Takie problemy mogą wstępować przy wadliwym układzie zapłonowym.Masz za słabą iskrę.Kiedyś walczyłem z takim objawem w wózku widłowym i okazało się że cewka zapłonowa miała inne parametry niż powinna.Ale świece też mogą być przyczyną.Powodzenia
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Witam, mam problem, już brakuje mi sił, mianowicie pacjent Daewoo Kalos 1.2 2005r benzyna. Zrobione do tej pory: 1. Olej + wszystkie filtry (kabina, powietrza, oleju, paliwa). 2. Cewka zapłonowa + świece + przewody (przebicie cewki i przewodów). 3. Czujnik położenia wałka rozrządu (walił błędy). 4. Uszczelka pokrywy zaworów (był wyciek) Sprawa wygląda...
sprawdziłem - kabel z cewki na kopulkę normalnie wchodzi- tak że cewka wyglada na pasowną? tylko czy inne parametry są te same?
Odłacz te przewody od lpg i polataj na benzynie. Może przywiera na sygnałowym cos i pali moduł. Zasilanie instalacji gazowej jest pobrane z zasilania modułu sterującego cewką. To może mieć wpływ? Bo testowanie będzie znacznie droższe od kupienia kolejnej zapasowej cewki (pali ok. 12litrów/100) V3040s nie jest prostym tranzystorem, jego schemat wew....
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
Malum, jeśli jak twierdzisz, że wymienione są świece, przewody wn, cewka zapłonowa to sprawdź jeszcze jak samochód zachowuje się podczas gwałtownego przyspieszania na benzynie. Jeśli szarpanie będzie to sprawdzaj jeszcze raz zapłon. Jeśli nie będzie nawet najdelikatniejszego szarpania, to daj sobie spokój z układem zapłonowym. Podejrzewam, że strzały...
Ten uklad w jawce rownież nie będzie dzialal bowiem jest to uklad w ktorym cewką zasilajacą jest cewka zapłonowa umieszczona wewnatrz silnika a ściślej iskrownika ,w jawce jest to rozwiązane inaczej
W dzień to pomierzę, znalazłem w "sieci" takie parametry i nie wiem czy są prawdziwe. Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) oraz 14,5 Ohm impulsator, cewka butelkowa 2 ohm.
I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba? Oczywiście zapłon został wyczyszczony i ustawiony? Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka zapłonowa w tym zapłonie. Kondensator...
Objawy; po rozgrzaniu się silnika zanika iskra. W związku z powyższym wymieniłem; -platynkę -kondensator przy aparacie -wyregulowałem zapłon Objawy dalej te same, przy czym cewka jakby się chwilami nadmiernie grzała... Nie zostaje nic innego jak ją wymienić , tak mi się wydaje... W związku z tym czy można włożyć do malacza inną cewkę? np iod omegi 2.4???...
Cewka zapłonowa działa głównie dzięki szybkim spadkom napięcia. Po przejściu prądu przez mostek, przebieg będzie równie stromy, jak na wyjściu z ściemniacza? Nie posiadam oscyloskopu, żeby to sprawdzić.
Jest to pastuch, obecna jego wersja jest na przerywaczu ne555 oraz mosfecie i potem to dołączone do cewki zapłonowej i jest podłączone do pastucha. Kopie dość mocno ale nie wystarczająco żeby psa odstraszyć. A na jakie napiecie masz tego MOSFET'a? Możliwe że nie znając zasady działania cewki dobrałeś jakiegoś który ci "obcina" wysokie napiecie. (w...
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Witam, interesuje mnie sprawdzenie prądnicy w agregacie prądotwórczym Honda EM 30 która jest zintegrowana z silnikiem, wizualnie wygląda dobrze ale nie wiem czy daje prawidłowe napięcie załączam schemat wraz z opisem oraz zdjęcie przewodów. W tym momencie jak wszystko jest złożone na gniazdku jest 170V przy ręcznym zwiększeniu obrotów silnika 230V ale...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Panowie więc silnik model x14xe więc nie ma kopułki ani rozdzielacza - sterowanie ECU - cewka podwójna - świece Temperatura wzorcowa, wszystkie parametry w normie oprócz braku wyprzedzania konta zapłonu. ECU - błędów zero Dziś jak zdjąłem przewód wn ze świecy 1 i 4 cylindera silnik pracuje tak samo bez zmian. I następne pytanie czy cewka zapłonowa ma...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Witam, trafiła mi się ostatnio mała zagadka. Citroen C4 2006 1.4 (KFU). Klient zgłosił problemy z odpalaniem gdy jest zimny(trzeba było pokręcić dłużej żeby zapalić) i od czasy do czasy lubi zgasnąć na postoju. Pierwszy z problemów przy nas jednak nie wystąpił ani razu, czasem jednak sam potrafi gasnąć. Można zrobić długą trasę nie ma problemu, jednak...
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Znasz symbol, parametry oryginału?
Jest kwestia, czy to będzie stałe podawanie impulsów, czy impuls, a potem czas na ostygnięcie. I przeliczenia parametrów grzania cewki.
Świeca 0.6 - 0.7mm. Jeżeli chodzi o cięgna to daj jakieś zdjęcia tego gaźnika. Stosowano różne rozwiązania.
Sprawdź czy jest +12V na cewce zapłonowej, tylko żarówką min 21W a nie miernikiem
Witam. Mam problem z mazdą typ jak w tytule która nie chce zapalić pomimo że ma wszystko paliwo i iskrę z tym że iskra jest chyba za słaba bo przykładając przewód wysokiego z wyjścia przed kopułką rozdzielacza (taki wystający szpic) iskra jest natomiast nie może się przebić przez kopułkę i palec bo iskry nie ma. Dodam że kopułka i palec są nowe ponieważ...
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
Zgadzam sie, w motorynie były te cewki zrobione "na odpierdziel". Simki miały bardziej dokładne i wymagające parametry.
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki? Jeśli są te same parametry to długość nie ma znaczenia, dla czepialskich nie miałem na myśli 2 metrów tylko do 1 metr
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Cewki się przegrzewają ponieważ zamienniki nie radzą sobie z szybkim czasem wyłączania. zbyt długi czas ładowania cewki - stąd właśnie przegrzewanie. Trzeba zobaczyć w parametrach - nie pamiętam juz w której grupie.
Czy nie jest tak że jedna jest do wolnych obrotów i wartości powinny być inne? Nie ma czegoś takiego. Jeżeli jest to silnik dwucylindrowy, to każdy cylinder ma swoją cewkę, które powinny mieć te same parametry.
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Witam wszystkich, mam problem ze Skodą Fabia 1,4 2001 rok. Zgasła na światłach i koniec jazdy. Przejrzałem układ paliwowy - ok, wszystko działa, ale nie ma iskry. Zasilanie cewki ok, ale nie wiem, jak sprawdzić sterowanie cewką? Ma może ktoś parametry cewki? Oporności na wejściach i jak sprawdzić za pomocą multimetru, czy wszystko gra? Czujnik położenia...
mam uszkodzone cewki zapłonowe w silniku zaburtowym wietierok 8 km chcę wymienić na cewki od skutera też 12 v czy będą się nadawać czy muszą mieć specjalnie inne parametry proszę o poradę może założyć cewki od czegoś innego ?
Podstawowe znaczenie mają tutaj parametry cewki zapłonowej a przede wszystkim maksymalne napięcie generowane po stronie wtórnej czyli sugerujecie cewki ???
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
http://elektronika-motocyklowa.pl/samoch... Wykaz cewek wraz z parametrami do 126
A co wiemy o cewce? Wprawdzie coś piszesz o oporniku. Mianowicie cewki zapłonowe dla układów elektronicznych mają inne parametry od cewek dla układów tradycyjnych. O czasy otwarcia - zamknięcia obwodu.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Miałem na myśli ten moduł https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... Ale tak jak napisał kolega powyżej, także jestem za tym, aby pomierzyć cewki : zasilającą, impulsatora oraz zapłonową. Jeśli oryginalny moduł kontroluje także inne parametry silnika, to moja propozycja z uniwersalnym modułem nie jest dobra.
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa panda cewka zapłonowa schemat
lutownica elektryczny uszczelki lodówki ipconfig adapter bluetooth laptop
tonsil głośniki stare katalogi tonsil głośniki stare katalogi
Electrolux PerfectCare – czyszczenie pompy odpływowej, filtra i sumpa, objawy E20/E21 Scania R440 – lokalizacja bezpiecznika lewego światła drogowego, CEU, F11/F13, F54/F55