Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Należy sprawdzić cewkę zapłonową-rezystancja+oscyloskop i sondę lambda-oscyloskop tz. częstotliwość próbkowania.
Panowie jak zmierzyć (stwierdzić) czy kable zapłonowe maja przebicie??? Nie chodzi mi tu o obserwacje w ciemnym miejscu czy tez w nocy ale jak to ZMIERZYĆ np. oscyloskopem??? Czy uzyc jakiejś sondy czy tez bezpośrednio na przewodzie zapłonowym??? Dodtakowo jak stwierdzic czy cewka zapłonowa nie jest uszkodzona???
Ta cewka jest z modułem zapłonowym i musisz sprawdzić czy sterowmik wysterowuje ten moduł. Jesli tak to padła cewka ,jesli nie to wiązka lub sterownik.Nie próbuj sprawdzać wysterowania żadna żarówką tylko oscyloskopem.
Cewka po jakimkolwiek przebiciu na WN nadaje się do muzeum. Są testery cewek WN , po co podpinać oscyloskop , kombinować z sondą Wn i tp.? Kolega o nicku Motronic , opracował tester cewek WN w samochodach i na pewno jest ten schemat na naszym forum! Natomiast "przebita" cewka na WN nadaje się do muzeum , a pierwotne sprawdzisz na omach!
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
oscyloskopem
(oscyloskop)
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Oscyloskop masz?
Pomiar rezystancji nie jest do końca dobrym pomysłem. Bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie. Jedyna dobra diagnoza to oscyloskop albo podmiana.
To zamiast czekać, zobacz czy jest wysterowanie, użyj oscyloskopu i sprawdź co nieco.
Na dwóch pozostałych ma się pojawiać impuls podczas kręcenia wałem korbowym. Czas trwania około 3 milisekundy, sterowanie chyba plusem. Jeden z tych przewodów jest odpowiedzialny za cylinder 1 i 4 a drugi za 2 i 3. Jeżeli nie pali tylko na jeden, to nie jest problem z impulsem. Do wstępnej oceny wystarczy kontrolka led. Do pełnego obrazu sytuacji wymagany...
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
No tak tylko skąd wziąść oscyloskop,kupię moduł i cewkę zapłonową i będzie wszystko wiadomo,dam znać w czym był problem.
Najlepiej było by, multimetr zastąpić oscyloskopem, i wtedy by się wyjaśniło wszystko.Multimetr może pokazywać różne cuda.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Zaczyna się problem z układem zapłonowym. Przydałoby się obejrzeć impulsy na cewkę. Potrzebny oscyloskop.
Uszkodzony sterownik, zbyt długi czas ładowania cewki. Oscyloskop, cewka przez rezystor i do dzieła.
Aparat zapłonowy Bosch moduł na aparacie, kostka 3 styki skrajni 12v , przeciwległy skrajni masa, środkowy impulsowy na cewkę . Ja sprawdzam impulsy oscyloskopem , ale można LED z rezystorem po obu stronach cewki zapłonowej. jak mruga to cewka, jak nie mruga , to moduł lub cewka indukcyjna wewnątrz aparatu zapłonowego. Moduł podchodzi od peugeota 205...
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Oscyloskopu i tak nie masz, żeby sprawdzić szerokość impulsu zapłonowego, więc co chcesz tam dalej robić?
Cewki najlepiej i najpewniej sprawdzić oscyloskopem.
Raczej z zasilaniem - zobacz czy wtryski "chodzą" w trakcie kręcenia rozrusznikiem Zamiast cewki podstaw żarówkę 10W i sprawdź czy miga lub oscyloskop Sprawdź przewód ECM-cewka
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej Widziałem takie układy, gdzie wyglądało na to że nic poza cewką nie ma, oglądałem przebieg na oscyloskopie i nie wyglądało na coś co może wytworzyć sama cewka, w środku musiała być elektronika.
Dzięki jutro sprawdzę co z modułem bo sygnał z niego na cewkę zanika po kilku obrotach wałem na oscyloskopie a wraz z nim iskra.
na przewodzie NN pojawia się napięcie przemienne (podobne do "sinusa modyfikowanego", ale z ostrzejszym "czubkiem") o wartościach szczytowych (w górę i w dół) wynoszących około 100 mV No to co z takiego napięcia ma wyindukować cewka? Albo zwarcie albo cewka magneto uszkodzona Dodano po 2 Podłączanie oscyloskopu do przewodu WN? Ciekawy pomysł.
Warto sprawdzić kable do cewek zapłonowych. Jeżeli jest dostęp do oscyloskopu to można sprawdzić przebiegi napięciowe do cewek, albo zrobić cewki na przewodach zapłonowych a oscyloskop zrobić z kompa z karty muzycznej. Ewentualnie wymienić cewki na inne sprawne sprawdzone i zobaczyć jak będzie się zachowywać auto.
Cewka zapłonowa działa głównie dzięki szybkim spadkom napięcia. Po przejściu prądu przez mostek, przebieg będzie równie stromy, jak na wyjściu z ściemniacza? Nie posiadam oscyloskopu, żeby to sprawdzić.
Jedź na kompa żeby odczytać kody błędów a sprawdzić możesz oscyloskopem przebieg na przewodzie brązowym (masa) i porównać go z wzorcowym. lub na pracującym silniku wsłuchać się w pracę silnika i po kolei odłączać cewki .
Witam. Nie zależy mi na takich rzeczach jak zasilanie czy wielość LCD. Głównie pytam o to czy oscyloskop dedykowany do motoryzacji potrafi więcej, a może są to tylko ułatwienia które przyspieszają prace i tylko tyle. I jeśli możecie mi powiedzieć dlaczego większość przekreśla oscyloskop cyfrowy w pomiarach cewek zapłonowych.
Jeżeli masz oscyloskop to sprawdź sygnały na module zapłonowym (czy są impulsy do sterowania cewką zapłonową) Miałem w jednym aucie padniętą cewkę przy module - miała przerwę i nie było impulsów do modułu.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
jutro odlacze komputer gazowy od cewki i sprawdze jaki prad plynie miedzy cewka a komputerem gazowym. Z tym oscyloskop to problem jest bo nawet nie mam od kogo pozyczyc.
Oscyloskopem lub probówką z diodą LED zobacz czy ECU podaje impulsy zapłonowe na przemian na jedną i drugą cewkę (stały "+" i dwie kluczowane na przemian masy). Jak najbardziej to jest cewka, w uno 1.0 i.E nie ma aparatu zapłonowego.
Zobacz oscyloskopem co wchodzi na uP, bo obawiam się, że procek zlicza oscylacje własne układu LC (cewka zapłonowa, kondensator). Sygnały z układu zapłonowego są trudne do obróbki i wymagają dobrego odkłócania i kształtowania by śmieci nie zliczać (przepięcia, oscylacje). Do tego powinien być przed wejściem uP jakiś układ monostabilny dający impuls...
Kolego a masz iskre na swiecach i co z wtryskiwaczami, czy pracuja?? Sprawdz plus po zaplonie na cewce srodkowy pin no i czy sa zasilane wtryskiwacze. Jesli masz oscyloskop mozesz sprawdzic sterowanie cewki i wtryskiwaczy. Warto rowniez pamietac ze to escort wiec nie mozna zapomniec o skrzynce bezpiecznikow:(
Źle interpretujesz. Masa na cewkę podawana jest z ECU i nie może być podpięta do ogólnej masy (ramy). Czy na cewce po zapłonie jest napięcie? Sprawdź oscyloskopem co pojawia się na przewodzie masowym przy cewce. Na jednym powinno być zasilanie a na drugim impulsy z ECU. Fakt, machnąłem się, masa z wiązki jest tam przykręcana od czegoś innego, nie od...
Hm.. Na cewce zapłonowej jest 14 V i taki sygnał trafia do sterownika. Miernik nie pokazuje żadnych wahań napięcia. Oscyloskopu nie mam więc nie sprawdzę ale nie zmieniałem punktu skąd są brane obroty - cały czas jest to cewka zapłonowa więc zakładam że jest ok bo do tej pory wszystko działało. Jedyne co mi do głowy przychodzi to może zużyte przewody...
Co do napięcia to w stanie wolnym jest większe niż w oryginale - długość iskry z innymi zwierzakami nie wiem jak jest ale krowa ma bardzo delikatna sierść - widać przez włosy skórę;) a energii impulsu i napięcia zmierzyć nie mam niestety jak. Oscyloskopu się jeszcze nie dorobiłem;) cewka zapłonowa bardzo dużo energii rozprasza z tego co mi wadom bo...
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Ha! no właśnie, że było wypełnienie 50% A i wszystko na oscyloskopie obadałem. Układ jest taki jak na mojej stronce (dział elektronika->lampa plazmowa) A szpilki biorą się stąd, że po odłączeniu przepływu przez indukcyjność, wytwarza się na niej wysokie napięcie (na tej samej zasadzie działa cewka zapłonowa w automobilu), więc tu regulacja wypełnienia...
Brak iskry reno clio 2 Wstępna ocena dostępnych informacji Brak iskry w Renault Clio 2 to problem, który może mieć wiele przyczyn, związanych głównie z układem zapłonowym, czujnikami lub immobilizerem. Aby skutecznie zdiagnozować problem, konieczne jest systematyczne podejście, obejmujące zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane kroki diagnostyczne....
Może coś z wyjściem ? i nie może wysterować tranzystora. Sprawdź oscyloskopem albo obciąż diodą LED i zobacz czy wszystko ok. Trzebaby sprawdzić szerokość impulsów czy coś się nie zmieniło. Myślę że to dość prosty układ więc w ostateczności przy braku urzdzeń pomiarowych można podstawiać elemety. Przedewszytkim NE555. Przyda się kontrola płytki (jeżeli...
z VAGA to juz samochód potraktowałem jest ok. nie liczac nadmiaru mieszanki paliwowej , bo tak na razie musze pomykac , bo inaczej BUM . wody w układzie chłodzenie nie ubywa. cisnienie na cylindrach jednakowe. reduktor LPG nowy (asterix) . przepustnica czyszczona. nowy mod. w http://skoda-jano.opole.pl 255 zł /org./ chyba nie mam innego wyboru jak zakup....
Każdy układ zapłonowy sieje. CDI w szczególności ze względu na wyższe napięcia. Tylko co można zmierzyć w układzie zapłonowym jak silnik pracuje i po co? Sianie można zniwelować zmniejszając impedancję wejściową miernika. A pokazywanie głupot wynika ze złego podejścia do pomiarów. Wykorzystywanie multimetru z podwójnym całkowaniem i 2'ma pomiarami na...
Przy okazji zapytam, jakiś ręczny oscyloskop (scopometr) nada się do badania WN? Można oscyloskopami ręcznymi dokonywac pomiarów WN ale potrzebna jest sonda pojemnościowa np. 10.000:1. Jest wiele oscyloskopów ręcznych którymi można pomierzyc wysokie napięcie (zobaczyć przebieg wyładowania) w układach z przewodami zapłonowymi a są i dedykowane oscyloskopy...
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Sprawdzałeś oscyloskopem? Przecież miernikiem elektrycznym można co najwyżej zmierzyć rezystancję impulsatora, nie wyłapiesz tego "impulsu" mierząc napięcie. Jaka rezystancja impulsatora, cewki ładującej moduł zapłonowy? Wstaw zdjęcia, o których mówili koledzy. Przy okazji mile widziane zdjęcie samego statora.
Witam. Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny. Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4. Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check...
Witam! Odnośnie układu zapłonowego to wymieniłem świece , cewkę i kable Wn , testu oscyloskopem nie robiłem bo nie mam Co do ciśnienia paliwa to też nie mam za bardzo czym zmierzyć.Myślę że to nie bedzie pompa paliwa bo przecież pompa paliwa nie podniesie cisnienie paliwa by zdążyło 2-3 razy sie podnieść i spaść żeby aż autem szarpnęło tym bardziej...
Tam się wiele nie dowiesz,ten sterownik oszczędne pluje parametrami. Jeżeli chodzi o adaptację to jedynie pokaże wartość integratora czujnika O2 Pasowało by przelecieć układ zapłonowy na oscyloskopie,zasadniczo problemem w tych silnikach aparat zalonowy-poluzowany reluktor i goni albo huśtająca się cewka w aparacie. Zawsze wtedy rzuca silnikiem. No,i...
witam, potrzebuję podpowiedzi, w jaki sposób obciążyć na stole cewki zapłonowe (listwy zapłonowe),tak aby móc stwierdzić, czy dana cewka nadaje się do dalszej eksploatacji. Cewki zapłonowe z modułem wysterowuję sygnałem PWM, natomiast listwy zapłonowe podłączam do zewnętrznego modułu zapłonowego. Mam możliwość obserwacji poboru prądu na wyświetlaczu...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
trochę mało danych , są 4 silniki 1,8 w tym roczniku wykręć świece i sprawdź na której nie będzie iskry. z tego co piszesz to jest ok. do 100% pewności potrzebny oscyloskop. Dodano po 1 tam zdaje się 2 cewki są ?
Witam Zupełnie zapomniałem o mym wątku. Jakiś czas temu padła cewka zapłonowa ( mogła mieć jakieś uszkodzenie i też mieć wpływ na wszystko ). Ostatnio zrobiłem przegląd i: - wymieniony termostat ( tamten był otwarty cały czas ) - wymieniona sonda lambda. Sondę sprawdziłem oscyloskopem i okazało się, że w ogóle nie oscyluje tak jak powinna. Kupiłem sondę...
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Witajcie. Ja również mam ten problem. Dojechałem do domu a po paru godzinach nie odpalił i juz nie odpala. Nie ma iskry Co już wiem: -Cewka zapłonowa sprawna, przewody do świec przedzwonione (są ok) -pompa paliwa uruchamia się -rozrusznik się kreci -Lampka immo zachowuje się naturalnie: bez kluczyka mruga. Z kluczykiem nie świeci cię. Mam dwa kluczyki...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
W takim razie trzeba wziac oscyloskop i szukac po kolei. Jak znajde chwile czasu na skan, to podesle Ci schemat. Potrzebuje tylko wiedziec, czy masz jeszcze aparat zaplonowy, czy zaplon jumostatic (cewka o 4 wyjsciach).
Witam! Myślę, że objawy wskazują na słabą iskrę (czarna świeca, ciężki rozruch). Jeśli w tym modelu jest dostęp do pierwotnego uzwojenia cewki (lub cewek) zapłonowych, to można podłączyć oscyloskop i sprawdzić przebieg, oraz długość trwania iskry. Cześć!
Mierzenie rezystancji nie wiele ci da, bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie Dlatego zastanawiałem się, by podać napięcie bądź też jakieś sztuczne obciążenie(?)... Oscyloskopu niestety nie mam :/
Dzięki za odpowiedź. Właśnie tak podejrzewałem. Znalazłem instrukcję jak przerobić podobny aparat w Fordzie probe. Pójdę chyba w zewnętrzny moduł zapłonowy, bo nawet już siedzi w aucie moduł zapłonowy od Audi na 3 cewki. Wykorzystam jeden kanał. Swego czasu projektowałem układ zastępczy z 3 cewkami z iskrą traconą z modułem zapłonowym od audi. Wykorzystując...
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza) Teraz mamy temperatury niższe niż 20 °C, rezystancja powinna być nawet niższa od podanej w serwisówce. To znaczy, że uzwojenie może być uszkodzone i pod obciążeniem modułem zapłonowym generuje za niskie napięcie. Quad odpalił na chińskim module...
Nie doczytałem , czy cewka zapłonowa jest wewnątrz aparatu zapłonowego czy na zewnątrz. Większość starszych Nissanów posiadała czujnik optotroniczny jako element, czytający impuls z wałka rozrządu. daje się go poznać po tym, że po zdięciu osłonki widać tarczkę ze szczelinami jak w myszce do komputera (starej). Uszkodzenie tego modułu daje objawy podobne...
Witam Ja wiem że w układzie zapłonowym występuje wyprzedzenie zapłonu, a chodziło mi o to jakie ten moduł wprowadza opóźnienie tego wyprzedzenia. Przyznaję że przedtem wyraziłem się chyba niezbyt precyzyjnie. Jest szansa że będę miał lampę stroboskopową a może i nawet jakiś oscyloskop więc spróbuję przebadać cały ten układ. Wiem że to pewnie nie wniesie...
W module zapłonu, na pinach 10,11,12 masz sterowanie cewkami zapłonowymi - sprawdź dokładnie (najlepiej oscyloskopem) czy jest tam jakiś sygnał. Ewentualnie na pinach 1,3,4 jest sterowanie z komputera - zobacz czy tam coś jest.
Witam, pacjent jak w temacie. Ma problemy z uruchomieniem, na początku nie kręcił nawet rozrusznik- wymieniłem kostkę stacyjki. Po dłuższym kręceniu w końcu zapalił, potem kilkakrotnie uruchomił się bez problemu aby ostatecznie zaniemóc. Nie ma iskry. VAG pokazuje błąd czujnika halla ale to normalne na postoju, jak odpalił błędu nie było, czujnik wykluczyłem...
Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm Skąd wziąłeś takie dane? W serwisówce jest podane co innego: http://obrazki.elektroda.pl/6695600400_1... Pierwsza uwaga. Masz cewkę zasilającą z trzema wyjściami, ale nie wiem czy jedno z wyprowadzeń nie jest połączona z masą. Dlatego...
Witam. Od 3 tygodni mam problem z moim motocyklem - Daelimem Roadwinem 125 FI. Motocykl przejechał w moich rękach 120 km w jeden dzień. Po czym na drugi dzień po przejechaniu 7 km motocykl zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu motocykl ponownie odpalił i cykl powtórzył się 5 razy, aż w końcu dojechałem do miejsca zamieszkania. Mylnie myśląc, że jest spowodowane...
Trochę źle napisałem, ten moduł który mam jest też na 3PINy tylko wtyczka jest ta duża w ADLu jest ta cewka kwadratowa, moduł jest na małą 3 PIN wtyczkę i czy to może mieć wpływ bo w jednym temacie ktoś wklejał wykrest z oscyloskopu i trochę ten sygnał się różnił okresem między tymi modułami
cześć. Chciałem sprawdzić czy cewka wysokiego napięcia działa prawidłowo jak ustawić oscyloskop żeby go nie uszkodzić jakie napięcie jaki czas ewentualnie co jeszcze trzeba ustawić.... Sprzęt to hantek 1008 i sonda ht25 zapinana na przewód wysokiego napięcia bezstykowo tzn na izolacje... ps chciałem też zmierzyć impulsator ale to nie wiem czy taką sondą...
Nikt nic nie ma do powiedzenia? Nie podzieli się schematem GSI kniga jest dość trudno dostępna, nowych brak(trzeba polować po aukcjach), są też tacy co chcą chore pieniądze 150PLN np. Z obserwacji silnika na palecie i z części schematu który zamieściłem wynika, że wtryskiwacze i cewki zapłonowe połączone są parami wniosek z tego taki, że gdy jeden tłok...
Jak pisał Strumien swiadomosci swia kierunek nawinięcia cewek samego alternatora nie ma znaczenia , ale muszą byc spełnione pewne warunki. Każda faza (z trzech) alternatora składa się z kilku "podcewek", które muszą byc nawijane tak aby ich napięcia się sumowały. Z reguły są nawinięte w tą samą stronę. Z cewka "wspomagającą" jest trochę inaczej. W sumie...
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
Ad 1) Ok, spróbuje je połączyć inaczej i jeszcze raz zmierzyć indukcyjność. Ad 2, 4) Kiedyś tam już wspomniałem, że kumpel ma w garażu oscyloskop. Muszę się mu przyjrzeć, spróbować odpalić i przypomnieć sobie jak obsługuje się takie ustrojstwo. Wtedy będę mógł sprawdzić przebiegi napięć na cewkach CDI i (z tego co pamiętam to da się to zrobić na oscyloskopie)...
Kolega Syzyf123 dał podstawę "prawną" :D do tego co ja napisałem w jednym zdaniu. Może było za krótkie. Sorrry. Napiszę tylko że masa silnika służy do zamknięcia szeregowego obwodu składającego się z uzwojenia wtórnego cewki WN, dwóch świec i dwóch szczelin "powietrznych" między elektrodami świec. Nie wiem czemu zwątpiłeś w naszą wiedzę elektroniczną?...
Palec obraca się w aparacie zapłonowym. Trafił mi się u kolegi drugi "Seat Toledo 1,8" podstawiłem cewkę z modułem była o tym samym numerze. Podaje nr.cewki z modułem : Telefunken Beru typ: TFK 311 354 VWTE1. Po podmianie cewki z modułem samochód odpala od razu. Cewka + moduł na 3 kable: sprawdziłem oscyloskopem z"2" wychodzi impuls "1" +12V "3"-masa....
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Witam mam problem z odpaleniem mojego kinroad xt50 nie mam iskry na świecy a jest nowa cewka zasilająca nowy moduł CDI AC nowy regulator napięcia sprawdziłem na CDI na zielony idzie masa na biało-czarny nie mam masy dopiero przy gaszeniu silnika na czerwono czarny 40V na niebiesko biały 0.1V (nie wiem czy to wystarczy CDI aby wysłać impuls do cewki...
Nie znam jeszcze parametrów, czekam na oscyloskop Bez tego się nie obejdzie, choć niekoniecznie musi to być typowy oscyloskop. IMHO wystarczy karta dźwiękowa laptopa i program do edycji plików dźwiękowych . Np. Audacity. Najpierw sprawdź czy ecu potrafi pracować przy stałym czasie zwarcia. Tzn czy niezależnie od rpm lub innych parametrów silnika utrzymuje...
Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem jakoś się utlenił w niewidoczny i trudno zmierzalny...
Zobacz na oscyloskopie przebieg z cewki (czujnika polozenia) do modułu, w momecie kiedy silnik gubi zapłony. Cewka od wysokiego ma również dobre rezystancje. To nic nie znaczy ze dobra rezystancja. Mogą byc przebicia. Cewki sprawdza sie przez obserwacje przebiegu WN na ekranie
cewka jest dobrze podpieta i inwersji nie uzywalem w oscyloskopie. Patrzylem na przebiegi pokazywane przez amerykanow i tez mieli skoki U ujemne a nie dodatnie chodzilo mi wlasnie o to jak to wytlumaczyc czemu - a nie + :) Zaraz pomysle nad Lenzem :) Dzieki za pomoc, a jak ktos ma cos jeszcze do dodania - to bede wdzieczny
Witam wszystkich. Problem tkwi w kosiarce, którą mój ojciec pożyczył swemu wspaniałemu koledze który po godzinie odwiózł mu ją twierdząc że mu zgasła i.... no właśnie-jest trupem. Oczywiście jako że jajko podobno mądrzejsze od kury, miałem się nią zająć i tak też robię. Sęk w tym że to mnie zadziwia bo na wyjściu przewodu W.N. nie ma iskry. Sprawdzałem...
czujnik o którym mówisz a ja myślę to w hondzie nie występuje a w fiatach wystarczy pod cewkę bezpośrednio podłączyć dobrą świece z masą i przy kręceniu silnikiem sprawdzić czy iskrę daje z czujnikiem halla to wyższy stopień majsterkowicza miernikiem można spalić czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem www.fanscars.pl
witam. temat rzeka... problem wypadania zapłonów cylindra 1. dzieje się to na rozgrzanym silniku na benzynie i na gazie w momencie jak zgasze samochód na na min.5 minut po odpaleniu szarpie tak jak by nie palił na 2-3 cylindry i gaśnie czasami odpali i jak rusza to po 10 sek zaczyna trząść. Wymieniłem na nowe obie sondy świece kable cewkę zapłonową...
Nie widze na tych schematach sposobu sterowania cewką zapłonową. Widać tam połączenie bezpośrednio ECU ale czy faktycznie tak jest. Bo taki patent jak tam jest to ja na pewno mam w K12 ale cewka wtedy jest w fajce od świecy. Jeżeli jest jedna cewka to prawdopodonie jest element wykonawczy w postaci tranzystora który steruje cewką. Taki patent mam w...
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam problem z wymienionym w temacie Voyagerem. Kiedyś już zniknęła iskra na świecach, jednak szybko uporałem się z problemem. Wtedy okazało się, że do wymiany jest przekaźnik ASD (załącza napięcie na cewkę zapłonową i pompę paliwa, gdy wykryje sygnał z czujnika położenia wału korbowego i jak się później okazało i wałka...
Cóż - to lepiej obserwować prąd w cewce zapłonowej Slabo widać, cewki mają nieprzezroczyste obudowy. ;) Pozostałoby wykonać bardziej skomplikowane urządzenie. Rezystor to nie jest skomplikowane urządzenie, oscyloskop tez przestał być już urządzeniem niedostępnym. Pytanie dotyczylo "sprawdzenia swiecy", nie "jak zrobic symulator zaplonu". Powiem szczerze...
Problem - wypadanie zapłonu cewka A,B,C i D Wykryte i usunięte : nieodpowiednie świece zapłonowe, cewki zapłonowe ( brak gaśnięcia cewki ) Luz zaworowy bliski 0,05 ! wszystkie trzy usterki usunięte. Ale nadal występuje wypadanie zapłonu. :evil: No to oscyloskop do łapki i szukanie. I tu niespodzianka gdy silnik pracuje na 2-3 tys.ob/min. wyłącza na...
ale z tym Map było zanim go wymieniłem , faktycznie "puszeczkę"mam może ją zlikwiduje , najdziwniejsze jest to że w EDISie mają być 2 masy z czego jedna pełni rolę ekranu i tej właśnie nie ma ,ta masa zaczyna się według schematu gdzieś w pobliżu EEC IV i tego muszę poszukać według schematu oznaczenie tej masy to 31-80 BR , a co do sensora Map wiem że...
tak jak napisałem wczesniej wymieniłem trzy komplety poniewaz nie zakładam lipnych podrobek skorzystałem z kompletu beru ktore czesto zakładam i nie padaja szybko niestety pracował pare dni wiec sprawdziłem masy silnik ecu cewka ma dorobioną dodatkowa mase pod srube mocujaca sprawdziłem tez kable zasilajace i kupiłem nastepny zestaw z firmy hella i...
Pytanie czy zanim rozbieraliście instalację iskra była? Hnidiuk Coś mi się zdaje że skopałeś instalację. Albo podłączyłeś inną cewkę jako zasilającą, albo w ogóle pokręciłeś kable... W chińskich quadach często wszystko jest tak samo podłączone, ale znacznie różnią się kolory przewodów i pewnie na kolorach kabli się wzorowałeś :) Do sprawdzenia impulsatora...
cewka cewka zapłonowa schemat cewka oscyloskop cewka zapłonowa husqvarna
schemat zasilacz antenowy technics stałe napięcie wyjściu wartość skuteczna napięcia tętnień
zseeim technikum najlepsze czaty
Eltra 7006 – migająca czerwona dioda, radio nie działa, brak reakcji po podłączeniu zasilania Hallotron A3144, US1881 – schemat sterowania diodami LED, tranzystor, driver LED