Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
Dzień dobry Mam problem z cewką zapłonową do motocykla Yamaha SR125, rok 1996. Udało mi się kupić cewkę zapłonową ale jak się okazało do modelu z roku 1997. Oryginalna cewka z 1996 ma dwa przewody wychodzące z niej. W instalacji motocykla z wiązki wychodzi wtyczka z dwoma pinami. Po wpięciu miernika pomiędzy masę a pin 1 i pin 2 pokazuje się napięcie...
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Witam, Znajomy ma uszkodzoną cewkę zapłonową w motocyklu Daelim VC 125 jak na zdjęciu (numery już nieczytelne). Czy będzie pasować np: "Cewka zapłonowa metalowa fajka 152QMI/157QMJ (GY6 125-150) 4T" ? Wygląda podobnie, może ktoś ma doświadczenie z tym maszynami. pozdrawiam
Witam, mam takie pytanie jak sprawdzić cewkę zapłonową.
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Witam. Może zainteresuje Ciebie takie rozwiązanie, zamiast trafo_powielacza można użyć cewki zapłonowej od motocykla lub auta. Pozdrawiam
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Witam Mam uszkodzona cewkę zapłonową w motocyklu i nie mogę kupić takiej samej nowej. I tu pojawia się moje pytanie: Czy da sie zamontować jakaś inna cewkę ?. (Moduł zapłonowy BOSCH 1 217 280 034). Od modułu idą dwa kabelki na cewkę, napięcie na cewce 12V. Reszta niewiadoma z powodu braku oznaczeń. PS: Czy cewka takiego typu by sie nadała ? (http...),...
Witam. Czy ktoś wie może jak sprawdzić cewkę zapłonową od motoru czy nadaje się do dalszej eksploatacji?
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Dzień dobry, spróbuję z 2 podejściem, gdyż za pierwszym razem wytknięto mi powtórne pytanie o układ ne555, a nie o to mi chodziło. A konkretniej, czy w układzie z obrazka w punkcie pomiędzy rezystorem 4,7k a kolektorem tranzystora uzyskam sygnał prostokątny w zakresie 0-5V odpowiadający ilości impulsów wytwarzanych przez cewkę zapłonową motocykla? Wg...
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Chyba najprościej wykorzystać albo cewkę zapłonową z samochodu lub motocykla lub transformator wysokiego napięcia ze starego telewizora czy też monitora(kineskopowego) Jeżeli takie opcje odpadną, nawijasz na rdzeniu ferrytowym ok 50zw drutu Φ 0,5 dobrze izolujesz i na to ile wejdzie(bez przesady) ok 1000-2000zw drutu jak najcieńszego(0,1mm).
Zgodnie z instrukcją obsługi w tym quadzie znajduje się zapłon typu TCI, więc żadna cewka od zwykłego quada z jednym konektorem na zapłon CDI nie podejdzie. Nie wiem czy gdzieś są dostępne chińskie cewki pod TCI. Najprościej będzie poszukać używanej cewki zapłonowej od japońskiego motocykla i dopasować na mocowania, z tym że zazwyczaj w czterocylindrowych...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
cześć Czy jest możliwe zrobienie sobie świecacego przewodu cewki zapłonowej do motocykla oczywiście w domowy sposób czekam na pomoc :) Widziałem coś takiego w telewizji. Najlepiej jest zrobić neon argonowy, ale to jest bardzo trudne do zrobienia w warunkach amatorskich. Można jeszcze wykorzystać do tego celu palnik błyskowy.
Cześć panowie mam takie małe patenko.. otóż mam problem ze światłami Wfm a tak naprawdę nie ma tych świateł.. Problem w tym że mam całkowicie rozłączony iskrownik w magnecie to znaczy wszystkie te cewki są porozłączane jedyna tylko dobrze działająca sprawnie tak jak ma być jest to cewka zapłonowa bo motocykl pali gaśnie i tak dalej No i tu nie wiem...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Jak to w czterocylindrowym motocyklu masz jedną cewkę zapłonowa? Weź chłopie zdejmij zbiornik, odłącz pompę, pozaślepiaj podciśnienia w króćcach, butelka z benzyną bezpośrednio do gaźników i w drogę.
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Czyli cewka zapłonowa ma być 6v czy 12v bo już się pogubiłem. ?
Nie mogę znaleźć schematu takiego urządzenia ale tylko na napięcie sieci, układ Mazilliego jest ok bo jest prosty tylko napięcie zasilania do 30v a ja potrzebuje 230. Jesli ma zostać cewka zapłonowa z samochodu lub motocykla to klucz i zasilanie 230V to klucz na tranzystorze raczej nie ma racji bytu, będą płynęły za duże prądy, indukcyjność uzwojenia...
Jakiej znowu iskry? Układ ma wyjście napięciowe a nie prądowe, jego obciążalność jest żadna. Sądząc po temacie, próbujesz zrobić układ do sterowania cewką zapłonową z motocykla (6V)... cewkę kluczuje się od strony masy, a nie zasilania. Przestudiowałem twój dorobek na forum i widzę, że masz poważne braki w zakresie podstaw elektroniki czy nawet fizyki...
Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza: 1. masa wychodząca na cewkę zapłonową 2. masa motocykla, np z aku 3. masa wychodząca dla czujnika halla 4. plus ze stacyjki/aku 5. plus wychodzący do czujnika halla 6. przychodzący sygnał z halla 7. coś tam, nie używamy go A właśnie też chce zrobić elektryka do Teresy ale jestem ciekawy czy czujnik...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
Cewka zapłonowa, moduł bądź czujnik. W sieci masz serwisówkę do GSX i tam będzie opisane jak sprawdzić wszystko.
Ten turkusowy przewód, to w Twojej wersji zapewne jest podłączony z układem interlock. Masz w nim stopkę boczną z czujnikiem, która nie składa się samoczynnie po podniesieniu motocykla? Normalnie stacyjka powinna w pozycji ON łączyć przewody czarno-biały i turkusowy.
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Przerywacz jest czysty i w dodatku nowy Bułgarski, tak samo jak cewka zapłonowa. Nie wiadomo jakie koło magnesowe powinno być do tej cewki. To nie jest zapłon bateryjny, więc jak w kole magnesowym motocykla do którego ta cewka była oryginalnie były silniejsze magnesy niż ma WSK to przez to iskra też będzie słabsza.
witam mam pytanie odnośnie układu zapłonowego do motocykla WSK a mianowicie mam zapłon z cewkami w kturych jest wytwarzana iskra a chciałbym mieć układ cewka wytwarzająca napięcie + cewka zapłonowa zewnętrzna a nie w magnecie czy ktoś ma schemacik takiego układu albo ma swoje doświadczenia w tym temacie .
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
To jest dziwny problem. Moj motor to jawa pradnica 6v z dwoma cylindrami. Jedna cewka ma mocna iskre a wszystkie inne jakie testowalem nawet nowa ze sklepu daje troche slabsza nie wiem czemu, zamienialem cewki miejscami, swiece i przewody wysokiego napiecia, wyglada na to ze ta cewka jest wyjatkowa a na innych motorek nie spala dobrze mieszanki i chcialbym...
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
nic prostrzego uklad ktorego szukasz to cewka zaplonowa wez cewke z szmochodu jakas mala albo z motocykla podlaczasz 12 i przetywasz obwod 12 v i masz na wyjsciu iskre tylko mase swiecy musisz podpiac bo standardzowo swieca ma ase z samochodu
to pewnie jakiś Garbus, bo Trabant niema rozdzielacza ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Aparat zapłonowy bliźniaczo podobny do tego z garbusa, silnik był już na chodzie, zdjąłem aparat do lakierowania po założeniu z powrotem przez chwilę iskra była po jakimś czasie coś się stało z cewka zapłonowa (była nieoryginalna...
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Motocykle WSK 125 tak się ratowało za małolata. Cewka butelkowa pod bak, zasilanie z cewki "świetlnej". I wio.... Przezwajanie tej WN mija się z celem - o ile technicznie możliwe, o tyle niewykonalne w "rękach" - nie dasz rady ułożyć równo warstw. Potem trzeba by to jeszcze cisnieniowo zaimpregnować - też trudne w domu. Pozostaje dopasować z czegoś...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
1) Układ z diodą Zenera działa jak stabilizator, powyżej jakiegoś napięcia nie dopuszcza aby dalej wzrastało i trzyma je na zadanym poziomie 2) Transil ma za zadanie przechwycić przepięcie i zamienić na ciepło. Jeśli wstawiłbys tu transil na 12V to zrobiłby pełne zwarcie i się zwęglił albo wcześniej przeplaiłby bezpieczniki Zrób układ z diodą zenera...
Napięcie 6V będzie wystarczające do pracy tego układu, ale musi on być zasilany napięciem stałym z akumulatora a nie wprost z prądnicy (w Romecie chyba nie ma aku). Sądzę, że nawet gdyby wyprostować napięcie z prądnicy, układ i tak nie będzie pracował poprawnie, ponieważ cewka butelkowa (WN) musi być zasilona ze źródła dającego stabilnie prąd rzędu...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr
Bardzo możliwe. Zapłon "Poloneza" (cewka zapłonowa) pobiera ok. 6-8A prądu. Skąd tyle weźmiesz? Oryginalny zapłon jest bez akumulatora i to w tym motocyklu jest istotne.
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
skoro regulacja konta wyprzedzenia jest napięciem na którymś styku to problemu z tym nie byłoby żadnego, wystarczy jakiś obrotomierz który podawałby napięcie na ten styk zamiast na cewkę ze strzałeczką :P możnaby to potencjometrem dostroić
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Jakie obroty osiągnie chwilowo koło magnesowe przy wpakowaniu np. biegu nr 1, przy prędkości motocykla 60 km/h ? I jakie wówczas...
mam taki moduł i cewkę wysokiego napięcia do tego motocykla,nr kat.TY37.003,876-78,drugi nr, 252 3734 VI 91
Witam. No to nie za pięknie. nie chciałbym ci wprowadzić w błąd - z tego co pamiętam to około 100V - PP . Zwykły voltomierz pokaże napięcie skuteczne - mniejsze . Ale - na odpowiednich obrotach . Mieliśmy zrobiony odpowiednie stanowisko do tego celu . Sprawdź czy cewka nie ociera o wirnik ( koło magnesowe ) . Może zapodaj pytanie w dziale samochody/motocykle...
"Przy okazji czy lepiej nieco dopłacić i wybrać droższy model? Hantek vs RIGOL. " Marzyłem od zawsze o oscyloskopie, choć nie jestem elektronikiem. Taka pasja tylko. Kiedyś przez krótki czas miałem Oscylograf z lat 50-60 z wojska. Hantek posiada generator, ale jako laik zapytam, czy nie wystarczy mi generator (program SineGen na PC) który co prawda...
Dalej nie wiem, w czym ma to robić ale małe cewki zapłonowe, do tego podwójne, do tego o wysokiej oporności na pierwotnym, czyli cały rarytas, którego szukasz (!) występują w radzieckich motocyklach typu Dniepr, Ural.
Wczoraj otrzymałem do zregenerowania motocykl WSK 175 Kobuz. Wyczyściłem gaźnik, zalałem świeże paliwo, naładowałem akumulator (gdy go zmierzyłem miał całe 0.2V) następnego dnia pojechałem na polne drogi. Do domu wróciłem na zasadzie: minimum gazu bo więcej nie chce wyciągnąć. Sprawdzając świecę dotknąłem ręką cewki zapłonowej, która była zagotowana...
Dzięki za radę, na pewno spróbuję i dam znać czy pomogło. Podczas prób motocykl nie jest nawet podłączony do układu zapłonowego i nasuwa się pytanie, czy cewka stycznika może zakłócać działanie układu aż w takim stopniu, że załącza bramki? Serdeczne dzięki za pomoc w tej sprawie.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
albo założona odwrotnie,w sensie mechanicznym-głowiczką w dół . w motocyklach są montowane czasami odwrotnie i nie ciekną chyba że samochodowe nie są do tego przystosowane
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
Witam Motocykl przyprowadzili do mnie bez modułu zapłonowego, pozostała cewka i wystająca wtyczka czteropinowa kwadratowa. Moje pytanie, jaki typ modułu tam stoji, gdzie ewentualnie go dostać, nie wiem jaki typ modułu, nie wiem jak powinien wyglądać, i nie wiem gdzie szukać jak nie mam żadnego typu. Jeśli moduł jest identyczny jak w innym suzuki 125...
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
a możesz podać jakiś schemat modułu motocykla z instalacją 12v który posiada cewkę wyzwalającą zamiast przerywacza..... tak aby pasował do mojego charta 12v....
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Kombinujesz całkiem ciekawie ale niestety zupełnie źle. Instalacja jak jest na 12V to musi być na 12V a nie na 24V. Żarówki + cewka zapłonowa + radio +inne urządzenia na 12V --pójdą z dymem. A tak na marginesie to cewka zapłonowa nie ładuje akumulatora tylko prądnica lub alternator. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności akumulatora (nie napięcia!!!)...
Czyli cewka butelkowa w porządku? Powinno być przejście między stykami 1 i 15 na cewce? Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia...
Posiada on 3 cewki. 1 - zapłonowa, 2 - światła stop i ładowania 25W, 3- ladowania 21W. Schemat zbliżony do twojego jest tu: http://www.a-k-f.de/moser/s50b.pdf Co do opisu cewek się z lekka mylisz - cewka 3 służy do zasilania (pradem przemiennym) oświetlenia, z ładowaniem nic wspólnego nie ma. Posiadam akumulator 6v 12Ah. Oryginalny układ nie sprawdza...
Poprzełączałem tak jak było motor pali ale alarm nie działa wogóle na pilota. jak wepnę w wiązkę od alarmu gdzie jest podłączona do instalacji to jest zero reakcji na pilota. Ale po włączeniu stacyjki załącza się alarm. Od alarmu odłączyłem moduł zapłonowy ,cewkę zapłonową i motor pali. Czy jest możliwość że coś stacyjka?? Przecież z niej tylko wychodzi...
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? https://www.greg92.pl/modyfikacje-motocy... https://gmoto.pl/iskrownik-zaplon-elektr... Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
To tak by zamknąć temat to co potrzebowałbym by uruchomić taki silnik od Honda NTV 650 mając goły słupek(tak się chyba mówi na blok ze skrzynią)? -Gaźniki? -Pompę paliwową? -moduł zapłonowy? -świece -Akumulator -Cewka zapłonowa? -Rozrusznik? -Alternator? -Wiązka elektryczna? -Filtry? -jakieś czujniki? Coś jeszcze?
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
No nie wiem co chcesz udowadniać budując prototypowe DC-CDI. Równie dobrze można się pobawić gotowym chińskim modułem DC-CDI. Jeśli chcesz wykluczyć cewkę WN — podłączasz ją do innego sprawnego skutera, motocykla i sprawdzasz czy iskra ma odpowiednią długość. W ogóle sprawdzałeś długość iskry z samego przewodu WN?
Witam. Od 3 tygodni mam problem z moim motocyklem - Daelimem Roadwinem 125 FI. Motocykl przejechał w moich rękach 120 km w jeden dzień. Po czym na drugi dzień po przejechaniu 7 km motocykl zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu motocykl ponownie odpalił i cykl powtórzył się 5 razy, aż w końcu dojechałem do miejsca zamieszkania. Mylnie myśląc, że jest spowodowane...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
Mam dwie sportowe kamery SJ2000 i SJ9000. Gdy chcę ich użyć w motocyklu, ich dźwięk jest zakłócany w taki sposób jak na filmie. https://filmy.elektroda.pl/28_1468865430... Maksymalne zakłócenia pokazują się w okolicach 4000 obrotów. Z kamerą SJ2000 jest gorzej, bo do zakłóceń w dźwięku dochodzi falowanie obrazu. To dziwne, bo SJ2000 jest w metalowej...
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
mo co dobierać koła magnesowe i zapłony jak? oryginalnie silniki w2 miały zapłon iskrownikowy tzw zapłon szwedzki występował w serii motocykli m21w2S a nawet? oryginalnie można było odpalać motocykl z silnikiem w2? bez akumulatorta zasilało się cewkę w/n napięciem z cewek oświetleniowych . wymagało tylko przepięcia paru przewodów w słynnej kostce .
http://obrazki.elektroda.pl/9773670900_1... Pod zapłon z jawy 50, delikatnie go mam zamiar przerobić, u mnie wygląda to tak, że są 3 cewki, 2 świetlne połączone szeregowo i jedna zapłonowa(tylko cewka butelkowa). Nie da się pominąć tego pinu, z modułu i po prostu podpiąć go tak, aby miał za zadanie ładować tylko akumulator? Bo rozumiem,...
Na ile mój siwy łeb pozwala myśleć- Czy wg. tego schematu zaciski D+ i 51 pozostają bez wykorzystania? Jeśli tak- to czy mają pozostać wolne czy zmostkowane (spięte)? Do D- masa, DF wzbudzenie a 61 - przewód podwójny do obudowy prostownika i..... kontrolki ładowania? Jeśli napisałem dobrze, to czy po włączeniu tylko zapłonu, wyłączeniu wzbudzenia cewki...
Witam posiadam motocykl tak jak w opisie i mianowicie silnik po przejechaniu ok 15-30km. Uszkadza świecę zapłonową czyszczenie tej świecy nie pomaga. Elementy iskrownika wymienione : Kabel - bosch cewka -nowa kondensator- nowy fajka- nowa Zapłon jest ustawiony poprawnie.
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
motocykl cewka cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna
rejestrator trasy pomiar częstotliwość dźwięk silnik rozdrabniacza
dezamet żelazko dezamet żelazko
Niebieski kabel w Peugeot - funkcje i zastosowania Jak przekształcić prąd 230V AC na DC? Prostowniki i mostki Graetza