Problem z poprawna regulacja Mam silnik ADZ 1,8 90KM to jest prawie to samo co ABS (w VW VENTO) instalacja gazowa z BINGO-M z Lovato Auto chodziło źle już od kupna... (na gazie) widać efekt dziury... Przy przyspieszaniu mu brakuje chwila przerwy i dopiero po chwili dostaje szczała, tak samo jest przy ruszeniu z miejsca, na benzynie spokojnie obróci...
Ale krótko-o co Ci chodzi? O układy typu DIS i EDIS? Może sprecyzuj,czy interesuje cię wykres oscyloskopowy po pierwotnej i wtórnej stronie cewki? Co z tym wykresem? Będzie?? :D
Przy takiej usterce mimo wszystko warto spojrzeć na wykres z pierwotnego i prąd pobierany przez cewki. Przed wymianą ECM koniecznie właśnie sprawdź czy te piny w złączu nie rozepchane.
Prosciej było by sprawdzic oscyloskopem z odpowiadnia sonda na samochodzie po wykresie z uzwojen pierwotnych
Z wykresu kilka postów wyżej raczej bym sądził że ten układ reaguje na zbocze narastające. Przynajmniej taką korelację widzę między czerwonym a niebieskim wykresem. Układ synchronizacji widać raczej na czerwonym wykresie, dużo wyższe szpilki. Niebieski wykres to przebieg na cewce zapłonowej, albo na jej kluczu.
Wygląda to jak dodatkowe wyzwolenie iskry ,jak jest na drugiej połowie cewki.
Wykres jest prawidłowy dlaczego szukasz przyczyny, co cię niepokoi...
Znaczenie kodu usterki P0139 to: Powolna reakcja obwodu czujnika O2 (Bank 1, Czujnik 2) Po długiej walce z błędem mogę podzielać się doświadczeniem: 1. Błąd dotyczy bezpośrednio pracy sondy lambda 2. Błąd wyskakuje w momencie kiedy AFR 14.7 jest niemożliwy do uzyskania w zadanym czasie. Przyczyny główne.: 1. !!!!!Uszkodzona stara sonda lambda przed...
Teraz sprawdziłem i była 1mm więc ustawiłem na 0.6/0.7 jak często ludzie piszą. Ale nie widzę żadnej różnicy. No to super zrobiłeś........... Pewnie że super, większą szansa ubicia tranzystorów sterujących zapłonem. I samej cewki. No to powodzenia w francuzach czy oplach. Jakoś nie zauważyłem żeby zagazowany autach cewki ulegały uszkodzeniu częściej...
http://obrazki.elektroda.net/26_12747174... tak jak obiecałem masz tu wykres
A gdzie idzie trzeci przewód? W moim przypadku były to trzy przewody tego samego koloru, żółte. Jest wiec możliwość że pomyliłeś przewód i do bezpieczników idzie przewód z zielonym wykresem a dwa pozostałe do kompa.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z nierówną pracą zimnego silnika na biegu jałowym. Sytuacja wygląda tak: po odpaleniu jakiś czas równo pracuje, później zaczyna poszarpywać i po przejechaniu ok. 7-8 km wszystko wraca do normy, silnik równo pracuje. Co zrobiłem: Wymieniony komplet układu zapłonowego: cewka, przewody, świece Czyszczenie przepustnicy...
Witam. Od 3 tygodni mam problem z moim motocyklem - Daelimem Roadwinem 125 FI. Motocykl przejechał w moich rękach 120 km w jeden dzień. Po czym na drugi dzień po przejechaniu 7 km motocykl zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu motocykl ponownie odpalił i cykl powtórzył się 5 razy, aż w końcu dojechałem do miejsca zamieszkania. Mylnie myśląc, że jest spowodowane...
Koledzy jestem Wam bardzo wdzięczny za uwagi a już szczególnie Kol. Tzok. Ile ja się naszukałem jakiegoś wykresu silnika Fiata. Do Skody to łatwo znaleźć a inni producenci jakoś nie podają. Spieszę z wyjaśnieniami. Jest tak, że generator musi sie kręcic z szybkością 1500 albo 3000 obr/min. Silniki spalinowe to faktycznie przy 1500 obr mają mizerne moce...
Musiałbyś mieć osculoskop cyfrowy alw i tak było by to trudne. Z tego co pamiętam kztałt napięcia jest jakby jednym okresem sinusoidy przesuniętej sporo ponad zero. Wynika to z kontrukcji. Magnes wbudowany w koło zamachowe oddziałuje z cewką tylko gdy są blisko siebie. Tak jak pisałem. W sieci był opis z wykresami ale nie mogę go namierzyć. Te układy...
Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
Mam nadzieje, działające linki: http://www.k-jet.org/files/greenbooks/20... http://www.k-jet.org/files/greenbooks/20... Nie wiem na ile poprawne to było, robiłem wg tego co było w książce, sprawdziłem 3 razy dla pewności...
Jak napięcie z iskrownika wychodzi od 4 -6v to choćby nie wiem jak mocno kopnął starterem to 12v nie będzie.Pomijając to nawet te 6v które ja mam powinno dać jakąś iskrę na świece.Bo niby jak by to miało odpalić. Czy mógłbyś sprecyzować, dokładnie jakie napięcie wychodzące z iskrownika masz na myśli? - napięcie wyjściowe na cewki świetlne - pomiędzy...
Bartek!Jeśli masz skończone gimnazjum, powinieneś zrozumieć działanie dodatkowej przerwy.Wysokie napięcie nie pojawia się natychmiast a narasta w pewnym czasie.Jeżeli cewka jest obciążona tylko samą świecą to przeskok iskry następuje wcześniej zanim jeszcze napięcie osiągnie maksymalny szczyt.Dodatkowa przerwa w obwodzie powoduje,że napięcie osiąga...
Gazownik miał racje nikt ci nie zagwarantuje, że jakikolwiek element układu zapłonowego nie spowoduje strzału począwszy od świec kończąc na cewce. Dla porównania poszukaj w Google ile traci auto z wstawioną zwykła instalacja mocy ostatnio oglądałem taki wykres z hamowni.
Też obstawiałem cewki. Przejrzałem świece i zamieniłem miejscami - zero wpływu na napięcie. Wymieniłem dwie na 2 i 4 cylindrze - te z największymi rozbieżnościami na wykresie. Pomogło na szarpanie i na wykresie widać, że winowajcą musiała być cewka na 2 cylindrze - dawała za duże napięcie. Problem niby mógłbym uznać za rozwiązany, ale cały czas widać,...
Moim zdaniem przerwę należy jednak zmniejszyć. Gaz powoduje większy opór elektryczny pomiędzy elektrodami świecy. W efekcie mniej obciążona cewka zapłonowa generuje większe napięcie. Zwiększa się napięcie międzyzwojowe w cewce, a to może prowadzić do uszkodzenia izolacji przewodu nawojowego. W taki sposób wykończyłem już jedną cewkę. Obecnie zmniejszam...
tak jak napisałem wczesniej wymieniłem trzy komplety poniewaz nie zakładam lipnych podrobek skorzystałem z kompletu beru ktore czesto zakładam i nie padaja szybko niestety pracował pare dni wiec sprawdziłem masy silnik ecu cewka ma dorobioną dodatkowa mase pod srube mocujaca sprawdziłem tez kable zasilajace i kupiłem nastepny zestaw z firmy hella i...
Wymieniłem dziś kable na NGK cewkę nowa oryginalna BERU !!! i generalnie bez rezultatu ;/ posprawdzam jeszcze podciśnienia dokładnie... jak nie to - to nie wiem ;/ nie mam pomysłu może czujnik spalania stukowego ale raczej nie bo by było słychać po obciążeniu silnika... w vagu nie wiem ile powinno pokazywać ale jest w miare równo na wszystkich cylindrach,...
Hmmm, rozumiem - wynika z tego że jednak bardziej właściwa byłaby charakterystyka z wykresu górnego? PS: przytoczę jeszcze jedno pytanie z początku postu, ponieważ mam pewne wątpliwości co do stanu niskiego sygnału z czujnika: czy stan niski na poziomie 0,05V będzie wystarczający dla modułu zapłonowego? Czy trzeba to jednak sprowadzić zupełnie do zera......
Aż przykro czytać taką wypowiedz na forum technicznym. Przykro to się czyta te twoje wypociny tutaj. Tak powinno być ale z jakiegoś powodu tak się nie dzieje i należy zlokalizować usterkę. Nawet nie wiesz jak powinno być, więc przestań wprowadzać w błąd. Zapamiętaj sobie raz na zawsze - instalacja IV generacji monitoruje na bieżąco ciśnienie gazu na...
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
Honda Civic 2009 VIII 1.4 i-VTEC (L13Z1) – szarpanie i brak mocy po rozgrzaniu Samochód szarpie i traci moc, szczególnie przy 2500–2700 obr./min, po rozgrzaniu silnika. Na zimno objawy praktycznie nie występują. Auto nie wchodzi na obroty, maksymalnie ok. 2400–2700 rpm przy pełnym gazie. Jedyny błąd to P0171 (uboga mieszanka). Zrobione i sprawdzone:...
Cześć czołem, dawno tu nie zaglądałem :) Od jakiegoś czasu próbuję znaleźć rozwiązanie problemu lekko falujących obrotów w CLS550 5.5 v8 m273. Obroty falują w zakresie (708 - 740) Wymieniłem świece iskrowe, cewki zapłonowe. Byłem u kilku mechaników i rozkładają ręce bo Starka (SD) nie widzi błędów. Dzisiaj skanerem odczytałem dane rzeczywiste z kilku...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Witam! Niezmiernie się cieszę że zaczęła się jakaś dyskusja nt elektryzatorów domowej roboty, bo od dłuższego czasu mam problem z praktyczną realizacją takiego urządzenia. Może ktoś tu ma umysł świeższy i bystrzejszy od mojego ;) Najpierw próbowałem skorzystać z jednego ze schematów zamieszczonych na elektrodzie. Trafiłem właśnie na stareńki schemat...
Uwaga! Dostałem pw, że w założeniach układu wkradł się błąd. Otóż napisałem, że sygnał wejściowy to przybliżony prostokąt 14 V. Jednakże przebieg na cewce zapłonowej daleko odbiega od moich przypuszczeń. Za pomocą wejścia mikrofonowego w notebooku, z dzielnikiem napięciowym, spróbowałem zobrazować przebieg. Oto orientacyjny kształt przebiegu: http://obrazki.elektroda.pl/4402286100_1...
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
Witam na forum Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r. Kod silnika R18A2 Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami" Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300. Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach....
Nie mogę już sobie poradzić z moją astrą caravan 1.6i 93 rok. Po zakupie zaczęła gasnąć tzn. zapalała ok ale za chwilę zaczynała się dusić i trzeba było ją gazować żeby nie zgasła przy tym warcząc okrutnie po chwili gdy silnik się zagrzał problem znikał, pojechałem do mechanika zbadał wszystko i stwierdził kable zapłonowe lub czujnik temp. silnika lub...
Drążę ten temat ponieważ mam kłopot z moim samochodem. Jest to Ford Puma 1,7 z 2000 roku. Auto w zakresie 1500 - 2500 szarpie jakby wypadały zapłony. Najgorzej jest przy 1800 obr. Powyżej 2500 jest prawie dobrze a jeszcze wyżej już tego nie ma lub jest niezauważalne. Wolne obroty też nie są idealne, ale dałoby się z tym żyć. Jeżeli jadę ze stałą prędkością...
Witam Posiadam układ jak na schemacie poniżej, jest generator (cewki z krążącymi magnesami stałymi), do którego podpięty jest moduł zapłonowy CDI. Rezystancja cewek generatora wynosi 12 ohm. http://obrazki.elektroda.net/34_12525690... Wykonuje pierwszy pomiar oscyloskopem z odpiętym modułem (generator bez obciążenia) i otrzymuję przebieg jak na wykresie...
Witam Koledzy. Mam problem z autkiem jak wyżej, który się przeciąga przez wszystkie fora ale nikt jednoznacznie nie umie go wyjaśnić. Więc zachęcam do burzliwej dyskusji. :D Problem polega na tym że autko do 1,5 tyś. obr./min praktycznie nie ma mocy, łatwo je zdusić przy ruszaniu. Jedni mówią, że te silniki tak mają, drudzy się doszukują jakiś usterek....
Witam. Samochód to Fiat stilo 1.6 103km benzyna + LPG(fabryczny). Opis problemu- po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika. W miarę spadania obrotów silnika i zwiększania temperatury silnikiem zaczyna trząść (czuć pod siedzeniem).Gdy ruszam samochód jedzie normalnie,przyspiesza...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Witajcie niestety kolejny raz ;( Jestem zmuszony jeszcze raz w ciągu tego tygodnia prosić Was o pomoc no ale co uroki marki ;P Samochód był u kilku mechaników ale niestety usterka jest dosyć trudna do zdiagnozowania. Otóż silnik na wolnych obrotach wpada w wibracje i gaśnie. Dzieje się tak jednak po przejechaniu około 30-60km. I to jest problem bo przyjeżdżam...
Dokładnie tak , po wpięciu miernika ma być rezystancja 90 stopni = 2630 om Ale u ciebie jest raczej problem z silnikiem uszczelka pod głowicą , może coś z termostatem Masz u siebie układ zamknięty temperaturka może być spokojnie powyżej setki i ma nic nie kipić ze zbiorniczka Wierz mi że termostat czy uszczelka pod glowica nie jednego w balona zrobiła...
Wszystko zależy od dokładnie sprecyzowanych wymagań jakie chcemy uzyskać od naszego układu. A więc ile tych impulsów wyjściowych ma być w stosunku do impulsów wejściowych, kształt i amplituda impulsów, przesunięcie czoła lub opadającego zbocza impulsów w stosunku do imp. wejściowych, inne wymagania np. pakiet drgań gasnących. Z załączonego wykresu niewiele...
Trochę źle napisałem, ten moduł który mam jest też na 3PINy tylko wtyczka jest ta duża w ADLu jest ta cewka kwadratowa, moduł jest na małą 3 PIN wtyczkę i czy to może mieć wpływ bo w jednym temacie ktoś wklejał wykrest z oscyloskopu i trochę ten sygnał się różnił okresem między tymi modułami
Oj kwantor. Wiesz tyle ile widzisz. W atmosferze iskra sobie skacze, a w cylindrze? To już inna bajka! A to do poduszki. http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/swiece-... http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/swiece-...
Porobilem wszystkie testy o ktorych pisaliscie. Wczesniej wymienilem jednak obie cewki zaplonowe na nowiutkie (czyli sa nowiutkie swiece + przewody WN + cewki zaplonowe). Co do bledu EVAP - przekaznik 12VDC Finder (rezystancja cewki 200ohm) - rzeczywiscie zalatwil sprawie - blad udalo sie usunac i wiecej sie nie pokazal. Bez zmian - lambda non stop...
Witam serdecznie. Mam taki problem. Gdy auto jest zimne podpinam opelscannera i odpalam silnik biore wykresy obu sond. Obydwie najpierw chwile stoją w granicach 450mV po chwili zaczynają oscylować. Do tej pory wszystko ok. Gdy dodam gazu pieresza sonda przed katalizatorem nadal ladnie oscyluje natomiast druga przestaje oscylować i pokazuje na wolnych...
Witam, mam problem z odpaleniem Fiata Uno Fire 1.0 rocznik 97 - brak iskry z cewki. Przestudiowalem juz troche temat i wiem ze problem moze wynikac z uwalonego czujnika Halla. Dodam, ze w tej wersji czujnik wraz z modulem elektronicznym (chyba tylko wzmacniajacym sygnal i przesylajacym go do ECU) jest zamontowany w aparacie zaplonowym. Do modulu zamontowanego...
Witajcie :) Mam od dosyć dawna problemy z aparatem zapłonowym w tym silniku, dostanie zamiennika graniczy z cudem, więc w mojej głowie zrodził się plan zastąpienia go elektroniką. Oryginalny aparat wyzwala sygnał na cewkę za pomocą hallotronu poprzez moduł tyrystorowy. Chciałbym to zastąpić -dwoma czujnikami hallotronowymi przy kole zamachowym jako...
cewka wykres wektorowy cewka wykres napiąć cewka wykres prąd
uszkodzić zmywarka bosch pompa wyżej drukarka laserowa kolorowa
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Wymiana modułu SAM w Mercedes Vito W639: kodowanie i zgodność Kody błędów bieżni York: E1, E2, E3 i inne