WSK i temu podobne pojazdy.......
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Czy na wierzchu iskra jest?
https://obrazki.elektroda.pl/7296868700_...
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec i cewkę.
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa. To już takie podstawy jak iskra czy zasilanie pompy pod siedzeniem nie sprawdził.? Przecież to pięć minut roboty a narzędzie to zwykła probówka 12v . Dramat.
Cewka zapłonowa spalona
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
Może coś z wyjściem ? i nie może wysterować tranzystora. Sprawdź oscyloskopem albo obciąż diodą LED i zobacz czy wszystko ok. Trzebaby sprawdzić szerokość impulsów czy coś się nie zmieniło. Myślę że to dość prosty układ więc w ostateczności przy braku urzdzeń pomiarowych można podstawiać elemety. Przedewszytkim NE555. Przyda się kontrola płytki (jeżeli...
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
U importera tych wynalazków nie mają części ? na husar.net.pl
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Cewka odpływa od temperatury, podmień na inną
Jaka jest kompresja? To może być też uszkodzona cewka zapłonowa. Iskra skacze przynajmniej na 10mm?
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
Pewnie że tak [url=http://bfy.tw/B1B2]Link :idea:
Czy cewka zapłonowa jest sprawna?
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Cewka się nie spali. Prąd zwarcia to kilkanaście, kilkadziesiąt miliamperów. Cewka zasilająca CDI ma moc kilku watów.
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Cewka w aparacie zapłonowym.
Tak to jest cewka na biegunie /-/ też będzie plus do czasu uruchomienia silnika.
witam chcialem zapytac czy mozna zmierzyc cewke zaplonowa?? i co moze byc przyczyna braku iskry ??
Sprawdź cewkę zapłonową.
Mialem podobny przypadek w chinczyku,wymienilem cewke na nowa i problem znikl,Moze to tez zadziala i u Ciebie ,pozdr.
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
Witam Magneto nie może w żaden sposób obcierać.Jeżeli nie jesteś pewien to powierzchnię cewki posmaruj kredą lub tuszem.W miejscu ocierania będą ślady.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Bardzo często przyczyna nie palenia na rozrusznik w chinczyku jest cewka zapłonowa. Najłatwiej srawdzić odkrecając fajke iskra bez fajki musi być gruba i mocna koło 1 cm ma przeskoczyć, bardzo czesto właśnie tak była przyczyna palił ze\ kopki a ze startera nie i powodem była już słaba cewka być może tu jest podobnie
w samochodach z grupy vw najczęściej padają modóły pod cewka zapłonową , wymienia sie cała cewkę z modółem bo są razem
cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy w tedy też jest iskra. Prawdopodobnie dla uproszczenia układu jest ta iskra. Podobnie było w Maluchu po eliminacji rozdzielacza - cewka zapłonowa zasilała bezpośrednio obie świece w jednym cylindrze iskra zaczynała cykl pracy a w drugim...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
A więc tak, pompa paliwa działa, niestety iskry na świecy nie ma (sprawdziłem wsadzając gwoździa i dotykając do masy). Przed chwilą założyłem na chwile pożyczoną cewkę zapłonową, iskra była ale dalej nie odpala.
56886 Cewko-fajka cewka zapłonowa GY6 4T skuter romet
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Witam, wymieniłem cewkę plus przełącznik i iskra powróciła. Dziękuje za pomoc
Witam, Jeśli masz silnik benzynowy 1.4.To jak otworzysz maskę. Po prawej stronie na prawym poszyciu błotnika /blisko leflektora/ znajdziesz moduł odpowiedzialny za podawanie iskry na cewkę zapłonową oraz przekażnik pompy paliwa. Jest on zespolony. Tak więc trudno go rozebrać!. Jedynie zamienić i sprawdzić czy on nie jest przyczyną wspomnianej awarii....
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Pewnie chodzi Ci o czujnik wałka rozrządu. Jak się nie mylę to jest od strony ściany grodziowej, przy skrzyni biegów. Raczej nie jest to jego wina skoro nie ma iskry. Czy jak nie ma iskry to nie ma też wtrysku - podawanej benzyny przez wtryskiwacze? Jeżeli tak to sterownik silnika pewnie nie widzi sygnału z czujnika wału korbowego. Jeżeli wtryskiwacze...
Witam. Podczas koszenia kosiarka mi po prostu zgasła. Wydaje mi się ,że to cewka zapłonowa bo nie ma iskry na świecy. Wie ktoś może jak ją wymienić?
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
Masz uszkodzony moduł zapłonowy.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
To pozostał ci kol . jeszcze : cewka zapłonowa , impulsator i pewnie jak i w 250 moduł .
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Styki przerywacza w czasie obrotu kola magnesowego muszą być cały czas rozwarte. Zwierają się tylko na moment przed podaniem iskry . Jeżeli jest inaczej to cewka się przegrzeje i spali.
mam pytanko .Czy cewka może robić zwarcie na moduł tzn robi się gorący a jak odpinam cewkę to stygnie. oczywiście przy włączonym zapłonie. może to być powodem braku iskry?
Jeżeli żarówka miga a iskry brak na wszystkich cylindrach to masz do wymiany tylko cewkę zapłonową.
Dane ogólnie dostępne.
Witam, problem dotyczy e36 316i m43 cewka zapłonowa brak iskry na 3 cylindrze, cewka na 3 złączu jest przetopiona i peknieta pytanie czy to wina samej cewki czy przyczyną będzie sterownik silnika, czy jest sposób by sprawdzić sterownik - napięcie na cewkę Sprawdzilem komputerem jest błąd 55 brak zaplonu, auto pali na 3 cylindry jak wyżej
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
są trzy mozliwości cewka zapłonowa, moduł zapłonowy, lub cewka indukcyjna w aparacie, chyba ze jakieś napiecie wcieło ale to sie rzadko zdarza
Ile to sprawdzić cewkę i sprawdzić, czy jest sterowana?
witam wymieniłem cewkę zapłonowa i nadal nie ma iskry co jeszcze można sprawdzić
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Nie ma takiej potrzeby, moduł pracuje jako wykonawczy. Wymieniasz moduł i spaloną cewkę, auto powinno chodzić.
Odłączałem kondensator i nie było iskry.
Chińczyki mają zwykle zapłon CDI, więc zasilanie z akumulatora nie jest podawane na cewkę ani moduł zapłonowy. Te silniki mogą pracować nawet bez akumulatora.
Sprawdź cewkę zapłonową oraz czujnik na wale.
No to cewka ma zwarcie. Powinno być coś ok 20Ω Najlepiej poszukaj drugiej, przewijać się nie opłaci. Pozdrawiam :)
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Witam , otóż w Sobotę wymieniłem w mojej motorynce pierscienie i wszystkie uszczeli gdy już wszystko poskładałem przejechałem się na niej z 500 m wyłączyłem ją i za jakieś 30 minut już nie chce wchodzić na obroty już wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową iskra jest świetna jak i kompresja , zapłon jest bardzo dobrze ustawiony tak samo przerywacz...
Jaka przyczyna, że Golf 3 nie ma iskry, cewka zapłonowa wymienieniona i czujnik hala też jest dobry, a iskry brak, proszę o pomoc!
Witam.mam problem z kia pride.sprawa dotyczy zapłonu.na przewodzie w/n który idzie do cewki zapłonowej iskra jest tylko jeden raz .Wymieniony był aparat zapłonowy,cewka zapłonowa ,efekt 0.Nie wiem co dalej z tym tematem zrobić.Gdyby ktoś z kolegów miał podobny problem prosiłbym o poradę.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Często cewka zapłonowa padała. Iskra niby jest, a nie odpala. Odkręć fajkę i sprawdź wtedy iskrę ma być niebieska i ok 1 cm długa.
Witam. Cewka zapłonowa to jest.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Sprawdz kluczowanie z < dobrej cewki > w aparacie na moduł zapłonowy. Oczywiście w czasie pracy.
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
Sprawdż cy jest napięcie na zasilaniu cewki WN wczasie pracy rozrusznika ,bo może uszkodzona kostka stacyjki.Jeśli tu w porządku to wypada,ze uszkodzony czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym.
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
gaśnie po dłuższej pracy. może linka od startu jest na skraju jak się zagrzeje to rozłącza miałem taki przypadek i raz cewka zapłonowa po rozgrzaniu nie miała iskry, jak zgaśnie to można odpalić czy trzeba czekać? jest wtedy iskra? Ile lat ma kosiarka?
Wczoraj samochod zgasł i do dzisiaj nie pali, udało mi sie ustalić, że to wina braku iskry na świecach. Czujnik halla można wyeliminować bo podczas holowania obrotomierz pokazywał obroty (a z tego co sie orientuje z halla pochodzi sygnał do obrotomierza). Na cewke dochodzi napięcie 12v. Wymieniałem kopulke, palec, przewody i cewke ( niecały rok temu)....
Brak iskry, uszkodzona cewka zapłonowa bądź czujnik położenia wału.
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Masz uszkodzoną cewkę zasilającą, pod obciążeniem nie będzie dawać napięcia.
Witam mam problem mianowicie brak iskry w tgb blade 425 4x4 Stało się to po odpaleniu quad normalnie odpalił bez żadnego zarzutu dogrzewał się po czym coś strzeliło w elektryce i gwaltwonie zgasł chwilę po tym pojawił się dym z elektryki po tym incydencie nie da się go odpalić stwierdziłem brak iskry powiem tyle moduł zapłonowy jest sprawny cewka zapłonową...
Nie pamiętam sorry ale czasami zagada silnik i po 2 sekundach gaśnie. Dodano po 1 Iskra jest mocna bo ostatnio był kupiony iskrownik moduł i cewka zapłonowa i sprawdzałem iskrę jest duża.
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Witam, nie dawno wyciągnąłem że stodoły po 5 latach stania skutera Peugeot zenith, problem jest taki że nie ma iskry badałem miernikiem z iskrownika wychodzi prąd lecz z modułu już nie, dziś wymieniłem moduł i cewkę zapłonowa i dalej nie ma iskry. Wie ktoś może co zrobić żeby ta iskra się pojawiła?
Jak wyżej. 1.8 na gaźniku 88r. problemem jest brak iskry a cewka, aparat zapłonowy jest sprawdzony i iskry brak.
przerywacz jest bez zarzutu, a ustawienie modułu nie ma zawiele do tego bo iskra i tak by była tylko nie w tym miejscu a tu niema wogóle.
Jak ustawić tą cewkę nie mam iskry ???
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa panda cewka zapłonowa schemat
wiertarka szczotka wgranie języka polskiego świecenie szkła
części parkside części parkside
Samsung S5611 – zrywanie rozmów po 50 sekundach, przyczyny i diagnostyka Migająca kontrolka żarowa w John Deere - przyczyny i diagnostyka