Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Sprawdź też czy nie dostaje przebicia na mase poprzez kostke izolującą. Tą w aparacie zapłonowym przez którą przechodzi srubka do której podłanczasz przewód od cewki.
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Konieczny, bez niego wypali platynki. Albo spali się cewka. Zasadniczo to cewka do zapłonu z modułem, uzwojenie pierwotne to 0,7 do 0,9 oma. Drut oporowy był do cewek 1,5 oma.
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Witam!!! Zastanawiam się czy można zastosować do budowy lampy plazmowej zamiast trafa WN cewkę zapłonową z Fiata 126p. Jeżeli tak to co trzeba w niej przerobić.
Aparat zapłonowy masz z palcem i kopułką czy cewka zapłonowa podwójna?
Jak masz możliwość to zmień cewkę zapłonową.
Błażej-jak cewka jest do bani ( izolacja międzysekcyjna) to nawet kosmiczy olej nie pomoże.
Wkładasz nowe śiwece i za 100km są do wymiany? Jeżeli tak to wymień cewkę zapłonową.
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
Podczas kręcenia rozrusznikiem. Bez przekręcenia kluczykiem nie będzie napięcia na cewce, bo i jakim cudem ma być skoro to cewka zapłonowa?
Witam ponownie! Przerywacz zwiera do masy. Cewka pomiędzy 16(+) i (-) ma 1,7 Ohm, pomiędzy wyjściami WN ma 1200 Ohm. Czy nie powinna mieć połączenia pomiędzy masą (-) a wyjściami WN ?
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Zobacz czy któryś z kabli tych czarnych nie idzie do cewki zapłonowej.
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc Cewka podłączona I silnik pracuje
Sprawa wygląda tak przy włączonym zapłonie podczas sprawdzania zapłonu spaliła mi się cewka zapłonowa w fiacie 126p oraz wcześniej była walnięta ponieważ po nagrzaniu traciła właściwości więc przyszedł czas na zmianę cewki lecz problem tkwi w tym że wyczytałem że ma iść przewód oporowy do cewki a nie jestem pewien czy taki się tam znajduje jestem amatorem...
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
odkręciłem aparat zapłonowy odłożyłem na bok i tyle, No i masz przyczynę. Ustaw wał w GMP- Aparat zapłonowy i zamontuj. Maluszek będzie śmigał dalej ;)
Dane ogólnie dostępne.
Jest to cewka zapłonowa od fiata 126p, nie znam jej dokładnych parametrów.Mogę co najwyżej podać rezystancję uzwojeń. Czytałem że te cewki mają połaczoną masę uzwojenia pierwotnego i wtótnego.
Jak dobrze zrobisz instalacje to długo podziała i cewka i aparat zapłonowy.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Może też nie być iskry - do wymiany cewka zapłonowa, do sprawdzenia przerywacz.
mam sugestię- podstaw na próbę cewkę zapłonową, napisz o efektach.
nie tak było, przewód był po to, aby był łatwy rozruch, z zacisku startowania rozrusznika szedł podzespół diodowy od razu na cewkę. Opornik był 1,7 oma
Kabel Kondensatora chyba dotyka obudowy. Więc jest źle? To jak ma iść prąd na cewkę?
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
W starym maluchu obie świece w tym samym czasie dostawały iskrę choć tylko jedna miała zapalać mieszankę bo był taki układ zapłonowy.
Widzę ze nawet weterani mają problem z tematem jak działa cewka zapłonowa, w linku zobrazowanie jak działa cewka zapłonowa ( cewki zapłonowej nie traktuje się jak transformator ) https://www.youtube.com/watch?v=6yDT2r9O...
Podłącz żarówkę szeregowo między aparat a cewkę zapłonową i wtedy sprawdzaj pozdrawiam.
Jaka jest kompresja? To może być też uszkodzona cewka zapłonowa. Iskra skacze przynajmniej na 10mm?
W wątku występuje cała masa nieprawidłowości i nieścisłości. Co najmniej kilka razy informacje w nim podane są błędne. Zainteresowanych odsyłam do zapoznania się z takimi hasłami: zapłon iskrownikowy, zapłon bateryjny, zapłon CDI, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa i jej rodzaje.
Wszystko dobrze tylko zamiast żarówki weź świecę zapłonową (oczywiście podłącz pod cewkę).
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
Witam Moje pytanie brzmi. Ile oleju powinno być w cewce zapłonowej ZELMOT 4240 Fiat 126p. Czy powinno się uzupełniać ewentualne braki oleju i jakim olejem. Wyciek oleju z cewki spowodowany niewłaściwym przechowywaniem. Cewka jest nieużywana stare zapasy, więc szkoda było by popsuć.
Witam mam to samo silnik nie wkakuje na wysokie obroty strzela z tłumika i jeszcze jedno czy cewka zapłonowa ma sie grzać tzn. czy ma być gorąca???:?:
No cóż. Po takim postoju warto by aparat zapłonowy przejrzeć, oczyścić i nieco zakonserwować. Jeśli prąd dochodzi do aparatu więc może przerywacz nie ma szansy łączyć z masą? I druga sprawa to kondensator winien być przyłączony w okolicy przerywacza a nie cewki zapłonowej.
to będziesz miał mały problem ;) Możesz spróbować poszukać czujnika i tarczy ( ze 126p w wersji EL, CC ) , a cewka o ile dobrze pamiętam to ma koło 0,6Ohma. Bez czujnika to jak bez ręki, a możliwe że z taką cewką zapłonową jeszcze jako tako zadziała.
a aparat zapłonowy masz z kopułką czy cewka dwuwyjściowa ?
A przewody wysokiego napięcia były wymieniane? Cewka zapłonowa i rozdzielacz sprawdzone? Tam może być przyczyna.
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
u mnie bylo podobnie, a jak sie zachowuje silnik? jak wygladaja swiece? ja musialem wymienic cewke zaplonowa,bo silnik dziwnie chodzil i kontrolka przestala sie swiecic, a teraz wszystko wrocilo do normy A czy można wiedzieć co mają świece lub cewka zapłonowa do ładowania?
Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej Bezrodzielaczowy układ zapłonowy, np Fiat 126p FL; system, gdzie cewka zapłonowa obwód wtórny ma izolowany od masy (odmiennie od "normalnych" cewek) a obwód zamyka się wyładowaniem na drugiej świecy - zdawałoby się niepotrzebnie w tej chwili "iskrzącej", stąd nazwa systemu.
Jeśli chodzi o transoptor to mam już układ aby uzyskać z niego przebieg prostokątny. To nie jest w żaden sposób powiedziane że go zastosuje, mam zamiar go przetestować, jeśli wyniki nie będą dla mnie zadowalające zmienię go na czujnik hala. Jeszcze mam pytanie gdzie można je kupić lub z skąd wymontować? Cewka zapłonowa z fiata 126p tak jak pisał gromleon...
przerywacz czasem potrafi zaiskrzyć, przerywacz mam taki Zamontuj nowy kondensator na aparacie zapłonowym i odpowiednią cewkę WN.
Piszczy, bo cewka wyindukuje napięcie i tak reaguje miernik. Pisząc "inaczej" miałem na mysli modul zapłonowy GL133 z moplika Chart.
Jaki sens miało założenie gaznika z silnika czterocylindrowego gdzie jego zadaniem bylo zaopatrzenie w mieszanke paliwowo powietrzna czterech cylindrów, więc wiadomo że będzie zalewał w maluchu nie lepiej było obniżenie głowicy i w ten sposób zwiększyć moc silnika? A cewkę zapłonową można założyć od 125p i zwiększyć odstęp elektrody swiecy
cewka zapłonowa dwubiegunowa Dodano po 2 najbardziej mi chodzi, żeby dobrze odpalał i jeździł. A cofanie wału podczas odpalania to przez zapłon?
Fiat 126 nie posiadał - cytat:"modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału". Ostatnio był stosowany aparat zapłonowy z regulatorem odśrodkowym bez rozdzielacza wn i dwu sekcyjna cewka zapłonowa.
plus jest z śruby na aparacie zapłonowym ( ten łączący cewkę z aparatem)
A, czy indukuje się siła elektromagnetyczna przy zasilaniu prądem stałym bo moim zdaniem nie powinno przejść na drugą stronę... W samochodach (starszej daty, np. Fiat 126p) był transformator (cewka zapłonowa) gdzie przerywając obwód pierwotny przerywaczem (obwód 12-14,4 V dc ) otrzymywało się piękną iskrę (kilka kilowoltów) na uzwojeniu wtórnym/świecy...
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
Stacyjka: brązowy plus z aku, niebieski,czarny zapłon/kontrolki,światła itd. na cewkę jej pin 15,pin 1 cewki na aparat zapłonowy,czerwony rozrusznik.
AVE Rok temu coś takiego zbudowałem ale do silnika dwu cylindrowego (jawa ts 350) dawca golf mk 2 moduł plus czujnik z z aparatu zapłonowego i cewka z kochanego fiata 126p elx. co do simka może zapłon z jakiegoś chińczyka po modyfikacji ?
Sprawdź świece, cewkę zapłonową i styki w aparacie zapłonowym, chyba, że masz elektorniczny :) Pozdrawiam
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Nie paliwo, na wysokich spawa mu przerywacz i tu jest problem kondensator napięcie w instalacji cewka
Witam! Chciałem zapytać jak można uruchomić wyjęty silnik z Fiata 126p. Silnik jest kompletny, posiada cewkę zapłonową itp. Jednak nie wiem do końca jak podłączyć elementy instalacji elektrycznej. Do rozrusznika idzie taki gruby przewód podłączam do +, nad nim jest "wtyczka" na konektor gdy podam na niego + automat wyrzuca, ale rozrusznik nie ma siły...
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
A iskry w dalszym ciągu nie ma? Sprawdź czy napięcie dochodzi do cewki zapłonowej.
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
Może też mieć aparat zapłonowy bez rozdzielacza zakryty plus cewka WN z podwójnym wyjściem do świec . :|
Komutator w jakim stanie jest. Na zaciski pompki proponuję założyć kondensator przeciwzakłóceniowy. Może być taki, jak na cewkach zapłonowych w PF 126P był zakładany. M
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Witam Kilka dni temu wpadł do mnie kumpel ze swoim malczakiem i mówi, że ma problemy z ładowaniem. Po dogłębnej analizie problemu (i analizie tematów na Elektrodzie) doszedłem do wniosku, że problem tkwi w połączeniu przewodu od alternatora z przewodem od rozrusznika (na rozruszniku) i to był strzał w dziesiątkę!. I co?... teraz ładowanie jast aż za...
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Sprawdzałem dzisiaj moim testerem (takim jak na zdjęciu) iskra przeskakuje dopiero przy zbliżeniu bolców na około 2 mm. Wydaje mi się to za mało. Sprawdzałem w swoim fiacie 126p i iskra przeskakuje prawie ponad połowę skali na testerze.
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Ale słuchaj, z czujnika do modułu idą dwie cienkie żyły. Też myślałem, że mogły się przerwać. Ale sprawdziłem miernikiem i są drożne na odcinku od czujnika do nanoplexa. Ba, nawet czujnik podmieniałem, ale nic mi to nie dało. A jak sprawdzić, czy cewka działa jakoś na krótko? Bo kupiłem nową, ale może mam takiego pecha, że i ta jest wadliwa? Bo do cewki...
Poszukaj jakiegoś irfa, one wytrzymują wysokie napięcia do kilkaset V chyba i mają wbudowaną diodę zabezpieczającą przed przepięciami. A jak się taki wirnik namagnesuje a potem tranzystor go szybko rozłączy to jest strzał jak byk. Proponuje IRF840, 500V, 8A, 125W. Miałem taki zamontowany w module zapłonowym do fiata 126p i dawał rade, a warunki pracy...
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. To był dziwny wynalazek z tą cewką o niskiej oporności zasilaną przez przewód oporowy. Miało by to sens jakby od razu montowali skrót na czas pracy rozrusznika tak jak np w VW gdzie było wyjście z elektromagnesu. A w 126p był opornik, była cewka...
Witanko! Chce zbudowac taki wlasnie modul jak w zalaczniku ale jest on podobno przeznaczony do cewek 3 Omowych, moja cewka w malaczu ma rezystencje 2 Omy i teraz pytanko do tych ktorzy zbudowali taki ukladzik i wiedza cos na temat uruchamiania go razem z cewką 2 omową ????
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
Ile maluchów tyle przyczyn tego problemu tutaj trzeba zaczynać od podstaw sprawdzać kluczowe elementy, po zgaśnięciu jeśli masz suche świece na pierwszy ogień wziął bym pompkę paliwa wraz z popychaczem oraz filtr przepływowy wyczyść, druga sprawa czy po nagrzaniu silnika nie występuje zmiana w jego pracy? nie zaczynają "klepać" zawory? to również był...
ten elektrozawór jest też nazywany oszczędzaczem paliwa. ma on za zadanie w chwili odcięcia zapłonu (wyłączenia stacyjki) odciąć paliwo od dyszy wolnych obrotów czyli silnik nie ciągnie paliawa mimo że jeszcze ma obroty i nie ma samozapłonu. Podłączenie pod cewkę zapłonową będzie chyba najbliższe.
Wujasowi w malaczu nawaliła kiedyś cewka wysokiego napięcia. Wizualnie była wtedy słabiutka iskra ale nie odpalał, po wymianie cewki od razu zagadał. O ile pamiętam to miał cewkę WN z wyjściami na dwie świece.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Wpisz w wyszukiwarce moduł cut-off A-131 126p i poczytaj. Jak odkręcisz ten moduł to masz go opisanego na obudowie.
sprawdz jeszcze cewke,kondensator ,odkręć kabel od aparatu zapłonowego i dotknij do masy zobacz czy jest iskra jeśli nie to cewka siedzi pozdro
Witam. wwekol u mnie też tak miałem, ale wyregulowałem sobie zawory i gaźnik, i odpala bez problemu. Ja miałem problem tylko przy odpalaniu na rozgrzanym silniku. Jak troszeczkę pojeździsz bez drutu, to powiedz czy jest różnica i czy cewka się nie grzeje za bardzo. Pozdrawiam, Piotrek.
Ukryta syrena wewnątrz to chyba nienajlepszy pomysł. Natomiast niestandardowe, nawet proste wyłączenie okazuje się skuteczne. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Dawno temu będąc szczęśliwym posiadaczem fiata 126p założyłem zwykły wyłącznik na przewodzie zasilającym cewkę zapłonową. Ten prosty zabieg uchronił mnie od niepożądanej zmiany właściciela
Witam Mam Fiata Uno 899cm z 2000r. Planuję w nim zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową ( np. taki z Fiata 126P). Chciałbym się dowiedzieć czy ten montaż nie spowoduje zniszczenia innych elementów układu elektronicznego tego samochodu?????? oraz gdzie podpiąć ten kondensator???. Bo z tego co wnioskuję to muszę przed samą cewką...
Witam serdecznie mam problem z sprzętem jak w temacie. Nie ma iskry na świece. Z tego co dopatrzyłem cewka zapłonowa jest wstawiona nie oryginalna wygląda jak od fiata 126P Elegant. Ze zdjęć które znalazłem na Google reszta powinna być oryginalna. Czy byłbyś ktoś w stanie pomóc w naprawie tego zapłonu. Niestety bardzo mało jest w internecie na temat...
Po wstawieniu nowego kondensatora jest zdecydowanie większa iskra, ładna, mocna. Lecz czemu nie odpala. Ładnie kręci, iskra jest tylko czemu nie może zatrybić ? POMOCY !!! Czy to może być objaw uszkodzonej cewki zapłonowej ?
Panie szanowny odpowiedz mi na takie pytanie czy gaśnie na wolnych obrotach czy na wysokich go dławi i nie chce na nie "wychodzić".Jak to drugie to znam odpowiedz na twoje pytanie,nikt o tym nawet nie wspomniał!!!!! Wracam !!!!! Dokładnie przeczytałem Twój post i jestem prawie (99%) pewien co dolega Twojemu autku. Panie drogi należy udać się do sklepu...
Witam Z tego co piszesz wnioskuje że wina leży nie po stronie świec ale złego składu mięszanki.Należy sprawdzić sład spalin na analizatorze spalin.Prawdopodobnie masz bardzo bogaą mięszankę i to powoduje że świece są czarne zalewane i to powód ,że samochód nie zapala.Jeżeli skład spalin będzie właściwy to wymień cewkę zapłonową. UWAGA. Tak należy postąpić...
Tak aparat się kręci. Cewkę sprawdzałem tak, że wychodzi z niej napięcie do aparatu zapłonowego ale bezpośrednio włożyłem świecę do niej i iskry też nie było.
Moze występować problem cewki zapłonowej,zobacz też na aparat zapłonowy czy platynki nie są ,,zgrzane ze sobą,, jest to problem tego autka, ale jeżeli autko pali na zimnym silniku to jednak stawiałbym na cewkę.
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Gra nie warta świeczki, można odczytać obroty silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (2 mapy przełączane podciśnieniem, na granicy 13,3kPa). To nie jest prawdziwy ECM, a jedynie sterownik zapłonu. Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej.
Witam Problem jak wyżej: potrzebował bym schemat elektryki zapłonu do fiata 126p a mianowicie jak podłączyć alternator, cewkę zapłonową (podwójna), rozrusznik, akumulator, oraz pozostawić jakieś wyjście na oświetlenie. (schemat najlepiej narysowany przez kogoś z was). Także chciałbym się dowiedzieć co to za oznaczenia na alternatorze B+ i D+, przypuszczam...
To ma tak wyglądać: https://obrazki.elektroda.pl/1528273700_... Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza.
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna cewka zapłonowa panda
agregat wchodzi obroty kontrolka przepalonego bezpiecznika przedwzmacniacz gramofon phono
samsung rl33eams peugeot światła cofania
Renault Megane 3 licznik wsad EEPROM 24C16 K4M848 manual – gdzie znaleźć, jak odczytać Mercedes S210 – awaryjne otwarcie tylnej kanapy z roletą i urwaną klamką