Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Takie problemy mogą wstępować przy wadliwym układzie zapłonowym.Masz za słabą iskrę.Kiedyś walczyłem z takim objawem w wózku widłowym i okazało się że cewka zapłonowa miała inne parametry niż powinna.Ale świece też mogą być przyczyną.Powodzenia
Zgadzam sie, w motorynie były te cewki zrobione "na odpierdziel". Simki miały bardziej dokładne i wymagające parametry.
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
sprawdziłem - kabel z cewki na kopulkę normalnie wchodzi- tak że cewka wyglada na pasowną? tylko czy inne parametry są te same?
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Nie wiem czy to na pewno cewka ponieważ wczoraj pomierzyłem jej opory na niskim i wysokim bo znalazłem jej parametry i są w normie, więc dziś pójdę zobaczyć może coś pomogło nawiasem mówiąc poczyściłem cały aparat.
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Czy nie jest tak że jedna jest do wolnych obrotów i wartości powinny być inne? Nie ma czegoś takiego. Jeżeli jest to silnik dwucylindrowy, to każdy cylinder ma swoją cewkę, które powinny mieć te same parametry.
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
http://elektronika-motocyklowa.pl/samoch... Wykaz cewek wraz z parametrami do 126
w zależności od czego jest ta cewka może ciągnąć 2A, amoże ciągnąć 6A
Możesz zastosować np. taki co był przy dużym fiacie, maluchu czy polonezie, ten montowany przy cewce, powszechnie dostępny w sklepach
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Tam nie ma filtra.Mam rozumieć że paliwo pod ciśnieniem pod tym zaworkiem powinno być zawsze?i jeszcze jedno jakie powinno być ciśnienie paliwa.Ale czy małe ciśnienie będzie miało wpływ na nierówną pracę na biegu jałowym i na to przyduszanie się przy ruszaniu.Bo on tak do 2tyś.obr.to słabo przyspiesza a jak przekroczy 2tys.obr. to dostaje strzała tak...
Witam Abyś miał pewność ze Cię pojazd nie zawiedzie proponuje spr. na odpowiednim przyrządzie-serwis. Cewka powinna być poddana dłuższej pracy nabrać odpowiedniej temperatury. Może utracić parametry po czasie
Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Braku iskry nie powinienieś szykać w tej cewce - parametry ma cewka prawidłowe. Pozdrawiam.
Zrobiłem palnik na olej przepracowany z pistoletu lakierniczego i grzałki od expresu do kawy (ogrzewanie przepływowe) piec CO z nadmuchem, może jutro dam zdjęcia jednak nie wiem jak zrobić układ zapalający. Myślałem o cewce zapłonowej od samochodu i układzie opartym na ne555; nie umiem jednak dobrać parametrów pracy takiego układu do moich potrzeb (ile...
Aleksander01. Skąd wiesz jaki układ zapłonowy ma autor tematu? A może ta "cewka" to tylko transfomator dla CDI? W tym układzie zupełnie inne parametry grają rolę. Najlepiej założyć taką jaką przewidział producent silnika/pojazdu.
A co wiemy o cewce? Wprawdzie coś piszesz o oporniku. Mianowicie cewki zapłonowe dla układów elektronicznych mają inne parametry od cewek dla układów tradycyjnych. O czasy otwarcia - zamknięcia obwodu.
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
Wymienia się cały zestaw cewek.Wszystkie zalane cewki mają jednakowe parametry i oporność po stronie wtórnej.Podłączając jedną cewkę o innych parametrach można doprowadzić do uszkodzenia komputera sterującego pracą cewek.
W dzień to pomierzę, znalazłem w "sieci" takie parametry i nie wiem czy są prawdziwe. Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) oraz 14,5 Ohm impulsator, cewka butelkowa 2 ohm.
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Witam. W Twoim przypadku, to nie wina cewki zapłonowej. Musisz odczytać błędy i wykonać test np VAGiem. O ile będzie odczyt parametrów, to sprawdż wskazanie czujnika temp. i dodatkowo zmierz ciśnienie paliwa.
I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba? Oczywiście zapłon został wyczyszczony i ustawiony? Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka zapłonowa w tym zapłonie. Kondensator...
Objawy; po rozgrzaniu się silnika zanika iskra. W związku z powyższym wymieniłem; -platynkę -kondensator przy aparacie -wyregulowałem zapłon Objawy dalej te same, przy czym cewka jakby się chwilami nadmiernie grzała... Nie zostaje nic innego jak ją wymienić , tak mi się wydaje... W związku z tym czy można włożyć do malacza inną cewkę? np iod omegi 2.4???...
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest stróżem codziennie dojeżdża 15 km) założyłem cewkę od...
Witam Pisał kolega o nawijaniu transformatora. Nie lepiej zastosować cewkę zapłonową od silnika spalinowego? (nie są drogie, a i można odzyskać ze szrotu) Ma ona odpowiednie parametry i też daje dobrego "kopa".
Koledzy co byście poprawili w tym układzie, bo chciałbym zbudować sobie taki układ do simsona, ale bez niedoróbek które tutaj wytykacie. Trzeba dodać diodę Schottkiego o natężeniu do 1A równolegle do tyrystora, aby zwiększyć energię iskry zapłonowej. Dioda spolaryzowana zaporowo umożliwi powstanie swobodnych oscylacji prądu w obwodzie pierwotnym prądu...
Ostatnio miałem bardzo podobne objawy, wymiana cewki zapłonowej pomogła, przed wymianą można ewentualnie pomierzyć czy na wszystkich są zbliżone parametry, jedna cewka dostawała przebicia po rozgrzaniu. powodzenia
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Znasz symbol, parametry oryginału?
Świeca 0.6 - 0.7mm. Jeżeli chodzi o cięgna to daj jakieś zdjęcia tego gaźnika. Stosowano różne rozwiązania.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
W tym problem że to co robiłem to był pomiar samych rdzeni (pętla histerezy itp.) i nie mam pojęcia gdzie wcześniej ta cewka była użyta. Co do parametru którego jak stwierdziłeś brakuje, dostałem taki opis i nic więcej. Niemożliwe jest więc odnalezienie danych katalogowych bez tego parametru?
Witam, dorzucę swój problem a mianowicie nie pali mi 2 i 3 baniak i jak sprawdziłem są z tego samego członu cewki zapłonowej pasuje sprawdzić parametry cewki ale nie mogę ich nigdzie znaleźć a poza tym jak zmierzyć impuls z elektroniki bo są dwa na lampce diodowej są widoczne impulsy w czasie kręcenia rozrusznikiem jeśli by ktoś miał takie wiadomości...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Nie. MOSFETy mocy maja zwykle pojemność bramki kolo 1nF, procesor nie ma wystarczającej wydajności prądowej, żeby taką bramkę wysterować - w efekcie MOSFET albo będzie się grzał, albo się spali. Ciągle nie podałeś jakie parametry ma stosowana przez ciebie cewka zapłonowa. Każdy z wymienionych przez ciebie tranzystorów zapewne będzie dobry, pod warunkiem...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Racja. Sprawdziłem dziś trafo od TV na orginalnym uzw. pierwotnym. Najpierw przez trafo ograniczające, potem na 115V potem na pełnym 230V. W tym ostatnim przypadku trafo się zagotowało. A nie było nawet maleńkiej iskierki.... Zostaje jeszcze cewka zapłonowa, ale boje się że efekty będą podobne. Na razie niewiem bo niemam. Jeśli ktoś próbował już z cewką...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Instalacja 6V a cewkę zapłonową ktoś wsadził 12V. Prawidłowo. Platyniarz ma zawsze cewkę WN 12V, a elektronik ma zawsze cewkę WN 6V. W dodatku platyniarz a elektronik inaczej podłączone zaciski 1 i 15. Ważne jest oznaczenie cewki WN, bo różnią się parametrami. ELBA 6V była stosowana wyłącznie w SR50 B3/B4.
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Sprawdziłem czujnik przechyłu i w pozycji przewrócenia zmienia się oporność w parametrach wg manuala. Po podłączeniu komputera i włączeniu diagnostyki można sprawdzić poszczególne elementy jak wtrysk, silniczek krokowy, cewka zapłonowa (przy teście z komputera wytwarza iskrę). Trochę się załamuję bo błędów brak a iskry jak nie było tak nie ma, mam...
Znasz się na cewkach? Tak znam się. :D Jednak nie znam parametrów każdej występującej na rynku cewki. sorki. Z reguły rezystancja uzwojenia pierwotnego (kabelek idący od modułu) do masy wynosi od 2Ω do ok 6Ω. Rezystancja uzwojenia wtórnego: wyprowadzenie kabla WN - masa, to z reguły kilka, kilkanaście tysięcy omów (kΩ). Najczęściej w...
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Mam mnóstwo schematów generatorka na 555 i LM358. LM358 w układach impulsowych na nic ci się nie przyda. W wersji 2n2222 -> irf510 grzeją się oba tranzystory, rezystor 330 i 10ohm. (choć dałem poźniej 2W) Bo to prymitywne rozwiązanie, początkujący lubią takie badziewka bo skąpią na elementach, ja bym dał dwa tranzystory (wtórnik komplementarny) i nie...
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Z tego co widzę- silniczek nie wielki. Myślę, że można nawinąć uzwojenie o takich samych parametrach jak są w polskich silnikach typu komar, romet, simson itp. Spróbuję poszukać jakichś materiałów na ten temat.
Może mi ktoś dokładniej przybliżyć jak mogę to zrobić?? Jakich parametrów ma być ta cewka,jak ją zrobić a może kupić?? Wielu użytkowników mazdy ma z tym problemy,może któryś z Was już taki patent robił??
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Michalek210 Osłabiasz mnie. Jeżeli piszę niezrozumiale to bądź łaskaw mnie o tym powiadomić! Z mojej strony wygląda to tak: 1. Nie czytasz dokładnie postów. 2. Nie wykonujesz dokładnie czynności, które mogą pomóc w diagnozie. 3. Nie starasz się powiększyć swojej wiedzy i umiejętności czytając forum. Starałem się aby naprawa odbyła się najmniejszym...
nie znamy parametrów cewki zapłonowej użytej w tym przypadku a Kolega pytający jeszcze sobie dowolnie zmienia elementy w stosunku do i tak małoczytelnego oryginału co zmienia i przebiegi napięć, i być może opóźnienia czasowe w układzie powodujące, że iskra pojawia się poza optymalnym przedziałem czasu cyklu silnika. A więc cewka jest od Fiata 125 12V....
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Wszystko zależy od tego jak zabudowana jest cewka zapłonowa. Jako że nie wiadomo jakiej cewki zapłonowej użyjesz to nie jestem w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Jak to kiedyś ktoś powiedział i tekst mi się spodobał "Zapomniałem dzisiaj kryształowej kuli". Czy coś w ten deseń.
Posprawdzaj wszyskie połączenia masowe - na silniku - na nadwoziu a najlepiej to wszystkie odkrec, poczysc itd.. Wprawdzie sprawa już dość dawna i piszę z dużym opóźnieniem, ale muszę wyjaśnić całą sprawę, choć tak do końca nie wiem co było przyczyną takich skoków. Co zrobiłem? Otóż tak: 1. porozkręcałem klemy z akumulatora, wyczyściłem, 2. odizolowałem...
Zrobiłem palnik na olej przepracowany z pistoletu lakierniczego i grzałki od expresu do kawy (ogrzewanie przepływowe) piec CO z nadmuchem, może jutro dam zdjęcia jednak nie wiem jak zrobić układ zapalający. Myślałem o cewce zapłonowej od samochodu i układzie opartym na ne555; nie umiem jednak dobrać parametrów pracy takiego układu do moich potrzeb (ile...
Witam, w samochodzie podczas jazdy ze stałą prędkością powyżej 3500 obr/min oraz podczas trzymania gazu na postoju również powyżej 3500, następuje losowe wypadanie zapłonów. Podmieniono czujnik położenia wału i wałka rozrządu, Map sensor oraz czujnik spalania stukowego, świece zapłonowe oraz cewkę. Ciśnienie paliwa sprawdzone, łącznie z podmianą całego...
W samochodowym układzie zapłonowym (sterującym pracą świec zapłonowych) stosuje się między innymi cewkę wysokiego napięcia, kondensator i przerywacz (przynajmniej tak jest w maluchu, jak w innych samochodach - nie wiem). W układzie rozwarcie (lub zwarcie - nie pamiętam) przerywacza powoduje wyzwolenie iskry na świecy. Gdyby kupić cewkę zapłonową (zwaną...
Czy aby napewno? Ponieważ cewke nawijaliśmy z ojcem patrząc na parametry starej cewki. Ale niestety zamiast sprawdzić długość drutu nawojowego sprawdziliśmy tylko jej grubość, niestety nie pamiętam ile ona wynosiła. Dodano po 2 Chodziło mi oto że aby nawinąć cewkę do 700-1100Ω tą grubością to nie zmieściła by się pod magneto.
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Sprawdź czy jest +12V na cewce zapłonowej, tylko żarówką min 21W a nie miernikiem
Witam mam problem z układem zapłonowym w Safranie auto stało trzy miesiące po przejechaniu 10 kilometrów auto zgasło i nie można było już go odpalić . Szukałem usterki z twierdziłem ze z cewki nie wchodzi WN .wykręciłem cewkę z modułu pomierzyłem wszystko zasilanie wchodzi do modułu i wychodzi z niego więc wymieniłem nową cewkę i cały czas to samo .Jakie...
Ta "cewka" składa się jednak z dwóch uzwojeń nawiniętych na rdzeń - więc prawidłowa nazwa to transformator zapłonowy/wyzwalający. kupić można, koszt ok 5zł: www.tme.pl przede wszystkim trudno znaleźć taki transformator (cewkę, lub transformator impulsowy) o interesujących parametrach. jeśli ma to być lampa 1500W na 110V, to kolego pokaż mi takiego...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Jest to pastuch, obecna jego wersja jest na przerywaczu ne555 oraz mosfecie i potem to dołączone do cewki zapłonowej i jest podłączone do pastucha. Kopie dość mocno ale nie wystarczająco żeby psa odstraszyć. A na jakie napiecie masz tego MOSFET'a? Możliwe że nie znając zasady działania cewki dobrałeś jakiegoś który ci "obcina" wysokie napiecie. (w...
Zanim odpalisz samochód to przekręć kilka razy zapłon tak aby pompa paliwa włączyła się i po chwili wyłączyła (usłyszysz buczenie w okolicach tylnej kanapy) i zobacz jak odpala na benzynie. Sprawdź w parametrach jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Jakie jest cisnienie paliwa? Jaki masz układ zapłonowy (aparat czy cewka), wtryskowy (wielo czy mono).
A czy napewno masz tam wogóle aparat? Coś mi się wydaje, ze powinna tam być cewka z modułem i czujnik wału na łączeniu skrzyni z silnikiem i tyle. Jaki masz tam silnik? Diagnostyka podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem (prędkość obrotowa silnika) Pompa staruje tylko po przekręceniu stacyjki, czy podczas kręcenia rozrusznikiem też pracuje?...
Cześć, Zbudowałem wcześniej elektryzator wykorzystując jakiś popularny schemat znaleziony w internecie (EP 4/93) i starą konwencjonalną cewkę zapłonową Bosha od Golfa III. Elektryzator do dziś sprawuje się świetnie i naszła mnie myśl, żeby wykonać kolejny taki projekt. Mam jednak 2 pytania. Przeglądając alle... często widzę cewki zapłonowe pojedyncze...
Cewka wysokiego napięcia powinna w takich warunkach dać spory ułamek mV nawet bez rdzenia (a z rdzeniem wielokrotnie więcej) Zobacz, jakie parametry dławika podałem, choćby rezystancje uzwojenia. Spora jest, czyli sporo tam zwojów. Można dać ich parę szeregowo. Można by też zastosować antenę ferrytową z cewka długofalową od starego radia, to też niezły...
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Mam już trzeciego Galaxiaka z 2.3 i z tego co czytam to sprawdziłbym: 1 Cewkę lub cewki jeśli są dwie 2. Stan filtrów fazy ciekłej i lotnej LPG oraz filtra powietrza 3. Kondycję listwy wtryskowej LPG (może już nie trzymać parametrów) 4. Poprawny dobór świec zapłonowych. W tym silniku muszą być irydowe świece. Zmorą zaniedbanych silników 2.3 są pękające...
Te świece jakie założyłeś? Sprawdź testerem czy w parametrach jest licznik wypadania zapłonów.
Kupisz komplet i będzie to samo. Oczywiście rocznik i kod silnika auta mamy sobie dodedukować? Jak może tracić zasilanie na cewkę, jeśli ono jest wspólne? Chyba mówisz o kluczowaniu? Jakie błędy się pojawiają? W parametry pracy patrzyłeś? Co z wtryskami się dzieje w tym czasie?
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem starej 306 z 95 roku :) z silnikiem benzynowym 1.6. po diagnostyce stwierdzono błąd stały "niewłaściwa regulacja składu mieszanki". W aucie wymieniłem już: Swiece zapłonowe, sondę lambda, czujnik temperatury cieczy, cewkę zapłonową. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest sprawny, wizualnie nie stwierdziłem...
Na Jawie co prawda się nie znam, ale jest taki uniwersalny parametr klasycznych układów zapłonowych, jak kąt zwarcia styków przerywacza. Zmniejszenie przerwy zwiększa ten kąt, a tym samym ilość energii wydzielonej (zmarnowanej) w cewce zapłonowej.
Tak ale nie znam dokładnie parametrów Twojej cewki. Orientacyjnie to pierwotne uzwojenie (to którym steruje moduł) 0,5 - 1,5 Om wtórne (to które idzie do świecy) 3000 - 5000 Om
Wykorzystaj moduł odchylania poziomego +W.N. z "kineskopowego" odbiornika TV. Wyjście takiego trafopowielacza to prąd stały, a do tego urządzenia jest konieczny prąd zmienny :!: . Kiedyś stosowano transformatory WN zasilane prosto z sieci, teraz oczywiście przetwornice. Oj, Żółwiu, dezinformacja i paraelektronika :D Usuwanie elektryczności statycznej....
O przepraszam. Pisałem w rozproszeniu. Znalazłem na elektroda.pl manual do tego quada. Wynika z niego że do wymiany jest moduł. A jeszcze udało mi się rozebrać ten moduł, i okazało się że jest to DC CDI. Więc ta cewka, itd to część układu CDI i takie parametry są w porządku ( podług informacji zawartych w instrukcji) Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Podstawowe znaczenie mają tutaj parametry cewki zapłonowej a przede wszystkim maksymalne napięcie generowane po stronie wtórnej czyli sugerujecie cewki ???
Odłacz te przewody od lpg i polataj na benzynie. Może przywiera na sygnałowym cos i pali moduł. Zasilanie instalacji gazowej jest pobrane z zasilania modułu sterującego cewką. To może mieć wpływ? Bo testowanie będzie znacznie droższe od kupienia kolejnej zapasowej cewki (pali ok. 12litrów/100) V3040s nie jest prostym tranzystorem, jego schemat wew....
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
NE555 pozwoli ustalić jaki sygnał wymaga ten obrotomierz z łady. Wiemy że są to impulsy ale interesują nas jego parametry. Częstotliwość oraz wypełnienie i jak wpływa to na wskazania obrotomierza. a jaki sygnał produkuje cewka zapłonowa? Dodano po 8 Najprościej podłączyć multimetr i mierzyć napięcie przy zmianie obrotów silnika. oświeć mnie :) Dodano...
Panowie więc silnik model x14xe więc nie ma kopułki ani rozdzielacza - sterowanie ECU - cewka podwójna - świece Temperatura wzorcowa, wszystkie parametry w normie oprócz braku wyprzedzania konta zapłonu. ECU - błędów zero Dziś jak zdjąłem przewód wn ze świecy 1 i 4 cylindera silnik pracuje tak samo bez zmian. I następne pytanie czy cewka zapłonowa ma...
Witam! W moim samochodzie cewka ma przebicie (widać to dokładnie w ciemności). Chciałem normalnie kupić nową, ale jest problem ponieważ wszyscy sprzedają tą cewkę z modułem a ceny są niebotycznie wysokie. Numer oryginału Fiat to 7746226. Moja oryginalna cewka wygląda jak na tym zdjęciu (w załączniku) Ja zaś szukam samej cewki, takiej która podpasuje...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
1. Pomierz oporności. Poszukaj stron o fordach, na pewno znajdziesz tam parametry cewki. 2. Jeśli jest to podwójna cewka dwubiegunowa, to wyjścia w.n. są parami. I między nimi będzie przeskakiwać pełna iskra. 3. Ile jest styków w gnieździe zasilającym cewkę?
W Twoim przypadku vulpes_vulpes proponowałbym najpierw kupić nowe kable WN i najlepiej po zmroku gdzieś gdzie jest ciemno otworzyć maskę i obserwować na włączonym silniku czy po przewodach WN nie przeskakują lub nie żarzą się iskry, jak to nic nie widać i się nic nie zmieniło z zakłóceniami, założyć filtry ferrytowe, które można nabyć na giełdzie elektronicznej...
Zawsze do platyniarza była stosowana cewka 12V, dokładnie pod oznaczeniem 8352.1/2 Inna cewka w platyniarzu nie może być stosowana, ze względu na dopasowanie parametrami do zapłonu iskrownikowego. Kiedyś miałem mierzyć dokładnie te cewki, ale jakoś o tym zapomniałem. Dość sporo się różnią rezystancją oraz indukcyjnością, tj. do elektronika cewka ma...
MoŻeMy jaśniej :P... Skoro wyciągnąłeś filtr powietrza i jest lepiej, to znaczy że filtr powietrza jest np zapchany. Bo nie dostarcza wystarczająco dużo powietrza, co dławi silnik. Względnie opcja nr 2, jest po prostu taka, że gaźnika nie wyregulowałeś. To nie jest tak, że sobie wkręcisz nowy gaźnik i od razu wszystko działa, to nie cewka, żarówka czy...
Witajcie posiadam Fabie 1.212v problem polega na tym jak wyżej czyli po podłączeniu pod kompa mam błąd {WYPADNIĘCIE ZAPŁONU 2} Za czołem od prostych rzeczy przełożyłem wtrysk,świecę i cewkę zapłonową na 3 cylinder i po zresetowaniu mam nadal ten sam błąd {WYPADNIĘCIE ZAPŁONU 2}. Parametry bloków 1 i 3 cylinder stoi na 00 2 cylinder szybko rośnie 250...
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna cewka zapłonowa panda
cieknie pompa wtryskowa bosch zamiennik tranzystora indukcji berlingo światłami mijania
generator funkcyjny prostownik tyrystor
Jak podłączyć fotokomórki do Magic 600? Factory reset Xerox PHASER 6510 DN - instrukcja