Wsadzasz cewke na świecę 1, kabel z niej do świecy4, druga cewka na świecę2, kabel z niej na świecę3
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
cewka do passata b5 96 rok 125km z oznaczeniem silnika ADR http://allegro.pl/vw-passat-b5-1-8-20v-c... Dodano po 44 Może zamiast do mechanika lepiej by było udać się do elektryka. A świece i przewody zapłonowe sprawdzili ci mechanicy ? Tak, swiece i przewody okej Dodano po 1 silnik 1.8
Tylko zwarcie do masy albo uszkodzony ECM gazu/benzyny.
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
Wymień Temika na grodzi.
Albo brakuje kawałka rdzenia w kablu królewskim (wn łączącym cewkę z kopułką)
Kolego jak możesz podmień albo wymień zawór regulacji zmiennych faz rozrządu, obstawiam że albo on padł albo jakiś syf tam jest. Zawór to ten wystający po prawo w linii wiązki cewek zapłonowych.
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
wymien cewke zaplonu i zapomniesz o klopotach.koszt tekiej cewki to 210 zl w zamienniku beru.
Cewka zaplonowa? ktory to rok?
Może to być wina cewki zapłonowej???
Passat B6 2.0 FSI 150KM po przejechaniu samochodem kilka kilometrów szarpie 1 lub dwa razy, dalej jedzie normalnie, zero błędów na komputerze diagnostycznym. Wymieniłem cewki, świece zapłonowe.
Nie może być uszkodzony,bo iskry by wogóle nie było.
Ważna uwaga kordel z tym problemem uruchomienia po wypaleniu paliwa, ale chciałbym Ci przypomnieć że w dieslach nie ma cewki zapłonowej :)
czujk halla chyba działa bo po zmostkowaniu środkowego kabla w wkostce z masą silnika idzie impuls na gaźnik ale cewka zapłonowa nie daje prądu
Poszukuje schematu takiego modułu. Jest on zintegrowany z cewką zapłonową i niestety sprzedawany tylko w komplecie :-( Wtyk trzy piny - zasilanie, masa i sterowanie.
Witam.Poszukuję schematu modułu wzmocnienia cewki zapłonowej do VW PASSATA '91.Czy można go zmontować z oddzielnych elementów(diody,tranzystory)?
Może cewka zapłonowa pada
Dziś dokładnie przejrzałem samochód i: Czujnik halla sprawny Świece mokre Cały aparat zapłonowy również sprawny. witam , kloego wyglada na to ze modul zaplonowy siedzi
Passat B5 1.6 1998 benzyna/gaz faluje na wolnych obrotach na benzynie, a na gazie jeszcze bardziej. Wymieniłem cewkę zapłonową, świece i kable. Może ktoś coś podpowiedzieć?
Zbiorowisko fachowców cholera jasna... A już kolega art567 to pradę dał że HOHO... Przecież jak pociągnie to urwie i co wtedy? Prawdopodobnie zniknęły impulsy sterujące z cewki zapłonowej i gazidło nie wie że silnik sie kręci. Podłączanie elektrozaworu na krótko jest BARDZO niebezpieczne, starczy że parownik nieco puszcza i bum pod maską gotowe.......
albo czujnik halla w aparacie zapłonowym lubi tak raz działać a raz nie lub moduł w cewce zapłonowej
Z tego co mi wiadomo cewka zadko siada , cześciej pada wzmacniacz co jest przykręcony do cewki i wchodz tam kostka z 3 przewodami (wspólna obudowa z cewką)
Sprawdź cewkę zapłonową. Pozrawiam.
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki? Jeśli są te same parametry to długość nie ma znaczenia, dla czepialskich nie miałem na myśli 2 metrów tylko do 1 metr
Wystarczy z wyczuciem pociągnąć fajkę i zejdzie z cewki.
To od początku. Iskra, czy podaje paliwo jeśli tak to jakie ciśnienie paliwa?. Czy paliwo świerze? Czy jest dobre zasilanie cewki zapłonowej - sprawdzić żarówką z kierunklwskazu, czy nie zanika itd.
nagminne usterki zespołu cewki z modułem zapłonowym w passatach
nie napisałem wcześniej że to jest silnik 2.0... jak sprawdzić kody błędów w tym silniku??? Gdzie jest ten pin do podłączenia diody?? w golfie mam koło cewki zapłonowej... w passacie nie mam pojęcia... pozatym on jest zasilany wielopunktem... Pozdrawiam
Jakaś diagnostyka komputerowa była robiona? Przepływomierz, czujnik temperatury silnika? Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał? Stan cewek i świec zapłonowych?
Wskazuje na defekt układu zapłonowego, sprawdź także cewkę, czasami taki objaw występuje gdy cewka zaczyna dogorywać
Spróbuj sprawdzić cewki zapłonowe może któraś po nagrzaniu przerywa. Pozdrawiam
jak zgaśnie sprawdź czy jest iskra na świecach. jak nie ma to: 1. odepnij złącze aparatu zapłonowego 2. w środkowy pin włóż przewód elektryczny 3. zdejmij przewód wysokiego napięcia z aparatu zapłonowego idący z cewki 4. włącz zapłon 5. trzynmając przewód wysokiego napięcia z cewki w odległości ok. 1 cm od masy na silniku połącz /dotykaj i odejmuj/...
Myśle, że trzeba jeszcze sprawdzić palec aparatu zapłonowego i cewkę WN
Zacznij od podmiany cewek na sprawne w 100% czyli od innego sprawnego auta albo zakup nowych i tylko BERU. Moduł zapłonowy też do sprawdzenia. Jakie oznaczenie silnika? Standardowo polecam sprawdzenie dolotu na szczelność, sterowanie turbiny (zacznij od przeglądu wężyków podciśnieniowych).
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Fabryczne immo nie zgasi pracującego już silnika, dokładańce to coś zupełnie innego i przeciwnie mogą powodować nagłe gaśnięcie silnika. Wywal to ustrojstwo to będziesz wiedział co i jak. Jeśłi nie to to jest kilka innych rzeczy do sprawdzenia. Moduł cewka, aparat zapłonowy instalacja.
Potrzebna pomoc w sprawie autodiagnostyki silnika w Passacie 91r. silnik 1.8 RP. Mam opis diagnostyki Golfa ,ale tam jest jest jeden kabel obok cewki zapłonowej a w moim Passacie jest kostka z trzema kablami. Gdyby ktoś znał jeszcze opis kodów byłbym wdzięczny. Ewentualnie jakieś sugestie dlaczego zbyt dużo pali ( ok. 9 litrów).
to sprawdź przy cewce zapłonowej powinien być 1 żółty kabelek
Na którym nie pali? Pewnie na czwartym
mruga kontrolka CHECK ENGINE Mrugająca kontrolka to problem z układem zapłonowym. Pewnie standardowo padnięta cewka.
Raczej zabezpiecz zasilanie ECM tzw. "15" czyli zasilanie po kluczyku albo pompki paliwa, czy cewki zapłonowej.
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
Wg mnie odcięcie zasilania cewki zapłonowej Więc bez przeglądu instalacji się nie obejdzie
Jeśli nie chce zapalić podłącz poprostu kawałkiem kabla z plusa akumulatora do cewki zapłonowej do 15 i się dowiesz czy to kostka stacyjki czy nie jeśli zapali wymień kostke jeśli nie szukaj w instalacji układu zapłonowego
Wymiana przepływomierza powietrza i cewki zapłonowej na inną też nić nie dały
Sprawdź obecność plusa na cewce ( module cewki - u mnie w B4 2,0 8V cewka jest zespolona z nodułem elektronicznyn\m - padła kiedyś i kicha...) JAk jest plus to wykluczysz przyczyny poza układem zapłonowym, ( alarm, immo, stacyjka) Wtedy albo cewka z modułem albo układ sterowania od strony aparatu zapłonowego ( tam też pewnie elektronika - czujnik Halla....)...
Najprawdopodobniej padła cewka zapłonowa, miałem to samo wymieniłem świece, przepływomierz, kable. Cewki w tych passatach psują się bardzo często. Można kupić używaną - od 200 do 400zł ale osatnia pochodziła mi pół roku. Kupiłem nową około - 650zł i autko chodzi idealnie. Vag nic nie pokazywał a podobno powinien, pokazywał regulacje przepustnicy , sodę...
Rozrusznik kręci z właściwą prędkością - wg. VAGa 160 obr/min. Podobno z niesprawnym hallem koło aparatu zapłonowego można jechać. A jeśli byłby on niesprawny - dlaczego VAG nie pokazuje błędów od tych czujników? Gdyby nie było masy to raczej rozrusznik by nie kręcił albo kręciłby słabo... Stawiałem na cewkę, obecnie mocno się zastanawiam czy poprawnie...
wymiana nie opłaca się.wymień podmień jeszcze cewkę zapłonową .wymieniłeś pół samochodu żeby teraz się poddać???
Sprawdź układ zapłonowy,świece przewody cewka. 8 tys na valteca to jeszcze nie śmierć do wtryskiwaczy.
Witam koledzy. Mam mały problem w podłączeniu modułu zapłonowego w VW Digifant II. Znalazłem taki schemat jest on z książki do passata dodam że info tech też podaje taki schemat pin 1 - +12 2 - masa 4 - sterowanie cewką zapłonową 6 - sygnał ze sterownika silnika ale mam i inny jest on od golfa II nie wiem z jakiego silnika bo mam tylko schematy ale...
Ja myślę że to raczej problem ze słabą iskrą Zimny silnik potrzebuje wzbogaconej mieszanki a do jej odpalenia jest potrzebna mocna iskra a już zwłaszcza do gazu sugeruję sprawdzić cewkę zapłonową może ma przebicie wewnątrz i napięcie zasilania cewki Pozdrawiam
przekażnik- dwa zewnętrzne równoległe sterowanie przekażnika przewód czarny i niebiezki środkowy i przeciwprostokątny rozcięcie wtrysku chyba nr3 na wtyczce wryskiwacza stag2w czarny-masa niebieski-sterowanie zaworów,przekażnika i stag2l czerwony-plus po zapłonie-przy cewce zapłonowej brązowy- impuls obroty-przy cewce zapłonowej biały- rezerwa gazu
ale nie dosięgnie bo wychodzi z wiązki z której wychodzą kable do cewki :|
Tak piotrek303 teraz widzę Twój post, taki czujnik jest pod paskiem rorządu przy chłodnicy samochodu, widziałem go ostatnio jak zaglądałem pod obudowę rozrządu. Ten silnik AHL jest wzdlużny. Wygląda na to że aby czujnik wymienić trzeba zablokowac koła rozrządu, poluzować napinacz, pompę wody i ściągnąć pasek rozrządu. Aparatu zapłonowego nigdzie nie...
Masz na aparacie zapłonowym czy potrójnej cewce silnik AAA.
A czy to możliwe że to kabel lub świeca gdzieś na forum jest taki przypadek z Passata z tym silnikiem.
Witam. Jakie powinno być napięcie na środkowym przewodzie 3-pinowej wtyczki cewki zapłonowej w VW Passacie 1,8 ADZ (1995r.) w czasie pracy silnika? U mnie jest na wolnych obrotach ok. 3 V, a na wysokich obrotach dochodzi prawie do 10 V. Dlaczego tak jest? A może u mnie jest coś nie tak? Ostatnio coraz częściej występuje w moim autku samoistne przełączanie...
Czy cewka zapłonowa jest z modułem zapłonowym,jeżeli tak to prawdopodobnie wysiadł moduł tylko od tego silnika.
wytczka jest taka sama jak od modułu zapłonowego VW Golf II,passat B3
Wymieniałem zegar w golfie, w passacie tego nie robiłem, ale konstrukcja jest chyba ta sama. Musiałem podciąnąć tylko kabel od cewki zapłonowej do obrotomierza, a koszt używanego zegara to ok 100-150zł Pzd
ladamaniac: nie slyszalem o czyms takim jak cefka, ale moze chodzi ci o cewke zaplonowa. ;) cewka zapłonowa - to transformator w układzie zapłonowym akumulatorowym silnika spalinowego tłokowego; przetwarza niskie napięcie z akumulatora na wysokie, wywołujące przeskok iskry elektr. w świecy zapłonowej Pozdr. Procekkk
No ale tam jest moduł zapłonowy, co więcej chcesz usprawnić?
To nie immo bo by odpalił na chwilę. Proponuję iść w stronę wskazaną przez kolegę Karczan. Zdejmij plastik nad nogami kierowcy tak by dostać się do tyłu skrzynki bezpiecznikowej i widzieć przekaźniki. Szukaj tam jakieś dołożonej instalacji. Skoro czuć paliwo to pewnie brak iskry - możesz zacząć poszukiwania zmian w instalacji szukając pod maską idąc...
A czy jakiś producent stosował drivery w zewnętrznych modułach, a nie w ECU? Tak, np Audi 1,8 Passat 1,8T, fiat Brava 1,8. Zewnętrzny czerowyjściowy wzmacniacz. Czy w układach z 3 cewkami iskra jest "generowana" na 2 świecach jednocześnie? Tak, bo to układ z tzw. iskrą traconą. No chyba, że piszemy o Syrenie 105 to nie. :lol:
moduł jest razem z cewką, jeżeli telefunken to duża szansa że siedzi. Wystarcza podłożyć inny na próbe, lub stwiedzić obecnoć impulsów zapłonowych na środkowym pinie wtyczki modułu. Często-gęsto pada sama cewka, przebicie na wtórnym, wtedy wystarcza zamontować cewkę od poloneza i kablami połączyć z modułem....
Jest choćby na cewce/cewkach zapłonowych bezp.20A .We wtyczce modułu abs pin 15 bezp.10A.
Do sprawdzenia cewka/i zapłonowa/e, świece, wtryskiwacze (zawory) gazu, przepływomierz, czujnik temperatury silnika i ciśnienie w cylindrach.
W takim razie szukaj w układzie zapłonowym. Jeśli masz oryginalny nie wymieniany moduł zapłonowy (zintegrowany z cewką) to warto go podmienić. Często padały (u mnie też padł :) ).
podniesienie stopnia sprezania to nienajlepszy pomysl jeszcze troche i bedziesz mógł lac do niego olej napedowy, w ten sposób niszczysz układ zapłonowy ( iskra moze przeskakiwac na cewce zamiast na swiecy)
Napisałem "rozrusznik sprawdzony". Słyszałem, że może mieć na to wpływ moduł cewki zapłonowej, który podobno wpływa na wyprzedzenie zapłonu. Jak silnik jest ciepły problem nie występuje.
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
Który cylinder robi zwarcie? Wypnij tą która przepala bezpiecznik i odpal auto jesli nie przepali to szukaj cewki nowej. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji są świece zapłonowe.
Aparat zapłonowy, a w nim hallotron. A wogóle obraca się wałek w aparacie?
Masz prawdopodobnie cewkę z modułem wzmacniającym- taki aluminiowy zespół w podstawie cewki - widocznie ma się ku końcowi...... Cena zamiennika w hurtowni motoryzacyjnej ok 150 zł ( wymieniałem ostanio w w passacie) Pozdr.J.
Witam. Staram się dokładnie rozpracować zasadę działania modułu wzmocnienia cewki zapłonowej Mono Motronic w VW Passacie 1,8 ADZ. Niestety nie jestem wystarczająco biegły w elektronice, wobec czego napotkałem pewne niejasności. Dlatego też chciałbym Was prosić o cierpliwość i wyrozumiałość oraz wyjaśnienie moich niejasności. Oto one (patrz też załącznik):...
Pracuje jak na załączonym filmie. Wymieniłem na nowe świece, przewody zapłonowe i cewkę. Nic to nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł co się stało? https://filmy.elektroda.pl/42_1600194734...
Nie wiem co to ERA ale takie rzeczy jak moduł zapłonu od razu najlepiej kupować Boscha - który prawdopodobnie był oryginalnie tam montowany: https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow...
Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
A skąd wiesz że to tylko jeden cylinder ? Masz lpg? Typowe dla tego silnika jest uszkodzenie cewki zapłonowe. Jak masz możliwość to podmien na próbę uzywke, a jak nie to za około 300zl można kupić już rozsądny zamiennik
Witam w twoim silniku są dwa czujniki obrotów jeden w aparacie jeśli jest aparat zapłonowy a drugi w bloku pod filtrem oleju pewnie sprawdziłeś tylko ten w aparacie
i jak?? udało sie naprawic opla??a moze jednak problem jest w zapłonie?? ostatnio moj kolega miał taki problem jak ty w passacie 1,8 benzyna/lpg. szukał cudował przepływki ,lambdy itd a okazało sie ze.... cewka zapłonowa sie wykonczyła. wymiana cewki i problem zniknał.
W sumie nie chodziło mi o gaszenie zapału, a tylko w uświadomieniu forumowiczom, że czasy się zmieniły i obecnie nie ma sensu bawić sie w triaki/tyrystory w przetwornicach. Dodatkowo, używanie "cewek zapłonowych od passata" śmierdzi trochę pseudokonstruktorstwem który w efekcie daje uryna-układ. Pastuch takowy można przecież zbudować w oparciu o przetwornicę...
Generalnie ma nowe przewody zapłonowe ,kopułkę,palec,świece cewkę, Sprawdzałem wężyki od podciśnienia, czyściłem świece były czarne i silniczek krokowy bo mam drugi na drugim to samo się dzieje.
Przy cewce zapłonowej jest zółty wtyk doautodiagnostyki za pomoca kodów błyskowych wejdz na strone i sprawdz sobie http://vwgolf.pl/golf2/porada52.html Pozdrawiam
Witam, Mam problem z autkiem VW Passat B5 FL 2.0 AZM 115KM Pb+LPG. Silnik chodzi jak zegareczek, odpala od strzała, nie szarpie itd. Mianowicie... zauważyłem od dłuższego czasu, że w trakcie jazdy, gdy silnik jest rozgrzany i jest upał (powiedźmy 30°C), i stając dłuższą chwilę np na światłach, gdy silnik pracuje na biegu jałowym...lubi wtedy zgasnąć...
Witam, mam prośbę. Potrzebuję czasy ładowania cewek zapłonowych zapisane w fabrycznym sterowniku Hondy CBR 900RR. Czy ktoś coś pomoże? Prawdopodobnie będzie to mapa 3d czasu w milisekundach w funkcji napięcia akumulatora i obrotów. Z góry dziękuję.
wszystko testowałem a LPG założyłem myślałem że będzie ok a tu zdziwko dalej to samo jeszcze o cewce zapłonowej myślę czy to ona nie ma winy ,nie wariuje na wysokich obrotach . Ma taki głos jak by na wszystkie gary nie równo chodził i mułowaty jest ma 150 ps a zbiera sie slabo
mam problem z moim szczurem, gdy jest zimny wszystki ok, gdy się rozgrzeje po dodaniu gazu ksztusi się, potrafi strzelić w przepustnice a nawet zgasnać. wymienione przewody, cewka, nowa podstawa gaźnika i dalej bez zmiam. ostatnio wyjełem aparat zapłonowy i ma luz na tulejce. czy to może być przyczyną?
Passat po zgaszeniu poprzedniego dnia, rano nie odpala. Kręci , próbuje zaskoczyć ale nie daje się uruchomić. Układ zapłonowy : cewka, przewody, świece ok. Pompa paliwa reaguje po przekręceniu zapłonu i daje paliwo, wymieniłem filtr paliwa, odpalił. Odpalałem co jakiś czas i było ok. Po ok 3 godz. sytuacja się powtórzyła, nie daje się uruchomić.Proszę...
Wredne to pudło jak nie wiem, nie przyjmuje żadnego innego kodowania poza 5051 i 5052, ale i tak to nie zmienia sytuacji. Sterownik widać, że jest podmieniony, bo popisany pisakiem. Masz może jeszcze jakiś pomysł czemu po przygazowaniu wyrzuca 4 błędy "sterowanie zapłonem cylindra nr ( tu podaje którego, wskazuje wszystkie 4), przerwa." Tak się dzieje...
Witam ma problem z moim Passatem b5 1.6 1999r. Przerywa i dusi się nie ma mocy podczas jazdy. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe , cewkę, czujnik temperatury , pompe paliwowa , wszystkie filtry i olej przy okazji. Nic nie pomogło. Dodam ze jak odpalę na zimnym silniku i jeżdżę do 90 stopni wszystko jest w porządku chodzi normalnie , dopiero jak Złapie...
Masz [url=http://www.google.pl/imgres?imgurl=...
Mam taki problem, passat nie pali po ogledzinach stwierdziłem wypaloną dziurę w palcu rozdzielacza (w rezystorze), i gorąca cewka zapłonowa z nadtopioną obudową. Wymieniłem palec i podstawiłem cewkę (ale miałem tylko od VR6), wygląda podobnie i ma podobne wartości rezystancji. Ale iskry ani widu ani słychu :(. Po długotrwałej walce stwierdziłem. We...
Witam!! Mam zastępujący problem z Passatem B4 1994r silnik 2,8 VR6. Samochód odpala jednak pracuje tylko na 4 cylindry (brak iskry na 3 i 4 cylindrze). Samochód na module zapłonu i 3 cewkach zapłonowych. Po podmianie cewki odpowiedzialnej za 3 i 4 cylinder ten sam objaw. Podejrzewam uszkodzenie modułu zapłonu, jednak jak sprawdzić czy moduł jest dobry?...
Mam mianowicie takie pytanie: Jestem posiadaczem passata b3 1990r. silnik RP monowtrysk 90km . Wszyscy piszą, że w tym modelu silnika złącze jest w komorze silnika o pobliżu cewki zapłonowej, a tu skucha – niema. Cewkę mam zintegrowaną z modułem i instalacja inaczej wygląda. Znalazłem taka książeczkę gdzie napisali że złącze jest pod lewarkiem...
Trochę się nie zrozumieliśmy. w aparacie zapłonowym ( kopułce) jest czujnik hall ma trzy piny zewnętrzne to + i - .Środkowy to sygnał dla cewki i to on daję sygnał cewce kiedy ma przeskoczyć iskra. moje pytanie to czy środkowy pin z cewki na zdjęciu to pin sterujący ?
passat przewody zapłonowe cewka zapłonowe rezystancja świece zapłonowe passat
tabela dobór bezpiecznik częsty pralka whirlpool zasilanie wycieraczki
whirlpool kuchenka mikrofalowa immobilizer megane
Niebieska dioda LED w routerach ASUS, TP-Link, Netgear – co oznacza świecenie i miganie? Pompka wody Ariston, Askoll M231X, BLDC – nie pompuje, diagnostyka, typowe usterki