Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
Cewka zapłonowa nie wymaga stabilizacji napięcia i moim zdaniem wystarczy odpowiednio dobrany opornik. Musi mieć opór taki sam jak cewka, włącza się go szeregowo z cewką i w czasie pracy na oporniku odłoży się połowa napięcia zasilania, czyli 12V/2=6V (dokładniej to 14,4V/2=7,2V). Opór można próbować mierzyć omomierzem (powinno być kilka omów) albo...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Dzięki za pomoc .Okazało się że cewka w aparacie zapłonowym wysiadła . Tak jak doradzali sprawdziłem opór i okazało się że cewka do wymiany
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
może być cewka zapłonowa zwykła(olejowa) ale lepiej żeby miała mniejszy opór.
Jak odkręcisz tłumik, to będziesz widział, czy tłok jest odwrotnie założony. Blokować może także cewka zapłonowa, szczelina jest prawidłowa?
Dzisiaj odpalił bez problemu po zgaszeniu dalej ten sam problem. Cewkę zapłonową zmierzę, impulsator też. Jakie powinny być prawidłowe wartości na mierniku? czy poprostu mam sprawdzić czy jest opór czy go nie ma.?
Nie widzę związku przyczynowego trudności z odpaleniem zimnego silnika z czujnikiem wału - chyba że jest wrażliwy na temperaturę. Prędzej podejrzewałbym układ zapłonowy. Silnik zagrzany, lepsze odparowanie benzyny, lepsze warunki do przeskoku iskry w cylindrze. Dla sprawdzenia zmniejsz szczelinę na świecy np na 0.5mm. Jeżeli będzie poprawa to przyczyny...
Posiadam motorower m-ki yamaha tzr z silnikiem AM6 z 2004 roku. Usterka brak iskry, z tego co obczytałem jest to zapłon na prąd stały oznaczenie modułu 5WX-00. Moduł ma wejście na jedną wtyczkę x8 z czego podpiętych jest 7 pinów. Do modułu jest podpięty + jak i - , dwa przewody od wyzwalacza , przewód do cewki, do obrotomierza i chyba do wyłączania...
Jeśli to v-ka to chyba środkowa maskownica , patrząc na silnik od góry - podłużny plastyk do góry , pod nim cewka, z tego co pamiętam trzy czy cztery śruby . Odkręcasz śruby , odpinasz kostkę elektr. od cewki . Cewkę wyciągasz do góry i widzisz świece zapłonowe . Klucz 16 przdłużona nasadka do świec. Cewka wychodzić może z lekkim oporem. Montaż procedura...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Witam Czy orientuje sie ktoś ile prądu pobiera cewka od poldka- opór 3,3 ohma. Czy można to obliczyć z prawa ohma? Zamierzam zamienić oryginalną cewkę zapłonowa w wsk 175 na tą od poloneza. Nie wiem czy ładowanie da radę. Może jest ktoś kto ma taką przeróbkę?
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
Witam!! Szukałem takiego tematu ale nie znalazłem odpowiedzi wiec pisze. chodzi mi generalnie o to a by ktoś podał mi jaki opór powinien mieć czujnik położenia wału czy cewka powinna być zasilana (jeżeli tak to na którym kablu i czy podczas kręcenia silnikiem czy kiedy), zasilenie modułu zapłonowego na których kablach co posprawdzać itp. Czujnik ma...
Może przewód multimetru ma 3Ω? Cewka uzwojenia pierwotnego powinna mieć opór dużo mniejszy, niż cewka wtórnego - tak z kilkaset razy.
tak cewka dziwnie tyka nie wiem czy to normalne czy nie. Zmierze miernikiem opór na tej cewce zobacze co wyjdzie pozdrawiam i dzieki
Ja posiadam natomiast ogara 200 - ma to ten sam silnik co jwaka czyli 223. Mam akumulator 3Ah i różne pierdoły podłączone do niego. Jeśli ci braknie prądu w moto to zawsze możesz dowinąć trochę drutu do cewek. Stabilizator napięcia jest raczej zbyteczny w tym układzie, wątpię aby ci napięcie skoczyło do groźnych wartości. 3 mostki prostownicze są tu...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
- Błąd P0638 - Sterownik przepustnicy zakłócenia działania opór, silnik regulacji przepustnicy: 2 - 8 omów Sprawdzić złącze, w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji przepustnicy. Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami silnika sterowania. Porównać z podanym...
Coś nie kontaktuje na cewce z grubym drutem. 750 omów przy napięciu 6 V daje prąd 0,08 A. Przy różnicy 0,5 V prąd spadnie do wartości 0,0007 A. To znacznie za mało by ładować baterię. Możesz szukać np. niekontaktu cewki z masą - zardzewiałe, czy brudne, bo ułamane dało by przerwę. Trzeba będzie ściągnąć koło magnesowe. Do wymiany cewki też trzeba by...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Zacznijmy od początku do pracy silnika są potrzebne 3 podstawowe rzeczy ciśnienie sprężania mieszanka paliwowo-powietrzna i oczywiście iskra w odpowiednim momencie zakładając, że nie jest przestawiony rozrząd i ciśnienie nie idzie ale w gwizdek. kolego jeśli nie chce ci odpalić to sprawdź w tym momencie czego jej brakuje. Czy paliwa aby wytworzyć mieszankę...
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
Przewody też można. Uszkodzony zapewne bedzie miał znacząco różny opór od sprawnych. Przebicie jest to przeskok iskry przez izolację. Opór kabla nie ma tu nic do rzeczy.
Z pewnością nie zaszkodzi. Właściwego przyspieszenia może nie mieć z wielu powodów. Podstawa to filtr powietrza, filtr paliwa, świece, kable wysokiego napięcia, zestyki w kopułce rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu, cewka zapłonowa. Jeżeli nie masz informacji kiedy filtry były wymieniane to dobrze wymienić. Świece, zestyki w kopułce i palec...
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Cewka w moim magnecie całkiem umarła, więc postanowiłam rozwijać dalej, znowu natknęłam się na osłabiony punkt na druciku (po około 400 zwojach), który pękł mi w rękach. Jednak myślę, że to nawet spoko, bo korci mnie, żeby nawinąć tę cewkę od nowa. Jestem na etapie 1410 zwojów, wygląda na 1/3 drogi do celu. W tym miejscu opór już jest, jednak te 150-200...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję Miałem to olać ale przemierzyłem tak dla wiedzy . Cewka 8352 1/2 ma opór pierwotny 4,5 Om i jest dla zapłonu platynkowego.
Witam Panowie wróciłem właśnie z garażu. Cewkę zmierzyłem miernikiem, opór książkowy -/+10%. Sprawdziłem podłączenie kabla do cewki wszystko na 100% dobrze łączy. Mam nowy objaw: Po przekręceniu kluczyka, zaczynam pierwszy rozruch, pierwszy obrót rozrusznika i jest duża iskra. Kolejne obroty i już iskry nie ma. Wyłączam kluczyk i załączam i sytuacja...
Po co kombinować, załóż dwubiegunową cewkę od malucha tylko poszukaj takiej co ma opór uzwojenia pierwotnego ponad 3 omy. Są dwa rodzaje cewek dwubiegunowych, z oporem poniżej 1 oma i pracujące z przewodem oporowym i z oporem powyżej 3 omów pracujące bez opornika. Łada miała mały opornik ceramiczny do cewki 1,7 oma, w chwili rozruchu prąd był podawany...
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Jeżeli bez świecy kręci się lekko, a po jej wkręceniu jest opór, to istnieje możliwość uszkodzenia łożyska wału od strony koła magnesowego. Sprężanie powoduje przesunięcie walu i koło magnesowe ociera o cewkę zapłonową.
Witam. Ostatnimi czasy mam przyjemność odtwarzać instalację elektryczną w Toyocie Corolli GT Coupe z 1980r. model TE71, silnik 1.6 DOHC, 110 hp, na dwóch gaźnikach Solex. Pytania: - co to za element który znajduje się na cewce zapłonowej? Jest to prawdopodobnie jakaś cewka (opór około 2 Ω w obie strony). Podłączyłem plus po zapłonie na cewkę zapłonową...
Jakie mogę wystąpić "uboczne" skutki Minimalnie mniejsza energia iskry. W razie problemów poszukaj kabli WN o mniejszym oporze. I sprawdź zeby odległość elektrod świec była w raczej dolnym zakresie.
Żarówki trzeba zmienić na 12V , w przewody między wskaźnikami a czujnikami trzeba wstawić opornik wyrównawczy. Opór ustala się doświadczalnie. Silniczek od wycieraczek najlepiej zmienić na 12V tak samo cewkę zapłonową. Rozrusznik 6V wytrzymuje 12V.
Update: tak, sprawdzam kosiarkę z przykręconym nożem. Dla pewności wymieniłem jeszcze cewkę zapłonową na nową. Aktualny wniosek jest taki, że problem musi być albo z samym wałem, albo z tłokiem. Dodano po 2 I tak, mam doświadczenie w obsłudze kosiarek i ciągnę za szarpak z całej siły.
Cewka jest ok - pomierzone opory - zgodne z wartościami książkowymi podanymi w "sam naprawiam - Tico " Sterowanie zapłonem - co masz namyśli ? Tico niema sterownika zapłonu. Jedynie moduł zapłonowy no ta bene wymieniony czyściutki elegancki itd.. Tak właśnie pojawia się jedynie jedna iskra i koniec.
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Witam. Miesiąc temu wychodząc z pracy, autko mi nie odpaliło. świeciła kontrolka wtrysku. jadąc do pracy nie było jakich kolwiek objawów. Oddając auto do mechanika stwierdził uszkodzony czujnik fazy. wymiana nie pomogła (później się okazało że stary był dobry). Autko wylądowało u elektryka. stwierdził spalony sterownik wiązki zapłonowo wtryskowej, uszkodzona...
Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem, rzeczywiście nie ma iskry. Na wszelki wypadek sprawdziłem też na zapasowych świecach, więc to można już odrzucić. Czyli albo cewka zapłonowa albo aparat zapłonowy? Niby sprawdziłem. Zasilanie na cewkę jest. Z pomiarów wynika że cewka nie ma przepalonych obwodów. Kable przemierzyłem - niby ok czyli opory zgodne z instrukcją....
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Do diody możesz podłączyć jeszcze jeden tranzystor(zasilany pełnym napięciem) i przekaźnik który swoim stykiem rozwiernym odłączy cewkę zapłonową. Może sie okazać że trzeba równolegle do cewki (czyli pomiędzy punki"1" i "14V"na rysunku) dołączyć opór który nie będzie odłączony przez przekaźnik, po to aby układ nie pozbawiał siebie impulsów po przekroczeniu...
Moim zdaniem przerwę należy jednak zmniejszyć. Gaz powoduje większy opór elektryczny pomiędzy elektrodami świecy. W efekcie mniej obciążona cewka zapłonowa generuje większe napięcie. Zwiększa się napięcie międzyzwojowe w cewce, a to może prowadzić do uszkodzenia izolacji przewodu nawojowego. W taki sposób wykończyłem już jedną cewkę. Obecnie zmniejszam...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Witam zaznaczam że jestem początkujący . Pytanie nr 1: Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką) uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω . -------- zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony). moduł zapłonu...
Przewody od sterownika do czujnika sprawdziłem wszystko jest ok. Napiecie na wtyczce przy odpietym czujniku około 4 v. Napiecie z czujnikiem przy zimnym silniku 2.7 v opór czujnika ok (nowy). temperatura pokazywana przez komputer diagnostyczny -40 stopni. wyciągnąłem świece zapłonowe i kręcąc rozrusznikiem zauwarzyłem że iskra zanika. Cewka zapłonowa...
No całkiem możliwe:D Mi podobnie poszarpywał przy delikatnym przyśpieszaniu i zwalnianiu, dziwny miał apetyt i: -wymieniłem kompa-troszkę lepiej i odcięcie doszło do 6400-tak jak powinno(bylo 6000) -potencjometr przepustnicy-no coś , coś dało -mieszałem 3-ema czujnikami temp silnika i 2 czujnikami zasysanego powietrza -świecami:NGK, BOSCH, Champion,...
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. https://vimeo.com/157441026 Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy...
Witam mam problem ze skuterem 4t china a mianowicie iskra jest tylko podczas pierwszego obrotu silnika potem brak a jak skuter cudem odpali to na stopkach chodzi normalnie a podczas jazdy przerywa i gaśnie. Opór na impulsatorze 160 a na zapłonowej 450 modół zmieniany na inny cewka sprawna świece wymieniane . Proszę o pomoc.
Sprawdź cewkę zaplonową-kaloryfer-jeśli w Twoim silniku jest tzw. DIS(bez aparatu zapłonowego). Najlepszym wyjściem byłaby podmiana na próbę inną cewką. Tu jest niestety loteria. W moim cewka miała opory jak wzorcowe tzn. między wyjściami na kable zapłonowe 1-4 i 2-3 opór 5600 ohm(wszystkie kable mają być zdjęte podczas pomiaru). Kupiłem używkę za 80zł...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Chyba prostszego opisu nie ma... A ten opór jest wykonany w postaci kabla oporowego. Dobry patent, bowiem przy słabym aku można podawać napięcie bezpośrednio na cewkę. A kolega ma wyładowania WN na elektrodzie świecy zapłonowej, ciekawe czegóż więcej oczekuje???
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
tak ten piec działa prawidłowo tylko nie zapala palnika - wymontowałem płytkę sterownika i albo triak sterujący transformatorem zapłonowym jest uszkodzony albo raczej transformator (na wyprowadzeniach omomierz pokazuje zwarcie ,chyba że cewka w tym transformatorze ma taki mały opór) i mam pytanie czy takie transformatory można gdzieś kupić czy nową...
Przepraszam za błąd (nocne zmęczenie wyszło) napięcie ma być na zielonym przy włączonym zapłonie. Wartość od - do jest różna w zależności od wielu czynników i nie powinna przekraczać 350V prądu przemiennego. http://obrazki.elektroda.pl/5142821600_1... Sprawdź jeszcze opór na impulsatorze (czerwony przewód względem masy) tam powinno być...
To jest cewka zapłonowa od Simsona. Ma ona oporność ok 0,4 Ω. Czujnik który chcę zrobić miałby wskazywać ten opór poprzez zaświecenie diody led. W przypadku barku oporu dioda by nie świeciła. Mam podobne urządzenie, ale wykrywa ono oporność dopiero od 0,8 Ω. Rysunek poniżej. Czy można ewentualnie zwiększyć dolny zakres pomiarowy? Z góry dziękuje....
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Ponieważ nie znam się kompletnie na tych sprawach to poprosił bym o tłumaczenie jak dla dziecka no może trochę starszego :D .Z tego co się zdążyłem zorientować to bym musiał znać oryginalny opór i na tej podstawie można obliczyć ilość zwoi.Obecnie są dwa uzwojenia jedno pod spodem grubszy drut nie znam grubości a na tym drugie uzwojenie z drucika cienkiego...
Cewka sprawdzona dzis po zgasnieciu samochodu. Iskra trzepie jak cholera ale nadal nie odpala więc stawiam na HALLA tylko nie bardzo wiem jak go sprawdzić. PS. Jaki opór powinny mieć przewody WN ? Dodano po 1 Na zasilaniu HALLA oczywiście przy zgaszonym silniku mam 12V. Jak sprawdzałeś cewkę, tzn. w jaki sposób uzyskałeś tę iskrę? Czujnik Halla sprawdza...
Dziwne, ze któras z koleji cewka leci. Moze problem jest gdzies indziej? Jaki masz skład na gazie a jaki na benzynie? Wydaje mi sie ze zły skład, a co za tym idzie inny opór elektryczny uszkadza cewki.
Koledzy! Przedwcześnie zakończyłem temat i wracam do niego. Silnik wtedy pięknie odpalił, ale po kilkudziesięciu sekundach zaczął palić na trzy gary i spaliła się druga cewka - również na trzecim cylindrze (była używana, więc założyłem, że to jej wina). Po dogłębnych oględzinach okazało się, że przewód zapłonowy trzeciego cylindra jest uszkodzony wewnątrz...
Podłączyłem wszystko "na krótko", bezpośrednio do cewki wN, omijając większość przewodów. Podczas gdy cewka butelkowa przetwarza prąd, napięcie na stykach z niskim napięciem wynosi około 1,7V, zaś bez podzłączonej cewki pomiędzy ziemią a pradem cewki jest te 12V. Opór uzwojenia cewki butelkowej to 4,1 Ohm - MZA (Polskie miały 4,6Ohm) Bezpośrednio z...
Witam Mam problem ze skuterem Zipp Vapor skuter 4t zaczął kichać strzelać i nie ładnie pracować z racji że odkąd go mam nie był remontowany wymieniłem tłok i pierścienie. Stary był przegrzany i pierścienie tez w nienajlepszym stanie ale objawy nie ustąpiły. Skuterek ma słabą iskrę podmieniłem cewkę zapłonową ale dalej to samo więc zabrałem się za sprawdzenie...
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
Ja miałem ruską zapalniczkę na akumulatorkach(2x1,25V) i w środku były chyba 2 tranzystorki,parę oporów i kondensatorów no i oczywiście cewka -zwykła przetworniczka w.n. ale nieżle kopała.Bez problemu zrobisz większe ustrojstwo(robiłem z samochodowej cewki w.n. modułu zapłonowego i generatorka na NE555). :wink:
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
witam pytanie może wydawać się banalne ale sprawiło mi trochę kłopotu. W samochodzie volvo 460 1.8i po stwierdzeniu usterki w obwodzie wtryskiwacza komputer przestaje generować impulsy sterujące modułem zapłonowym. dotychczas w trakcie pracy na gazie odłączana była pompa paliwa w trakcie próby emulacji wtrysku pojawiły się problemy pomimo podstawiania...
Witam! Co to takiego pomiędzy aparatem zapłonowym a kablami wysokiego napięcia. Opisane jest jako BERU o wartości 1 kilooma. Wygląda to na cewkę lub jakiś opór - tylko po co? jaką odgrywa rolę? Jedno z tych mam uszkodzone (tzn. ułamane w połowie) i nie wiem czy może mieć to wpływ na pracę silnika a dokładnie dzieje się coś takiego że podczas jazdy jakby...
Cześć, mam skuter Ovetto MBK 50 (czyli klon Neosa), który niedawno całkowicie przestał odpalać. Iskra jest, nawet nowa świeca, kompresja raczej jest, na kopniku czuć lekki opór, jak odkręcę świecę to nie ma prawie żadnego oporu. Paliwo raczej podaje, bo świeca po chwili jest mokra, próbowałem wtrysnąć "plaka" wprost do dolotu i też nie odpala. Gaźnik...
Witam Szukałem wszędzie ale tylko pobieżne informacje są. Potrzebuję wiedzieć jakie parametry mają popularne cewki zapłonowe w samochodach osobowych oraz motocyklach(maluch, polonez, golf, mz, jawa, simson). Interesują mnie tylko cewki 12V pojedyncze ewentualnie podwójne oraz te stosowane w motocyklach butelkowe 12V. Parametry których szukam to: -opór...
Cześć. NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch. Ale jest inny problem. Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam. Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego. Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem...
Witka! :arrow: tOczek Jeśli nie chcesz wielkich przeróbek to już Ci raz pisałem,cewka od malucha 12V dwubiegunowa +opór kompensacyjny. Koszt niski,spróbowac warto,podwójnie wysokie napięcie . I kita. Wzmacniacze???Nic takiego nie ma.Potoczna nazwa urządzenia generującego snop iskier(generator zapłonowy)uruchamiany przy rozruchu silnika. HeJ.
cewka to element nienaprawialny, oporność uzwojenia pierwotnego max 1 ohm, wtórnego ok 10 kohm,przewody maxymalny opór pojedynczego do 20 kohm a przerw na świecach nie możesz bardzo zmniejszać myślę że min to 0,65mm bo przy mniejszej mają prawo wypadać zapłony
Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem...
Na wyjściu z magneta przy kręcenia jest napięcie skaczące zależności od kręcenia od10 do5V. Z modułu na cewkę zapłonową jest bardzo zbliżone. Na cewke dałem prąd z prostownik i powinna pokazać się iskra ? Iskry brak. 360ohm wychodzi na przewodach od magneta, jak kręcę to zmienia się wartość w pewnym momencie spada do kliku ohm. Impulsatot około 120ohm
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Dzień dobry Państwu, miesiąc temu kupiłem nową cewkę zapłonową. Stan na dziś - uszkodzona. Wymieniałem z cewką zapłonową również świece, ale pominąłem przewody. Uznaję, że mam przebicie, na którymś przewodzie, z racji tego że koszt oryginalnego przewodu Motocraft to 70zł i brakuje mi funduszy, postanowiłem znaleźć wadliwy przewód, bez wymiany pozostałych,...
Zabezpiecza cewki przed zniszczeniem. Nie. To opór na którym występuje spadek napięcia w uzwojeniu wtórnym, służy on do kontroli iskry przez DME. Dlatego też cewka ma trzy wyjścia we wtyczce.
Ostatnio miałem awarię samochodu, uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa. Mechanik, który zajmował się naprawą powiedział, że mam zainstalowany zbyt pojemny akumulator względem przewidzianego w tym modelu samochodu (60Ah VS 45Ah) i może to być przyczyną przyszłych awarii, jak również mogło stać za tą. Jego zdaniem zbyt pojemny akumulator ma niski opór...
Mam wrażenie, że coś jest niezupełnie tak, jak trzeba. Końce uzwojeń, do których są podłączone dreny, należy połączyć do +12V, podobnie lewe końce R6 i R7. Prawy koniec kondensatora C3 powinien być połączony tylko z D7, D8 i R8. Poza tym zamiast D6 powinien być mostek. Transformator 220/2x6 ma przekładnię około 33:1, więc z 12V może dać około 400 -...
Nie wiem czy to na pewno cewka ponieważ wczoraj pomierzyłem jej opory na niskim i wysokim bo znalazłem jej parametry i są w normie, więc dziś pójdę zobaczyć może coś pomogło nawiasem mówiąc poczyściłem cały aparat.
Masz jakiś miernik? warto dla pewności byłoby zmierzyć opór na przewodach w stosunku do masy, i wiedzielibyśmy więcej.. Moduł - Instalacja w skuterze Czerwony z czarnym - czerwony z czarnym(powinno być coś koło 400Ohm do masy) Czarny - Zielony Czarny z białym - ten najprawdopodobniej jest do gaszenia, gasi po zwarciu do masy - na razie nie podłączaj,...
Moduł wypala się bo podczas próby odpalenia strzelił i poleciał dymek z niego i w module zrobiła się dziura , quad zgasł podczas jazdy i od tamtej pory ciągle wypala te moduły Tak myślałem dlatego moje poprzednie podpowiedzi są właśnie do takiej sytuacji. Tu masz po kolei co i jak: Kup: Moduł na alledrogo opisany "MODUŁ ZAPŁONOWY CDI SYM 4T ODBLOKOWANY"...
Już wielokrotnie pisano jakie mają opory cewka pierwotna i wtórna, pierwotna rzędu ohma wtórna rzędu 10 kilo ohma. Po sprawdzeniu oporności do gniazd uzwojenia wtórnego WN ja wkładam krokodylki i ustawiam tak, aby odległość między ich końcówkami na zewnątrz cewki wynosiła 1-2 mm. Do jednego końca uzwojenia pierwotnego podłączam minus z zasilacza 12V...
też o tym myślałem. Sprawdziłem je i są identyczne. Co do błędów to zmieniłem wtryski na stare, skasowałem kody i po kilku próbach kręcenia nie łapie już żadnych kodów. Troszkę też podejrzewam moduł zapłonowy bo raz widziałem że dał iskrę a dalej cicho. Sprawdzałem go miernikiem i wychodzi na to że cewka jest ok, ale przecież moduł to nie tylko cewka...
Dobra, wróciłem z pomiarów. Wszystkie kable mają opór w okolicach 2.2-2.3 kOhm (lub coś w tym stylu, może mi się skala przesunęła), wszystkie cewki na jednym z uzwojeń mają 0.01 (czegoś tam) czyli tyle ile mówią papiery, niestety nie mam pojęcia gdzie miała wyjść druga wartość 0.44, miernik nie wykazywał takich wartości pomiędzy żadnymi pinami. Jedna...
simson cewka opór cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna
kontrolka silnika actros usunąć wirusa malware trzeszczy dotknięciu
sterownik hulajnoga elektryczna sterownik hulajnoga elektryczna
Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta Honda Civic 2004 7 gen - lokalizacja przewodów masowych