Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Fiat Bravo 1.6 97 rok. Chodzi o oporność uzwojenia cewki zapłonowej po stronie wysokiego napięcia. Książkowo jest to wartość pomiędzy 8645 i 9555 Ω przy 20 st. C. Tak podaje książka "Sam naprawiam" i "Bravo/Brava Haynes repair manual". Tymczasem w samochodzie cewka ma oporność 5450 Ω . Czyli jak widać znacznie mniej niż podają książki. Teoretycznie...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
wyprzedzacze Przyśpieszacze były :-) Można się czepiać, ale to nic innego jak transformator. Do sprawdzania świec jest specjalny przyrząd. Dzisiaj odchodzi w zapomnienie, bo świece są tanie i się po prostu wymienia, ale czasem jeszcze się przydaje. Można sobie zrobić samemu ze starej cewki do zapłonu przerywaczowego, przekaźnika rozwiernego i kawałka...
Cewka w moim magnecie całkiem umarła, więc postanowiłam rozwijać dalej, znowu natknęłam się na osłabiony punkt na druciku (po około 400 zwojach), który pękł mi w rękach. Jednak myślę, że to nawet spoko, bo korci mnie, żeby nawinąć tę cewkę od nowa. Jestem na etapie 1410 zwojów, wygląda na 1/3 drogi do celu. W tym miejscu opór już jest, jednak te 150-200...
Cewka zapłonowa nie wymaga stabilizacji napięcia i moim zdaniem wystarczy odpowiednio dobrany opornik. Musi mieć opór taki sam jak cewka, włącza się go szeregowo z cewką i w czasie pracy na oporniku odłoży się połowa napięcia zasilania, czyli 12V/2=6V (dokładniej to 14,4V/2=7,2V). Opór można próbować mierzyć omomierzem (powinno być kilka omów) albo...
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Witam Panowie wróciłem właśnie z garażu. Cewkę zmierzyłem miernikiem, opór książkowy -/+10%. Sprawdziłem podłączenie kabla do cewki wszystko na 100% dobrze łączy. Mam nowy objaw: Po przekręceniu kluczyka, zaczynam pierwszy rozruch, pierwszy obrót rozrusznika i jest duża iskra. Kolejne obroty i już iskry nie ma. Wyłączam kluczyk i załączam i sytuacja...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Zacznijmy od początku do pracy silnika są potrzebne 3 podstawowe rzeczy ciśnienie sprężania mieszanka paliwowo-powietrzna i oczywiście iskra w odpowiednim momencie zakładając, że nie jest przestawiony rozrząd i ciśnienie nie idzie ale w gwizdek. kolego jeśli nie chce ci odpalić to sprawdź w tym momencie czego jej brakuje. Czy paliwa aby wytworzyć mieszankę...
Po co kombinować, załóż dwubiegunową cewkę od malucha tylko poszukaj takiej co ma opór uzwojenia pierwotnego ponad 3 omy. Są dwa rodzaje cewek dwubiegunowych, z oporem poniżej 1 oma i pracujące z przewodem oporowym i z oporem powyżej 3 omów pracujące bez opornika. Łada miała mały opornik ceramiczny do cewki 1,7 oma, w chwili rozruchu prąd był podawany...
Przewody od sterownika do czujnika sprawdziłem wszystko jest ok. Napiecie na wtyczce przy odpietym czujniku około 4 v. Napiecie z czujnikiem przy zimnym silniku 2.7 v opór czujnika ok (nowy). temperatura pokazywana przez komputer diagnostyczny -40 stopni. wyciągnąłem świece zapłonowe i kręcąc rozrusznikiem zauwarzyłem że iskra zanika. Cewka zapłonowa...
Moim zdaniem przerwę należy jednak zmniejszyć. Gaz powoduje większy opór elektryczny pomiędzy elektrodami świecy. W efekcie mniej obciążona cewka zapłonowa generuje większe napięcie. Zwiększa się napięcie międzyzwojowe w cewce, a to może prowadzić do uszkodzenia izolacji przewodu nawojowego. W taki sposób wykończyłem już jedną cewkę. Obecnie zmniejszam...
Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów. Opór prawidłowy. A moduł mam z dodatkowym kablem na mase. To bez znaczenia w tym wypadku. Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie Podtrzymuję moje pierwsze podejrzenia. Uszkodzona cewka zapłonowa - moduł CDI.
Witam Czy orientuje sie ktoś ile prądu pobiera cewka od poldka- opór 3,3 ohma. Czy można to obliczyć z prawa ohma? Zamierzam zamienić oryginalną cewkę zapłonowa w wsk 175 na tą od poloneza. Nie wiem czy ładowanie da radę. Może jest ktoś kto ma taką przeróbkę?
Ja posiadam natomiast ogara 200 - ma to ten sam silnik co jwaka czyli 223. Mam akumulator 3Ah i różne pierdoły podłączone do niego. Jeśli ci braknie prądu w moto to zawsze możesz dowinąć trochę drutu do cewek. Stabilizator napięcia jest raczej zbyteczny w tym układzie, wątpię aby ci napięcie skoczyło do groźnych wartości. 3 mostki prostownicze są tu...
- Błąd P0638 - Sterownik przepustnicy zakłócenia działania opór, silnik regulacji przepustnicy: 2 - 8 omów Sprawdzić złącze, w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji przepustnicy. Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami silnika sterowania. Porównać z podanym...
Moduł niby prosta sprawa ale po wykonaniu go nie ma iskry. Na starym module zapala ale nie wchodzi na obroty, jak silnik popracuje chwilę to po wymontowaniu świecy jest mokra nie spala paliwa. Cewka ładująca przewinięta opór 340 omów, cewka zapłonowa wymieniona. Gaźnik sprawdzony wyczyszczony zaworek trzyma poziom paliwa myślę że ok. Świeca zapłonowa...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek. Wiem...
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. https://vimeo.com/157441026 Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy...
Ponieważ nie znam się kompletnie na tych sprawach to poprosił bym o tłumaczenie jak dla dziecka no może trochę starszego :D .Z tego co się zdążyłem zorientować to bym musiał znać oryginalny opór i na tej podstawie można obliczyć ilość zwoi.Obecnie są dwa uzwojenia jedno pod spodem grubszy drut nie znam grubości a na tym drugie uzwojenie z drucika cienkiego...
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Mam wrażenie, że coś jest niezupełnie tak, jak trzeba. Końce uzwojeń, do których są podłączone dreny, należy połączyć do +12V, podobnie lewe końce R6 i R7. Prawy koniec kondensatora C3 powinien być połączony tylko z D7, D8 i R8. Poza tym zamiast D6 powinien być mostek. Transformator 220/2x6 ma przekładnię około 33:1, więc z 12V może dać około 400 -...
To jest cewka zapłonowa od Simsona. Ma ona oporność ok 0,4 Ω. Czujnik który chcę zrobić miałby wskazywać ten opór poprzez zaświecenie diody led. W przypadku barku oporu dioda by nie świeciła. Mam podobne urządzenie, ale wykrywa ono oporność dopiero od 0,8 Ω. Rysunek poniżej. Czy można ewentualnie zwiększyć dolny zakres pomiarowy? Z góry dziękuje....
"2 przewody prowadzące do trafo WN"- właśnie w tym miejscu zmierz miernikiem czy masz napięcie. Jeśli trafo "gwiżdże" to znaczy że układ jest dobrze zrobiony i trafo WN jest sprawne. jeśli nie będzie napięcia w tym miejscu to zmierz napięcie zaraz za mostkiem prostowniczym Zapomniałes dodać - pod warunkiem, ze masz oscyloskop, lub woltomierz z pomiarem...
Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Jeżeli szary kabelek z modułu nie styka się, po drodze z masą i fajka świecy nie jest uszkodzona to, prawdopodobnie cewka do wymiany. Sprawdź omomierzem przejście na kablu świecy, jeżeli jest go brak lub opór jest bardzo duży to, winna jest cewka. Odległość cewki, od koła 0,25 mm.
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
kable wysokiego napięcia, zestyki w kopułce rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu, a później mierzy opór za pomocą omomierza. W cewce zapłonowej mierzy się opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego. To jest Corsa D.....więc małe szanse ....eh...pytający może nie mieć pojęcia, ale odpowiadający chociaż trochę...
Dzisiaj odpalił bez problemu po zgaszeniu dalej ten sam problem. Cewkę zapłonową zmierzę, impulsator też. Jakie powinny być prawidłowe wartości na mierniku? czy poprostu mam sprawdzić czy jest opór czy go nie ma.?
Już raz pisałem w innym wątku. Zapoznajcie się z parametrami świec i przewodów WN. To że sterczą dwa,trzy,lub pięć drucików ze świecy i pasuje gwint , nie wystarczy. Świeca jest parowania z cewką przewodem i sposobem wysterowania cewki. A to znowu oznacza że sterownik podaje prąd w określonym czasie , nie zawsze o tak samo długim czasie jak iskra na...
Dzięki za pomoc .Okazało się że cewka w aparacie zapłonowym wysiadła . Tak jak doradzali sprawdziłem opór i okazało się że cewka do wymiany
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
może być cewka zapłonowa zwykła(olejowa) ale lepiej żeby miała mniejszy opór.
Jak odkręcisz tłumik, to będziesz widział, czy tłok jest odwrotnie założony. Blokować może także cewka zapłonowa, szczelina jest prawidłowa?
Zmierz opór cewek.
simson cewka opór cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa panda
nagrywarki telewizorach panasonic multimetr ciągłość przewodów renault kodować wtryskiwacz
zmywarka whirpool mruga start bateria niteo
Jak wyłączyć migającą kontrolkę airbagu? Schemat i opis bezpieczników Audi A2 1.4 TDI