litola podczas jej pracy (podania napięcia 230V) buczy , piec pracuje normalnie . Buczenie nie jest jeszcze dużym problemem natomiast jej większym jest znacząco głośne każdorazowe stuknięcie elementu będącego wewnątrz elementu na który jest ta cewka osadzona wewnątrz którego jest trzpień wysuwany każdorazowo...
Niekoniecznie bo nawet nieraz jeśli jest słaby prąd na cewce (np. 11v) to cewka otworzy sie ale nie do końca i efekt jest taki jak zapchany filterek, tak samo dzieje się kiedy cewka jest już przegrzana i słaba. Zeby to wykluczyć trzeba zdjąć cewkę a następnie odkręcić trzpień na który jest umocowana i wyjąć ze środka tłoczek, wkręcić z powrotem trzpień...
posłuchaj.rozkręć elektrozawór przy parowniku,ten na którym jest taka duża czarna cewka,pod tą cewką jest trzpień który trzeba wykręcić z parownika(chyba klucz 19) w środku tego trzpienia jest metalowy "pręt" z gumowym uszczelniaczem,porządnie wyczyść oba elementy złóż wszystko do kupy ,sprawdż szczelność wodą z mydłem,i napisz czy działa.
no tu już wiele nie pomogę - cewka ma 6W i jest na 230V jeszcze warto zwymiarować trzpień zaworu (otwór cewki) i wtedy trzeba szukać takiej. Zawór z tego co widzę to Ranco zwykle otwór cewki ma ok 12mm, a trzpień 11mm - jest trochę luzu. proponuję zabrać cewkę i szukać w sklepach dla chłodnictwa. Powinna podpasować cewka z zaworów Danfoss Saginomiya...
To na moje oko wtryskiwacze MED. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Zawór opisałeś dobrze. Właśnie tam musisz zakręcić. Te 2 przewody są pewnie od czujnika poziomu gazu. Ta czarna kostka to cewka elektrozaworu. Jeśli słyszysz charakterystyczne "pyk" przy przełączeniu na gaz to właśnie on to robi czy elektromagnes pociąga trzpień i gaz wydostaje...
Przypomina mi się, że obok silnika jest cewka z trzpieniem który się kleił. (dawno to było) daj znać o efektach
Jest to najzwyklejszy mechaniczny termostat z dodatkowym sygnałem zwrotnym do komputera w jakim jest położeniu. Sam czujnik jest na osi zaworu a czujnik jest indukcyjny (trzpień wchodzi w cewkę). To nie jest czujnik lecz element grzejny. Nie ma wiec "sygnalu zwrotnego", lecz "komenda" wczesniejszego otwarcia ze strony ECU.
Próbowałem odłupać kawałek tego plastiku, żeby właśnie do tego przewodu dojść ale chyba trochę dalej jest przerwany bo przykładając przewód do tej końcóweczki nie otwiera się. Czyli odkręcając samą cewkę nie rozszczelni się? Trzpień będzie gaz trzymał edit: Tak wygląda mniej więcej ta cewka przy butli (słabe dojście dlatego takie słabe zdj) http://i41.tinypic.com/33tmio8.jpg...
Sprawdź sobie również zawór elektromagnetyczny przy parowniku !!! Często się zdarza ze co jakiś czas trzeba go czyścić, bo z gazu wytrąca sie smoła która powoduje ze na zimnym silniku nie przełączy sie na gaz bo zawór jest zablokowany !!! Jak to zrobić: 1. Zakręcić główny zawór na zbiorniku 2. Włączyc silnik na gaz i czekać aż zgaśnie, czyli wypali...
Na 99% wpadło coś pomiędzy trzpień trzymający "tweetery" ,a cewkę . Na magnesie z tyłu jest śrubka ,odkręć ją ,delikatnie spróbuj wysunąć ten trzpień i jak się uda ,to będziesz miał miejsce ,żeby "paproch" wyłuskać (pomocny bywa mały pasek papieru ,odkurzacz itp.).
Jakbyś był w stolicy niebawem , to ja posiadam kilka takich elektrozaworów.. - Uzywane ale tehcnicznie jak nowe.. Najlepiej by sprawdzić czy to on jest przyczyną to wyjmij go całkiem podepnij pod napięcie i dmuchnij w niego.. Sprawdz czy po podaniu napięcia jest drożny a po odłaczeniu zamyka się - Czy na odwrót - Juz nie pamietam dokłądnie.. Ew próba...
Cześć, mam pytanie. Gdzie zakupiłeś cewkę, poproszę info na PM.
Musisz rozkręcić cewkę na części pierwsze no i wybić plastikowy trzpień na którym nawinięty jest drut z dolnej części obudowy. Najlepiej wkręcić w imadło (do góry nogami) i za pomocą rurki o odpowiedniej średnicy i młotka wybić pierścień z gwintem. Dalej już wiadomo co robić. Ja zawsze szlifuje w pierścieniu taki rowek i w nim zalutowuje drut... Fabrycznie...
Witam mam problem z kompresorem powietrza xas 36. Mianowicie po zapaleniu wchodzi na bardzo duże obroty nie można go wyłączyć trzeba odcinać paliwo. Cewka gaszenia działa, pali z przycisku ale już nie można zgasić. Silnik w nim to yanmar 3tne68-ac. Stała listwa na pompie wtryskowej. Oczyściłem posiadałem zapalił ale nie mogę zgasić. Do cewki gaszenia...
tylko nie wiem czy jest rozbieralny Jest rozbieralny. Cewkę należy zdjąć z trzpienia, potem trzpień należy wykręcić. Dostępna jest wtedy membrana elektrozaworu.
Czytałem o naczyniu ,ale z naczynia nic nie wycieka . Kiedyś czytałem że przyczyną może być zawór 3 drogowy . Dwa tygodnie temu zapała się na piecu czerwona dioda , zauważyłem że działo się to przy odkręcaniu kranu z ciepłą wodą . Efektem przełączania zaworu jest głośna praca . Wymontowałem cewkę i wyczyściłem trzpień który napędza zawór - dioda przestała...
Kiedyś walczyłem z podobnym przypadkiem . Też stag ale silnik większy.Winą był zapaprany trzpień elektrozaworu. Cewka elektrozaworu działała ale ilość płynnego LPG była tak mała że na jałowym biegu pracował ale jak tyllko się przegazowało to sygnał dźwiękowy i już pracował na benzynie.Niech mechanik sprawdzi czy odpowiednio dużo gazu dochodzi do reduktora
Nie ma napięcia podtrzymania na purpurowym kablu. U mnie jest inaczej ze na purpurowym jest caly czas prad a na pomaranczowym po 3 sek wylacza. Gdzie szukać przyczyny?? Dodano po 2 Kiedy zniknie na pomarańczowym napięcie cewka wyłącza gasi ciagnik. Dodano po 5 Okazało się że za mocno było wkrecone to oczko na cewce co wchodzi na trzpień przy pompie...
Witam. Wyjąć cewkę, która znajduje się z prawej strony pompki i dokręcić na maksa tulejkę mosiężną, w której znajduje się trzpień działający na zawór drenażowy. Pozdrawiam
Napięcie dochodzi 220V DC w tą cewkę wchodzi taki metalowy bolec trzpień i po podaniu napięcia na cewke powinno wytworzyć się pole elektromagnetyczne i trzymać ten bolec do czasu zaniku napięcia na cewce wtedy tosty wychodzą do góry
Witam! Spadł mi miernik, dokładnie woltomierz z wysokości około 15cm. Pierwsze oględziny wskazówka się zatrzymała w połowie skali, po rozebraniu okazało się że odkleił się trzpień trzymający cewkę i wskazówkę. Sprężynka doprowadzająca prąd pokiereszowana. Kto mógłby mi to naprawić? Jeśli zaniosę do zegarmistrza to podejmie się podklejenia? Ja sam nawet...
Można to obejść (na chwilę). Gdzieś przy reduktorze będzie coś takiego http://www.drypa.pl/kategoria366_AKCESOR... . W środku zamiast tej dziury będzie śruba. Wykręć ją i wyjmij trzpień ze sprężynką, który tam będzie po czym zakręć śrubę. Odpal auto, rozgrzej do danej temperatury i zobaczysz czy przejdzie na gaz. Jeśli tak to masz...
Demontaż polega na odkręceniu tych czterech plastikowych nakrętek, później zdejmujesz cewkę o ile zejdzie łatwo bo często za spuchniete, później odkrecasz trzpień, wyciągasz suwak, tam pomiędzy cewkami masz cztery otwory na imbus chyba 3mm, trzeba dobrzy wyczyścić malutkim srubokretem najpierw. Dodano po 4 Demontaż polega na odkręceniu tych czterech...
Witam, sprawa jest poważna jeśli po wyłączeniu stacyjki ulatnia się gaz. W TYM MOMENCIE NIE MA MOWY O JEŹDZIE NA GAZIE Sprawdż następujące rzeczy: 1. na reduktorze jest elektrozawór (cewka). Odkręć cewkę, pod cewką będzie trzpień który równierz odkręć. W środku trzpienia będziesz miał tłoczek. Umyj dokładnie tłoczek i środek trzpienia. Najprawdopodobnie...
Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny. Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc...
Odłaczenie wtyczki otwiera zawór. Prawdopodobnie stanął trzpień w cewce, można rozkręcić i wyczyścić. Jeśli nie pomoże to wymiana na nowy, najlepiej oryginał Volvo ponieważ zamienniki szybko się psują
Witam ponownie. Niestety cewka nie pasowała - były minimalne różnice w średnicy miejsca na trzpień. Musiałem kupić oryginalny elektrozawór kompletny za 72 zł. Generator działa poprawnie.
Jak bezpieczniki można było naprawić za pomocą lutownicy to fajne te bezpieczniki. Teraz to nie ma takich bezpieczników, które to można naprawić lutownicą :) . No chyba ,ze czegoś nie wiem ;) . Był prostszy sposób naprawiania bezpieczników topikowych. Wystarczyła do tego cewka od wybieraka, podłączona do masy , a drugi jej biegun łączyło się z obudową...
Układ poboru wody - chodzi o zawór Aqua stop na kranie? Nie, mam na myśli całość, od płaszcza wodnego do miski myjącej. Na tym odcinku każdy element odgrywa swoją rolę w kwestii dozowania wody. Potem pewnie elektromagnes znów wbił grzybek w gniazdo i trzeba było dolać wodę by nie myła na sucho. Raczej błąd przy montażu. Cewka jest wstanie tylko wciągnąć...
I zaczyna się tłumaczenie jak dzieciom. Komputer, sterownik, tester to nie jakaś super inteligentna maszyna, a urządzenie które zostało zaprogramowane i pokaże to co mu wprowadził programista. Jeżeli sterownik "widzi" cewkę to podaje na nią prąd, czyli ją steruje, ale czy trzpień wewnątrz cewki nie jest zatarty, urwany, tego już tester, sterownik nie...
Zwyczajnie, nawijasz drut o podanej liczbie zwoi i średnicy na wiertle o podanej średnicy np: fi 4 mm, następnie wysuwasz tak nawiniętą cewkę z wiertła i gotowe.
Witam. Ja może nie mam zbyt dużo praktyki z centrowaniem cewki, ale gdzieś przeczytałem, że dobrze jest włożyć cewkę na miejsce i między środkowy trzpień a cewkę wsunąć papier, tak żeby wszedł z lekkim oporem [w załączniku jest rysunek podglądowy, przepraszam za jakość ale to moja niecierpliwość do plastyki i paint ;) ]. Trzeba ją jeszcze wycentrować...
witam sorry że się wtrącam ale najprawdopodobniej problem i tak się powtóży,znam kme i wiem że jak raz spali cewke to z reguły bedzie palił daj do elektronika sterownik niech tam zajrzy czy wszystko ok możesz tez sprawdzić cewke na reduktorze jak masz reduktor silver starego typu to się nie zastanawiaj tylko wyrzuć z niego tą felerną cewkę i wyciągnij...
MANIO123 hmm BRC niby lepsza firma a po dosłownie nie wielkiej ilości przepracowanych kilometrów walą że po drugiej stronie ulicy słychać ze w mietku klasy S założony gaz hmm jako ograniczniki trzpieni we wtryskiwaczu masz gumowe odbojniki w momencie przyciągania przez cewkę dobija trzpień i je niszcz to się bardzo szybko wyrabiają w tych wtryskiwaczach...
Ale kombinujecie. Dwa przewody lub jeden dwużyłowy, cewka przekaźnika na 12V, akumulator lub zasilacz 12V. Sprężyna zwrotna. Trzpień zasuwki wciągany do cewki po podaniu napięcia - układ prosty jak latarka. Sprężyna cofa zasuwkę po wyłączeniu napięcia.
Witam. Przepraszam, że to jest kolejny temat o cewkach ale w tych co czytałem nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Zależy mi na jakiś wzorach, kalkulatorach, itp. dotyczących nawijania cewek o określonej indukcyjności, tzn. jaka powinna być długa,jakim drutem nawijana, o jakiej średnicy i ewentualnie jaki powinien być trzpień. Najlepiej żeby to było...
Moje 3 grosze na temat cewek i ich polerowania, jak ktoś chce to zrobić uczciwie to potrzebujesz LUPY tam dopiero widać rozmiar przypalenia. Ja stosuje papier 2000 + pasta, dopiero po uzyskaniu gładzi na połysk, I to jest cewka bez zawarcia. Tam mamy tylko 3 powierzchnię do polerki ,zostawiamy te z chomowaniem!!!!!Inaczej trzpień na złom.I dobra rada...
Zdjęcie z postu #20 - elektrozawór - o tym mowa - zdjęcie cewki z trzpienia uruchomiło silnik. W sumie to nie wiem co steruje elektorzaworem - wpięty jest pod zasilanie silników czyli napiecie dostaje w chwili uruchomienia silnika. Pewnie sam zawór zwrotny ma na nie wpływ.
Podając mu za dużą moc karkas z cewką się odkształcił bo za bardzo się rozgrzał a i niewykluczone że poprostu zaczął się obijać o koniec trzpienia co dopomogło sprawie. Teraz cewka zamiast poruszać sie z minimalną odległością od trzpienia zahacza o niego.
Schemat jest na google. Zweryfikuj połączenia. Odłącz przełącznik od wiązki i na krótko przez bezpiecznik podawaj plusa na niebieski przewód. Jak elektrozawory się otworzą szukaj błędu w podłączeniu reszty przewodów zgodnie ze schematem. Jak spali bezpiecznik otwieraj zawory pojedynczo w celu ustalenia, który jest uszkodzony. Można wymieniać same cewki...
Nie wiedziałem, że mogę ją rozwiercić na 14 mam jak potrzebuję ( bo ta z pneumatu ma 13,25 i nie wejdzie mi rdzeń) jest też o 1mm za wysoka ale mogę chyba też ją lekko zeszlifować ? ( musi mieć wymiar bo trzpień po przejściu przez cewkę jest unieruchamiany w oprawie zawleczką). Do których pinów w niej się wpiąć ? Ten bez otworu to pewnie masa ale mi...
Nie montuj tego reduktora, nie będzie mocniejszy od zavoli, obydwa dają radę do 150 KM. Twój znajomek zwyczajnie wprowadza cię w błąd ( łże jak pies), nie tylko spadki ciśnienia będą duże ale i temperatura gazu będzie padać (wszak już zima). Zamontuj czeski reduktor magic III ( wszystko pasuje) , a jak chcesz jednak coś tradycyjnej konstrukcji to scorpion...
Błędne założenie z tym wypływem gazu, dopiero podanie napięcia na cewkę wielozaworu spowoduje wypływ gazu. Jest to forma zabezpieczenia, albo straciłeś zasilanie tej cewki, ewentualnie zacięty trzpień elektrozaworu. Odessanie gazu z butli jest możliwe, ale potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, spuścić możesz jedynie do atmosfery.
Witam. Jak juz pisalem w poprzednich postach borykam sie z niedzialajacym intarderem w dafie 105. Zjezdzajac z gorki intarder dluzsza chwile dziala po czy odcina go i dopiero po dluzszej przerwie trwajacej paredziesiat minut znow zaczyna dzialac. Auto bylo u 2 mechanikow, kazdy z nich podłączał komputer i kazdemu wykazalo 0 bledow. Jeden mechanik stwierdzil...
Witam. Potrzebuję zrobić przetwornik napięcie rezystancja. Otóż mam uszkodzony zawór recyrkulacji spalin i świeci mi się kontrolka awarii silnika. Chcę oszukać komputer sterujący pracą silnika. Ten zawór składa się z cewki, trzpienia (podnoszonego przez pole elektromagnetyczne cewki i potencjometru. Ruch trzpienia powoduje zmianę rezystancji (komputer...
Jest to nowe a raczej zmodernizowane stare pole (w trakcie rozruchu). Wyłącznik został zamówiony błędnie z cewką podnapięciową i Mitopem czego nie ma w projekcie. Niestety schneider nie okazał się pomocny, jeden fachman twierdził że mitop musi być włączony w układ Sepama lub Vip inny twierdził że nie podpięty nie ma wpływu na działanie wyłącznika. Postanowiłem...
Ja mam na stałe zabudowany manometr mierzący ciśnienie gazu na listwie, to jest najlepszy diagnosta (jego wskazania) kondycji reduktora. W opisanej przez autora sytuacji, na pewno przyczyną kłopotów nie jest elektrozawór, bo on ma się tylko otworzyć i zamknąć, więc jak się już otworzył, to sam się nie zamknie - chyba że braknie prądu (przerwa w obwodzie...
Zgodnie Z radą kolegi wstawiłem kondensator (0,1uf 50V) sprawiło to ze chwilkę trzymał. nie co za długo ale to poprawił bym większym opornikiem. jednak tranzystor zaczął sie bardzo nagrzewać (podejrzewam ze cały czas dostawał jakis sygnał na bramkę mimo iż cewka pompy była wyłączona ) Edit: a jak by zastosować większa pojemność ale na cewkę elektromagnesu...
na zewnątrz jest cewka elektromagnesu a wewnątrz stalowy element O tym mówię.Rozumiem że stalowy trzpień był w tej tulejce.
Witam. Mam taki problem, otóż zauważyłem ostatnio, że jeden z moich kilomaxów podczas dociskania membrany ręką ociera. Według mnie, ociera cewka wewnętrzną stroną o trzpień magnesu, tzn nie uzwojeniami, tylko tym na czym te uzwojenia są nawinięte. Gdy wysuwam membranę do przodu nie ociera - ocieranie jest tylko przy wciskaniu. Ociera raz mocniej a raz...
sprawdziłem rezystancję to na jednych z zacisków nowej cewki jest ok 2kOhmy, na starej zamontowanej na tych samych zaciskach pokazuje OL, czyli chyba jednak cewka? Z pomiaru wygląda na usterkę cewki elektrozaworu. Problem mam z demontażem gdyż odręciłem nakrętkę a nie mogę zsunąć cewki z tego gwintu, czy powinna ona lekko zejść Tak, po odkręceniu nakrętki...
Zakręć gaz, wypal resztę z rurek, po czym zgaś auto. Odkręć i zdejmij cewkę elektrozaworu przy butli. Odkręć znajdującą się pod nią śrubę i wyjmij trzpień. Będzie zasyfiony i prawdopodobnie będzie się zacinał. Możesz spróbować nie wkładać go tylko zakręć tę śrubę, załóż cewkę i odkręć gaz. Później test w czasie jazdy.
Ztego co mi napisałeś jest to reduktor KME i pierwsze co powinni zrobić to wykręcić cewkę elektrozaworu z niego wyjąć trzpień porządnie go umyć ewentualnie wymienić gumową uszczelkę.Następną sprawa sprawa to zabrudzona listwa wtryskiwaczy niech rozbiorą ją delikatnie umyją wszystkie elementy ibardzo dokładnie złożą.Po tych czynnościach naprawczych niech...
W tej antenie trzpień "gorący" jest połączony z cewką poprzez pojemność.Sama cewka niejako zaczyna się od masy gniazda i łączy się z promiennikiem,czyli antena (promiennik) jest zwarty z masą .Więc sprawdzając zwarcie na gnieździe między masą ,a gorącym,ohmomierz nie pokazuje zwarcia.
Raczej wygląda na standardową cewkę. Ja widzę osłonę uszczelniającą (mufkę) charakterystyczną dla wyjść demontowalnych. Czyli zdejmujemy/odchylamy ta osłonę a przewód zapewne nakręcony na trzpień.
Wymiana cewki z trzpieniem jak kolega powyżej oraz regeneracja reduktora rozwiązałą problem całkowicie.
Po pierwsze jaką masz centralke od gaz-benzyna z saniem automatycznym czy z saniem ręcznym??? jak z automatycznym to z tyłu centralki masz potencjometr do zwiększania lub zmniejszania czasu ssania Po drugie i najważniejsze czy jak podłączysz zasilanie do cewki na krutko czy elektro zawór od ssania ( ten na reduktorze) tyka jak nie to jest on do wyczyszczenia....
Witam, podepnę się do tego wątku bo jeszcze nie mogę założyć osobnego tematu proszę o wyrozumiałość. Zmywarka Amica ZZS 2606T - Zbyt duży pobór soli - czy to elektrozawór dawkowania Od czego się zaczęło: Amica ZZS 2606T. Zmywarka pracowała na 1,2,3 programie poprawnie – powiedzmy przechodziła te programy. Zatrzymywała się w połowie programu nr4...
Panowie ma ktoś na sprzedaż cewkę elektrozaworu o średnicy trzpienia 18mm w górę? Wczoraj odpalałem palnik i rakieta. Olej podgrzany do 80stopni. Palnik pali i przy 60stopniach bez problemu. Do pełni szczęścia brakuje tylko cewki elektrozaworu.
Myślę, że należy przeanalizować działanie tego mechanizmu i porównać konsystencję obecnego smaru na trzpieniu oznaczonym cyfrą 3 z konsystencją standardowego smaru maszynowego. Moim zdaniem... Przy opuszczaniu ramienia, płytka 2 jest odciągana w dół przez elektromagnes, a ramię swym ciężarem napiera na windę ramienia, której ruch musi zostać stłumiony...
O ile wiem, nie jest to zawór proporcjonalny. Raczej zwykły włącz- wyłącz. Zasada każdego jest identyczna. Pole magnetyczne cewki porusza trzpieniem, na którego końcu są "przepusty" oleju. W odpowiedniej pozycji trzpienia otwiera on przypływ oleju. W drugiej - zamyka. Ot, i cała zasada. Proporcjonalne działają w podobny sposób, z tym że poprzez odpowiednie...
Poprawnie podłączona cewka elektrozaworu w parowniku? Mogliście albo odwrotnie połączyć (pomylić plus minus ) Albo odwrotnie nasunęliście na trzpień. Jaki konkretnie reduktor zastosowaliście?
Witam, Posiadam elektrozawór samochodowy gdzie cewka jest na napięcie stałe 12V. Pytanie: Kupiłem cewkę o identycznych wymiarach na 230V AC - dlaczego po założeniu w miejsce tej 12V DC elektrozawór się otwiera, ale brzęczy? Czy to dlatego, że trzpień elektrozaworu jest inaczej zbudowany? Czy to możliwe, że materiały są inaczej dobrane ze względu na...
Dziś przestrajałem takie same radio W WERSJI NISKO BUDŻETOWEJ w celu przestrojenia WYSTARCZY: Wyciąć kondensatory C106 i C120, skrócić cewkę 102 o jeden/ dwa zwoje, następnie wystarczy dostroić przez pokręcanie C118 i L102 Wszystko można zrobić bez problemu bez wykręcania całej płytki drukowanej - działa. Dla ułatwienia informuję że w moim przypadku...
Miesiąc temu naprawiałem sterownik - wymiana spalonego rezystora. I po tej naprawie instalacja pracowała normalnie? Po nagrzaniu silnika sterownik nie daje sygnału na cewki (butla +parownik). I tu pytanie - nie ma w ogóle próby przełączenia, czy jest próba przełączenia, ale do przełączenia nie dochodzi? Jeżeli do próby przełączenia nie dochodzi, to...
Trochę źle wytłumaczyłem zasadę działania wyłącznika. Wciśnięcie przycisku START powoduje oczywiście nacisk na styki wyłącznika (styki posiadają sprężynki zwrotne i odginają się lekko) i załączenie ich obwodów. Do styków 1 i 2 (jeden obwód styków) podłączona jest cewka elektromagnesu, który wciąga kotwicę (trzpień) i podtrzymuje stan włączenia. Pozostałe...
Tak na marginesie, zeby stosowac numer z klisza lub papierkiem miedzy cewka a trzpieniem magnesu nalezy pamietac ze cewka pownna miec krztalt okregu a nie elipsy :) bo inaczej to nerwica serca gotowa :)
Powtarzam : masz reduktor o zbyt małej wydajności ( szczególnie termicznej w co uwierzysz zimą ) , nie ma innej możliwości dopasowania wydajności wtryskiwaczy jak regulacja ciśnienia , a reduktor jest równie stabilny dla każdej rozsądnej jego wartości. Im wyższe ciśnienie tym gorsza praca wtryskiwaczy. Spróbuj obniżyć ciśnienie do 1,2 bara i skasuj...
Agregat mogł długo nie pracowac i poprostu zardzewiały trzpien w cewce zablokował sie a powinno pracowac luzno(plus opor sprezyny powrotnej). Cewka dostaje napiecie w momencie wyłaczenia zołwia i jak pokaze sie symbol zajac.
Dzień dobry, Potrzebuję pomocy w podłączeniu sterowania elektromagnesem typu "latched", otwierającym zawór wodny. Typ "latched" polega na tym, że po przesłaniu krótkiego impulsu prądu (DC) w jednym kierunku trzpień blokujący zawór blokuje się w pozycji "otwartej" (wciągnięty do wnętrza cewki), natomiast po podłączeniu prądu w odwrotnym kierunku trzpień...
Ta podkładka pod górna śrubą to styk sterowania elektromagnesem. W aucie jest specjalna wtyczka a na stole możesz podać prąd w miejsce lutowania drutu cewki.
A co się jemu stało? Sprawdzałeś czy cewka nie jest spalona? Jest to 2-drogowy zawór odcinający z wyzwalany cewką 24V DC, jeżeli zamiennik ma być tylko funkcyjny, a mogą być inne gabaryty to możesz poszukać w katalogach MetalWork, Festo, SMC, Parker. Jeżeli uszkodzona jest tylko cewka to bez problemu powinieneś taką kupić, trzeba zwrócić uwagę na średnicę...
Witam, Mam problem z czteroletnim piecem junkersa ZS 14-2 DV AE. Po włączeniu pojawia się błąd "FA". W instrukcji napisane jest, że przyczyna tkwi w zaworze gazu. Na armaturze gazowej znajdują się 2 cewki. Dolna jest większa a górna mniejsza. Dolna załącza się w chwili, kiedy startuje elektroda zapłonowa. Przystawiając śrubokręt do trzpienia cewki można...
Czesc. Podczas jazdy na gazie nagle centralka mi zaczęła pikać i przełączyło się na benzynę. Po wstępnych oględzinach zauwazyłem że jak przełączam na gaz to pod maską cewka przy elektrozaworze wyda charakterystyczny TYK, ale cewka na butli (walec) już nie cyka i nie slychać jej w aucie. Nie mam jeszcze na razie drugiej cewki na podmianę. W między czasie...
Podobne cewki z trzpieniem ruchomym na 220V, były też w mniejszych gongach, produkowanych za czasów PRL, w których elementem emitującym dźwięk były dwie stalowe blaszki. Być może na allegro da się takie coś kupić tanio w celu pozyskania cewek.
trzpień amortyzatora złamany trzpień trzpień reduktor
przedwzmacniacz stereo lm1036 pralka indesit wgd934tx fideltronik baterie
licznik energii dwukierunkowy licznik energii dwukierunkowy
Rozregulowane zawory w motocyklu: skutki i objawy Czas działania jonów srebra w wentylacji